Olen ollut todella ahdistunut ja surullinen. Avioliittomme ei omasta mielestäni toimi ja olen ollut yksinäinen vuosia. Olemmekin tästä keskustelleet useasti. Olemme myös yrittäneet erota. Lopputuloksena, että mieheni on todella murtunut. Keskustelut karkaavat siihen tilanteeseen, että en osaakaan enää sanoa asiaan mitään, vaan jään itsekseni hiljaa istumaan. Lopulta jopa päädyn vakuuttelemaan, että kaikki on hyvin ja ongelmat johtuvat minusta ja omista huolistani.
Mieheni on tyytyväinen ja onnellinen suhteessa. Hän on myös käynyt terapiassa.
Miksi minä edes ajattelen eroa? Miksi minä en kykene tuntemaan samaa onnea? Onko oikeus tehdä toista onnettomaksi ajattelemalla tällaisia?
Kenellä on oikeus
10
951
Vastaukset
- riippuvainen?
Miehelläsi saattaa olla depressio-, riippuvuus- tms. ongelmaa ja siksi enemmän tai vähemmän tietoisesti myös manipuloi ("olemalla murheen murtama") sinua pysymään/jäämään suhteeseen. Ehkä hän haluaa saada enemmän kuin kykenee itse sinulle antamaan? Jos olet suhteessa vain "säälistä" teet väärin sekä itsellesi että hänelle.
Ehkä haluaisit mennä hänen kanssaan pariterapiaan? Tai sitten et. - selkiyttää
Kysy itseltäsi rehellisesti: Mitä minä haluan? Mitä minä tunnen?
Eli, haluatko itse jatkaa varmasti liittoasi? Oletko jollain tapaa onneton tämän miehen kanssa? Onko miehesi manipuloivaa sorttia, joka käyttää 'hyvyyttäsi' hyväkseen?
Se tärkein kysymys on todellakin se, mitä itse haluat. Tiedät varmasti vastauksen, jos oikein pohdit. Onneton ei kannata olla liian pitkään. Se on omalla tavallaan järjetön 'valinta', ymmärrätkö? Asioille voi nimittäin aina tehdä jotain. Jos perusasiat elämässäsi ovat kunnossa, sinulla on kaikki mahdollisuudet olla onnellinen - jos vain haluat. Haluatko?- onneen
Olen ollut viime vuosina ulkomaan komennuksilla ja töissä vierailla paikkakunnilla. Etenkin ulkomailla ollut ajat - lyhyetkin - ovat olleet elämäni parasta aikaa. Olen ollut vapautunut, voinut tehdä niitä asioita joita olen halunnut ja harrastaa. Uusia ystäviä on löytynyt helposti. Kun olen tullut takaisin, on lähipiirini todennut minun hehkuvan. Näiden hengähdystaukojen jälkeen on avioliittokin sujunut jonkin aikaa. Olen tiennyt jo monta vuotta, että haluaisin erota. Nuo tilanteet ovat kuitenkin täysin mahdottomia ja silloin myös mm vanhempani kärsivät puhelinterrorista.
Tällä hetkellä en tunne mitään. Haluaisin hengittää. En enää pysty ottamaan vastaan kosketusta, hellyyttä tai muutakaan. Lähipiirini kanssa en uskalla olla tekemisissä, sillä pelkään, että näkevät pahanoloni jolloin en saisi itseäni pidettyä enää kasassa... - ..---..
onneen kirjoitti:
Olen ollut viime vuosina ulkomaan komennuksilla ja töissä vierailla paikkakunnilla. Etenkin ulkomailla ollut ajat - lyhyetkin - ovat olleet elämäni parasta aikaa. Olen ollut vapautunut, voinut tehdä niitä asioita joita olen halunnut ja harrastaa. Uusia ystäviä on löytynyt helposti. Kun olen tullut takaisin, on lähipiirini todennut minun hehkuvan. Näiden hengähdystaukojen jälkeen on avioliittokin sujunut jonkin aikaa. Olen tiennyt jo monta vuotta, että haluaisin erota. Nuo tilanteet ovat kuitenkin täysin mahdottomia ja silloin myös mm vanhempani kärsivät puhelinterrorista.
Tällä hetkellä en tunne mitään. Haluaisin hengittää. En enää pysty ottamaan vastaan kosketusta, hellyyttä tai muutakaan. Lähipiirini kanssa en uskalla olla tekemisissä, sillä pelkään, että näkevät pahanoloni jolloin en saisi itseäni pidettyä enää kasassa......hoidon tarpeessa? Ilmeisesti on.
Joskus 'totuuden' on vain tultava ilmi, ennemmin tai myöhemmin. Näin on aina elämässä.
Jokin estää sinua ottamasta ratkaisevaa askelta. Pelkäät jotakin. Menetyksiä? Mielenterveytesi järkkymistä? Vapautta, jossa voisit olla se joka olet siten kuin haluat?
- Merkitseekö?
Kysy mieheltäsi mitä hänelle merkitsee sinun onnesi?
Sano hänelle suoraan ettet ole onnellinen.
Tiedätkö itse mistä se johtuu ja mitä mahdollisesti kaipaat?
Muista että olet itse oman onnesi seppä.
Miehesi ei ole täällä tekemässä sinua
onnelliseksi vaan sinä itse omilla
valinnoillasi.
Ehkä terapia voisi auttaa sinuakin?
Selkeyttämään omia ajatuksiasi.
Onnea valitsemallesi tielle. - tuskassa
Tuo on tuttu tilanne 16 vuoden ajalta. Minä olen meidän liitossa kuin tuo mies. Vaimoni on halunnut jättää minut jo vuosia. Olen ruinannut hänet aina jatkamaan.
Hän on nyt vihdoin löytänyt hyvän olon työkaverin kanssa seurustelusta. Kaveri on mies. Hänen kotonaan on hyvä olo, minun kanssa ei sitä ole eikä ollut ennenkään.
Minä odotan iltaisin vaimoani kotiin lasten nukkumaanmenoajaksi. Soittelen perään. Joskus hän vastaa, joskus ei.
Olen ruinannut jatkamaan, tarjonnut pariterapiaa. Ihminen ei halua lähteä sellaiseen, jos hänellä on toinen. Tuosta toisesta miehestä hän saa vihdoin syyn lähteä liitosta. Avioliittoa ja omaa perhettä jäävät kaipaamaan vain mies ja kolme lasta. Yksi ihminen sentään tulee onnelliseksi. Ainakin aluksi.
Vaimoni mielestä me emme koskaan löytäneet rakkautta. Hänen mielestään se on ihmeellinen tunne, joka tulee kun katsoo toista silmiin ja tietää olevansa samalla aaltopituudella.
Minun mielestäni meillä oli rakkautta. Minun mielestäni se on toisen huomioimista ja hänestä välittämistä.
Kumpi meistä on oikeassa, vaiko molemmat?- naisen ja vaimon näkökulma
Mieheni ilmoitti jo pari vuotta sitten haluavansa erota. Mitään yksilöityä syytä ei pystynyt sanomaan eikä suostunut mihinkään välienselvittelyyn saati terapiaan. Epäilin toista naista taikka ihastumista taikka rakastumista. Ei kuulemma mitään sellaista. Ja tavoista päätellen voin se jopa uskoa. Sitten viimein sanoi, ettei tunne riittävänsä minulle eikä pystyvänsä tekemään minua onnelliseksi. Ansaitsen parempaa, sanoi hän. Ajattelin ensin, että noinko kamala ja vaativa olen - tietämättäni vistinyt jotain tuollaista. Olimme hyvin sopuisa ja muitten mielestä kiva pari. Ulkopuoliset oliviat ällikällä lyötyjä ja niin olin minäkin. Nyt on jo erottu ja minä edelleen hiukan hämilläni asiasta. Muuta vastausta en kai koskaan saa, joten sen enempi pohtiminen on ehkä turhaa. Pitää vain jatkaa eteenpäin. Mies vaikuttaa tyytyväiseltä nykyiseen elämäänsä sinkkuna ja oomme edelleen kavereita. Että tällaista elämässä sattuu :)
Aika kamalalta vaikuttaa tuo teidän tilanne...
Tuollaista ei toivoisi kenellekään, vaikka tunnen yhden naisen joka elää lähes vastaavassa tilanteessa kuin sinun vaimosi. Ei ole helppoa sekään.
- myötä- ja vastoikäymisissä...
...eipä niille omille ajatuksille ja tunteille voi oikeen mitään. sitä tuntee niinku tuntee.. itsekkin pohtinut samanlaisia kysykyksiä. meillä avioliitto kunnossa, mutta minä välillä mietin ja pähkään onko tunteita jäljellä ym. onneksi on niitä hetkiä että huomaa että on niitä, ne vaan välillä piiloutuu kaiken muun taakse. meillä 4lasta, talo rekenteilla. mies töissä ja rakennuksella, nyt sitä tahtomista todella kysytään, kun ei ole aikaa parisuhteelle eikä keskusteluille... meillä ollut pitkään jo epäsuhdenne keskustelutarpeen suhteen. mies ei keskusteluja kaipaa...itse välillä ahditunut luonteiden érilaisuudesta, mutta silti katsonut että hyvä suhde, ja rakkautta löytyy... voisitko puhua kenellekkään läheiselle tunteistasi? sillä on monesti iso vaikutus kun saa pahimmat ajatukset sanoa ääneen. Toivottavasti pääset tasapainoon tunteidesi kanssa!
- mies_vm56
on oikeus onneen. Onni vain ei ole itsestäänselvyys eikä kukaan muu voi tehdä sinua onnelliseksi. Viime kädessä onni lähtee sinusta itsestäsi.
Kirjoituksestasi voisi päätellä, että miehesi ei ole "tyypillinen" mies, joka ei puhu eikä pussaa. Ja näin ollen onnettomuutesi ei johtuisi siitä, että miehesi jättäisi sinut suhteessanne yksin.
Entä jos ne ongelmat todella johtuvatkin omista huolistasi. Onko sinulla niitä? Entä jos itsekkin menisit terapiaan. Tai menisitte yhdessä. Sen jälkeen saattaisit itsekkin olla paljon "viisaampi" ja tietää, pitääkö sinun ajatella sitä eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232