Joo kelläs on tietoa itsevalmistettavien kärrien rakentelusäännöksistä 07 vuoden alussa voimaan tulevasta lakipykälästä!
Kuulin jotta tarvis tehtaanlaisen aisan/ akselin! Onko jotakin muuta vielä?
Ja onkos tää aisa hommeli jotenki laillisesti kierrettävissä jottei tarvis ostaa kaupasta valmista aisaa vaan tekis senkin ite kun tuloo selkeesti halavemmaaks!?
Uudet säännökset
11
8223
Vastaukset
- onnistuu näin
Eihän sitä aisaa tarvitse kaupasta ostaa. Tee itse, laadi vaatinukset töyttävät piirustukset ja lujuuslaskelmat, ja tyypitä aisa hyväksytyssä tutkimuslaitoksessa.
Aisa on tulkinnanvarainen juttu, joten perävaunusi rakenteesta ja eri osien liitostavoista riippuen voit joutua tyypittämään käytännössä koko runkorakenteen.
Maksanee tuollaiset, luulisin, 1500 - 3000 euroa koko show.
Helpoin tapa kiertää laillisesti turvallisuutta lisäämään tarkoitettu asetus on katsastaa purnukka tämän vuoden puolella. Uusi asetus astuu voimaan vasta 01.01.2007.- Kyräjorma
Vittuilua jos 1500-3000 maksaa! Sillä rahalla saan kyä jo kärryn ihan kaupastakin!
- JDH
Kyräjorma kirjoitti:
Vittuilua jos 1500-3000 maksaa! Sillä rahalla saan kyä jo kärryn ihan kaupastakin!
nyt ei vittuilua olisi. Täällähän lyödään joka saatanan keksintöön joku vero tms. niin korkea maksu, ettei normaali ihminen niitä pysty maksamaan. Joku saattaisi haluta tehdä omaan käyttöön sopivan, jykevän kärryn, jota ei yhdenkään kaupan kuvastosta löydy, niin ei..
- Rane
JDH kirjoitti:
nyt ei vittuilua olisi. Täällähän lyödään joka saatanan keksintöön joku vero tms. niin korkea maksu, ettei normaali ihminen niitä pysty maksamaan. Joku saattaisi haluta tehdä omaan käyttöön sopivan, jykevän kärryn, jota ei yhdenkään kaupan kuvastosta löydy, niin ei..
Olet oikeassa ei kaikki peltiheikit sovi eikä kestä esim työkone tai vastaavan huoltokärrynä.
Ei hieno ulkonäkö ja sinkitys ole mikään varma kestävyyden merkki.
Kun itse tekee kunnon aineista ja vahvan kestää varmasti.
50 kärryä / traileria tullut tehtyä ja vikaa on ollut yhdessä, ei perkele kestänyt kun kaveri vei 1600 kiloa betonia. - kärry expertti
Kyräjorma kirjoitti:
Vittuilua jos 1500-3000 maksaa! Sillä rahalla saan kyä jo kärryn ihan kaupastakin!
Tere!
Ei tule kovin kalliiks, jos itse tekee. Tein 2000 kilosen jarrullisen akselin yhteistyössä Rautasoinin kanssa ("rautakauppa" tampereella). Vähän oli tietenkin opettelua et sai kärryn kunnialla kasaan, mut meni läpi katsastuksesta. Ja Soilta löyty jopa uuden lain vaatimia koeponnistettuja aisoja.
- tulee..
Jos mielii vielä tämänvuoden pulellla valmistaa peräkärryn vanhoilla säänöillä, niin kiireeksi muuttuu.
Sinkkaamoissa on ainakin kuukauden jonot, että viimehetket on käsillä.
Itselleni kävi myös näin, että kärry on katsastettava maalaamattomana ja sinkkamattomana tämän vuoden puolella ja sinkattava sitten kevään aikana.
Ilmiselvästi uusi aisasääntö on kauppamiesten keksintö estää omavalmisteisten kärryjen teko .......noo minulle eivät kärryjään ja aisojaan pääse myymään.- Ole vainoharhainen...
Perävaunuja koskevat säädökset tulevat ministeriöstä. Ministeriöön ne tulevat EU:sta, ja me olemme itse valinneet EU-jäsenyyden.
Totuus on, että Suomessa ministeriö on suojellut perävaunuvalmistajien vapautta erilaisin siirtymässäännöksin ja kansallisin säädöksin. Niinhän se on tehnyt raskaan kalustonkin puolella antamalla jopa 10 vuoden siirtymäaikoja, ja kun ministeriö sitten on pakon edessä eli joutuu alistumaan direktiiviej noudattamiseen niin kaikki nostavat äläkän.
Suomi on ollut perävaunuvalmistuksen suhteen villi maa muihin maihin verrattuna.
En jaksa uskoa että "kauppamiehet" näitä rajoittavia säädöksiä keksivät. Enimmästä osasta tiukkenevia säädöksiä on vain haittaa "kauppamiehille".
Jos olisit asioista perillä, etkä vain oman napaasi tuijottaisi, tietäisit että ministeriön toimesta meillä on paljon sellaista KIELLETTYÄ mikä muissa EU-maissa on SALLITTUA.
Eikä sekään ole "kauppamiesten" keksintöä.
Suotta olet vainoharhainen! - jullikkä
Ole vainoharhainen... kirjoitti:
Perävaunuja koskevat säädökset tulevat ministeriöstä. Ministeriöön ne tulevat EU:sta, ja me olemme itse valinneet EU-jäsenyyden.
Totuus on, että Suomessa ministeriö on suojellut perävaunuvalmistajien vapautta erilaisin siirtymässäännöksin ja kansallisin säädöksin. Niinhän se on tehnyt raskaan kalustonkin puolella antamalla jopa 10 vuoden siirtymäaikoja, ja kun ministeriö sitten on pakon edessä eli joutuu alistumaan direktiiviej noudattamiseen niin kaikki nostavat äläkän.
Suomi on ollut perävaunuvalmistuksen suhteen villi maa muihin maihin verrattuna.
En jaksa uskoa että "kauppamiehet" näitä rajoittavia säädöksiä keksivät. Enimmästä osasta tiukkenevia säädöksiä on vain haittaa "kauppamiehille".
Jos olisit asioista perillä, etkä vain oman napaasi tuijottaisi, tietäisit että ministeriön toimesta meillä on paljon sellaista KIELLETTYÄ mikä muissa EU-maissa on SALLITTUA.
Eikä sekään ole "kauppamiesten" keksintöä.
Suotta olet vainoharhainen!Suomi on edellä käviä peräkärryjen laadussa
ja tiedätkö missä maassa peräkärryjä on eniten käytössä.
Hyvä ystävä ota selvää ennenhun harhailet lisää. - Höppänäkö olet
jullikkä kirjoitti:
Suomi on edellä käviä peräkärryjen laadussa
ja tiedätkö missä maassa peräkärryjä on eniten käytössä.
Hyvä ystävä ota selvää ennenhun harhailet lisää.Jaa että edelläkävijä? Kyllä se taitaa olla niin että perässäkävelijä. Tiedän perävaunuista niin paljon enemmän kuin sinä, aina jokaisen maan rekisteröintitilastoja myöden, että jätän sut harhailemaan omissa harhoissasi. Just sun kaltaistes vuoks saa olla käret ristissä kiitollinen siitä että joku alkaa edes vähän valvomaan laatua siltä osin kuin se koskee liikenneturvallisuutta.
Tiedätkös muuten sää missä maassa perävaunuja on eniten käytössä? Aivan 100 % varmasti ei Suomessa! - Statis
jullikkä kirjoitti:
Suomi on edellä käviä peräkärryjen laadussa
ja tiedätkö missä maassa peräkärryjä on eniten käytössä.
Hyvä ystävä ota selvää ennenhun harhailet lisää.Oisko Saksassa eniten kärryjä käytössä? Tai Ranskassa?
- syytä käydä
osoitteissa esim. http://www.carryx.fi tai http://www.teohydrauli.fi ,niin saa valmiin hyväksytyn aisan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??
On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt57215096Valkeakosken tappo
"Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k4311934Nyt ahdistaa
Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että361893215-vuotiaan ruumis valkeakoskella
Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on93791Kuka oli tekijä?
Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso363557Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?
Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-3592647Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!
Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w92147Laita viestiä?
Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘951753Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi
Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä1291749Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.1931622