Miten pilssin saa tyhjennettyä öljyisestä vedestä joka jää vielä pilssipumpun jälkeen jäljelle? Onko tarkoitukseen olemassa joku "vesi-imuri" vai meneekö rättihommiksi?
Pilssin tyhjennys
21
10225
Vastaukset
- voihan itkunitku.
Tämäpä ongelma. Täytyy kysyä Äidiltä neuvoa. Kerron sitten, Äiti kyllä tietää. Mutta osaako joku neuvoa miten lattiat pestään veneessä. Onko olemassa joku kone, vai käytättekö kenties moppia. Ja vielä, minkälainen siivoukaappi teillä on veneesä. Ostin myös veneeseen pölynimurin, mutta veneessä ei ollut pistorasiaa, no niitä sai edullisesti Biltemasta. Ostin ja asensin, mutta se ei toimi, ei tule sähköä. Mikä avuksi?
- taiat
oll niit huumormiehii..
1. käsikäyttöinen pilssipumppu
2. öljyn alipaineimuri vaikka mallia Biltema
3. sanomalehdet!
4. rätit
5. lämmitys ja tuuletus
eiköhän kuiva! ;-)- Aarne2
Minulla on kymppimetrinen fiskari. Kun nostan sen talveksi pukeille imen sen öljyisen veden
muoviletkulla. Samanlaista kuin mopon bensaletku.
Toinenpää pilssiin ja toinen veneenviereen maahan
Imaiset suulla vakumiin ja niin se hiljalleen lorisee astiaan. Jos on roskia ja lakkaa niin uudelleen. Ei tarvii noita kaikkia vimpaimia.
Lopuksi pyyhkii rätillä pilssin seinämät.- joutuu vastuuseen
Öljyä ei ole saanut Suomessa kaataa maahan enää pitkiin aikoihin.
Siksi monella septi-imuriasemallakin löytyy erillinen pilssi-imuri jolla öljynsekaisen veden voi vetästä säiliöön. - AARNE2
joutuu vastuuseen kirjoitti:
Siksi monella septi-imuriasemallakin löytyy erillinen pilssi-imuri jolla öljynsekaisen veden voi vetästä säiliöön.Sinä hosut.
Lue tekstini tarkkan eli:
"Imaiset suulla vakumiin ja niin se hiljalleen lorisee astiaan."
Siintä ne on kiva viedä keräyspisteeseen. - joutuu vastuuseen
AARNE2 kirjoitti:
Sinä hosut.
Lue tekstini tarkkan eli:
"Imaiset suulla vakumiin ja niin se hiljalleen lorisee astiaan."
Siintä ne on kiva viedä keräyspisteeseen.Olet oikeassa. Pahoittelen.
Eipä ole koskaan ennen sattunut ja nyt se kävi taas :) - Anonyymi
joutuu vastuuseen kirjoitti:
Siksi monella septi-imuriasemallakin löytyy erillinen pilssi-imuri jolla öljynsekaisen veden voi vetästä säiliöön.Haussa paikka Helsingin alueella tai lähin missä pilssin imu tyhjennys on mahdollista, diesel-vesi seosta 1-2 litraa pitäisi saada pois pilssistä.
- Ammatikseen vesillä liikkuva
Osta Kärcherin tai jonkun muun valmistajan kuiva/märkäimuri. Teollisuusimurista on yllättävän paljon iloa muutenkin kuin pilssin tyhjentämisessä.
Painepesurin jälkeen ehkäpä tarpeellisin työkalu omakotiasujalle/veneilijälle.- on..
meillä sellainen märkäimuri, mutta taitaa mennä putket pilalle jos rupean öljyistä pilssiä sillä imuroimaan!?
- Ammatikseen vesillä liikkuva
on.. kirjoitti:
meillä sellainen märkäimuri, mutta taitaa mennä putket pilalle jos rupean öljyistä pilssiä sillä imuroimaan!?
Itse olen imenyt omaan Kärcherin imuriini melkein mitä tahansa, putsasin sillä jopa akseliston alta vuosien saatossa sinne kertyneet vaseliinit(10Kg?). Lisäksi olen imenyt öljyä sun muuta, eikä se ole miksikään mennyt.
Paskahommien jälkeen kaapii vaan säiliön puhtaaksi ja pesee sen, sekä vetää imuletkun kautta pesuainevettä läpi. Lopuksi huuhtelu painepesurilla.
Jos pilssissä on öljynsekaista vettä ainoastaan, niin laittaa sinne Fairya ennen imuoperaatiota. Imemisen jälkeen kippaa pesuainevettä pilssiin, pikku pesu ja imee loputkin pois. Tulee puhdas pilssi. - Wiki
Ammatikseen vesillä liikkuva kirjoitti:
Itse olen imenyt omaan Kärcherin imuriini melkein mitä tahansa, putsasin sillä jopa akseliston alta vuosien saatossa sinne kertyneet vaseliinit(10Kg?). Lisäksi olen imenyt öljyä sun muuta, eikä se ole miksikään mennyt.
Paskahommien jälkeen kaapii vaan säiliön puhtaaksi ja pesee sen, sekä vetää imuletkun kautta pesuainevettä läpi. Lopuksi huuhtelu painepesurilla.
Jos pilssissä on öljynsekaista vettä ainoastaan, niin laittaa sinne Fairya ennen imuoperaatiota. Imemisen jälkeen kippaa pesuainevettä pilssiin, pikku pesu ja imee loputkin pois. Tulee puhdas pilssi.Muinoin meikäläinenkin kuivasi limisaumapaatin pilssiä ja kylkilaudoituksen uria räteillä ja pesusienillä. Sen jälkeen elintaso ja elämisenlaatu on parantunut, toistakytä vuotta on pilssi tyhjentynyt pikkuisella Kärcherin kuiva/märkäimurilla. Siis, se ei pelkästään tyhjennä, vaan tyhjennyksen jälkeen todellakin imee kaiken kosteuden pinnoilta pois, vähintään yhtä tehokkaasti kuin sifonetti!
Enään tosin ei ole limisaumojakaan, ei jaksanut kauneuden eteen enää niin paljon uhrata. Uusi venesuhteeni painottuu enemmän käyttöön eli seilaamiseen kuin veneen hoitovietin tyydyttämiseen :-)
Mutta... moinen imuri maksaa alle satkun ja on yksi veneen huoltohommia eniten helpottavista vehkeistä. Ei pelkästään pilssin imurointi, vaan siisti ihminen keksii sille paljon muutakin käyttöä!
- knooli
Milläs pikkulasten housut pysyy kuivina???
Osta paketti halvinta ja laita pilssiin.Oletan tietenkin ettei sulla ole satoja litroja imettävänä.Kun vaihdat suodattimia laita yksi alle niin mömmöt imeytyy hyvin.Tuotos pussiin ja ongelmajätteisiin,helppoa.- äiti..
neuvoista, kyllä äiti tietää;)
- PITKÄ LETKU
JA ALA IMEÄ. KYLLÄ NE LÄHTEE!!
- imeminenhän
on naisten hommia? Ainakin meidän perheessä:)
- noin
Ennekuin alat murehtimaan imureista, räteistä sun muista, pitäisikö miettiä miksi siellä pilssissä on ÖLJYISTÄ vettä?
- onpi..
varmaan suurin osa, sitä jostain aina vähän sinne valuu, siitä öljysotkusta en tiedä, vene on jo yli 20 v. vanha mutta tutkitaan..
- traileri
Itsekin taistelin vuosia veneeni limaisen pilssin kanssa, jossa keulaan jäi aina vähän öljyistä vettä.
kun veneesi on trailerin päällä niin nosta tunkin ja lankunpätkien avulla trailerin vetoaisaa metri ylöspäin.
Kaikki vesi valuu veneen perään ja voit vaikka kahvikupilla tyhjentää.- vinkki!
Tämä nyt oli aika yksinkertainen vinkki, mutta hyvä! Silti tarviin jotain öljyimuria/vaipparättivimpatinta jotta kaikki lähtee, on sen verran sokkeloinen toi veneen perä..
Veriryhmien keksiminen oli muistaekseni samalainen, erittäin simppeli juttu, mutta silti keksimiseen meni satoja vuosia.
- Nimetön
Jabsco pumppu on kumipörillä. Tehokas ja pikku roskatkin menee läpi. Asennat sen niin, että imuletkua voit siirtää. Näin saat viimeisenkin kolon tyhjennettyä ja ei tarvitse pelätä pumpun rikkoutumista. Tarvittaessa saat pumppuun varaosia (pyörät ja tiivisteet).
Muutaman kympin Biltema pumput on leikkikaluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31057Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15971Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59828- 32820
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37758Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744