nysvärit tappaa

fldkgjfdlkgjfdlkgfdjkl

Näin sitten tänään kun auto törmäsi katua ylittäneeseen sorsaan. Ei prkl miksei sitä voi jarruttaa? Ei kai uskaltanut kun takapuskurissa oli nysväri. Eikä edes välittänyt pysähtyä... käsittämätöntä!

JARRUT POHJAAN ROHKEASTI JA PERÄSTÄTULIA MAKSAA JOS NYSVÄÄ!!!

11

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löpö Lauri

      Pitää paikkansa. Yleensä joku nysväri tai täysi tumpelo käynnistää ketjureaktion jonka seurauksena on kolari tai peräti ketjukolari. Tuossa viikko sitten täällä Lahessa eräässä liikenneympyrässä nysväri löi Corsan liinat kiinni kesken ympyränkierron, seuraus:

      - elementtirekka oli tipalla kaatua poka päällä ympyrässä
      - 2 jakeluautoa oli tipalla ajaa jalkakäytävälle väistäessään edessä jarruttavia
      - 2 polkupyöräilijää olisi kuollut elementtien alle jos poka olisi lentänyt niiden päälle suojatien korokkeella jne.

      Tilanteen selvitti vain se, että sillä kertaa sattui ympyrässä olemaan vain valppaita ammattikuskeja, mutta onnettomuus oli todella lähellä

      • ammattikseen ajava

        Tuossa tapauksessa jos elementirekka olisi kaatunut, Corsa´kuskille pitäisi laittaa rekan pystyyn nostamisesta laskuperään. Perkkele mikä tunari!


      • fdgfdgdfgfdgdg

        ammattikuskit tekivät työtään ajamalla niin nopeasti niin lähellä edelläajavaa kuin mahdollista.

        Mietitään hieman niitä oikeita syitä. Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan ajamastaan autosta. Ei ne perässäroikkujat ole mitään perävaunuja, joiden vakaus Corsakuskin olisi pitänyt ottaa huomioon.


      • uuuu
        fdgfdgdfgfdgdg kirjoitti:

        ammattikuskit tekivät työtään ajamalla niin nopeasti niin lähellä edelläajavaa kuin mahdollista.

        Mietitään hieman niitä oikeita syitä. Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan ajamastaan autosta. Ei ne perässäroikkujat ole mitään perävaunuja, joiden vakaus Corsakuskin olisi pitänyt ottaa huomioon.

        no pitäiskö sun mielestä ammattikuskin odottaa että liikenneympyrään ajaessaan edellä ajava poistuu liikenneympyrästä ennen kun itse ajaa sinne.


    • Tuunari-88

      Nysväri on tällänen:

      -se ajaa vaan vähän siis alle 20 yli rajotuksen
      -se pysähtyy punasilla valoilla
      -se päästää käveliät suojatielle
      -se käyttää vilkkuu
      -se ajaa jonossa
      -se ei ohita keltasil viivoil
      -se ei ohita ku tulee vastaa
      -se ei käytä sumuvaloj päivällä
      -se pitää ajovalot päällä päivällä
      -se suuttuu ku sen kiilaa pientareelle
      -se suuttuu ku ajaa samal kaistal vastaa
      -se ajaa hirveen kaukana toisen perästä
      -se hermostuu, ku ajan turvallisest parin metrin pääs sen takaluukusta
      -se saattaa väistää eläimii mitkä kuuluu tappaa autol

      Nää nysvät on ihan saatanan paskoja, ne on vaarallissii ja tappaa eikä toi tossa ollu ketää nysvä vaa sellane kuski ku pitääki samoi oli se sen peräs roikkunu!!!

      • ????????Miksi olet se mikä olet?????????


      • finnbulli

        asiaa!!


    • Keen

      Noniin, jos taas vähän otetaan järki käteen ja ajatellaan asiaa vähän laajemmasta perspektiivistä.

      Jos vaakakupissa on SORSAN hengen pelastus ja mahdollinen liikenneonnettomuus ja sen myötä mahdollinen ihmisten terveyden vaarantaminen, luulisi olevan selvää, mikä se oikea ratkaisu OIKEASTI on. Se kuka rikkinäiset autot maksaa on yks haile.

      Pieneläimille ei KOSKAAN pidä jarruttaa täysillä ellei ole 100% varma ettei takana ole ketään. Seurauksena saatta nimittäin olla paljon suurempi vahinko kun siilin kuolema.

      • tiestä riippuen

        Taajamien teillä ja muilla alle satasen alueilla minä ainakin jarrutan aika voimakkaastikin, jos sorsa tai muu otus on vaarassa jäädä alle. Pyrin tietenkin toteuttamaan sen niin, että peräänajoriskiä ei ole. Mutta kyllä jo refleksitkin toimivat meikäläisellä niin, että jos jänis juoksee suoraan eteen, hyppää jalka kaasulta jarrulle ja vasta sitten ihmetellään, oliko ketään takana. Täysjarrutusta en tee, jos vauhtia on enemmän. Mutta jos joku tulee aivan perässä, niin kyllä siinä pieni peltikolari syntyy.

        Vielä ei ole yhtään selkärankaista jäänyt autoni alle 10 vuoden aikana. Mutta ei ole tullut peltikolareitakaan, vaikka useamman kerran olen eläinten takia joutunut jarruttelemaan.


      • kuollut!
        tiestä riippuen kirjoitti:

        Taajamien teillä ja muilla alle satasen alueilla minä ainakin jarrutan aika voimakkaastikin, jos sorsa tai muu otus on vaarassa jäädä alle. Pyrin tietenkin toteuttamaan sen niin, että peräänajoriskiä ei ole. Mutta kyllä jo refleksitkin toimivat meikäläisellä niin, että jos jänis juoksee suoraan eteen, hyppää jalka kaasulta jarrulle ja vasta sitten ihmetellään, oliko ketään takana. Täysjarrutusta en tee, jos vauhtia on enemmän. Mutta jos joku tulee aivan perässä, niin kyllä siinä pieni peltikolari syntyy.

        Vielä ei ole yhtään selkärankaista jäänyt autoni alle 10 vuoden aikana. Mutta ei ole tullut peltikolareitakaan, vaikka useamman kerran olen eläinten takia joutunut jarruttelemaan.

        Paljon on kuollut oravaa väistäessä. Täysin turhaan. Sorsia lahdataan täysillä nytkin. Typeryksiä olette!


    • vaan

      se niin on ettei aina peräänajaja maksa. Jos lyöt liinat kiinni kurren taikka töpötin takia suoralla tiellä ja aiheutat onnettomuuden niin maksaja olet sinä, sama juttu jos lyöt liinat kiinni turhaan esim. tyhjällä tiellä vain sen takia, että joku ajoi mukamas liian lähellä niin toivo ettei kukaan ole todistamassa muuten tulee isolasku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe