Pistetään nyt viestiä tännekin jos joku osaisi avustaa.
S-type (vm.2000 80tkm) kolahtelee edestä ajettaessa terävempiin kuoppiin, katukivetysten tai hidasteiden yli. Ääni on voimistunut viime aikoina. Aikaisemmissa viesteissä olis mainintaa että kunnossa oleva S-type ei ääntele. Omassamme äänetlyä on ollut enemmän tai vähemmän alkuvuosista saakka (auto ostettu uutena). Onko tämä merkki siitä, että alapallonivelet tai joku muu eturipustuksessa on loppu? Aikonaan huollon yhteydessä kerroin kolahtelusta ja silloin vaihtoivat koko tukivarren toiselle puolelle. Hetken oli hijaista mutta alkoi uudestaan. Oli aika arvokas remontti tukivarren vaihto, joten tämä ei innostaisi enää. Osaavatko huollossa (Inchape) korjata asian vai onko jollain jotain parempia neuvoja tai vinkkejä miten edetä? Muilla ollut kolahtelua edessä? Olen kuullut, että puslia voi vaihtaa mutta vaatii jonkun erikoisprässin?
Apua sekä kommentteja asian tiimoilta kaivataan.
S-typen kolina edessä
7
2234
Vastaukset
- myös !
Omassa s-typessä meni myös edestä jotain tukijuttuja rikki noin 100 000 kieppeillä ja oli aika kallis paukku. Vika ilmeni voimakkaana kirskuntana ja korjattiin samalla molemmilta puolilta. Varmaan on aivan tyyppivika. Se onkin ainut remontti mikä on ollut, mutta oli todella kallis.
- S-type itselläkin
jos oli todella kallis...?
- muistaakseni
S-type itselläkin kirjoitti:
jos oli todella kallis...?
Noin tonnin töineen.
- Jaguar 3.0
Se tässä onkin omituista sillä autoomme on vaihdettu toiselle puolelle uusi tukivarsi kun viimeksi kolisi. Maksoi töineen 800e. Hetken oli hiljaa ja alkoi uudestaan ja nyt kuuluu mielestämme molemmilta puolilta. Täytyy selvittää asiaa tarkemmin. Kuulemma S-type on alapallonivelten kuluttaja. Painava auto rasittaa jousitusta ja ilmeisesti konstruktiokin on aika monimutkainen. Selailin tuossa nettiä niin yleisin vika on tämä pallonivelten kuluminen. Toisaalla oli että voi johtua iskareiden päällä olevista kumeista jotka kuluneet. Huolto kohta edessä niin täytyy kysellä asiasta.
- Vaihtanut
Melkoisella varmuudella kyseessä on kallistuksenvakaajan kumikiinnikkeet jotka kuluvat ässässä selvästi alle sadan tuhannen vaihtokuntoon. Aiheuttavat juuri tuon terävissä montuissa kuuluvan kolahduksen. Myös alapallot tekevät samantyylistä ääntä mutta niistä kyllä leimamiehetkin jo sitten huomauttavat.Kiinnikkeet sijaitsevat kallistuksenvakaajan keskiosuuden molemmissa päissä.Pystyy kyllä itsekkin vaihtamaan mutta ovat hieman hankalissa paikoissa yltää työkaluilla. Inchapella muistaakseni pyysivät kumeista reilut 100e kappale(2kpl tarvitaan)mutta Englannista saa tilattua johonkin 50e pari,jos nyt muistin oikein,mutta joka tapauksees huomattavasti halvemmalla.
Vielä tuosta alapallojen vaihdosta,pallot kyllä pystyy vaihtamaan prässillä mutta vaatii hyvät vehkeet sekä hieman ymmärrystä mitä tekee. Itselläni on ylimääräiset tukivarret joihinka olen ajatellut laittaa uudet pallot.Pystyisin myymään 200 eurolla parin,jos jollakulla on kiinnostusta moisiin osiin(Inchapella 700e kappale?).- Jaguar 3.0
Täytyy selvittää mistä ääni lähtee ja mitä toiminpiteitä vaatii. Inchape osaa ainakin ottaa omansa korjaustöissä. Katsastus on seuraavan kerran talvella. Tähän saakka on ainakin mennyt huomautuksitta läpi. Englannista saa kuulemma tilattua kunnostettuja ja tarkastettuja tukivarsia 206£/kpl hintaan. Täytyy harkita mikäli joutuu vaihtamaan.
- Jaguar 3.0
Nyt tuo aikaisemmin kysymäni vika on korjattu. Huollossa vaihtoivat molmepien tukivarsien puslat eteen. Ei kolise enää ja kulkee sukkasiltaan niin kuin uutena.
Eli koko tukivartta ei tarvitse vaihtaa vaan voi vaihtaa pelkät puslat. Mikäli jollain muulla vastaavaa niin kannattaa tiedustella seuraavan huollon yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865