Sairaslomaa tosi helposti

hipsu

Olin yllättynyt kun menin valittamaan monen päivän päänsärkyä neuvolaan ja siellä ei keksitty mitään muuta syytä kuin stressi, jota minulla kyllä on reilusti. Neuvolan täti sanoi että soita jos viikonlopun jälkeen vielä tuntuu pahalta etkä halua mennä töihin niin kirjoitan sairaslomaa pari päivää. Huh, ei pokka kestänyt jäädä saikulle vaikka kieltämättä töihintulo ärsytti ja päänsärky iski heti aamulla työmatkalla. Kuinka moni on jäänyt saikulle raskauden aikana stressin ja yleisen työketutuksen takia?

21

7569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • \o/

      enkä kyllä ole sitten niin yhden yhtään väkisin koittanut töissä olla. enkä tule olemaan. muutoinkaan en ole työpaikastani nauttinut enää vuosiin, niin ilolla otan vastaan jokaisen päivän mitä ei siellä tarvitse viettää. ja niitä on kyllä riittänyt tässä raskaudessa =)

      vielä olis viikon verran saikkea jäljellä ja sitten alkaa äippäloma. ja ah, vuoteen ei tarvitse työmaata ajatella... tosin en ole siellä heinäkuun puolen välin jälkeenkään ollut muutenkaan kuin kolme päivää ja ennen sitäkin aika vähän alkuraskauden vuotojen vuoksi.

      • alkup..

        Oletko nyt sairaslomalla nimenomaan stressin ja työuupumuksen takia?


      • asiassa...
        alkup.. kirjoitti:

        Oletko nyt sairaslomalla nimenomaan stressin ja työuupumuksen takia?

        lääkärin kanssa oli pitkä juttutuokio kaikenmaailman asioista (stressi ja työv**utus mukaan luettuna) ja sanoin sitten että selkääkin särkee ja liitokset on kipeet enkä saa edes enää nukuttua...

        kysy sitten että kelpaako jos hän laittaa kolme viikkoa ja selkäkivun syyksi ja sanoin että kyllä se mulle kelpaa =) taustalla tässä oli meidän työpaikka ja sen "periaatteet" eli meillä ei saa palkallista saikkea vi***uksesta ja stressistä ilman, että käy ensin työpaikkalääkärillä ja hänen lähetteellään psykiatrilla ja sittenkin vaan jollain tietyllä koodilla. eli olis menny niin hankalaksi (ja tää gynekin tiesi sen) että päädyttiin tämmöseen ratkaisuun.

        eli diagnooseina mulla on ollut noi verenvuodot ja keskenmenon uhka, riskiraskaus ja sen seuranta, ennenaikaiset supparit/synnytyksen liian aikaisen käynnistymisen pelko, raskausajan diabetesselvitys ja nyt viimeisempänä selkäkipu sitten äippälomaan asti.

        mut ellei sulla ole yhtä pa**amaista työpaikkaa ja pomoa ku mulla, ni kyllä tuosta stressistä ja työuupumuksestakin normaalipaikoissa sairauslomaa saa ja palkallisena.

        älä turhaan rääkkää itseäsi piippuun, vauvan ja sun terveys on kuitenkin tärkeämpää kuin yksi työmaa!!!


      • käytöstä
        asiassa... kirjoitti:

        lääkärin kanssa oli pitkä juttutuokio kaikenmaailman asioista (stressi ja työv**utus mukaan luettuna) ja sanoin sitten että selkääkin särkee ja liitokset on kipeet enkä saa edes enää nukuttua...

        kysy sitten että kelpaako jos hän laittaa kolme viikkoa ja selkäkivun syyksi ja sanoin että kyllä se mulle kelpaa =) taustalla tässä oli meidän työpaikka ja sen "periaatteet" eli meillä ei saa palkallista saikkea vi***uksesta ja stressistä ilman, että käy ensin työpaikkalääkärillä ja hänen lähetteellään psykiatrilla ja sittenkin vaan jollain tietyllä koodilla. eli olis menny niin hankalaksi (ja tää gynekin tiesi sen) että päädyttiin tämmöseen ratkaisuun.

        eli diagnooseina mulla on ollut noi verenvuodot ja keskenmenon uhka, riskiraskaus ja sen seuranta, ennenaikaiset supparit/synnytyksen liian aikaisen käynnistymisen pelko, raskausajan diabetesselvitys ja nyt viimeisempänä selkäkipu sitten äippälomaan asti.

        mut ellei sulla ole yhtä pa**amaista työpaikkaa ja pomoa ku mulla, ni kyllä tuosta stressistä ja työuupumuksestakin normaalipaikoissa sairauslomaa saa ja palkallisena.

        älä turhaan rääkkää itseäsi piippuun, vauvan ja sun terveys on kuitenkin tärkeämpää kuin yksi työmaa!!!

        siis onko tosi, että ihmiset ajattelee noin??? Että tosta noin vaan jäädään sairaslomalle kun ketuttaa mennä töihin? Voi luoja sentään, enpä ois uskonu. Ja minäkun oon viimeisillä voimilla taistellu, että saan itteni aamulla ylös sängystä.... töissäkin pahoinvointi piinaa koko päivän, väsymys painaa niin voimakkaana, ettei tahdo jaksaa edes kotia ajaa. Mutta siitä huolimatta menen töihin. VUotoakin on ollut rv 8- rv 12 ja silloinkin kuljin töissä vaikka kuin pelotti ajatus keskenmenosta. Voi herranen aika sentään. Ei se sitte ihme oo, jos ei nuoria/synnytysikäisiä naisia haluta ottaa töihin! Häpeäisitte.


      • Alkuper..
        käytöstä kirjoitti:

        siis onko tosi, että ihmiset ajattelee noin??? Että tosta noin vaan jäädään sairaslomalle kun ketuttaa mennä töihin? Voi luoja sentään, enpä ois uskonu. Ja minäkun oon viimeisillä voimilla taistellu, että saan itteni aamulla ylös sängystä.... töissäkin pahoinvointi piinaa koko päivän, väsymys painaa niin voimakkaana, ettei tahdo jaksaa edes kotia ajaa. Mutta siitä huolimatta menen töihin. VUotoakin on ollut rv 8- rv 12 ja silloinkin kuljin töissä vaikka kuin pelotti ajatus keskenmenosta. Voi herranen aika sentään. Ei se sitte ihme oo, jos ei nuoria/synnytysikäisiä naisia haluta ottaa töihin! Häpeäisitte.

        Häpeäisitte? eihä tässä ollu kuin yksi joka on tunnustanut olevansa saikulla v***tuksen takia. Ja mulla se ketutus aiheuttaa monen päivän päänsäryn ja rajun ylävatsakivun mutta saikulle en oo vielä jäänyt vaikka lupasivat kirjottaa. Siksi kyselinkin että miten yleistä on..


      • kyse
        käytöstä kirjoitti:

        siis onko tosi, että ihmiset ajattelee noin??? Että tosta noin vaan jäädään sairaslomalle kun ketuttaa mennä töihin? Voi luoja sentään, enpä ois uskonu. Ja minäkun oon viimeisillä voimilla taistellu, että saan itteni aamulla ylös sängystä.... töissäkin pahoinvointi piinaa koko päivän, väsymys painaa niin voimakkaana, ettei tahdo jaksaa edes kotia ajaa. Mutta siitä huolimatta menen töihin. VUotoakin on ollut rv 8- rv 12 ja silloinkin kuljin töissä vaikka kuin pelotti ajatus keskenmenosta. Voi herranen aika sentään. Ei se sitte ihme oo, jos ei nuoria/synnytysikäisiä naisia haluta ottaa töihin! Häpeäisitte.

        ollut laiskuudesta vaan siitä, mitä se työssä jaksamattomuus voi ihmisen kropassa saada aikaan! Raskaus ei ole sairaus mutta jos äiti uuvuttaa itsensä stressaamalla ja kaiken maailman psykosomaattisilla oireilla ja itkemisellä niin parempi kai olla hetki sairaslomalla?


      • vauvasi
        käytöstä kirjoitti:

        siis onko tosi, että ihmiset ajattelee noin??? Että tosta noin vaan jäädään sairaslomalle kun ketuttaa mennä töihin? Voi luoja sentään, enpä ois uskonu. Ja minäkun oon viimeisillä voimilla taistellu, että saan itteni aamulla ylös sängystä.... töissäkin pahoinvointi piinaa koko päivän, väsymys painaa niin voimakkaana, ettei tahdo jaksaa edes kotia ajaa. Mutta siitä huolimatta menen töihin. VUotoakin on ollut rv 8- rv 12 ja silloinkin kuljin töissä vaikka kuin pelotti ajatus keskenmenosta. Voi herranen aika sentään. Ei se sitte ihme oo, jos ei nuoria/synnytysikäisiä naisia haluta ottaa töihin! Häpeäisitte.

        terveyden, niin siitä vaan ihan vapaasti. jokaisella meillä on omat elämänarvot ja tärkeysjärjestys, mulla TÄRKEINTÄ ELÄMÄSSÄNI ON OMA JA VAUVANI TERVEYS. jos sulla pätemisen tarve töissä ja yli-ihmisen esittäminen niin siitä vaan. oot tainnu saada lapsesi liian helposti kun on varaa uhrata mielummin vauva ku yks typerä työmaa?

        ei vois vähempää kiinnostaa tommosten teeskentelijöiden mielipiteet kun omasta ja vauvani tulevaisuudesta on kyse. maailma on täynnä työpaikkoja ja kun kerran työpaikka ja pomo on paskoja, niin sitä saa takaisin mitä tilaa. ehkä siellä viitsisi pienen krämpän kanssa ollakin jos jotenkin palkittaisiin, mut kun ei niin ei. turha luulla että meen päiväkskään paikkaan missä mua tai mun työpanosta ja ennen kaikkea mun ja vauvan terveyttä ei arvosteta. niin kauan kuin saikkea saa ni sitä haen. nyt ja ikuisesti.


      • lapsen vaarantamisesta
        vauvasi kirjoitti:

        terveyden, niin siitä vaan ihan vapaasti. jokaisella meillä on omat elämänarvot ja tärkeysjärjestys, mulla TÄRKEINTÄ ELÄMÄSSÄNI ON OMA JA VAUVANI TERVEYS. jos sulla pätemisen tarve töissä ja yli-ihmisen esittäminen niin siitä vaan. oot tainnu saada lapsesi liian helposti kun on varaa uhrata mielummin vauva ku yks typerä työmaa?

        ei vois vähempää kiinnostaa tommosten teeskentelijöiden mielipiteet kun omasta ja vauvani tulevaisuudesta on kyse. maailma on täynnä työpaikkoja ja kun kerran työpaikka ja pomo on paskoja, niin sitä saa takaisin mitä tilaa. ehkä siellä viitsisi pienen krämpän kanssa ollakin jos jotenkin palkittaisiin, mut kun ei niin ei. turha luulla että meen päiväkskään paikkaan missä mua tai mun työpanosta ja ennen kaikkea mun ja vauvan terveyttä ei arvosteta. niin kauan kuin saikkea saa ni sitä haen. nyt ja ikuisesti.

        eikä pätemisen tarpeesta. Enkä todellakaan oo lapsiani saanut helpolla. MUTTA... mielestäni on törkeetä, jos hakee raskauden varjolla sairaslomaa pelkästään sen takia, ettei kiinnosta mennä töihin. Ja mitä noitten omien vuotojen suhteen tulee, niin minulle lääkäri ainakin totesi, ettei alkuraskaudessa ole mitään tehtävissä joten lepäilystäkään ei juurikaan apua olisi. Pointtini on siis se, että sairaslomalle jäädään todellisten vaivojen takia, ei ketutuksen takia. Muakin ketuttaa joka päivä, mutta en sen takia kotiin jää. ! Ja vielä: voiko työnantaja arvostaa sun työpanosta, kun sitä ei näköjään edes ole???


      • osa näistä
        lapsen vaarantamisesta kirjoitti:

        eikä pätemisen tarpeesta. Enkä todellakaan oo lapsiani saanut helpolla. MUTTA... mielestäni on törkeetä, jos hakee raskauden varjolla sairaslomaa pelkästään sen takia, ettei kiinnosta mennä töihin. Ja mitä noitten omien vuotojen suhteen tulee, niin minulle lääkäri ainakin totesi, ettei alkuraskaudessa ole mitään tehtävissä joten lepäilystäkään ei juurikaan apua olisi. Pointtini on siis se, että sairaslomalle jäädään todellisten vaivojen takia, ei ketutuksen takia. Muakin ketuttaa joka päivä, mutta en sen takia kotiin jää. ! Ja vielä: voiko työnantaja arvostaa sun työpanosta, kun sitä ei näköjään edes ole???

        nykyajan nuorista niin herkkiä ja vastuuntunnottomia, että heti haetaan saikkua vaikka oko 9 kk:n ajaksi, kun tulee tekosyy hakea. Ei olla totuttu kestämään mitään ja mitään kipuja ei tietty saisi olla raskauden eikä synnytyksenkään aikana, mistä johtuu sitten suuret määrät pelkopoliklinikoilla kävijöistä. Arvaanpa, että alkuperäisen viestin kirjoittaja ei ole montaa hetkeä edes vielä työuraa viettänyt. Olisiko kenties ensimmäisen työpaikkaa...


      • näitä...
        osa näistä kirjoitti:

        nykyajan nuorista niin herkkiä ja vastuuntunnottomia, että heti haetaan saikkua vaikka oko 9 kk:n ajaksi, kun tulee tekosyy hakea. Ei olla totuttu kestämään mitään ja mitään kipuja ei tietty saisi olla raskauden eikä synnytyksenkään aikana, mistä johtuu sitten suuret määrät pelkopoliklinikoilla kävijöistä. Arvaanpa, että alkuperäisen viestin kirjoittaja ei ole montaa hetkeä edes vielä työuraa viettänyt. Olisiko kenties ensimmäisen työpaikkaa...

        kaikkitietäviä tätejä taas...

        millään viitsisi edes vastata mihinkään näin typerään kirjoitteluun mutta sanotaanko nyt sen verran että ensinnäkin RIIPPUU KUULES IHAN SIITÄ ETTÄ MISTÄ NE ALKURASKAUDEN VUODOT JOHTUU! jestas kun täällä vilisee näitä idiootteja aina vaan.... on pikkasen eri vuotaako istukka verta koska on KOHDUNSUUN PÄÄLLÄ vai onko menossa kesken sikiön vamman vuoksi. ja KYLLÄ, tuohon istukkavuotoon auttaa VAIN JA AINOASTAAN LEPÄÄMINEN JA KOHDUN KASVU!!!!!!!!!!!!!!!

        ja tälle toiselle näsäviisaalle tiedoksi että taidan olla ainut täysikasvuinen täällä joka vihdoin on ymmärtänyt sen tosiasian että elämäässä TODELLAKIN on muuta ihan helvetin paljon tärkeämpää kun yks typerä työmaa! eikä todella ole ensimmäinen työpaikkani ja valitettavasti tässäkin samassa paskapuljussa olen joutunut viettämään jo 9 vuotta taloudellisista syistä. onneksi siitäkin pääsee taas hetkeksi eroon.

        ja edelleen: PÄTEKÄÄ PÖLJÄT IHAN RAUHASSA. minä olen joutunut kumpaakin lastani tekemällä tekemään yhteensä 8 vuotta, kumpikin raskaus on ollut vaikea ja aikanani olen kyllä antanut itsestäni enemmän kuin tarpeeksi työnantajalleni ilmaisina ylitöinä ja jatkuvana venymisenä kolmen ihmisen työmäärän alla. EI KUULKAA VOIS PASKAAKAAN ENÄÄ KIINNOSTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • aikaan....
        osa näistä kirjoitti:

        nykyajan nuorista niin herkkiä ja vastuuntunnottomia, että heti haetaan saikkua vaikka oko 9 kk:n ajaksi, kun tulee tekosyy hakea. Ei olla totuttu kestämään mitään ja mitään kipuja ei tietty saisi olla raskauden eikä synnytyksenkään aikana, mistä johtuu sitten suuret määrät pelkopoliklinikoilla kävijöistä. Arvaanpa, että alkuperäisen viestin kirjoittaja ei ole montaa hetkeä edes vielä työuraa viettänyt. Olisiko kenties ensimmäisen työpaikkaa...

        voi taivas sentään näitä...

        valitettavasti en tämän 35 vuotisen elämänkokemukseni perusteellä kyllä pysty näkemään tuota pointtia ajatuksessasi. miten voit kirkkain silmin sanoa että on ihan jees, jopa siis enemmänkin suotavaa ja tavoiteltavaa kuin paheksuttavaa SAIRASTUTTAA ITSENSÄ JA VAARANTAA LAPSENSA TYÖNTEON/TYÖNANTAJAN VUOKSI???

        hirvittää ajatellakkin miten kamalaan suuntaan tää yhteiskunta on koko ajan näköjään menossa ja kiihtyvällä tahdilla. millään muulla ei oo enää väliä kunhan vaan firmat saa maksimoitua miljoonavoittonsa joka vuosi aina vaan korkeemmalla potenssilla. jo on täälläkin tulevat äidit nähtävästi aivopesty urhaamaan kaiken herrojen paksujen perseiden eteen...

        no, minä kyllä yhdyn tähän ihmiseen jota niin kiivaasti täällä halveksitte. omalla työpaikallani on tämän reilun 10 työvuoden aikana kolme ihmistä joutunut "lataamon" kautta parin vuoden sairauslomalle ja yksi tehnyt itsemurhan kun ei vaan työnantajalle mikään riitä ja kaikenlainen inhimillisyys on ennen kuulumaton käsite. en aio joutua tuon jonon jatkoksi ja teen vastakin vain sen mistä minulle (tuo mitätön) palkka maksetaan.

        niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. koska työnantajamme kohtelee meitä kuin pelkkiä loppuun puristettavia hyödykkeitä, en minäkään hänelle ihmisarvoa anna.


      • veristä vuotoa-->saikku
        lapsen vaarantamisesta kirjoitti:

        eikä pätemisen tarpeesta. Enkä todellakaan oo lapsiani saanut helpolla. MUTTA... mielestäni on törkeetä, jos hakee raskauden varjolla sairaslomaa pelkästään sen takia, ettei kiinnosta mennä töihin. Ja mitä noitten omien vuotojen suhteen tulee, niin minulle lääkäri ainakin totesi, ettei alkuraskaudessa ole mitään tehtävissä joten lepäilystäkään ei juurikaan apua olisi. Pointtini on siis se, että sairaslomalle jäädään todellisten vaivojen takia, ei ketutuksen takia. Muakin ketuttaa joka päivä, mutta en sen takia kotiin jää. ! Ja vielä: voiko työnantaja arvostaa sun työpanosta, kun sitä ei näköjään edes ole???

        miten voit ajatella noin itsekkäästi? Jos ei omalla jaksamisellasi ole väliä niin luulis että välittäsit ees vauvasta. Tottakai lepo auttaa vähentämään keskenmenon riskiä! tiedoksi; jos on vuotoa---> keskenmenon riski---> lääkärit suosittelee kolmen ällän hoitoa- Lepo, Lämpö ja Lempeys.

        Itse sain keskenmenon kesällä, tuli ruskeaa vuotoa ja keskenhän se oli mennyt. Nyt olen taas raskaana ja on tullut veristä vuotoa ja lääkäri määräsi heti viikon sairasloman. Kyse on sentään TOISESTA IHMISESTÄ! Mulle on ainakin ihan sama mitä muut ajattelee, ja kaikki ovat kyllä sanoneetkin että nyt lepäät. Eiköhän sitä töitä ehdi paiskoa kunnolla myöhemminkin.


      • todella?
        veristä vuotoa-->saikku kirjoitti:

        miten voit ajatella noin itsekkäästi? Jos ei omalla jaksamisellasi ole väliä niin luulis että välittäsit ees vauvasta. Tottakai lepo auttaa vähentämään keskenmenon riskiä! tiedoksi; jos on vuotoa---> keskenmenon riski---> lääkärit suosittelee kolmen ällän hoitoa- Lepo, Lämpö ja Lempeys.

        Itse sain keskenmenon kesällä, tuli ruskeaa vuotoa ja keskenhän se oli mennyt. Nyt olen taas raskaana ja on tullut veristä vuotoa ja lääkäri määräsi heti viikon sairasloman. Kyse on sentään TOISESTA IHMISESTÄ! Mulle on ainakin ihan sama mitä muut ajattelee, ja kaikki ovat kyllä sanoneetkin että nyt lepäät. Eiköhän sitä töitä ehdi paiskoa kunnolla myöhemminkin.

        Että alkuraskauden vuoto on automaattisesti syy sairaslomaan? Voi pyhät lehmät sentään..... mitenkähän mulle ei sitten ole KERTAAKAAN edes ehdotettu sairaslomaa, vaikka vuotoa on ollut koko ajan? Siitäkin huolimatta, ettei vuotopaikkaa ole edes löytynyt. Eikä siltikään, vaikka edellinen raskaus päättyi keskeytettyyn keskenmenoon rv 11 ja sitä edellinen kohdunulkopuoliseen raskauteen rv 8. En väitä, etteikö sairaslomalle saa jäädä, jos siihen on todellinen syy ja lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. Itsekin olisin TOTTAKAI jäänyt tässäkin tilanteessa, jos lääkäri olisi sitä mieltä, että se olisi sikiölle parasta. Nyt on kyse vain ja ainoastaan siitä, että en hyväksy ihmisiä jotka raskauden varjolla jäävät sairaslomalle sen takia, ettei vaan satu työ kiinnostamaan. Eikö se nyt oo itsestään selvää, että jos ihan oikeesti on työkyvytön niin sillon ollaan sairaslomalla. Mutta en kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että keksitään joku vaiva raskasaikana jotta ei tarvi mennä ikävään työpaikkaan.


      • että olet aika
        todella? kirjoitti:

        Että alkuraskauden vuoto on automaattisesti syy sairaslomaan? Voi pyhät lehmät sentään..... mitenkähän mulle ei sitten ole KERTAAKAAN edes ehdotettu sairaslomaa, vaikka vuotoa on ollut koko ajan? Siitäkin huolimatta, ettei vuotopaikkaa ole edes löytynyt. Eikä siltikään, vaikka edellinen raskaus päättyi keskeytettyyn keskenmenoon rv 11 ja sitä edellinen kohdunulkopuoliseen raskauteen rv 8. En väitä, etteikö sairaslomalle saa jäädä, jos siihen on todellinen syy ja lääkäri katsoo sen tarpeelliseksi. Itsekin olisin TOTTAKAI jäänyt tässäkin tilanteessa, jos lääkäri olisi sitä mieltä, että se olisi sikiölle parasta. Nyt on kyse vain ja ainoastaan siitä, että en hyväksy ihmisiä jotka raskauden varjolla jäävät sairaslomalle sen takia, ettei vaan satu työ kiinnostamaan. Eikö se nyt oo itsestään selvää, että jos ihan oikeesti on työkyvytön niin sillon ollaan sairaslomalla. Mutta en kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että keksitään joku vaiva raskasaikana jotta ei tarvi mennä ikävään työpaikkaan.

        ...ihme kohtelua saanut jos ei tuommosen historian jälkeen ole sairaslomaa edes ehdotettu! missähänpäin tuommosia lääkäreitä on...

        täälläpäin näköjään raskaana olevia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä...


      • mistä johtuu
        että olet aika kirjoitti:

        ...ihme kohtelua saanut jos ei tuommosen historian jälkeen ole sairaslomaa edes ehdotettu! missähänpäin tuommosia lääkäreitä on...

        täälläpäin näköjään raskaana olevia kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä...

        mutta näin vain on. Minulle lääkäri totesi, ettei alkuraskaudessa auta vaikka päällään seisois niin lapsukainen tulee pois jos on tullakseen. Ja kun vuoto on ollut ruskeeta koko ajan niin pitivät sitä vaarattomana. Tosin kontrolleja on ollut lähes viikottain ja ultraavat tiheään jotta näkevät, onko kaikki kunnossa. Mutta ei sairaslomasta sanaakaan joten en oo sitä sitten pyytänytkään.


    • kimma86

      Kärsin pahoinvoinnista. Sitten eräänä aamuna kun olin töissä menin oksentamaan taas jälleen kerran soitin lääkärille ajan ja sain viikon sairaslomaa. Lepäilin tosi paljon ja koitin olla tekemättä juurikaan mittään raskasta. Mutta en tiedä auttoiko se, koska tänäänkin ehdin olla vajaat kaksi tuntia töissä kun lähdin oksentelun jälkeen kotiin. Se lääkäri kyseli ekana ja antoi sitten suosiolla heti sairaslomaa. Nyt viikkoja 22 1.

      • Anneli 33

        Olen miettinyt itse pitäisikö jäädä kotiin koska yksinkertaiseti olen aivan loppu iltaisin ja itken paljon. Syynä tähän ei ole työ joka on stressaavaa ja vaativaa, eikä pomosta joka on ottanut raskauden ihanasti vaan naispuoleinen työkaveri joka myrkyttää koko ympäristön vihalla ja katkeruudella joka kohdistuu minun odotukseen.

        Kaikki oli hyvin kun en ollut kertonut mutta sitten helvetti repesi.. Tämä ilmenee sillä että ei katsota edes päin, ei keskustella yhteisessä kahviporukassa ja kun kerroin raskaudesta hän käveli ulos huoneesta ovet paukkuen.

        Nainen joka oli ennen minua raskaana kertoi kohdanneensa tämän saman odottaessaan.

        Ei huvita mennä katsomaan sitä norsunaamaa...

        En ole ollut ennen töissä näin monen naisen kanssa ikinä ja nyt ajattelen että tätäkö tämä on..

        Itselläni on ollut 5 keskenmenoa joten haluaisin nauttia tästä raskaudesta mutta miksi toisen raskaus voi olla noin kova paikka jollekin toiselle.

        Anneli


      • tämä kiukkuinen
        Anneli 33 kirjoitti:

        Olen miettinyt itse pitäisikö jäädä kotiin koska yksinkertaiseti olen aivan loppu iltaisin ja itken paljon. Syynä tähän ei ole työ joka on stressaavaa ja vaativaa, eikä pomosta joka on ottanut raskauden ihanasti vaan naispuoleinen työkaveri joka myrkyttää koko ympäristön vihalla ja katkeruudella joka kohdistuu minun odotukseen.

        Kaikki oli hyvin kun en ollut kertonut mutta sitten helvetti repesi.. Tämä ilmenee sillä että ei katsota edes päin, ei keskustella yhteisessä kahviporukassa ja kun kerroin raskaudesta hän käveli ulos huoneesta ovet paukkuen.

        Nainen joka oli ennen minua raskaana kertoi kohdanneensa tämän saman odottaessaan.

        Ei huvita mennä katsomaan sitä norsunaamaa...

        En ole ollut ennen töissä näin monen naisen kanssa ikinä ja nyt ajattelen että tätäkö tämä on..

        Itselläni on ollut 5 keskenmenoa joten haluaisin nauttia tästä raskaudesta mutta miksi toisen raskaus voi olla noin kova paikka jollekin toiselle.

        Anneli

        työkaverisi mahdollisesti tahtomattaan lapseton? Se voi saada aikaan tuollaisia reaktioita. Itse olen sellainen neiti suorasuu,että kysyisin varmasti,että mikä toista pännii.
        Itse en helpolla töistä pois jää,koska vaikea saada sijaisia ja siksi työkaverit joutuisivat raatamaan enemmän. Järkevä tietty pitää olla. Onneksi kaikki on ollut ok.Rv !12 5


    • saarnata mutta...

      Stressisi vaikuttaa lapseesi, muistappa se. Seurauksena on myös helposti stressaantuva vauva. Jos stressaat, myös verenpaine on pilvissä ja se taas vaikuttaa esim vauvan hapen saantiin...yms!! olin yhtä itserakkaasti ajatteleva esikoisen odottaja joskus ja kadun sitä.
      Tajuat asiat ehkäpä jälkikäteen...mutta jokainen meistä käy oman polkunsa. Mieti kuitenkin vauvaa sillä oikesti odotusaikasi vaikuttaa lapsen koko loppuelämään tarvittaessa!

    • joulumamma75

      Joo, olen kanssa huomannut että sairaslomaa annetaan tosi helposti. Hyvähän se sinänsä, vauvan ja äidin terveyttä ajatellen.
      Äitisyloma alkaa kahdenviikon päästä (30 arkipv ennen la), ja minulle on ehdotettu muutaman kerran jo neuvolassa ja lääkärinkäynnillä sairaslomaa. Aion olla loppuun saakka töissä kuitenkin, ellei tilanne pahene radikaalisesti. Sijainen on vasta aloittanut uutena, ja tuntuu vastuuttomalta jättää hänet yksin tässä vaiheessa.
      Syynä on kivuliaat supistukset. Alkoi rv16 eikä meinaa hellitä yhtään. Hankalin tilanne on silloin kun olen puhelimessa, on pakko sanoa että "anteeksi mutta soitan kohta takaisin" kun joskus käy niin kipeää.
      Muuten menee 8t. juuri ja juuri, kun olen kuitenkin istumatyössä pääasiassa. Stressaavan päivän jälkeen supistelee kyllä öisinkin, mutta ei ole enää ku 2 viikkoa!
      En tiedä, onko hyvä vai huono asia että olen vielä töissä. Mutta en vaan kehtaa kun kuitenkin pystyn olemaan "normaalisti" eikä vuodepotilaana.

    • Anonyymi

      Hirveetä luettavaa osan kommentit. Minusta on hienoa, että on mahdollisuus saada sairaslomaa, jos työ on esim todella stressaavaa tai aiheuttaa yleisesti itselleen stressiä. Kyllä tässä ehtii töitä tehdä ja josko nyt raskaana ottaa saikut vastaan niin ei siinä mielestäni ole mitään hirveästi hävettävää. Päinvastoin, hyvä että pitää lapsesta ja itsestään huolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe