Tampereen Puhelin / DNA laajakaista

Bonbon

Kertokaahan kokemuksianne Tampereen Puhelimen laajakaistasta? Miten toimii? Millaisia ongelmia ilmennyt yms. Tällä hetkellä käytössä Elisa eikä toistaiseksi ollut ongelmia. Kannattaako vaihtaa?

12

6112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DorisTi

      Vastaan vaikka en tiedä käytöstä vielä mitään..
      tilasin nimittäin heinäkuun puhelinkampanjan aikana ao. liittymän joka luvattiin kotiini elo-syyskuun vaihteessa vaan eipä ole vieläkään näkynyt!
      Kerran soitin, oisko ollut syyskuulla, sanoivat että Elisa ei ole antanut tilaa(?) linjoilleen eli Treen Puhelin ilmeisesti vuokraa ne Elisalta tms. Lupasivat sit kyllä heti ilmottaa kun asia korjaantuu.
      Viime viikolla laitoin aika vihaista sähköpostia firmaan mut minkäälaista yhteydenottoa ei ole tullut vieläkään.
      tänään tuli Elisalta, joka siis mulla nyt on käytössä, irtisanominen TP:n valtakirjalla 31.10 lähtien.
      Piti just sinne TP:lle soittaa mut nillä on jo asiakaspalvelu suljettu!
      Ihan kiva jos Elisa sulkee ja uus ei ole ok!
      Että tällästä ainakin..

      • mansesterin broileri

        Tampereen puhelin yritti viime vuonna markkinoida mulle liittymäänsä. Hinta olisi ollut marginaalisesti halvempi kuin nyk. Elisan liittymä, mutta nopeuden luvattiin olevan korkeampi. Sanoin, että lähettäkää jotain brosyyrejä, koska en halua pelkän puhelinkeskustelun perusteella ostaa sikaa säkissä. Lupasivat lähettää.

        Kului viikko, toinenkin. Noin kuukauden kuluttua postista tupsahti valtakirja Elisan liittymän purkamiseksi. Soitin vihaisen puhelun Tampereen puhelimeen, että ei tästä pitänyt olla kysymys, vaan halusin vain tietoa liittymästä. Käskin heidän unohtaa koko jutun. Miksi olisin vaihtanut täysin toimivan Elisan liittymän johonkin, josta en mitään tiedä?

        Tampereen Puhelimen toiminta sai aikaan vaan sen, etten varmasti ota ainakaan heiltä liittymää.


      • lpopop

        Operaattoreiden välinen verkonvuokraus on tehnyt sen, että kilpailija pystyy tekemään kiusaa. Tässä tapauksessa Elisa Treen Puhelimelle vitkuttelemalla verkon vuokrausta. Tähän on viestintävirasto puuttunut ja asia muuttuu.

        Laajakaistan vaihtaminen tulee yhtä helpoksi kuin gsm-liittymän vaihtaminen. Eikä yhteyskatkosta saa tulla. Silloin Tampereellakin on helppo vaihtaa pois Elisalta.

        Minä vaihdoin jo ajat sitten, mutta kyllä kysy pinnaa odottaa. Olen ollut tyytyväinen. Vaihdoin gsm-liittymänkin Elisasta Saunalahteen.


    • jappe35v

      Mulla on Tampereen Puhelimen laajakaista ja 24megaakin tulee hyvin perille... Oon ollut tosi tyytyväinen. Itse kyllä suosittelen, tosi hyvä palvelu.

    • Ärtynyt

      Vaihdoin, kun tarjosivat inasen halvemmalla kuin Elisa, joka vielä hetkeä myöhemmin ilmoitti nostavansa hintoja.

      Nyt vaihtui ja oon tuskaillut pari päivää, kun sivut latautuu aiemman parin sekunnin sijaan kymmenissä sekunneissa - jos aukeavat lainkaan. Kyllä on kiva tehdä töitä kotona. Perhana. Josko tästä nyt apua on kenenkään pohdinnoille näinä päivinä...

      • Ärtynyt

        Minäkin vaihdoin juuri Elisan pois, ja Tampereen Puhelimen tilalle.Huono diili. Sivujen latausnopeus laski dramattisesti, ja kaikki muukin tökkii,ja sopimus on vuoden mittainen,että tällanen tapaus.En suosittele kenellekkään.


      • arvailua
        Ärtynyt kirjoitti:

        Minäkin vaihdoin juuri Elisan pois, ja Tampereen Puhelimen tilalle.Huono diili. Sivujen latausnopeus laski dramattisesti, ja kaikki muukin tökkii,ja sopimus on vuoden mittainen,että tällanen tapaus.En suosittele kenellekkään.

        Niin jos Elisa vuokraa verkkoaan muillekin palveluntarjoajille, niin se voi tehdä myös haittaa käyttäjille, etenkin kun vaihdat Elisasta muuhun! Olisikohan mahdollista?
        Kuitenkin,vaikka en ole enää Elisan asiakas, vaan otan yhteyden Elisan verkkoa käyttävältä firmalta, niin saavathan ne Elisassa siitäkin maksun? Sopis antaa normiyhteyskin siis oli asiakas eli ei!

        Yhteiskunnan pitäisi toimia netissä ja kansalaisten hoitaa kaikki asiansakin jo siellä, mutta mitä tehdään palvelujen hinnoittelun suhteen? Nostetaan hintoja vaikka pitäisi laskea ja yhteysnopeuksiakin nostaa vielä.
        Firmat kuorivat kerman päältä ja ihmiset pakotetaan ottamaan kalliita liittymiä saadakseen asiansa hoidetuksi. Äkkiä tähän asiaan kanta nyt suomen asioiden päättäjiltä! Koskahan se ilmainen (tai edes kohtuuhintainen) kaikille mahdollinen laajakaistayhteys toteutuu? Laitteet vaan pitää kustantaa itse (kalliita)...vai saisko siihenkin valtion tukea edes osittain?


      • tekevän kiusaa
        arvailua kirjoitti:

        Niin jos Elisa vuokraa verkkoaan muillekin palveluntarjoajille, niin se voi tehdä myös haittaa käyttäjille, etenkin kun vaihdat Elisasta muuhun! Olisikohan mahdollista?
        Kuitenkin,vaikka en ole enää Elisan asiakas, vaan otan yhteyden Elisan verkkoa käyttävältä firmalta, niin saavathan ne Elisassa siitäkin maksun? Sopis antaa normiyhteyskin siis oli asiakas eli ei!

        Yhteiskunnan pitäisi toimia netissä ja kansalaisten hoitaa kaikki asiansakin jo siellä, mutta mitä tehdään palvelujen hinnoittelun suhteen? Nostetaan hintoja vaikka pitäisi laskea ja yhteysnopeuksiakin nostaa vielä.
        Firmat kuorivat kerman päältä ja ihmiset pakotetaan ottamaan kalliita liittymiä saadakseen asiansa hoidetuksi. Äkkiä tähän asiaan kanta nyt suomen asioiden päättäjiltä! Koskahan se ilmainen (tai edes kohtuuhintainen) kaikille mahdollinen laajakaistayhteys toteutuu? Laitteet vaan pitää kustantaa itse (kalliita)...vai saisko siihenkin valtion tukea edes osittain?

        silloin kun joku vaihtaa pois ja se vanha operaattori sattuu omistamaan sen verkon jossa asiakkaan uusi operaattori toimii vuokralla.
        Mm. tunnettuja keinoja haitata on hidastella kytkennöissä ja vanhan liittymän katkaisuissa.

        Eli epäilisin ettei nyt vaan olis Elisan kiusanteko dnalle tuossa kyseessä?


      • MyösÄrtynyt
        Ärtynyt kirjoitti:

        Minäkin vaihdoin juuri Elisan pois, ja Tampereen Puhelimen tilalle.Huono diili. Sivujen latausnopeus laski dramattisesti, ja kaikki muukin tökkii,ja sopimus on vuoden mittainen,että tällanen tapaus.En suosittele kenellekkään.

        Meidänkin perhe vaihtoi TPO:hon viime vuonna. Kokemukset tiivistetysti:
        - nopeus on käytännössä puolet nimellisestä, ja monasti viivettä sivunlatauksissa
        - mukana toimitettu TeleWell modeemin WLAN pätkii
        (tarpeeksi että esim. VPN täytyy käynnistää uudelleen)

        Millähän tuota yhteyden laatua saisi paremmaksi? TeleWell -modeemin ongelmasta pääsisi kun vaihtaisi toiseen, mutta kun ei viitsisi omalla laiteinvestoinnilla hoitaa TPO:n tonttia.


      • Koskimuki
        MyösÄrtynyt kirjoitti:

        Meidänkin perhe vaihtoi TPO:hon viime vuonna. Kokemukset tiivistetysti:
        - nopeus on käytännössä puolet nimellisestä, ja monasti viivettä sivunlatauksissa
        - mukana toimitettu TeleWell modeemin WLAN pätkii
        (tarpeeksi että esim. VPN täytyy käynnistää uudelleen)

        Millähän tuota yhteyden laatua saisi paremmaksi? TeleWell -modeemin ongelmasta pääsisi kun vaihtaisi toiseen, mutta kun ei viitsisi omalla laiteinvestoinnilla hoitaa TPO:n tonttia.

        Itellä loppu pätkiminen ku päivitti sen modeemin telewellin sivuilta löytyvään uusimpaan versioon


    • juunääs

      Loppui tossa 12kk sopimus 2meganen 1megasen hinnalla, soittelin tampereen puhelimelle ja laittoivat uuden sopimuksen samalla periaatteella. Tyytyväinen olen ollut!

    • Elisa vai TP

      Miten tää TP:n laajakaista käytännössä menee? Itselläni on nyt Elisan liittymä joka tuntuu hieman kalliilta, joten olen miettinyt halvempaa vaihtoehtoa.

      TP:n hinta heidän sivuillaan: 1Mbit/s/512 kbit/s 21,90 €/kk
      Elisan hinta nyt : 1Mbit/s/512 kbit/s 27,12€/kk

      TP: liittymismaksu 49 €, joten 8 kuukautta menisi, ennen kuin alkaisi säästämään kustannuksissa.

      Eli jos vaihdan Elisasta TP:n laajakaistaan, niin pitääkö vaihtaa myös ADSL-modeemi toiseen, vai pärjääkö vanhalla?

      Ai niin, nettitikkua en ota vaikka ilman saisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe