Onko kenelläkään? on todella tuskallinen. Alkaa auralla ja sitten lähtee puhekyky ja toinen puoli (minulla vasen) ns. halvaantuu. kohtaus kestää 2-10h. Kokeiltu on Clotam, Naprometin, Naprosyn, Miranax, Voltaren.. Ei tehoa!! Onko vinkkejä?
Hemipleeginen aivorunko migreeni
6
3105
Vastaukset
- ...ikävä kyllä
Itselläni aurat kestävät muutamista sekunneistä päiviin. Joskus aurat ovat lyhyitä mutta tulevat tiheään. Oireita löytyy jos jonkinlaisia. Käy katsomassa migreeni.org sivuilta, siellä oma tukihenkilö tähän migreeniin.
Ootko kokeillu Ödeminiä? Auttanu ainakin mulla - eräs nainen
myös, tosin aurat pahempia kuin kivut. Eli en saa kovaa päänsärkyä (yleensä)...mutta pari päivää kohtauksen jälkeen on hönttyrä ja "krapulainen" olo koko päässä.Harvoin koko migreeni, onneksi. Ensin tulee kiukku, päivää ennen, sitten välähtää ensimmäiset näköhäiriöt, sitten alkaa vipattaa silmä, oireet siirtyy, eli pistely oikealle puolelle kasvoja, ei tajua kirjaimia,taas siirtyy eli puhekyky häviää, siirtyy, puutumiset voimistuu suu, kaula, puhe ja muut palutuneet, sormet alkavat puutua vuorotellen, lopuksi siirtyy kyynärtaipeeseen ja loppuu...kummallinen.
- Paulig
Kasvoista toinen puoli puutuu ja raajoissa myös puutuneisuutta. Kamalinta, kun puhe tulee sammaltavaks ja ei pysty kunnol puhumaan. Mulla esiintyy oikealla puolella kasvoja puutuneisuutta eniten. Ennen puutumista silmissä myös oirehtdintaa, kuten näön sumenemista tai valokuvioita. Ennen kohtausta tulee myös kiukkuisuutta ja väsyneisyyttä tai yliaktiivisuutta. Särky tulee tavallisesti niskaan, apaluiden kohdalle tai oikealle puolelle päätä. Särkyä ei aina tule ollenkaan. Puutuneisuus ja puhevaikeus voi kestää puolesta tunnista pariin päivään. Olen huomannut, että jotkut ruuat laukasee kohtauksia.
- löytyy
yksi, samoja oireita mitä olette muut jo kuvanneet. Lisäksi sairastan myös "tavallista" aurallista migreeniä, joten näitä riittää usemapaankin lähtöön. Odottelen pään magneettiin, EEG tehty, siellä näkyi jotain poikkeavaa. No, eihän nuo älyttömät kohtaukset muuten voi selittyä, ellei ole jotain vikaa, vikaa -ikaa, -kaa, -aa.
- Diagnosoitiin
minulla tämä sama...Pari viikkoa sitten tuli järkyttävä särkykohtaus päähän oikealle puolelle, jonka jälkeen koko vasen puoli oli kuin verenpaineet olisi tippunut ja rajusti.
Estolääkitys aloitettiin, tai siis aloitetaan tänään kunhan pääsen apteekkiin
- :-)
Moi!
Kokeile Ketorin vahvempana annoksena (100 mg) tai Betolvex. Lääkärin kautta tietenkin...
:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779