Ketjuyrittäjyys

PAM-lehdessä

Käykääpä kaikki entiset ja nykyiset Laatutakuuyrittäjät lukemassa uusimman PAM-lehden artikkeli "Win-win?", joka käsittelee ketjuyrittäjyyttä ja sen ongelmia. PAM-lehti haluaa myös yrittäjien kokemuksia ketjuyrittäjyydestä, joten eikun kirjoittamaan. Tarkemmat ohjeet löytyvät tuosta artikkelista. Myös Vaasan yliopisto tekee tutkimusta vastentahtoisesta yrittäjyydestä. Kiinnostavaa...

17

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • sopparit

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.


      • Kannatan..
        sopparit kirjoitti:

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.

        ..ehdottomasti. Nro 040-8108541 ottaa vastaan laattalaisten viestejä asian eteenpäin viemiseksi. Tokihan jokainen voi tehdä tuon homman itsekseenkin, jos siltä tuntuu.


      • sopimuksistanne
        sopparit kirjoitti:

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.

        siis ei alkuperäisiä laiteta minnekään. Siinä vaiheessa, kun/jos PAM haluaa tehdä yhteistyötä asian selvittämiseksi, voi jokainen todistusaineistonsa esittää alkuperäisenä sähköposteja myöten.


      • salassa pito
        sopparit kirjoitti:

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.

        Joo, siitä vain laitatte jos lisäharmit ei pelota. Teillähän on tietääkseni salassapitovelvollisuus. Ei kun oikeuteen.


      • PAM:lla
        salassa pito kirjoitti:

        Joo, siitä vain laitatte jos lisäharmit ei pelota. Teillähän on tietääkseni salassapitovelvollisuus. Ei kun oikeuteen.

        juristit juuri sitä varten...


      • ..kaik on jo
        PAM:lla kirjoitti:

        juristit juuri sitä varten...

        laatutakuu n myötä menny! Enää ei oo mitään menetettävää!


      • kokeilla
        sopparit kirjoitti:

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.

        minäkin tuota PAMia.Kirjoitan sinne kokemukseni ja lähetän kopion sopparistani.Toivottavasti kaikki muutkin entiset/nykyiset laattalaiset tekisivät niin!


      • Annelli
        kokeilla kirjoitti:

        minäkin tuota PAMia.Kirjoitan sinne kokemukseni ja lähetän kopion sopparistani.Toivottavasti kaikki muutkin entiset/nykyiset laattalaiset tekisivät niin!

        Ihmettelen suuresti, miten siivousalalla voi puhua kirjoituksessa kuvatusta 'pakkoyrittäjyydestä', koska alalla on tarjolla satoja vapaita työpaikkoja? Ketään ei ole siis pakotettu perustamaan yritystä saadakseen siivota. Lisäksi markkinat ovat laajat, yritystoiminta ei vaadi erityislupia eikä isoja pääomia, joten lähes kuka tahansa voi perustaa siivousyrityksen ilman Laatutakuu- tai huomenta-ketjun tukia. Kuvatunlainen ketjuyrittäjyys on tavallista monilla muillakin aloilla.


      • mutta annettiin
        Annelli kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, miten siivousalalla voi puhua kirjoituksessa kuvatusta 'pakkoyrittäjyydestä', koska alalla on tarjolla satoja vapaita työpaikkoja? Ketään ei ole siis pakotettu perustamaan yritystä saadakseen siivota. Lisäksi markkinat ovat laajat, yritystoiminta ei vaadi erityislupia eikä isoja pääomia, joten lähes kuka tahansa voi perustaa siivousyrityksen ilman Laatutakuu- tai huomenta-ketjun tukia. Kuvatunlainen ketjuyrittäjyys on tavallista monilla muillakin aloilla.

        väärä kuva yrityksen kannattavuudesta, ts. harhaanjohtavaa mainontaa, ei ihan laillista...


      • ehti siihen
        mutta annettiin kirjoitti:

        väärä kuva yrityksen kannattavuudesta, ts. harhaanjohtavaa mainontaa, ei ihan laillista...

        sopimukseen tutustua, kun ei aiemmin kokemusta fransualalta, et esim. suurena yllärinä tuli se 19 prossan rojalti (Suomen korkein fransualalla?) ja kaikki se sössiminen toimistossa, ne ihmiset ei edes osanneet hoitaa yrittäjien asioita, ite piti ottaa asioista selvää. Ja sit ulkomailta muuttaneet yrittäjät.. eihän niistä osa edes osaa suomen kieltä, kuinka ne ois selvinneet tästä sopimuksen juridisesta puolesta, siis kun jo suomen kielen taitoisillakin vaikeuksia??? Veikkaan, ettei kellään juristia mukana lukemassa sopimusehtoja läpi, vai oliko LAATUTAKUU? Jälkikäteenhän niitä sotkuja kyllä käräjöitiin ns. oikeudenkäynnissäkin. Siis se osio tästä farssista on kyllä numero uno, joka pitää laittaa PAM:n tietoon.


      • Miest
        ehti siihen kirjoitti:

        sopimukseen tutustua, kun ei aiemmin kokemusta fransualalta, et esim. suurena yllärinä tuli se 19 prossan rojalti (Suomen korkein fransualalla?) ja kaikki se sössiminen toimistossa, ne ihmiset ei edes osanneet hoitaa yrittäjien asioita, ite piti ottaa asioista selvää. Ja sit ulkomailta muuttaneet yrittäjät.. eihän niistä osa edes osaa suomen kieltä, kuinka ne ois selvinneet tästä sopimuksen juridisesta puolesta, siis kun jo suomen kielen taitoisillakin vaikeuksia??? Veikkaan, ettei kellään juristia mukana lukemassa sopimusehtoja läpi, vai oliko LAATUTAKUU? Jälkikäteenhän niitä sotkuja kyllä käräjöitiin ns. oikeudenkäynnissäkin. Siis se osio tästä farssista on kyllä numero uno, joka pitää laittaa PAM:n tietoon.

        mikään ylläri ollut. Kyllä se luki papereissa ja sitä toitotettiin monta kertaa. Muusta ei sanomista.


      • Juntti
        sopparit kirjoitti:

        pinoon ja PAM:lle ihan vaan tiedoksi Laatutakuun salat! Jospa PAM:lla olisi enemmän halua perehtyä niihin kuin useilla franchising-asioihin perehtyneillä asianajajilla.

        Miksi PAM:ia kiinnostaisi tämä asia?


      • on itse
        Juntti kirjoitti:

        Miksi PAM:ia kiinnostaisi tämä asia?

        halunneet sitä, lue juntti kaikki kommentit.


      • Yrittäjä, ei ketju-
        mutta annettiin kirjoitti:

        väärä kuva yrityksen kannattavuudesta, ts. harhaanjohtavaa mainontaa, ei ihan laillista...

        Kukahan niitä vääriä käsityksiä siivousalan kannattavuudesta oikein viljelee? Lukekaa vaan tätäkin palstaa kun siivoojat valittaa että siivousfirmat laskuttaa asiakkaalta huikeita maksuja ja antaa rippeet siivoojalle. Perustakaa vaan yritys ja tervetuloa todellisuuteen...Miksi ihmeessä olette ottaneet ketjun välikädeksi, jos siitä ei ole mitään hyötyä. Miksei yritystä voi perustaa muuten vaan? Itse olen niin tehnyt ja työllistän itseni lisäksi muutaman muunkin siivoojan.


      • pee
        Juntti kirjoitti:

        Miksi PAM:ia kiinnostaisi tämä asia?

        PAMia kiinnostaa tää juttu vain ja ainoastaan siksi, että ne menettävät jäseniä, kun työntekijöistä tulee yrittäjiä.


      • Nappiin
        pee kirjoitti:

        PAMia kiinnostaa tää juttu vain ja ainoastaan siksi, että ne menettävät jäseniä, kun työntekijöistä tulee yrittäjiä.

        Nimenomaan PAMILLA on puutetta jäsenistä. Asian voi lukea toisella palstalla olevista kirjoituksista.Löytyyhän tältäkin palstalta ihminen joka ymmärtää mistä OIKEIN on kysymys. HYVÄ!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe