Joka kk uusiva herpes

Epätoivoinen... =(

Olen nyt kohta vuoden kärsinyt VÄHINTÄÄN kerran kk:ssa uusivasta herpeksestä. Lääkärit vaan uskottelevat, että helpottaa ajan kanssa. Pitääkö paikkaansa? Kuulisin mielelläni kokemuksia, että väheneekö tämä joskus vai onko minun pakko hakea estolääkitys?

13

1785

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auta!

      Paras totutella vain elämään sen kanssa jos on sen taudin kerran mennyt hankkimaan, se joko paranee tai sitten ei!

    • toimii

      Hanki estolääkitys. Valtrex-merkkistä. Kamalan kallista, mutta saatpahan nauttia normaalista elämästä :)

      Ja kyllä se joillakin (mm. minulla) on ollut niin että tämän neljän vuoden aikana oireet ovat tasoittuneet jos niitä on ehtinyt tulla. Lääkkeitä en siis syö koko aikaa, esim. kesällä söin 2 kk, ja nyt olen ollut syömättä 2 kk... jos tuntuu siltä että se on taas tulossa, aloitan kuurin. Lääkkeitä siis on koko ajan kotona varalla.

      • hintaista

        tuo estolääkitys on?


      • toimii
        hintaista kirjoitti:

        tuo estolääkitys on?

        noin 170 egee, noin 90 kpl = 90 päivää, kun riittää että ottaa yhden päivässä estoon. Jos oireet päällä, niin sitten kaksi päivässä.


    • ongelma..

      mä sain tartunnan pari kuukautta sitten ja on nyt uusinut kaksi kertaa, aina kuukautisten aikana. :(

      oireet kyllä onneksi tosi lievät, ei haittaa mitenkään. Huomaankin rakkaulat yleensä alapesuyhteydessä..Ongelma vaan se, että pelkään sitä tartuttavani kun niin usein uusii..

      Mutta joo, mäkin toivon että ajan kanssa harventuisi. Lääkkeitä en syönyt edes ensi tartunnan aikana..

      Tsemppiä!

      • __kundi__

        Mulla on kanssa sama ongelma. Tartunta about vuosi sitten ja tuntuu että nyt se on vaan kiihtynyt. vähintään kerran kuussa herpes päällä ja joskus myös kahdessa paikkaa.. vituttaa suuresti. Valtrex kyllä auttaa hieman, mutta ne ovat niin tolkuttoman kalliita että yhden kuurin niitä ostettuani en halua enää tuhlata.

        Olen kuullut että jostain luontaistuotteista olisi apua? onko kellään tietoa? ja onko totta että oireet saattavat vuosien saatossa hävitä kokonaan? *peukut pystyssä*


      • lievää helpotusta
        __kundi__ kirjoitti:

        Mulla on kanssa sama ongelma. Tartunta about vuosi sitten ja tuntuu että nyt se on vaan kiihtynyt. vähintään kerran kuussa herpes päällä ja joskus myös kahdessa paikkaa.. vituttaa suuresti. Valtrex kyllä auttaa hieman, mutta ne ovat niin tolkuttoman kalliita että yhden kuurin niitä ostettuani en halua enää tuhlata.

        Olen kuullut että jostain luontaistuotteista olisi apua? onko kellään tietoa? ja onko totta että oireet saattavat vuosien saatossa hävitä kokonaan? *peukut pystyssä*

        olen onnistunut saamaan tavallisista rautalääkkeistä, silloin kun joka kuukausi pukkaa rakkulaa, aloitan rautakuurin ja saattaa joskus mennä jopa puolivuotta ettei puhkea pahana päälle.
        Kannattaa kokeilla, ei se psljon ota jos ei annakaan.


      • HELPOTTUNUT
        lievää helpotusta kirjoitti:

        olen onnistunut saamaan tavallisista rautalääkkeistä, silloin kun joka kuukausi pukkaa rakkulaa, aloitan rautakuurin ja saattaa joskus mennä jopa puolivuotta ettei puhkea pahana päälle.
        Kannattaa kokeilla, ei se psljon ota jos ei annakaan.

        Minulla oli herpes, uusi JOKA kuukaisi..5-6 hirveän isoa rakkulaa..elämä helvettiä..
        Kärsin tästä lähes kymmenen vuotta kunnes aloin syömään sinkkiä ja b-vitamiinia. Olen ollut nyt lähes 2 vuotta ILMAN rakkulan rakkulaa!!!!

        Kokeilkaapas tätä. Sinkin myöstä hävisi myös keväiset poskiontelon tulehdukset ja allergiat. Eli vahvistaa muutenkin puolustuskykyä!


      • Herpestä sairastava
        HELPOTTUNUT kirjoitti:

        Minulla oli herpes, uusi JOKA kuukaisi..5-6 hirveän isoa rakkulaa..elämä helvettiä..
        Kärsin tästä lähes kymmenen vuotta kunnes aloin syömään sinkkiä ja b-vitamiinia. Olen ollut nyt lähes 2 vuotta ILMAN rakkulan rakkulaa!!!!

        Kokeilkaapas tätä. Sinkin myöstä hävisi myös keväiset poskiontelon tulehdukset ja allergiat. Eli vahvistaa muutenkin puolustuskykyä!

        Onko sinkki pilleri-muodossa. Kuinka suuri on päiväannos sinkissä ja b-vitamiinissä. Kerrotko vielä kenen valmistajan tuotteita em.pillerit ovat?


      • HELPOTTUNUT
        Herpestä sairastava kirjoitti:

        Onko sinkki pilleri-muodossa. Kuinka suuri on päiväannos sinkissä ja b-vitamiinissä. Kerrotko vielä kenen valmistajan tuotteita em.pillerit ovat?

        Sinkki on pillerina. Onkohan se muistaakseni Zinkosan, mitä tällä hetkellä syön- siinä on lisäksi C-vitamiinia. Olen ostanut milloin minkin firman tuotteita, enkä mitään kalleimpia edes. Aluksi söin ns. yliannostusta.
        Otin suurinpiirein 3 tabua päivässä..ehkä kuukauden ajana...sitten noin 1 tbl päivässä
        Kun alkoi vaikuttaa, että pysyvät poissa -siis rakkulat. Joskus saattaa mennä viikkokin, etten muista ottaa koko tabuja, mutta ei ole oireita tullut takaisin. Eli alkuksi hieman enemmän...ja sitten suositelu annos. Onnea matkaan.


      • Tautinen
        HELPOTTUNUT kirjoitti:

        Sinkki on pillerina. Onkohan se muistaakseni Zinkosan, mitä tällä hetkellä syön- siinä on lisäksi C-vitamiinia. Olen ostanut milloin minkin firman tuotteita, enkä mitään kalleimpia edes. Aluksi söin ns. yliannostusta.
        Otin suurinpiirein 3 tabua päivässä..ehkä kuukauden ajana...sitten noin 1 tbl päivässä
        Kun alkoi vaikuttaa, että pysyvät poissa -siis rakkulat. Joskus saattaa mennä viikkokin, etten muista ottaa koko tabuja, mutta ei ole oireita tullut takaisin. Eli alkuksi hieman enemmän...ja sitten suositelu annos. Onnea matkaan.

        Kiitos vastauksestasi. Kerroit myös, että syöt säännöllisesti sinkin ohessa b-vitamiinia, kerrotko minkä merkkistä/nimistä b-vitskua ja paljonko niitä syöt. Kiitän vastaksestasi jo etukäteen!


    • on olemassa

      Itse olen kyllä saanut lääkärin suosittelemana huomattavasti halvempia lääkkeitä Aciclovir Ranabaxy 400mg joita 2kpl päivässä. Olen itse syönyt mm. lomamatkoilla ym. varmistaakseni ettei silloin iske päälle ja hyvin on toiminut. Kuukauden erä alle 40 e

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe