Mistäköhän kannattaisi lähteä hakemaan Gefina-reseptiä? Onko kenelläkään kokemuksia näistä hiukseton.com:n lääkäreistä eli tippuuko sieltä Gefina-reseptiä vai tuleeko vain Propecia-resepti?
Gefina resepti
11
2248
Vastaukset
- Suivaatunut
..lääkäri kirjoittaa, kun vaan osaa vaatia sitä. Voi esim. vedota hintaan. Itse kävin aivan terveyskeskuksessa vaihtamassa reseptin
- Repe
Kiitoksia vaan. Pitääkin alkaa tässä varailemaan aikaa vaikka tuosta yths:ltä, jos sieltä vaikka tärppäisi. Toivottavasti opiskelijan rahatilannetta ymmärretään eli Gefina-resepti tulisi.
- jarpelo
Repe kirjoitti:
Kiitoksia vaan. Pitääkin alkaa tässä varailemaan aikaa vaikka tuosta yths:ltä, jos sieltä vaikka tärppäisi. Toivottavasti opiskelijan rahatilannetta ymmärretään eli Gefina-resepti tulisi.
Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty). En tiedä tarkemmin, onko kyseessä jokin yths-laajuinen salaliitto vai ainoastaan paikallinen hairahdus. Vai sekoiliko ko. henkilö omiaan.
Sinäänsähän tämä on ideanakin aivan hanurista, ainakaan opintotuista ei todellakaan ostella Propecian hintaisia lääkkeitä. Opiskelijat ovat lisäksi viime kädessä kyseisen puljun työnantaja, luulisi edes työnantajan edun herättävän sympatioita.
Toivottavasti joku yths-lääkäri on niin fiksu, että saat haluamasi reseptin. Jos ei, pyydä puhelinaika yksityiselle lääkärille ja tiedustele, mikä ajatus päässä liikkuu. Yleensä yksityiset ajattelevat asiakkaan etua herkemmin (ja omaa palkkapussia), ei tosin aina. Jos vastaus on ei, vastaanotolla ei tarvinnut turhaan käydä -> soita seuraavalle. Monet ovat arvauskeskuksistakin saaneet haluamansa reseptin.
Kyllä sen jostain saa, ei ole mistään Subutexista kyse, vaan ihan normaalista lääkkeestä. Älä luovuta, vaikka jollain olisikin jotain yleviä periaatteita olla kirjoittamatta.
Onnea matkaan. :)
PS. Kerro ihmeessä, miten yths tähän suhtautui, jos siellä käyt, mielellään myös kaupunki/toimipiste. - Suivaantunut
jarpelo kirjoitti:
Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty). En tiedä tarkemmin, onko kyseessä jokin yths-laajuinen salaliitto vai ainoastaan paikallinen hairahdus. Vai sekoiliko ko. henkilö omiaan.
Sinäänsähän tämä on ideanakin aivan hanurista, ainakaan opintotuista ei todellakaan ostella Propecian hintaisia lääkkeitä. Opiskelijat ovat lisäksi viime kädessä kyseisen puljun työnantaja, luulisi edes työnantajan edun herättävän sympatioita.
Toivottavasti joku yths-lääkäri on niin fiksu, että saat haluamasi reseptin. Jos ei, pyydä puhelinaika yksityiselle lääkärille ja tiedustele, mikä ajatus päässä liikkuu. Yleensä yksityiset ajattelevat asiakkaan etua herkemmin (ja omaa palkkapussia), ei tosin aina. Jos vastaus on ei, vastaanotolla ei tarvinnut turhaan käydä -> soita seuraavalle. Monet ovat arvauskeskuksistakin saaneet haluamansa reseptin.
Kyllä sen jostain saa, ei ole mistään Subutexista kyse, vaan ihan normaalista lääkkeestä. Älä luovuta, vaikka jollain olisikin jotain yleviä periaatteita olla kirjoittamatta.
Onnea matkaan. :)
PS. Kerro ihmeessä, miten yths tähän suhtautui, jos siellä käyt, mielellään myös kaupunki/toimipiste.Minä ainakin uusin Gefina-reseptin YTHS:llä viime keväänä, eikä lääkäri (mies) yhtään nikotellut asiassa. Sanoi vaan ohimennen"että kyllä tähän on toinenkin lääke olemassa", mutta totesimme ykskantaan, että se on järjettömän kallista.
- Repe
jarpelo kirjoitti:
Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty). En tiedä tarkemmin, onko kyseessä jokin yths-laajuinen salaliitto vai ainoastaan paikallinen hairahdus. Vai sekoiliko ko. henkilö omiaan.
Sinäänsähän tämä on ideanakin aivan hanurista, ainakaan opintotuista ei todellakaan ostella Propecian hintaisia lääkkeitä. Opiskelijat ovat lisäksi viime kädessä kyseisen puljun työnantaja, luulisi edes työnantajan edun herättävän sympatioita.
Toivottavasti joku yths-lääkäri on niin fiksu, että saat haluamasi reseptin. Jos ei, pyydä puhelinaika yksityiselle lääkärille ja tiedustele, mikä ajatus päässä liikkuu. Yleensä yksityiset ajattelevat asiakkaan etua herkemmin (ja omaa palkkapussia), ei tosin aina. Jos vastaus on ei, vastaanotolla ei tarvinnut turhaan käydä -> soita seuraavalle. Monet ovat arvauskeskuksistakin saaneet haluamansa reseptin.
Kyllä sen jostain saa, ei ole mistään Subutexista kyse, vaan ihan normaalista lääkkeestä. Älä luovuta, vaikka jollain olisikin jotain yleviä periaatteita olla kirjoittamatta.
Onnea matkaan. :)
PS. Kerro ihmeessä, miten yths tähän suhtautui, jos siellä käyt, mielellään myös kaupunki/toimipiste.No varasin ajan sieltä kuitenkin. 3 viikon päästä koittamaan onnea. Katsotaan miten käy. Oulussa asustelen tällä hetkellä, mistäs päin tämä lääkäri oli jota jututit?
- Nord Rolfström
jarpelo kirjoitti:
Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty). En tiedä tarkemmin, onko kyseessä jokin yths-laajuinen salaliitto vai ainoastaan paikallinen hairahdus. Vai sekoiliko ko. henkilö omiaan.
Sinäänsähän tämä on ideanakin aivan hanurista, ainakaan opintotuista ei todellakaan ostella Propecian hintaisia lääkkeitä. Opiskelijat ovat lisäksi viime kädessä kyseisen puljun työnantaja, luulisi edes työnantajan edun herättävän sympatioita.
Toivottavasti joku yths-lääkäri on niin fiksu, että saat haluamasi reseptin. Jos ei, pyydä puhelinaika yksityiselle lääkärille ja tiedustele, mikä ajatus päässä liikkuu. Yleensä yksityiset ajattelevat asiakkaan etua herkemmin (ja omaa palkkapussia), ei tosin aina. Jos vastaus on ei, vastaanotolla ei tarvinnut turhaan käydä -> soita seuraavalle. Monet ovat arvauskeskuksistakin saaneet haluamansa reseptin.
Kyllä sen jostain saa, ei ole mistään Subutexista kyse, vaan ihan normaalista lääkkeestä. Älä luovuta, vaikka jollain olisikin jotain yleviä periaatteita olla kirjoittamatta.
Onnea matkaan. :)
PS. Kerro ihmeessä, miten yths tähän suhtautui, jos siellä käyt, mielellään myös kaupunki/toimipiste."Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty)."
En tiedä että onko tuo kommentti esitetty tässä alkuperäisessä muodossa, mutta jos on, niin tuohan tarkoittaa ihan eri asiaa kuin että 5 mg reseptiä ei enää saisi.
Se tarkoittaa, että reseptiin ei merkitä geneerisiä valmisteita, vaan lääkkeet määrätään nimenomaan Proscarina.
Näin siis mikäli tuo esittämäsi versio on se mitä sanottiin. Jos viesti on muuttunut matkalla, niin asia saattaa olla toisinkin.
Lisäksi YTHS:llä on monia toimipisteitä, joten tuossa ei vielä selviä sekään että onko päätös paikallinen vai yleinen. Tai se, että koskeeko tuo vain yleislääkäreitä, ja saako esim. ihotautilääkärit alan ammattilaisina käyttää omaa harkintaa suuremmassa määrin.
Kuitenkin tuo kuulostaa nyt siltä, että joku on jossain kohtaa ymmärtänyt jotain väärin, niin oudolta tuollainen päätös tuntuisi. Etenkin, jos se on tehty vain finasteridista. Sitten ymmärrän asian, jos on vaikka päätetty että opiskelijoille ei voi määrätä lääkkeitä off-label käyttöön. - Suivaantunut
Repe kirjoitti:
No varasin ajan sieltä kuitenkin. 3 viikon päästä koittamaan onnea. Katsotaan miten käy. Oulussa asustelen tällä hetkellä, mistäs päin tämä lääkäri oli jota jututit?
Tämä reseptin uusiminen tapahtui siis Helsingissä. Enpä usko, että Oulussa tai jossain muualla olisi eri säännöt.
- jarpelo
Nord Rolfström kirjoitti:
"Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty)."
En tiedä että onko tuo kommentti esitetty tässä alkuperäisessä muodossa, mutta jos on, niin tuohan tarkoittaa ihan eri asiaa kuin että 5 mg reseptiä ei enää saisi.
Se tarkoittaa, että reseptiin ei merkitä geneerisiä valmisteita, vaan lääkkeet määrätään nimenomaan Proscarina.
Näin siis mikäli tuo esittämäsi versio on se mitä sanottiin. Jos viesti on muuttunut matkalla, niin asia saattaa olla toisinkin.
Lisäksi YTHS:llä on monia toimipisteitä, joten tuossa ei vielä selviä sekään että onko päätös paikallinen vai yleinen. Tai se, että koskeeko tuo vain yleislääkäreitä, ja saako esim. ihotautilääkärit alan ammattilaisina käyttää omaa harkintaa suuremmassa määrin.
Kuitenkin tuo kuulostaa nyt siltä, että joku on jossain kohtaa ymmärtänyt jotain väärin, niin oudolta tuollainen päätös tuntuisi. Etenkin, jos se on tehty vain finasteridista. Sitten ymmärrän asian, jos on vaikka päätetty että opiskelijoille ei voi määrätä lääkkeitä off-label käyttöön.Puhe oli siis 5mg Finasteridista hiustenlähtöön ja hän oli sitä mieltä, että vain Propeciaa saa. En ollut itse reseptinhaussa, vaan puhetta tuli tästä muuten muissa yhteyksissä. En tiedä henkilön toimipaikkaa.
"Lisäksi YTHS:llä on monia toimipisteitä, joten tuossa ei vielä selviä sekään että onko päätös paikallinen vai yleinen. Tai se, että koskeeko tuo vain yleislääkäreitä, ja saako esim. ihotautilääkärit alan ammattilaisina käyttää omaa harkintaa suuremmassa määrin."
En tosiaan tiedä, miten laaja "periaatepäätös" tämä sitten on vai onko se ko. henkilön omaa keksintöä, en tunne häntä paremmin henk koht. Voihan se olla esim. muutaman lääkärin kahvihuonekeskustelu tai jokin toimipaikka on näin päättänyt. Mielestäni sanoin tämän selvästi aiemmassa viestissäni.
Eli, en usko väärinymmärrykseen, mutta asia tuli selville mutkan kautta, enkä tiedä siitä enempää koska asiasta on vain yhden henkilön lausunto. Toivon kyllä, että tämä ei ole mikään laaja juttu.
Itse haen reseptini muualta, joten asiaa en lähtenyt selvittämään. Ajattelin, että jotakuta voisi täällä kiinnostaa. Ja jos joku kokeilee, voisi kommentoida miten meni.
Mutta kokeilemalla se selviää, eikä työnantaja voi ehdottomasti "pakottaa" lääkäriä antamaan vain tiettyjä lääkkeitä. Yths:n hyvä puoli on se, että siellä käynti ei paljoa maksa. - Nord Rolfström
jarpelo kirjoitti:
Puhe oli siis 5mg Finasteridista hiustenlähtöön ja hän oli sitä mieltä, että vain Propeciaa saa. En ollut itse reseptinhaussa, vaan puhetta tuli tästä muuten muissa yhteyksissä. En tiedä henkilön toimipaikkaa.
"Lisäksi YTHS:llä on monia toimipisteitä, joten tuossa ei vielä selviä sekään että onko päätös paikallinen vai yleinen. Tai se, että koskeeko tuo vain yleislääkäreitä, ja saako esim. ihotautilääkärit alan ammattilaisina käyttää omaa harkintaa suuremmassa määrin."
En tosiaan tiedä, miten laaja "periaatepäätös" tämä sitten on vai onko se ko. henkilön omaa keksintöä, en tunne häntä paremmin henk koht. Voihan se olla esim. muutaman lääkärin kahvihuonekeskustelu tai jokin toimipaikka on näin päättänyt. Mielestäni sanoin tämän selvästi aiemmassa viestissäni.
Eli, en usko väärinymmärrykseen, mutta asia tuli selville mutkan kautta, enkä tiedä siitä enempää koska asiasta on vain yhden henkilön lausunto. Toivon kyllä, että tämä ei ole mikään laaja juttu.
Itse haen reseptini muualta, joten asiaa en lähtenyt selvittämään. Ajattelin, että jotakuta voisi täällä kiinnostaa. Ja jos joku kokeilee, voisi kommentoida miten meni.
Mutta kokeilemalla se selviää, eikä työnantaja voi ehdottomasti "pakottaa" lääkäriä antamaan vain tiettyjä lääkkeitä. Yths:n hyvä puoli on se, että siellä käynti ei paljoa maksa."Yths:n hyvä puoli on se, että siellä käynti ei paljoa maksa."
Ja huono puoli se, ettei siellä kukaan halua käydä.
Kerran halusin pieneen yllättävään vaivaan lääkemääräyksen, soitin YTHS:lle ja ajan olisi saanut kuuden viikon kuluttua. Sitten soitin kolmen minuutin kävelymatkan päässä olevaan yksityiseen lääkärikeskukseen, josta ajan sai kahden tunnin kuluttua.
Lääkäri vielä innostui kirjoittamaan samalla vaivalla neljä(!) reseptiä ihan oma-aloitteisesti, niin että kaapit notkuu vieläkin lääkkeitä, joita en oikeastaan edes ole näinä vuosina tarvinnut... :-)
Jos ei välttämättä tarvitse käyttää jotain YTHS:ää, niin ei tosiaan kannata.
Paskempana hommana asiassa on se, että YTHS-maksut kupataan väkisin, kävi siellä tai ei. Tai ainakin ennen tuo oli käytäntö. Eli maksaa palvelusta, jota ei ikinä saa. Jossain on vikaa. - 2 v gefinaa takana
jarpelo kirjoitti:
Keskustelin taannoin (kesällä) erään yths-lääkärin kanssa, ja hän sanoi, että olisi tehty jokin periaatepäätös, että enää ei määrätä geneeristä 5mg Finasteridia hiustenlähtöön (näin on ilmeisesti ennen tehty). En tiedä tarkemmin, onko kyseessä jokin yths-laajuinen salaliitto vai ainoastaan paikallinen hairahdus. Vai sekoiliko ko. henkilö omiaan.
Sinäänsähän tämä on ideanakin aivan hanurista, ainakaan opintotuista ei todellakaan ostella Propecian hintaisia lääkkeitä. Opiskelijat ovat lisäksi viime kädessä kyseisen puljun työnantaja, luulisi edes työnantajan edun herättävän sympatioita.
Toivottavasti joku yths-lääkäri on niin fiksu, että saat haluamasi reseptin. Jos ei, pyydä puhelinaika yksityiselle lääkärille ja tiedustele, mikä ajatus päässä liikkuu. Yleensä yksityiset ajattelevat asiakkaan etua herkemmin (ja omaa palkkapussia), ei tosin aina. Jos vastaus on ei, vastaanotolla ei tarvinnut turhaan käydä -> soita seuraavalle. Monet ovat arvauskeskuksistakin saaneet haluamansa reseptin.
Kyllä sen jostain saa, ei ole mistään Subutexista kyse, vaan ihan normaalista lääkkeestä. Älä luovuta, vaikka jollain olisikin jotain yleviä periaatteita olla kirjoittamatta.
Onnea matkaan. :)
PS. Kerro ihmeessä, miten yths tähän suhtautui, jos siellä käyt, mielellään myös kaupunki/toimipiste.Kävin kaksi vuotta sitten YHTS:llä saman asian tiimoilta. Tiesin halpisvaihtoehdoista ja olin myös valmiina sitä ehdottamaan lääkärille. En kuitenkaan ehtinyt, kun lääkäri (30 - 35 v nainen!) oli jo raapustamassa proscar-reseptiä! Sanoi vielä, että geneerisellä vaihdolla voit sitten ottaa gefinaakin jos haluat.
En valittanut. :)
- opiskelijaraukka
Tuli käytyä Tampereen YTHS:n ihotautilääkärillä tuossa kesällä eikä tämä täti millään suostunut antaa Gefina-reseptiä vaikka kuinka yritti vakuutella. Mitään järkeviä perusteluita hänellä ei ollut. Tuntu vain ettei paljoa näistä lääkkeistä.
Tällä hetkellä syödään sitten tuota kallista Propeciaa opiskelijarahoilla... tarkoitus olisi yrittää vaihtaa resepti Gefinaan jossain muualla. Jos joku tietää lääkärin tampereella joka näin tekee niin voisi vihjasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406