Sopiva valaistus hakusessa

kasvit huutaa valoa

Mietin sopivaa uutta valaistus, ja tarvitsisin kokemuksia/tietoa/mielipiteitä.

Allas on 110 cm pituinen ja 250L. Siinä on nyt 2x36w valot, päivänvalo ja kasvivalo. Haluasin siihen 4x30w valot, sopisiko 3 päivänvaloa (mitä?) ja 1 kasvivalo (punasäyvinen/aquastar/aquarelle, mikä?). Käsittääkseni tuon pitäisi riittää vaativammillekin kasveille...

Ajattelin tilata tuolta http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/tarvikkeet/valaistus.htm
Mutta tietääkö kukaan paljonko maksaa Giantin/Litiman 110cm (2 putkella) ja Bigboyn 92/120cm valaisin? Entä toimituskulut?

Entä voiko samaan syssyyn tilata kaloja/kasveja/kantoja/hoitoaineita tms.?

Entäs 120L 1x30w valo, uutta putkea pitäisi pikkuhiljaa katsella, mutta millainen olisi hyvä kun on vain 1 putki koska juwelin altaaseen hankalaa lisätä valoa :( !

Kiitos avusta!

ps. monimetallit tms olisivat varmasti hyvät, mutta eivät ajankohtaiset (mm. vuokrakämppä, raha jne)

2

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Mulla on neljän putken setissä kaksi kasvivaloa ja yksi lämmin valkoinen sekä aquastar.

      Päivänvalon voi aina vaihtaa ja kokeilla aquaastaria. En oo ihan perillä kaikista uutuuksista mutta se selviää kun kipaiset kauppaan ja kysyt rohkeesti. Tarkoitus olisi saada mahdollisimman hyvin spektrin sävyt koottua erilaisista putkista.
      yhdessä putkessa voi olla jopa 80% spektrin sävystä.
      Ne on sitten ihan saakelin kalliita.

      • kasvit huutaa valoa

        Mietinkin noita aquastareja, olen pitänyt niitä päivänvaloputkina, mutta ilmeisesti ovatkin kasvivaloja? Saan tuttavalta ylimääräisiä käyttämättömiä/vähän käytettyjä putkia, pitää katsoa mitä kokoja ja malleja ovat, jos niistä sitten soveltaisi...

        Mites muuten tollaset marine whitet? Antavat ilmeisesti kirkkaan päivänvalon, mutta kelpaako ainoaksi putketksi, siis altaaseen jossa vain 1-putkinen valaisin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe