Kokemusta omasta ponista?

Tuleva ponin omistaja

Hei,kuulisin mielelläni teitä, joilla on kokemusta omasta ponista.
Saa kertoilla ihan kaikesta.
Plussaa olisi , jos sinulla on poni omassa pihapiirissä maaseudulla tai on ollut joskus.
Koska minulla se kuuluu lähitulevaisuuden suunnitelmiin. :)
Päivän rutiineista, ruokinnasta, ratsastuksesta maastossa(mahdl. myös kentällä..oman kentän rakentamisesta)madotuksista ym. arkipäiväsistä asioista ja tilanteista, ponin luonteesta ja siitä miten viihdytte yhdessä.Ja sekin kiinnostaa että kuinka uuteen paikkaan sopeutuminen ponilta kävi.Olen myös erittäin kiinnostunut kuulemaan aikuisista ihmisistä, joilla on poni,miten päädyitte valitsemaan ponin eikä hevosta?

5

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lodde

      mulla on oma risteytysponi, issikan ja shettiksen risteytys.. Se saa aamulla aikaisin rehut ja sitten mennää aina ennen koulua pienelle lenkille, iltapäivällä saa rehuja, mennää tunnille, ja maastoon, sitten saa hiukan kauraa ja porkkanaa yleensä, illalla vien myös rehut

    • moi.ostin itselleni vasta viime viikolla oman risteytys ponin.se oli minulla ensin vuokralla kävin 3 kertaa viikossa ratsastamassa sillä.sitten kuuluin ikävän uutisen se talli jossa poni asuu lopettaa toimintansa ja kaikki hepat myydään pois.no minä en antanut periksioli meinaan syntynyt jo niin tiivis suhde poniin että otin mietitä myssyn päähän...tallin pitäjä sanoi minulle että osta poni omaksi,mutta tiesin jo etu käteen että minulla ei koskaan tulisi olemaan varaa omaan poniin..=( melkein jo heitin toivon ja sanoin tallin pitäjälle että myy vaan poni pois,ja melkein itkin...kotona kuitenkin keskustelin mieheni kanssa että nyt loppuu sitten minun hevos harrastus koska tunnit on niin kalliita.mieheni sanoi enin vaan että kyllä me jotain keksimme...seuraavana päivänä mieheni ilnoitti että kysyppäs tallin omistajalta että paljonko poni maksaa???pitkän keskustelun jälkeen ääsimme yhteis ymmärrykseen,ja menimme tallille yhdessä keskustelemaan,ja KAUPAT syntyi...mieheni osti minulle ponin.silloin mietin että voiko ihananpaa miestä olla olemassa...poni sai jdä sille tallille missä se olikin ja sille jäi myös vanhoja kavereita sinne.eli tuttu ympäristä ja kaverit...käydään ponin kanssa ratsasteleen kerran päivässä joko kentällä(valmis kenttä)tai maastossa.ruokinnasta ei minun tarvitse vielä huolehtia kun on yritys vielä pystyssä tän kuun loppuun..madottaa se nyt pitäs ja se kannattaa tehä noin 4-6 kertaa vuodessa itse ajattelin sitä 4 eli helmikuu..toukokuu.elokuu.marraskuu.poni on ihan yhtä ihana kun ennen omistustakin pikkusen yrittää aina pelotella mutta kun ei ana periksi niin lopettaa.olen itse 23v ja ihan tyytyväinen että minulla on poni ei hevosta,olen itsekkin aika pieni ikäisekseni.aika kuluu kui siivillä kun touhuaa ponin kans.lenkin jälkeen vie ulos ja annan tarhaan heiniä.kesällä olisi tarkoitus ruveta käymään valmennuksissa ja kisoissa kohan omat taidot karttuu.stemppiä oman ponin ostoon.

    • puolikas kuitenkin

      mä omistan mun siskon kaa ponin puoliksi.. mä kuitenkin hoijan meijän kaikki hevoset(3kpl) melkein kokonaan , paitsi koolu aamuisin.. eli aamulla hepat saa heinät, päivällä myös, n. 5 aikaan liikutusta, illlalla rehut ja heinät..meillä on kaksi vanhaa ponia ja yksi nuorempi heppa.. toinen vanhemmista poneista lopetetaan.. olen viettänyt sen kanssa monta ihanaa, välillä pelottavaakin vuuotta.. mutta nyt on aika päästää irti.. en halua,että se joutuu kitumaan.. joten muista, jos saat oman karvapallerosi, että sitten jos ponista on pakko päästää irti, älä pitkitä sitä aikaa, vaan päästä irti...

    • verpuli

      Joo siis mulla on ollu nyt vajaa vuoden oma poni tuossa melkein omalla pihalla naapurin tallissa. Sillä on siinä kaverina neljä ravuria ettei yksin tarvi olla. Aamulla nää meidän naapurit ruokkii sen ja vie ponskin pihalle. Kesällä tai muute viiknoloppusin meen tallille joskus puolenpäivän aikaan. Sitte siivoilen karsinan ja teen kaikkea muuta mitä nyt silloin tarviikaan, anna päiväheinät, putstailen kamoja yms. Sitten lähden yleensä ratsastamaan ym. ponskia liikuttamaan. Sitten vien ponskin yleensä takaisin pihalle ja meen takasin kotiin (: Joskus kanssa meen sitten illalla vielä taluttelemaan ponskia samalla kun äiti tai sisko vie koiraa lenkille niin lähden ponskin kanssa mukaan. Ja samalla sitten jätän ponille iltaruuat sinne valmiiksi tai annan ne sille itse, riippuu päivästä (: Eipä siinä oikeestaan mitään muuta erikoista.

    • j.mä

      teillä sentään on..........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe