Mistä varaosia ja tarvikkeita Suzukiin

pk-seudulla?

Kawan osia saa Sumekolta, Hondan osia Brandtilta ja Yammun osia Yamaha Centeristä. Mutta mistä saa Susnaan osia ja tarvikkeita. En nyt tarkoita siis mitään AllRightia?

18

16793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      Suikan jälleenmyyjiltä? Esim. HD-Center Hertsikassa tai Pyörä & Mopo Konalassa..

    • niitä

      varmasti löydät.Erittäin palveleva ja asiantunteva mesta.POWER MP SHOP OY
      Osoite: Tikkurilantie 68 01300 Vantaa

      Puhelin: 09-8574036

      E-mail: [email protected]

      • tästä paikasta

        Kiitos vinkistä. Kävin ko. firmassa tilaamassa tavaraa ennen lomalle lähtöäni ja sieltä palattuani jouduin ikäväkseni toteamaan etteivät he ole edes tilanneet varaosia. Lisää turhaa odotusta kun tilasin ne uudelleen - toisesta paikkaa toki. En suosittele!!!!
        Siis... "Erittäin palveleva"... just niin...

        ---------------
        varmasti löydät.Erittäin palveleva ja asiantunteva mesta.POWER MP SHOP OY
        Osoite: Tikkurilantie 68 01300 Vantaa

        Puhelin: 09-8574036

        E-mail: [email protected]


    • pikkukioskeilla

      Maahantuojalta on yleensä saanut muutakin kuin öljynsuotimen, tulpat, ketjut ja rattaat. Mitenkäs on laita näiden pikkufirmojen kanssa?

      Kerran on ajokausi mennyt vituiksi kun hajonnutta nokkaketjun kiristäjää sai odottaa 8 viikkoa keskellä kesää kun edes maahantuojalla (ei Suzuki) tai koko Euroopassa ei niitä ollut. Nyt jos varaosapuoli on nakkikiskafirmojen varassa niin voisin kuvitella että tilanne ei ainakaan parane.

      Pitääkö siis unohtaa Suzuki merkkinä niin kauan kuin sille saadaan kunnollinen maahantuoja ja varaosaorganisaatio?

      • Turo--Inkeri

        suikan osat tulee Euroopan keskusvarastosta, josta löytyy, jos oikein muistan, niin yli 95% KAIKKIEN Suzukien osat (ts. sellaisia, mitä tehdas vielä valmistaa/toimittaa; 10 vuottahan tehtailla on velvollisuus toimittaa, mutta käytännössä toimittavat vanhempiinkin, joissa kysyntää on).

        Mitä ei siellä ole, ovat siis aika harvinaisia tapauksia, ja tulevat Jaappanista parissa-kolmessa viikossa.. 8 viikkoa kuulostaa kyllä HevosmiestenTietotoimiston jutuilta.

        Suikan varaosien saatavuus oli joskus 5 vuotta sitten heikompi, mutta on nykyjään ihan yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin kilpailijoilla. Aina se on tuo sama itku, kun ei johonkin merkkiin X saa juuri sitä osaa, mitä on vaille, justiinsa sillä punaisella minuutilla kun sattui marssimaan kaupan ovesta sisään, niin sitten "yyy-ääää, pitääkö vaihtaa merkkiä?!?!".. ihan sama parku se on jammun, hondan kawan jnejne suhteen! Olin joskus siellä tiskin toisella puolen, joten tämä on tullut todettua ainakin 3 eri merkin osalta.

        Unohda siis vaan minun puolestani ko. merkki, jos haluat, mutta älä tee sitä virheellisten luulojen perusteella.

        Itse aion jatkossakin ajella Suikalla justiinsa siksi, että a) ne ovat teknisesti pirun hyviä ja kestäviä ja b) niihin saa huolto-osat, varaosat yms tarvittavat putikat sutjakkaasti.


      • ei ihan täydellistä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        suikan osat tulee Euroopan keskusvarastosta, josta löytyy, jos oikein muistan, niin yli 95% KAIKKIEN Suzukien osat (ts. sellaisia, mitä tehdas vielä valmistaa/toimittaa; 10 vuottahan tehtailla on velvollisuus toimittaa, mutta käytännössä toimittavat vanhempiinkin, joissa kysyntää on).

        Mitä ei siellä ole, ovat siis aika harvinaisia tapauksia, ja tulevat Jaappanista parissa-kolmessa viikossa.. 8 viikkoa kuulostaa kyllä HevosmiestenTietotoimiston jutuilta.

        Suikan varaosien saatavuus oli joskus 5 vuotta sitten heikompi, mutta on nykyjään ihan yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin kilpailijoilla. Aina se on tuo sama itku, kun ei johonkin merkkiin X saa juuri sitä osaa, mitä on vaille, justiinsa sillä punaisella minuutilla kun sattui marssimaan kaupan ovesta sisään, niin sitten "yyy-ääää, pitääkö vaihtaa merkkiä?!?!".. ihan sama parku se on jammun, hondan kawan jnejne suhteen! Olin joskus siellä tiskin toisella puolen, joten tämä on tullut todettua ainakin 3 eri merkin osalta.

        Unohda siis vaan minun puolestani ko. merkki, jos haluat, mutta älä tee sitä virheellisten luulojen perusteella.

        Itse aion jatkossakin ajella Suikalla justiinsa siksi, että a) ne ovat teknisesti pirun hyviä ja kestäviä ja b) niihin saa huolto-osat, varaosat yms tarvittavat putikat sutjakkaasti.

        ei ole näköjään "Kura-Irmelin" vahvimpia puolia. Se, että olet ehkä joskus ollut varaosa-apinana tiskin takana ei tee sinusta kaikkitietävää varaosiin liittyvissä asioissa.

        Mikä kohta viestissäni oli vaikea hahmottaa? Kirjoitin että (ei Suzuki) tarkoittaen että kyseessä ei siis ollut Suzuki-merkkinen mp. Ja kai mä nyt vittu itse paremmin tiedän että kuinka kauan niiltä ei-Suzukin varaosa-apinoilta kesti sen osan saaminen Suomeen. Kun ei osia ollut Euroopan keskusvarastolla eikä kuulemma edes Japanissa tehtaalla. Ja aikaa tästä on n. 10 vuotta.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        suikan osat tulee Euroopan keskusvarastosta, josta löytyy, jos oikein muistan, niin yli 95% KAIKKIEN Suzukien osat (ts. sellaisia, mitä tehdas vielä valmistaa/toimittaa; 10 vuottahan tehtailla on velvollisuus toimittaa, mutta käytännössä toimittavat vanhempiinkin, joissa kysyntää on).

        Mitä ei siellä ole, ovat siis aika harvinaisia tapauksia, ja tulevat Jaappanista parissa-kolmessa viikossa.. 8 viikkoa kuulostaa kyllä HevosmiestenTietotoimiston jutuilta.

        Suikan varaosien saatavuus oli joskus 5 vuotta sitten heikompi, mutta on nykyjään ihan yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin kilpailijoilla. Aina se on tuo sama itku, kun ei johonkin merkkiin X saa juuri sitä osaa, mitä on vaille, justiinsa sillä punaisella minuutilla kun sattui marssimaan kaupan ovesta sisään, niin sitten "yyy-ääää, pitääkö vaihtaa merkkiä?!?!".. ihan sama parku se on jammun, hondan kawan jnejne suhteen! Olin joskus siellä tiskin toisella puolen, joten tämä on tullut todettua ainakin 3 eri merkin osalta.

        Unohda siis vaan minun puolestani ko. merkki, jos haluat, mutta älä tee sitä virheellisten luulojen perusteella.

        Itse aion jatkossakin ajella Suikalla justiinsa siksi, että a) ne ovat teknisesti pirun hyviä ja kestäviä ja b) niihin saa huolto-osat, varaosat yms tarvittavat putikat sutjakkaasti.

        että ylivoimaisesti yleisin syy siihen, miksi jonkun osan tilaamisessa kestää, on niin yksinkertainen, ettei sitä ole edes tilattu. Siinä käy niin, että on joku vähän huithapeli taikka mielestään "kiireinen" kauppias tai korjaaja, joka raapustaa asian jonnekin tupakka-askin kanteen, mikä meneekin sitten roskiin. Kun asiakas sitten jokusen viikon päästä kysyy, että mikä maksaa, ei tällä kyseisellä taholla ole pokkaa myöntää, ettei sitä ole vielä(kään) edes tilattu, ennemmin satuillaan jotain puutaheinää.. ja niimpä syntipukiksi pääsee tässä vaiheessa yleisimmin joko tehdas tai maahantuoja.

        Tällainen ei tietystikään ole hyvää palvelua, eikä se ole mitenkään puolusteltavissa. Mutta se on silti yleisin syy siihen, kun ihmiset alkavat valittaa, ettei merkkiin se-ja-se saa osia. Olen itse huomannut, että kauppiaita (ja korjaajia) on kahdenlaisia; niitä, joilta hommat hoituu sekä niitä, joilta ei. Kannattaa toki pyrkiä asioimaan vain ensinmainittujen kanssa. Ja mikäli joutuu tekemisiin jälkimmäisten kanssa, kannattaa heidän velttoilustaan kertoa eteenpäin, se on ainoa keino karsia moiset markkinoilta.


      • Turo--Inkeri
        ei ihan täydellistä kirjoitti:

        ei ole näköjään "Kura-Irmelin" vahvimpia puolia. Se, että olet ehkä joskus ollut varaosa-apinana tiskin takana ei tee sinusta kaikkitietävää varaosiin liittyvissä asioissa.

        Mikä kohta viestissäni oli vaikea hahmottaa? Kirjoitin että (ei Suzuki) tarkoittaen että kyseessä ei siis ollut Suzuki-merkkinen mp. Ja kai mä nyt vittu itse paremmin tiedän että kuinka kauan niiltä ei-Suzukin varaosa-apinoilta kesti sen osan saaminen Suomeen. Kun ei osia ollut Euroopan keskusvarastolla eikä kuulemma edes Japanissa tehtaalla. Ja aikaa tästä on n. 10 vuotta.

        "Pitääkö siis unohtaa Suzuki merkkinä niin kauan kuin sille saadaan kunnollinen maahantuoja ja varaosaorganisaatio?"

        - vaikkei esimerkkisi koskenut Suzukia, ja vaikka "aikaa tästä on n. 10 vuotta", kyseenalaistitpa silti hilpeästi ko. merkin varaosien saatavuuden, ja siksi päätin kertoa oman näkökantani, joka on varsin toisenlainen. Se on ihan totta, että vaikkapa 10v sitten Suikan osien saatavuus oli luvattoman heikko (siksi merkiltä meni jopa osittain maine Suomessa), mutta se ei enää pidä yksinkertaisesti paikkaansa.


      • pikkukioskeilla
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        "Pitääkö siis unohtaa Suzuki merkkinä niin kauan kuin sille saadaan kunnollinen maahantuoja ja varaosaorganisaatio?"

        - vaikkei esimerkkisi koskenut Suzukia, ja vaikka "aikaa tästä on n. 10 vuotta", kyseenalaistitpa silti hilpeästi ko. merkin varaosien saatavuuden, ja siksi päätin kertoa oman näkökantani, joka on varsin toisenlainen. Se on ihan totta, että vaikkapa 10v sitten Suikan osien saatavuus oli luvattoman heikko (siksi merkiltä meni jopa osittain maine Suomessa), mutta se ei enää pidä yksinkertaisesti paikkaansa.

        Vaan kysyin syystä että merkin vaihto Suzukiin saattaa olla edessä mutta ennen sitä kiinnostaisi saada vastauksia siitä että saako Suzukilta tarvittaessa varaosia kohtuullisessa ajassa? Maahantuojalla saattavat rahkeet riittää muuhunkin kuin suodattimien ja jarrupalojen pitämiseen hyllyssä mutta onko asia näin myös pienemmillä firmoilla? En oikein ymmärrä että miten pikkupajojen resurssit voisivat olla paremmat kuin ison firman vaikka palveluhalukkuutta olisikin.

        Silloin kun niitä Suzukin osia sai Bensowilta / Ekströmiltä niin luottamus varaosien saatavuuteen oli edes jonkinlainen. Tietenkään jotain kampuraa tai kokonaista konetta ei välttämättä kannata seisottaa hyllyssä pölyyntymässä mutta kyllä muitakin varaosia pitää olla asiantuntevassa merkkiliikkeessä kuin mitä AllRightin katalookista löytyy.


      • pikkukioskeilla
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        että ylivoimaisesti yleisin syy siihen, miksi jonkun osan tilaamisessa kestää, on niin yksinkertainen, ettei sitä ole edes tilattu. Siinä käy niin, että on joku vähän huithapeli taikka mielestään "kiireinen" kauppias tai korjaaja, joka raapustaa asian jonnekin tupakka-askin kanteen, mikä meneekin sitten roskiin. Kun asiakas sitten jokusen viikon päästä kysyy, että mikä maksaa, ei tällä kyseisellä taholla ole pokkaa myöntää, ettei sitä ole vielä(kään) edes tilattu, ennemmin satuillaan jotain puutaheinää.. ja niimpä syntipukiksi pääsee tässä vaiheessa yleisimmin joko tehdas tai maahantuoja.

        Tällainen ei tietystikään ole hyvää palvelua, eikä se ole mitenkään puolusteltavissa. Mutta se on silti yleisin syy siihen, kun ihmiset alkavat valittaa, ettei merkkiin se-ja-se saa osia. Olen itse huomannut, että kauppiaita (ja korjaajia) on kahdenlaisia; niitä, joilta hommat hoituu sekä niitä, joilta ei. Kannattaa toki pyrkiä asioimaan vain ensinmainittujen kanssa. Ja mikäli joutuu tekemisiin jälkimmäisten kanssa, kannattaa heidän velttoilustaan kertoa eteenpäin, se on ainoa keino karsia moiset markkinoilta.

        Nimittäin on se vallan kummaa toimintaa maahantuojalta jos menen ostamaan osaa ja sitä ei löydy hyllystä vaan laitetaan tilaukseen niin sitten sitä osaa ei kuitenkaan tilatakaan.

        Pärnäsen Korjaamo voisikin näin toimia ja kiireessään asian unohtaa mutta miksi maahantuoja toimisi näin? Siellä maahantujalla kun varaosamyyjä on varaosamyyjä ja huoltokorjaamon kaverit on erikseen. Ja jos se varaosapuolen kaveri sanoo heti ensimmäisellä kerralla että ei löydy ja tarkistaa koneelta ettei löydy Euroopastakaan. Se, ettei niinkin yleistä osaa kuin nokkaketjun kiristäjä löytynyt (muka) edes tehtaalta Japanista en kyllä ymmärrä.

        Ja kyllä, toisella japanilaismerkillä (ei tälläkään kertaa Suzuki) auttoi asiaa kummasti kun kuukauden odottelun jälkeen otti yhteyttä maahantuojan varatoimitusjohtajaan. Ei mennyt montaakaan tuntia kun soitettiin että tilaamasi osa on saapunut.


      • Turo--Inkeri
        pikkukioskeilla kirjoitti:

        Vaan kysyin syystä että merkin vaihto Suzukiin saattaa olla edessä mutta ennen sitä kiinnostaisi saada vastauksia siitä että saako Suzukilta tarvittaessa varaosia kohtuullisessa ajassa? Maahantuojalla saattavat rahkeet riittää muuhunkin kuin suodattimien ja jarrupalojen pitämiseen hyllyssä mutta onko asia näin myös pienemmillä firmoilla? En oikein ymmärrä että miten pikkupajojen resurssit voisivat olla paremmat kuin ison firman vaikka palveluhalukkuutta olisikin.

        Silloin kun niitä Suzukin osia sai Bensowilta / Ekströmiltä niin luottamus varaosien saatavuuteen oli edes jonkinlainen. Tietenkään jotain kampuraa tai kokonaista konetta ei välttämättä kannata seisottaa hyllyssä pölyyntymässä mutta kyllä muitakin varaosia pitää olla asiantuntevassa merkkiliikkeessä kuin mitä AllRightin katalookista löytyy.

        ymmärtääkseni Suikka ei pidä maahantuojan varastoa Suomessa, vaan rojut lennätetään suoraan diilereille. Jotkut isommat liikkeet toki pitävät tavallisimpia osia hyllytavarana.

        Ei minulla ainakaan ole epäilystäkään, ettenkö saisi Suzukiini mitä osia vain haluan. Eipä silti, että olisin edes tarvinnut mitään muuta kuin normaaleja huolto-osia ja kuluvia osia. Aina on tullut luvatussa ajassa. Ekströmin aikaan ne toimitukset tökki, ei enää.

        pee äs: OolRaitti/Storm/Duell myyvät tarviketuotteita, ei (esim.) Suzukin alkuperäisosia.


      • Turo--Inkeri
        pikkukioskeilla kirjoitti:

        Nimittäin on se vallan kummaa toimintaa maahantuojalta jos menen ostamaan osaa ja sitä ei löydy hyllystä vaan laitetaan tilaukseen niin sitten sitä osaa ei kuitenkaan tilatakaan.

        Pärnäsen Korjaamo voisikin näin toimia ja kiireessään asian unohtaa mutta miksi maahantuoja toimisi näin? Siellä maahantujalla kun varaosamyyjä on varaosamyyjä ja huoltokorjaamon kaverit on erikseen. Ja jos se varaosapuolen kaveri sanoo heti ensimmäisellä kerralla että ei löydy ja tarkistaa koneelta ettei löydy Euroopastakaan. Se, ettei niinkin yleistä osaa kuin nokkaketjun kiristäjä löytynyt (muka) edes tehtaalta Japanista en kyllä ymmärrä.

        Ja kyllä, toisella japanilaismerkillä (ei tälläkään kertaa Suzuki) auttoi asiaa kummasti kun kuukauden odottelun jälkeen otti yhteyttä maahantuojan varatoimitusjohtajaan. Ei mennyt montaakaan tuntia kun soitettiin että tilaamasi osa on saapunut.

        niin kuin sanoit niin yleensä maahantuojan varaosapuolen työntekijöiden vastuualueena on vain ja ainoastaan varaosatoimitusten pitäminen hyppysissään. He eivät niin ollen kirjoittele tilauksia tupakka-askin kanteen ja unohda, kuten jollain pikku pajalla saattaa käydä.

        Oli miten oli, mutta tuo sama kuvio tuli käytyä kymmeniä kertoja läpi silloin, kun olin alan hommissa. En tarkoita suinkaan mollata sellaisia kauppiaita/korjaamoita, jotka hoitavat hommansa (ja ne ovat kaikeksi onneksi enemmistö!).. kyllä siellä oppi aika nopeasti tietämään ne tahot, joilla oli jatkuvasti sellaisia ongelmia, mitä taas toisilla ei ollut käytännössä koskaan.


      • pari sanaa
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ymmärtääkseni Suikka ei pidä maahantuojan varastoa Suomessa, vaan rojut lennätetään suoraan diilereille. Jotkut isommat liikkeet toki pitävät tavallisimpia osia hyllytavarana.

        Ei minulla ainakaan ole epäilystäkään, ettenkö saisi Suzukiini mitä osia vain haluan. Eipä silti, että olisin edes tarvinnut mitään muuta kuin normaaleja huolto-osia ja kuluvia osia. Aina on tullut luvatussa ajassa. Ekströmin aikaan ne toimitukset tökki, ei enää.

        pee äs: OolRaitti/Storm/Duell myyvät tarviketuotteita, ei (esim.) Suzukin alkuperäisosia.

        Selvähän se on että tarvikemyyjät myyvät tarvikeosia ja turha sieltä on mitään merkki- ja mallikohtaisia pakoputken kannatinlaakereita tai männän palautusjousia.

        Mutta kun ne tarvikeliikkeiden edustamat artikkelit voi ihan hyvin ostaa tarvikeosina, ei niiden tarvitse olla merkkikamaa. Ketju- ja rataspaketit ovat vähintään yhtä hyviä kuin merkkiliikkeestä ostetut ja esim. sytytystulpat saa pirun paljon halvemmalla kuin maahantuojalta vaikka merkki olisikin sama.

        Mutta kun tarvitaan vähän enempi speziale osaa niin jopa loppuu tarjonta tarvikeliikkeestä. Ja loppuu myös NPM:stä ja vastaavilta merkin edustajilta. Maahantuojalla saattaa tsägällä olla jopa hyllyssään.


      • Turo--Inkeri
        pari sanaa kirjoitti:

        Selvähän se on että tarvikemyyjät myyvät tarvikeosia ja turha sieltä on mitään merkki- ja mallikohtaisia pakoputken kannatinlaakereita tai männän palautusjousia.

        Mutta kun ne tarvikeliikkeiden edustamat artikkelit voi ihan hyvin ostaa tarvikeosina, ei niiden tarvitse olla merkkikamaa. Ketju- ja rataspaketit ovat vähintään yhtä hyviä kuin merkkiliikkeestä ostetut ja esim. sytytystulpat saa pirun paljon halvemmalla kuin maahantuojalta vaikka merkki olisikin sama.

        Mutta kun tarvitaan vähän enempi speziale osaa niin jopa loppuu tarjonta tarvikeliikkeestä. Ja loppuu myös NPM:stä ja vastaavilta merkin edustajilta. Maahantuojalla saattaa tsägällä olla jopa hyllyssään.

        tarvikeosista voisin itse hankkia lähinnä merkkivalmistajan ketjut ja sytytystulpat, koska ne ovat samaa kamaa kuin alkuperäiset. Monessa muussa osassa on kyse täysin eri valmistajien tuotteista, joista alkuperäinen toimii varmasti, ja tarvikeosa toimii ehkä.

        En esim. ostaisi tarvikerattaita, ellen tietäisi merkkiä aivan varmasti hyväksi, koska niitä on olemassa hyvinkin monenlaatuisia. Hyväkin ketju voi mennä äkkiä huonoksi kehnolaatuisilla rattailla.

        Voihan tarvikeosia toki käyttää jos haluaa, mutta kannattaa tiedostaa, etteivät ne aina ole sama asia kuin alkuperäisosat.


      • mankelix
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tarvikeosista voisin itse hankkia lähinnä merkkivalmistajan ketjut ja sytytystulpat, koska ne ovat samaa kamaa kuin alkuperäiset. Monessa muussa osassa on kyse täysin eri valmistajien tuotteista, joista alkuperäinen toimii varmasti, ja tarvikeosa toimii ehkä.

        En esim. ostaisi tarvikerattaita, ellen tietäisi merkkiä aivan varmasti hyväksi, koska niitä on olemassa hyvinkin monenlaatuisia. Hyväkin ketju voi mennä äkkiä huonoksi kehnolaatuisilla rattailla.

        Voihan tarvikeosia toki käyttää jos haluaa, mutta kannattaa tiedostaa, etteivät ne aina ole sama asia kuin alkuperäisosat.

        Tämä nyt sivuaa ehkä hieman aiheesta, mutta joskus tarvikeosa on ollut huomattavasti vahvempi ja parempi kuin alkuperäinen. Kyseessä tosin ovat olleet Venäläisvalmisteiset pyörät. Esimerkiksi tarvikemäntä Ural pyörään oli alkuperäistä tuhannesti parempi vaihtoehto. Omakohtaista kokemusta ei ONNEKSI ole ollut. Eikä tule ;-)


      • NO MOORE1
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        suikan osat tulee Euroopan keskusvarastosta, josta löytyy, jos oikein muistan, niin yli 95% KAIKKIEN Suzukien osat (ts. sellaisia, mitä tehdas vielä valmistaa/toimittaa; 10 vuottahan tehtailla on velvollisuus toimittaa, mutta käytännössä toimittavat vanhempiinkin, joissa kysyntää on).

        Mitä ei siellä ole, ovat siis aika harvinaisia tapauksia, ja tulevat Jaappanista parissa-kolmessa viikossa.. 8 viikkoa kuulostaa kyllä HevosmiestenTietotoimiston jutuilta.

        Suikan varaosien saatavuus oli joskus 5 vuotta sitten heikompi, mutta on nykyjään ihan yhtä hyvä ellei jopa parempi kuin kilpailijoilla. Aina se on tuo sama itku, kun ei johonkin merkkiin X saa juuri sitä osaa, mitä on vaille, justiinsa sillä punaisella minuutilla kun sattui marssimaan kaupan ovesta sisään, niin sitten "yyy-ääää, pitääkö vaihtaa merkkiä?!?!".. ihan sama parku se on jammun, hondan kawan jnejne suhteen! Olin joskus siellä tiskin toisella puolen, joten tämä on tullut todettua ainakin 3 eri merkin osalta.

        Unohda siis vaan minun puolestani ko. merkki, jos haluat, mutta älä tee sitä virheellisten luulojen perusteella.

        Itse aion jatkossakin ajella Suikalla justiinsa siksi, että a) ne ovat teknisesti pirun hyviä ja kestäviä ja b) niihin saa huolto-osat, varaosat yms tarvittavat putikat sutjakkaasti.

        emoä ihan samaa mieltä vaikka kyse vain yhdestä kiikkeestäTAPEREELLA MOTOOSAT VALITETTIIN ETTEI OSIA OLE KORJAUSTA EI VOINUT ALOITTAA RUPESIN ITSE SELVITTÄÄN ASIAA OSAT OLI MATKA HUOLLOSSA OLLEEET PITKÄÄN JA LOPUT ON HYLLYSSÄ JO PITKÄÄN OLLEET R.M HEINOLLA JTAMPERE EDELLEE SAI VAK YHTIÖN RAHAT MOTO-OSAT TAMPERE NIIN EI KIINNOSTA EES OSIA HAKEA 3VIIKOSSA
        VIIMEINEN KERTA KUN JA SANALEVIÄÄ SUOM.VAHIN. TARKASTUKSEENN


    • Suzu67

      Nakkilan Pyörä ja Mopo on tietääkseni toimittanut laajasti Suzuki osia jo yli 40 vuotta, sieltä niitä kyllä saa uusiin ja vanhoihinkin Suzukeihin.Muuten tietävät varmasti eniten Suzukista ja osista.

    • akaikki tietää

      joo toi tampereen moto-osien touhu tarvii viranomaistoimintaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      99
      4214
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      147
      3662
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      88
      3435
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      126
      1697
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1201
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe