Moro!
Osaako kukaan antaa kommentteja oheisen linkin laitteesta?
http://www.meptek.com/ilmalampopumput
Oma ymmärrykseni antaa ymmärtää, että kyseinen laite huolehtisi lämmityksestä, käyttövedestä sekä ilmastoinnista??? Olenkohan kartalla asian suhteen???
ILTO Comfort CE50?????
4
8389
Vastaukset
- kieroliero
Poistoilman lämpötila -15 aikamoinen kone, tällaisia on odoteltukin. Mitähän hinta mahtaa olla noilla. Erehdyttävästi muistuttaa sitä ruotsalaista pilpiä johon täällä joskus oli linkki.
Tavallisissa pilpeissä on hieman sellaista vikaa että niiden poistoilma on turhan lämmintä ja pakkasella niiden kautta menee enemmän lämpöä ulos kuin tulee taloon. Lisäksi tehot ovat luokkaa 2kW(ilman sähkövastuksia) jolla ei taloa pidetä lämpimänä. Tuossa näyttäisi tehoa olevan parhaimmillaan 5kW joka vastaa jo lähes osatehoista maalämpöä.
Saapa nähdä miten toimii ja millaisilla hinnoilla noida myydään. Noista saattaisi tulla suosittuja pienissä taloissa.- kieroliero
Ilmaääristä ei näkynyt mitään tietoja. Ilmeisesti ei toimi kuitenkaan kovin suurilla ilmamäärillä kun putkiliitännät ovat 125mm.
- TemppuTeme
Comfortista löytyy kaksi mallia ja kaksi tehoa.
CE50 ja CE65 sisältävät lämminvesivaraajan 210 l.
CE50L ja CE65L eivät sisällä lämminvesivaraajaa.
Lämpöpumppujen tehot ovat 5kW (max 90l/s) ja 6,5kW (max 100l/s)(poistoilmavirta).
Lisäksi on valittavissa sähkövastukset 3x2kW tai 3x3kW antamaan lisäpotkua lämmitykseen,sitten kun pumppu ei jaksa enää tuottaa tarpeeksi lämpöä.
5kW taloihin alle 180 neliötä ja 6,5kW taloihin alle 220 neliötä.
Itse lämpöpumpun lisäksi tarvitaan tuloilmalaatikko. Kanava koko 160mm, kiertoilma 125mm. Lämpöpumpun 125mm kanavalähdöt tulisi suurentaa heti koneen päällä 160 milliin.
Kuluttajahinnat pyörivät 10000€ ja 13000€ välissä tuloilmalaatikolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181