Liian suuri tuomio

Tuomittu väärin

Olin eilen oikeudessa ja minulle langetettiin 60 pv ehdotontaa vankeutta Syy: Törk.ratti ( 2.6 % )
Olin siinä uskossa että selviäisin sakoilla.

18

1745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä minä

olisit eka miettinyt ja sitten tehnyt, älä syyllistä ketään muuta kuin itseäsi, oma ongelma!

• ratti

Kenet syyllistin ???

• totuutta

Muunnettua totuutta.
      Joko oli kymmenes kerta, kun jäit kiinni ?

• Ratti

Miren niin muunnettua totuutta ?
        Ei sillä väliä mitä aikaisemmin on käynnyt kun syyttäjälin vaati koventamis perustetta ottaen huomioon rikosrekisterin, mutta fiksun tuomarin mielestä ei tarvitese koventaa koska teko sinänsä oli pieni.

• siihen tuli

vielä sakot ja ajokieltokin?

• ratti

Ei tullut sakkoa, mutta ajokielto normaali 1 vuosi.
        Syyttäjän vaatima tuomio olisi ollut yli 1 vuosi vankeutta kun justiin ku laki muuttui niin nyt on oikeudella mahdollisuus polttaa pohjat kokonaisuudessaan, ja mulla oli niitä 11kk mutta saimme syyttäjän luopumaan siitä.

• höh,

Höh, ajokieltoon voidaan määrätä vain sellainen jolla on olemassa ajo-oikeus. Jos sen on joskus menettänyt, niin siihen ei voida silloin märätäkään.

• ratti
        höh, kirjoitti:

Höh, ajokieltoon voidaan määrätä vain sellainen jolla on olemassa ajo-oikeus. Jos sen on joskus menettänyt, niin siihen ei voida silloin märätäkään.

Kyllä ajokiltoon määrätään vaikka ei korttia olisi edes koskaan ollut.Niin hullulta kuin se kuulostaakin

• mukaan
        ratti kirjoitti:

Kyllä ajokiltoon määrätään vaikka ei korttia olisi edes koskaan ollut.Niin hullulta kuin se kuulostaakin

Vittu teitä hörhöjä KENEN VIKA? Odotitko
        spendiä? Katso peiliin. Voi suakin äpärää...

• mahtaa olla?
        mukaan kirjoitti:

Vittu teitä hörhöjä KENEN VIKA? Odotitko
        spendiä? Katso peiliin. Voi suakin äpärää...

Kertoisitko meille kaikille mikä on mainitsemasi "SPENDI?".

Tiedä vaikka seuraavalla kerralla hoksaisin moista kysäistä!

Hakukone google ei tuntenut moista "SPENDIÄ".

Voi sinuakin tuhkamunaa...

Sinä et varmaankaan koskaan ole POMO, vaan olet HOMO 24/7!

• Sakkoja ja ehdotonta ei voi antaa samalla kertaa.

• pilkkua
        mahtaa olla? kirjoitti:

Kertoisitko meille kaikille mikä on mainitsemasi "SPENDI?".

Tiedä vaikka seuraavalla kerralla hoksaisin moista kysäistä!

Hakukone google ei tuntenut moista "SPENDIÄ".

Voi sinuakin tuhkamunaa...

Sinä et varmaankaan koskaan ole POMO, vaan olet HOMO 24/7!

tai sua nussitaan. Isäsi muna maistukoon suussasi
        Tuhkamunallasi ilman korttia kirjastoon vastailemaan, muista varata aika.

• tuomio JOS:

Ihan normi tuomiohan tuo on!
      JOS ja pakostakin sinulla on rikollista taustaa entuudestaan!

Tuomiosi oltaisiin voitu muuntaa yhdyskuntapalvelukseksi, JOS sinulla ei olisi AIKAISEMPIA rikoksia takana ja et ole ollut YKPssä ennen.Taikka vaihtoehtoisesti et ole soveltunut yhdystkuntapalveluun.

Kävitkö soveltuvuustesteissä?
      Jos et saanut edes kutsua moiseen, menneisyytesi perusteella ollaan katsottu että, ettet kykene suorittamaan moista. (alkoholi, huumeet ja monet muut asiat jotka siihen vaikuttaa!)

----------------------------------

Alla olevasta taulukosta käy ilmi tyypillinen seuraamus tyyppitapauksessa. Taulukossa on veren alkoholipitoisuus (promilleina) ja tyyppirangaistus kyseisellä promillemäärällä.

0,50 - 30 päiväsakkoa

0,75 - 43 päiväsakkoa

1,00 - 55 päiväsakkoa

1,25 - 23 päivää vankeutta tai 65 päiväsakkoa

1,50 - 35 päivää vankeutta tai 80 päiväsakkoa

1,75 - 48 päivää vankeutta

2,00 - 60 päivää vankeutta

2,25 - 73 päivää vankeutta

2,50 - 85 päivää vankeutta

2,75 - 3 kk 15 päivää vankeutta

3,00 - 4 kk 15 päivää vankeutta

Perusmuotoisesta rattijuopumuksesta tuomitaan lähinnä aina sakkoa. Törkeästä taasen lähes aina vankeutta.

Tyyppitapauksesta poikkeavassa tapauksessa tuomio on joko lievempi tai ankarampi.
      UUSIJA saa ensikertalaista hieman ankaramman rangaistuksen.

ENSIKERTALAISILLE vankeustuomiot ovat lähinnä EHDOLLISIA, ehdottoman käyttöä harkitaankin ensikertalaisilla lähinnä vasta promillemäärän ollessa yli 2,60. Ehdollisen ohella tuomitaan melkeinpä aina oheissakko, ja sen määrä on päiväsakoissa puolet ehdollisen pituudesta, eli vaikkapa 40 päivän ehdollisen ohella tuomittaisiin täten 20 päiväsakkoa.

Rattijuopumuksissa määrätään myös ajokieltoa, jonka pituus saa olla enintään VIIS VUOTTA.

Myös ajokielto voidaan määrätä ehdollisena tietyissä tapauksissa, mutta vain jos ajo-oikeus on ammatin takia välttämätön tai siihen on muu erityinen syy.

---------------------

Viimeisin tuomioni joka minulla tuli vuonna 2001 oli törkeäratti (2.5 promilea). Ehdotonta vankeutta pamahti 70 päivää. Siis jouduin käymään "sauna-reissun" linnassa ja istumaan tuon.

• ratti

Joo no olihan mulla mahdollisuus ykp:een mutta kohteliaasti kieltäydyin siitä sillä syyllä että olen aikaisemmin viimevuonna suorittanut sellaisen (6kk) ja en oikein jaksa enään sellaista paskaa. Ykp on hyvä vaihtoehto jos ja kun saisi oikean laisen palvelus paikan.
        Minä esim istuskelin suurimman osan ajasta hki:n sos.viraston toimi pisteessä ja kun ei ollut mitään tekemistä niin siinä turhaantui.
        Ykp tulisi järjestää siten että otetaan huomioon enempi sitä minkä alan henkilö on ja järjestetään sen mukaan palveluspaikka, jotte saataaisiin kaikki hyöty siitä yhteiskunnalle.

• 2.ratti
        ratti kirjoitti:

Joo no olihan mulla mahdollisuus ykp:een mutta kohteliaasti kieltäydyin siitä sillä syyllä että olen aikaisemmin viimevuonna suorittanut sellaisen (6kk) ja en oikein jaksa enään sellaista paskaa. Ykp on hyvä vaihtoehto jos ja kun saisi oikean laisen palvelus paikan.
        Minä esim istuskelin suurimman osan ajasta hki:n sos.viraston toimi pisteessä ja kun ei ollut mitään tekemistä niin siinä turhaantui.
        Ykp tulisi järjestää siten että otetaan huomioon enempi sitä minkä alan henkilö on ja järjestetään sen mukaan palveluspaikka, jotte saataaisiin kaikki hyöty siitä yhteiskunnalle.

Minua taas ei kelpuutettu yhdyskuntapalveluun, koska en kuulemma hallitse alkoholinkäyttöäni sitä vertaa että voisin käydä töissä 2 kertaa viikossa neljän tunnin ajan. Näin ollen joudun lopettamaan säännöllisen päivätyöni (40h/vk) vankilan ajaksi. Samalla vuoroviikkohuoltajuuteen ( 50/50 ) tulee inhottava katkos. Vielä kun keksisi mihin lemmikit saisi laitettua tuomion ajaksi.

Hassua.

• Zada

Hei järjen jättiläinen ! Tietenkin ehdotonta.
      Olet aikuinen ja tiesit mitä teit.
      Nyt jätkä parkuu "Per..le. Sakot sä maksattaisit yhteikunnalla voi "ju....ta.
      Toivottavasti otat opiksesi.
      Nyt lattialle selällesi ja ala parkumaan.

• hsgdhghgsd

No aivan liian pieni tuomiohan se on. 600 päivää olis ollut oikea tuomio.

Uskossa on hyvä elää.

• tuomionsa kärsinyt

Mitä sitä pitää mennä kännissä ajeleen autolla!? Olen syyllistynyt siihen itsekkin ja sain 75pv ehdotonta enkä valita! Sä oot ajanu autolla kännissä ja niin ei saa tehdä joten kärsi seuraukset äläkä itke!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      150
      4877
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3556
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      31
      2553
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2223
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      72
      2073
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1983
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1981
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1458
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      99
      1262
    Aihe