DISNEY!!!

aivan ihania.

Pienenä en ollut disneystä moksiskaan, mutta näin "vanhemmalla iällä" olen rakastunut Disney klassikkoihin.
1: Bambi.
Katsottu on tuhat kertaa, silti aina yhtä kaunis.
2: Lumikki.
Rakastan sitä ja niitä pieniä lintuja, joille lumikki laulaa!
3: Kaunotar ja kulkuri.
Syy on kai ihan selvä. :)
4: Mulan.
Mahtava! Tähän "poikatyttönä" on helppo tykästyä!
5: Leijona kuningas.
Ouu cään juu fiil, the löööv tsu nait...
6: Robin hood.
Uuudelali, uudelalii on niin ihanaa.
7: Prinsessa ruusunen.
Se on kaunis kohta, missä prinssi ja prinsessa kohtaavat metsässä.
8: Pocahontas.
Aivan upea!
9: Spirit villi ja vapaa.
Siinä hepassa oli asennetta!
10: Karhuveljeni Koda
-etteikö uusi filmi voisi olla klassikko!
Koda oli parempi, kuin kuvittelin, kun aijemmat "disney uutuudet" olivat olleet pettymyksiä. Tämä oli aivan toista maata!
11: Kaunotar ja hirviö-
Tanssisali kohtaus saa aina kyyneleen herahtamaan silmäkulmaan.
12: Notredamen kellonsoittaja.
-Siinä kyttyräselässä oli vähän samaanäköä, kuin minussa.. ;)

Oii... Disneyllä on monta tosi hyvää leffaa, tässä oli vain niistä muutama.
Mitä surullisempi ja romanttisempi, sen parempi!
Olisi mukava kuulla, mitä mieltä te olette yllämainituista lehvoista!
Mikä on ehdottomasti paras Disney leffa?
Ja miksi?
Minun ykkösenäni on bambi!
-Ensimmäinen elokuva, jota kävin ihan teatterissa katsomassa.

8

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diakonaalleey

      Bambista en pidä, kun on niin synkkä ja jotenkin niin masentava.
      Lumikkia taas en oo nähnyt.
      Kaunotar ja kulkuri oli ihan kiva.
      Mulaniakaan en ole nähnyt.
      Leijonakuningas on sen sijaan ihan paras!
      Robin huud oli kans ihan hauska, se paha kuningas oli ihan ykkönen.
      Prinsessa ruusunen oli vähän pelottava, kun siinä oli se lohikäärme.
      Pocahontas oli ihan hyvä.
      Spirittin olen nähnyt ja olihan se ihan mukava.
      Karhuveljessä ne hirvet oli mahtavia
      Kuanotar ja hirviö oli ihan kamala, kun se pappa joutui siihen hämähäkki-vankilaan ja sudet meinasi syödä sen ja ties vaikka mitä.
      Notredamen kellonsoittaja oli kieltämättä henkeäsalpaavan upea elokuva.

      Entäs pieni merenneito? Minusta se on muuten hyvä,
      mutta disney todella pilasi sen
      onnellisella lopulla.
      Siis alkuperäisessä tarinassahan merenneito kuolee ja prinssi nai toisen prinsessan.
      Se se vasta onkin surullista, mutta kaunista.

    • Waltsu Risni

      Spirit ei ole Walt Disney juttuja ollenkaan!

    • NoJopas

      Bambi tosiaan on hyvä, yksi Disneyn parhaimmista. Mestariteos.

      Lumikki ei oo mun suosikkejani, mutta ihan ok. Ja onhan se ensimmäinen pitkä piirroselokuva niin kyllähän sille täytyy hattua nostaa.

      Kaunotar ja kulkuri taitaa olla ainakin tällähetkellä ykkössuosikkini. Ei uskoisi että se on tehty 50-luvulla. Hyvä tarina, hyvät hahmot, hyvä piirrosjälki.

      Mulan on uusimmista Disney leffoista parhainpia.

      Leijona kuningas on tietenkin hyvä.

      Robin Hood on suosikkilistani kärjessä. Robin on niin ihana.

      Prinsessa Ruusunen ei kauheesti nappaa...

      Pocahontaskaan ei ole suosikkejani.

      Spirit villi ja vapaa ei ole Disneyn.

      Karhuveljeni Koda on hyvä, mutta voisi olla parempi jos ei olisi väkisin väännetty vitsiä jollain hirvillä ja tiesmillä. Olisipa vaan uskallettu tehdä vakava leffa ilman vitsejä.

      Kaunotar ja hirviö ei ole kovin kiinnostava.

      Notredamen kellonsoittajasta alkaa ehkä pitää enemmän ja enemmän kun tulee lisää ikää.

      ------------------------------------------------

      Lisäksi mainitsisin Topin ja Tessun, jossa on surullinen ja kaunis tarina.

      Basil Hiiri mestarietsivä on aidosti hauska ja menevä. Suomidubbi on ihan hulvaton, mutta ilmeisesti tahattomasti...

      Dumbo on ihan huippu, suosikkilistallani. Siihen ei muistaakseni rahallisesti panostettu yhtä paljon kuin vaikka Bambiin tai Pinokkioon, mutta se on silti ihan loistava.

      Liisa Ihmemaassa on myös suosikkejani. Kerrankin kuunneltavia lauluja!

      Lilo ja Stich on hauska ja lämmin ja ihana...

      Onhan näitä...

      • Disney lehvat

        Mitä? Eikö spirit olekkaan disneyn?
        Nyt olen ihan halolla päähän lyöty! Kuvittelin, että se olisi...
        No mutta, se on kuitenkin mainio elokuva!

        Pinokkio on muuten disneyn elokuvista minun mielestäni kaikkein pelottavin.

        Ja robin hood on tietenkin komea, vaikka onkin kettu..

        Topi ja tessu on myös aivan ihana!
        Kun ystävistä tuleekin vihollisia.

        Entäpä Aristokatit? Sekin on yksi disneyn parhaimpia! Roagford-hiiri on niin sympaattinen kaveri.
        Basil hiirtä en ole tainnut nähdäkkään vielä,
        mutta pianpa tämä vika korjataan!


      • bahamutjedi

        Bambi on ihan kiva. Vähän surullinen, tosin.

        Lumikista en kyllä kauheasti välitä. En kyllä Kaunottaresta ja Kulkuristakaan (olen kissaihminen).

        Mulan on kyllä aika hyvä (kerrankin Disney-leffa, jossa sovinistit saavat vastakaikua!), Mushu eritoten varasti koko shown.

        Mutta Leijonakuningas on kaikista paras! Täysi kymppi kaikessa! Ja tarina muutenkin on hauska, mutta myös koskettava.

        Robin Hood nauratti pienenä, ja edelleenkin kivaa katsottavaa.

        Prinsessa Ruusunen on aika raju, sen sijaan. Pocahontaksesta en ole koskaan pitänyt, imelä ja iloton leffa. Spiritiä en ole nähnyt,enkä aiokaan katsoa sitä.

        Kaunotar ja Hirviö sen sijaan on yksi parhaista. Todella kaunis tarina (Ja Belle), sekä sympaattinen hahmokaarti. Notre Damen Kellonsoittajassa on kyllä aivan upea soundtrack, mutta Leijonakuningas kyllä voittaa sen.

        Ja sitten tuo Basil Hiiri Mestarietsivä... Aivan huippu, naurattaa aina. Ratigan rulez! Kerrankin pahis, joka on alussa hauska, lopussa pelottava. Aivan mahtava tyyppi.

        Sitten mainitsisin Aladdinin, yksi lapsuuteni suosikkeja. Henki on niin yliveto, Vesku on kingi sen äänenä! Ja Jasmine on tosi sexy!

        Hyviä ovat myös Herkules, Pieni Merenneito, Karhuveljeni Koda ja Toy Story. Joskus tuli katsottua myös Bernard ja Bianca Australiassa, ja sekin taisi olla ihan kiva, mutta siitä on aikaa...


    • Red Fox

      Mahtavaa, Leijonakuningas. Aivan ihana, suloinen leffa. Rakastan lauluja, hahmoja, piirrosjälkeä...

      Aristokatit on myös loistava. Vähintään yhtä suloinen, upea piirrosjälki, ihanat biisit ja hahmot.

      Niin, ja sitten Mestarietsivä Basil Hiiri. Kertakaikkiaan ihana!

    • :-)

      Munun suosikki Disneyn leffoista on Leijonakuningas. Aivan ihana tarina ja musiikki sekä hyvä piirros jälki. Yksi asia minua kuitenkin askarruttaa. Näin YouTubessa videon: Kopa`s story. Minulle jäi vähän epäselväksi tämä Kopa juttu. Voisiko joku valaista vähän tästä Kopasta jos tietää?
      Näistä uusista Disneyn leffoista paras on Urhea. Se onkin vasta ilmestynyt. :)

    • The Lion King Fani

      Olen itsekkin ihmetellyt tuota Kopaa. Jostain palstalta luin , että Simban ja Nalan oli alun perin pitänyt saada poika, Kopa, mutta tekijāt olivat muuttaneet mieltään ja he saivatkin tytön, Kiaran. :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe