Pitkittynyt kuume

Ka-Po

Mitähän tämä mahtaa olla.Kuumeilua on ollut kohta kolme viikkoa.Ei ole ollut flunssaa.Aamulla lämpö 37.2 Iltapäivällä kuume nousee 37,8 joskus ylikin.Veriarvot ok Syönti käy .Vuoteessa olo alkaa käydä voimien päälle. Kirjoita pikaisesti jos olet sairastanut samaa

29

39857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut jo

      1v4kk kuumeessa..37-38.. eikä ole syytä löytynyt.. tollanen kolmeviikkoa nyt tuntuu aika vähäiseltä.. käy uudestaan lääkärillä...

      • täällä

        "Kiva" kuulla, että on muitakin "kummajaisia". Itselläni oli yhtä pitkä samanlainen kuumeilujakso. Yhtä painajaista jatkuva väsymys, palelu ja epätietoisuus. Onneksi on nyt mennyt ohi.


    • mikä on

      normaali lämpötilasi?
      Tupakoijalla on alempi kuin tupakoitsijalla.
      Ilta lämpö on aina enemän kuin aamulämpö.

      • on ollut

        normaali lämpö 36.4... ja tupakoin.. olen siis tuo toinen vastaaja, en alkuperäinen kysyjä..


      • pera
        on ollut kirjoitti:

        normaali lämpö 36.4... ja tupakoin.. olen siis tuo toinen vastaaja, en alkuperäinen kysyjä..

        Minullakin on tässä kohta 5 viikkoa ollut. Ensin oli flunssa sitten kaikki muuta lähti,mut lämpö jäi, jossain vaiheessa päivää on 37 tai vähä yli. Verikokeissa ei mullakaan mitään. En oo viittiny urheilla,mut tuli tuossa kapakassa käytyä,kun ei tätä edes huomaa mitenkään vireystilassa. Oiskohan sit joku pitempi aikainen virus, en tiedä...


      • nousu
        pera kirjoitti:

        Minullakin on tässä kohta 5 viikkoa ollut. Ensin oli flunssa sitten kaikki muuta lähti,mut lämpö jäi, jossain vaiheessa päivää on 37 tai vähä yli. Verikokeissa ei mullakaan mitään. En oo viittiny urheilla,mut tuli tuossa kapakassa käytyä,kun ei tätä edes huomaa mitenkään vireystilassa. Oiskohan sit joku pitempi aikainen virus, en tiedä...

        http://www.tohtori.fi/?page=2442205&id=8240486

        Kuume


        Kuume on sitä huolestuttavampaa, mitä korkeampaa ja pitkäkestoisempaa se on. 37,5° C kainalosta mitattuna on nk. Iämpöilyä, joka voi liittyä virustulehduksiin. Mittaa kuume pitämällä elohopeamittaria vähintään 7 minuuttia kainalossa. Elektroniset mittarit ovat nopeita ja luotettavia.

        Mene lääkäriin, jos kuume nousee yli 38,5 asteen ja jos esiintyy muita oireita, jos kuume liittyy johonkin pitkäaikaissairauteen tai jos yleiskuntosi laskee äkillisesti.

        Hoito-ohjeena :

        - juo paljon vettä tai mehua

        - ole sisätiloissa

        - pukeudu kevyesti eli anna elimistön omalle lämmönlauhdutusjärjestelmälle mahdollisuus toimia

        - edelliseen liittyen pidä huoneilma miellyttävän viileänä

        - vältä ruumiillista rasitusta

        Lääkärin on tutkittava korkeakuumeinen potilas. Oireiden pitkittyminen yli 1-2 viikon ja/tai paheneminen vaativat myös lisätutkimuksia.

        Huomattakoon, että joskus allergiset vaivat ja liiallinen auringonotto voivat kohottaa ruumiinlämpöä.

        *sisätaudit


    • maijariitta

      Yksi vaihtoehto on homeelle altistuminen.

    • loralei82

      Mulla on nyt ollut n.5vko kuumeilua ja aina rasituksessa kuume nousee justiinsa. Nyt on mennyt kunto sellaiseksi, että portaiden kävely tekee hyvin pahan olon. Eilen kävin lääkärissä ja perusverikokeet oli Ok. Keuhkokuvissa oli keuhkoputkissa muutoksia ja joku juttu, mikä saattaa viitata keuhkokuumeeseen. Nyt tutkitaan onko sydänlihastulehdus. Tänään kävin myös laajemmissa verikokeissa. Viime syksynä mulla oli suht sama tilanne ja sillon oli keuhkokuume.

      Eli lääkäriin kannattaa mennä.

      • on kans..

        Nyt pari kuukautta ollu. Oon syöny antibioottikuureja kahesti poskiontelotulehdukseen ja viime viikolla oli korvatulehdus. Nyt on tää kuumeilu/lämpö jatkunu vaan. Ruumiinlämpö vaihtelee 37.1-37.8. Normaali lämpö mul on 36 tai vähän alle (tupakoin). Alkoi jo pelottaa kun kävin netistä lukee kaikkia sairauksien oireita mis voi olla pitkittynyttä kuumeilua.


      • mikä neuvoksi
        on kans.. kirjoitti:

        Nyt pari kuukautta ollu. Oon syöny antibioottikuureja kahesti poskiontelotulehdukseen ja viime viikolla oli korvatulehdus. Nyt on tää kuumeilu/lämpö jatkunu vaan. Ruumiinlämpö vaihtelee 37.1-37.8. Normaali lämpö mul on 36 tai vähän alle (tupakoin). Alkoi jo pelottaa kun kävin netistä lukee kaikkia sairauksien oireita mis voi olla pitkittynyttä kuumeilua.

        kuumetta 37.5 - 37.7 kolmatta viikkoa, verikokeet ok, mikä neuvoksi, onkohan vaan sitkeä virus


      • huolestunut äippä
        mikä neuvoksi kirjoitti:

        kuumetta 37.5 - 37.7 kolmatta viikkoa, verikokeet ok, mikä neuvoksi, onkohan vaan sitkeä virus

        Meidän 11v pojalla on ollut lämpöä 10 päivää.
        Päivän aikana se on 37,2-37.7 välillä ja sittten se laskee jopa 36.7 ja seuraavana päivänä taas lämpö nousee. Poika on ihan pirteä, ei ole nuhaa eikä yskää jne.
        Olemme kotona remontoineet ja laitoimme vinyylitapetit, jotka haisevat ihan kamalalle. Meillä on ollut päänsärkyä, kurkkku on ollut ihan outo ja silmiä on kirvellyt, paitsi pojalla.
        Viikon verran odotimme et se haju häviäis mut toissapäivänä revimme tapetit pois. Onko tää kenties liian kaukaa haettu mahdollinen syy pojan löämpöilyyn? Eilen kävin pojan kanssa terveyskeskuksessa ja tulehdusarvo olivat ihan normaali.
        Kehoittivat tuulettamaan asunnon kunnolla ja jos sittenkään lämpöily ei häviä niin uudelleen lääkäriin.


    • sydän syrjällään

      Minulla on vuositolkulla ollut tuollaista "matalaa lämpöilyä". minulla saattaa olla jo aamista 37,5 ja illalla ei mitään. Joskus taas on niinkuin sinulla. Verenkuvat on otettu; normaalit. Joskus on veren "serbat" reippasti yli 8:n (25)ja muutaman päivän jälkeen taas 8:n pintaan.Olen liikunnanalan ihmisiä ja tiedän mitä liikunta saattaa tahdä sydämelle kuumeessa.Potuttaa kun ei oikein tiedä mitä tehdä. En kehtaa olla niin paljoa sairaslomalla kuin kuuluisi olla: Sairaslomalla syyllinen olo ja töissä ollessa taas pienoinen pelon tunne omasta turvallisuudesta koko ajan.

      • mirka

        Mikähän puolisollani on kun yli 2 viikkoa kuume 37,7-39,2 välillä koko ajan aaltoilevasti,koko pää jatkuvasti kovin kipeä,lievää jäsensärkyä,pulssi liian nopea,sydän jumputtaa,veto ihan pois.5-kertaa labroissa käynyt,tulehdusarvot normaalit,labroissa ei mitään hämminkiä,keuhkokuvat ok.4 eri lääkäriä läpi käynyt eikä syytä löydy.Ollut aiemmin täysin terve eli ei mitään jälkitautia voi olla.


      • tiku82
        mirka kirjoitti:

        Mikähän puolisollani on kun yli 2 viikkoa kuume 37,7-39,2 välillä koko ajan aaltoilevasti,koko pää jatkuvasti kovin kipeä,lievää jäsensärkyä,pulssi liian nopea,sydän jumputtaa,veto ihan pois.5-kertaa labroissa käynyt,tulehdusarvot normaalit,labroissa ei mitään hämminkiä,keuhkokuvat ok.4 eri lääkäriä läpi käynyt eikä syytä löydy.Ollut aiemmin täysin terve eli ei mitään jälkitautia voi olla.

        Onko borrelioosin mahdollisuus jo tutkittu?


    • Väsynyt2

      Minulla alkoi kuume (37,5-37,7) lokakuun ensimmäisen viikonlopulla ja jatkuu yhä selittämättömänä. Lääkärissä olen juossut ja verikokeita, keuhkokuvia, pääkuvia jne. on otettu. Selitys?? "Kyllä se menee ohi". Töissäkin olen ollut välillä (kuumeisena, antipiottien voimalla), kun ei pää tahdo uskoa, että tämä tila ei parannu itsestään. Minulla on fyysisesti raskastyö ja niinpä olen aina palannut kiltisti lääkärien pakeille heikotus ja ahdistus kohtausten jälkeen.

      Alkaa tuntua, että jos tähän ei kohta syytä löydy niin saavat seuraaveksi pistää minut sairaslomalle masennuksesta.. Heh.

      • samanlaista

        Menossa neljäs viikko kuumeillessa. Verikokeita otettu putkitolkulla, myyräkokeita ym. keuhkot kuvattu, kaikki ok, lääkärit yksi toisensa perään tutkaillut ja kopeloinut..pari antibioottikuuriakin jo syötynä laihoin tuloksin, taas illalla 38.2 kuumetta! Flunssalla alkoi, mutta enää vähän vaan yskittää..MITÄ TÄÄ ON?


      • Pöpötin
        samanlaista kirjoitti:

        Menossa neljäs viikko kuumeillessa. Verikokeita otettu putkitolkulla, myyräkokeita ym. keuhkot kuvattu, kaikki ok, lääkärit yksi toisensa perään tutkaillut ja kopeloinut..pari antibioottikuuriakin jo syötynä laihoin tuloksin, taas illalla 38.2 kuumetta! Flunssalla alkoi, mutta enää vähän vaan yskittää..MITÄ TÄÄ ON?

        Helmikuun viimeisellä viikolla alkoi.Lähes päivittäin kuumetta, tai lähinnä lämpöilyä.Yli 37,5 ei nouse illallakaan.Flunssan oireita ei ole,mutta tulee hömppä olo ja posket alkaa hehkumaan,kuten tätä kirjoittaessanikin.Ihan mysteeri.Jouduin labrat tänään perumaan.Kyllä tässä kaikki mahdollinen on käynyt mielessä ja tällä hermoilulla lämpö ei varmasti ainakaan laske!


      • kans
        Pöpötin kirjoitti:

        Helmikuun viimeisellä viikolla alkoi.Lähes päivittäin kuumetta, tai lähinnä lämpöilyä.Yli 37,5 ei nouse illallakaan.Flunssan oireita ei ole,mutta tulee hömppä olo ja posket alkaa hehkumaan,kuten tätä kirjoittaessanikin.Ihan mysteeri.Jouduin labrat tänään perumaan.Kyllä tässä kaikki mahdollinen on käynyt mielessä ja tällä hermoilulla lämpö ei varmasti ainakaan laske!

        Pari kuukautta putkeen ollut lämpöä... 37,5 ja vähän alle. Väsyttää, heikottaa ja saikkuakin on tullut pari kertaa haettua. Kaikkia kokeita on otettu, kuvauksia tehty. Missään ei näy mitään. Seuraavaksi gynelle, jos vaikka hormoneista johtuis... Rasittaa.


      • Turhautuneen uupunut
        kans kirjoitti:

        Pari kuukautta putkeen ollut lämpöä... 37,5 ja vähän alle. Väsyttää, heikottaa ja saikkuakin on tullut pari kertaa haettua. Kaikkia kokeita on otettu, kuvauksia tehty. Missään ei näy mitään. Seuraavaksi gynelle, jos vaikka hormoneista johtuis... Rasittaa.

        Lämpöilyä ollu 2 vkoa (37,5 max), mut muita oireita ei. Vastaava tilanne mulla oli 11v. sitten, jolloin lämpöily kesti yli vuoden ja syytä siihen ei koskaan löytyny, vaik kuvattiin kroppaa(paitsi päätä, sielläkän se jokin on koko ajan muhinut ehe)ja otettiin verikokeita ja luuydintä rintalastan läpi. Tuolloin olin töissä kun jaksoin, lomalla eli leväten stressittömänä, yrittäen käydä kuntosalilla/unohtaen koko asian, mutta ei se lämpöily mihinkään kadonnut. Muistan, että lääkärini viimeisenä kommenttina kaikkien tutkimusten jälkeen sanoi: Että ei muuta kuin lunta luomaan lapiolla, niin eiköhän se siitä lähde. Mietin mielessäni, että hän luulee mua luulosairaaksi ja otti niin päähän. Lämpöilyni ei ollut mitään psykologista vaan vihonviimeistä, mihin halusin syyn löytyvän??? No yli vuosi siinä tosiaan meni ja yks kaks lämpöily häipyi, ilman mitään muutoksia elämäntilanteessa tms. Toivon tosiaan, että tämä nykyinen lämpöilyni ei kestä yli vuotta... Folaatti&B12 verikokeen vastauksia odotan juhannusviikolle, mutta luultavasti niissä ei taaskaan ole mitään poikkeavaa. Tuloksien saaminen tietty pelottaa, mutta epätietoisuus on vielä pahempaa. Miesystäväni heitti, että voisiko johtua hormooneista eli olisi kiva tietää, selvisikö hormoonitestissäsi jotain?


    • termostaattihäröinen

      Itselläni on jo useita vuosia jatkunut lämpöily (mitatessa vaihdellut välillä 36.9-37.8). Tutkittu on, hieman hutkittukin, mutta mielenrauha asian tiimoilta jo aikaa sitten tullut.

      Pitkittyvän lämpöilyn syytä lienee aiheellista selvitellä johonkin rajaan saakka, vähintään oman mielenrauhansa vuoksi.

      "Vuoteessa olo alkaa käydä voimien päälle."
      Vuoteenomaksi tuskin on syytä kovin pitkäksi aikaa heittäytyä, mikäli ei muuta vaivaa ole todettu. Toki tämäkin varmaan tutkineen lääkärin suosituksen mukaisesti.

      Itselleni olen saanut ohjeet, joiden mukaan ei ole syytä välttää liikuntaa, eikä rajoittaa elämistään sen kummemmin muutenkaan. Toki tämä on voitu sanoa sillä, kun ei mitään erityisempää syytä lämpöilylle ole löydetty.

      Väsymykseenkin tottuu ajan myötä. Jos ei muuten, niin pakolla (oma kokemukseni siis vainen). En sano tätä siksi, etteikö lepo olisi hyvästä ja välttämätöntä silloin, kun elimistö sitä tarvitsee, mutta pelkän kuumemittarin lukeman ei kannata antaa vaikuttaa tekemisiinsä pitkälti (eikä se esim. opiskelevalla/työssäkäyvällä onnistukaan).

      Lähes ainoita huonouksia omassa "lämpöhäikässäni" on nykyään vain se, että joskus kismittää, kun ei ole "yleistä mittaria" minkä mukaan päättää, onko "tarpeeksi sairas" esimerkiksi flunssan yhteydessä jättääkseen työ/opiskeluasiat siltä erää tuonnemmaksi, koska aina sitä lämpöilyä meinaa olla. Tämäkään ei ole todellinen moite "normilämpöisiä" kohtaan, jos jäävät kotiin lepäämään kipeänä, kun mittari näyttää vähän päälle 37 - oma katkeruuteni ja pikkumaisuuteni vain asian tiimoilta juuri esim. flunssaepidemia-aikaan vain nostaa päätään. Edes silloin olisi kiva pitää kolmen päivän saikku ja vetää peittoa korviin.

      Miten lie yleistä tällainen "syyttä suotta lämpöily" ja kuinka monelta lopulta löytyy/on löytynyt jokin syy, jonka korjaamalla olo ja lämpö tasaantuu?

    • myöskin

      Mulla oli aikoinaan puolisen vuotta lämpöä putkeen siinä 37,5. Paska olo koko ajan eikä mitään löytynyt silloin. Samaan aikaan söin kalaöljykapseleita, purkki kesti reilun puoli vuotta...

      Nyt vuosia myöhemmin todettiin kala-allergia, jotta näin.

      • Mulla ollut lämpöilyä 37- 37,5 nyt jo useita kuukausia. Verenkuva otettu pari kertaa ainakin, ja kaikki ok. Tulehdusarvoissakaan ei mitään. Lääkäri vaan sanoi että lopeta se kuumeen mittaaminen... Mitään muuta ei suostunut alkaa tutkimaan edes! Ja itseäni huolestuttaa todella paljon. Syöpä jopa käynyt mielessä... Kertokaan nyt mitkä kaikki sairaudet vois aiheuttaa tällaista lämpöilyä?? On jo käynyt todella raskaaksi tämä. Itse näköjään täytyy vastauksia yrittää etsiä kun lääkärit ei hoida hommiaan.


      • Kuuma nainen
        amiga kirjoitti:

        Mulla ollut lämpöilyä 37- 37,5 nyt jo useita kuukausia. Verenkuva otettu pari kertaa ainakin, ja kaikki ok. Tulehdusarvoissakaan ei mitään. Lääkäri vaan sanoi että lopeta se kuumeen mittaaminen... Mitään muuta ei suostunut alkaa tutkimaan edes! Ja itseäni huolestuttaa todella paljon. Syöpä jopa käynyt mielessä... Kertokaan nyt mitkä kaikki sairaudet vois aiheuttaa tällaista lämpöilyä?? On jo käynyt todella raskaaksi tämä. Itse näköjään täytyy vastauksia yrittää etsiä kun lääkärit ei hoida hommiaan.

        Mulla pitkittynyttä kuumeilua 37.5 - 38.3 nyt kaksi viikkoa. Lääkäri totesi, että virusta se on. Normaalisti virus pitää kuumetta viikon. Joskus taas virus voi sotkea elimistön lämmönsäätelyjärjestelmän, niin että kuumeilua jatkuu vaikka kuinka kauan. Kuumeelle ei voida antaa ennustetta.


    • nainen-31

      Home(ehka) altisti minut puoleksi vuodeksi kuumeeseen..muutakaan syytä lämpöilyyn ei löytynyt.
      Kaikki loppui, kun muutin pois homeongelmien kanssa painivasta opiskelija-kerrostalosta.

    • MelkeinParantunut

      Minulla alkoi muutama vuosi sitten yskä, joka kesti kuukausia. Samaan aikaan lämpö nousi yli 37.5c ja se oli jokapäiväistä. Pitkien tutkimusten jälkeen diagnoosiksi varmistui sarkoidoosi. Sarkoidoosi on yleistulehdussairaus ja se voi ilmaantua eri puolilla kehoa. Yleisin on ilmeisesti keuhkosarkoidoosi, mikä minullakin oli. Yskä saatiin onneksi hallintaan lääkkeillä, mutta kuumeilua/lämpöilyä kesti kaiken kaikkiaan 1.5 vuotta. Ja mielestäni se oli ikävin oire, sillä olin täysin uupunut 24/7. Vasta kun sarkoidoosi alkoi väistymään, uupumus hävisi ja elämän ilokin palautui. Jatkuva kuumeilu/lämpöily kyllä vaikuttaa kaikkeen olemiseen. Ainakin minun kohdalla.

    • 6+6
    • Kuuma Kalle

      Joko kuume on laskenut, mikä oli aiheuttaja?

    • täällä myös kuumetta

      Onko kuumeilun syyt selvinneet?

      Itsellä kuumetta (37-37,3 C) useampi kuukausi, ei muita oireita. Verikokeita on otettu, niiden mukaan terve tyyppi.

    • pikkukuume

      Vanha keskustelu, mutta jatkan, jos tästä olisi muille iloa. minulla kesti pientä kuumetta keuhkokuumeen jälkeen lähes 2kk. Sitten keksin ostaa apteekista paroex-suuvettä (antibakteerinen), kun nenänielu oli kroonisesti arka. En tiedä johtuiko siitä, mutta nielu rauhoittui ja kuume hävisi. Kerran aiemmin oli sama juttu, mutta silloin seurana antibiootti, koska löytyi myös poskiontelotulehdus (nielutulehduksen lisäksi). Joskus taas krooninen ripuli on pitänyt pientä lämpöä kuukausikaupalla. Veriarvot olleet aina normaalit tai lähes normaalit. Mutta kyllä se pieni kuume vie voimat ja pitää popsia paracetamolia että edes jotenkin jaksaa töissä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      457
      3358
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      443
      3213
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      133
      2899
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2232
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2090
    6. 182
      1430
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1357
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1236
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      85
      1228
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe