Turverekka teilasi

Lapinlahdella

Turverekka lähti alamäessä heittelehtimään ja jyräsi vastaantulleen henkilöauton viitostiellä Lapinlahdella iltapäivällä. Syytön osapuoli loukkaantui vakavasti. Eikä ollut liukasta. Ammattimies jälleen kerran asialla.

41

6953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Hyvä syy laskea nopeusrajoituksia kaikilla tieosuuksilla jossa ne vielä ovat 100 km/h (tai YLI!). Tällä takuuvarmalla toimella estetään rekkoja heittelehtimästä kaikkialla. [/sarkasmi]

      Mitenköhän lainkuuliaisia tästäkin rangaistaan...

      • Savolaisjulli

        Onnettomuuskohdan rajoitusta alennettiin jo toista vuotta sitten Konginkankaan kolarin inspiroimana. Tosin tapahtumapaikka on juuri siinä, missä rajoitus ennen muuttui, mutta tilanne kyllä on saanut alkunsa entisellä satasen alueella. Hyvin näyttää muutos tehoavan.


    • Huonot renkaat?

      Turverekka ja henkilöauto törmäsivät rajusti viitostiellä Lapinlahdella tänään hieman ennen kello kahta.
      Onnettomuus sattui Mäntylahdessa pari kilometriä Lapinlahdelta etelään.
      Pohjoisesta päin tulleen turverekan eturengas räjähti ja raskas auto alkoi heittelehtiä ja ajautui vastaantulevien kaistalle!

    • Totuus esiin

      Unohdit kertoa turman aiheuttajan, rekan rengas räjähti ja auto alkoi heittelehtiä.

      Vai oliko tarkoituksesi saada taas rekkojen vastustajat kirjoittelemaan.

      Lukekaa ensin nimim. tietoa lähettämä linkki, ennenkuin alatte kuskia syyttämään.

      • FinAme

        varmaan rattimiehenä onnistunut ohjaamaan tod näk täysperän siististi tiensivuun puhjenneesta renkaasta huolimatta.....


      • puukenkä jarrun alla

        Miten siinä "muka rekkakuski" pystyy hommaa hallitteen.....


      • FinAme
        puukenkä jarrun alla kirjoitti:

        Miten siinä "muka rekkakuski" pystyy hommaa hallitteen.....

        että tuo teksti oli ironinen ja tarkoitettu viestiketjun aloittajalle joka provoomalla aloitti koko ketjun.
        ilmeisesti hänellä olisi ollut tarvittavat konstit pitää auto hallinnassa.


      • vaikka rengas menisikin
        FinAme kirjoitti:

        että tuo teksti oli ironinen ja tarkoitettu viestiketjun aloittajalle joka provoomalla aloitti koko ketjun.
        ilmeisesti hänellä olisi ollut tarvittavat konstit pitää auto hallinnassa.

        eikö sitä nenänkaivuuta vois lopettaa siksiaikaa että saa auton sivuun stoppiin.


      • FinAme
        vaikka rengas menisikin kirjoitti:

        eikö sitä nenänkaivuuta vois lopettaa siksiaikaa että saa auton sivuun stoppiin.

        siehän kuski oot hatun nosto sulle......


      • eitaas
        FinAme kirjoitti:

        siehän kuski oot hatun nosto sulle......

        Miksi aina kun rekka on osallisena liikenneonnettomuuteen nousee asiasta hirmu hälinä?!

        Kyllä sitä henkilöautollakin saadaan ihan yhtä paljon tuhoa aikaan.

        Miettikääpä mitä tapahtuisi jos raskas liikenne pysähtyisi kokonaan.

        Eipä vissiin tarviis enää mennä kaupasta leipää ostamaan pöytäänsä.


      • sinivilkku
        FinAme kirjoitti:

        siehän kuski oot hatun nosto sulle......

        Katsos kun nuo jotkut luulevat, että iso yhdistelmä käyttäytyy samoin kuin joku pikkuinen lypsyjakkaran kokoinen renkaan puhjettua ;)


      • Kallonkutistaja

        Mutta miksi se räjähti? Oliko se huono, loppuunajettu rengas? Pinnoitus mennyt pieleen? Runkovikainen? Hyvät renkaat eivät koskaan räjähdä ilman syytä, jollainen voisi olla esim. liiallinen paino liian pienen paineen renkaalla tai jarrun ylikuumeneminen.


      • Kallonkutistaja
        sinivilkku kirjoitti:

        Katsos kun nuo jotkut luulevat, että iso yhdistelmä käyttäytyy samoin kuin joku pikkuinen lypsyjakkaran kokoinen renkaan puhjettua ;)

        "Katsos kun nuo jotkut luulevat, että iso yhdistelmä käyttäytyy samoin kuin joku pikkuinen lypsyjakkaran kokoinen renkaan puhjettua ;)"

        Toivottavasti kuitenkaan tämä ei ollut syynä tuohon hallinnan menetykseen... ;)

        Kyllä se yhdistelmäkin periaatteessa on ohjattavissa, jos kyse on vain eturenkaan puhkeamisesta. Mutta kun toisinaan renkaan kappaleet vetävät esim lokasuojan tms. vielä mukaan, eikä sen takia voi enää ohjata. Takarenkaan puhkeaminen olisikin sitten hankalampi hallittava (myös niissä lypsyjakkaran kokoisissa), mutta sitä vartenhan takapyörät onkin aina isommissa autoissa paripyörinä. Eturenkaina tietysti käytetään niitä parhaita renkaita puhkeamisen välttämiseksi.


      • Kristitty??
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Mutta miksi se räjähti? Oliko se huono, loppuunajettu rengas? Pinnoitus mennyt pieleen? Runkovikainen? Hyvät renkaat eivät koskaan räjähdä ilman syytä, jollainen voisi olla esim. liiallinen paino liian pienen paineen renkaalla tai jarrun ylikuumeneminen.

        Valitettavasti meille raukoille haiseville ym.rekkakuskeille on INSINÖÖRIT/LOGISTIIKKA HIRVIÖT(ei rekkakuskit) suunnitelleet nämä renkaat muut alustarakenteet,60000tonnin kok.painot,kiireet(oma osuutensa on myös kuluttajalla joka vaatii tavaran nopeasti/tuoreena perille?)Perkule mulle ois helpompi jos ajaisin vaikka purjekoneen bensaa sillä rekalla,loput painoista ei ole mun keksintöjä!!!??...jos vaan palkan sais..enpä jaksa selitellä enään.


      • sinivilkku
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        "Katsos kun nuo jotkut luulevat, että iso yhdistelmä käyttäytyy samoin kuin joku pikkuinen lypsyjakkaran kokoinen renkaan puhjettua ;)"

        Toivottavasti kuitenkaan tämä ei ollut syynä tuohon hallinnan menetykseen... ;)

        Kyllä se yhdistelmäkin periaatteessa on ohjattavissa, jos kyse on vain eturenkaan puhkeamisesta. Mutta kun toisinaan renkaan kappaleet vetävät esim lokasuojan tms. vielä mukaan, eikä sen takia voi enää ohjata. Takarenkaan puhkeaminen olisikin sitten hankalampi hallittava (myös niissä lypsyjakkaran kokoisissa), mutta sitä vartenhan takapyörät onkin aina isommissa autoissa paripyörinä. Eturenkaina tietysti käytetään niitä parhaita renkaita puhkeamisen välttämiseksi.

        varmaan diplomiyhdistelmäkuljettaja? Sinulle on leikintekoa kaikki, koska olet niin ylivertainen.

        Veikkaan, että olet kuitenkin vain sellainen pikku tallaaja, jonka on pakko aliarvioida kaikkia muita ihmisiä, yrittää esittää parempaa kuin oletkaan....raskasta varmaan pitemmän päälle?


      • jos vahinkoja sattuu
        Kristitty?? kirjoitti:

        Valitettavasti meille raukoille haiseville ym.rekkakuskeille on INSINÖÖRIT/LOGISTIIKKA HIRVIÖT(ei rekkakuskit) suunnitelleet nämä renkaat muut alustarakenteet,60000tonnin kok.painot,kiireet(oma osuutensa on myös kuluttajalla joka vaatii tavaran nopeasti/tuoreena perille?)Perkule mulle ois helpompi jos ajaisin vaikka purjekoneen bensaa sillä rekalla,loput painoista ei ole mun keksintöjä!!!??...jos vaan palkan sais..enpä jaksa selitellä enään.

        noilla massoilla!!!!!


      • Kallonkutistaja kirjoitti:

        "Katsos kun nuo jotkut luulevat, että iso yhdistelmä käyttäytyy samoin kuin joku pikkuinen lypsyjakkaran kokoinen renkaan puhjettua ;)"

        Toivottavasti kuitenkaan tämä ei ollut syynä tuohon hallinnan menetykseen... ;)

        Kyllä se yhdistelmäkin periaatteessa on ohjattavissa, jos kyse on vain eturenkaan puhkeamisesta. Mutta kun toisinaan renkaan kappaleet vetävät esim lokasuojan tms. vielä mukaan, eikä sen takia voi enää ohjata. Takarenkaan puhkeaminen olisikin sitten hankalampi hallittava (myös niissä lypsyjakkaran kokoisissa), mutta sitä vartenhan takapyörät onkin aina isommissa autoissa paripyörinä. Eturenkaina tietysti käytetään niitä parhaita renkaita puhkeamisen välttämiseksi.

        jos eturengas räjähtää niin kyllä se on pelkkää tuuria pysyykö reteli tiellä vaiko ei. Riippuu aika pitkälti paikasta /tilanteesta, missä rengas räjähtää.

        Sinällään olet oikeassa, että paripyörissä ei haittaa vaikka toinen rengas räjähtäisi. Oikeastaan olen sitä mieltä, ettei sillä ole mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin paripyörällisessä vehkeessä, ei ainakaan mitään radikaalia vaikutusta.


      • Kallonkutistaja
        puukuski kirjoitti:

        jos eturengas räjähtää niin kyllä se on pelkkää tuuria pysyykö reteli tiellä vaiko ei. Riippuu aika pitkälti paikasta /tilanteesta, missä rengas räjähtää.

        Sinällään olet oikeassa, että paripyörissä ei haittaa vaikka toinen rengas räjähtäisi. Oikeastaan olen sitä mieltä, ettei sillä ole mitään vaikutusta ajo-ominaisuuksiin paripyörällisessä vehkeessä, ei ainakaan mitään radikaalia vaikutusta.

        Kyllähän se puhjennutkin/hitaasti tyhjentyvä rengas sitten jossain vaiheessa "räjähtää", jos ei sitä ajoissa huomaa ja toimi sen mukaan. Äkillinen räjähtäminen sen sijaan on kuten sanot, ja kuten minäkin sanoin, että jo renkaan kappaleet/jäänteet tekevät homman useimissa tapauksissa mahdottomaksi tai vähintään arvaamattomaksi.

        Mitä mieltä olet niistä kärryistä, joissa on edessä yksittäisakseli ja siinä yksittäispyörä? Useimmissahan on edessä joko teli tai sitten paripyörät (tai molemmatkin), mutta noi yksittäispyörät vähän mietityttävät.


      • Kallonkutistaja kirjoitti:

        Kyllähän se puhjennutkin/hitaasti tyhjentyvä rengas sitten jossain vaiheessa "räjähtää", jos ei sitä ajoissa huomaa ja toimi sen mukaan. Äkillinen räjähtäminen sen sijaan on kuten sanot, ja kuten minäkin sanoin, että jo renkaan kappaleet/jäänteet tekevät homman useimissa tapauksissa mahdottomaksi tai vähintään arvaamattomaksi.

        Mitä mieltä olet niistä kärryistä, joissa on edessä yksittäisakseli ja siinä yksittäispyörä? Useimmissahan on edessä joko teli tai sitten paripyörät (tai molemmatkin), mutta noi yksittäispyörät vähän mietityttävät.

        Ei ole omia kokemuksia yksiakselisesta etupäästä ykköspyörillä. Nyt kun muistelen niin en muista olenko edes nähnyt sellaista, paripyörillä olevan etupään ja ykköspyörillä olevan takapään olen mielestäni nähnyt. Mutta ykköspyörillä olevaa etupäätä en ole tainut nähdä. Olenkohan joskus nähnyt tuollaisen sorakärrin...
        Saakohan tuollaisia edes olla? Hävettää tunnustaa mutta mie en kyllä tiijjä :)

        Mutta olen kyllä sitä mieltä että yksiakselinen etupää pitäisi olla paripyörillä. Muutoin voi aiheutua melkoisia tilanteita toisen renkaan räjähtäessä.

        Muutenkin olen vähän niin ja näin niiden ykköspyöräkärrien suhteen. Varmaan taloudellisempia vetää mutta huonolla kelillä ykköspyörät ovat omanlaisensa riski. Paljon sohjoa, oikein liukasta tai sopivan kaltto, niin varmasti syntyy herkästi ongelmia.


      • Kallonkutistaja
        puukuski kirjoitti:

        Ei ole omia kokemuksia yksiakselisesta etupäästä ykköspyörillä. Nyt kun muistelen niin en muista olenko edes nähnyt sellaista, paripyörillä olevan etupään ja ykköspyörillä olevan takapään olen mielestäni nähnyt. Mutta ykköspyörillä olevaa etupäätä en ole tainut nähdä. Olenkohan joskus nähnyt tuollaisen sorakärrin...
        Saakohan tuollaisia edes olla? Hävettää tunnustaa mutta mie en kyllä tiijjä :)

        Mutta olen kyllä sitä mieltä että yksiakselinen etupää pitäisi olla paripyörillä. Muutoin voi aiheutua melkoisia tilanteita toisen renkaan räjähtäessä.

        Muutenkin olen vähän niin ja näin niiden ykköspyöräkärrien suhteen. Varmaan taloudellisempia vetää mutta huonolla kelillä ykköspyörät ovat omanlaisensa riski. Paljon sohjoa, oikein liukasta tai sopivan kaltto, niin varmasti syntyy herkästi ongelmia.

        Ainakin se olisi järkevää, että olisi paripyörät, riippumatta onko ykköspyörät sallittu vai ei. Onneksi noita ykköspyöräsiä ei tosiaan taida paljon olla.

        Minä puolestaan en nyt muista nähneeni ykköspyöriä taka-akselilla. Sehän on jopa vielä hankalampi, jos rengas räjähtää. Ja jo liian alhaiset paineet tuovat hankaluuksia.


      • luvulla
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Ainakin se olisi järkevää, että olisi paripyörät, riippumatta onko ykköspyörät sallittu vai ei. Onneksi noita ykköspyöräsiä ei tosiaan taida paljon olla.

        Minä puolestaan en nyt muista nähneeni ykköspyöriä taka-akselilla. Sehän on jopa vielä hankalampi, jos rengas räjähtää. Ja jo liian alhaiset paineet tuovat hankaluuksia.

        oli paljonkin kolmiakselisia "palloratas"kärryjä, mutta muistaakseni pykälät muuttu jotenkin ja tulkittiin ettei, ainakaan silloisille, singlerenkaille saanut kymmentä tonnia akselipainoksi.


      • Kallonkutistaja
        luvulla kirjoitti:

        oli paljonkin kolmiakselisia "palloratas"kärryjä, mutta muistaakseni pykälät muuttu jotenkin ja tulkittiin ettei, ainakaan silloisille, singlerenkaille saanut kymmentä tonnia akselipainoksi.

        Jotenkin on muistikuva, että aiemmin ykköspyöräinen olikin vain maks 8tonnin akseli. Voin muistaa väärinkin.

        Erikoista onkin, että olen nähnyt sellaisen neliakselisenkin, jossa on takana trippeliteli ja edessä tuollainen yksittäispyörakseli. Olisiko jollain nyrkkipajalla vaan lisätty tuo yksi akseli lisää sinne taakse? Eteenhän sen lisääminen voisi olla olla hankalampaa/kalliimpaa.


    • kaapo45

      Em. tapauksessa ajoneuvoyhdistelmän(ei rekka) eturengas räjähti. Saa olla aikamoinen fakiiri joka pitää auton tiellä kun eturengas räjähtää. Yhdistelmä paina 60tn ja etuakselilla on 10tn painoa.Ajatelkaa miten syvään asfalttiin vanne painuu ja kuinka se kampeaa kun vauhti on normaali liikenne vauhti.

      • etunen

        Oli räjähtänyt. 60- tonnin täysperä yhdistelmää työkseen ajavana voin sanoa että jos etunen räjähtää niin siinä ei paljoa ole tehtävissä. Ko. onnettomuus paikka on paha notkopaikka, siinä yhdistelmän massa työntää voimakkaasti. Koettakaa kuvitella millaista on hallita tuollaista yhdistelmää joka painaa 60-tonnia ja vetoauton etuakselilla on painoa 10-tonnia, sitten toinen etusista räjähtää juuri pahimmassa paikassa.


      • REKKA-AUTOJEN
        etunen kirjoitti:

        Oli räjähtänyt. 60- tonnin täysperä yhdistelmää työkseen ajavana voin sanoa että jos etunen räjähtää niin siinä ei paljoa ole tehtävissä. Ko. onnettomuus paikka on paha notkopaikka, siinä yhdistelmän massa työntää voimakkaasti. Koettakaa kuvitella millaista on hallita tuollaista yhdistelmää joka painaa 60-tonnia ja vetoauton etuakselilla on painoa 10-tonnia, sitten toinen etusista räjähtää juuri pahimmassa paikassa.

        Nopeudet on pudotettava RAJOITTIMELLA 60km/h:ssa koska AMMATTIMIEHET ei hallitse ajokkejaan nykyisillä nopeuksilla. Lisäksi maksimi yhdistelmäpaino pudotettava 25 tonniin.


      • Volvo fh 16
        REKKA-AUTOJEN kirjoitti:

        Nopeudet on pudotettava RAJOITTIMELLA 60km/h:ssa koska AMMATTIMIEHET ei hallitse ajokkejaan nykyisillä nopeuksilla. Lisäksi maksimi yhdistelmäpaino pudotettava 25 tonniin.

        Sinä tyhmä et tajuu jos rekkaan laitetaan 60km/h rajoitus niin jonot lisääntyy takana oli ylämäki tai tasaista. Tulee tyhmien henkilöautojen riskiohituksia. Minun puolesta edelleen saa olla nykyinen 89km/h rajoitus voimassa. Äläkä esitä viisasta kun et tiedä mitään näistä rekkahommista.


      • JJK
        REKKA-AUTOJEN kirjoitti:

        Nopeudet on pudotettava RAJOITTIMELLA 60km/h:ssa koska AMMATTIMIEHET ei hallitse ajokkejaan nykyisillä nopeuksilla. Lisäksi maksimi yhdistelmäpaino pudotettava 25 tonniin.

        just alenetaan vaan nii saadaan enempi ruumiita ku nyt jo henkilöautoilijat tekee tosi viisaita ohituksia... mitä pahempi paikka sitä varvemmin lähtövät ohi... nyky päivän ei oo mitään virkaa keltasil viivoil ku ei tunnuta tietävän mitä se meinaa tai sit o värisokeita aika henmmetin paljon..


      • ensi sen
        Volvo fh 16 kirjoitti:

        Sinä tyhmä et tajuu jos rekkaan laitetaan 60km/h rajoitus niin jonot lisääntyy takana oli ylämäki tai tasaista. Tulee tyhmien henkilöautojen riskiohituksia. Minun puolesta edelleen saa olla nykyinen 89km/h rajoitus voimassa. Äläkä esitä viisasta kun et tiedä mitään näistä rekkahommista.

        oman tonttinne ja puututte vasta sitten henkilöautoilijoiden touhuihin kun ne omat päristimet alkaa pysyä lapasessa, eiköstä niin.


      • teitä vatikalloja
        ensi sen kirjoitti:

        oman tonttinne ja puututte vasta sitten henkilöautoilijoiden touhuihin kun ne omat päristimet alkaa pysyä lapasessa, eiköstä niin.

        kun mulla on työkalu toistaiseksi ain lapasessa pysyny??


      • kaara
        ensi sen kirjoitti:

        oman tonttinne ja puututte vasta sitten henkilöautoilijoiden touhuihin kun ne omat päristimet alkaa pysyä lapasessa, eiköstä niin.

        suksi vaikka v...uun täältä pelle


      • Kallonkutistaja

        Sehän on melko helppo todeta, kun kaivelee tallin takaa vanhan käyttökelvottoman vanteen ja siihen vielä päälle loppuunkalutun renkaan. Ne alle, ja sitten kokeilemaan turvallisella alueella ensin tyhjällä renkaalla, ja lopuksi vielä ilman renkasta pelkällä vanteella. Mm. raidetankon päätä ym. kannattaa tietysti "suojella". Kaikkeenhan ei liikeneteessäkään voi varautua, mutta aika mielenkiintoinen kokeilu.

        Vaikka yhdistelmällä onkin painoa 60tonnia, niin siitähän teoriassa vain viisi tonnia kohdistuu yhdelle etupyörälle. No, räjähtävässä tilanteessahan sekin on liikaa, tai sitten ei, ja loppu onkin arpapeliä, eikä sitä tilannetta pysty oikein hyvin edes turvallisesti kokeilemaan.


      • stycke
        ensi sen kirjoitti:

        oman tonttinne ja puututte vasta sitten henkilöautoilijoiden touhuihin kun ne omat päristimet alkaa pysyä lapasessa, eiköstä niin.

        Kuin myös. Taitaa vain olla aika kaukaista tulevaisuutta se kun henkilöautoilijat pääsevät tuolla perusteella meitä neuvomaan...


      • Kuljake
        Volvo fh 16 kirjoitti:

        Sinä tyhmä et tajuu jos rekkaan laitetaan 60km/h rajoitus niin jonot lisääntyy takana oli ylämäki tai tasaista. Tulee tyhmien henkilöautojen riskiohituksia. Minun puolesta edelleen saa olla nykyinen 89km/h rajoitus voimassa. Äläkä esitä viisasta kun et tiedä mitään näistä rekkahommista.

        Taitaa kuitenkin olla se laillinen nopeus enintään 80 km/h!


      • kaara
        kaara kirjoitti:

        suksi vaikka v...uun täältä pelle

        koville kun "rautainen ammattilainen" ajaa kuin pullopersesika? Ja kyllä mä sinne v**tuun menen ihan muilla vehkeillä kuin suksilla :-) mutta vetele sä vaan ylikuormia ylinopeudella, huonoilla renkailla työaikalakeja rikkoen niin saadaan ne onnettomuustilastot ainavaan huonommiksi!


      • siten että
        Kuljake kirjoitti:

        Taitaa kuitenkin olla se laillinen nopeus enintään 80 km/h!

        henkilöautoihin myös rajoitin ja yläraja 120 km/h


      • jyrä
        kaara kirjoitti:

        koville kun "rautainen ammattilainen" ajaa kuin pullopersesika? Ja kyllä mä sinne v**tuun menen ihan muilla vehkeillä kuin suksilla :-) mutta vetele sä vaan ylikuormia ylinopeudella, huonoilla renkailla työaikalakeja rikkoen niin saadaan ne onnettomuustilastot ainavaan huonommiksi!

        sun ladaas rajoitin 120km/h ja eiku turvallista matkaa


      • ladamies...
        jyrä kirjoitti:

        sun ladaas rajoitin 120km/h ja eiku turvallista matkaa

        Minä ajan Laadallani välillä jopa kahtasataakin, mutta teen sen silloin kun se on muille tienkäyttäjille turvallista. (tarkoittaa: ei muuta liikennettä)-En silloin, kun on tienpinta yllättäen jäätynyt, tauot on pitämättä, ylikuormaa, huonot renkaat, kuorma laittomasti sidottu (tarkoittaa: sitomatta),enkä varsinkaan silloin, kun peräkärryni lähtee heittelehtimään vastaantulijan kaistalle jossa on auto tulossa vastaan. -en myöskään silloin kun huono eturenkaani hajoaa ylikuorman takia, enkä silloin kun näpyttelen tekstiviestiä lippis päässä.


    • ...................

      ohi siitä pari tuntia onnettomuuden jälkeen.oma arvaus oli kun autot näin että alla olevasta ha:sta ei ole voinut selvitä hengissä,mutta onneksi olin väärässä..

    • YrjöJurri

      Ei ole mikään ihme jos kotoisilla teillämme 5-henkilöautoa tekee jo ruuhkan - on niin helevetin itsepäistä sakkia. Kun taitoa on niin paljon, että sitä voi jakaa jo ammattikuskeille, miksi ne pikkuautot kuitenkin aiheuttavat 80% liikenneonnettomuuksista?

      Ohjeita satelee, niin rengas- kun kuorma-autojen valmistajille - tehän tunnette alan. Tiedoksenne, että ei ala vielä niin huonoissa kantimissa ole, että kuljetusyrittäjä laittaa raskaan hake-veturin eteen loppuun ajetut renkaat... Sitäpaitsi ei auton rengas hajoa vaikka siinä ei olisi kulutuspintaa. Vaikka edessä on uusi Michelin, voi lastauspaikkalla tai jossain muuualla olla raiteella jokin metalliesine joka viottaa rengasta, sille ei voi kuljettaja eikä rengasvalmistaja mitään - hyvin harvoin renkaassa on valmistusvika jonka vuoksi rengas räjähtää.

      • bulk

        Kaikkea romua tuolla tiellä toisinaan on itsekkin ajoin vasta vesakkoleikkurin terän päälle joka oli suoraan ajoradalla,Eturengas tyhjeni salamana hyvä että ehdin tasoristeyksen yli joka oli noin 15m päässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      31
      2735
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2445
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2031
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1843
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1356
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1294
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      975
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      923
    Aihe