2v. pojallani alkoi n. 3 viikkoa sitten niin runsas virtsaaminen että kesken yötä pitää vaihtaa vaippa ja silti vaatteet märät aamulla ja jopa tarhassa kastui vaatteet. Silloin tällöin myös vaipassa täplä vertä tullut pissan mukana. terv. keskus lääkäri sanoo että verta voi tulla virtsaputkesta niin kuin nenästä, eikä näillä asioilla (siis verellä ja paljolla pissallla) ole tekemistä toistensa kanssa eikä halua tutkia. Virtsa myös haisee voimakkaalle kun sitä on tullut epätavallisen paljon...
mistä voi olla oire? tietääkö kukaan?
2 v pojalla yhtäkkiä runsas virtaneritys
9
5934
Vastaukset
- vertsi
niin siis unohtui edellisestä että diabetes on tutkittu ja sitä ei ole
- kunnolla
En halua peloitella, mutta....
Lapseltani löytyi likimain samanlaisin oirein pahanlaatuinen munuaiskasvain. Wilmsin tuumori eli nefroblastooma eli munuaissyöpä. Eikä arvauskeskuksen lääkäri löytänyt mitään hieman ennen.
Suosittelen alavatsan, virtsarakon ja munuaisten ultraäänikuvausta. - vertsi
kunnolla kirjoitti:
En halua peloitella, mutta....
Lapseltani löytyi likimain samanlaisin oirein pahanlaatuinen munuaiskasvain. Wilmsin tuumori eli nefroblastooma eli munuaissyöpä. Eikä arvauskeskuksen lääkäri löytänyt mitään hieman ennen.
Suosittelen alavatsan, virtsarakon ja munuaisten ultraäänikuvausta.Kiitos vastauksesta!
Toivottavasti ei ole kyseessä tästä, kauheelta tuntuu kun terv keskuslääkäri on ylimielinen ja kokee että on kyse mun "huolestunis ongelmasta"!!
Miten oma lapsesi voi? onko kaikki nyt kunnossa? - ketjun kolmas ?
vertsi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Toivottavasti ei ole kyseessä tästä, kauheelta tuntuu kun terv keskuslääkäri on ylimielinen ja kokee että on kyse mun "huolestunis ongelmasta"!!
Miten oma lapsesi voi? onko kaikki nyt kunnossa?Tyttäreni on täysin parantunut munuaissyövästä.
- vertsi
ketjun kolmas ? kirjoitti:
Tyttäreni on täysin parantunut munuaissyövästä.
kaikkea hyvää elämässä teille! me käytiin jo yksityisellä ja tutkimukset jatkuu, epätod näk. kuitenkin että olis kyseessa Wilms.
- meillä
meillä ihan samameidän kohta 4 vuotiaalla tytöllämme
- vertsi
ei tietenkään selitä verta virtsassa, mutta muut oireet. selvii kuulemma pissakokeessa (sokeriarvo)
me saatiin huomiseksi aika mehiläiseen; toivottavasti ultraavat sisuskalut. ei enää IKINÄ terveyskeskukseen!
- äiti.......
En halua minäkää pelotella, muuta älä luota noissa jutuissa terveyskeskuslääkäriin. Oireet kertoo, että tutkittava on. Me käytiin 4kk ikäisen pojan kanssa terveyskeskuksessa 3 kertaa kyseisten oireiden takia. Lisänä melkein 40 asteen kuume. Ei saatu lähetettä eteenpäin vaan lääkäri sanoi seuraillaan. Mentiin yksityiselle ja laittoi heti lähetteen lastenpolille. Lastenpolilla ihmeteltiin, kun ei ennempää tultu!! Pojalla toinen munuainen laajentunut, koska virtsanjohtimessa ahtauma. Koko 4kk eliniän aikana ei pissa ollut pääsyt toiselta puolelta rakkoon, jonka vuoksi toinen munuainen oli reilusti laajentunut. Oltiin pitkä aika sairaalassa ja leikattiin 8kk ikäisenä, kun kaikki semmosessa reerassa, että leikkauksella on parhaat edellytykset mennä hyvin.
Kumma juttu noi terveyskeskuksen lääkärit, kun uskaltaa ottaa moisia asioita kevyesti ja omalle vastuulleen.
Poika nyt 2-vuotias ja pääosin voi hyvin.
Toivottavasti teidän tapauksessa terveyskeskuslääkäri olikin oikeaasa.- versti
lastenklinikalla (päivystyksen kautta). taas oli kovin vähäpuheinen lääkäri. ultrattiin virtsatiet ja munuaiset, kun kysyin munuaisista ei vastannut! oletin että kaikki ok, siellä on sellanen liukuhihnameininki, ettei oikein saanut selvaa.
käskivat laittaa ceridal lipolotionia terskalle ja oon laittanut, eikä oo verta tullut. mutta ei sita aiemminkaan tullut 2 kuukauteen, ja sitten taas! sanoi verestä että pippelin päässä hankaumaa. kysyin että eikös tällasella 2-v:llä haavat parane nopeesti etenkin limakalvoilta; ei selitystä. pissan runsaus hiukan laantunut , välillä tulee todella paljon...(sitä eivät suostuneet tutkimaan vaan käski lääkäri TAAS UUDESTAAN terveyskeskukseen erikseen koska siihe ei ollut lähetettä . yritin sanoa että ollaan kesästä saakka lapsen kanssa juostu lääkarillä, on kovin pieni lapsi, eikö olisi hyvä tutkia myös sitä samalla, ettei lasta turhaan rasiteta näillä kokeilla montaa kertaa. tiukka ja tyly oli tääkin lääkäritäti, ei suostunut, ja vieläpä' epäkohteliaasti.
nyt oon tilannut epikriisit sun muut postitse lastenklinikalta ja jatka yksityisellä.
oon itse vajaa 40v. ja koko ikäni elänyt uskossa että meillä on asiat hyvin täällä suomessa ja miksei olisi kun ollaan rikas maa ja runsas 5 miljoonaa ihmistä, luulis että asiat toimis kun ne toimii ranskassakin (paremmin ja ilmaiseksi!) jossa on yli 10 kertaa enemmän populaa!
mutta järkyttävää on ollut huomata miten voittopuoleisesti tylyä ja ylimielistä on julkisen sektorin "auttaminen"! ja päälle se asenne että äiti joka kaikkensa tekee lastaan auttaakseen (kukapa muukaan sen tekisi?) on ärsyttävä, tietämätön ja röyhkee...kuitenkin koko ajan puhutaan nykyään huonoista äideistä jne...eikö äiti voi mitään tehdä oikein?
vararikkoonhan tässä mennään (siis ei tietenkään isopalkkainen isä tässäkään tapauksessa) mutta lapsi on tärkein jajotain tässä mättää..
joten ei vissin(?) munuaisissa mitään vikaa mutta aion vielä hankkia asiantuntija mielipiteen (uhmakkaana!!!)
kyllä nyt kun itse olen lapsen saanut, nostan hattua kaikille äideille! ei kukaan kuitenkaan tässä maailmassa ole niin epäitsekäs kuin äiti. ja itsekkyshän vain palkitaan, jasiträ ihaillaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793