kokemukset refluksitaudista

KKKKK

Kertokaa te muut refluksivaivaset mitä mieltä ootte oireistani.

Elikkä, oon nyt puoli vuotta kärsiny omituisesta kuvottavasta olosta joka tuntuu ruokatorvessa. Vaiva on päällä koko ajan enemmän tai vähemmän. Nälkäisenä ja ruoan jälkeen olo pahenee aina. Aamulla herätessä olo on yleensä pahin. Kahvi pahentaa oireita joskus, muttei läheskään aina. Kärsin oireista ekan kerran 2001 jolloin tehtiin pH mittaus ja siinä selvisi että vähäsitä refluksia on. oireet meni ohi itsestään. Tuli uudelleen 2003 jolloin kokeiltiin useita happolääkkeitä ilman tulosta. Tähystyksessä oli pieni tulehdus. oireet meni taas itsestään ohi puolen vuoden oireilun jälkeen. Nyt ne sitten alkoivat taas maaliskuussa. ja Taas on kokeiltu Nexiumit sun muut joista ei ole ollut vähäisintäkään apua. Keväällä tehtiin tähystys mutta kaikki oli OK. Lääkärit ei enää tiedä mitä tekisivät.

Oireisiin ei liity tavanomaista polttelua ja korvennusta. Jotenkin kuitenkin tuntuu että vois olla tekemistä refluksin kanssa, mutta kun lääkkeett eivät auta niin... en osaa sanoa. Sanokaa te!

12

1718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • refluksitar---

mulla refluksi oireili juuri oksettavana ja tosi kuvottavana olona. lenkillä röyhtäytti ja poltti ruokatorvessa, rintalastan takana. söin zoltia, joka auttoi. jätin sen pois ja nyt sinnittelen tyyliin joinakin päivinä paha olo ja toisina ei ollenkaan. pienetkin ruokavalion muutokset aiheuttavat ns. krapulan eli seuraavana päivänä on tosi huono olo. veikkaisin että sulla on refluksia myös tai sitten vatsahappoja erittyy liian vähän. niinkin joillakin on ja siinä on vähän samat oireet eli kuvotusta. tsemppiä, tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu. toivottavasti saat apua. entä jos jatkaisit lääkkeiden syöntiä vielä?

• hfkjfsa

Minä joka täälä hetkellä epäilen ruokatorventulehdusta ja kurkku syöpäkin kävi mielessä. Oletan kuitenkin realistisesti, että tämä on refluksia ja ruokatorven tulehdusta.

Itselläni polttaa ruokatorveen, äärimmäisen kosketusarka vasemalta puoleleta ja keskeltä, oikealla puolella ei ole mitään kipuja.

Röyhtäyttää koko ajan ja pala on kurkussa ja limaa erittyy kovasti ja on jotenkin tukkoinen olo. Kurkkua kuivaa myös

Ruokatorvi tulehdus lääkitys jo toista viikkoa, eikä mitään helpotusta. Alan jo epäilemään pahempaa. Tosin ikää vasta 18, mutta kuitenkin.

• sop

Haluisin muistuttaa että ei kannata heti epäillä kaikista pahinta vaihtoehtoa jos korvennus ei edes lääkkeillä lopu viikon jälkeen.Itselläni kesti kuukausia ennenkö ruokatorventulehdus saatiin oireettomaksi,jatkuva somac-lääkitys edelleen vuoden jälkeen päällä,jos ilman, on pian tuskallinen olo taas päällä.3krt tähystänyt ylilääkäri sanoi että ei missään nimessä lopeteta lääkettä ja taas uusi paha tilanne päällä josta paraneminen taas kestää.

• KKKKK

itellä tässä on ikää kans vaan 17 vuotta. mulla ei oo mitää kipuja eikä polttavaa tunnetta rinnassa, vain tää etova olo. en usko että happosalpaajalääkityksen jatkamisesta on hyötyä koska keväälläkin söin yli 2 kuukautta Nexiumia putkeen ilman mitään apua... tosiaankin, tätä oloa vois verrata juuri krapulaan.

• 5698/*65

Kokeillut Omeprazol 40mg? Ja oliko sulla Neixiumista 20 vai 40mg? Mulla on refluksia, esofagiitti sen seuraksena ja palleatyrä. Nexium kokeiltu, omeprazol parempi. Noissa on yksilöeroja mikä auttaa kellekin.

Mites toi sapuskapuoli? Maistuuko tupakki, kahvi, sitrukset ja suklaa. Ne kanssa edesauttaa oireita.

Mulla meni useampi viikko ennen kuin tasoittui Nexiumilla. Jos vaiva on ollut pitkään, ei se lähde parilla napilla.

• fhjsdfs

Oireet ovat kaikilla niin erilaisia, itsellänikään ei ole rinnan kohdalla närästystä, mutta ruokatorvi on tulessa ja pirun kosketus arka vasemmalta puolelta.

Välillä tulee aina vakavatkin sairaudet mieleen, kun ei ole tätä varmistettu. Eräänlaista refluksia on kai tämäkin, kuten tuo sinunkin vaivasi, luulisin.

Minuakaan lääke ei ole auttanut vaikka olen 2 vikkoa syönyt, kai sen nyt pitäisi edes vähän tehota, jos tämä on ruokatorven tulehdusta. Kuuri on 6 viikkoa, mutta niistä vain 2 viikkoa tuota vahvempaa lääkettä, eikä mitään parannusta ole tapahtunut. Huomenna loppuu vahvan lääkkeen kuuri ja oireet täysin ennallaan.

Tulen kohta hulluksi ja olen jo nyt tämän viikon aikana ollut todella pahalla tuulella ja stressaantunut tämän vaivan takia.

Lykkyä sinulle.

• KKKKK
        5698/*65 kirjoitti:

Kokeillut Omeprazol 40mg? Ja oliko sulla Neixiumista 20 vai 40mg? Mulla on refluksia, esofagiitti sen seuraksena ja palleatyrä. Nexium kokeiltu, omeprazol parempi. Noissa on yksilöeroja mikä auttaa kellekin.

Mites toi sapuskapuoli? Maistuuko tupakki, kahvi, sitrukset ja suklaa. Ne kanssa edesauttaa oireita.

Mulla meni useampi viikko ennen kuin tasoittui Nexiumilla. Jos vaiva on ollut pitkään, ei se lähde parilla napilla.

Omepratzolia kokeilin silloin 2003 mutta ei siitä apua ollut. Kahvi kyllä maistuu, mutta vaikka olen ollut pidempiäkin aikoja ilman sitä niin vaivat ovat olleet samat kuitenkin.

• tetebepe

Onko refluksitauti todettu, tiedät kai sen ja astman yhteydestä. Olen edelleen sitä mieltä, että omat vastaavanlaiset oireet liittyvät helikobakteeriin, jatkuvaa selittämätöntä lämpöä on myös ollut, seurailen, miten sen käy. Mielestäni happolääkkeitä ei pidä käyttää/syödä kuin tilapäisesti. Kaikkia mahdollisia oireita on kannattaa kirjata ylös ja syy/seurausajatuksia pohtia, ehkä näistä on joskus hyötyä.

• KKKKK

Mulla on toi refluksidiagnoosi vähän huteralla pohjalla. 2003 kun tähystettiin, oli ruokatorvessa pieni tulehdus ja sitä lääkittiin nexiumilla ilman tulosta. Nyt toukokuisessa tähystykseesä ei tulehdusta eikä muutakaan refluksiin viittaavaa löytynyt. Silti on lääkitty refluksilääkkeillä.

• Tune

Lopettakaa paninointi vaarallisista sairauksista (syöpä)...Jos oireisiinne ei kuulu painonlasku jatkuva huimaus ruokahaluttomuus pyörtyilyminen nielemisvaikeudet. Refluksi johtuu hyvin pitkälle länsimaisista elämäntavoista.Jos olet alle 50 kymppinen ja oireet ovat selvät..polttavatunne, tuliliemen nousu kurkkuun(vatsahapot),mahansekavuus johtuen yleensä vatsahapoista, sinua ei pistetä nielemään letkua..saat pitkäaikaisen vatsalääkkeeen..t; omeprazol 40mg 3 v

• happo.
        Tune kirjoitti:

Lopettakaa paninointi vaarallisista sairauksista (syöpä)...Jos oireisiinne ei kuulu painonlasku jatkuva huimaus ruokahaluttomuus pyörtyilyminen nielemisvaikeudet. Refluksi johtuu hyvin pitkälle länsimaisista elämäntavoista.Jos olet alle 50 kymppinen ja oireet ovat selvät..polttavatunne, tuliliemen nousu kurkkuun(vatsahapot),mahansekavuus johtuen yleensä vatsahapoista, sinua ei pistetä nielemään letkua..saat pitkäaikaisen vatsalääkkeeen..t; omeprazol 40mg 3 v

Länsimainen kiroushan se on ja itse olen kärsinyt siitä yli 40 vuotta ja kyllä olen jos ei nyt kironnut suomalaisen ruoan niin en paljon muutakaan.
        Löysin avun en tosin lääkäriltä mutta eräs amerikkalainen (lääkäri) joka kärsi vatsavaivoista että laihtui 30 kiloa otti asian käsittelyynsä ja löysi oikean reseptin.
        Se on lyhyesti sanottuna PARSA päivittäin ja vihanneksia kaupan pakastealtaasta, kukkakaalia, pitkiä vihreitä papuja ja muuta mikä sopii ruokavalioosi.
        Ei tosin pesuvadillista vaan kohtuudella ettei sappi ala kiehumaan.
        Siis ruoka jonka lopputulos on emäksinen.
        Pois valkoiset leivät, pois kahvileivät, alkoholi ja olut
        mutta minulle sopii kyllä lidelin grafenwalter, mutta muut oluet aiheuttavat vatsahappohyökkäyksen joka ei paljoa naurata.

• ilmapallona

oTurpoaako teillä myös vatsa..vai onko vain pltetta ja refluksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6444
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3863
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3240
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      374
      1761
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1003
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe