Pyykki

haisee =/

Mikä avuksi? Pyykki haisee aina tunkkaiselta pesun jälkeen... Kone on noin vuoden vanha, päältä täytettävä ja pesujen välillä luukku on aina auki, joten "tuuletus" on kunnossa :D Huuhteluainetta käytän harvoin, koska kuulemma vaatteiden elastaani kärsii siitä. Huuhteluaineesta kyllä on apua hajuun... Mutta mistä se haju johtuu ja mikä siihen auttaisi, koska eihän puhtaan pyykin pitäisi haista pahalle?

18

8352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *--*

      Missä kuivaat pyykkisi.
      Jos ulkona niin kyllä on kumma jos haisevat.

    • äiti kertaa 14

      Käytä oikea määra pyykkipulveria!!Pese pyykit riittävän kuumassa!! uten 95-90 astetta lakanat, pyyhkeet.60 asteessa paidat, alusasut(jos kestää)ym. 40 tai haaleammassa vain pakolliset, keinokuidut, rypistyvät, elastaani ym. KONEEN VOI VÄLILLÄ PESTÄ TYHJÄNÄ MAHDOLLISIMMAN KUUMALLA.

    • sertoko

      olen huomannut , että ainakin yksi pesuaine saa pyykin haisemaan . Kummallista , mutta totta .

      • koneen uumenista

        Pyykin pesuaineilla voi olla sellaisia vaikutuksia että joissain olosuhteissa ne antavat aika karmean hajun pyykkiin.

        Tuo äizkän neuvo että käytä konetta vaikka tyhjillään aina sillointällöin 95 asteessa on hyvä ja toimiva. Siten saat näet sen kaiken pulveritöhnän ja muun huuhteluaine nukkatöhnän ja homeen pois sieltä konen uumenista joskus voi käyttää myös etikkaa huuhteluun joka sekin kummasti 'raikastaa' pyykkiä.


      • vaihtoon

        auttoi minuakin poistamaan haju-ongelman.Ja olen aivan varma,että se johtui pesuaineesta, kun tein kokeen .Muut toimenpiteet eivät auttaneet. Silti koneen puhdistus on tärkeä.


    • tuoksutOK

      Hei koneeseen voi jäädä pinttymiä. Tarkista että käytät tarpeeksi pesuainetta. Toinen kokeilemisen arvoinen juttu. Pyöritä kone 90 tyhjänä pesuaineen kanssa. Mulla toimii.

    • probleema

      jokin aika sitten eikä apua meinannut löytyä mistään, ei edes siitä tyhjänä pyörittämisestä. Kunnes eräänä päivänä kaupasta oli loppunut käyttämämme pulveri pesuaine ja ostin nestemäistä ja jee eipä haissut pyykit, pesin sen pullollisen loppuun ja vaihdoin takaisin pulveriin, eikä ole sen jälkeen haissut :) jos joskus sama ongelma alkaa uudestaan vaihdan hetkeksi pesuainetta...

    • se..

      nukka sihti joskus puhdistaa!!!
      tai sitten laita pesu ohjelma ilman vaatteita!!!

    • haisee =/

      Kiitoksia vinkeistä kaikille :) Pyöritin tyhjän koneen 90 asteella ja samalla vaihdoin pesuaineen vähän laadukkaampaan ja ainakin tänään pesemäni koneellinen ei haise yhtään. Epäilen kyllä suuresti jo pelkästään pesuaineen vaihtoa...

      • mummelix

        mikähän pesuaine se on joka jättää pahan hajun kertokaa niin tiedän etten osta sitä merkkiä.


      • olla...
        mummelix kirjoitti:

        mikähän pesuaine se on joka jättää pahan hajun kertokaa niin tiedän etten osta sitä merkkiä.

        saksalaista laatutavaraa suoraan lidlistä ;) merkkiä en muista. En kylläkään mene vannomaan,että se haju johtui kyseisestä pesuaineesta.


    • haju

      pyykkikoneessa voi johtua todellakin pesupulverista. Käytä zeoliitti-pitoisen pulverin asemasta fosfaatti-pitoista ainetta niin luulen että ongelma on ohi, Minä jouduin ostamaan uuden koneen juuri tuon vuoksi ja sain samallaohjeen pulverista.

    • auttaa

      Käytä koneesi tyhjänä suurella lämpötilalla.

      • juuri...

        tuossa aikaisemmin kertoa niin tehneeni ;)


    • mamma-miia

      vanha kone, eikä pyykki ole koskaan haissut pahalle tai ummehtuneelle.
      Käytän välillä neste luvilia, vajaa puolikas, muovipesupalloon, 3kg koneelliseen ja nyt on daily pesutiiviste, jonka myös laitan pesupalloon n. puolikas pallollista koneeseen.
      Välillä laitan comfort- huuhteluainetta pienen määrän ja jätän aina pesun jälkeen koneen kannen auki, jotta se kuivuisi kunnolla pesujen välillä.

      • haisee =/

        Oma koneeni on vain vuoden vanha ja kansi on aina ollut auki pesujen välillä, olen myös pessyt säännöllisesti irroitettavat pesuainelokerot. Haju siis todennäköisesti johtuu matalista pesulämpötiloista ja/tai pesuaineesta, mutta nyt ongelma ainakin näyttäisi kadonneen, jipii :)


    • /)/

      työkaverit väittivät, että jossain haisi pesty pyykki, "me ei tiedetä, mikä se haju on". Kymmeniä kuivaushuoneita siivosin, enkä huomannut mitään hajua. Pesuaineessa voi olla liian voimakas tuoksu, halpa x-tra pesuaine on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe