Asuinalueet, hyvät/huonot?

jii

Mitkä on muuten Mikkelin arvostetuimmat asuinalueet?
Entä onko minkänimisiä betonilähiöitä, jossa asuu jos jonkinlaista jengiä?

75

16097

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikkiv
      • jii

Kiitoksia tiedosta, jotenkin arvasin, että tuo laajalampi ainakin kuuluu huonojen listalle.

• vuokraghettolainen

..peitsarikin on oikein mukaavaa aluetta, jos ei oteta lukuun vuokraghettoaluetta:(
        rajoittuu tarkalleen kappalaisenkatuun: toinen puoli onkin jo sitä "parempaa" puolta.

Laajalampi ja Tuppurala on kans semmosia ei ikinä -paikkoja.

Viihtyisimpiä: Nuijamies, Lähemäki, Emola ja Kalevankangas (ei raviradantie)

• perukoilla
        vuokraghettolainen kirjoitti:

..peitsarikin on oikein mukaavaa aluetta, jos ei oteta lukuun vuokraghettoaluetta:(
        rajoittuu tarkalleen kappalaisenkatuun: toinen puoli onkin jo sitä "parempaa" puolta.

on Mikkelin upeimpia asuinalueita. Saimaa liplattaa oman ikkunan takana, ulkoilumahdollisuudet hyvät, uimarantaa, tenniskenttä..."kaukana kavala keskusta", mutta silti todella lyhyen matkan päässä!
        Haavi- ja Nuottakadun vuokra-asuntoalueet ovat levottomia, muttei pidä yleistää koko Tuppuralaa, eipä todellakaan:)

• (t)
        perukoilla kirjoitti:

on Mikkelin upeimpia asuinalueita. Saimaa liplattaa oman ikkunan takana, ulkoilumahdollisuudet hyvät, uimarantaa, tenniskenttä..."kaukana kavala keskusta", mutta silti todella lyhyen matkan päässä!
        Haavi- ja Nuottakadun vuokra-asuntoalueet ovat levottomia, muttei pidä yleistää koko Tuppuralaa, eipä todellakaan:)

LEVOTTOMAMMAKSI menee.Menkäähän vierailemaan ja tutustumaan lähiöön.Niin voipi löytyä vastauksia minkä takia voipi pientä levottomattomuutta esiintyä,silloin tällöin??
        Mutta on muuten mukava paikka asua.Vaikka en enää tällä hetkellä asukkaan samaisessa lähiössä.
        Jos ketä nyt pieni juhannus ammuskelu häiritsee.
        Tossa muutama vuosi sitten.Jonkun mielestä tietysti aika rankaa,mutta onhan se jos on tottunut johonkin muuhun.
        Käykää kävelemässä nuottakatu päästä päähän keskellä yötä kolme kertaa ja kirjoittakaa mitä näitte.

• lampelainen
        jii kirjoitti:

Kiitoksia tiedosta, jotenkin arvasin, että tuo laajalampi ainakin kuuluu huonojen listalle.

Kuinka moni täällä Laajalampea haukkuva ja turvattomaksi sanova on todellisuudessa siellä asunut? Älkää jaksako haukkua jos ette asiasta mitään tiedä.

Itse olen nyt kesän alusta asunut Laajalammella eikä mitään, HUOM mitään pahaa ole sattunut, ei edes läheltä piti-tilanteita eikä vielä kertaakaan ole pelottanut siellä liikkua. Perukoiden taloista en tiedä, mutta ainakaan Sale-K-kauppa-välillä ei ole mitään ihmeellistä. Ja minä liikun myöhään iltasella/yöllä myös kyseisellä alueella. Mutta sinänsä minun puolestani kaikki jotka muuttoa harkitsevat voivat minun puolestani pysyä poissa, onpahan rauhallista.

Ehkä loppujen lopuksi ihan hyvä että Laajalampea luullaan niin pahaksi ja kamalaksi paikaksi, eipähän kaikki idiootit sinne rynni.

• jii
        lampelainen kirjoitti:

Kuinka moni täällä Laajalampea haukkuva ja turvattomaksi sanova on todellisuudessa siellä asunut? Älkää jaksako haukkua jos ette asiasta mitään tiedä.

Itse olen nyt kesän alusta asunut Laajalammella eikä mitään, HUOM mitään pahaa ole sattunut, ei edes läheltä piti-tilanteita eikä vielä kertaakaan ole pelottanut siellä liikkua. Perukoiden taloista en tiedä, mutta ainakaan Sale-K-kauppa-välillä ei ole mitään ihmeellistä. Ja minä liikun myöhään iltasella/yöllä myös kyseisellä alueella. Mutta sinänsä minun puolestani kaikki jotka muuttoa harkitsevat voivat minun puolestani pysyä poissa, onpahan rauhallista.

Ehkä loppujen lopuksi ihan hyvä että Laajalampea luullaan niin pahaksi ja kamalaksi paikaksi, eipähän kaikki idiootit sinne rynni.

Olet joko manne tai sit sossunpummi, jolla ei oo varaa muualla asua. Sekö sinua raivostuttaa...

• kolme vuotta
        perukoilla kirjoitti:

Nuottakadulla vuokra-asunnossa asuneena voin vain todeta, että ainakin tämä talo on hyvin rauhallinen. Eipä ole tarvinnut kuunnella öistä juhlintaa ja humalaisten öykkäröintiä koko aikana. Tavaratkin pysyvät tallessa ja ehjinä.
        Omistusasuntoa en edes havittele nykyisillä kiskurihinnoilla, vaikka olenkin suht' hyväpalkkaisessa ja arvostetussa duunissa, sillä en halua pankin torppariksi loppuiäkseni. Mieluummin sijoitan euroni mökkiin ja mukavaan vapaa-aikaan. Ja jos joskus haluan muuttaa muualle, tästä on helppo lähteä. Olen sen verran levoton sielu, että sekin on mahdollista.
        Tuppuralasta pidän myös sen takia, että arvostan ison veden, Saimaan, läheisyyttä, uimarantaa, hyviä lenkkeilymaastoja ja "lähikauppojen" palveluita. Ja keskustan palvelut ovat vain parin kilsan päässä.
        Sen tiedän, että näillä kulmilla on joskus ammuskeltu, mutta siitä on aikaa. Tuppuralan maine on kai jäännettä niiltä ajoilta.

• onnellinen perhe
        lampelainen kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Pian viisitoista vuotta Laajalammella asuneena en löydä valittamista.Perhettämme myös peloteltiin kun tänne muutimme. Kulkukyhteydet toimii, päiväkoti lähellä ja ihana lampi sekä mahtavat luonnonkauniit lenkkipolut lähellä. Muodostakaa ihmiset itse oma kuvanne asioista. Mielestäni Laajalampea morkataan vaan tavan vuoksi. Meidän elämämme täällä on ollut ihan rauhallista ja tasaista. Luonnossa liikkujalle paras kaupungin osa.

• nuori suomalainen
        jii kirjoitti:

Olet joko manne tai sit sossunpummi, jolla ei oo varaa muualla asua. Sekö sinua raivostuttaa...

Niin no sinä nyt olet näköjään näitä yleistäjiä jotka ei mistään mitään tiedä.

Olen nuori työssäkäyvä avoliitossa elävä vuokran ansaitsemillaan rahoillaan maksava onnellinen suomalainen nuori, varmaan asiat paremmin kuin sinulla.

Ja niitä manneja en siellä ole nähnyt vielä kertaakaan, kaipa ne sattuu ulkoilemaan eri aikaan kuin minä, eli puolen yön ja aamuviiden välillä-outoa. Ja sinähän et ikinä elämäsi aikana keneltäkään rahaa kinunnut ole, aina itse ansainnut kaikki rahat (ja tähän kun vielä saisi todella rehellisen vastauksen)!!

• kuka mitä häh?
        nuori suomalainen kirjoitti:

Olen nuori työssäkäyvä avoliitossa elävä vuokran ansaitsemillaan rahoillaan maksava onnellinen suomalainen nuori, varmaan asiat paremmin kuin sinulla.

Ja niitä manneja en siellä ole nähnyt vielä kertaakaan, kaipa ne sattuu ulkoilemaan eri aikaan kuin minä, eli puolen yön ja aamuviiden välillä-outoa. Ja sinähän et ikinä elämäsi aikana keneltäkään rahaa kinunnut ole, aina itse ansainnut kaikki rahat (ja tähän kun vielä saisi todella rehellisen vastauksen)!!

"Manneja" on paljon Peitsarissa, mutta ei tietääkseni Laajiksella..

• jii
        nuori suomalainen kirjoitti:

Itse onneksi asun avoliitossa keskustassa täysin remontoidussa asunnossa ja lyhennän velkaa kun sinä tyydyt/joudut maksamaan vuokraa. Toisilla se palkka on vähän isompi. Minkäs sille mahtaa.

Autokin on kallis Audi ja se ei ole pankin. Tee vaan töitä ahkerasti, kyllä se siitä lähtee sinullakin elämä luistamaan...jos lähtee..

• elvisteletkö
        jii kirjoitti:

Itse onneksi asun avoliitossa keskustassa täysin remontoidussa asunnossa ja lyhennän velkaa kun sinä tyydyt/joudut maksamaan vuokraa. Toisilla se palkka on vähän isompi. Minkäs sille mahtaa.

Autokin on kallis Audi ja se ei ole pankin. Tee vaan töitä ahkerasti, kyllä se siitä lähtee sinullakin elämä luistamaan...jos lähtee..

jollain audin ruoskalla herätys herää todellisuuteen.. eikö ole aika inhottavaa elää haavemaailmassa!!!!

• tyytsä
        onnellinen perhe kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Pian viisitoista vuotta Laajalammella asuneena en löydä valittamista.Perhettämme myös peloteltiin kun tänne muutimme. Kulkukyhteydet toimii, päiväkoti lähellä ja ihana lampi sekä mahtavat luonnonkauniit lenkkipolut lähellä. Muodostakaa ihmiset itse oma kuvanne asioista. Mielestäni Laajalampea morkataan vaan tavan vuoksi. Meidän elämämme täällä on ollut ihan rauhallista ja tasaista. Luonnossa liikkujalle paras kaupungin osa.

Laajalammella on kaikki palvelut, hyvtä bussiyhteydet ( niin hyvät kun Mikkelissä voi olla ),hyvät valaistut pyörätiet, koulut, päikyt kaupat , uimaranta ym...Emme ole kohdanneet täällä järjestyshäiriöihin. Muuttakaa tänne vaan.

• jii
        elvisteletkö kirjoitti:

jollain audin ruoskalla herätys herää todellisuuteen.. eikö ole aika inhottavaa elää haavemaailmassa!!!!

Mihin tulen parkkiin juttelemaan kanssasi autoista, eli AUDEISTA Jos et muuten usko?

• lainaton ja vapaa
        jii kirjoitti:

Tulitko ajatelleeksi että ihan tarkoituksella vuokralla asun kun en ajatellut jäädä yhteen paikkaan ostamalla asunnon itselleni PANKIN LAINARAHOILLA! Ajattelin kyllä vielä lähteä joksikin vuodeksi ulkomaille ja sitten katsoa missä takamustani homehdutan lainalla. Vanhemmalla iällä, mutta sinä kuulostatkin jo aika vanhalta...audi?

• jii
        lainaton ja vapaa kirjoitti:

Tulitko ajatelleeksi että ihan tarkoituksella vuokralla asun kun en ajatellut jäädä yhteen paikkaan ostamalla asunnon itselleni PANKIN LAINARAHOILLA! Ajattelin kyllä vielä lähteä joksikin vuodeksi ulkomaille ja sitten katsoa missä takamustani homehdutan lainalla. Vanhemmalla iällä, mutta sinä kuulostatkin jo aika vanhalta...audi?

Nimenomaan nuorelle 30v kollille sopiva auto. En voi mitään jos ajan Toyota Corollalla tai jollain muulla japsipaskalla.

• mutta ajan paremmalla autolla!
        jii kirjoitti:

Nimenomaan nuorelle 30v kollille sopiva auto. En voi mitään jos ajan Toyota Corollalla tai jollain muulla japsipaskalla.

Kuulostitkin jo vanhalta. Ja meillä ei japsipaskaa ole, parempi auto kuin sulla...Audi? hah

• jii
        mutta ajan paremmalla autolla! kirjoitti:

Kuulostitkin jo vanhalta. Ja meillä ei japsipaskaa ole, parempi auto kuin sulla...Audi? hah

Katsos kun Audia parempaa autoa en itse ole löytänyt, työn puolesta olen sen voinut jo todeta. Ja mikäköhän se teidän parempi autonne oli?

• lammen vuokranuori
        jii kirjoitti:

Katsos kun Audia parempaa autoa en itse ole löytänyt, työn puolesta olen sen voinut jo todeta. Ja mikäköhän se teidän parempi autonne oli?

Senkös sinä haluaisit tietää! Jos olet niin tyytyväinen omaan elämääsi miksi olet niin kyyninen että pitää muiden tilannetta väheksyä. Kuultaako jutuistasi lievä kyynisyys, vai katkeruusko sieltä kuultaa läpi?

Vuokran maksaja tai lainan maksaja, mitä väliä jos on onnellinen? Toiset tykkää keskustasta, toiset laitakaupungista. Ei silti tarvitse väheksyä, olet yhtä huono kuin me muutkin.

• taitaa olla
        jii kirjoitti:

hirttänyt nuo jutut pahasti kiinni. Hitonmoinen elvistely jostakin keskustaluukusta ja audin kotterosta. Onko sulla itsetunto-ongelmia, kun noin pitää korostaa omaa erinomaisuuttaan joillakin vaihtovälineillä? Puuttuuko sulta jotain korvien tai haarojen välistä? Niinhän tuollaiset kommentit tulkitaan ja sen kuvan antavat myös tekstinpätkäsi. Mutta ei kai sinulta voi vielä mitään muuta odottaakaan. Olethan vielä lähes kakara. Mutta kovin heikoilla pohjilla on pojun itsetunto, jos se pitää tuollaisten varaan rakentaa.
        Hohhoijaa jii, mee terapeutille, suosittelee satunnainen palstalla vierailija.

• jii
        taitaa olla kirjoitti:

hirttänyt nuo jutut pahasti kiinni. Hitonmoinen elvistely jostakin keskustaluukusta ja audin kotterosta. Onko sulla itsetunto-ongelmia, kun noin pitää korostaa omaa erinomaisuuttaan joillakin vaihtovälineillä? Puuttuuko sulta jotain korvien tai haarojen välistä? Niinhän tuollaiset kommentit tulkitaan ja sen kuvan antavat myös tekstinpätkäsi. Mutta ei kai sinulta voi vielä mitään muuta odottaakaan. Olethan vielä lähes kakara. Mutta kovin heikoilla pohjilla on pojun itsetunto, jos se pitää tuollaisten varaan rakentaa.
        Hohhoijaa jii, mee terapeutille, suosittelee satunnainen palstalla vierailija.

Taitaa olla ryyppyputki hirttäny pahasti kiinni. Ainakin tuosta tekstistä saa sen kuvan.

• jii
        lammen vuokranuori kirjoitti:

Senkös sinä haluaisit tietää! Jos olet niin tyytyväinen omaan elämääsi miksi olet niin kyyninen että pitää muiden tilannetta väheksyä. Kuultaako jutuistasi lievä kyynisyys, vai katkeruusko sieltä kuultaa läpi?

Vuokran maksaja tai lainan maksaja, mitä väliä jos on onnellinen? Toiset tykkää keskustasta, toiset laitakaupungista. Ei silti tarvitse väheksyä, olet yhtä huono kuin me muutkin.

Voiko "lammen vuokranuoresta" huonompaa enää löytääkään? Ei.

• oikeasti nuori
        jii kirjoitti:

Voi näköjään, olet siitä erinomainen esimerkki. Hauskaa velkahelvettiä pelle.

• vapaa maa
        jii kirjoitti:

Kusipäältä kuulostat kun muiden valintoja noin hanakasti haukut. Tuijota sitä omaa napaa siellä velkakämpässäsi ja anna muiden olla.

Mieluummin vuokranuori kuin velkaantunut kolmekymppinen. Katkeraltakin vielä kuulostat. Ihan jokaisella vapaus valita, se on vain sunlaiset ihmiset jotka synkistää päivää. Et ole muita parempi, olet vain harhaisempi kun luulet niin.

• ja sinä
        jii kirjoitti:

Taitaa olla ryyppyputki hirttäny pahasti kiinni. Ainakin tuosta tekstistä saa sen kuvan.

ja elä sinä vittu avaa ees sitä suutas ku et mistää mitää tiiä kuvittelet vaa xDx xxxlollolololololomhgckmjs

• Anonyymi
        vuokraghettolainen kirjoitti:

Ollaan asuttu Tuppuralassa Ritvalan leikkipuiston vieressä 6 vuotta, en ymmärrä miksiei-ikinä -listalla. Eilen koiran kanssa lenkillä rantaraitilla 20.30 eikä ristinsielua missään. Kyllä uskoisin, että ihan jokaisella asuinalueella on omat ongelmansa.

• immeiset!

Jos kaikki valkkaa paikkaa ja pelkää muita joka kaupunki slummiutuu
      Minä tykkään asua missä vaan. Jos naapuri metelöi soitan poliisit niin monta kertaa että oppii tai lähtee. Pahimpaan paikkaan soitin joka suuntaan (!) jeparit ja yksi soitto per naapuri hiljensi talon.
      Kerran uhattiin ampua mutta luopui kun kysyin "Millä kaliiberilla ammut että osaan ottaa sopivan puolustusaseen omasta varastosta?". Ei ammuttu eikä uhkailtu sen jälkeen, muutti pois. Hirvikivääri on valmiina pahimman varalle ja haulikko.
      Jos alkaa juosta ongelmia pakoon ne seuraavat. Kun muut kunnon naapurit näkivät että joku, minä, panin vastaan häiriköille hekin tulivat mukaan ja talot pidettiin järjestyksessä. Se on yleensä hyvin pienestä kiinni mikä talo slummiutuu. Maalasin myös heti graffitit omalla kustannuksellani yli, tämä on tärkeä viesti jengille - tätä taloa ette ota valtaanne! 99% ihmisistä on hyviä, mitä joskun kännissä huutavat - ja sitä seuraavana aamuna häpeävät!

• 3 lapsen äiti

Tykkään asua tosi paljon täällä Lehmuskylässä. 2 kauppaa,posti,terveyskeskus ja apteekki löytyy tältä alueelta. Bussit kulkee hyvin, eikä kaupunkiin ole kuin vajaan puolen tunnin kävely matka. :D

• peitsarilainen

Peitsarin alkupää,suntionkuja ja s-marketin ympäristö ovat ihme porukkaa tulvillaan.En laske vaimoanikaan enää yksin ulos lastenrattaiden kanssa,kun ei tiedä mitä hulluja siellä pyörii.

Muutenkin Mikkelin katukuva on jotenkin muuttunut turvattomaksi..??

• (t)
        peitsarilainen kirjoitti:

Peitsarin alkupää,suntionkuja ja s-marketin ympäristö ovat ihme porukkaa tulvillaan.En laske vaimoanikaan enää yksin ulos lastenrattaiden kanssa,kun ei tiedä mitä hulluja siellä pyörii.

Muutenkin Mikkelin katukuva on jotenkin muuttunut turvattomaksi..??

kannattas muuttaa pois sieltä jos asiat on tuollaiseksi mennynä.
        Kyllä niitä "HULLUJA" on ihan joka puolella kylää.Kuinka paljon olet muuten perehtynyt katukuvaan yleensäkkin niin kusta niin...Että omakohtaisia kokemuksia...kenties?

• Asukas sieltä
        (t) kirjoitti:

kannattas muuttaa pois sieltä jos asiat on tuollaiseksi mennynä.
        Kyllä niitä "HULLUJA" on ihan joka puolella kylää.Kuinka paljon olet muuten perehtynyt katukuvaan yleensäkkin niin kusta niin...Että omakohtaisia kokemuksia...kenties?

On oikein rauhallinen ja hyvä paikka asua. Täällä on käytännössä vain omakotitaloja

• Sadu
        Asukas sieltä kirjoitti:

On oikein rauhallinen ja hyvä paikka asua. Täällä on käytännössä vain omakotitaloja

Laajalampi on hyvä ja rauhallinen paikka. Olen asunut täällä 7 -vuotta ja mitään isoimpia rähinöitä ei ole ollut. Tällä paikalla on vaan semmoinen maine joka syntyi 15-vuotta sitten kun tää oli silloin levoton paikka. Mutta nyt ovat ajat muuttuneet.

• muuttaisitko tänne
        Asukas sieltä kirjoitti:

Todellakin vain pelkkiä taloja. PÄiväkotiin ja kouluihin pitkä matka ja kaupoille...Palvelut laahaavat aina kymmenen vuotta perässä...

• liikuntarajoitteinenko?
        muuttaisitko tänne kirjoitti:

Todellakin vain pelkkiä taloja. PÄiväkotiin ja kouluihin pitkä matka ja kaupoille...Palvelut laahaavat aina kymmenen vuotta perässä...

Kaituentien varressa

SALE (auki ma-su)
        K-KAUPPA LAAJALAMPI (auki ma-su)
        TARHA
        KOULU (ALA-ASTE)
        R-KIOSKI (tien alkupäässä Jyväskylätien kupeessa)
        SEURAKUNTAPISTE tai mikä nyt onkaan
        hyvät ULKOILUALUEET
        CAFE FELIX jos illalla vaikka haluaa kaljalla käydä

JA KESKUSTAAN 2,5 KILOMETRIÄ.

Mutta jos ei tämä riitä niin muuttakaa sitten keskustaan, miksi tulla Mikkelin "perukoille" jos ei jaksa liikkua.

• grrrrrrrr....
        muuttaisitko tänne kirjoitti:

Niin koulu(Sairila)alueella.Niin ei tänne pers`aukiset tulekaan.

• lissään
        grrrrrrrr.... kirjoitti:

Niin koulu(Sairila)alueella.Niin ei tänne pers`aukiset tulekaan.

vielä tuohon YHTEISKUNNAN ELÄTIT!

• l.ö
        Asukas sieltä kirjoitti:

Mietimme tontin ostoa Visulahdesta, mutta ei siellä oo mitään. On niin hel..tin kaukana kaikesta kaupoista ym. Lapsiperheellisenä pitäisi olla kaksi autoa, kun ei talvella kiinnosta polkea pakkasessa ja sohjossa fillaria. Kaksi autoa on tosi kallis menoerä elinkustannukissa. Jos siellä olisi oma kauppa ja päiväkoti asia olisi ollut eri.

• ohiajaja
        l.ö kirjoitti:

Mietimme tontin ostoa Visulahdesta, mutta ei siellä oo mitään. On niin hel..tin kaukana kaikesta kaupoista ym. Lapsiperheellisenä pitäisi olla kaksi autoa, kun ei talvella kiinnosta polkea pakkasessa ja sohjossa fillaria. Kaksi autoa on tosi kallis menoerä elinkustannukissa. Jos siellä olisi oma kauppa ja päiväkoti asia olisi ollut eri.

kauppa ei varmaan menestyisi alueella.kuinka alueella on järjestetty päivähoito,vai viedäänkö lapset hoitoon keskustaan?onko perhepäivähoitajia?

• Uimapaikkakin
        Sadu kirjoitti:

Laajalampi on hyvä ja rauhallinen paikka. Olen asunut täällä 7 -vuotta ja mitään isoimpia rähinöitä ei ole ollut. Tällä paikalla on vaan semmoinen maine joka syntyi 15-vuotta sitten kun tää oli silloin levoton paikka. Mutta nyt ovat ajat muuttuneet.

Näin vuonna 2016 voin todeta että on rauhallinen ja mukava paikka asua. Luontoakin löytyy sekä lenkkipolkuja kesällä ja hiihtolatuja talvella.

• Muuan mies

JOs omaa ostat niin Mikkelin ylihinnoitelluimmat asunnot löytyvät Emolasta. Alue on toki kaunis,mutta kun vanhan puutaloalueen läpi kävelee niin jo alkaa home haista. En maksaisi tämän alueen vanhoista
      taloista niitä käsittämättömiä hintoja. Arvostettu alue se kylläkin on samoin kuin Orijärvi, Nuijamies ja Kirjala. Emolan rauhallisuudesta en tiedä. Eikös siellä juuri pahoinpidelty joku mies?

• ei ole

ylihinnoiteltu missään tapauksessa se on tosi kysyttyä aluetta ja arvostettua. talot on kalliita todellakin mitä vanhempi sen "kalliimpi"...sieltä ei ihan helposti saa taloa ostettua sinne jopa jonotetaan..näin tilastot kertoo...home taitaa haista pöksyissäsi taikka sitten olet vain KATEELLINEN. ;O) SMILE.

• vika jos

sul ei ole varaa ostaa sieltä taloa....hajoo aamuihis! ps.tääl ei sellast mestaa ookkaan mis ei joku ois hakattu....

• mieltä teidän
        vika jos kirjoitti:

sul ei ole varaa ostaa sieltä taloa....hajoo aamuihis! ps.tääl ei sellast mestaa ookkaan mis ei joku ois hakattu....

kanssa olemme mieheni kanssa "jonotettu" emolaan josko joku laittaisi myyntiin kohtuu hintaisen talon mutta ei vieläkään koht on mennyt kaksi vuotta. jos tämän henkilön nenuun on haissut home niin on aika liiankin kallista hometta, kun jo tontitkin maksaa...liikaa.nii-in mikkelistä kun ei varmaankaa löydy sellaista paikkaa mihin ei joku härikkö olisi eksynyt:-/

• Lumppari
        mieltä teidän kirjoitti:

kanssa olemme mieheni kanssa "jonotettu" emolaan josko joku laittaisi myyntiin kohtuu hintaisen talon mutta ei vieläkään koht on mennyt kaksi vuotta. jos tämän henkilön nenuun on haissut home niin on aika liiankin kallista hometta, kun jo tontitkin maksaa...liikaa.nii-in mikkelistä kun ei varmaankaa löydy sellaista paikkaa mihin ei joku härikkö olisi eksynyt:-/

Ei Emolasta tule myyntiin KOHTUUhintaista omakotitaloa ja Laajalammella ja Peitsarissa on rauhallista, jos asuu ok-talossa, ei vuokralla, vuokrallakin rauhaisaa, jos naapurit rauhallisia, mut kuka niitä itse voi valita.

• Me vain

Asunnon hinnan määrittelee pitkälti sijainti. Ja kyllähän Emola on lähellä keskustaa ja kaunis. Haaveilimme asunnosta sieltä päin, mutta pyynnit ovat ihan sairaita. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Onneksi emme ostaneet asuntoa sieltä. Näin jälkikäteen mietimme, että olisiko n. 50 000 euron Emolalisä ollut sen arvoinen. Tuskin. Lokkiongelma ym. Nyt asumme Lehmuskylässä ja olemme erittäin tyytyväisiä valintaan. Lainarahalla ei kannata ostaa asuntoa Emolasta. Jos on perintörahaa, myyty metsää ym , asia on ihan eri. Silloin voi maksaa hyvästä maineesta, jos pitää asiaa sen arvoisena. Asiaa tarkemmin pohdittuamme emme ymmärrä mikä siitä alueesta loopujen lopuksi niin hienon tekee.Tämä ei ole kateutta, vaan maalaisjärkeä.

• savon sulttaani
        ei ole kirjoitti:

ylihinnoiteltu missään tapauksessa se on tosi kysyttyä aluetta ja arvostettua. talot on kalliita todellakin mitä vanhempi sen "kalliimpi"...sieltä ei ihan helposti saa taloa ostettua sinne jopa jonotetaan..näin tilastot kertoo...home taitaa haista pöksyissäsi taikka sitten olet vain KATEELLINEN. ;O) SMILE.

Niin pitäähän sinun puolustautua kun olet mennyt halpaan ja maksanut itsesi kipeäksi täydellisestä asuinalueestasi. Voi sinua onnellista... :) Kadehdin ko ylisuurta velkataakkaasi? No en taida.

• urbaani

Lukekaa kirja Juoksuhaudantie, niin tiedätte mistä Emolassakin maksetaan. Myydään unelmia nostalgisista vanhan ajan omenapuutarhoista ja pullantuoksuisista leivinuuneista. Todellisuudessa maksetaan vanhoja miljoonia lahoavista hometaloista, joissa loputon remontointi odottaa asukkejaan....

• +++++
        urbaani kirjoitti:

Lukekaa kirja Juoksuhaudantie, niin tiedätte mistä Emolassakin maksetaan. Myydään unelmia nostalgisista vanhan ajan omenapuutarhoista ja pullantuoksuisista leivinuuneista. Todellisuudessa maksetaan vanhoja miljoonia lahoavista hometaloista, joissa loputon remontointi odottaa asukkejaan....

Erittäin hyvin sanottu!

• ei myöskään kateellinen
        +++++ kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu!

Mielikuvilla on hyvä myydä... ja tyhmät ostaa!!

• asiantuntija
        Lumppari kirjoitti:

Ei Emolasta tule myyntiin KOHTUUhintaista omakotitaloa ja Laajalammella ja Peitsarissa on rauhallista, jos asuu ok-talossa, ei vuokralla, vuokrallakin rauhaisaa, jos naapurit rauhallisia, mut kuka niitä itse voi valita.

Asuin peitsarissa 15.v eikä koskaan ollut minkäänlaisia järjestyshäiriöitä. Edes ovia ei lukittu kotoa lähtiessä. Ei koskaan mitään hävinnyt. Ne muutama kerrostalo siellä kaupan takana eivät ole peitsarista kuin pieni osa. Suuri osa peitsarilaisista on omakotitaloasujia. Vai onko asiat nykyään todella niin huonosti kuin jotkut väittävät ?

• faktaa mikä
        ei myöskään kateellinen kirjoitti:

Mielikuvilla on hyvä myydä... ja tyhmät ostaa!!

alue on EMOLAA . ken tietää kirpputorin ja siwan alkaa emola ja ulottuu miltein kalevankankaalle ja toisella puolella on rouhiala joka päättyy joen rantaan ja eteenpäin mentäessä on riutta.

• ole mennyt
        urbaani kirjoitti:

ostamaan homeista ja lahoa taloa miljoonalla mk:lla ei kukaan hullu niin tee .jos joku maksaa yli 70.000euroo vanhasta talosta niin on latvast laho ääliö.

• emolalainen
        Me vain kirjoitti:

Asunnon hinnan määrittelee pitkälti sijainti. Ja kyllähän Emola on lähellä keskustaa ja kaunis. Haaveilimme asunnosta sieltä päin, mutta pyynnit ovat ihan sairaita. Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Onneksi emme ostaneet asuntoa sieltä. Näin jälkikäteen mietimme, että olisiko n. 50 000 euron Emolalisä ollut sen arvoinen. Tuskin. Lokkiongelma ym. Nyt asumme Lehmuskylässä ja olemme erittäin tyytyväisiä valintaan. Lainarahalla ei kannata ostaa asuntoa Emolasta. Jos on perintörahaa, myyty metsää ym , asia on ihan eri. Silloin voi maksaa hyvästä maineesta, jos pitää asiaa sen arvoisena. Asiaa tarkemmin pohdittuamme emme ymmärrä mikä siitä alueesta loopujen lopuksi niin hienon tekee.Tämä ei ole kateutta, vaan maalaisjärkeä.

Onneksi tuli ostettua silloin aikoinaan, kun hinnat olivat laman alkaessa alhaalla. Nyt asunnon hinta reilusti tuplaantunut, melkeinpä kolmenkertainen. Eikä velkataakkakaan pahemmin paina. todellakin tuntuu hurjalta nykyään nämä hinnat.

Mutta niinhän se on että kun kysyntä ylittää tarjonnan, niin hinnatkin nousevat sen mukaisesti.

• Mikkelissä
        Me vain kirjoitti:

Enpä ole löytänyt Mikkelistä Emolan kaltaista viihtyisyyttä millään sektorilla.

Mutta aivan turhaa tähän asiaan on rahaa ja hintoja sotkea. Kysymys on kai siitä, miten itse kukin ympäristönsä kokee.

Jos on varaa ostaa kiinteistö Emolasta ja kokee siellä viihtyvänsä niin eipä kai sen pitäisi muille tuskaa tuottaa.

• kantsii miettiä

siis minkä tähden sillä on valtava merkitys asuuko 700metrin tai 1500metriä torilta?mitä sellasia palveluja tarvitset,että on välttämätöntä asua kesustassa?asut keskustassa ja tarvitset auton kun kuitenkin käyt graanilla?vai onks niin.että kun muuttaa keskustaan niin voi myydä autonsa pois kun PALVELUTon vieressä?mikkelin kokoisessa kaupungissa ei MIHINKÄÄN ole pitkä matka!tuppurala esimerkiksi on huippu paikka.graani,posti,hodarimesta,säästötalo,alko ym palvelut liki.uimaranta,venelaiturit,tenniskenttä,pururata.lastenleikkipaikkoja.ala-aste.päiväkoti ym..muuta.eli musta tuntuu,että keskustassa asuva tarttee enemmän autoa kuin kehittyvässä lähiössä asuva.

• tiinsa

Justiinsa juu! Käyn töissä keskustassa, ja mikään ei korvaa "vapautumisen" tunnetta, kun poistun työpäivän jälkeen juuri keskustasta. Asfalttia, asfalttia ja asfalttia. Autoja parkissa katujen varret täynnä, liikennevaloissa jonottavat tyhjäkäyntiautot ym. kohina ja äänet.
        Parin kilometrin matka, lähiöön kuin lähiöön ja jo löytyy kesällä nurtsia varpaan väliin ja talvella puhdasta lunta narskumaan kengänpohjaan. Kuuluu omat ajatukset, eikä kärvennä katkut nenässä.
        Keskustassa asuva työkaveri jaksaa manata pölyn määrää, joka tulee sisälle asuntoon jos ikkunoita vähänkään pitää auki. Täällä landen landella voi tuulettaa vaikka vuorokauden ympäri, jos sää sen sallii.
        Kyllä elämä on ihanaa!!!

• hpop

Täällä on hyvä asua. palvelut lähellä ja torillekkin N:2km matkaa. Alueena ei tosiaan ylihinnoiteltu. On uimarantaa, jääkiekkokaulaloa, lastenleikkikentä ja hiihtolatua.
      Ainut, et ei ole pikapankkia. Joka olis hyvä olla. Ei tarteis mennä keskustaan jonottamaan.

• Onnekas?

Visulahti on erinomaisen rauhallinen ja arvostettu paikka asua. Eikä ole talot rakennettu kiinni toisiinsa. Koulu on erinomainen ja matkaa lapsilla 100 m - 1,5 km noin keskimäärin. Palvelut on ainoa mikä tökkii, siis lasten hoitopaikat ja kauppa. Juuri remontoitu Cafe Visulahti on hyvä ja reenata voi maisemissa hyvin. Joka viikko on sählyy ja lentistä ukoille koululla ja akoille omat kuviot.
        Raanille autolla lasettaa 5 minuuttia.
        Kaiken kaikkiaan erinomainen paikka asua!
        Olen hyvin tyytyväinen, etenkin kun talon arvo on noussut selvästi siitä mitä itse maksoimme:)

• tuo
        Onnekas? kirjoitti:

Visulahti on erinomaisen rauhallinen ja arvostettu paikka asua. Eikä ole talot rakennettu kiinni toisiinsa. Koulu on erinomainen ja matkaa lapsilla 100 m - 1,5 km noin keskimäärin. Palvelut on ainoa mikä tökkii, siis lasten hoitopaikat ja kauppa. Juuri remontoitu Cafe Visulahti on hyvä ja reenata voi maisemissa hyvin. Joka viikko on sählyy ja lentistä ukoille koululla ja akoille omat kuviot.
        Raanille autolla lasettaa 5 minuuttia.
        Kaiken kaikkiaan erinomainen paikka asua!
        Olen hyvin tyytyväinen, etenkin kun talon arvo on noussut selvästi siitä mitä itse maksoimme:)

huvipuistokin tuossa lähellä.lapset tykkää.

• kerran
        tuo kirjoitti:

huvipuistokin tuossa lähellä.lapset tykkää.

kun olen Visulahdessa kyläilemässä käynyt, tai pohjoiseen päin ohi ajanut, minusta se on eloton, jotenkin ankean hyytynyt alue. Anteeksi nyt vain, Visulahden ihmiset.
        Mitä joku huvipuisto nyt on, koska ensinnäkin se on käytössä vain kesäisin, kamala melu ja käyttäjäkunta on merginaaliryhmä ihmisistä.
        Mutta jos siellä joku viihtyy, niin hyvä, sillä jos kotonaan on paha olla, asiat on t o d e l l a huonosti.

• Oma maa mansikka

Viihdymme erinomaisesti Kirjalassa. Mielestämme tämä on ehdottomasti paras ja kaunein kaupunginosa!

• Tuhkalaisen kaupassa käynyt

Entisenä Kirjalalaisena voin puoltaa tuota
        mielipidettä täysillä.Sieltähän ei puutu ku järvi!
        Maalaisidylli keskellä(!!)kaupunkii,mutta ne hinnat
        on noussu sielläkin aika kamalasti.

• peitsari

peitsarissa asuu ihme porukkaa...

• Orijärvi on aina paras

Puhukaa mitä puhutte Orijärvi on Mikkelin hienoin, kallein ja paras asuinalue!

• Visulahdesta kuuluu

Jep. Orijärvi on aivan hieno paikka, paremmuudesta en ole varma, mutta suhteessa kallein se varmasti. Se on niin kallis, että oikein naurattaa kun vertaa hinta laatu suhdetta. Siis laatu lienee kohdallaan(?), mutta kuka tervejärkinen maksaa taloista niitä hintoja? Ei muuta kuin kädet ristiin ja toivotaan ettei ne korot nouse ja asuntojen hinnat romahda. On nääs sen jälkeen monta Orijärveläistä velkavankia taas kartalla!

Toki vastaavaa voi sanoa Visulahden nykyhinnoista, mutta itse sainkin niin hyvään hintaan jo vuosikausia sitten.

• muuttaa

Taajamaan kun maaseudulla ei häiriköitä näy

• Bagdadcalling

Suonsaaressa asuu se oikea eliitti.!

• konservatiivi1

Tuolla sais olla rauhassa, kuin "pieni talo preerialla" ja kaikilla mausteilla, löytyi etuovi sivuilta 77088405 numerolla.

• Emmiina666

Olen asunut Tuppuralassa Verkkokujan rivareissa (lapsuus) sekä Haavikadun ja Nuottakadun vuokrataloissa ( aikuisena) enkä ole kokenut sen kummempaa häiriötä satunnaisia kotibileitä lukuunottamatta. Alueella on koulu, 2 isoa leikkipuistoa, uimaranta , kuntopolku ja Graanin kauppakeskus, mielestäni oikein hyvä paikka elää ja kasvattaa lapsia.

• Kylläseniinon

On se kumma kun pitää vastailla toistakymmentä vuotta vanhoihin asioihin. Pitäis suomi24 poistaa jo vähintäin puolivuotta vanhat asiat kokonaan.

• Eikannatamuuttaa

Tuskin paranee muuttamalla. lähinnä huonoja asuinalueita Mikkelissä. eikä ole sen parempia missään muussakaan kaupungissa. Kalliita asuntoja kuntoon nähden.
      Ulkomailla saattaa olla parempia kaupunginosia mutta tuskin siellä kukaan mikkeliläinen pärjäisi.

• Anonyymi

Lehmuskylä on paras .

• Anonyymi

Laajalampi on kaunis luonnonläheinen asuinalue. Se, että jossakin asuu vuokralla jokin alkoholisti tms. ei tee asuinalueesta huonoa, sillä niitähän on joka paikassa!

• Anonyymi

Laajalammen Kaituentie 41 grillipaikalla päihteiden käyttö kielletty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe