Miten säästetään

ruokamenoissa

Miten säästätte ruokamenoissa? Hiton kallista toi ruoka ja joskus on ostettava kalaakin.

Millainen on perheesi koko?
Mitä ostatte kaupasta ja mistä kaupasta?
Sorrutteko ostamaan hyvää?
Syöttekö valmisruokia vai teettekö itse ja mitä ruokaa teette?

8

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden hengen

      talous minulla.Vajaan vuoden aikana ovat ruokamenoni pienentyneet 50-90E.Valmisruuat jääneet kokonaan pois.Herkuttelenkin välillä,mutta en suinkaan karkeilla.Lähinnä marjoilla teen mitä ihanimpia juttuja.Koska K-kauppa lähin tulee ostokset tehtyä sieltä.Kun jaksaisi rahdata vähän kauempaa saisi vieläkin edullisemmin S-ryhmän kaupoista.Peruna,kasvikset,kaali ja lihasta usein kana.Kalaa käytän myös vähintään kerran viikossa.Naudan tai sian lihaa harvemmin,sen sijaan lammasta.Poro ja Riista käristys edullista ja hyvää.

    • mutta makoisaa!

      Isäni on kautta aikain harrastanut kalastusta, joten pienenä kalaa tuli syötyä usein.
      Vielä nykyäänkin kala on meikäläisen himoherkkuva.
      Silloin tällöin tulee lähdettyä isukin mukaan merelle, talvisin kävellen, muutoin sitten isän omalla veneellä.

      Savustan kalani parvekkeella ja haju on sen mukainen (Naapurit eivät ole kauhean iloisia silloin, mutteivät valita, kun hyvikkeeksi vien heillekkin joskus valmistamaani kalaa..)
      Kyllä minäkin ostan kalaa joskus ihan kaupastakin, sitä mehukasta, makoisaa, suussa sulavaa savustettua kirjolohta..
      Pienikin piitti sitä herkkua maksaa 6 euroa!
      Järjetön hinta, kun sen piitin kuitenkin syö koiran kanssa kahteen pekkaan aika nopeasti.

      S-marketin vakkari asiakas olen, plussakortti (se vihreä) löytyy.
      Viikossa ruokaan menee suurinpiirtein 20 e.
      (sis, koiranruoat ja wc-paperit)
      Joskus tosin saattaa mennä vähemmänkin, tai vähän enemmän..

      Helppoahan minun on toisaalta, kun perheeseeni kuuluu tasan kaksi henkeä: Minä ja koirani.
      Ruokittavana on siis vain kaksi nälkäistä kitaa.

      Kaupasta tulee ostettua tosi usein maitoa mehua, leipää ja joku valmisruoka-purkki.
      Valmissapuskat ovat minun mielestäni aika edullisia, kun annokset ovat useimmiten suuria (paitsi kanasoppa-annokset)
      Puolitoista euroa esim pinaattisopasta ei ole paha hinta. Koskapa se on hyvää.

      Itse tulee tehtyä ruokaa usein,
      makaroonilaatikkoa, (herkkuvani) ja lihapullia (koirani himoherkkuva) kalakastiketta ja perunoita. Spagettia ja jauhelihakastiketta, Nakkisoppaa, uunimakkaraa juustokuorrutuksella... Nam... (Huomaa varmaan, että minulla on nälkä, tätä kirjoittaessani. :))
      Pullaa teen myös itse, kun kaupasta ei oikein tahdo enää löytyä semmoisia tavallisia pikku pullia.
      Ostan aina myös namia, iskee vieroitusoireet, jos näin ei tekisi..

      Siskollani ja serkullani on pieniä ipanoita, jotka ovat usein minun luonani kylässä.
      Silloin tulee tehtyä tosi usein lettuja
      (helppo tekoisia, nopeita, epäterveellisiä ja siksipä myös tosi makoisia. Oma kehu haisee, mutta silti olen aika haka tekemään lettuja)
      Keksejä, suklaakiisseliä, muffinsseja tai mokkapaloja, tai jotakin semmoista itsetehtyä hyvää on pakko olla tarjolla, kun ei niille minun pikku vierailleni oikein suolainen tahdo maistua. :)
      Tykkään ruoanlaittamisesta ja eritoteen leipomisesta.

      Kyllähän nuo herkut tulisi kalliiksi, jos ne kaupasta ostaisi, piirakat ja semmoiset kevyesti maksaa 4euroa!

    • s-ade

      ei varmasti, noin yleisesti. Kirjolohen hinnalla kilpaillaan, sitä saa tarjouskesta todella edullisesti. Ei tosin savustettuna mutta ostapa fileenä ja leikkaa siitä ohuita siivuja, samalla tavalla kuin graavikalasta leikataan. Paista ne sitten kuumalla teflonpannulla, lisärasvaa ei tarvita. Kypsänä grillimaustetta päälle, tai aromisuolaa. Voittaa kalapuikot mennen tullen, ja on paljon terveellsiempää.

      Raakoja "puikkoja" pakastan pusseihin, siitä ne on helppo paistaa kiireisenä päivänä.

      Juurekset ja kaali ovat aina halpoja. Lapsetkin syövät raakaa porkkanaa, kun vain viitsii niitä kuoria jääkaappiin muovipussiin. Samoin kaalia isoina suikaleina tai paloina. Räiskäletaikinaan kun lisää reilusti kaaliraastetta, saa hyvän arkiruoan puolukkahillon kanssa.

      Yleensäkin itse kannattaa ruokaa tehdä mahdollisimman paljon, sillä säästää rutkasti.

      • Kerrohan

        Kuinkapaljon laitat kaaliraastetta räiskäletaikinaan? Palaako helposti? Käsitteletkö raastetta jotenkin ennen taikinnan laittoa?


      • sateenkaariko

        ...kyllä täällä meillä päin ole halpaa tuo kirjolohi....tais männäviikolla olla jotain 10 euron kilohintaa....minusta se on kallista!


    • Säästäjänä

      Säästämisestä ja säästövarojen koroista kerron omassa blogissani. Joten, joku joka haluaa vähistäkin säästöistä päästä kohtuullisille tienesteille niin seuratkaa www.omatalous.blogaaja.fi

    • näillä minä pärjään

      Leipä on kallista, kannattaa opetella leipomaan esim sämpylöitä aluksi. Juurekset on edullisia, niitä kannattaa käyttää paljon, yleensäkin itsetehty ruoka on halvempaa. Kaupassa ei kannata käydä jokapäivä,

    • Säästövinkit ruokaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe