Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai tietoa asiasta. Kyseessä Volvon/Fordin 2.0 diesel moottori 136hv hiukkassuodattimella varustettu malli. Tässä tapauksessa Ford Focuksen II kopassa kiinni, mutta teknisesti moottori on aivan sama kuin Volvon V50 2.0D, joten kyselen myös täältä.
Kojetauluun syttyi kesken ajon moottorin keltainen vikavalo (mittarilukema 59tkm) -kävin näyttämässä merkkihuollossa. Vikakoodi oli että hiukkassuodattimen huuhteluaine oli loppumaisillaan. Puhdistinaineen täyttö kuuluu 60tkm huoltoon, varasin ajan parin päivän päähän jossa huolto sekä aineen täyttö tehtiin.
Moottorin vikavalo syttyi n. 100km päästä uudestaan. Jollain käynnistyskerroilla valo ei palanut, mutta satunnaisesti syttyi kesken ajon ja jäi palamaan. Vikavalon myötä myös auton tehot on rajoitettu. Vein taas huoltoon -ilmeisesti antoi edelleen samaa herjaa hiukkassuodattimesta. Nyt huoltoon oli tullut Fordilta tiedote että tälläistä vikaa on tässä moottorissa esiintynyt. Lääkkeenä autoon tehtiin softapäivitys ja EGR-venttiili vaihdettiin uudemman ohjelmiston kanssa yhteensopivaksi. Kaikki piti olla kunnossa, huolto oli tehnyt koeajolenkin ilman ongelmia. Mutta itse en päässyt taaskaan kovin pitkälle, kun merkkivalo syttyi liikennevaloissa seistessä.
Nyt Focus on jälleen huollossa tutkittavana. Huollon palvelu on ollut ihan asiallista ja auton on saanut nopeasti työn alle. Kaikki tähän vikavaloon liittyvä on mennyt Fordin tehdastakuun piikkiin.
2.0 TDCi on ilmeisesti melko harvinainen moottori malli suomessa, koska kokemusta merkkihuollolla ei siitä kovin paljoa ole. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia tai tietoa asiasta?
V50 2.0D (136hv) hiukkassuodin yms. probleema
6
4681
Vastaukset
- v70
Moro,
Volvon oman, isomman koneen hiukkassuodatin on toistaiseksi ollut ongelmaton. On mielenkiintoista lukea uuden tekniikan toimimisesta. Jos viitsit, niin laita infoa, miten sait homman kuntoon! - vilkkari
Eli vika oli järjestelmän paineanturissa. Anturin vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmia.
- volvokuski1
Paljonko paineanturin vaihto maksoi ?
- V-viiskymmentä
3v vanha V50 (1.6D) ja hiukkassuodattimen paineanturi antaa vikakoodia. Asia selvisi huolossa, kone kun ei sitä ohjaamoon kerro. Korjaamolla kallis paukku, mut pitäskö mennä takuuseen?
- EU-direktiivit
Takuuseen ei enää mene, mutta jos voit osoittaa, että kyseessä on valmistus- tai materiaalivika, silloin valmistaja/myyjä on velvollinen korvaamaan, oli auton ikä mikä tahansa.
- MNJIK
Ei tasan mene takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774442Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112363- 1691544
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211321
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641072
- 35956