Mikä mahtaa olla syynä siihen, että OP-rahastoyhtiö ja paikallispankit eivät pysty palvelemaan joustavasti rahastosijoittajia. Jos ei ole OP-pankin internet-tunnuksia, on palvelu tosi kankeaa.
Asiointi onnistuu vain ja ainoastaan pankin konttorissa. Pankin tietojärjestelmä ei pysty ottamaan esimerkiksi rahaston KOTIUTUSTILIÄ vastaan, jos se sattuu olemaan toisessa pankkiryhmässä.
Toinen kangistunut asia on puhelinpalvelun puuttuminen ei OP-asiakkailta. Ei edes rahastosiirto rahastosta toiseen rahastoon onnistu puhelimitse, vaan taas on juostava pankin konttoriin. Myöskään lunastus ei onnistu puhelimitse, kun tietojärjestelmä ei ole pystynyt taltioimaan merkintätilanteessa KOTIUTUSTILIÄ!
Kyllä tällaiset kangistavat tekijät väistämättä vaikuttavat rahastopäätöksiin, kun muissa rahastoissa hommat sujuu puhelinyhteydellä oikein mainiosti.
Toivoisin, että OP-rahastoyhtiössä kiinnitettäisiin huomiota näihin kankeuksiin.
Joudun kirjoittamaan tämän tänne julkiselle palstalle, kun OP-pankilla ei ole palautemahdollisuutta, jos ei ole pankin tunnusasiakas (Olen kyllä OP-pankin osakkeenomistaja ja rahastosijoittaja, mutta nämä eivät riitä)
OP-Rahastoyhtiön
30
3306
Vastaukset
- The Guru
- OP-Rahastoyhtiön rahastot voi lunastaa minkä pankin tilille tahansa.
- Tunnistamattomia puhelintoimeksiantoja ei ota vastaan mikään pankki. Mitään pankkisalaisuuden alaista tietoa ei tietenkään voida tehdä ilman asiakkaan tunnistusta.
- Pankkisi nimi on (X-alueen) Osuuspankki, jonka osakkeenomistaja et tietenkään voi olla, koska kyseessä on osuuskunta. OKO Pankki Oyj on toki pörssikaupan kohteena.
- OP-Rahastoyhtiö on Osuuspankkikeskuksen tytäryhtiö.
Faktat kuntoon pelle ja katso itseäsi peiliin.- ilman tunnistusta
Kyllä toki onnistuu lunastus ja rahaston vaihto ilman tunnistusta.Olen lähes sata kertaa lunastanut vuosien varrella puhelimitse, samoin vaihtanut rahastosta toiseen saman yhtiön rahastoon.Ja ilman tunnistusta.
Tämä onnistuu siitä syystä, että merkinnän yhteydessä KOTIUTUSTILI tallennetaan tietojärjestelmään ja lunastus puhelimitse kotiutetaan tuolle merkinnän yhteydessä kirjatulle tilille.
11.10.2006 OP-pankki(Helsinki) ei pystynyt merkinnän yhteydessä tallentamaan KOTIUTUSTILIÄ, joka oli toisessa pankkiryhmässä. Aikanaan kun lunastan tuon rahaston, minun on kipitettävä pankkikioskille lunastamaan tuo rahasto. Tietysti se silloin voidaan kotiuttaa mille tilille hyvänsä. - ei ole guru
ilman tunnistusta kirjoitti:
Kyllä toki onnistuu lunastus ja rahaston vaihto ilman tunnistusta.Olen lähes sata kertaa lunastanut vuosien varrella puhelimitse, samoin vaihtanut rahastosta toiseen saman yhtiön rahastoon.Ja ilman tunnistusta.
Tämä onnistuu siitä syystä, että merkinnän yhteydessä KOTIUTUSTILI tallennetaan tietojärjestelmään ja lunastus puhelimitse kotiutetaan tuolle merkinnän yhteydessä kirjatulle tilille.
11.10.2006 OP-pankki(Helsinki) ei pystynyt merkinnän yhteydessä tallentamaan KOTIUTUSTILIÄ, joka oli toisessa pankkiryhmässä. Aikanaan kun lunastan tuon rahaston, minun on kipitettävä pankkikioskille lunastamaan tuo rahasto. Tietysti se silloin voidaan kotiuttaa mille tilille hyvänsä.Itselläni on ollut samanlaisia ongelmia rahastomerkintöjen ja lunastusten suhteen, kuin ketjun aloittajalla. En ole myöskään tiliasiakas ja rahastoasiat hoituvat kankeasti. Aina on asioitava pankin konttorissa, kun jotain muuttaa.
Nimimerkki GURU ei ole mikään guru rahastoasioissa, kun väittää, että puhelinlunastukset eivät onnistu. Kyllä ne onnistuvat, mutta eivät OP-rahastoyhtiössä.
OP-Rahastoyhtiöllä on aivan muutama kiinnostava rahasto, jonka vuoksi olen merkinnyt niitä kankeasta palvelusta huolimatta. Mutta jos on tarjolla tasaveroisia muiden rahastoyhtiöiden rahastoja, on mukavampi asioida siellä, missä palvelutaso tyydyttää.
Kyllä tunnistus voidaan tehdä monella muulla tavalla, kuin pankin online-tunnuksilla (kuten OP-Pankki vain tekee).
Myös merkinnät internetin avulla onnistuvat moneen vieraaseen pankkiryhmään. OP-Pankissa tämäkin taitaa olla mahdoton, en kyllä varmasti tiedä?
Miksi OP-pankki ei voi tallentaa kotiutustiliä tietojärjestelmäänsä, jos se on vieraan pankin tili. Olisihan se yksi tunnistetieto sekin! - The Guru
ilman tunnistusta kirjoitti:
11.10.2006 OP-pankki(Helsinki) ei pystynyt merkinnän yhteydessä tallentamaan KOTIUTUSTILIÄ, joka oli toisessa pankkiryhmässä. Aikanaan kun lunastan tuon rahaston, minun on kipitettävä pankkikioskille lunastamaan tuo rahasto. Tietysti se silloin voidaan kotiuttaa mille tilille hyvänsä.- Kotiutustili? tarkoitit varmasti hyvitystili.
- Pankin nimi on Helsingin OP Pankki Oyj
- Tunnistamattomana voi joku tehdä kauppaa, mutta rikkoo siinä Suomen lakia.
Faktat kuntoon ja mölistään vasta sitten. - kalahtaa"
The Guru kirjoitti:
- Kotiutustili? tarkoitit varmasti hyvitystili.
Faktat kuntoon ja mölistään vasta sitten.Guru taitaa olla oikea saivartelija, besserwisser ja kaikkien alojen dosentti, mutta henkilökohtaista kokemusta OP-rahastoyhtiön kankeasta palvelutasosta hänellä ei tunnu olevan. Meitä on moneksi!
- ei hyvitystili
The Guru kirjoitti:
- Kotiutustili? tarkoitit varmasti hyvitystili.
Faktat kuntoon ja mölistään vasta sitten.Rahastojen yhteydessä puhutaan kotiutustilistä, eli tilistä mihin lunastuksen yhteydessä rahat maksetaan.
Hyvitystili on näitä OP-pankin tilitermejä, jolla ei ole tässä yhteydessä merkitystä muille kuin "gurulle"
- Master mies
Riittää hyvin minulle on tili OP:ssä ja kun olen vanha jäsenasiakas niin verkkopalvelutunnukset ja OP:n kultakortti ovat myös ilmaiset.
Rahastojen merkinnöissä ja lunastuksissa ei mitään häikkää ja hyvät seurantasivut niiden kehityksestä.
Mikä siis estää avaamasta tilin ja asiakkuuden OP:ssä, (minulla on tili asiakkuus viiteen pankkiin).- maltaita
No ne online-tunnukset maksaa maltaita. En halua niitä pelkän rahastosählingin vuoksi. Ei minulla ole myöskään Aktian, Roburin,Fimin,Seb-Gyllenbergin, Sampo-Mandatumin,Tapiolan tunnuksia, vaikka asioin näiden kanssa rahastoasioissa. Hommat sujuvat puhelimitse oikein hyvin.
OP:ssä ei toimi hyvin, vaan toimii oikein huonosti eli ei ollenkaan. OP:ssa äänestetään jaloin. - ja kysele vähän uudestaan
maltaita kirjoitti:
No ne online-tunnukset maksaa maltaita. En halua niitä pelkän rahastosählingin vuoksi. Ei minulla ole myöskään Aktian, Roburin,Fimin,Seb-Gyllenbergin, Sampo-Mandatumin,Tapiolan tunnuksia, vaikka asioin näiden kanssa rahastoasioissa. Hommat sujuvat puhelimitse oikein hyvin.
OP:ssä ei toimi hyvin, vaan toimii oikein huonosti eli ei ollenkaan. OP:ssa äänestetään jaloin.Kyllä ne nettipalvelutunnukset saa ihan ilmaiseksi (ainakin itse sain), toisaalta olen sen verran nuori (25) et voi olla myös alle -26 vuotiaille tarjous kyseessä.
Taidat pelätä internetiä? - qwertyuio
ja kysele vähän uudestaan kirjoitti:
Kyllä ne nettipalvelutunnukset saa ihan ilmaiseksi (ainakin itse sain), toisaalta olen sen verran nuori (25) et voi olla myös alle -26 vuotiaille tarjous kyseessä.
Taidat pelätä internetiä?Ei niitä tunnuksia saa ilmaiseksi, vaan maksavat OP:ssä ihan sikana. (paitsi nuoret)
Ero nordean tunnuksiin on moninkertainen. Nordean avainasiakkaalle ero on vieläkin suurempi. - Master mies
qwertyuio kirjoitti:
Ei niitä tunnuksia saa ilmaiseksi, vaan maksavat OP:ssä ihan sikana. (paitsi nuoret)
Ero nordean tunnuksiin on moninkertainen. Nordean avainasiakkaalle ero on vieläkin suurempi.> Ei niitä tunnuksia saa ilmaiseksi, vaan
> maksavat OP:ssä ihan sikana. (paitsi nuoret)
Myös jäsenasiakkaat useassa OP:ssä saavat veloituksetta nettitunnukset ja muitakin etuja.
Jäsenenetuja on pankkikohtaisia vielä OP ryhmän jäsenille suuntaamat edut, sekä erilaisia paikallisia kampanjoita.
Osuuspankit ovat siis eduiltaan ja myös palvelumaksuiltaan erilaisia. - Nordea online 17,4 €/vuosi
ja kysele vähän uudestaan kirjoitti:
Kyllä ne nettipalvelutunnukset saa ihan ilmaiseksi (ainakin itse sain), toisaalta olen sen verran nuori (25) et voi olla myös alle -26 vuotiaille tarjous kyseessä.
Taidat pelätä internetiä?"Menepäs pankkiin" Väität, että op-pakissa online tunnukset olisivat ilmaisia. Tämä on kyllä täyttä puppua. Tarkistin pankin omilta sivuilta asian. Palveluhinnasto on kyllä piiloitettu monen linkin taa, mistä syystä sitä on vaikea sieltä löytää. Syynä piilotteluun on tietysti osuuspankin kovat palveluhinnat! Ne pitää saada piiloon!
Totuus tuosta online tunnusten hinnasta OP-pankissa on, että VUODESSA NUO ONLINE-TUNNUKSET MAKSAVAT 30 EUROA!! HUH!HUH!
Itselläni on NORDEAN Online-tunnukset ja niistä pankki perii vuodessa 17,40 €. Osuuspankin hinta on peräti 72 % kalliimpi kuin Nordean hinta.
Ei mikään ihme, että OP-pankki jäi suurista pankeista jumboksi kuuluisassa HELSINGIN SANOMIEN palveluiden edullisuusvertailussa.Se oli kattava kokonaisvertailu, ja antaa hyviä viitteitä asiakkaalle valitessaan kokonaisedullista pankkia.
Pelkästään rahastoasiointiin ei kannata hankkia Osuuspankin online-tunnuksia. Niitähän käytettäisiin rahastoasioinnissa pelkästään henkilötunnistukseen. Henkilö voidaan tunnistaa muullakin tavalla puhelinpalvelussa, jos pankki vain haluaa. OP-pankki ei halua muita tunnisteita käyttää, kun haluaa haalia pankille asiakkaita. - kalleimmat
Nordea online 17,4 €/vuosi kirjoitti:
"Menepäs pankkiin" Väität, että op-pakissa online tunnukset olisivat ilmaisia. Tämä on kyllä täyttä puppua. Tarkistin pankin omilta sivuilta asian. Palveluhinnasto on kyllä piiloitettu monen linkin taa, mistä syystä sitä on vaikea sieltä löytää. Syynä piilotteluun on tietysti osuuspankin kovat palveluhinnat! Ne pitää saada piiloon!
Totuus tuosta online tunnusten hinnasta OP-pankissa on, että VUODESSA NUO ONLINE-TUNNUKSET MAKSAVAT 30 EUROA!! HUH!HUH!
Itselläni on NORDEAN Online-tunnukset ja niistä pankki perii vuodessa 17,40 €. Osuuspankin hinta on peräti 72 % kalliimpi kuin Nordean hinta.
Ei mikään ihme, että OP-pankki jäi suurista pankeista jumboksi kuuluisassa HELSINGIN SANOMIEN palveluiden edullisuusvertailussa.Se oli kattava kokonaisvertailu, ja antaa hyviä viitteitä asiakkaalle valitessaan kokonaisedullista pankkia.
Pelkästään rahastoasiointiin ei kannata hankkia Osuuspankin online-tunnuksia. Niitähän käytettäisiin rahastoasioinnissa pelkästään henkilötunnistukseen. Henkilö voidaan tunnistaa muullakin tavalla puhelinpalvelussa, jos pankki vain haluaa. OP-pankki ei halua muita tunnisteita käyttää, kun haluaa haalia pankille asiakkaita.Minulla on kolmen pankin tunnukset ja kallein ylivoimaisesti on OP-pankki. Yksi pankki ei veloita tunnuksista mitään!
- jups...
Nordea online 17,4 €/vuosi kirjoitti:
"Menepäs pankkiin" Väität, että op-pakissa online tunnukset olisivat ilmaisia. Tämä on kyllä täyttä puppua. Tarkistin pankin omilta sivuilta asian. Palveluhinnasto on kyllä piiloitettu monen linkin taa, mistä syystä sitä on vaikea sieltä löytää. Syynä piilotteluun on tietysti osuuspankin kovat palveluhinnat! Ne pitää saada piiloon!
Pelkästään rahastoasiointiin ei kannata hankkia Osuuspankin online-tunnuksia. Niitähän käytettäisiin rahastoasioinnissa pelkästään henkilötunnistukseen. Henkilö voidaan tunnistaa muullakin tavalla puhelinpalvelussa, jos pankki vain haluaa. OP-pankki ei halua muita tunnisteita käyttää, kun haluaa haalia pankille asiakkaita.Jotta asiakkaan kanssa voitaisiin puhelimitse tehdä pitäviä sopimuksia, pitäisi pankilla olla nauhoittava puhelin, jolla keskustelu voitaisiin tallentaa jos myöhemmin tulee kiistaa tehdystä sopimuksesta. Onko teillä muita vaihtoehtoja, joilla asiakas voidaan jälkikäteen varmistaa oikeaksi henkilöksi puhelinkeskustelun perusteella??
Se verkkopalvelun on alle 26-vuotialle maksuton.. ja jos on omistajajäsen ja bonuksia kertyy niin verkkopalvelu on maksuton siitäkin eteenpäin.. esim. jos lainoja, säästöjä etc. on 50 000 euron edestä niin bonuksia kertyy n. 5 e/kk joilla voi noita palvelumaksuja kuittailla. Samaan syssyyn saa edut myös Pohjolan vakuutuksista (tänä vuonna sain etuja 100 eurolla) ja tulevaisuudessa myös Keskolta tulee etuja... en valita. - raharikas
jups... kirjoitti:
Jotta asiakkaan kanssa voitaisiin puhelimitse tehdä pitäviä sopimuksia, pitäisi pankilla olla nauhoittava puhelin, jolla keskustelu voitaisiin tallentaa jos myöhemmin tulee kiistaa tehdystä sopimuksesta. Onko teillä muita vaihtoehtoja, joilla asiakas voidaan jälkikäteen varmistaa oikeaksi henkilöksi puhelinkeskustelun perusteella??
Se verkkopalvelun on alle 26-vuotialle maksuton.. ja jos on omistajajäsen ja bonuksia kertyy niin verkkopalvelu on maksuton siitäkin eteenpäin.. esim. jos lainoja, säästöjä etc. on 50 000 euron edestä niin bonuksia kertyy n. 5 e/kk joilla voi noita palvelumaksuja kuittailla. Samaan syssyyn saa edut myös Pohjolan vakuutuksista (tänä vuonna sain etuja 100 eurolla) ja tulevaisuudessa myös Keskolta tulee etuja... en valita.Helppo sinun on rehvastella OP-pankin eduilla, kun olet noin valtavan rikas. Suomalaisista samaan kategoriaan kuuluu 1% väestöstä. Tavalliselle asiakkaalle se OP-pankin bonusjärjestelmä tulee tosi kalliiksi. Olisi paljon reilumpaa hinnoitella palvelut näkyvästi ja niin että myös PIENI ASIAKAS tulisi etujen piiriin.
Nyt kaikkein köyhin asiakas maksaa kaikkein kovimmat palvelumaksut OP-pankille. Ihmettelen jos tämä porukka ei ota jalkoja alleen ja marssi toiseen pankkiin. - omien rahojen nostosta
jups... kirjoitti:
Jotta asiakkaan kanssa voitaisiin puhelimitse tehdä pitäviä sopimuksia, pitäisi pankilla olla nauhoittava puhelin, jolla keskustelu voitaisiin tallentaa jos myöhemmin tulee kiistaa tehdystä sopimuksesta. Onko teillä muita vaihtoehtoja, joilla asiakas voidaan jälkikäteen varmistaa oikeaksi henkilöksi puhelinkeskustelun perusteella??
Se verkkopalvelun on alle 26-vuotialle maksuton.. ja jos on omistajajäsen ja bonuksia kertyy niin verkkopalvelu on maksuton siitäkin eteenpäin.. esim. jos lainoja, säästöjä etc. on 50 000 euron edestä niin bonuksia kertyy n. 5 e/kk joilla voi noita palvelumaksuja kuittailla. Samaan syssyyn saa edut myös Pohjolan vakuutuksista (tänä vuonna sain etuja 100 eurolla) ja tulevaisuudessa myös Keskolta tulee etuja... en valita.Rahastolunastuksessa on kyse omien rahojen siirrosta merkinnän yhteydessä ilmoitetulle KOTIUTUSTILILLE. Merkinnän yhteydessä asiakas on kyllä antanut rahastoyhtiölle riittävästi tunnisteita tuon lunastuksen kotiuttamiseksi oikealle ja ilmoitetulle tilille.
Tässä ei ole kyse mistään sopimuksesta, mikä pitäisi nauhoittaa, kuten väität.
Lukuisat rahastoyhtiöt (mutta ei OP-Rahastoyhtiö) palauttavat puhelimitse lunastetut rahastot MERKINNÄN YHTEYDESSÄ ILMOITETULLE KOTIUTUSTILILLE. He käyttävät muita tunnisteita kuin OP. Lisäksi kotiutuksen voi tehdä vain merkinnän yhteydessä ilmoitetulle tilille. Eikö tämä ole selvää pässinlihaa!! Millä vielä haluat puolustella OP-Rahastoyhtiön ja OP-pankin asiakashaalintaa?
Merkillistä on OP-pankkien kyvyttömyys tallentaa asiakkaan KOTIUTUSTILI tietojärjestelmäänsä siinä tapauksessa, että se tili on kilpailevassa pankkiryhmässä.
En yhtään ihmettele, että OP-Rahastoyhtiön rahastot eivät ole karttuneet yhtä hyvin kuin esimerkiksi Nordean tai Sammon rahastot. Kankea palvelutaso karkoittaa asiakkaita. - organisaatio
omien rahojen nostosta kirjoitti:
Rahastolunastuksessa on kyse omien rahojen siirrosta merkinnän yhteydessä ilmoitetulle KOTIUTUSTILILLE. Merkinnän yhteydessä asiakas on kyllä antanut rahastoyhtiölle riittävästi tunnisteita tuon lunastuksen kotiuttamiseksi oikealle ja ilmoitetulle tilille.
Tässä ei ole kyse mistään sopimuksesta, mikä pitäisi nauhoittaa, kuten väität.
Lukuisat rahastoyhtiöt (mutta ei OP-Rahastoyhtiö) palauttavat puhelimitse lunastetut rahastot MERKINNÄN YHTEYDESSÄ ILMOITETULLE KOTIUTUSTILILLE. He käyttävät muita tunnisteita kuin OP. Lisäksi kotiutuksen voi tehdä vain merkinnän yhteydessä ilmoitetulle tilille. Eikö tämä ole selvää pässinlihaa!! Millä vielä haluat puolustella OP-Rahastoyhtiön ja OP-pankin asiakashaalintaa?
Merkillistä on OP-pankkien kyvyttömyys tallentaa asiakkaan KOTIUTUSTILI tietojärjestelmäänsä siinä tapauksessa, että se tili on kilpailevassa pankkiryhmässä.
En yhtään ihmettele, että OP-Rahastoyhtiön rahastot eivät ole karttuneet yhtä hyvin kuin esimerkiksi Nordean tai Sammon rahastot. Kankea palvelutaso karkoittaa asiakkaita.Mahtaako osuuspankkien kankeudet johtua siitä, että koko pankin organisaatio on niin sekava. Siihen kuuluu osana pörssiyhtiö ja lukuisia osuustoiminnallisia paikallis-tai aluepankkeja. Lisäksi on OP-Rahastoyhtiö. Sijoitusasioissa pelataan varman päälle.
Itse en kerran meinannut saada rahastomerkintää ollenkaan onnistumaan Osuuspankissa, kun virkailija vaati tilipankkini (Nordea) henkilökohtaista tunnuslukua voidakseen varmistaa henkilöyteni.En ole OP-pankin tiliasiakas. En suostunut antamaan soittaa Nordeaan. En ole tiennytkään aiemmin, että meillä on pankkitoiminnassa kaikkia pankkeja koskeva henkilökohtainen tunnusluku henkilöyden varmentamiseen?? Onko tällainen?
Luulivat varmaan minua rahanpesijäksi, vaikka olen eläkkeellä oleva kohta 70 vuotias ukonköriläs. - pörssiyhtiö
organisaatio kirjoitti:
Mahtaako osuuspankkien kankeudet johtua siitä, että koko pankin organisaatio on niin sekava. Siihen kuuluu osana pörssiyhtiö ja lukuisia osuustoiminnallisia paikallis-tai aluepankkeja. Lisäksi on OP-Rahastoyhtiö. Sijoitusasioissa pelataan varman päälle.
Itse en kerran meinannut saada rahastomerkintää ollenkaan onnistumaan Osuuspankissa, kun virkailija vaati tilipankkini (Nordea) henkilökohtaista tunnuslukua voidakseen varmistaa henkilöyteni.En ole OP-pankin tiliasiakas. En suostunut antamaan soittaa Nordeaan. En ole tiennytkään aiemmin, että meillä on pankkitoiminnassa kaikkia pankkeja koskeva henkilökohtainen tunnusluku henkilöyden varmentamiseen?? Onko tällainen?
Luulivat varmaan minua rahanpesijäksi, vaikka olen eläkkeellä oleva kohta 70 vuotias ukonköriläs.Mikä osa tästä pankista on pörssissä? Miten se liittyy osuustoimintaan?Vai onko sitä enää lainkaan?
- menettivät
pörssiyhtiö kirjoitti:
Mikä osa tästä pankista on pörssissä? Miten se liittyy osuustoimintaan?Vai onko sitä enää lainkaan?
Virallisen elokuun tilaston mukaan OP-rahastot menettivät rahastopääomaa 35 milj.euroa eli rahaa virtasi pois OP-rahastoista.
Samaan aikaan kuitenkin kaikkien Suomessa rekisteröityjen rahastojen pääoma kasvoi 350 milj. euroa.
Mitä tästä voisi päätellä? - mättää?
menettivät kirjoitti:
Virallisen elokuun tilaston mukaan OP-rahastot menettivät rahastopääomaa 35 milj.euroa eli rahaa virtasi pois OP-rahastoista.
Samaan aikaan kuitenkin kaikkien Suomessa rekisteröityjen rahastojen pääoma kasvoi 350 milj. euroa.
Mitä tästä voisi päätellä?Taitaa olla perää tuossa OP-Rahastojen huonossa palveluasenteessa. Mikä muu voisi olla syynä OP-rahastojen taantumiseen?
- rahastovalikoima
menettivät kirjoitti:
Mitä tästä voisi päätellä?Voisiko OP-Rahastoyhtiöllä olla huono rahastovalikoima?
Toinen syy saattaisi olla Pohjolan ja OP-rahastoyhtiön rahastojen yhteensovittaminen ja saneeraus.
Näiden rahastoja on yhdistelty. En tiedä, vaukuttiko se jo elokuun tilastoihin.
Monet Pohjolan rahastojen asiakkaat ovat saattaneet äänestää jaloillaan tuolle fuusiolle. - rahastoyhtiöistä?
rahastovalikoima kirjoitti:
Voisiko OP-Rahastoyhtiöllä olla huono rahastovalikoima?
Toinen syy saattaisi olla Pohjolan ja OP-rahastoyhtiön rahastojen yhteensovittaminen ja saneeraus.
Näiden rahastoja on yhdistelty. En tiedä, vaukuttiko se jo elokuun tilastoihin.
Monet Pohjolan rahastojen asiakkaat ovat saattaneet äänestää jaloillaan tuolle fuusiolle.Mitä kokemuksia on yleensä rahastoyhtiöistä? Noudattavatko ne sääntöjänsä? Viivyttelevätkö lunastusten yhteydessä? Muuta?
- tärkeä tieto
rahastoyhtiöistä? kirjoitti:
Mitä kokemuksia on yleensä rahastoyhtiöistä? Noudattavatko ne sääntöjänsä? Viivyttelevätkö lunastusten yhteydessä? Muuta?
Valitettavasti OP-Rahastoista ei ole saatavissa juuri lainkaan salkun sisältötietoja.
Muut rahastoyhtiöt antavat esim. Morningstarille 10 suurinta osakeomistusta/rahasto. Se on tärkeää tietoa sijoittajille. Miksi OP-Rahastoyhtiö panttaa näitä tietoja asiakkailtaan?Rahaston varat ovat sata prosenttisesti sijoittajien omia rahoja ja käytäntö tuntuu omituiselta. - ilman salkkutietoja
tärkeä tieto kirjoitti:
Valitettavasti OP-Rahastoista ei ole saatavissa juuri lainkaan salkun sisältötietoja.
Muut rahastoyhtiöt antavat esim. Morningstarille 10 suurinta osakeomistusta/rahasto. Se on tärkeää tietoa sijoittajille. Miksi OP-Rahastoyhtiö panttaa näitä tietoja asiakkailtaan?Rahaston varat ovat sata prosenttisesti sijoittajien omia rahoja ja käytäntö tuntuu omituiselta.Itse en merkitse ilman salkkutietoja mitään rahastoja. Myös salkunhoitaja on tiedettävä. Varsinkin jos salkunhoitaja on vaihtunut, se tulisi ilmoittaa. En luota kokemattomaan aloittelijaan salkunhoitajana.
- tosi huono
organisaatio kirjoitti:
Mahtaako osuuspankkien kankeudet johtua siitä, että koko pankin organisaatio on niin sekava. Siihen kuuluu osana pörssiyhtiö ja lukuisia osuustoiminnallisia paikallis-tai aluepankkeja. Lisäksi on OP-Rahastoyhtiö. Sijoitusasioissa pelataan varman päälle.
Luulivat varmaan minua rahanpesijäksi, vaikka olen eläkkeellä oleva kohta 70 vuotias ukonköriläs.kokemus osuuspankista viime viikolta. Yritin tehdä merkinnän rahastoon, mutta kyllä oli oudon vaikeeta, kun en heidän asiakkaakseen myös muissa asioissa ryhtynyt. Toista kertaa en siihen pankkiin astu.
- bonuksia
tosi huono kirjoitti:
kokemus osuuspankista viime viikolta. Yritin tehdä merkinnän rahastoon, mutta kyllä oli oudon vaikeeta, kun en heidän asiakkaakseen myös muissa asioissa ryhtynyt. Toista kertaa en siihen pankkiin astu.
Samaa kuuluu täältä. Asioin Helsinkiläisessä OP-pankissa ja yritin tehdä rahastosijoitusta. Virkailija yritti väkisin tehdä minusta tiliasiakkaan, vaikka sellainen ei tule kysymykseen. Olisin halunnut merkittäväksi rahastosopimukseen tilipankkini pankkitilin, mutta se ei vaan käynytkään.
Tämä oli jo toinen kerta lyhyen ajan kuluessa eri konttoreissa, kun sama toistuu.
Epäilen, että virkailijat saavat bonuksia, kun saavat houkuteltua asiakkaan vasten tahtoaan tiliasiakkaaksi. Tämä on johtanut aika töykeään asiakaspalveluun.
OP-Rahastoyhtiö voisi puuttua tähän asiamiespankkien toimintaan. - yleinen
bonuksia kirjoitti:
Samaa kuuluu täältä. Asioin Helsinkiläisessä OP-pankissa ja yritin tehdä rahastosijoitusta. Virkailija yritti väkisin tehdä minusta tiliasiakkaan, vaikka sellainen ei tule kysymykseen. Olisin halunnut merkittäväksi rahastosopimukseen tilipankkini pankkitilin, mutta se ei vaan käynytkään.
Tämä oli jo toinen kerta lyhyen ajan kuluessa eri konttoreissa, kun sama toistuu.
Epäilen, että virkailijat saavat bonuksia, kun saavat houkuteltua asiakkaan vasten tahtoaan tiliasiakkaaksi. Tämä on johtanut aika töykeään asiakaspalveluun.
OP-Rahastoyhtiö voisi puuttua tähän asiamiespankkien toimintaan.Kyllä bonuspalkka on ainakin osittain olemassa monissa firmoissa. Vähän vaikuttaa siltä että myös OP-pankissa, kun ovat niin agressiivisia tyrkyttämään asiakkuutta. Asiakkaan kannalta se ei ole miellyttävää, kun odottaa asiallista asioiden hoitoa tiskin toisella puolella.
Virkailijat voisivat vähän miettiä, mitä möläyttävät asiakkaalle. - rahastoja
yleinen kirjoitti:
Kyllä bonuspalkka on ainakin osittain olemassa monissa firmoissa. Vähän vaikuttaa siltä että myös OP-pankissa, kun ovat niin agressiivisia tyrkyttämään asiakkuutta. Asiakkaan kannalta se ei ole miellyttävää, kun odottaa asiallista asioiden hoitoa tiskin toisella puolella.
Virkailijat voisivat vähän miettiä, mitä möläyttävät asiakkaalle.On OP-Rahastoyhtiöllä pari hyvää rahastoa, joita JPMorgan käytännössä hoitaa eli OP-Intia ja OP-Kiina. Ainoa huono puoli näissä on korkeat hallinnointikulut, kun joutuu maksamaan sekä OP:lle että JPM:lle hallinnoinnista. Yhteensä se on 2-3 % eli tosi kallis.
- huono tulos
rahastoja kirjoitti:
On OP-Rahastoyhtiöllä pari hyvää rahastoa, joita JPMorgan käytännössä hoitaa eli OP-Intia ja OP-Kiina. Ainoa huono puoli näissä on korkeat hallinnointikulut, kun joutuu maksamaan sekä OP:lle että JPM:lle hallinnoinnista. Yhteensä se on 2-3 % eli tosi kallis.
OKO-konsernin tuloksessa oli toivomisen varaa. Tulos jäi huomattavasti analyytikkojen arvioista. Varsinkin vahinkovakuutus-Pohjolan tulos oli heikko. Korvauksiin meni yhtä paljon rahaa kuin sisään tuli maksuja suunnilleen. Jos tulosta vertaa Sampo-IFin tulokseen, oli ero kuin yöllä ja päivällä.
Paljon on Okolla vielä opettelemista, jotta konserni saadaan osakkeenomistajia tyydyttävään kuntoon. Pörssi palkitsi tämänpäiväisen huonon tuloksen roimalla n. 3 % laskulla. - vaan että
huono tulos kirjoitti:
OKO-konsernin tuloksessa oli toivomisen varaa. Tulos jäi huomattavasti analyytikkojen arvioista. Varsinkin vahinkovakuutus-Pohjolan tulos oli heikko. Korvauksiin meni yhtä paljon rahaa kuin sisään tuli maksuja suunnilleen. Jos tulosta vertaa Sampo-IFin tulokseen, oli ero kuin yöllä ja päivällä.
Paljon on Okolla vielä opettelemista, jotta konserni saadaan osakkeenomistajia tyydyttävään kuntoon. Pörssi palkitsi tämänpäiväisen huonon tuloksen roimalla n. 3 % laskulla.Onko jollakin kokemuksia OP:n kiinteistörahastosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042935Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121138Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773