Tiedustelisin :)

Tuleva ponin omistaja

Että onko Newforesteissa jonkin verra myös ylisuuria poneja?
Esim.148-150?
Olen miettinyt poninhankinnassa yhdeksi vaihtoehdoksi myös tätä rotua.
Olen jo aikuinen, 160 cm ja painoni on 56kg
Onko jollakin aikuiselle tai minun kokoisellani omistuksessa ko. ponia tai vastaavasti kokemusta ponirodusta ja sillä ratsastamisesta?
Ovatko ne suosittuja myös kevyeillä aikuisilla?

8

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Verbatim-

      poni on rodultaan nf. Nämä ponit ovat hyviä myös pienille aikuisille, mutta ovat vain tuittupäisiä. Miksipä ei siis hankkia suoraan hevosta? Jos kuitenkin aikuinen olet?

      • Tuleva ponin omistaja

        Niin.. onhan niissä toki tuittupäisiäkin, mutta olen huomannut että joka roduissa löytyy poikkeuksia.Kyse on kuitenkin yksilöistä.En ajatellut että Haa, tuossa on ilmoitus newforestin ponista, jolla sopiva koko jne.otampa sen suorilta.Vaan perehdyn yksilöön erityisesti siihen, onko sen luonne minulle sopiva. Newforesteja on myös luonteeltaan jaloja :)
        Olen tykästynyt sanontaan "paras hevonen ei tunne väriä eikä rotua "
        Ponia kaipailisin siksi että se on niin kätevä :)
        Ratsastelen paljo maastossa, ja tykkään pysähtyä, retkeillä.
        Pidän myös erityisen paljon ratsastamisesta ilman satulaa, niin että laitan ponille vain viltin ja loimivyön.Ja selkän ei ole niin helppo kiivetä takaisin luonnossa, jos ei ole jalustimia... joten poni on kuten sanoin kätevä näppärän kokonsa puolesta :)


    • Tuleva ponin omistaja

      mietiskelin että Appaloosa saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto :)

      • -Verbatim-

        hankalaa löytää Suomesta noin "erikoista" rotua.


    • Ponin omistaja

      Tulevalle ponin omistajalle sanoisin,että Verbatim`in mainitsemia tuittupäitä löytyy jokaisesta rodusta,olkoon hän poni tai hevonen.Meillä on aivan ihana NF,joka käyttäytyy hyvin kaikkialla eli niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.NF:t ovat persoonallisia,viisaita,oppivaisia,hellyyden kipeitä ja seuraa kaipaavia hurmureita.

    • minä vaan

      Heips!

      Mulla on noin 145cm jykevä Nf ruuna. Olen 168cm pitkä ja painan noin 60kg ja olen myöskin ihan aikuinen ihminen. Hyvin ollaan tultu ponin kanssa toimeen, ei ole ollut ongelmia missään lajissa (koulu, esteet, kenttä). Hyvin kykenet pituutesi/painosi kanssa menemään ihan ponin mitoissa olevalla ponillakin :)

      Ponirotuna mielestäni ehdottomasti ykkönen :)

      Jos satut tänne vielä eksymään ja haluat jutella lisää, laita mailia :)

    • jassu-ope

      minulla on mutta en ole sinun kokoinen tai sinun ikäinen minulla on omia hevosia ja myös newforestinpoinikin sen säkä korkeus oikestihan on Enintään 148cm mutta ei se tarkoita että se ei voi olla sen korkeampi minun newforestinponini on 152cm-pitkä jos haluat lisätietoja kysy minulta tv:jassu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe