Eurooppalainen auto - nykyajan vitsi

Totuus ja Tie

Eurooppalainen auto - jo pelkästään sen kuuleminen saa useimmalta suupielet nykimään. Väkisinkin nykiminen alkaa muuttua nauruksi kun taas kerran saa kuulla kuinka loistava se auto on vaikka sitä nyt huolloissa tarviikin kuukauden välein käyttää. Merkkiuskollisuus ei ole enää se juttu sillä eurooppalaiset autonvalmistajat torpedoivat ainakin omien tuotteidensa osalta sen alas tekemällä mitä sattuu ja vielä vasemmalla kädellä. Nykyään yleisimmät lausahdukset missä mainitaan eurooppalainen automerkki kuuluvat tähän tyyliin: Ei enään koskaan Opelia, Saatanan Fordin paska, Mikä vittu näitä VW:n/SEAT:n/AUDI:n/SKODAN paskoja riivaa. Ranskalaisia ja Italialaisia tässä on turha edes mainita sillä kaikki varmaan tietävät niiden surullisen kuuluisan "laadun".

Jo suunniteluvaiheessa eurooppalainen menee metsään. Markkinoille tuotavat luomukset ovat niin muotoilullisesti kuin teknisesti jo vanhentuneita. Ja kun typeryksiä jotka näitä laitoksia ostaa tuntuu riittävän niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa kehittääkseen jotain uutta ja mullistavaa. Sinänsä hyvä tapa koska kaikenhan voi kopioida japanilaisilta merkeiltä aikanaan. Mutta eipä osoita suurta arvostusta ostajia kohtaan, valitettavasti.

Pieniin käyvät eurooppalaisten edut markkinoilla, varsinkin kun samaan rahaan saa monikerroin luotettavamman, varustellumman sekä tyylikkäämmän japanilaisen auton. Japanilaisten tekniset ratkaisut ovat valovuosia edellä eurooppalaisia kilpailijoitaan ja syy on pelkästään se että japanissa osataan tehdä laite joka toimii. Eurooppalaiset ovat kautta aikojen esitelleet hienoja ominaisuuksia erikoismalleissaan mutta eipä niitä ole näkynyt sarjatuotannossa. Se kertoo paljon tietotaidosta tuotteen loppuun asti jatkuvan kehittelyn suhteen. Ei osata tehdä mitään kunnolla, valitettavasti.

Ympäri maailman on tiedossa että kautta aikain Toyota, Honda sekä Mazda on luotettavimpia autoja ja myöskin suosituimpia omissa luokissaan. Testit kertovat korutonta kertomaa, lukuunottamatta Suomen kodintekniikka-lehtiä TM ja TL. Hassua sinänsä että täällä jossa auton luotettavuus on tärkeintä, testeissä pärjää eläke-ikäisten toimittajien omat suosikit, perusteena "laadun tuntu". Ei voi käsittää miten tehottomat, hinaajamaiset ja muutenkin ylihinnoitellut saksanseisojat ja muut euroopanihmeet voivat voittaa. Lukevatko nämä autoalan "ammattilaiset" koskaan ulkomaisia arvosteluja saatikka ajavat edes näitä autoja? Vai miten voi olla näin käsittämättömiä mielipide-eroja? Ihmettelen.

Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita. Eurooppalaisen auton omistajalla meinaan tuskin on perusteita haukkua muita kuin itseään, auton luotettavuus vastaa lähinnä kymmenen vuotta vanhempaa ja kolme kertaa enemmän ajettua japanilaista autoa sekä ajettavuus tuo mieleen lähinnä maansiirtokoneen. Hintaero on kuitenkin aika pieni. Eikö olekin kumma juttu ?

Paras ajaa perille :)

85

10364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joke

      Ansiokas suoritus kirjoittaa noinkin pitkä tarina,jossa mikään kohta ei pidä paikkaansa!

      • Totuus Ja Tiä

        Japanilainen auto - jo pelkästään sen kuuleminen saa useimmalta suupielet nykimään. Väkisinkin nykiminen alkaa muuttua nauruksi kun taas kerran saa kuulla kuinka loistava se auto on vaikka sitä nyt huolloissa tarviikin kuukauden välein käyttää. Merkkiuskollisuus ei ole enää se juttu sillä japanilaiset autonvalmistajat torpedoivat ainakin omien tuotteidensa osalta sen alas tekemällä mitä sattuu ja vielä vasemmalla kädellä. Nykyään yleisimmät lausahdukset missä mainitaan japanilainen automerkki kuuluvat tähän tyyliin: Ei enään koskaan Toyotaa, Saatanan Mazdan paska, Mikä vittu näitä Honda:n/Suzukin:n/Isuzun:n/Nissanin paskoja riivaa. Niin ja Datsunin saatana. Kaikki varmaan tietävät niiden surullisen kuuluisan "laadun".

        Jo suunniteluvaiheessa japanilainen menee metsään. Markkinoille tuotavat luomukset ovat niin muotoilullisesti kuin teknisesti jo vanhentuneita. Ja kun typeryksiä jotka näitä laitoksia ostaa tuntuu riittävän niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa kehittääkseen jotain uutta ja mullistavaa. Sinänsä hyvä tapa koska kaikenhan voi kopioida venäläisilta merkeiltä aikanaan. Mutta eipä osoita suurta arvostusta ostajia kohtaan, valitettavasti.

        Pieniin käyvät japanilaisten edut markkinoilla, varsinkin kun samaan rahaan saa monikerroin luotettavamman, varustellumman sekä tyylikkäämmän ugandalaisen auton. Ugandalaisten (ja osin myös muiden afrikkien) tekniset ratkaisut ovat valovuosia edellä japanilaisia kilpailijoitaan ja syy on pelkästään se että afrikassa (ja venäjällä muuten myös) osataan tehdä laite joka toimii. Japanilaiset ovat kautta aikojen esitelleet hienoja ominaisuuksia erikoismalleissaan mutta eipä niitä ole näkynyt sarjatuotannossa. Se kertoo paljon tietotaidosta tuotteen loppuun asti jatkuvan kehittelyn suhteen. Ei osata tehdä mitään kunnolla, valitettavasti.

        Ympäri maailman on tiedossa että kautta aikain Fiat, Lada, Uaz sekä Intialainen Swamaputri on luotettavimpia autoja ja myöskin suosituimpia omissa luokissaan. Testit kertovat korutonta kertomaa, lukuunottamatta Suomen kodintekniikka-lehtiä Kodinkubalehti ja Mielenterveyttömyys. Hassua sinänsä että täällä jossa auton luotettavuus on tärkeintä, testeissä pärjää eläke-ikäisten toimittajien omat suosikit, perusteena "laadun tuntu". Ei voi käsittää miten tehottomat, hinaajamaiset ja muutenkin ylihinnoitellut japaninseisojat ja muut kiinanpalatsikoirat voivat voittaa. Lukevatko nämä autoalan "ammattilaiset" koskaan ulkomaisia arvosteluja saatikka ajavat edes näitä autoja? Vai miten voi olla näin käsittämättömiä mielipide-eroja? Ihmettelen.

        Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita. Argentiinalaisen auton omistajalla meinaan tuskin on perusteita haukkua muita kuin itseään, auton luotettavuus vastaa lähinnä kymmenen vuotta vanhempaa ja kolme kertaa enemmän ajettua Chileläistä autoa sekä ajettavuus tuo mieleen lähinnä maansiirtokoneen. Hintaero on kuitenkin aika pieni. Eikö olekin kumma juttu ?
        Vitunjuntttisaatana

        t:jeesus


      • Totuus ja Tie
        Totuus Ja Tiä kirjoitti:

        Japanilainen auto - jo pelkästään sen kuuleminen saa useimmalta suupielet nykimään. Väkisinkin nykiminen alkaa muuttua nauruksi kun taas kerran saa kuulla kuinka loistava se auto on vaikka sitä nyt huolloissa tarviikin kuukauden välein käyttää. Merkkiuskollisuus ei ole enää se juttu sillä japanilaiset autonvalmistajat torpedoivat ainakin omien tuotteidensa osalta sen alas tekemällä mitä sattuu ja vielä vasemmalla kädellä. Nykyään yleisimmät lausahdukset missä mainitaan japanilainen automerkki kuuluvat tähän tyyliin: Ei enään koskaan Toyotaa, Saatanan Mazdan paska, Mikä vittu näitä Honda:n/Suzukin:n/Isuzun:n/Nissanin paskoja riivaa. Niin ja Datsunin saatana. Kaikki varmaan tietävät niiden surullisen kuuluisan "laadun".

        Jo suunniteluvaiheessa japanilainen menee metsään. Markkinoille tuotavat luomukset ovat niin muotoilullisesti kuin teknisesti jo vanhentuneita. Ja kun typeryksiä jotka näitä laitoksia ostaa tuntuu riittävän niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa kehittääkseen jotain uutta ja mullistavaa. Sinänsä hyvä tapa koska kaikenhan voi kopioida venäläisilta merkeiltä aikanaan. Mutta eipä osoita suurta arvostusta ostajia kohtaan, valitettavasti.

        Pieniin käyvät japanilaisten edut markkinoilla, varsinkin kun samaan rahaan saa monikerroin luotettavamman, varustellumman sekä tyylikkäämmän ugandalaisen auton. Ugandalaisten (ja osin myös muiden afrikkien) tekniset ratkaisut ovat valovuosia edellä japanilaisia kilpailijoitaan ja syy on pelkästään se että afrikassa (ja venäjällä muuten myös) osataan tehdä laite joka toimii. Japanilaiset ovat kautta aikojen esitelleet hienoja ominaisuuksia erikoismalleissaan mutta eipä niitä ole näkynyt sarjatuotannossa. Se kertoo paljon tietotaidosta tuotteen loppuun asti jatkuvan kehittelyn suhteen. Ei osata tehdä mitään kunnolla, valitettavasti.

        Ympäri maailman on tiedossa että kautta aikain Fiat, Lada, Uaz sekä Intialainen Swamaputri on luotettavimpia autoja ja myöskin suosituimpia omissa luokissaan. Testit kertovat korutonta kertomaa, lukuunottamatta Suomen kodintekniikka-lehtiä Kodinkubalehti ja Mielenterveyttömyys. Hassua sinänsä että täällä jossa auton luotettavuus on tärkeintä, testeissä pärjää eläke-ikäisten toimittajien omat suosikit, perusteena "laadun tuntu". Ei voi käsittää miten tehottomat, hinaajamaiset ja muutenkin ylihinnoitellut japaninseisojat ja muut kiinanpalatsikoirat voivat voittaa. Lukevatko nämä autoalan "ammattilaiset" koskaan ulkomaisia arvosteluja saatikka ajavat edes näitä autoja? Vai miten voi olla näin käsittämättömiä mielipide-eroja? Ihmettelen.

        Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita. Argentiinalaisen auton omistajalla meinaan tuskin on perusteita haukkua muita kuin itseään, auton luotettavuus vastaa lähinnä kymmenen vuotta vanhempaa ja kolme kertaa enemmän ajettua Chileläistä autoa sekä ajettavuus tuo mieleen lähinnä maansiirtokoneen. Hintaero on kuitenkin aika pieni. Eikö olekin kumma juttu ?
        Vitunjuntttisaatana

        t:jeesus

        Riittääkö aivokapasiteettisi edes oman nimesi tavaamiseen ? Kirjoittaessa olisi syytä muistaa että jos ei ole oikeasti mitään sanottavaa niin silloin ollaan yleensä hiljaa.

        Onneksi olkoon, täten ojennan sinulle viikon typerimmän foorumipostaajan kiertopalkinnon :)


      • BM
        Totuus ja Tie kirjoitti:

        Riittääkö aivokapasiteettisi edes oman nimesi tavaamiseen ? Kirjoittaessa olisi syytä muistaa että jos ei ole oikeasti mitään sanottavaa niin silloin ollaan yleensä hiljaa.

        Onneksi olkoon, täten ojennan sinulle viikon typerimmän foorumipostaajan kiertopalkinnon :)

        itsestäsi kirjoitat.


      • mth
        Totuus ja Tie kirjoitti:

        Riittääkö aivokapasiteettisi edes oman nimesi tavaamiseen ? Kirjoittaessa olisi syytä muistaa että jos ei ole oikeasti mitään sanottavaa niin silloin ollaan yleensä hiljaa.

        Onneksi olkoon, täten ojennan sinulle viikon typerimmän foorumipostaajan kiertopalkinnon :)

        sinullahan se pokaali onkin ollut tähän asti :-)


      • Totuus ja Tie
        mth kirjoitti:

        sinullahan se pokaali onkin ollut tähän asti :-)

        Ilmeisesti se minulla oli ja tällä viestillä toivoin saavani sen jälleen kiertoon :)

        Arka aihe saa näet ihmiset tekemään tyhmyyksiä :)


    • 90

      tiesitkö että monet japanilaisetkin "valtamerkit"
      kootaan nykyään euroopassa ja mm nissanissa on aika paljon Boschin sähkölaitteita....=)
      et tainnut tietää...
      sehän tekee näistä autoista melkein eurooppalaisia....

      • 323

        Joo osin totta, sillä esim. ekat Primerat 90-92 olivat kyllä laadullisesti Volkkareita ja Opeleita, koska niissä oli mm. Lucaksen latureita jne. Auto oli hyvä ja viimeistelty, mutta alihankkijoiden osat olivat kuin vitsi japanilaiseen autoon. Onneksi nykyisissä japanilainen laadunvalvonta on ottanut yliotteen...ja autot(esim. Primerat) ovat jälleen kestäviä tuotteita.


      • jeo
        323 kirjoitti:

        Joo osin totta, sillä esim. ekat Primerat 90-92 olivat kyllä laadullisesti Volkkareita ja Opeleita, koska niissä oli mm. Lucaksen latureita jne. Auto oli hyvä ja viimeistelty, mutta alihankkijoiden osat olivat kuin vitsi japanilaiseen autoon. Onneksi nykyisissä japanilainen laadunvalvonta on ottanut yliotteen...ja autot(esim. Primerat) ovat jälleen kestäviä tuotteita.

        ja ruostumisen mahtia Nissanissa? jos jaappanin ihmeillä itseään kiduttavat pystyivät selkäkivuiltaan viime viikolla katsomaan erästä auto-ohjelmaa, niin enpä paljon riisipussipowerilla kehuisi. jos auto on muutaman vuoden iässä niin surkeassa kunnossa pohjastaan kuin mitä tuo surullinen nissanin paska, niin kyllä itkettäisi minuakin ja ihmettelisin että missä kunnosa mahtaa loput autosta olla!


      • kaminomoto
        323 kirjoitti:

        Joo osin totta, sillä esim. ekat Primerat 90-92 olivat kyllä laadullisesti Volkkareita ja Opeleita, koska niissä oli mm. Lucaksen latureita jne. Auto oli hyvä ja viimeistelty, mutta alihankkijoiden osat olivat kuin vitsi japanilaiseen autoon. Onneksi nykyisissä japanilainen laadunvalvonta on ottanut yliotteen...ja autot(esim. Primerat) ovat jälleen kestäviä tuotteita.

        missä volkkarissa on lucaksen laturi?


    • Honda Rulettaaaa!

      Vittu, jooo. Europaskahalpisromut on vittu siis niin syvältä eten ees keksi. Siis joku pappa ostaa niitä ku ei ymmärrä autosta enempää ku joku vitun eunukki jostai. Sit ollaa et on hyvä justtää mun joku ooppeli tai foordi ni et on pehmeetä porukkaa. Mut minkä sille voi, ku on kauhalla annetu ni ei riitä rahat kunnon autoon ku halpissaksan seisojaan.

      • honda

        Siinä sen näkee mitä olen jo pitemmän aikaa epäillyt,Ei ole hondamiehiä järjellä pilattu!!!!


      • kaminomoto
        honda kirjoitti:

        Siinä sen näkee mitä olen jo pitemmän aikaa epäillyt,Ei ole hondamiehiä järjellä pilattu!!!!

        poika ajella Monkeyllä taas ilman pipoo!


      • honda
        kaminomoto kirjoitti:

        poika ajella Monkeyllä taas ilman pipoo!

        huonoa pilaa,poika. en ole apinoiden mopoihin koskenut!


      • myönnät
        honda kirjoitti:

        huonoa pilaa,poika. en ole apinoiden mopoihin koskenut!

        Että honda on apinoille tehty.


      • markkku

        mä oon vähän kuullu huhuja, että autotkin on ihmisen tekemiä... ei siis nekään oo täydellisiä. autojen palvominen on perseestä oli siinä sitten kyseessä auto tai riisikuppi (en provosoi, enhän??). tämähän vain kertoo ihmisen yksinkertaisuudesta ja perisuomalaisesta kateudesta!


      • viisas

        Vittu mee helvetin peelo äitis hämeeseen räkänokkaas pyyhkimään. Ja tuu takas ku oot vittu kasvanu hiekkalaatikosta ulos.


    • kannanottosi!

      Ansiokasta kirjoittaa noin pitkä kirjoitus, jossa sanot kieltämättä asian niin kuin se on!!!
      ...ei sillä, että halpis-eurot (Ford,Opel,VW) huonoja olisivat...mutta ne on kyllä suunnittelultaan 10 vuotta japskeja jäljessä!!!

      ps. itselläni on surkuhupaisia kokemuksia Fordista ja Volkswagenista. Näillä opin, mitä on jäädä sateilla ja pakkasilla tien päälle (Fordilla jopa kahdesti!)
      Sen sijaan Toyota ja Mazda ovat kyllä olleet vähävikaisia AUTOJA...tielle ei ole jääty. Ja tekniikka on kehittynyttä ja mukavuus kohdallaan!

      • paljonajava

        Renault on pelastanut Nissanin, joka sekin kootaan Euroopassa, eurooppalaisista osista. Ford pelasti Mazdan, Mercedes Mitsubishin, GM Suzukin jne. Toyota tekee parhaat mallinsa Ranskassa ja halpamallit Englannissa. Oletteko muuten huomanneet että ranskalaisten myynti on kiivaassa nousussa meillä ja muualla maailmassa, suoranainen buumi. En kyllä ihmettele sillä aikani Mazdalla ja Mitsulla ajettuani hankin Lagunan, dieseli sellaisen. Olen ajanut sillä 260000 km todella mukavia ja edullisia kilometrejä. Suosittelen!


    • NJP

      jää viimeiseksi. Vihonviimeinen pommi, jossa on ollut enemmän vikaa kuin kaikissa omistamissani (toistakymmentä) japanilaisissa autoissa yhteensä.

      Allekirjoitan kaiken T&T:n lausuman, ainoa jossa eurooppalaiset auton valmistajat ovat onnistuneet, on niiden ressukoiden huijaaminen jotka niitä vielä ostavat.

      • 4 motion

        sälittävää itkeä täällä noista itäblokin autoista kun ei tien päällä oo asiaa euroautojen rinnalle! JAPSKIAPINAT


      • akateeminen
        4 motion kirjoitti:

        sälittävää itkeä täällä noista itäblokin autoista kun ei tien päällä oo asiaa euroautojen rinnalle! JAPSKIAPINAT

        Kyllä huomaa kirjoittajasta, että vielä taitaa olla ammattikoulu kesken...vai kuinka?...mikäs maalaisella mopedilla muuten ajelet?

        Sitten vain tiedoksi, että Japani on läntisen maailman yksi teollistuneimmista valtioista Yhdysvaltojen ja Saksan tapaan. Itäblokilla tarkoitettiin Kylmän sodan aikana kommunistisia (tiedätkö edes käsitteitä...olitko yläasteella historian tunneilla?) itäisen Euroopan valtioita, kuten Unkaria, Puolaa, DDR:ää jne.
        Ja vielä asiaan viitaten...osa niistä sinun haaveilemistasi 4motioneista todellakin kasataan entisessä itäblokissa...samalta linjalta tuli Trabanttia ulos vielä 15 vuotta sitten...eli nyt poika haukkuu väärää puuta! Tiesitkö muuten, että Toyotan teknologia on maailman arvostetuinta ja tehokkainta...ei ihme, että esim. VW pyrkii tekemään tehtaan kanssa yhteistyötä!


    • Toy-ota

      Ehdottomasti!
      Nyt heti huomenna kaikki euro-autojen omistajat autokaupoille ja Nissan Almera,Corolla tahi joku muu maantiennielijäinen alle,tiedätten sitten vasta miten ajo-ominaisuudet ja alustat kuuluu rakentaa,ei oo teitin Bemarit,Volvot tai Mersut mitään,ku pääsettä aiton Toy-otan puikkoihin!

      • 4 motion

        Joo ei ainakaan jännitystä puutu elämästä kun itäpaskalla(nissan mazda. jne) painelee motaril 240km/h ai niin eihän ne väännöttömät kumilankamoottorit otakaan noita nopeuksii ja korkeintaan kaks sataa kun helvetisti hämmentää vaihteita!


    • Rellu

      Turkissa tehdään hyvää Renaultia. Ovat ottaneet opikseen ja tekevät myös suuren osan tänne tuotavista Corollista.
      Hyvä Turkki! Tervetuloa EU:n jäseneksi!!

    • Toy-ota

      Ehdottomasti!
      Nyt heti huomenna kaikki euro-autojen omistajat autokaupoille ja Nissan Almera,Corolla tahi joku muu maantiennielijäinen alle,tiedätten sitten vasta miten ajo-ominaisuudet ja alustat kuuluu rakentaa,ei oo teitin Bemarit,Volvot tai Mersut mitään,ku pääsettä aiton Toy-otan puikkoihin!

    • MP

      vielä niitä testejä meille tyhmemmille, joissa japanilaiset ovat niin hyvin pärjänneet Suomessa ja muualla? Suomessa ja Japanissa japanilaiset merkit mmyvät hyvin - miten muualla - lukuja?

      Samalla, jos löydöät jotain faktaa vikatiheyksistä yms. niin ois kiva tietää eri automallien eroja (ei jo se paljon kierrätetty tekniikka&talouden artikkeli, koska se on jo loppuunkäsitelty).

      • Jari

        Nimittäin siinä TT:n tutkimuksessa?? Tottahan se on, ei vaan meinaa hermo pitää ku vissiin on vielä viis vuotta europaskan osamaksuja jäljellä ja huoltamollaki pitää koko ajan roikkua vai??


    • MP

      vielä niitä testejä meille tyhmemmille, joissa japanilaiset ovat niin hyvin pärjänneet Suomessa ja muualla? Suomessa ja Japanissa japanilaiset merkit mmyvät hyvin - miten muualla - lukuja?

      Samalla, jos löydöät jotain faktaa vikatiheyksistä yms. niin ois kiva tietää eri automallien eroja (ei jo se paljon kierrätetty tekniikka&talouden artikkeli, koska se on jo loppuunkäsitelty).

      • nikkari

        sekä nörtti niin täytyy myös itse osaa kaivaa kyseiset tiedot. Ei ole epäilystäkään ettet niitä löytäisi koska asia on kuitenkin totuus. Jos et jaksa itse nähdä vaivaa niin toivottavasti jaksat nähdä vaivaa hinauttaessasi viikottaisn sen eurovessasi korjaamolle :)


      • MP
        nikkari kirjoitti:

        sekä nörtti niin täytyy myös itse osaa kaivaa kyseiset tiedot. Ei ole epäilystäkään ettet niitä löytäisi koska asia on kuitenkin totuus. Jos et jaksa itse nähdä vaivaa niin toivottavasti jaksat nähdä vaivaa hinauttaessasi viikottaisn sen eurovessasi korjaamolle :)

        Mazda 6 on ainoa japaninalkuinen auto, joka on voittanut testejä.

        Luotettavuustilastoissahan ne pärjää ihan hyvin ei sen puoleen.


      • MP
        nikkari kirjoitti:

        sekä nörtti niin täytyy myös itse osaa kaivaa kyseiset tiedot. Ei ole epäilystäkään ettet niitä löytäisi koska asia on kuitenkin totuus. Jos et jaksa itse nähdä vaivaa niin toivottavasti jaksat nähdä vaivaa hinauttaessasi viikottaisn sen eurovessasi korjaamolle :)

        Mazda 6 on ainoa japaninalkuinen auto, joka on voittanut testejä.

        Luotettavuustilastoissahan ne pärjää ihan hyvin ei sen puoleen.


      • MP
        nikkari kirjoitti:

        sekä nörtti niin täytyy myös itse osaa kaivaa kyseiset tiedot. Ei ole epäilystäkään ettet niitä löytäisi koska asia on kuitenkin totuus. Jos et jaksa itse nähdä vaivaa niin toivottavasti jaksat nähdä vaivaa hinauttaessasi viikottaisn sen eurovessasi korjaamolle :)

        6 taitaa olla ainoa japanilainen auto, joka on voittanut muitakin kuin japanilaisten autojen välisiä testejä.

        Luotettavuustilastoissa ne kieltämättä pärjää hyvin.

        Tosin törmäystesti pitäisi tehdä pikaisesti jokaiselle valmistetulle yksilölle ;-)


      • :)
        MP kirjoitti:

        6 taitaa olla ainoa japanilainen auto, joka on voittanut muitakin kuin japanilaisten autojen välisiä testejä.

        Luotettavuustilastoissa ne kieltämättä pärjää hyvin.

        Tosin törmäystesti pitäisi tehdä pikaisesti jokaiselle valmistetulle yksilölle ;-)

        on pirun älykästä :)


      • D4
        MP kirjoitti:

        Mazda 6 on ainoa japaninalkuinen auto, joka on voittanut testejä.

        Luotettavuustilastoissahan ne pärjää ihan hyvin ei sen puoleen.

        Toyotoihin perehtyneenä kerrottakoon joistakin testimenestysmalleista...
        Nykymalleista Corolla AutoBild, Corolla Verso TL, Avensis Verso TL, Rav4 TL ovat testivoittajia.
        Aiempia TM/TL suurvertailuvoittajia ulkomuistista (tarkkoja numeroita en muista mutta vuodet, kyllä...ko. lehdet löytyvät minulta): CarinaII -84 TL, Corolla FX-85 TL, Corolla 1,6 GLI -92 TM, Toyota Camry 1,8 -87 TM, Toyota LandCruiser -90 ...jne.
        Lisäksi lukemattomia täpäriä kakkoseksi jääntejä, kuten Corolla -97 TL, hävisi niukasti Octavialle ja Avensis -98 hävisi niukasti Vectralle, Camry -91 TL hävisi niukasti Sigmalle, Corolla Astralle -02 jne.
        Että menestyksestä ei ole puutetta...mutta vasta katsastustilastothan ne totuuden japskien paremmuudesta kertovat!!!
        ...huom! myös muiden merkkien menestys, esim. aiemmat Primerat, Carisma..jne.


      • MP
        :) kirjoitti:

        on pirun älykästä :)

        on opintojen äiti sanotaan, mutta tottapuhuen taisi johtua tuosta proxysta. Oli ilmeisesti kovasti käyttäjiä sisällä tms.


      • MP
        D4 kirjoitti:

        Toyotoihin perehtyneenä kerrottakoon joistakin testimenestysmalleista...
        Nykymalleista Corolla AutoBild, Corolla Verso TL, Avensis Verso TL, Rav4 TL ovat testivoittajia.
        Aiempia TM/TL suurvertailuvoittajia ulkomuistista (tarkkoja numeroita en muista mutta vuodet, kyllä...ko. lehdet löytyvät minulta): CarinaII -84 TL, Corolla FX-85 TL, Corolla 1,6 GLI -92 TM, Toyota Camry 1,8 -87 TM, Toyota LandCruiser -90 ...jne.
        Lisäksi lukemattomia täpäriä kakkoseksi jääntejä, kuten Corolla -97 TL, hävisi niukasti Octavialle ja Avensis -98 hävisi niukasti Vectralle, Camry -91 TL hävisi niukasti Sigmalle, Corolla Astralle -02 jne.
        Että menestyksestä ei ole puutetta...mutta vasta katsastustilastothan ne totuuden japskien paremmuudesta kertovat!!!
        ...huom! myös muiden merkkien menestys, esim. aiemmat Primerat, Carisma..jne.

        ei oo sattunu silmään.

        Tojotan maasturit ja lava-autot on varmasti työkaluina hyviä, koska ovat yleensä lujia.

        Minustaaika selvää, että nuo henkilömallit ei oo Suomen uraisilla teillä oikein parhaimmillaan, vaikka ovat kovasti parantuneet sitten 90-luvun alun ja 80-luvun karmeiden ajettavien sarjasta ihan asialliseen perheautoluokkaan kuuluviksi.

        Mutta oot sinä kyllä aika kiihko noiden kans.

        Pohjois-Koreassa ois varmaan joku hallituksen tiedottajan paikka auki - kannattais hakea pysyvää virkaa. Sama mille autokeskustelupalstalla menee niin aina saa kattoa samoja juttujas. Perusta oma palsta ja pysy siellä - eihas sitä tiedä vaikka Toyota sponssais...

        Isäukkoki osti eläkepäivillään uuden Corollan - ehkä ittekin sitte ku tulot alenee 40% ja haluaa olla niinku keskimääräinen suomalainen.

        Kaiveleppa huvikses niitä eurooppalaisia myyntitilastoja niin huomaat, että japanilaset myy hyvin Suomessa, muttei muualla Euroopassa. Syynä on mm. rahanpuute ja korkea autovero. Suomessahan ostovoima on tunnetusti alhainen eli ei oo varaa satsata muuta kuin viimmesen pääle peruspeleihin.

        Lähenki tästä nukkumaan ku muksu ei enää huuda...


      • BM
        D4 kirjoitti:

        Toyotoihin perehtyneenä kerrottakoon joistakin testimenestysmalleista...
        Nykymalleista Corolla AutoBild, Corolla Verso TL, Avensis Verso TL, Rav4 TL ovat testivoittajia.
        Aiempia TM/TL suurvertailuvoittajia ulkomuistista (tarkkoja numeroita en muista mutta vuodet, kyllä...ko. lehdet löytyvät minulta): CarinaII -84 TL, Corolla FX-85 TL, Corolla 1,6 GLI -92 TM, Toyota Camry 1,8 -87 TM, Toyota LandCruiser -90 ...jne.
        Lisäksi lukemattomia täpäriä kakkoseksi jääntejä, kuten Corolla -97 TL, hävisi niukasti Octavialle ja Avensis -98 hävisi niukasti Vectralle, Camry -91 TL hävisi niukasti Sigmalle, Corolla Astralle -02 jne.
        Että menestyksestä ei ole puutetta...mutta vasta katsastustilastothan ne totuuden japskien paremmuudesta kertovat!!!
        ...huom! myös muiden merkkien menestys, esim. aiemmat Primerat, Carisma..jne.

        Jossa oli Honda accord ja sen koko loukan japanin ajokkeja ja sitten haastaja volvo 240, joka pesi koko joukon viimesinä elin vuosinaan. Volvon suunnittelu pohjautu 60 luvun malliin ja itse ks malli tuli markkinoille 75 ja se pesee koko joukun japanilaista huippu tekniikka 90luvulla.


    • ~

      Japanilainen auto - jo pelkästään sen kuuleminen saa useimmalta suupielet nykimään. Väkisinkin nykiminen alkaa muuttua nauruksi kun taas kerran saa kuulla kuinka loistava se auto on vaikka sitä nyt huolloissa tarviikin kuukauden välein käyttää. Merkkiuskollisuus ei ole enää se juttu sillä japanilaiste autonvalmistajat torpedoivat ainakin omien tuotteidensa osalta sen alas tekemällä mitä sattuu ja vielä vasemmalla kädellä. Nykyään yleisimmät lausahdukset missä mainitaan japanilainen automerkki kuuluvat tähän tyyliin: Ei enään koskaan riisipussia, Mikä vittu näitä japanilaisia paskoja riivaa. Korealaisia tässä on turha edes mainita sillä kaikki varmaan tietävät niiden surullisen kuuluisan "laadun".

      Jo suunniteluvaiheessa japanilainen menee metsään. Markkinoille tuotavat luomukset ovat niin muotoilullisesti kuin teknisesti jo vanhentuneita. Ja kun typeryksiä jotka näitä laitoksia ostaa tuntuu riittävän niin miksi tuhlata aikaa ja rahaa kehittääkseen jotain uutta ja mullistavaa. Sinänsä hyvä tapa koska kaikenhan voi kopioida eurooppalaisilta merkeiltä aikanaan. Mutta eipä osoita suurta arvostusta ostajia kohtaan, valitettavasti.

      Pieniin käyvät japanilaisten edut markkinoilla, varsinkin kun samaan rahaan saa monikerroin luotettavamman, varustellumman sekä tyylikkäämmän eurooppalaisen auton. Eurooppalaisten tekniset ratkaisut ovat valovuosia edellä japanilaisia kilpailijoitaan ja syy on pelkästään se että Euroopassa osataan tehdä laite joka toimii. Japanilaiset ovat kautta aikojen esitelleet hienoja ominaisuuksia erikoismalleissaan mutta eipä niitä ole näkynyt sarjatuotannossa. Se kertoo paljon tietotaidosta tuotteen loppuun asti jatkuvan kehittelyn suhteen. Ei osata tehdä mitään kunnolla, valitettavasti.

      Ympäri maailman on tiedossa että kautta aikain eurooppalaiset ovat olleet luotettavimpia autoja ja myöskin suosituimpia omissa luokissaan. Testit kertovat korutonta kertomaa, lukuunottamatta Suomen kodintekniikka-lehtiä TM ja TL. Hassua sinänsä että täällä jossa auton luotettavuus on tärkeintä, testeissä pärjää eläke-ikäisten toimittajien omat suosikit, perusteena "tuulipuvun kahina ja säkkikankaalla verhotut penkit". Ei voi käsittää miten tehottomat, hinaajamaiset ja muutenkin ylihinnoitellut japsipaskat voivat voittaa.

      Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita.....

      Tuli jo oksennus sanasta Japani ja japanilainen, joutui jo jossain kohti pätkimään tekstiä.

      P.S. Oli muuten aika kammottavaa pistää uuteen uskoon tuota Totuuden ja tien kertomusta, koska hänellä ei näytä olevan hajuakaan lauseiden jäsentelystä. On tainnut Totuus ja tie viihtyä enemmän japanilaisen alla kuin koulun penkillä.

      • urpot

        Säälittävää apinoimista :) Kun ei itse osaa niin täytyy muiden tuotoksia kopioida. Onneksi sinua ei ainakaan maisteria noilla taidoilla tule. Selkääsi saat korkeintaan :)

        Hyvä teksti sinänsä mutta mikään ei pidä paikkaansa, eli metsään meni taas kerran vässykän työ :)


      • paljonajava
        urpot kirjoitti:

        Säälittävää apinoimista :) Kun ei itse osaa niin täytyy muiden tuotoksia kopioida. Onneksi sinua ei ainakaan maisteria noilla taidoilla tule. Selkääsi saat korkeintaan :)

        Hyvä teksti sinänsä mutta mikään ei pidä paikkaansa, eli metsään meni taas kerran vässykän työ :)

        Eipä mennyt hukkaan vässykän kirjoitus vaan osui teinipoikaa akileeseen. Japanilaiset ovat pääosin nykyään Eurooppalaisten tai amerikkalaisten omistuksessa sekä suunnittelu tehdään nykyään muualla kuin Japanissa.
        Onko muuten ne Toyotat edes uskaltanut Euro NPC- testeihin, ranskalaista Yarista lukuunottamatta.
        On todella ikävää jos ihmisen itsetunto on jonkun automerkin varassa, tosi ruostuvaa tavaraa varsinkin japanilaiset. Hyvää jatkoa kuitenkin vaikka tyydyt japanilaiseen.


      • niinpä
        paljonajava kirjoitti:

        Eipä mennyt hukkaan vässykän kirjoitus vaan osui teinipoikaa akileeseen. Japanilaiset ovat pääosin nykyään Eurooppalaisten tai amerikkalaisten omistuksessa sekä suunnittelu tehdään nykyään muualla kuin Japanissa.
        Onko muuten ne Toyotat edes uskaltanut Euro NPC- testeihin, ranskalaista Yarista lukuunottamatta.
        On todella ikävää jos ihmisen itsetunto on jonkun automerkin varassa, tosi ruostuvaa tavaraa varsinkin japanilaiset. Hyvää jatkoa kuitenkin vaikka tyydyt japanilaiseen.

        Ei se Toyota mikään ajonautinto ollut, joten
        vaihdoin mukavaan ranskalaiseen.


      • tuning jee
        paljonajava kirjoitti:

        Eipä mennyt hukkaan vässykän kirjoitus vaan osui teinipoikaa akileeseen. Japanilaiset ovat pääosin nykyään Eurooppalaisten tai amerikkalaisten omistuksessa sekä suunnittelu tehdään nykyään muualla kuin Japanissa.
        Onko muuten ne Toyotat edes uskaltanut Euro NPC- testeihin, ranskalaista Yarista lukuunottamatta.
        On todella ikävää jos ihmisen itsetunto on jonkun automerkin varassa, tosi ruostuvaa tavaraa varsinkin japanilaiset. Hyvää jatkoa kuitenkin vaikka tyydyt japanilaiseen.

        "On todella ikävää jos ihmisen itsetunto on jonkun automerkin varasssa" Itte mollaat japseja kun et "KEHTAA" ajaa sellaisella. Paraskin puhuja, ajat varmaan oman egosi mukaan mersulla.
        Jenkki autoilijoille(useimmille) voi TODELLAKIN sanoa samaa. Voi VITTU !!


    • SX

      jostakin päin maailmaa kun löytyisi niin suuri anus mihin voisi tunkea kaikki japsi-autot!!

    • matti66

      japsit mitään osaa muotoilla, pelkkiä kopoita!! ja mitä edistyksellistä ne muka on keksiny?? persoonattomia paskoja, ja kasataan missä sattuu oleen halpaa!

    • Autoilija

      Suomi on niitä harvoja maita Euroopassa, joissa japanilaisten autojen myynti on merkittävällä tasolla. Ehkäpä muualla Euroopassa on älykkäitä ihmisiä, jotka osaavat ajatella myös laajempia kokonaisuuksia (ymmärtävät esimerkiksi termin kauppataseen alijäämä).
      PS. Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mikä vaikutus näihin luotettavuustilastoihin on sillä, että japanilaiset autot ovat pääosin yksityiskäytössä (=vähäiset ajomäärät sekä sen 'arvokkaan' peltilehmän ylenpalttinen hoitaminen).
      PS2. Jotkut meistä ajavat executive-luokan autoilla. Jostain syystä siinä luokassa japanilaiset eivät juhli. Mikähän se syy voisi olla ;-)

    • ollut japseja ja euroja

      Siis japsiautot. Kyllähän ne myös mielestäni ovat luotettavia mutta... eivät koskaan ole mielestäni ole olleet muotoilullisti ainakaan kärkipäässä. Matkivat vaan... esim. uusi corolla koriltaan kuin joku 5v sitten tullut euro. Okei se miellyttää Suomalaista tuulipukukansaa joka tykkää taaplata tyylillään ja ajaa tunteitä herättämättömillä autoilla ja mielellään vielä sen värisillä ettei naapuri huomais. Ajettavuudetkin on vasta viime vuosina saatu paremmalle tasolle. Ennen ne olivat sellaisia keinutuoleja. Niin ja ne ajoasennot. Siitä kait se apinakeinu nimityskun johtuu. No asiat on muuttuneet paljon. Sitäpaitsi aina muistetaan mazda, toiotajosetmuutasaa ja nissan. Mutta entäs hyundai (kirjvirhe) subaru ym.? Ei ole ollut laadussa kehumista. Ei pidä koskaan yleistää asioita. Niin ja japsien pellit ovat olleet iät ja ajat paperia. Katsokaapas 80-luvun autoja... Tietysti opel on oma lukunsa. Ei muuta ostakaa millaiset miellyttävät.

    • euro

      tehdään pieni kolaritesti vaikka vm1985 corolla vs 190e mersu nokkakolari 50km/h vauhdista kumpaan itse istuisit? vai tarviiko kysyä. ja onko kukaan koskaan ihmetellyt mikä japseissa ruostuu? (sillä eihän niissä peltiä ole) se on tietysti metallihohto maali!

      • 323

        Corolla ja Mersu...eivät ole vertailukelpoisia!
        Toisekseen tuo 190 Mersu on aivan susi-laite verrattuna muihin malleihin!

        Jos otamme vertailu kohdaksi EURONCAP:n testit ja pariksi vuoden -02 Corollan ja Golfin, niin kelkka on selkeästi Corollan puolella. Ja hakkasihan Camrykin 1998 mm. MB E:n, Audi A6:n ja Volvo 850:n. Käyppäs lukemassa.


      • Toy-ota
        323 kirjoitti:

        Corolla ja Mersu...eivät ole vertailukelpoisia!
        Toisekseen tuo 190 Mersu on aivan susi-laite verrattuna muihin malleihin!

        Jos otamme vertailu kohdaksi EURONCAP:n testit ja pariksi vuoden -02 Corollan ja Golfin, niin kelkka on selkeästi Corollan puolella. Ja hakkasihan Camrykin 1998 mm. MB E:n, Audi A6:n ja Volvo 850:n. Käyppäs lukemassa.

        Kävin lukemassa,niin miten se "hakkasi" se Camry nuo em.autot...


      • 323
        Toy-ota kirjoitti:

        Kävin lukemassa,niin miten se "hakkasi" se Camry nuo em.autot...

        Camry sai neljä tähteä...ja korkeammat pinnat kuin esim. Audi A6 tai Volvo, joka joutui tuolloin tyytymään kolmeen tähteen.
        Toki uudemmat ovat taas turvallisempia, mutta niin on varmasti uudistunut Camrykin.


      • Toy-ota
        323 kirjoitti:

        Camry sai neljä tähteä...ja korkeammat pinnat kuin esim. Audi A6 tai Volvo, joka joutui tuolloin tyytymään kolmeen tähteen.
        Toki uudemmat ovat taas turvallisempia, mutta niin on varmasti uudistunut Camrykin.

        Niin,niin mutta miten ja millälailla se Camry esim.E-Mercedeksen on "peitonnut",kuten väitit..
        En löydä sellaista mistään,en NSCAP;n sivuilta,enkä TUV;in,päinvastoin,korkeammat pisteethän se MB sai!


      • 323
        Toy-ota kirjoitti:

        Niin,niin mutta miten ja millälailla se Camry esim.E-Mercedeksen on "peitonnut",kuten väitit..
        En löydä sellaista mistään,en NSCAP;n sivuilta,enkä TUV;in,päinvastoin,korkeammat pisteethän se MB sai!

        Suo anteeksi! Camry jäi E-sarjasta pisteellä!
        Mutta muut BMW, Omega ja A6 jäivät selvästi taakse. Volvo S70 oli tasapisteissä.

        Tarkista tulokset:
        http://www.autoliitto.fi/


      • Toy-ota
        323 kirjoitti:

        Suo anteeksi! Camry jäi E-sarjasta pisteellä!
        Mutta muut BMW, Omega ja A6 jäivät selvästi taakse. Volvo S70 oli tasapisteissä.

        Tarkista tulokset:
        http://www.autoliitto.fi/

        No eihän,tasapisteissähän se oli Bemarikin,katsoppa vaikka uudestaan...
        Ja tuo A6 Omegan "selvästi" taakse on yhtäkuin 2-3 pistettä.no,sittenhän se jäi Camrykin selvästi MB;n taakse!
        Aikamoista Väyrystelyä!


    • Simo

      "Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita."

      Eli loppujen lopuksi teet juuri sitä, mistä muita varoitat!!

    • kamikaze

      Luulin ennen, että japsivehkeet ovat jotenkin erinomaisesti
      näprättyjä, mutta melko kohtuullisesti ajetun Toyotan moottorin
      paha leviäminen ilman omaa myötävaikutusta asiaan on muuttanut käsityksiäni ainakin
      Toyotan laadusta. Tämä malli oli vielä made in japan.

      Loppujen lopuksi kaiken takana on meidän itä-Euroopan autopolitiikka, jonka seurauksena täällä ajetaan
      niillä pikku malleilla, jotka monessa muussa maassa markkinoidaan lähinnä naisten tai perheen kakkosautoksi eli
      näitä malleja ei välttämättä ole tarkoitettukaan maantieajoon Suomen olosuhteissa tai ei ainakaan 5-6 vuotta pitempään käyttöön.

      • kamikaze

        Myös aiempi Passat -00 TDI laukesi alle aj. 45 tkm...on varmaan ostettava jenkki alle.
        Ai niin, se lauennut Toyota oli 789tkm ajettu Starlet 1,0 -84. Olin kyllä hiukan pettynyt kun laukesi ennen 800tkm.


    • Mr.Reason

      syy siihen että japanilaiset menestyy suomessa on se että sillä pärjää säällä kuin säällä... mielummin kyl toyota ku rellu/pösö/citikka, mut ajan ite volvolla (For my life)

    • Toy-Story

      Mulla on yksi Japsi, muttei siitä enempää.

      Japsit on kopioinut kaikki Eurooppalaisten tekniset innovaatiot omiin autoihinsa. Lisäksi muotoilussa on törkeitä varkauksia; mm Yaris on käännetty Pösön proton muodoista. Vanhemmissa 70-80-luvun japseissa taas on matkittu jenkkejä. Esim. Nissan Cedric. Jotain elektronikkaa on kehitetty, siellä kun muutenkin taipumusta siihen.

      Sitä vaan ihmettelen, että kun kopiointi on niin massiivista, miksi Japanilaisten auotojen alustat ja ajo-ominaisuudet on muutamia poikkeuksia lukuunottamatta paljon huonompia kun euroissa keskimäärin? Mazdoissa ja Hondissa suunnilleen 2-3cm joustovarat, siinä kai selitys.
      Kyllä euroista jo tanä päivänä varusteita löytyy, joskus on ollut toisin.

      Ruoste on sitten oma lukunsa. Katoitteko Puskuri-ohjelman uudenkarheaa Nissan Almeraa, jonka alusta kukki iloisesti, koska massaa ei varaa laittaa grammaakaan liikaa, eikä edes tarpeeksi. Opelkin pystyy säilyyn parempana. Nissanit ja Mazdat ainakin on toivottomia ruosteen suhteen.

      • 323

        En tiedä miten toivoton mielestäsi Mazda on, mutta olen luvannut hakea ALKOsta pullon sille, joka löytää käyttöautostani...Mazda vm. -89 (aj. 170tkm) ruostepilkunkaan korista!!!
        Itse tiedän, kyllä -96 Venton, jota on jo hitsailtu!!!...että taitaapi olla myös hiukan omistajastakin kiinni...eikö?

        Muutenkaan en hakkusi Mazdaa...taitaapi olla Toyotan jälkeen toiseksi vähiten tielle jättänyt merkki...että silleen!

        ps. Yaris ja 206 eivät edes muistuta toisiaan.


      • Toy-Story
        323 kirjoitti:

        En tiedä miten toivoton mielestäsi Mazda on, mutta olen luvannut hakea ALKOsta pullon sille, joka löytää käyttöautostani...Mazda vm. -89 (aj. 170tkm) ruostepilkunkaan korista!!!
        Itse tiedän, kyllä -96 Venton, jota on jo hitsailtu!!!...että taitaapi olla myös hiukan omistajastakin kiinni...eikö?

        Muutenkaan en hakkusi Mazdaa...taitaapi olla Toyotan jälkeen toiseksi vähiten tielle jättänyt merkki...että silleen!

        ps. Yaris ja 206 eivät edes muistuta toisiaan.

        ..molemmat väitteesi. Olet huolehtinut hyvin Mazdastasi jos ei ole ruostetta. Keskiverto-japsi -89 kukkii iloisesti. Tavallisista autoista ei yleensä pidetä kovin tarkkaan huolta.

        Tsekkaa alla olevat linkit. Ekassa Tuulilasin käyttökokemuksia vm. -89 ruosteisesta 626 Mazdasta ja toisessa Peugeotin proto, jonka piirteet on tullut tutuiksi Yariksessa. Pösö varmaan hylkäsi mallin, kun kuvat joutui vääriin käsiin. Vaan valoja on hieman muunneltu.

        http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=kymppitonni&article=100236&page=2

        http://verano-bih.com/inovacije/ion.html


      • 323
        Toy-Story kirjoitti:

        ..molemmat väitteesi. Olet huolehtinut hyvin Mazdastasi jos ei ole ruostetta. Keskiverto-japsi -89 kukkii iloisesti. Tavallisista autoista ei yleensä pidetä kovin tarkkaan huolta.

        Tsekkaa alla olevat linkit. Ekassa Tuulilasin käyttökokemuksia vm. -89 ruosteisesta 626 Mazdasta ja toisessa Peugeotin proto, jonka piirteet on tullut tutuiksi Yariksessa. Pösö varmaan hylkäsi mallin, kun kuvat joutui vääriin käsiin. Vaan valoja on hieman muunneltu.

        http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/?subarea=kymppitonni&article=100236&page=2

        http://verano-bih.com/inovacije/ion.html

        Eiköhän tuo Peugeot proto ole tehty 206:n jälkeen ja sen alapuolista aukkoa täyttämään - eli 106 saanee 107 seuraajakseen!? Yaris (auto on muotoiltu euroopassa - ei japanissa!...eli sinun väittämäsi kumoutuu jo tässä) on ollut markkinoilla 1999 lähtien ja tuo proto on viime vuodelta, eli jos joku on kopionut Yarista niin se on Peugeot - sinänsä ei mikään ihme, sillä Toyota ja PSA suunnitelevat yhteistyötä tulevan pikkuauton tiimoilta - eli tuo proto kuvannee 206:n ja Yarisin alapuolelle tulevan mallin ulkonäköä! Kiitos vain linkistä ;)
        Kyllä se tänä päivänä on niin, että eurooppalaiset kopioi japskeilta - toisin oli 60-luvulla. Esim. Ensimmäinen Mondeo oli enempi Primera, kuin Primera itse. Ford teki Mondeosta maailmanauton, joita japskit olivat kaupanneet jo aiemmin. Nyttemminhän autoja on taas alettu muotoilla maanosien makuihin sopiviksi, esim. Camry on joka maanosassa hiukan erilainen näöltään, varusteiltaan ja alustaltaan. Samalla tekniikalla myös esim. Ford muokkaa autojaan...USA:ssa kun arvostetaan eri asioita kuin Euroopassa.

        Ja mitä tulee tuulilasin Mazdaan, niin kyseessähän oli se paljon ajettu entinen taksi ts. täyspommi (jossa luotettiin liikaa autokauppiaaseen). Eli yhden 626:n perusteella ei kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä. Väittäisin, 88-92 626:n olevan huomattavasti keskivertoa parempi kestämään ruostetta. Toki Etelä-suomen suolaisilla teillä tuskin on enää ruosteettomia -89 autoja, on merkki mikä hyvänsä.
        ...ja vielä, noista 10tkm käytetyllä Tuulilasin jutusta...niin taisi olla pommeista pahin se, GTI Golf, jota eivät saaneet edes kuntoon...vaan auto myytiin rikkinäisenä ja tarjousten perusteella. Mazdastahan tuli hitsailujen jälkeen vielä kulkupeli muutamaksi vuodeksi...liekkö Golf päätynyt varaosa-autoksi!? Sen sijaan se myöhemmin testattu -92 Primerahan ei uutta paljoa hävennyt...eikä ollut edes pahemmin ruostunut, vaikka Primera onkin pelleiltään paperia verrattuna Carinaan.


      • Toy-Story
        323 kirjoitti:

        Eiköhän tuo Peugeot proto ole tehty 206:n jälkeen ja sen alapuolista aukkoa täyttämään - eli 106 saanee 107 seuraajakseen!? Yaris (auto on muotoiltu euroopassa - ei japanissa!...eli sinun väittämäsi kumoutuu jo tässä) on ollut markkinoilla 1999 lähtien ja tuo proto on viime vuodelta, eli jos joku on kopionut Yarista niin se on Peugeot - sinänsä ei mikään ihme, sillä Toyota ja PSA suunnitelevat yhteistyötä tulevan pikkuauton tiimoilta - eli tuo proto kuvannee 206:n ja Yarisin alapuolelle tulevan mallin ulkonäköä! Kiitos vain linkistä ;)
        Kyllä se tänä päivänä on niin, että eurooppalaiset kopioi japskeilta - toisin oli 60-luvulla. Esim. Ensimmäinen Mondeo oli enempi Primera, kuin Primera itse. Ford teki Mondeosta maailmanauton, joita japskit olivat kaupanneet jo aiemmin. Nyttemminhän autoja on taas alettu muotoilla maanosien makuihin sopiviksi, esim. Camry on joka maanosassa hiukan erilainen näöltään, varusteiltaan ja alustaltaan. Samalla tekniikalla myös esim. Ford muokkaa autojaan...USA:ssa kun arvostetaan eri asioita kuin Euroopassa.

        Ja mitä tulee tuulilasin Mazdaan, niin kyseessähän oli se paljon ajettu entinen taksi ts. täyspommi (jossa luotettiin liikaa autokauppiaaseen). Eli yhden 626:n perusteella ei kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä. Väittäisin, 88-92 626:n olevan huomattavasti keskivertoa parempi kestämään ruostetta. Toki Etelä-suomen suolaisilla teillä tuskin on enää ruosteettomia -89 autoja, on merkki mikä hyvänsä.
        ...ja vielä, noista 10tkm käytetyllä Tuulilasin jutusta...niin taisi olla pommeista pahin se, GTI Golf, jota eivät saaneet edes kuntoon...vaan auto myytiin rikkinäisenä ja tarjousten perusteella. Mazdastahan tuli hitsailujen jälkeen vielä kulkupeli muutamaksi vuodeksi...liekkö Golf päätynyt varaosa-autoksi!? Sen sijaan se myöhemmin testattu -92 Primerahan ei uutta paljoa hävennyt...eikä ollut edes pahemmin ruostunut, vaikka Primera onkin pelleiltään paperia verrattuna Carinaan.

        TL:n Golf oli hieman raato, mutta Mazdalla oli jotain neljä omistajaa ja VW:llä kolmisenkymmentä. Paljonko 626 "pommista" olis jäljellä vastaavan lauman jälkeen? Lisäksi lehti sijoitti Mazdan korjaamiseen. 10 000mk, vaikka hitsasivat auton itse. Golfia ne jaksaneet enää alkaa kunnostaa, kun ei ollut katsatuksessakaan ongelmia.

        Fakta on se että Japsit käyttää aivan liian vähän massaa alustan suojaamiseen ruosteelta. Pelkkä sinkitys ja maali kestää huonosti mekaanista kulutusta. Mazdan tukivarretkin oli mitoitettu kuin jonkun mäkiauton osat.
        Yksityiskohdat esim. sovitukset ja sisusta on puolestaan japseissa yleensä huolellisemmin toteutettu.
        Primerassa ei pahempia ongelmia ollut, mutta ikääkin vasta vajaa 10v. Eka Mondeo saattaa jollekin näyttää Primeralta, mutta uusi malli pesee suuren osan kilpailijoista.

        Peugeot..
        En tiedä mitä mallia Pösön konseptiauto oli tulossa korvaamaan, mutta ainakin tuo linkki kertoo sen olevan vuodelta 1993:)

        http://www.conceptcarz.com/folder/vehicle.asp?car_id=1111


    • Ikämies

      Volvo on paras meidän oloihin ja käsittämättömän laadukas kokonaisuus.

    • shakal

      Onko tää myös sun kirjoittama:

      http://www.testilaboratorio.net/tuningtarina

      Nauroin melkein yhtä paljon kuin tuota lukiessani :)

      P.S. Otapa lähihistoriasta eräästä vertailusta saman konsernin eurooppalais- ja ranskalaistuotteet (Renaulthan pelasti Nissanin vararikoltaja omistaa koko merkin nykyään), eli Renault Laguna ja Nissan Primera. Joista toinen, se järjettömän ruma ja teknisesti jälkeenjäänyt hävisi koko vertailun. Arvaa kumpi tai ota selvää.

    • Scuore sportivo

      Herää kysymys, onko niissä japseissa mitään muuta hyvää kuin laatu, kun kaikki sitä nykyään jankuttaa?
      Päivittäin näkee, kun joku verkkapukumies laittaa linkin johonkin tutkimukseen, jossa todetaan, että Toyota on jättänyt vähiten tielle.. Voi, voi.
      Nämä "eurooppalaisilla paskoilla" ajavat vaatii, autoilta enemmän kun vain sen, että sillä pääsee paikasta A, paikkaan B, toisin kuin japsikuskit, joille riittää se, että pääsee pesulaan töihin ja Lidliin ostamaan halpaa maitoa.

      Olen pahoillani lievästä provosoitumisesta, mutta lopettakaa jo tuo sama jankaaminen.

      P.S Kuusi Italoa omistanut, jokaiseen tyytyväinen (laadullisestikin).

    • Asiantuntija

      Kyllä se totta vain on, että eurooppalainen auto tulee perässä. On tullut jo 20 vuotta.

      Onko kenelläkään laittaa viivalle eurooppalaista autoa, mistä olisi samassa hintaluokassa vastinetta esim Toyotan, Hondan tai Mazdan malleille. EI OLE.

      • BM

        Korkeintaan myyntiluvuissa ja rekisteristä poistoissa. KYLLÄ NÄIN ON


      • BM

        Korkeintaan myyntiluvuissa ja rekisteristä poistoissa. KYLLÄ NÄIN ON


      • Jari
        BM kirjoitti:

        Korkeintaan myyntiluvuissa ja rekisteristä poistoissa. KYLLÄ NÄIN ON

        kyllä näin on!!!


    • pekka

      Itse eurooppalaisella ajelevana (VW) olen joskus ajatellut että ilmeisesti osa tuotekehittelyyn kuuluvaa viimeistelyä jätetään loppukäyttäjän tehtäväksi.Usein lastentaudit häviävät ensimmäisen tuotantovuoden aikana.Vaikka takuu korvaakin vaivaahan se teettää käyttäjälle.
      Olen ajanut japsillakin ja tämä viimeistely oli ainakin toyotassani tehty huolellisemmin. Käyttövarmuus olikin yksi sen parhaista ominaisuuksista ja varmaankin se testeissä näkymätön suosion salaisuus.
      En silti enää valitse japsia enkä koe itseäni sen huonommaksi ihmiseksi.Ja vielä myös japanilaisilla ajavat ihmiset ovat mielestäni aivan kunnon kansalaisia.

    • Totuus toisaalla

      >>Jokainen laittaa rahansa mihin lystää mutta idioottimaista on se että puolustellaan omia typeriä hankintoja haukkumalla perusteettomasti muita. >>

      Kas itse sen siinä toteat, minkä me muut jo tiesimme. Olet kuitenkin huonosta mausta huolimatta ilmeisen kehityskykyinen yksilö.

      Aivan onneton provokaatio. Tuskin se totuus, että toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä muuksi tämän ääliön avulla muuttuu.

      En änkeä siihen tasapaksun tylsään kivirekeesi edes vahingossa, ole huoleti.

      • Jari

        "En änkeä siihen tasapaksuun..." Voi jeesus!! Onko sulle tärkeää että autosi ei ole ns. kansanauto!! Voi helvetti mistä on ihmisten itsekunnioitus nykyään kiinni!! Vittu osta apina ittelles Hyundai jos haluat erottua.


    • pia

      karmeeta luettavaa toi sun teksti, mutta,ah, niin totta kun pääsee.Mieheni osti uuden pösön itselleen jolla ehti vuoden verran ajella töihin ja takas kunnes eräs aamuyö soitti mulle tien päältä että voisinko tulla hakemaan hänet pois jäätymästä sieltä pösön viereltä.Pösölle oli hinuri tilattu merkkikorjaamolle ja sinne jäi.Moottori leikkasi kiinni ja sitä rataa.Siinä kyllä oli kaikenlaista "pikkuvikaa" alusta lähtien...

      No, minä sitten täältä kotoolta lähdin lämmittämättömällä Toyotalla (vm.-89,ajettu 330tkm)hakemaan uuden auton omistajaa tien päältä pois.Ei oikeen miehen huumorin kukka puhjennut kun näin kävi.Vaan Toyota pelaa edelleen ja on pelannut mulla aina.

      En sitte kauheesti viittiny repiä pösöstä huumoria tapauksen jälkeen.
      Nyt on sitte ajossa uusi Sebring, ja täytyy sanoa että toiminut ainakin tähän saakka ja tasasta kyytiä on.
      Amerikkalaiset on kyllä Eurooppalaisia ollu edellä jo kauan sitten.Mm.katalysaattori-asioissa.

      Mutta japanilaiset on japanilaisia=jos viinakaupassa tulee valinnan vaikeus, kannattaa pysyä tutussa kossussa, niin ei tule yllätyksiä!!
      Sama pätee autoissa...
      Hyvää loppuviikkoa.

    • rumia

      Jos tykkää Kiasman taideteoksista niin pitää varmaan sitten japanilaisten autojen ulkonäöstäkin. On ne vaan sen verran kauheen näkösiä että huh! Niistähän on tullut semmosia pokemonin näkösiä koppeja jokaisesta. Ja se sisustus, muovia muovia muovia vaan. Viimeistelyssä ja verhoilumateriaaleissa ei ole päästy lähellekkään esim. saksalaisten ja ruotsalaisten autojen tasoa. Ja niistä moottoreista. Onko japanilaisissa autoissa edes 2 litrasta isompaa moottoria? Taitaa olla vain "edustus" malleissa joku 3.0 V6 ja muutamaan isompaan perhe autoon on taidettu upottaa joku pikkusen isompi moottori. Rimpuloita ne kaikki on. Taidatte olla vaan kateellisia kun ei ole varaa hankkia laatu autoa, vaan pitää ajella halvoilla polkuautoilla joista en keksí mitään hyvää sanottavaa!!!!!!!

      • mopar

        Kyllähän jaappanin autoissa muovia riittää mutta se että ne kulkee ja toimii, niin eiköhän se riitä valintaperusteiksi niillä jotka niitä ostavat.Se että on köyhä ja tyhmä että ostaa japskin on niiden oma asia.Volvoa tai bemaria saati mersua ei voi koskaan verrata japanin autoon,mutta se että eurooppalainen kärry on hävytömän kehno suomen talven oloihin, niin sille emme voi mitään,itse luovuin fransmannin kärrystä sen takia että ne ei toimi tällä leveys asteella vaikka on mukavia ajaa ja toimii KESÄLLÄ mutta ei talvella.Jokainen ajaa sillä autolla millä tykkää ja se siitä.PS: Mikä on laatu auto?


    • Make

      Häh?? Eihän niistä riisikipoista pääse tehoissa eurooppalaisten turbojen tasolle kuin parhaat ja kalleimmat urheilumallit?? Hei haloo...

      • HOHOHO

        HAHAHAHA.. äläs nyt köyhä naurata meitä ylempiä enempää :)

        Mene sinne kansanvolkkariisi istumaan ja murehtimaan öljynkulutuksia ym. arkisia asioita.

        HAHHAHAHA

        Ps. Tyly hymy ei hyydy.


    • japsit myy hyvin

      Eiköhän se johdu tästä meidän euroopan korkeimmasta autoverosta että normaalilla ihmisellä ei ole varaa ostaa kun semmoinen halpa japanilainen. Jos verot olisivat samaa tasoa kuin esim. saksassa, niin varmasti eurooppalisia myytäisiin enemmän. Vai väittäisikö joku ajavansa mielummin uudella Toyota Corollalla vai uudella Audi A4:sella???? Kysympähän vaan...

      • 323

        Mites selität japanilaismerkkien menestyksen maailmalla?...kaikkiko markkinoinnin ansiota?...tuskin.
        Onko autoverotus pielessä muuallakin, koska
        Toyota Corolla on maailman ostetuin? Corolla ei ole edes mitenkään erityisen edullinen kilpailijoihin nähden. Kyse on siis teknisestä ylivoimasta verrattuna kilpailijoihinsa (A4 ei ole kilpailija Corollalle).
        Sitten on otettava huomioon, seikka johon monet perusteetta vetoavat eli, että Corollaa ostetaan suhteessa paljon Suomessa ja, että Saksassa auto ei ole suosittu. Saksan myydyimmät autot ei valikoidu paremmuuden perusteella...vaan lähes kaikissa autoteollisuus maissa myyntikärjessä ovat "kotimaiset" (ts. voimme kysyä, miksi Golf ei ole japanin myydyin?). Näin on näreet Japanissa, Ranskassa, Saksassa jne... USA:ssa sen sijaan japanilaiset autot on havaittu omia tuotteita laadukkaimmiksi. Toinen esimerkki asiasta on esim. Volvon menestys. Eipä taida Saksassa olla kovinkaan myyntikärjessä, mutta Ruotsissapa on!...miksiköhän?
        Tältä pohjalta voimme ajatella, että maa jossa ei ole omaa massa-autoteollisuutta on melko objektiivinen - ja ostajat ostavat laadukkaimmaksi näkemäänsä tuotetta. Tietysti verotus voi rajoittaa auton kokoluokkaa, mutta automerkkien hintaerojen pienuudesta johtuen merkkivalinta syntyy täysin ostajan kriteereistä (esim. luotettavuus, talvi-ominaisuudet jne.). Tässä siis selitys Toyotan ylivoimalle maassamme.


      • Toyota rules!
        323 kirjoitti:

        Mites selität japanilaismerkkien menestyksen maailmalla?...kaikkiko markkinoinnin ansiota?...tuskin.
        Onko autoverotus pielessä muuallakin, koska
        Toyota Corolla on maailman ostetuin? Corolla ei ole edes mitenkään erityisen edullinen kilpailijoihin nähden. Kyse on siis teknisestä ylivoimasta verrattuna kilpailijoihinsa (A4 ei ole kilpailija Corollalle).
        Sitten on otettava huomioon, seikka johon monet perusteetta vetoavat eli, että Corollaa ostetaan suhteessa paljon Suomessa ja, että Saksassa auto ei ole suosittu. Saksan myydyimmät autot ei valikoidu paremmuuden perusteella...vaan lähes kaikissa autoteollisuus maissa myyntikärjessä ovat "kotimaiset" (ts. voimme kysyä, miksi Golf ei ole japanin myydyin?). Näin on näreet Japanissa, Ranskassa, Saksassa jne... USA:ssa sen sijaan japanilaiset autot on havaittu omia tuotteita laadukkaimmiksi. Toinen esimerkki asiasta on esim. Volvon menestys. Eipä taida Saksassa olla kovinkaan myyntikärjessä, mutta Ruotsissapa on!...miksiköhän?
        Tältä pohjalta voimme ajatella, että maa jossa ei ole omaa massa-autoteollisuutta on melko objektiivinen - ja ostajat ostavat laadukkaimmaksi näkemäänsä tuotetta. Tietysti verotus voi rajoittaa auton kokoluokkaa, mutta automerkkien hintaerojen pienuudesta johtuen merkkivalinta syntyy täysin ostajan kriteereistä (esim. luotettavuus, talvi-ominaisuudet jne.). Tässä siis selitys Toyotan ylivoimalle maassamme.

        Ja taas tuota samaa musta tuntuu-teoriaa tuutin täydeltä...
        Japanilaiset merkit mitä USA;ssa myydään valmistetaan pääosin lisenssillä juuri USA;ssa,ja ne kilpailevat nimenomaan hinnoilla,jopa niin pitkälti,että USA;laiset autonvalmistajat ovat monesti syyttäneet japanilaisia "dumppauksesta".

        "Saksassa autot ei valikoidu paremmuuden perusteella"-vai niin,aika uskomaton väite,sakasalaiset ovat tunnetusti yksi maailman laatukriittisin kansa.
        Tekemistä noilla valinnoilla saattaa myös olla asialla,joka koskee autojen alustoja ajo-ominaisuuksia.Saksa ja Itävalta ovat maailman ainoat maat,josta löytyvät nopeusrajoituksettomat tiet,lienet autobahnoista kuullut?

        Saksalainen arvostaa/suosii autoa,jonka alustasta ominaisuudet eivät pääty n.80km/h,joka Japanin teillä huippunopeus.Arvuutteleppas minkälainen leija sinun 323;si tai joku Corolla on jossain 140 vauhdissa,samankokoinen saksalainen Golf tms.on vielä kuin juna raiteilla,se on rakennettu/suunniteltu niihin nopeuksiin,puhumattakaan tietenkään alhaisemmista nopeuksista.

        Muutenkin nuo ajo-ominaisuudet,ns.ohjausvaste on japanilaiselle autojen alustoista päätellen täyttä hepreaa,tämän toteavat joka kerta moottorilehdetkin testeissään,ja näköjään yhtä utopiaa ne ovat japanilaisilla ajeleville.

        Hupaisia yksityiskohta tuossa "esseessäsi" myös Volvon "menestys" USA;ssa,se on täysin Saabin tapaan ns.marginaalimerkki,ei todellinen premium-merkki USA;ssa,jenkki pöyhistelee nimenomaan Bemareilla,Audeilla,Mersuilla ja Porcsheilla,Volvo on yksillöllinen valinta,muttei menestysmerkki tai premium.merkki,se on eri asia.

        Toyotan tai muiden japsimerkkien menestys Suomessa perustuu pitkälti autojen luotettavuuteen,josta japanilaisille pakko hattua nostaa,ajonautintojen tai ominaisuuksien kanssa niillä on perin vähän tekemistä...


      • Toy-ota
        323 kirjoitti:

        Mites selität japanilaismerkkien menestyksen maailmalla?...kaikkiko markkinoinnin ansiota?...tuskin.
        Onko autoverotus pielessä muuallakin, koska
        Toyota Corolla on maailman ostetuin? Corolla ei ole edes mitenkään erityisen edullinen kilpailijoihin nähden. Kyse on siis teknisestä ylivoimasta verrattuna kilpailijoihinsa (A4 ei ole kilpailija Corollalle).
        Sitten on otettava huomioon, seikka johon monet perusteetta vetoavat eli, että Corollaa ostetaan suhteessa paljon Suomessa ja, että Saksassa auto ei ole suosittu. Saksan myydyimmät autot ei valikoidu paremmuuden perusteella...vaan lähes kaikissa autoteollisuus maissa myyntikärjessä ovat "kotimaiset" (ts. voimme kysyä, miksi Golf ei ole japanin myydyin?). Näin on näreet Japanissa, Ranskassa, Saksassa jne... USA:ssa sen sijaan japanilaiset autot on havaittu omia tuotteita laadukkaimmiksi. Toinen esimerkki asiasta on esim. Volvon menestys. Eipä taida Saksassa olla kovinkaan myyntikärjessä, mutta Ruotsissapa on!...miksiköhän?
        Tältä pohjalta voimme ajatella, että maa jossa ei ole omaa massa-autoteollisuutta on melko objektiivinen - ja ostajat ostavat laadukkaimmaksi näkemäänsä tuotetta. Tietysti verotus voi rajoittaa auton kokoluokkaa, mutta automerkkien hintaerojen pienuudesta johtuen merkkivalinta syntyy täysin ostajan kriteereistä (esim. luotettavuus, talvi-ominaisuudet jne.). Tässä siis selitys Toyotan ylivoimalle maassamme.

        Ja taas tuota samaa musta tuntuu-teoriaa tuutin täydeltä...
        Japanilaiset merkit mitä USA;ssa myydään valmistetaan pääosin lisenssillä juuri USA;ssa,ja ne kilpailevat nimenomaan hinnoilla,jopa niin pitkälti,että USA;laiset autonvalmistajat ovat monesti syyttäneet japanilaisia "dumppauksesta".

        "Saksassa autot ei valikoidu paremmuuden perusteella"-vai niin,aika uskomaton väite,sakasalaiset ovat tunnetusti yksi maailman laatukriittisin kansa.
        Tekemistä noilla valinnoilla saattaa myös olla asialla,joka koskee autojen alustoja ajo-ominaisuuksia.Saksa ja Itävalta ovat maailman ainoat maat,josta löytyvät nopeusrajoituksettomat tiet,lienet autobahnoista kuullut?

        Saksalainen arvostaa/suosii autoa,jonka alustasta ominaisuudet eivät pääty n.80km/h,joka Japanin teillä huippunopeus.Arvuutteleppas minkälainen leija sinun 323;si tai joku Corolla on jossain 140 vauhdissa,samankokoinen saksalainen Golf tms.on vielä kuin juna raiteilla,se on rakennettu/suunniteltu niihin nopeuksiin,puhumattakaan tietenkään alhaisemmista nopeuksista.

        Muutenkin nuo ajo-ominaisuudet,ns.ohjausvaste on japanilaiselle autojen alustoista päätellen täyttä hepreaa,tämän toteavat joka kerta moottorilehdetkin testeissään,ja näköjään yhtä utopiaa ne ovat japanilaisilla ajeleville.

        Hupaisia yksityiskohta tuossa "esseessäsi" myös Volvon "menestys" USA;ssa,se on täysin Saabin tapaan ns.marginaalimerkki,ei todellinen premium-merkki USA;ssa,jenkki pöyhistelee nimenomaan Bemareilla,Audeilla,Mersuilla ja Porcsheilla,Volvo on yksillöllinen valinta,muttei menestysmerkki tai premium.merkki,se on eri asia.

        Toyotan tai muiden japsimerkkien menestys Suomessa perustuu pitkälti autojen luotettavuuteen,josta japanilaisille pakko hattua nostaa,ajonautintojen tai ominaisuuksien kanssa niillä on perin vähän tekemistä...


    • super

      Eikö näillä kaukoidästä tuotujen autojen myyjillä käy asiakkaita, kun on aikaa väsätä jotain palopuheita nettiin?

    • http://www.talking.funurl.com
    • Lepo

      Eikö faijan sosiaalituesta ole riittänyt säästöjä perusmallin Corollan hankintaan, eikö edes osamaksulla? No, voi!

      Sinun täytyy sitten edelleen tyytyä matkaamaan DX:n takatiloissa, kun käytte luukulla fyrkkaa hakemassa. No, voi voi!

      Ei asiat enään paljon huonommin voisi olla. No, voi voi voi!

      Mitä edistyksellistä Japanilaiset ovat saaaneet aikaan tavallisten autojen osalta viimeisten vuosikymmenten aikana?

      Japanin pellit ovat muotoilultaan huomaamattomia ja hukkuvat massaan siinä missä muutkin tavalliset eurooppalaiset automallit.

      En keksi miten japanilaisten kulkuneuvojen moottorit erottuisivat eurooppalaisista edukseen? Nipponit eivät ole sen suorituskykisempiä tai taloudellisempia kuin vastaavat euromoottorit.

      Likipitäen kaikissa autoissa on nykyään kattava ja yhtenevä perusvarustus.

      Kyllä germaani peltilehmäni antaa vielä tänäkin päivänä minulle sellaisen ajotuntuman, etten sitä Japanilaisista ole löytänyt.

      Reilun kymmenen viime vuoden aikana ei yksikään viidestä Saksalaisestani ole jättänyt tielle, ei kertaakaan.

      Rahalla saa ja hevosella pääsee!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe