Olin sellasen kyydis ja joha lähti, se on kipee tykki.......tiputtaa tuol teillä lähes joka auton matkasta.....
5401 on sairas tykki
54
9865
Vastaukset
- ///M 3
No ei se nyt ihan tykki ole M5 ja M3 on tykki :-)Oliko se E39?
Jos oli niin se lähtee 0-100km/h steptronicilla 6,8 sek. huiput 250km/h- jt
kulkee TYPE-R:n kanssa samaan tahtiin...
- Pena
steptronicilla 6,3 sekkaa 0-100km/h. On mitattu.
- 540iA
0-100km/h valmistajan mukaan 6.4s ja mitattuja parhaimmillaan näkynyt siinä kuuden sekunnin pintaan...
- jomppe
540iA kirjoitti:
0-100km/h valmistajan mukaan 6.4s ja mitattuja parhaimmillaan näkynyt siinä kuuden sekunnin pintaan...
e34 ja e39 on tehty myös 6-vaihteisella askilla. kuuluu ns. sport-varustepakettiin...e39 on MITATTU vakiona 0-100km/h 5.4 sek. e34 arvoista ei ole tietoa, mutta kyllähän sen pitäisi kevyempänä kuin e39 samaan mennä...netistä löytyy kuukelilla lisätietoa niille, jotka eivät asiaa usko.
- ///M 3
jomppe kirjoitti:
e34 ja e39 on tehty myös 6-vaihteisella askilla. kuuluu ns. sport-varustepakettiin...e39 on MITATTU vakiona 0-100km/h 5.4 sek. e34 arvoista ei ole tietoa, mutta kyllähän sen pitäisi kevyempänä kuin e39 samaan mennä...netistä löytyy kuukelilla lisätietoa niille, jotka eivät asiaa usko.
Ne 5 sekunnin ajat on kyllä fantasioita. M5 menee 5,3 400hv:lla. Minun M3 menee 5,5 ja siinä on 321 hv ja painaa 1550kg. 540:ssa on 286 ja painaa noin 1690. Se oli Teknikens värld kun ilmoitti 6,8 steptronicilla. Manuaalina se on pikkasen nopeampi, mutta ei paljon... oliko se 6,2.. Otan selvää tästä. Minulla on myyntiesitteen kotona.
- mitä...
///M 3 kirjoitti:
Ne 5 sekunnin ajat on kyllä fantasioita. M5 menee 5,3 400hv:lla. Minun M3 menee 5,5 ja siinä on 321 hv ja painaa 1550kg. 540:ssa on 286 ja painaa noin 1690. Se oli Teknikens värld kun ilmoitti 6,8 steptronicilla. Manuaalina se on pikkasen nopeampi, mutta ei paljon... oliko se 6,2.. Otan selvää tästä. Minulla on myyntiesitteen kotona.
Miten se sun M3 painaa 1550kg? Miten 5,5sek?Sulla on varmaan perä välitys joku 5.1 ja ykkösellä menee 180km/h. Itselläni on E30 Koriin tehty 3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori joka tuottaa tällä hetkellä koneesta mitattuna 425hv/498Nm ja 3.91 80% kitkalukko ja getragin 265/5 aski,jne jne ja se painaa vaan 1200kg.
Arvot (kesä -02):
- 0-100km/h: 4.3
- 1/4 maili: 9.011s/249.7km/h
Mut 1550kg HÄH???? - Pena
///M 3 kirjoitti:
Ne 5 sekunnin ajat on kyllä fantasioita. M5 menee 5,3 400hv:lla. Minun M3 menee 5,5 ja siinä on 321 hv ja painaa 1550kg. 540:ssa on 286 ja painaa noin 1690. Se oli Teknikens värld kun ilmoitti 6,8 steptronicilla. Manuaalina se on pikkasen nopeampi, mutta ei paljon... oliko se 6,2.. Otan selvää tästä. Minulla on myyntiesitteen kotona.
Vakio 540:istä on useasti dynottu yli 300 heppaa ja sen lisäksi kiihtyvyydeksi automaatilla on mitattu myös eri yhteyksissä haarukkaan 6.2-6.4 sekkaa.
Voipi olla, että m5 livahtaa myös liukkaammin, on BMW:n politiikka ilmoittaa nuo luvut vähän alakanttiin, niin ei tule yllätyksiä - ///M 3
mitä... kirjoitti:
Miten se sun M3 painaa 1550kg? Miten 5,5sek?Sulla on varmaan perä välitys joku 5.1 ja ykkösellä menee 180km/h. Itselläni on E30 Koriin tehty 3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori joka tuottaa tällä hetkellä koneesta mitattuna 425hv/498Nm ja 3.91 80% kitkalukko ja getragin 265/5 aski,jne jne ja se painaa vaan 1200kg.
Arvot (kesä -02):
- 0-100km/h: 4.3
- 1/4 maili: 9.011s/249.7km/h
Mut 1550kg HÄH????Koska korimalli on E36! Vuosmalli -96. Ei se ole mikään museomalli ;-) Välityksestä minä en muista. Täytyy katsoa kirjasta... Muuten sun E30 M5 tekniikalla on aika mielenkiintoinen auto. Oliko se vaikea saada katsastettu. Täällä Ruotsissa se ei käy. Mutta kyllä täällä on useampia silti... Onko sun Bemari punainen?
Olen kerran nähnyt Turussa nopea punainen E30.. - E30 M5
///M 3 kirjoitti:
Koska korimalli on E36! Vuosmalli -96. Ei se ole mikään museomalli ;-) Välityksestä minä en muista. Täytyy katsoa kirjasta... Muuten sun E30 M5 tekniikalla on aika mielenkiintoinen auto. Oliko se vaikea saada katsastettu. Täällä Ruotsissa se ei käy. Mutta kyllä täällä on useampia silti... Onko sun Bemari punainen?
Olen kerran nähnyt Turussa nopea punainen E30..ei ole punainen vaan sellanen hmmm...hopeanharmaa-kai jotain sellasta...vähän lilaa helmiäistä.EIKÄ PERKELE MITÄÄN turku LÄPPÄÄ!!!! :) Ei ollu vaikea saada koska katsastusmiehet ovat alansa ammattilaisia(??) Auto on alunperin perus 316 (1,8l kaasari) ja rekisteri otteessa lukee "Muutettu vastaamaan mallia 325i." "moottorin tilavuus 2488cm3" Ei ne saatana erota edes isolohkosta ja pieni lohkosta 6-konetta,ja edes kukikkaaksi maalattu itse tehty öljypohja ei sytytä ammattimiehen lamppua?!?!et sellasta.....
- BM
jt kirjoitti:
kulkee TYPE-R:n kanssa samaan tahtiin...
Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana. Tämän jälkeen alkaa puhti loppua ja kabiinin huteruus ilmoitetussa huippuvauhdissa 235 km/h on jo aivan liikaa. Tämän jälkeen tuo 540i alkaa vasta päästä oikeuksiinsa. Mutta onhan se hyvä että joku saa kiksit "etuvetoisesta mikroautostakin".
- Keke (bmw)
BM kirjoitti:
Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana. Tämän jälkeen alkaa puhti loppua ja kabiinin huteruus ilmoitetussa huippuvauhdissa 235 km/h on jo aivan liikaa. Tämän jälkeen tuo 540i alkaa vasta päästä oikeuksiinsa. Mutta onhan se hyvä että joku saa kiksit "etuvetoisesta mikroautostakin".
Joo, ei taida olla Type-R:llä jakoja käytännön suorituskyvyn kanssa. Esim. Kaasu pohjaan 5 tai 6 vaihteella 150km/h nopeudesta.....
- rapiat
BM kirjoitti:
Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana. Tämän jälkeen alkaa puhti loppua ja kabiinin huteruus ilmoitetussa huippuvauhdissa 235 km/h on jo aivan liikaa. Tämän jälkeen tuo 540i alkaa vasta päästä oikeuksiinsa. Mutta onhan se hyvä että joku saa kiksit "etuvetoisesta mikroautostakin".
Sekä 540i ja Type-R kiihtyvät 0-160kmh 16-17 sekunnin haarukkaan. Asian voi tarkistaa joko EVO tai Autocar lehtien lopussa olevasta taulukosta.
- rapiat
BM kirjoitti:
Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana. Tämän jälkeen alkaa puhti loppua ja kabiinin huteruus ilmoitetussa huippuvauhdissa 235 km/h on jo aivan liikaa. Tämän jälkeen tuo 540i alkaa vasta päästä oikeuksiinsa. Mutta onhan se hyvä että joku saa kiksit "etuvetoisesta mikroautostakin".
Sekä 540i ja Type-R kiihtyvät 0-160kmh 16-17 sekunnin haarukkaan. Asian voi tarkistaa joko EVO tai Autocar lehtien lopussa olevasta taulukosta.
- E30 M5
rapiat kirjoitti:
Sekä 540i ja Type-R kiihtyvät 0-160kmh 16-17 sekunnin haarukkaan. Asian voi tarkistaa joko EVO tai Autocar lehtien lopussa olevasta taulukosta.
...nii mutta käsittääkseni puhe oli 150km/h-> kiihdyttämisestä?!?!?korjaa jos olen väärässä?kuten nimimerkki "BM" aiemmin kirjoitti "etu vetoisesta mikroautosta" voi olla että siinä jää honda yskimään ku löydään ns."talla tiskiin" 150km/h nopeudesta?JOten?!?!?
- Juha
mitä... kirjoitti:
Miten se sun M3 painaa 1550kg? Miten 5,5sek?Sulla on varmaan perä välitys joku 5.1 ja ykkösellä menee 180km/h. Itselläni on E30 Koriin tehty 3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori joka tuottaa tällä hetkellä koneesta mitattuna 425hv/498Nm ja 3.91 80% kitkalukko ja getragin 265/5 aski,jne jne ja se painaa vaan 1200kg.
Arvot (kesä -02):
- 0-100km/h: 4.3
- 1/4 maili: 9.011s/249.7km/h
Mut 1550kg HÄH????Taas näitä perhanan paskanjauhajia.
Mulla on BMW M3 M5M&/Biturbo7.2litranen menee varttimailin 2 sek. pintaan...
Joo ei taida pojalla olla tollasta autoa, eikä ainakaan ole koskaan käynyt stripillä sillä.
Noilla tehoilla ja E30 rakenteella ei alle 12 sekunnin ole mitään asiaa. JA SE ON FAKTA!! - huvittunut
BM kirjoitti:
Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana. Tämän jälkeen alkaa puhti loppua ja kabiinin huteruus ilmoitetussa huippuvauhdissa 235 km/h on jo aivan liikaa. Tämän jälkeen tuo 540i alkaa vasta päästä oikeuksiinsa. Mutta onhan se hyvä että joku saa kiksit "etuvetoisesta mikroautostakin".
Ja mä olen ajanut vanhalla ladalla, joka jättää typerän. Hiano kokemus. On se hyvä, että köyhillekin on näitä vessoja, jotka edes lähtee, vaikka muuta hyvää ei oliskaan.
Jos ei auennut, niin valaistaan. Onko vähän eroa? Valoista joku finninaama ohjaamo täynnä käsiä kepittää naama punaisena ja lippa takaraivolla typerää juuri ja juuri samaa tahtia kuin 540i, jonka kuski ehkä peukaloa lepuuttaa ratilla ja vähän ojentaa oikean jalan nilkkaa. Niin no tietysti jos on vähänkin vastatuulta, typerän kannattaa unohtaa koko juttu.
Miten joku edes viitsii verrata jotain vessa-sport kärpästä isoon, vakaaseen ja mukavaan edustusautoon? Vai oliko kenties kyse s-type ärrästä? Silloin puhuttaisiin edes autoista. - E30 M5
Juha kirjoitti:
Taas näitä perhanan paskanjauhajia.
Mulla on BMW M3 M5M&/Biturbo7.2litranen menee varttimailin 2 sek. pintaan...
Joo ei taida pojalla olla tollasta autoa, eikä ainakaan ole koskaan käynyt stripillä sillä.
Noilla tehoilla ja E30 rakenteella ei alle 12 sekunnin ole mitään asiaa. JA SE ON FAKTA!!tokihan on olemassa sellanen vaihtoehto jotta fhra:n mittarit ei toimi ja ajoin 1/4mailin neljänneksen??Mut tervetuloa kesällä alastarolle kyytiin...en haluu alkaa kinamaan (lapsellista) mut jos ei kuulosta luotettavalta niin sitten ei...tervetuloa alastarolle 31.5.03 kyytiin...miks E30 rakenteilla ei asiaa alle 12sec?Miten selität virtalan 2002 2.2l 16v 8,82s/254,66kmh?????se on kai ainut joka rakentaita osaa muuttaa???VAI???
- Juha
E30 M5 kirjoitti:
tokihan on olemassa sellanen vaihtoehto jotta fhra:n mittarit ei toimi ja ajoin 1/4mailin neljänneksen??Mut tervetuloa kesällä alastarolle kyytiin...en haluu alkaa kinamaan (lapsellista) mut jos ei kuulosta luotettavalta niin sitten ei...tervetuloa alastarolle 31.5.03 kyytiin...miks E30 rakenteilla ei asiaa alle 12sec?Miten selität virtalan 2002 2.2l 16v 8,82s/254,66kmh?????se on kai ainut joka rakentaita osaa muuttaa???VAI???
laskettelee tämä jätkä!
Virttalan 2002:lla ja tehtaalta tullella 2002:lla ei taida muuta yhteistä olla kuin se 2002 merkki takapaksissa. Tiedän että ko. vehje alittaa 9s vartilla.
Se ei silti sun haavekärrystäsi tee yhtään nopeampaa.
Ihan vinkiksi vaan, siinä 2002:ssa taitaa olla likemmäs 800 hv ja painaa muistaakseni siinä 800kg:n paikkeilla. eli 1hv/kg
Ei taida pojan M3/M5 -märkäuni päästä ihan samoihin lukemiin. (425hv/1200kg=0,35hv/kg)Mieti sitä!!
Opettele ensin edes perusasiat ennenkuin tulet tänne leuhkimaan vanhalla ryöjälläsi (jota et edes omista).
Nim. M3 E36 Tic 645saeHP - E30 M5
Juha kirjoitti:
laskettelee tämä jätkä!
Virttalan 2002:lla ja tehtaalta tullella 2002:lla ei taida muuta yhteistä olla kuin se 2002 merkki takapaksissa. Tiedän että ko. vehje alittaa 9s vartilla.
Se ei silti sun haavekärrystäsi tee yhtään nopeampaa.
Ihan vinkiksi vaan, siinä 2002:ssa taitaa olla likemmäs 800 hv ja painaa muistaakseni siinä 800kg:n paikkeilla. eli 1hv/kg
Ei taida pojan M3/M5 -märkäuni päästä ihan samoihin lukemiin. (425hv/1200kg=0,35hv/kg)Mieti sitä!!
Opettele ensin edes perusasiat ennenkuin tulet tänne leuhkimaan vanhalla ryöjälläsi (jota et edes omista).
Nim. M3 E36 Tic 645saeHPno niin no....tiedätkö jotta ahtopainetta saa säädettyä...eli ruuvia vaan auki niín rupee 1hv/1kg lähestymään ja se pain on rekisteriotteeseen merkattu kokonaismassa!Mut en mä ala kinaamaan teidän lasten kanssa.Te ootte taputellu paskaa hiekkalaatikolla ku oon ottanu ensimmäisen street b luokan starttini!
- Juha
E30 M5 kirjoitti:
no niin no....tiedätkö jotta ahtopainetta saa säädettyä...eli ruuvia vaan auki niín rupee 1hv/1kg lähestymään ja se pain on rekisteriotteeseen merkattu kokonaismassa!Mut en mä ala kinaamaan teidän lasten kanssa.Te ootte taputellu paskaa hiekkalaatikolla ku oon ottanu ensimmäisen street b luokan starttini!
Ai sulla on ahdinkin siellä? Hmm...mitähän muuta sieltä löytyy? sinnehän mahtuu ton 3,6 litrasen myllyn ja ahtimen lisäksi vielä vaikkapa mummonmökki. Tilaa tuolla E30 keulilla tunnetusti on vaikka venäjän armeijalle.
Voi vittu! Kyllä se on semmonen juttu että lopeta toi älytön paskajauhaminen ja jos tosissaan yrität täällä porukkaa kusettaa, niin tee se edes sen verran tyylikkäästi ettet jää heti kiinni. Sanoisin että poika haukkas ison kasan paskaa!
Ja sen aataminaikaisen keulapainoisen rotiskon voit mun puolesta ajaa vaikka laatokkaan. EI sillä ainakaan radalle / kiihdytys stripille ole asiaa.
Ps. 1000Euroa sulle jos saat sen edes lähelle 12.0:aa. SIllä tosiasia on että noilla tehoilla se paska ei alita edes 13.0:a
Ja siitä 9 sekunnista vielä,
Tsiikailin justiinsa videopätkän jossa VEilsiden MK IV Supra alitti niukasti 9 sek vartilla. Ja siinä oli muuten 1257 hv. Että revi siitä - 5M 7.8 V12 BITURBO
E30 M5 kirjoitti:
no niin no....tiedätkö jotta ahtopainetta saa säädettyä...eli ruuvia vaan auki niín rupee 1hv/1kg lähestymään ja se pain on rekisteriotteeseen merkattu kokonaismassa!Mut en mä ala kinaamaan teidän lasten kanssa.Te ootte taputellu paskaa hiekkalaatikolla ku oon ottanu ensimmäisen street b luokan starttini!
Mullon toi kone Fiat 127 korissa. Menee vaikka puuhun takaperin! KYLLÄ LÄHTEE!!!!
- E30 M5
Juha kirjoitti:
Ai sulla on ahdinkin siellä? Hmm...mitähän muuta sieltä löytyy? sinnehän mahtuu ton 3,6 litrasen myllyn ja ahtimen lisäksi vielä vaikkapa mummonmökki. Tilaa tuolla E30 keulilla tunnetusti on vaikka venäjän armeijalle.
Voi vittu! Kyllä se on semmonen juttu että lopeta toi älytön paskajauhaminen ja jos tosissaan yrität täällä porukkaa kusettaa, niin tee se edes sen verran tyylikkäästi ettet jää heti kiinni. Sanoisin että poika haukkas ison kasan paskaa!
Ja sen aataminaikaisen keulapainoisen rotiskon voit mun puolesta ajaa vaikka laatokkaan. EI sillä ainakaan radalle / kiihdytys stripille ole asiaa.
Ps. 1000Euroa sulle jos saat sen edes lähelle 12.0:aa. SIllä tosiasia on että noilla tehoilla se paska ei alita edes 13.0:a
Ja siitä 9 sekunnista vielä,
Tsiikailin justiinsa videopätkän jossa VEilsiden MK IV Supra alitti niukasti 9 sek vartilla. Ja siinä oli muuten 1257 hv. Että revi siitäno onneksi edes teillä on tietoa asioista...tiedättehän itse toki paremmin autostani kun minä itse...olenhan sokea ja cp-vammainen rulatuolillas liikkuva poliisi...mulle on ihan paskan hailee mitä sä kelaat "ei se voi olla totta jne jne" Kiihdytysautoja ei voi olla kun ristolla ja parilla jenkkiläisellä?!?!? Ja HUOM jos otit sen tosissas et se auto on leimattu niin...EIHÄN KUKAAN VOI OTTAA SITÄ TOSISSAAN....S-E-N P-I-T-I O-L-L-A V-I-T-S-I Äläkä sano mulle et "tee se tyylillä" jos itse tiedät autoista niin paljon että uskot tollasen....SE ON STREET B RYHMÄ KIIHDYTYSAUTO EIKÄ MIKÄÄN KESÄÖIDEN KOSTAJA COROLLA!!!!!!!!!!!SE SIITÄ!!!
- M-Power
Juha kirjoitti:
Ai sulla on ahdinkin siellä? Hmm...mitähän muuta sieltä löytyy? sinnehän mahtuu ton 3,6 litrasen myllyn ja ahtimen lisäksi vielä vaikkapa mummonmökki. Tilaa tuolla E30 keulilla tunnetusti on vaikka venäjän armeijalle.
Voi vittu! Kyllä se on semmonen juttu että lopeta toi älytön paskajauhaminen ja jos tosissaan yrität täällä porukkaa kusettaa, niin tee se edes sen verran tyylikkäästi ettet jää heti kiinni. Sanoisin että poika haukkas ison kasan paskaa!
Ja sen aataminaikaisen keulapainoisen rotiskon voit mun puolesta ajaa vaikka laatokkaan. EI sillä ainakaan radalle / kiihdytys stripille ole asiaa.
Ps. 1000Euroa sulle jos saat sen edes lähelle 12.0:aa. SIllä tosiasia on että noilla tehoilla se paska ei alita edes 13.0:a
Ja siitä 9 sekunnista vielä,
Tsiikailin justiinsa videopätkän jossa VEilsiden MK IV Supra alitti niukasti 9 sek vartilla. Ja siinä oli muuten 1257 hv. Että revi siitäNo huh huh. Onko sillä kateudella mitään rajaa? Jos toisella on tommonen AUTO, niin so what? Miten se sun elämääs liikuttaa? Sullehan annettiin päivämäärät ja kaikki, millon ois mahollista tutustua tähän menopeliin, ni ei! Pitää vaan jankata joutavia! Mee kattoon sitä autoa ja ala vaikka sitte paikan päällä mesoamaan, jos ei tyydytä!
Säälittävä pelle......... - Kaarlo
Pena kirjoitti:
Vakio 540:istä on useasti dynottu yli 300 heppaa ja sen lisäksi kiihtyvyydeksi automaatilla on mitattu myös eri yhteyksissä haarukkaan 6.2-6.4 sekkaa.
Voipi olla, että m5 livahtaa myös liukkaammin, on BMW:n politiikka ilmoittaa nuo luvut vähän alakanttiin, niin ei tule yllätyksiä"Voipi olla, että m5 livahtaa myös liukkaammin, on BMW:n politiikka ilmoittaa nuo luvut vähän alakanttiin, niin ei tule yllätyksiä"
On kuule politiikka muuttunut BMW:llä!!!
Tuli heti yksi juttu mieleen. TM 1/03:ssa testattiin 730dA, jossa valmistaja ilmoitti 0-100kmh 8,0s... TM mittas 8,6s.
Sama juttu oli jossain vanhemmassa TM:ssä (en muista numeroa), kun 316i compact jäi noin puolisen sekuntia ilmoitetusta.
Menisköhän tuo M5 sitten johinkin 5,8...6,0s pintaan? - Juha
M-Power kirjoitti:
No huh huh. Onko sillä kateudella mitään rajaa? Jos toisella on tommonen AUTO, niin so what? Miten se sun elämääs liikuttaa? Sullehan annettiin päivämäärät ja kaikki, millon ois mahollista tutustua tähän menopeliin, ni ei! Pitää vaan jankata joutavia! Mee kattoon sitä autoa ja ala vaikka sitte paikan päällä mesoamaan, jos ei tyydytä!
Säälittävä pelle.........Minkä ihmeen takia oletat että olen kateellinen jollekin täällä? En todellakaan ole kateellinen vaikka kirjoittajalla olisikin väittämänsä E30.
Eikös nämä keskustelupalstat ole tarkoitettu väittelyyn ja juuri näiden palstojen luonne (kaikki saavat esiintyä anonyymina) jo aja tänne ihmisiä jotka keksivät tarinoita ja pätevät täällä kun "siviilissä" ei homma oikeen pelaa ja alla on karvalakki 316.
Sen verran vaan lisään, että tuolla E30 M5 tyypillä ei ole kyllä mitään hajua tekniikasta saati kiihdytysautoista. *Jätkähän suoltaa silkkaa paskaa ja muuttaa juttuaan koko ajan. Ei kommentoinut mitään siihen kun kerroin ettei niillä tehoilla ja sillä autolla ole mitään asiaa edes alle 13 sek vartilla. Ei kommentoinut koska EI TIEDÄ JÄTKÄ MITÄÄN! kusettaa vaan.
nimim. tämän vuosituhannen puolella valmistetun BMW:n omistaja - E30 M5
Juha kirjoitti:
Minkä ihmeen takia oletat että olen kateellinen jollekin täällä? En todellakaan ole kateellinen vaikka kirjoittajalla olisikin väittämänsä E30.
Eikös nämä keskustelupalstat ole tarkoitettu väittelyyn ja juuri näiden palstojen luonne (kaikki saavat esiintyä anonyymina) jo aja tänne ihmisiä jotka keksivät tarinoita ja pätevät täällä kun "siviilissä" ei homma oikeen pelaa ja alla on karvalakki 316.
Sen verran vaan lisään, että tuolla E30 M5 tyypillä ei ole kyllä mitään hajua tekniikasta saati kiihdytysautoista. *Jätkähän suoltaa silkkaa paskaa ja muuttaa juttuaan koko ajan. Ei kommentoinut mitään siihen kun kerroin ettei niillä tehoilla ja sillä autolla ole mitään asiaa edes alle 13 sek vartilla. Ei kommentoinut koska EI TIEDÄ JÄTKÄ MITÄÄN! kusettaa vaan.
nimim. tämän vuosituhannen puolella valmistetun BMW:n omistajaOK! Mä en selitä mitään...TULE KATSOMAAN 31.05.03 ALASTARON MOOTTORIRADALLE!!!!!!! Ja kuten aikaisempi kirjottaja sanoi niin mesoa siellä jos siltä tuntuu....anna sun osote niin lähetän sulle kutsun sinne! Saat itse käydä kokeilemassa sen meneekö se sen mitä oon luvannu!!!!
ja ne tehot oli ennen ku se puhallin siihen asennettiin!!!!!
Nim. Myös tämän vuosituhannen puolella valmistetun siviili BMW:n omistaja - Keke (bmw)
Kaarlo kirjoitti:
"Voipi olla, että m5 livahtaa myös liukkaammin, on BMW:n politiikka ilmoittaa nuo luvut vähän alakanttiin, niin ei tule yllätyksiä"
On kuule politiikka muuttunut BMW:llä!!!
Tuli heti yksi juttu mieleen. TM 1/03:ssa testattiin 730dA, jossa valmistaja ilmoitti 0-100kmh 8,0s... TM mittas 8,6s.
Sama juttu oli jossain vanhemmassa TM:ssä (en muista numeroa), kun 316i compact jäi noin puolisen sekuntia ilmoitetusta.
Menisköhän tuo M5 sitten johinkin 5,8...6,0s pintaan?No ekaks voin heittää että E39 M5 menee kyllä ilmoitettuun aikaan 5.3s ja on mennyt monesti hiukan allekin. Eli haarukka vois olla 5,0-5,5s.
730dA:sta voi todeta sen että menee se 8,0s tai 8,6s se on todella nopea semmoiseksi lahnaksi ja vielä automaattivaihteilla! Giieselit taitaa hiukan notkistua kilometrien karttuessa, joten kyllä se lahna voi sinne 8s pintaan mennä. TM:n jutussa ei kerrottu onko kiihdytetty täys autolla vai steptronicilla. Useasti noilla saadaan erilaisia arvoja.
Anyway näyttää kuitenkin siltä, että BMW:n suorituskykyarvoilmoitukset ovat muuttuneet viime vuosina hieman "aggressiivisemmiksi". Niissä ei enää ole entisaikojen "ilmaa", lienee kilpailu kiristynyt. - Juha
E30 M5 kirjoitti:
OK! Mä en selitä mitään...TULE KATSOMAAN 31.05.03 ALASTARON MOOTTORIRADALLE!!!!!!! Ja kuten aikaisempi kirjottaja sanoi niin mesoa siellä jos siltä tuntuu....anna sun osote niin lähetän sulle kutsun sinne! Saat itse käydä kokeilemassa sen meneekö se sen mitä oon luvannu!!!!
ja ne tehot oli ennen ku se puhallin siihen asennettiin!!!!!
Nim. Myös tämän vuosituhannen puolella valmistetun siviili BMW:n omistajaKyllä olet aika sitkeä kaveri täytyy myöntää.
Ihanko tosta noin vain "heitit" puhaltimen siihen S38:iin?? Ei taida kuule ihan noin helposti käydä.
JOs haluat tolla vehkeellä 10:n alittaa vartilla, niin tehopuolella tarvitset vähintään sen 1000hv, puhumattakaan miten paljon joudut auton voimansiirtoa/pyöräntuentaa/akselistoja muuttamaan.
1000hv ja S38 on aika mahdoton yhtälö. Vaikka vaihtaisitkin kaikki sisuskalut alakertaa myöden, ei motti pysy kasassa tuollaisilla paineilla. Kuutonen kun on pirun pitkä ja tuota lohkoa/kantta ei ole suunniteltu moisille tehoille.
Olisi kyllä ihan kiva nähdä toi sun auto, jos sulla nyt sellainen edes on. Kyllähän niitä taitaa täällä suomessakin pari kappaletta kilvissä olla. Maailmalla sitten enemmänkin.
Joo luovuta jo. Trollihan toi sun autos on. Päästä keksit noi lukemat (kiihtyvyysarvot) - E30 M5
Juha kirjoitti:
Kyllä olet aika sitkeä kaveri täytyy myöntää.
Ihanko tosta noin vain "heitit" puhaltimen siihen S38:iin?? Ei taida kuule ihan noin helposti käydä.
JOs haluat tolla vehkeellä 10:n alittaa vartilla, niin tehopuolella tarvitset vähintään sen 1000hv, puhumattakaan miten paljon joudut auton voimansiirtoa/pyöräntuentaa/akselistoja muuttamaan.
1000hv ja S38 on aika mahdoton yhtälö. Vaikka vaihtaisitkin kaikki sisuskalut alakertaa myöden, ei motti pysy kasassa tuollaisilla paineilla. Kuutonen kun on pirun pitkä ja tuota lohkoa/kantta ei ole suunniteltu moisille tehoille.
Olisi kyllä ihan kiva nähdä toi sun auto, jos sulla nyt sellainen edes on. Kyllähän niitä taitaa täällä suomessakin pari kappaletta kilvissä olla. Maailmalla sitten enemmänkin.
Joo luovuta jo. Trollihan toi sun autos on. Päästä keksit noi lukemat (kiihtyvyysarvot)usko jo et ei se oo kilvissä (sen piti olla vitsi)...puristukset 8.1 joten eiköhän se kasassa kestä...ainakin tähän asti kestänyt...ja jos ihan rehellisiä ollaan niin en mä sitä yksin ole rakentanut vaan apua tullut mm. pro turbo oy:ltä, kahalta(sponsseja), m-powerilta jne...tule vässykkä katsomaan jos et usko!!!!!!!!!!
- Anssi -72
Juha kirjoitti:
Kyllä olet aika sitkeä kaveri täytyy myöntää.
Ihanko tosta noin vain "heitit" puhaltimen siihen S38:iin?? Ei taida kuule ihan noin helposti käydä.
JOs haluat tolla vehkeellä 10:n alittaa vartilla, niin tehopuolella tarvitset vähintään sen 1000hv, puhumattakaan miten paljon joudut auton voimansiirtoa/pyöräntuentaa/akselistoja muuttamaan.
1000hv ja S38 on aika mahdoton yhtälö. Vaikka vaihtaisitkin kaikki sisuskalut alakertaa myöden, ei motti pysy kasassa tuollaisilla paineilla. Kuutonen kun on pirun pitkä ja tuota lohkoa/kantta ei ole suunniteltu moisille tehoille.
Olisi kyllä ihan kiva nähdä toi sun auto, jos sulla nyt sellainen edes on. Kyllähän niitä taitaa täällä suomessakin pari kappaletta kilvissä olla. Maailmalla sitten enemmänkin.
Joo luovuta jo. Trollihan toi sun autos on. Päästä keksit noi lukemat (kiihtyvyysarvot)...Oon nähnyt tuon auto livenä, esimerkkinä mainittakoon vaikka viime kesänä FIA:n EM:ssä Mantorpissa Ruotsissa sekä kerran motoparkissa. Auto oli varikko alueella(mantorpissa) ja kuin luin lapusta tekniset speksit nauroin että ei oo totta. Siel sai sitten kokeilla varttia niin joku meni muistaakseni jollain 190 turbotetulla mersulla(oli viel ruotsin kilvissä) toiselle linjalle ja jälleen minut valtasi se tunne jotta nyt saa BMW todeta et mikä on saksan ferrari. Viimeinen valo sammu ja BMW lähti kun tykin suusta. Muistaakseni aika oli ihan pikkaisen yli 9 ja nopeus lähempäni 250km/h kun 240km/h kun taas mersulla tais vastaavaan matkaan mennä n.14sec ja nopeus tais olla 220km/h luokkaa. Joten eiköhän liene parasta jotta otat vastaan kaverin tarjoaman mahdollisuuden ja menet kokeilemaan. Itse menisin välittömästi jos vaan tilanne tulisi.
Kaikki kunnia Nimimerkille E30 M5 ja kovaa ajoa/vauhtia.
Anssi Wilander -72 - Juha
Anssi -72 kirjoitti:
...Oon nähnyt tuon auto livenä, esimerkkinä mainittakoon vaikka viime kesänä FIA:n EM:ssä Mantorpissa Ruotsissa sekä kerran motoparkissa. Auto oli varikko alueella(mantorpissa) ja kuin luin lapusta tekniset speksit nauroin että ei oo totta. Siel sai sitten kokeilla varttia niin joku meni muistaakseni jollain 190 turbotetulla mersulla(oli viel ruotsin kilvissä) toiselle linjalle ja jälleen minut valtasi se tunne jotta nyt saa BMW todeta et mikä on saksan ferrari. Viimeinen valo sammu ja BMW lähti kun tykin suusta. Muistaakseni aika oli ihan pikkaisen yli 9 ja nopeus lähempäni 250km/h kun 240km/h kun taas mersulla tais vastaavaan matkaan mennä n.14sec ja nopeus tais olla 220km/h luokkaa. Joten eiköhän liene parasta jotta otat vastaan kaverin tarjoaman mahdollisuuden ja menet kokeilemaan. Itse menisin välittömästi jos vaan tilanne tulisi.
Kaikki kunnia Nimimerkille E30 M5 ja kovaa ajoa/vauhtia.
Anssi Wilander -72Ei ei ei... hyvin jaksaa tää sälli.
Siis autossa ei ollut turboa hetki sitten vaan se laitetaan sinne nyt ja kuitenkin viime kesänä sillä ajeltiin matalia 9:n aikoja... Voi vittu mitä paskaa!
Onko siinä ahdin vai ei? koska se on rakennettu? paljonko tehoja penkitetty niillä vermeillä kun 9:n aika ajettu? Luulisi käyneen PARI kertaa penkissä jos kerran tosta S38:sta on rakennettu. PASKAA sanon minä! Todista väitteesi ja vastaa edes yhteen kysymykseeni kunnolla!
puristukset 8.1 , kyllä kestää, tai on ainakin kestänyt. Voi vittu ei tiedä jätkä kyllä yhtään mitään. Oliko siinä nyt sitten 425 hv vai 1200 hv.
Näyttäkää se ihme mulle kun 1200 romua siirtyy 425 hevosvoiman saatteleman varttimailin päähän alle 12 sekunnissa... EI TAPAHDU EI!! - rapiat
E30 M5 kirjoitti:
...nii mutta käsittääkseni puhe oli 150km/h-> kiihdyttämisestä?!?!?korjaa jos olen väärässä?kuten nimimerkki "BM" aiemmin kirjoitti "etu vetoisesta mikroautosta" voi olla että siinä jää honda yskimään ku löydään ns."talla tiskiin" 150km/h nopeudesta?JOten?!?!?
...mitä BM kirjoitti: "Type-R pysyy hyvällä tuurilla juuri ja juuri sataseen asti mukana"
- rapiat
huvittunut kirjoitti:
Ja mä olen ajanut vanhalla ladalla, joka jättää typerän. Hiano kokemus. On se hyvä, että köyhillekin on näitä vessoja, jotka edes lähtee, vaikka muuta hyvää ei oliskaan.
Jos ei auennut, niin valaistaan. Onko vähän eroa? Valoista joku finninaama ohjaamo täynnä käsiä kepittää naama punaisena ja lippa takaraivolla typerää juuri ja juuri samaa tahtia kuin 540i, jonka kuski ehkä peukaloa lepuuttaa ratilla ja vähän ojentaa oikean jalan nilkkaa. Niin no tietysti jos on vähänkin vastatuulta, typerän kannattaa unohtaa koko juttu.
Miten joku edes viitsii verrata jotain vessa-sport kärpästä isoon, vakaaseen ja mukavaan edustusautoon? Vai oliko kenties kyse s-type ärrästä? Silloin puhuttaisiin edes autoista.Olipa arka paikka. Voin vielä kertoa, että Sport Auto on mitannut Type-R:lle 0-200kmh 28,4 sek. Tosiasiat tosiasioina. Eikä kai sitä edes kokaan mieti miten 4,4-litrainen V8 lähtee maantievauhdissa varrattuna 2-litraiseen neloseen. Olen koeajanut Type-R:n ja se on hyvä peli omassa luokassaan muttei kuitenkaan säväyttänyt tarpeeksi. Ja Saksasta autoa haettaessa joku -98 540i Sport on yksi vahvimmista ehdokkaista, jopa uudelle Type-R:lle. Harmi vain, että runsaasta tarjonnasta huolimatta noita sporttipaketilla varustettuja on selvästi vähemmän. Siihen vielä LSV:n mekaaninen ahdin niin saadaan jo "riittävät" 407hv. Jagen S-Type R muuten kilpailee M5:n kanssa.
- ja
Anssi -72 kirjoitti:
...Oon nähnyt tuon auto livenä, esimerkkinä mainittakoon vaikka viime kesänä FIA:n EM:ssä Mantorpissa Ruotsissa sekä kerran motoparkissa. Auto oli varikko alueella(mantorpissa) ja kuin luin lapusta tekniset speksit nauroin että ei oo totta. Siel sai sitten kokeilla varttia niin joku meni muistaakseni jollain 190 turbotetulla mersulla(oli viel ruotsin kilvissä) toiselle linjalle ja jälleen minut valtasi se tunne jotta nyt saa BMW todeta et mikä on saksan ferrari. Viimeinen valo sammu ja BMW lähti kun tykin suusta. Muistaakseni aika oli ihan pikkaisen yli 9 ja nopeus lähempäni 250km/h kun 240km/h kun taas mersulla tais vastaavaan matkaan mennä n.14sec ja nopeus tais olla 220km/h luokkaa. Joten eiköhän liene parasta jotta otat vastaan kaverin tarjoaman mahdollisuuden ja menet kokeilemaan. Itse menisin välittömästi jos vaan tilanne tulisi.
Kaikki kunnia Nimimerkille E30 M5 ja kovaa ajoa/vauhtia.
Anssi Wilander -72Mantorpissa myös ollut katukilvissä oleva e30 m3 s14 turbotettuna jossa tehoja ~650hp ajoi vartin vähän päälle 10s.
Vaikka toi e30 s38 alle 400hv:lla ei alle 11s pääse niin turbon kanssa ei kovin vaikeaa ole 9s rikkoa jos auto on vaan hyvin rakennettu ja osaava kuski.
Nimimerkki e30 M5 voisi vähän lisää faktaa autostaan laittaa jos meinaa jonkun siihen uskoa, jos kerran auto on olemassa niin miksei siitä voisi jotain järkevää kertoakkin eikä vaan mesota, että 'tuu kattomaan jos et usko', noin yleensä aina kommentoi ne joilla ei semmoista autoa ole. - jss
Anssi -72 kirjoitti:
...Oon nähnyt tuon auto livenä, esimerkkinä mainittakoon vaikka viime kesänä FIA:n EM:ssä Mantorpissa Ruotsissa sekä kerran motoparkissa. Auto oli varikko alueella(mantorpissa) ja kuin luin lapusta tekniset speksit nauroin että ei oo totta. Siel sai sitten kokeilla varttia niin joku meni muistaakseni jollain 190 turbotetulla mersulla(oli viel ruotsin kilvissä) toiselle linjalle ja jälleen minut valtasi se tunne jotta nyt saa BMW todeta et mikä on saksan ferrari. Viimeinen valo sammu ja BMW lähti kun tykin suusta. Muistaakseni aika oli ihan pikkaisen yli 9 ja nopeus lähempäni 250km/h kun 240km/h kun taas mersulla tais vastaavaan matkaan mennä n.14sec ja nopeus tais olla 220km/h luokkaa. Joten eiköhän liene parasta jotta otat vastaan kaverin tarjoaman mahdollisuuden ja menet kokeilemaan. Itse menisin välittömästi jos vaan tilanne tulisi.
Kaikki kunnia Nimimerkille E30 M5 ja kovaa ajoa/vauhtia.
Anssi Wilander -72Mantorpissa myös ollut katukilvissä oleva e30 m3 s14 turbotettuna jossa tehoja ~650hp ajoi vartin vähän päälle 10s.
Vaikka toi e30 s38 alle 400hv:lla ei alle 11s pääse niin turbon kanssa ei kovin vaikeaa ole 10s rikkoa jos auto on vaan hyvin rakennettu ja osaava kuski.
Nimimerkki e30 M5 voisi vähän lisää faktaa autostaan laittaa jos meinaa jonkun siihen uskoa, jos kerran auto on olemassa niin miksei siitä voisi jotain järkevää kertoakkin eikä vaan mesota, että 'tuu kattomaan jos et usko', noin yleensä aina kommentoi ne joilla ei semmoista autoa ole. - Jza
Anssi -72 kirjoitti:
...Oon nähnyt tuon auto livenä, esimerkkinä mainittakoon vaikka viime kesänä FIA:n EM:ssä Mantorpissa Ruotsissa sekä kerran motoparkissa. Auto oli varikko alueella(mantorpissa) ja kuin luin lapusta tekniset speksit nauroin että ei oo totta. Siel sai sitten kokeilla varttia niin joku meni muistaakseni jollain 190 turbotetulla mersulla(oli viel ruotsin kilvissä) toiselle linjalle ja jälleen minut valtasi se tunne jotta nyt saa BMW todeta et mikä on saksan ferrari. Viimeinen valo sammu ja BMW lähti kun tykin suusta. Muistaakseni aika oli ihan pikkaisen yli 9 ja nopeus lähempäni 250km/h kun 240km/h kun taas mersulla tais vastaavaan matkaan mennä n.14sec ja nopeus tais olla 220km/h luokkaa. Joten eiköhän liene parasta jotta otat vastaan kaverin tarjoaman mahdollisuuden ja menet kokeilemaan. Itse menisin välittömästi jos vaan tilanne tulisi.
Kaikki kunnia Nimimerkille E30 M5 ja kovaa ajoa/vauhtia.
Anssi Wilander -72No, oletetaan että se masiina menee varttimailin 10 sekkaan ja painaa 1200 kiloa.
Tahtoo sanoa, että nopeus keskimäärin on 400 metriä / 10 sekunnilla = 40m/s
No, jos vähän oikaistaan, niin oletetaan että se kiihtyy tasaisesti koko ajan, eikä ilmanvastusta lasketa, niin alussa nopeus on 0 ja lopussa 80 m/s
Liike-energiaa autolla on tässä vauhdissa 1/2*1200*80^2 = 3840000 Joulea (Joule on Watti * sekunti)
Eli 3840000/10 sekunnilla = 384000 Wattia = 384 KW, joka tekee 522 vanhaa din hevosvoimaa.
Tuo on siis optimi tilanne, jossa ei ole ilmanvastusta, eikä renkaiden sutimisia, eikä vaihdelaatikon kitkaa ym. ym... - E30 M5
jss kirjoitti:
Mantorpissa myös ollut katukilvissä oleva e30 m3 s14 turbotettuna jossa tehoja ~650hp ajoi vartin vähän päälle 10s.
Vaikka toi e30 s38 alle 400hv:lla ei alle 11s pääse niin turbon kanssa ei kovin vaikeaa ole 10s rikkoa jos auto on vaan hyvin rakennettu ja osaava kuski.
Nimimerkki e30 M5 voisi vähän lisää faktaa autostaan laittaa jos meinaa jonkun siihen uskoa, jos kerran auto on olemassa niin miksei siitä voisi jotain järkevää kertoakkin eikä vaan mesota, että 'tuu kattomaan jos et usko', noin yleensä aina kommentoi ne joilla ei semmoista autoa ole.-3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori (425hv/498Nm ILMAN AHDINTA!!!!)Ei penkitetty ahtimen kanssa!karkea ulkopuolisen arvio n.800-900hv
-paino ennen riisumista ja lasikuitua n.1200kg nyt arvioitu n.900-1000kg ens kesäks tarkoitus tiputtaa viel n.50-100kg
-4.91 80% kitkalukko (aikaisemmin ilmlitin ilmeisesti väärin 3.91??)SACHS Race Engineer BMW E36-DTC etutolpat
-Getragin 265/(5) Laatikko tosin hiukan muutettuna(suora hampainen ja 3 eteen 1 taakse,älkää kysykö niitä välityksiä(ei mun tekemä))
-Holset HX55 ahdin kahdella hukkaportilla sekä jaetuilla imu-ja pakopesillä kompressori 60 mm ja turbiini 65 mm.
-SACHS RE BMW E36-DTC etu -ja takatolpat ns. väärinpäin asennettuna.
-edessa ja takana powerflexin nylon puslat(ei niin väliä suoraanhan sillä ainakin pitäs mennä)
-takana apurunko kiinnitetty kiinteesti sovitteilla koriin ja nostettu 3.5cm
-Jarruista ei mitään ihmeellistä (vauhdin surma nro.1)
- Eibachin kynäjouset edessä ja takana kaikissa kulmissa myös apujouset
siinä noin alkuun kysele mitä haluat tietää niin kerron kyllä (kaiken minkä tiedän/osaan ja jos en tiedä selvitän.) - E30 M5
ja kirjoitti:
Mantorpissa myös ollut katukilvissä oleva e30 m3 s14 turbotettuna jossa tehoja ~650hp ajoi vartin vähän päälle 10s.
Vaikka toi e30 s38 alle 400hv:lla ei alle 11s pääse niin turbon kanssa ei kovin vaikeaa ole 9s rikkoa jos auto on vaan hyvin rakennettu ja osaava kuski.
Nimimerkki e30 M5 voisi vähän lisää faktaa autostaan laittaa jos meinaa jonkun siihen uskoa, jos kerran auto on olemassa niin miksei siitä voisi jotain järkevää kertoakkin eikä vaan mesota, että 'tuu kattomaan jos et usko', noin yleensä aina kommentoi ne joilla ei semmoista autoa ole.- Moottori: 3.6l 24v E34:n M5 S38 (mitattu ilman ahdinta talvella -01 425hv/498Nm) auto ollu harraste a-luokan katuautona ennen talvea -01. Puhallin asennettu viime syksynä jonka jälkeen autoa ei penkitetty. Täysin ulkopuolisen varovainen arvio oli 950-1100hv. Toki hetkellisesti. Eihän auto enään ole muuhun kun kiihdytyskäyttöön sopiva.
- Ahdin: Holset HX55 kahdella erillisellä hukkaportilla. Sekä Pro turbo Oy:n tekemällä coolerilla.
- Laatikko: Getrag 265/(5) Teetetty 3 vaihteiseksi ja suorahampaiseksi.
- Perä: 4.91(aiemmmin muistaakseni kerroin sen olevan 3.91 se oli väärin) 80%kitkalukolla ilman esijännitystä. Muistaakseni vuosimallin -94 toyota hiluxista toki välitys vaihdettu.
- Taka apurunko/kelkka kiinnitetty kiinteesti sovitteilla koriin sekä nostettu 5.5cm. SACHS RE E36-DTC takaiskunvaimentimet sekä muistaakseni vuosimallin -89 200-sarjanvolvon pitkät ja jäykät jouset ja Eibachin apujouset.
- Jarrut: On
- Etukelkka: E36 M3 Up right pyöränripustus sekä navat.PowerFlex puslat. SACHS RE E36-DTC etutolpat rebound/bump/camber/korkeuden ja jousen esijännityksen säätö uniball laakeroitu yläpää sekä säädettävä vakaaja. Eibach kynäjouset edessä sekä Eibachin apujouset.
- Auto punnittu kesän -01 alussa ja tuolloin tulos oli ihan hiukan alle 1200kg kun autoa alettiin tekemään tähän käyttöön missä se nyt on niin ensimmäinen vaihe oli painon pudotus(yritimme jopa painonvartijoiden Points-piste taktiikkaa joka ei tuottanut toivottua tulosta) niinpä päädyimme lasikuituun (mm.konepelti,takaluukku,ovet,takontin"lattia". Kuskin penkin takana seuraava korinosa (kaaria lukuun ottamatta taitaa olla takaikkuna (joka sekin tosin on pleksiä kuten muutkin tuulilasia lukuunottamatta) Laihduttamisen jälkeen ei punnittu mutta hirveästi en valehtele jos väitän että hiukan alle 1000kg.
Enempää en jaksa kirjottaa mutta kysy jos tulee jotain mieleen kerron parhaan kykyni mukaan. - Real E30 M5
E30 M5 kirjoitti:
- Moottori: 3.6l 24v E34:n M5 S38 (mitattu ilman ahdinta talvella -01 425hv/498Nm) auto ollu harraste a-luokan katuautona ennen talvea -01. Puhallin asennettu viime syksynä jonka jälkeen autoa ei penkitetty. Täysin ulkopuolisen varovainen arvio oli 950-1100hv. Toki hetkellisesti. Eihän auto enään ole muuhun kun kiihdytyskäyttöön sopiva.
- Ahdin: Holset HX55 kahdella erillisellä hukkaportilla. Sekä Pro turbo Oy:n tekemällä coolerilla.
- Laatikko: Getrag 265/(5) Teetetty 3 vaihteiseksi ja suorahampaiseksi.
- Perä: 4.91(aiemmmin muistaakseni kerroin sen olevan 3.91 se oli väärin) 80%kitkalukolla ilman esijännitystä. Muistaakseni vuosimallin -94 toyota hiluxista toki välitys vaihdettu.
- Taka apurunko/kelkka kiinnitetty kiinteesti sovitteilla koriin sekä nostettu 5.5cm. SACHS RE E36-DTC takaiskunvaimentimet sekä muistaakseni vuosimallin -89 200-sarjanvolvon pitkät ja jäykät jouset ja Eibachin apujouset.
- Jarrut: On
- Etukelkka: E36 M3 Up right pyöränripustus sekä navat.PowerFlex puslat. SACHS RE E36-DTC etutolpat rebound/bump/camber/korkeuden ja jousen esijännityksen säätö uniball laakeroitu yläpää sekä säädettävä vakaaja. Eibach kynäjouset edessä sekä Eibachin apujouset.
- Auto punnittu kesän -01 alussa ja tuolloin tulos oli ihan hiukan alle 1200kg kun autoa alettiin tekemään tähän käyttöön missä se nyt on niin ensimmäinen vaihe oli painon pudotus(yritimme jopa painonvartijoiden Points-piste taktiikkaa joka ei tuottanut toivottua tulosta) niinpä päädyimme lasikuituun (mm.konepelti,takaluukku,ovet,takontin"lattia". Kuskin penkin takana seuraava korinosa (kaaria lukuun ottamatta taitaa olla takaikkuna (joka sekin tosin on pleksiä kuten muutkin tuulilasia lukuunottamatta) Laihduttamisen jälkeen ei punnittu mutta hirveästi en valehtele jos väitän että hiukan alle 1000kg.
Enempää en jaksa kirjottaa mutta kysy jos tulee jotain mieleen kerron parhaan kykyni mukaan.kirjoitettu teksti ei minun jälkeä....no so what...sattuuhan tota
- E30 M5
E30 M5 kirjoitti:
-3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori (425hv/498Nm ILMAN AHDINTA!!!!)Ei penkitetty ahtimen kanssa!karkea ulkopuolisen arvio n.800-900hv
-paino ennen riisumista ja lasikuitua n.1200kg nyt arvioitu n.900-1000kg ens kesäks tarkoitus tiputtaa viel n.50-100kg
-4.91 80% kitkalukko (aikaisemmin ilmlitin ilmeisesti väärin 3.91??)SACHS Race Engineer BMW E36-DTC etutolpat
-Getragin 265/(5) Laatikko tosin hiukan muutettuna(suora hampainen ja 3 eteen 1 taakse,älkää kysykö niitä välityksiä(ei mun tekemä))
-Holset HX55 ahdin kahdella hukkaportilla sekä jaetuilla imu-ja pakopesillä kompressori 60 mm ja turbiini 65 mm.
-SACHS RE BMW E36-DTC etu -ja takatolpat ns. väärinpäin asennettuna.
-edessa ja takana powerflexin nylon puslat(ei niin väliä suoraanhan sillä ainakin pitäs mennä)
-takana apurunko kiinnitetty kiinteesti sovitteilla koriin ja nostettu 3.5cm
-Jarruista ei mitään ihmeellistä (vauhdin surma nro.1)
- Eibachin kynäjouset edessä ja takana kaikissa kulmissa myös apujouset
siinä noin alkuun kysele mitä haluat tietää niin kerron kyllä (kaiken minkä tiedän/osaan ja jos en tiedä selvitän.)ton 19.20 kirjotetun viestin oli kirjottanut mun naapuri,terveisiä maralle.....aasi-hiihoo
- Anders
E30 M5 kirjoitti:
-3.6l 24v E34:n M5 S38 B36 moottori (425hv/498Nm ILMAN AHDINTA!!!!)Ei penkitetty ahtimen kanssa!karkea ulkopuolisen arvio n.800-900hv
-paino ennen riisumista ja lasikuitua n.1200kg nyt arvioitu n.900-1000kg ens kesäks tarkoitus tiputtaa viel n.50-100kg
-4.91 80% kitkalukko (aikaisemmin ilmlitin ilmeisesti väärin 3.91??)SACHS Race Engineer BMW E36-DTC etutolpat
-Getragin 265/(5) Laatikko tosin hiukan muutettuna(suora hampainen ja 3 eteen 1 taakse,älkää kysykö niitä välityksiä(ei mun tekemä))
-Holset HX55 ahdin kahdella hukkaportilla sekä jaetuilla imu-ja pakopesillä kompressori 60 mm ja turbiini 65 mm.
-SACHS RE BMW E36-DTC etu -ja takatolpat ns. väärinpäin asennettuna.
-edessa ja takana powerflexin nylon puslat(ei niin väliä suoraanhan sillä ainakin pitäs mennä)
-takana apurunko kiinnitetty kiinteesti sovitteilla koriin ja nostettu 3.5cm
-Jarruista ei mitään ihmeellistä (vauhdin surma nro.1)
- Eibachin kynäjouset edessä ja takana kaikissa kulmissa myös apujouset
siinä noin alkuun kysele mitä haluat tietää niin kerron kyllä (kaiken minkä tiedän/osaan ja jos en tiedä selvitän.)3,6 l vapaasti hengittävästä koneesta ei varmasti irtoa lähes 500 Nm.
F1 3.0 l ihan tappiin asti viritetyissä myllyissä vääntöä löytyy n. 360 Nm, tuosta voi sitten laskea paljonko 3,6 l voisi mahdollisesti saada, ja se ei todellakaan ole 498 Nm, ei lähellekään. - M-Power
Juha kirjoitti:
Ei ei ei... hyvin jaksaa tää sälli.
Siis autossa ei ollut turboa hetki sitten vaan se laitetaan sinne nyt ja kuitenkin viime kesänä sillä ajeltiin matalia 9:n aikoja... Voi vittu mitä paskaa!
Onko siinä ahdin vai ei? koska se on rakennettu? paljonko tehoja penkitetty niillä vermeillä kun 9:n aika ajettu? Luulisi käyneen PARI kertaa penkissä jos kerran tosta S38:sta on rakennettu. PASKAA sanon minä! Todista väitteesi ja vastaa edes yhteen kysymykseeni kunnolla!
puristukset 8.1 , kyllä kestää, tai on ainakin kestänyt. Voi vittu ei tiedä jätkä kyllä yhtään mitään. Oliko siinä nyt sitten 425 hv vai 1200 hv.
Näyttäkää se ihme mulle kun 1200 romua siirtyy 425 hevosvoiman saatteleman varttimailin päähän alle 12 sekunnissa... EI TAPAHDU EI!!Mikä sun ongelmas on? Mikset sä voi mennä kattoon sitä autoa sitte kesällä? Miks sun pitää kokoajan keskustelemalla jankata??? Mee kattoon ja mesoa sitten! Ei luulis olevan noin vaikeaa... Ei vaan taida ego kestää mahdollista väärässä oloa... heh :)
- ---
Mihin te mahratte laikaa joutua noil teijä BEMAREILLA!!!!
- /////////////////
on 5401? Enpä ole ennen kuullutkaan...
- kfkg
siis 540i.....
- 540 i Touring
kfkg kirjoitti:
siis 540i.....
E34 6v manuaali ruotsin kilvissä kyllä. Vittumaisin siinä autossa on että matkanopeus on AINA vähintäin 160km/h ja kierokset siinä 2800,(ei sitten millään loska tiellä ym).Kyllä se ottaa 100km/h kakosella ja 200km/h nelosella ja ainakin 240km/h vitosella kerron keväämäälä miten kovaa kulkee.
On lastu,sebring putkisto ja jr suodatin ei edes faijan porsche 928 vm82 pysy mukana ( 240hp).
Mutta kyllä subaru impreza wr? 218hp jätti minut valoissa TALVELLA!!!! en ymmärrä???heheheh - Jore
540 i Touring kirjoitti:
E34 6v manuaali ruotsin kilvissä kyllä. Vittumaisin siinä autossa on että matkanopeus on AINA vähintäin 160km/h ja kierokset siinä 2800,(ei sitten millään loska tiellä ym).Kyllä se ottaa 100km/h kakosella ja 200km/h nelosella ja ainakin 240km/h vitosella kerron keväämäälä miten kovaa kulkee.
On lastu,sebring putkisto ja jr suodatin ei edes faijan porsche 928 vm82 pysy mukana ( 240hp).
Mutta kyllä subaru impreza wr? 218hp jätti minut valoissa TALVELLA!!!! en ymmärrä???hehehehTahtois kanssa tollasen auton...
- 540ia
Kerrankin oon jonkun kanssa samaa mieltä! ostin kesällä pari vuotta vanhan 540i:n automaatilla ja siinä oli kaikki herkut (mm. navigointi ja M-paketti), kun en itse osaa vaihtaa niin nyt onnistuu valoista lähtökin ja on eroo meinaan entiseen omegaan.
Mutta, mutta... verrattiin kaverin kanssa kun sillä on 530D reiluun ylämäkeen kiihdytettäessä kaheksastakympistä niin oma 540i meni juuri ja juuri ohi että kaikki kunnia nykyisille dieseleille. no entisellä omegalla (2.5 V6) sai saman mäen päälle vauhtia 115km/h ja bemarilla vauhtia oli mittarin mukaan reilu 170 km/h eli kyllä kerkee!- 540ia
faijjalla oli sellanen 540ia vm 98....kyl se kulki hienosti.....mut paljonkoha sellasee vois saada lisää tehoja jos tekis jotai remppaa...kiinostais vaan elikä kertokaas autoalan ammattilaiset......
- Keke (bmw)
540ia kirjoitti:
faijjalla oli sellanen 540ia vm 98....kyl se kulki hienosti.....mut paljonkoha sellasee vois saada lisää tehoja jos tekis jotai remppaa...kiinostais vaan elikä kertokaas autoalan ammattilaiset......
Tuossa 4.4l kasissahan on tehoja vakiona 286hv, joten se on aika matala viritteinen. Tehoja saa varmasti lisää melko helposti ( 300hv). Ja tuntuu olevan hyvä alusta ahtimellekin.
- ///M 3
Keke (bmw) kirjoitti:
Tuossa 4.4l kasissahan on tehoja vakiona 286hv, joten se on aika matala viritteinen. Tehoja saa varmasti lisää melko helposti ( 300hv). Ja tuntuu olevan hyvä alusta ahtimellekin.
Norjassa on firma nimeltä Esstuning kun virittää ahtimen kanssa. Sen jälkeen sinulla on noin 400hv ja 570NM vääntöä.
www.esstuning.com
www.dinanbmw.com
- 5401 ??????
HÄ??
- hönö
olla äitis potilasnumero veneeristen tautien osastolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854