Alkaako jo riittää

Neiti Karmanen

vai haluatteko että jatkan. Syön aamupuurot ensin ja jatkan sitten. Mitä karmaa siitä seuraa, jos en noudata toiveitanne?

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tekstisi on tyypillistä saivartelua, jota kutsutaan myös farisealaisuudeksi toisinaan. Mutta anna tulla vain, sillä se kertoo paljon sinusta ja psyykestäsi.

      Ainakin se kertoo vain sen, että edustat tyypillistä literaalista raamatuntulkintaa ja yksisilmäistä legalismia. Kristinuskon etiikka pohjaa vahvasti roomalaisgermaaniselle oikeudelle ja sen oikeusperiaatteille, jossa itse lakitekstiä tärkeämpää on lain henki ja ne oikeusperiaatteet, jotka lakitekstin takana majailevat.

      Kymmentä käskyä paljon tärkeämpiä ovat rakkauden kaksoiskäsky ja kultainen sääntö. Niissä ovat koko laki ja kaikki profeetat.

      Tai kuten rabbi Hillel totesi aikoinaan: "Koko Toora on tiivistettävissä yhteen lauseeseen: älä tee lähimmäisellesi sitä, mitä et itsellesi haluaisi tehtävän. Kaikki muu on pelkkää kommentointia". Hillel oli Apostolien teoissa mainitun Gamalielin isoisä.

      • Neiti Karmanen

        minua. Minulle riitti avauksesi nimittely todisteeksi siitä, että et noudata mitä itse paasaat, että pitäisi noudattaa.


    • H.H.

      Jeesus Kristus on Jumala, joka kuoli puolestamme.


      Noinhan se menee. Loppu on retoriikkaa.


      Jos haluat tavoittaa sitä mistä on kristillisyydestä kyse, älä kysy sellaiselta joka avoimesti kertoo olevansa kaikkea muuta kuin kristitty. Älä myöskään kysy sellaiselta, joka väittää olevansa kristitty, sanoo uskovansa Jeesukseen hyvänä tyyppinä ja Kristuksena, mutta vesittää sanomansa kertomalla ettei usko Kristuksen olleen sitä mitä hän kertoi itse - siis kuten sanottu - Minä ja Isä olemme yhtä.

      Sitten on tällä palstalla vielä sellaisia, jotka tuon edellisen lauseen nojalla tekevät pika-analyysin, jonka mukaisesti universumi on yhtä ja samaa jumalaa, taivaineen ja tohvelieläimineen. Kyseinen panteismi ei edusta kristillisyyttä sekään jo siksi, että aika vaikea on kristillisesti ajatella saatanan olevan osa Jumalaa, eikö vain?

      Tokkopa saatana kuoli puolestamme?



      Lyhyesti: Älä anna itseäsi johdattaa harhaan, sillä täällähän niitä johtajia riittää.

      • ...

        Saatana on pelkkä satuolento.

        Saatana ei ole mitään muuta kuin symboli sille elukan luonnolle, mikä meissä jokaisessa on, kiitos materiaalisen ruumiimme. Materia on paha ja henki on hyvä. Materia vie meitä jatkuvasti eroon Jumalasta ja tämän voittaminen on tavoitteemme täällä.

        Pahuus on joko täydellistä itsekkyyttä tai täydellistä hulluutta. Jos Saatana on täydellisen itsekäs, niin miksei Helvetissä ole kapinoita ja miksei se paikka ole jatkuvassa sisällissodassa? Jos taas Saatana on täydellisen hullu, niin miksei Jumala pane häntä kosmiseen mielisairaalaan saamaan asiallista hoitoa?

        Ei. Koko Paholaisen käsite ei ole mitään muuta kuin alunperin zarathustralaisuudesta peräisin oleva kertomus, joka on ovela juoni saada kristinuskon seuraajat tottelemaan sokeasti vallanpitäjiä sen sijaan, että ajattelisivat omilla aivoillaan. Pahuus ei ole antihyvää. Pahuus on pelkkää hyvän puutetta.

        Olen muuten ratkaissut senkin, mikä on 666 eli pedon luku, joka on ihmisen luku. Kun muutetaan kreikan sana "anthrópos" (ihminen) heprealaisiksi kirjaimiksi ja lasketaan niiden lukuarvo yhteen, tuloksena on 666. Samoin 6 on ihmisen luku - pienin täydellinen luku - ja 666 on ruumis, sielu ja henki. Jumalan lukuhan on 7 eli ihmistä suurempi, ja Kolminaisuuden luku on 777.


      • H.H.
        ... kirjoitti:

        Saatana on pelkkä satuolento.

        Saatana ei ole mitään muuta kuin symboli sille elukan luonnolle, mikä meissä jokaisessa on, kiitos materiaalisen ruumiimme. Materia on paha ja henki on hyvä. Materia vie meitä jatkuvasti eroon Jumalasta ja tämän voittaminen on tavoitteemme täällä.

        Pahuus on joko täydellistä itsekkyyttä tai täydellistä hulluutta. Jos Saatana on täydellisen itsekäs, niin miksei Helvetissä ole kapinoita ja miksei se paikka ole jatkuvassa sisällissodassa? Jos taas Saatana on täydellisen hullu, niin miksei Jumala pane häntä kosmiseen mielisairaalaan saamaan asiallista hoitoa?

        Ei. Koko Paholaisen käsite ei ole mitään muuta kuin alunperin zarathustralaisuudesta peräisin oleva kertomus, joka on ovela juoni saada kristinuskon seuraajat tottelemaan sokeasti vallanpitäjiä sen sijaan, että ajattelisivat omilla aivoillaan. Pahuus ei ole antihyvää. Pahuus on pelkkää hyvän puutetta.

        Olen muuten ratkaissut senkin, mikä on 666 eli pedon luku, joka on ihmisen luku. Kun muutetaan kreikan sana "anthrópos" (ihminen) heprealaisiksi kirjaimiksi ja lasketaan niiden lukuarvo yhteen, tuloksena on 666. Samoin 6 on ihmisen luku - pienin täydellinen luku - ja 666 on ruumis, sielu ja henki. Jumalan lukuhan on 7 eli ihmistä suurempi, ja Kolminaisuuden luku on 777.

        Erillishuomautus otsikkoosi:

        Vaikka itse täysin uskoisit olleesi kotonasi, Jumalan luona, niin miksi et vaatinut vastausta tältä siihen kuinka tämän olisi pitänyt tehdä se mikä on suurinta rakkautta?

        Kun vastaat, huomioi että en valitettavasti voi pitää argumentointiasi rehellisenä. Syy siihen on, että kun olemme päässeet päättelyssämme rakkauden olemuksesta äärimmäisyyteen, niin minulle se on Kristus ja mitä Hän teki puolestamme. Sinulle se on aika vaihtaa puheenaihetta, yleensä Olaus Petrin tuomarinohjeisiin, vieläpä niin että siteeratessasi tämän toteamusta "suurin oikeus on suurin vääryys" sen merkitys muuttuu!


        Nythän olet luonut käsityksen, että Jumalan inkarnaatio ja ristinkuolema olisi jotenkin tunnettujen tuomarinohjeiden vastaista. Yrität saada ihmiset reagoimaan selkäytimellään, vain hieman muunnellulla totuudella. Varsin hienovaraista, erittäin tarkoitushakuista!


        Olaus Petri onneksi tarkoitti toista kuin sinä. Tuomarinohjeiden lausehan jatkuu

        "... ja oikeudessa pitää olla armo mukana."



        Kokonaisuudenkin varmaan tiedät:

        "Kaikkea lakia on älyllä käytettävä, sillä suurin oikeus on suurin vääryys, ja oikeudessa pitää olla armo mukana."

        Tämä taasen onkin jo kristillistä tekstiä.


        Ehkäpä sinua sittenkin kestitsi saatana?



        --------------------



        Minulla on ollut tapana vielä venyä muutaman viestin verran siitä kun olen sanonut jättäväni nämä palstat taas joksikin aikaa. Nyt on venymiset venytty, joten hyvää jatkoa sinullekin. Toivon sinulle vilpittömyyttä.


        "Jos Saatana on täydellisen itsekäs, niin miksei Helvetissä ole kapinoita ja miksei se paikka ole jatkuvassa sisällissodassa?"

        Kun on.

        Matt. 12:26
        Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?

        Mark. 3:26
        Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut.


        Nimimerkille Ganda vihjaisin, että tämä tutkisi historiasta eri ryhmittymien välisiä kytköksiä. Aina silloin tällöin käy niin, että vaikka näillä ryhmittymillä tai yksittäisillä ryhmän jäsenillä olisi yhteiset intressit, joku saa syyn paljastaa toiminnan. Näiden eri motiiveja omaavien tahojen avulla on tuotu julki sellaisia asioita, jotka on alunperin rakennettu toimimaan hämärässä. Tässä ei ole mitään uutta.

        Joh. 18:20
        Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. [Mark. 14:49; Joh. 7:26; Ap. t. 26:26]


        2. Kor. 4:2
        Olemme hylänneet kaiken salakähmäisen, emme toimi petollisesti emmekä vääristele Jumalan sanaa, vaan tuomme esiin totuuden ja toivomme, että jokainen omassatunnossaan arvioi meidät Jumalan edessä. [2. Kor. 5:11; 1. Tess. 2:4]


      • Neiti Karmanen
        ... kirjoitti:

        Saatana on pelkkä satuolento.

        Saatana ei ole mitään muuta kuin symboli sille elukan luonnolle, mikä meissä jokaisessa on, kiitos materiaalisen ruumiimme. Materia on paha ja henki on hyvä. Materia vie meitä jatkuvasti eroon Jumalasta ja tämän voittaminen on tavoitteemme täällä.

        Pahuus on joko täydellistä itsekkyyttä tai täydellistä hulluutta. Jos Saatana on täydellisen itsekäs, niin miksei Helvetissä ole kapinoita ja miksei se paikka ole jatkuvassa sisällissodassa? Jos taas Saatana on täydellisen hullu, niin miksei Jumala pane häntä kosmiseen mielisairaalaan saamaan asiallista hoitoa?

        Ei. Koko Paholaisen käsite ei ole mitään muuta kuin alunperin zarathustralaisuudesta peräisin oleva kertomus, joka on ovela juoni saada kristinuskon seuraajat tottelemaan sokeasti vallanpitäjiä sen sijaan, että ajattelisivat omilla aivoillaan. Pahuus ei ole antihyvää. Pahuus on pelkkää hyvän puutetta.

        Olen muuten ratkaissut senkin, mikä on 666 eli pedon luku, joka on ihmisen luku. Kun muutetaan kreikan sana "anthrópos" (ihminen) heprealaisiksi kirjaimiksi ja lasketaan niiden lukuarvo yhteen, tuloksena on 666. Samoin 6 on ihmisen luku - pienin täydellinen luku - ja 666 on ruumis, sielu ja henki. Jumalan lukuhan on 7 eli ihmistä suurempi, ja Kolminaisuuden luku on 777.

        heprealaisessa gematriassa, sen sanotaan olevan auringon numero. 111 taas on auringon enkelin numero tai auringon säteen.

        Aika ovelasti kyllä hoksattu tuo että se tarkoittaa ihmistä, ja hyvin uskottavaakin, kun katsoo ympärilleen.


      • emilio

        miljoonat muut ihmiset ovat sanonneet että *Minä ja Jumala olemme yhtä.
        moni heistä on pystynyt ihmetekoihin jotka ovat samanlaisia, jopa suurempia, kuin Jeesuksen teot.
        miksi uskoa ensimmäisenkään näistä?


      • ...
        H.H. kirjoitti:

        Erillishuomautus otsikkoosi:

        Vaikka itse täysin uskoisit olleesi kotonasi, Jumalan luona, niin miksi et vaatinut vastausta tältä siihen kuinka tämän olisi pitänyt tehdä se mikä on suurinta rakkautta?

        Kun vastaat, huomioi että en valitettavasti voi pitää argumentointiasi rehellisenä. Syy siihen on, että kun olemme päässeet päättelyssämme rakkauden olemuksesta äärimmäisyyteen, niin minulle se on Kristus ja mitä Hän teki puolestamme. Sinulle se on aika vaihtaa puheenaihetta, yleensä Olaus Petrin tuomarinohjeisiin, vieläpä niin että siteeratessasi tämän toteamusta "suurin oikeus on suurin vääryys" sen merkitys muuttuu!


        Nythän olet luonut käsityksen, että Jumalan inkarnaatio ja ristinkuolema olisi jotenkin tunnettujen tuomarinohjeiden vastaista. Yrität saada ihmiset reagoimaan selkäytimellään, vain hieman muunnellulla totuudella. Varsin hienovaraista, erittäin tarkoitushakuista!


        Olaus Petri onneksi tarkoitti toista kuin sinä. Tuomarinohjeiden lausehan jatkuu

        "... ja oikeudessa pitää olla armo mukana."



        Kokonaisuudenkin varmaan tiedät:

        "Kaikkea lakia on älyllä käytettävä, sillä suurin oikeus on suurin vääryys, ja oikeudessa pitää olla armo mukana."

        Tämä taasen onkin jo kristillistä tekstiä.


        Ehkäpä sinua sittenkin kestitsi saatana?



        --------------------



        Minulla on ollut tapana vielä venyä muutaman viestin verran siitä kun olen sanonut jättäväni nämä palstat taas joksikin aikaa. Nyt on venymiset venytty, joten hyvää jatkoa sinullekin. Toivon sinulle vilpittömyyttä.


        "Jos Saatana on täydellisen itsekäs, niin miksei Helvetissä ole kapinoita ja miksei se paikka ole jatkuvassa sisällissodassa?"

        Kun on.

        Matt. 12:26
        Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa?

        Mark. 3:26
        Ja jos Saatana nousee itseään vastaan, se ei voi kestää, vaan sen loppu on tullut.


        Nimimerkille Ganda vihjaisin, että tämä tutkisi historiasta eri ryhmittymien välisiä kytköksiä. Aina silloin tällöin käy niin, että vaikka näillä ryhmittymillä tai yksittäisillä ryhmän jäsenillä olisi yhteiset intressit, joku saa syyn paljastaa toiminnan. Näiden eri motiiveja omaavien tahojen avulla on tuotu julki sellaisia asioita, jotka on alunperin rakennettu toimimaan hämärässä. Tässä ei ole mitään uutta.

        Joh. 18:20
        Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään. [Mark. 14:49; Joh. 7:26; Ap. t. 26:26]


        2. Kor. 4:2
        Olemme hylänneet kaiken salakähmäisen, emme toimi petollisesti emmekä vääristele Jumalan sanaa, vaan tuomme esiin totuuden ja toivomme, että jokainen omassatunnossaan arvioi meidät Jumalan edessä. [2. Kor. 5:11; 1. Tess. 2:4]

        "Vaikka itse täysin uskoisit olleesi kotonasi, Jumalan luona, niin miksi et vaatinut vastausta tältä siihen kuinka tämän olisi pitänyt tehdä se mikä on suurinta rakkautta?"

        Suurin rakkaus on antaa elämänsä toisen edestä.

        Eikö Jeesus muka näin tehnyt?

        Miksi pidät Jumalaa jonain hirvittävänä psykopaattisena sadistina ja pikkumaisena vihan diktaattorina? Miksi kristinuskon Jumala vihaa luotujaan? Eikö se sinulle riitä, että Jumala on Rakkaus?

        "Nythän olet luonut käsityksen, että Jumalan inkarnaatio ja ristinkuolema olisi jotenkin tunnettujen tuomarinohjeiden vastaista"

        Mitä tarkoitat?

        "Ehkäpä sinua sittenkin kestitsi saatana?"

        Hedelmistään puu tunnetaan, eikä mikään paha puu voi tuottaa hyviä hedelmiä. Ne hedelmät olivat hyviä.


      • Neiti Karmaiseva

        "Kyseinen panteismi ei edusta kristillisyyttä sekään jo siksi, että vaikea on kristillisesti ajatella saatanan olevan osa Jumalaa, eikö vain?"

        Panteismi on tainnut kuolla sukupuuttoon, ehkä jossain Amazonin viidakoissa ja Afrikan peräseuduilla ja Haitilla tällaista vielä löytyy, mutta tuskin ihan Suomeen asti leviävät.
        Panteismi on luonnonvoimien palvontaan liittyvää harrastamista, tai onhan täällä Wiccalaisuus levinnyt nuorison keskuuteen.
        Saatana kuuluu tietääkseni vain kristinuskoisten oppimäärään, joten jollain lailla se liittyy kristinuskoisten käsitykseen Jumalasta. Pakkohan sen on olla, koska kristinusko on ainoa uskonto mistä kyseinen tyyppi löytyy. Niin ei sitä ole vaikea ajatella ollenkaan, se on vain teidän hämärä puolenne.


      • Anonyymi
        Neiti Karmaiseva kirjoitti:

        "Kyseinen panteismi ei edusta kristillisyyttä sekään jo siksi, että vaikea on kristillisesti ajatella saatanan olevan osa Jumalaa, eikö vain?"

        Panteismi on tainnut kuolla sukupuuttoon, ehkä jossain Amazonin viidakoissa ja Afrikan peräseuduilla ja Haitilla tällaista vielä löytyy, mutta tuskin ihan Suomeen asti leviävät.
        Panteismi on luonnonvoimien palvontaan liittyvää harrastamista, tai onhan täällä Wiccalaisuus levinnyt nuorison keskuuteen.
        Saatana kuuluu tietääkseni vain kristinuskoisten oppimäärään, joten jollain lailla se liittyy kristinuskoisten käsitykseen Jumalasta. Pakkohan sen on olla, koska kristinusko on ainoa uskonto mistä kyseinen tyyppi löytyy. Niin ei sitä ole vaikea ajatella ollenkaan, se on vain teidän hämärä puolenne.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.

        https://pbs.twimg.com/media/BAOB-kiCIAAbZGa?format=jpg&name=small

        Vedat antavat meille vaihtoehtoisen näkemyksen psyyken luonteesta. Vedojen mukaan fyysisen kehon, joka on pelkkä biologinen mekanismi, ja sielun, joka on tietoisuuden lähde, lisäksi on olemassa myös hienojakoinen keho eli psyyke, joka on sielun ja kehon välinen kerros. Hienojakoinen keho toimii linkkinä sielun luonnollisten aistien ja kehon aistilaitteiden välillä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Gunat - materian kolme olomuotoa. Osa2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18200450/tuo-herrasmies
        Tuo herrasmies

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18296127/vapaa-valinta-on-maailmankaikkeuden-lakiVAPAA VALINTA on Maailmankaikkeuden laki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe