Jos joku ystävällinen sielu voisi vähän auttaa minua. Olen aloittanut taekwondon tässä syksyllä, ja olen ihan innoissani lajista. Nämä liikkeiden koreankieliset nimet eivät vain jää päähän, joten olisi kiva jos joku tekisi vaikka pienen listan niistä tänne. Vaikka vaan niistä ihan perusliikkeistä. Semmonen suomi-taekwondo-sanakirja :) .
Liikkeiden nimet
7
2866
Vastaukset
- ensimmäinen tulos:
http://koti.welho.com/nalaham2/sanasto.htm
toinen tulos:
http://www.manse.taekwondo.fi/matsku/sanasto.htm
neljäs tulos:
http://koti.mbnet.fi/takaari/kysely/kysely.php
ei voi olla vaikeaa... - -.-
No peruspotkuja on,
ap chagi : etupotku
yop chagi : sivupotku
ja sit peruspotku dollari, eli dolio chagi, en oo varma miten kirjotetaan.
Sit on kaikki torjunnat.
Seisontoja esim. juchum sogi : hevosseisonta
Junbi : valmiusasento
Ap sogi : lyhytseisonta
Sit on viel tälläsiä komentoja..
Charyot : Huomioasento
Kyongne : kumarrus
Junbi : valmiusasento
Baro : paluu valmius asentoon.
--------------------------------
Noilla sä pärjäät vähän aikaa.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
pistetään nyt näitä ITF-versioita kehiin:
dollyo chagi = kiertopotku
bandae dollyo chagi = takakiertopotku(osuu kantapäällä)
ollyo chagi = kirvespotku
naeryo chagi = kierteellä alkava kirvespotku
ap chagi = etupotku (päkiällä)
yopcha taerigi = sivupotku jalan syrjällä
äh, en mie muista, pitäis olla jotain muistia avustavaa materiaalia käsillä mut ei oo.
Voisko joku asiantuntija silti selventää mulle et mikä on hapkidon helikopteripotku? Kuulostaa niin sairaan kiinnostavalta. - aloittelija...
MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:
pistetään nyt näitä ITF-versioita kehiin:
dollyo chagi = kiertopotku
bandae dollyo chagi = takakiertopotku(osuu kantapäällä)
ollyo chagi = kirvespotku
naeryo chagi = kierteellä alkava kirvespotku
ap chagi = etupotku (päkiällä)
yopcha taerigi = sivupotku jalan syrjällä
äh, en mie muista, pitäis olla jotain muistia avustavaa materiaalia käsillä mut ei oo.
Voisko joku asiantuntija silti selventää mulle et mikä on hapkidon helikopteripotku? Kuulostaa niin sairaan kiinnostavalta.Kiitokset kaikille vastanneille. Nyt voin opetella noita kotona. Yritin kyllä vähän etsiä googlesta, mutta ilmeisesti väärällä hakusanalla.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Voisin avustaa ITF-taekwondon sanastossa, WTF:n sanastosta en tiedä mitään. Esim, mikä ihmeen poomse?
- Tae Kwondo näytöslaji
pot ki mun ii = kivespotku
hui ta su = peruslyönti ja ainoa
ai kapot ku = triplapotku alavasemmalta kiertäen vastustajan oikeaa kämmeneen.
kick the head = potku päähän
Tae Kwondossa ei muuten ole suojausta vaan käsiä roikotetaan vyötäröllä tai sen alapuolella.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
käsien roikottaminen kilpailumatseissa johtuu siitä et potkuista saa enemmän pisteitä. Kyl TKD:ssäki itsepuolustustilanteessa otetaan suojausasento
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391