Kokemuksia OVV:stä

vieraalta mualta

Kokemuksia asunnon hankinnasta OVV:n kautta??Mietin vaan että kestääkö niilläkin siinä asunnon saannissa joku vuosi niinkun esim. Joensuun ellillä, kun OVV kuitenkin ottaa välityspalkkion ja kaikkea????
Hirveä paniikki kun pitäis saada keskustan läheltä suht huokea yksiö/solukämppä, muttakun tuntuu asunnon olevan niin tiukassa ettei meinaa saada mistään..

22

13603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankkinut

nykyisen asuntoni ovv:n kautta. Homma toimii niin, että saat esim. sähköpostiin ilmoituksen vapaasta asunnosta, tutkit sitä ja jos kiinnostuit, niin ilmoitat toimistolle että haluat nähdä asunnon. Menet katsomaan sitä muiden halukkaiden kanssa ja jos edelleen haluat ko. asunnon täytät lomakkeen ja annat esittelijälle. Tämän jälkeen ovv antaa kaikkien asunnosta kiinnostuneiden tiedot asunnon vuokraajalle, joka sitten päättää kenelle sen vuokraa. Itselläni meni n.3 kuukautta ennen kuin sain asunnon, mutta voihan se tärpätä jo ekalla kerralla... halukkaita vuokraajia kuitenkin löytyy aika paljon. Homma kuitenkin toimii ovv:n kanssa hyvin ja ite olen ollut tyytyväinen, eikä se välityspalkkiokaan harmita.

• -jussi

Hyvin toimi Ovv:lla homma, muutettiin toiselta paikkakunnalta Joensuuhun ja asunto piti ottaa näkemättä, lähettivät kuvia ja vaikka oli muitakin hakijoita, saatiin asunto. Välityspalkkio tietty vähän on negatiivinen asia mutta toisaalta tämä kämppä oli niin edullinen muutoin, ettei se haitannut. Haettiin muutakin kautta mutta tuloksetta.

• Joopaeri

Sähköpostiini tuli massoittain tarjouksia eri kämpistä/taloista/luukuista ympäri Joensuuta (vaikka laitoinkin tarkat rajaukset mistäpäin tarjouksia haluan). Olihan niitä ihan kiva selailla, vaikka en sitten loppujen lopuksi asuntoa ko. firmalta hommannutkaan.

Suosittelen Vuokramestareita. Vaikka välityspalkkio onkin erittäin suolainen (1,22% yhden kuukauden vuokrasta), saa siitä vastineeksi erittäin hyvää palvelua!

• SampoL

itse olen käynyt katsomassa n. 10 asuntoa eikä ole valittu. Varsinkin jos olet töissä jäät opiskelijoiden jalkoihin. Pari kertaa olen mennyt näyttöön ja saanut kuulla että asunto meni jo. En suosittele, hämäräperäistä touhua!

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Joe vaan

OVV:n toiminta haiskahtaa hieman epäilyttävältä. Itse ainakin ottaisin aika tarkkaan selvää ko. firman toiminnasta, ennen kuin sen asiakkaaksi antautuisin.

"(...)vuokra-asuntojen välitystoimintaa harjoittava Opiskelijoiden Vuokravälitys Oy kiertää lain henkeä pakottamalla vuokra-asuntoa kyselevät ihmiset tekemään toimeksiantosopimuksen, ennen kuin asuntoa lähdetään edes esittelemään."
      http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_968_2005_p.shtml

"Jotkut vuokranvälitystoimistot, kuten Opiskelijoiden vuokravälitys ja Opiskelijoiden asuntovuokraus Helppi kiertävät edelleen lakia. Vuokralainen muuttuu toimeksiantajaksi, kun hän täyttää asunnonhakulomakkeen. Tällöin hän joutuu maksamaan välityspalkkion."
      http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2002-08-21,104:2:118719,1:0:0:0:0:0:

"Osa välitysliikkeistä, kuten Opiskelijoiden Vuokravälitys ja turkulainen Asuntovuokraus Avori, käyttävät yhä sekasopimuksia."
      http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2006-04-03,104:2:369673,1:0:0:0:0:0:

• aleniko

hei. minulla ei vielä kokemusta kyseisestä firmasta. siksi kyselen? oikotiellä näitä ilmoituksia on vapaista asunnoista. ilmoitus näyttöpäivästä klo.n aikoineen. kävin ekalla näytöllä ainoana kinostuneena. en saannut asuntoa nyt sama ilmoitus uuden ajankans näytölle. en saannut asuntoa koska vuokranantajalle ei hyväksynyt sosiaalitoimen maksamaa vuokratakuuta. onko muille käynnyt samoin? ilmoitin että voin maksaa kyllä itsevuokratakuun jos se vain esteenä, ei käynyt.

• Anonyymi

En suosittele ovv:tä. Kusettava paskalafka. Vuokraa kämpän mutta peruukin sen kertomatta asiasta. Onneksi ei ehditty irtisanoutua nykyisestä tuollaisen kusetusfirman takia.

• Anonyymi

Ihan paska firma huijaus Firma näin hyvin moni kertoo ja kirjoittaa netissä tästä koko ajan ongelmia tällä firmalla

• Anonyymi

Ei kannata muuttaa näiden asuntoihin itse olin asuntoa ettimäs kunnes huomasin jutun joka oli kirjoitettu tästä firmasta että varokaa tämä on huijaus firma ja siihen hyytyi minun asunto vuokraus enkä suosittele kenellekään muillekaan paetkaa etsikää luotettavalta vuokran antajalta asunto ei tämmösiltä 🤬💔🥵

• Anonyymi

Tämä on omakin kokemukseni vuokranantajana OVV:sta. Jos vaativat välityspalkkion sekä vuokraajalta, niin myös vuokranantajalta eli laitonta ja tulpa-rahastusta. Vuokralaisten valinta myös ihmeellistä ja vuokranantajalle ehdotetaan hakemus kerrallaan eli epäilen firman käyttävän jonkinlaista omaa valintaperiaatetta, mihin sitten perustuukaa. Firman tarjoama kokonaishuoltosopimus vuokrasuhteen ajalle, millä OVV lupaa 'huolehtia vuokrasuhteen alusta loppuun' on täyttä sopaa. Vuokranantaja maksaa siitä kalliisti, veloitetaan 12 kk eteenpäin ja käsittää itse asiassa vain ylimalkaisesti ja huonosti tehdyt alku- ja loppukatselmukset ja verovuodelta tehdyn excel-taulukon vuokratuloista. Ei valvo eikä huolehdi muuten mitenkään vuokrasuhteesta. Lisäksi ymmärrän, että firmalla on sopimuksia monien kaupunkien ja kuntien kanssa sosiaali-asuntojen vuokravälityksestä. Onkohan kukaan vielä riitauttanut kuluttajasuojalautakunnassa tai valittanut firmasta kuluttajasuoja-asiamiehelle?

• Anonyymi

VTTU STNA PRKL VTTU

• Anonyymi

En ikinä enää mene katsomaan heiltä mitään asuntoa, jäi niin paskana maku esittelystä missä tyyppi ei tiennyt talosta/asunnosta yhtään mitään.

• Anonyymi

En suosittele.Eivät ymmärrä asunnon tarvetta ja vapaat asunnot menevät pärstäkertoimen mukaatai jos oot yliopistossa😁Joksinenhan kuitenkin tietää,että yliopiston porukka ei valmistu lyhyessä ajassa ja notkuvat vain kahviloissa paskan tärkeinä

• Anonyymi

Yliopisto tyypit on aina keulilla valinnoissa.

• Anonyymi

OVV on huijaus firma. Varokaa!

• Anonyymi

Eipä oo ikinä kuulunut takaisin vaikka oon useaan heidän asuntoon hakenut, taitaa kiinnostaa ihan muut jutut kuin itse asuntokauppa. Pitäkää paskanne, en varmasti ikinä kysele mitään näiltä epeleiltä.

• Anonyymi

Kokemuksia vuokralaisista. Vuokra-asuntojeni välittäjä kertoi joidenkin ehdokkaiden käyttäytyneen agressiivisesti. Sanoin hänelle, ettei niiltä kannata ottaa edes hakemusta vastaan.

• Anonyymi

Oikein. Moinen käyttäytyminen asiakaspalvelutilanteessa on merkki mt- ongelmista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2980
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1706
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1587
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1400
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1119
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1067
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      334
      908
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      258
      875
    Aihe