vesimies taipuvainen alkoholismiin

vesimiesn

olen monista horoskooppilähteistä lukenut että vesimies on taipuvainen alkoholismiin. se on aika vaarallista luokittelua. Alkoholisteja on monissa erilaisissa ihmisryhmissä,horoskoopilla ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä. tiedän oinaita, rapuja, härkiä, vaakoja ja kaloja, jotka ovat alkoholisteja, eikö tätä ominaisuutta voi lisätä näihinkin merkkeihin? mitä mieltä vesimiehet olette? onko meidän merkissä enemmän alkoholisteja kuin muissa?

18

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi tieto

      Kaloja tästä on moitittu. Mutta taitaapi olla enemmän viinageenistä johtuva.

    • ...___...

      Samaa väitettä on tullut jossain havaittua ja pistänyt miettimään omaa itseäni. Olen reilu 30v mies ja alkoholin suhteen voisi käyttää termiä raitis. A ei ole minulle mikään ongelma eikä minulla ole ongelmaa lähteä vaikka baariin yhdelle, juoda se yksi, viettää mukava ilta ja ajaa autolla kotiin. Tuohon ei alkoholistin pitäisi kyetä. Joskus nuorempana tuli juotua hyvinkin paljon, jossain vaiheessa itseäni alkoholistiksi vähän epäilinkin, mutta kyse ei ollut siitä, kaipasin vain sitä reuraa ja tunnelmaa joka näissä ryypiskelyporukoissa oli enkä osannut olla samaistumatta käytökseen. Jo se, että tajusin tämän muutti asiaa, mutta kasvoin muutenkin aikuisemmaksi niin eipä ole ollut enää mitään sillä saralla. Mutta olisiko minusta ilman tuota havaintoa tullut ajan mittaan alkoholisti? Ymmärtääkseni alkoholismi on sairaus joka syntyy vasta ajan mittaan, ei parissa vuodessa. Onneksi nykyään en voi edes sietää päihtymistä.

      Tunnen vain yhden vaskarin jolla on oireita orastavasta alkoholismista, mutta niin tunnen muitakin horoskooppeja edustavia, ihan alkoholistejakin, ei niissä mielestäni ole mitään yhteneväisyyttä mutta ei se pois sulje sitä että veskarille olisi suuremmat mahdollisuudet moiseen. Mihinköhän tämä mahtaa perustua? Sillä tämähän ei ole mikään syy vaan seuraus.

      • vesimiesn

        kirjoitit. Sama juttu pätee minuun, mielelläni otan kyllä 2-3 lasia punaviiniä, mutta inhoan päihtymistä. Inhoan sitä että tulee pälpätettyä kaikkea asiatonta ja saa päivätolkulla sitten katua puheitaan. Paha olo, oksentelu ja huimaus ovat kaikki myös erittäin epämiellyttäviä olotiloja. Ihmettelen ihmisiä joiden mielestä lärvien vetäminen on jotenkin kivaa.
        Vesimies on luonteeltaan vähän levoton ja helposti pitkästyvä(ainakin itse olen). Ehkä alkoholi auttaa sellaiseen, antaa vähän potkua ja kirkastaa päivää. Ja joskus jos on stressiä ja sellaista peruskireyttä, niin alkoholi rentouttaa ja helpottaa sellaistakin oloa. Omat vaaransahan siinä tietenkin on, kuten sanoit.


      • "vesimies" leijonana

        saatta olla, että olet viiskyt ja otat kossua ja sentien se onkin menoa alkkikseksi. Se on geeneissä, alkoholismi, kahdessakin geenissä.
        Toiset alkaa ryyppäämään aiemmin,toiset myöhemmin.
        Jotkut osaa peittää alkoholismin,jotkut ei.
        Niin, siis se on periytyvää,vaikka susta ei tuu alkkista,lapsestasi saattaa tulla, heti ekan kännin jälkeen.


      • ////vesimiäs
        "vesimies" leijonana kirjoitti:

        saatta olla, että olet viiskyt ja otat kossua ja sentien se onkin menoa alkkikseksi. Se on geeneissä, alkoholismi, kahdessakin geenissä.
        Toiset alkaa ryyppäämään aiemmin,toiset myöhemmin.
        Jotkut osaa peittää alkoholismin,jotkut ei.
        Niin, siis se on periytyvää,vaikka susta ei tuu alkkista,lapsestasi saattaa tulla, heti ekan kännin jälkeen.

        Ai alkoholismi geeneissä? Ei todellakaan ole. Jos ihminen vetää ekat kännit ja tulee alkoholistiksi niin kertoo kyl paljon siitä mikä luonteenpiirre puuttuu. TAHDONVOIMA. Kuka tahansa voi olla ilman viinaa jos vaan haluaa. Eli tohon ei todellakaan vaikuta mitkään geenit.

        Enpä ole alkoholisoitunut vaikka isäni on alkoholisti ja isoisäni oli. Se on sellanen taito että osaa sanoa ei ajoissa...


      • vesimies , ei kiitos !
        ////vesimiäs kirjoitti:

        Ai alkoholismi geeneissä? Ei todellakaan ole. Jos ihminen vetää ekat kännit ja tulee alkoholistiksi niin kertoo kyl paljon siitä mikä luonteenpiirre puuttuu. TAHDONVOIMA. Kuka tahansa voi olla ilman viinaa jos vaan haluaa. Eli tohon ei todellakaan vaikuta mitkään geenit.

        Enpä ole alkoholisoitunut vaikka isäni on alkoholisti ja isoisäni oli. Se on sellanen taito että osaa sanoa ei ajoissa...

        ITSELLÄ ON MOLEMMIN PUOLIN ALKOHOLIIN TAIPUVAISIA MOLEMPIEN ISÄ ETTÄ ÄIDIN PUOLELTA HEIDÄN ISÄT .
        TAHDOVOIMA ON SE JA OSAA SANOA EI KIITOS ! En tuomitse ketään osa osaa ottaa ihan ok , se on jokaisen oma asia . Olen aikanani ollut työssä kuin juottanut asiakkaita ja siinä tuli lopullinen inho koko alkoholia vastaan Näki laidasta laitaan mitä kaikkea se toi tullessaan . En kertaakaan istunut iltaa työpaikallani kuten suurin osa teki . Mielummin vietin se ihan muiden asioiden parissa .


    • susanni71

      enpä usko,että näin on... joka horoskoopista löytyy alkoholisteja

    • vesimiesNainen

      moni muukin ystävittäristäni, voin sanoa että jos
      jollakin on juoppo aviopuoliso, siinä on selvin
      päin varmaan vittumainen kahtominen, eli valitse
      seurasi alkoholistin tekee seura ja heikko luonne, riippuvuus ja itsesääli on kai pahin alkoholistien aiheuttajista.

      Ei kuule ole horoskooppimerkistä kiinni.

      Mutta aidot ja selvinä iloitsevat naiset on ainakin vesimiehiä, miesten avuista en tiedä kun
      omani, ja sen pidän salaisuutena.

    • -vesimies n-

      Harvemmin juon ja kun juon,niin silloinkin kohtuudella.
      Olen ihmetellyt kun jotkut puhuvat,että juovat kun ottaa päähän ja se helpottaa kun mulla se vaan pahentaa,että olen oppinut etten juo ainakaan v....tukseen!

    • nainen-38

      Useimmat alkoholiongelmaiset, jotka tunnen, ovat skorppiooneja. Sattumaako...? Varmasti.
      Itsellä tulee raja vastaan, en tahdo menettää kontrollia. En uskaltaisi...
      Pikku huppelissa on mukava olla, mutta kännit ei viehätä.
      Olen siis veskari itse :)

    • J.D.

      Juon kun tulen sille päälle ja en juo kun en ole silla päällä. Joskus juon paljon, joskus ei ollenkaan. Olen sitä mieltä että voi tehä mitä halua jos ei satuta muita ihmisiä ja varo ettei tule itse riippuvaiseksi. Enkä usko että alkoholismiin tai raittiuteen vaikutta horoskooppi merkki.

    • vesimies nainen

      Tähän en kyllä usko ! ALKOHOLISTEJA on kaikissa horoskooppimerkeissä . Ei todellakaan yksistään vesimiehet korista kärkeä .
      Alkoholisteja ja siihen taipuvaisia on paljon ja kyllä voisin itse todeta se ei todellakaan ole horoskoopista kiinni . Ihmisluonne , elämä , mitkä kaikki sitten vaikuttaa että ihminen ajautuu kuningas alkoholin viemäksi .

    • ////vesimiäs

      Enpä usko että horoskooppimerkit kertovat onko taipumusta alkoholismiin. Siihen vaikuttavat täysin muut asiat miun mielestä...

    • vesimies N

      ole vielä yhdestäkään horoskooppimerkkien kuvauksesta lukenut vesimiehen kohdalta, että vesimies olisi taipuvainen alkoholismiin. Ja olen lukenut aika paljon horoskooppikirjoja ja niistä kaikkien merkkien kuvauksia.
      Missähän niin sanotaan, kerrotko? Mitenkään leimaamatta mitään merkkiä erityisesti taipuvaiseksi alkoholismiin, olen joistain kirjoista lukenut, että esim. kalat ja skorpioni olisivat taipuvaisia alkoholisimiin tai että alkoholin liikakäyttö voi muodostua ongelmaksi. Mutta siihenkään en usko että nämä merkit olisivat sen taipuvaisempia siihen kuin mitkään muutkaan. Kaikkea lukemaansa ei ihan pidä ottaa niin todesta.

      • pienen pieni

        lisäys. Alkoholistiksi tulee vain juomalla alkoholia, ja uskon, että kaikilla merkeillä (=kaikilla ihmisillä), jotka käyttävät alkoholia on siihen ihan yhtä suuri tai pieni taipumus.


    • VesiNainen

      Onpa tosiaan ihmeellistä luokittelua. Voihan olla, että johtopäätös on vedetty vesimiehen luonteen perusteella...? Kurja juttu joka tapauksessa.
      Minä en ainakaan nauti humalatilasta. Mieluummin vietän aikaa selvin päin ja herään seuraavana aamuna muistaen edellisillan tapahtumat.
      Toisaalta on myös ollut ajanjaksoja, jolloin alkoholi on maistunut kenties liiankin hyvin, mutta ne toilailut olivat ehkä enemmänkin ikäsidonnaisia.

      Uskon horoskooppeihin ja pidän astrologiaa vakavasti otettavana tieteenalana, mutta tuollaisen ennusteen olisi voinut jättää kirjoittamatta. Ikävä maalata piruja seinälle asiassa, johon vaikuttavat loputtoman monet tekijät.

      • vesmiesn

        eivät minunkaan mielestäni ole kovin uskottava yhdistelmä. kuitenkin olen lukenut näin mm. lars johanssonin kirjasta nimeltä astrologian maailma. tämä lause on sieltä: hyvin herkille vesimiehille alkoholista voi tulla ongelma helpostikin.
        saman olen lukenut vielä suoremmin sanottuna muualta, mutta kun niin monia astrologisia opuksia tulee luettua, niin en kuolemaksenikaan muista mistä. sorry, sorry.


    • black_____star__

      että noin luokitellaan vesimiehet juopoiksi.. sitähän piirrettä on kaikissa merkeissä.. melkeen yhtä lailla vois sanoo rapuja sit vaikka että ne on absolutisteja.. ei pidä paikkaansa tuollainen luokittelu.. monissa horoskooppiryhmissä on alkkiksia.. ei pelkästään vesimiehissä. saattaa taas olla oman merkin puolustelua mutta näin minusta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe