Sävelradion haastattelussa tänään toimittaja kysyi Tapsalta ,että millainen hän mielestään oli nuorena; kapinallinen vai kiltti poika ?
Tapsa vastasi ,että on aina ollut persoonallinen oman tiensä kulkija, eikä ole koskaan kuulunut mihinkään jengeihin ja porukoihin.
Tapsa sanoi, että hän inhosi koulussa , ei järjestystä vaan sellaista simputusta ja ihmisten tasapäistämistä.
Tapsan mielestä ihmiset tarvitsevat ihan liian paljon sääntöjä ja määräyksiä. Ne tappavat yksilöä ja antavat tyhmemmille mahdollisuuden simputtaa fiksumpia.
Mutta ikkunoiden kivittämisessä, paikkojen tuhrimisessa ja meluamisessa yms. ei Tapsa näe mitään järkeä.
- Huolimatta siitä että mä olen saanut koulusta potkut, olen suunsoittajan maineessa ja ajanut ylinopeuksia yms. niin mussa on mielestäni aina ollut kuitenkin sellainen terve ihmisen ydin ja siinä mielessä mua on ollut ehkä vaikee käsitellä , lokeroida ja ymmärtää ja mä olen joutunut erillaisiin konflikteihin erillaisissa elämäntilanteissa.
Suoraa puhetta
9
956
Vastaukset
- mahoton...
Siis Tapsan mielestä säännöt ja määräykset on tehty sitä varten ,että tyhmät saavat simputtaa älykkäitä ????? :O
Tapsa sanoi ,että Lordi on kaikilta osin, sekä soitoltaan ,että laulultaan kakofoonista mölyä.
- mahdoton luonne
Mitähän jos kaikki ihmiset tekis noin.Onko tullut mielees että maailma olis yhtä suurta kaaosta jos täällä olis vaan "tapsoja" ja kukaan ei välittäis säännöistä ja järjestyksestä.Jätkä on siis niin itteensä ja omaa "erinomaisuuttaan" täynnä kuin olla voi.
- Gilla.
Mä en kans oikein ymmärtänyt Tapsan ajatuksen juoksua tuossa kohtaa ,että mitähän simputtamista se muka on jos ja kun on yhteisiä sääntöjä, mitä KAIKKIEN pitää noudattaa. Kyllä niitä sääntöjä pitää olla. Ne just pitää järjestystä edes jotenkuten yllä, muuten kaikki olisi just ihan pelkkää kaaosta kuten totesit.
Mä käsitän tuon jutun niin ,että Tapsa tarkoitti varmaan , että erillaisilla ihmisillä on omat tapansa tehdä asiat kunnolla. Ei kaikkia tekemisiä tarvitse määräyksillä rajoittaa, pitäisi antaa ihmisille enemmän ns. tilaa hengittää .
- taas...
Justiinax kirjoitti:
Mä käsitän tuon jutun niin ,että Tapsa tarkoitti varmaan , että erillaisilla ihmisillä on omat tapansa tehdä asiat kunnolla. Ei kaikkia tekemisiä tarvitse määräyksillä rajoittaa, pitäisi antaa ihmisille enemmän ns. tilaa hengittää .
Sääntöjä ja rajoituksia tarvitaan juuri sen takia, että on näitä "Tapani Kansoja", jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella ja voivansa käyttäytyä miten huvittaa. Eihän nyt lait toki tapsaa koske, hänhän on ihan eri asia, kuin me tavalliset kuolevaiset.
- tane
taas... kirjoitti:
Sääntöjä ja rajoituksia tarvitaan juuri sen takia, että on näitä "Tapani Kansoja", jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella ja voivansa käyttäytyä miten huvittaa. Eihän nyt lait toki tapsaa koske, hänhän on ihan eri asia, kuin me tavalliset kuolevaiset.
Minä puolestani ymmärrän Kansaa hyvinkin pitkälle.Olen itse käynyt kolua suurinpiirtein samalla vuosikymmenellä.Ei työmiehen kakara voinut mitenkään ola lahjakas,kyllä opettaja antoi sen ymmärrtää ja varsinkin kun oli vähävaraisesta kodista ,niinkuin Tapanikin.Vielä 80-luvulla törmäsin samaanasiaan jo edesmenneen poikani kohdalla,joka oli matemaattisesti poikkeuksellisenlahjakas,opettajalta ei meinnannut millään tulla ymmärrystä poikani kohdalla.Meistä jokainen joka on seurannut Tapania ja hänen uraansa,on varmasti huomannut,hänen kirjallisen ja musiikillisen lahjakkuutensa.Ei Tapani mielestäni siinä haastattelussa puolustanut mitään häiriköintiä,vaan mielestäni hän peräänkuulutti suvaitsevuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä.Se vaan näyttää olevan monelle edelleenkin punainenvaate,kun sanojana on Tapani Kansa.Ei ole pikäaika kun luin kirjailija Antti Tuurin haastattelun,jossa hän arvosteli suomalaista tasapäistävää koulua.Mutta kun hän on menestyvä kirjailija,niin hänen arvostelunsaotetaan viisaanmiehen sanomana todesta,mutta kun sanojana on vain ns.häirikkö Kansa niin se otetaan vain iskelmälaulajan valituksena ja häiriköintinä.Mutta juurisiksi arvostankin Kansaa myöskin ajattelevana ihmisenä enkä vain esiintyvänä taitelijana ja siksijuuri hän nouseekin päätäänpitemmäksi yli rivilaulajien.Ei Kansakaan olisi tarvinnut kuin yhdenopettajan,joka olisi tajunnut hänen erityislajakkuutensa,niin asiat olisivat menneet toisin.Ilmankos Antti Tuurinlapset ovatkin käyneet Stainerkoulua.
tane kirjoitti:
Minä puolestani ymmärrän Kansaa hyvinkin pitkälle.Olen itse käynyt kolua suurinpiirtein samalla vuosikymmenellä.Ei työmiehen kakara voinut mitenkään ola lahjakas,kyllä opettaja antoi sen ymmärrtää ja varsinkin kun oli vähävaraisesta kodista ,niinkuin Tapanikin.Vielä 80-luvulla törmäsin samaanasiaan jo edesmenneen poikani kohdalla,joka oli matemaattisesti poikkeuksellisenlahjakas,opettajalta ei meinnannut millään tulla ymmärrystä poikani kohdalla.Meistä jokainen joka on seurannut Tapania ja hänen uraansa,on varmasti huomannut,hänen kirjallisen ja musiikillisen lahjakkuutensa.Ei Tapani mielestäni siinä haastattelussa puolustanut mitään häiriköintiä,vaan mielestäni hän peräänkuulutti suvaitsevuutta ja erilaisuuden ymmärtämistä.Se vaan näyttää olevan monelle edelleenkin punainenvaate,kun sanojana on Tapani Kansa.Ei ole pikäaika kun luin kirjailija Antti Tuurin haastattelun,jossa hän arvosteli suomalaista tasapäistävää koulua.Mutta kun hän on menestyvä kirjailija,niin hänen arvostelunsaotetaan viisaanmiehen sanomana todesta,mutta kun sanojana on vain ns.häirikkö Kansa niin se otetaan vain iskelmälaulajan valituksena ja häiriköintinä.Mutta juurisiksi arvostankin Kansaa myöskin ajattelevana ihmisenä enkä vain esiintyvänä taitelijana ja siksijuuri hän nouseekin päätäänpitemmäksi yli rivilaulajien.Ei Kansakaan olisi tarvinnut kuin yhdenopettajan,joka olisi tajunnut hänen erityislajakkuutensa,niin asiat olisivat menneet toisin.Ilmankos Antti Tuurinlapset ovatkin käyneet Stainerkoulua.
Tuo on varmasti totta, että ihmiset tulkitsevat T.Kansan sanomisia hyvin pitkälti ennakkoluulojensa perusteella. Ihmiset joiden mielikuvissa Tapsa on hulttio ja häirikkö hän on sitä vaikka puhuisi miten viisaita tahansa.
- huihai*
Mä olen kerran suuttunut Tapsalle, kun se käyttäytyi niin tyhmästi yhtä soittajaa kohtaan.
Mä en tiedä miksi sitä oikealla nimellä kutsutaan sitä sellaista vähän ompelukoneen polkimen näköistä vekotinta, joka kitaristilla on siinä lattialla ja jota se aina välillään jalallaan painaa, mutta jokatapauksessa Tapsa sitten yhdellä keikallaan intoutui potkimaan ja siirtämään sitä jalallaan, niin että siitä sitten lopulta irtosi joku johto/johtoja. Ja kun se kitaristi kyykki siellä kiinnittämässä takaisin paikoilleen niitä johtoja siihen, eikä uutta biisiä päästy aloittamaan niin Tapsa suuttui siitä ja nakkasi sen kitaristin nuottivihon siihen maahan. Se ei ollut kiva temppu.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81258- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613