Mistä saisin upotuskasteen?

Uskon Jeesukseen löytänyt

Tulin uskoon tämän vuoden alussa. Olen edelleen luterilaisen seurakunnan jäsen, mutta tässä elämäntilanteessani (pieniä lapsia) minun on hankala liittyä mihinkään seurakuntaan ja käydä kokouksissa. Lähinnä radiosta, televisiosta ja netistä ammennan ravintoa uskon tielleni, luen Raamattua ja seuraan Raamattuopetusta.

Haluaisin kuitenkin kasteen sinetiksi uskoontulolleni. Miten tämä käytännössä onnistuisi.

169

5091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa

      yhteyttä lähimpään seurakuntaan, missä kastetaan uskoon tulleita :).

      • Uskon Jeesukseen löytänyt

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.


      • ilman ennakko luuloja
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.

        MAP kirkko kastaa mutta,ei kasta vain siksi että,se olisi jotenkin "mukavaa" tai "tuntus kivalle ajatukselle".
        Tiedän että, tästä älähtää joku aivan varmasti mutta,mutta jos,käyttää aivojaan pystyy myös tutkimaan sen mahdollisuuden ITSElle oikeasta seurakunnasta ja kasteesta.
        Avointa mieltä toivoopi Vielä ev.lutirilainen


      • kastettiin
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.

        vaikka en silloin vielä liittynytkään seurakuntaan.
        Sanoin, että seurakunta-asia ei ole vielä selvinnyt minulle, mutta haluaisin kasteen.

        Kysele vaikka lähiseurakunnista, joissa on kastemahdollisuus.Minun kohdaltani asia järjestyi hyvin, uskon että Jumala sinullekkin tien tulee avaamaan tässä kasteasiassa.


      • unohdin mainita
        kastettiin kirjoitti:

        vaikka en silloin vielä liittynytkään seurakuntaan.
        Sanoin, että seurakunta-asia ei ole vielä selvinnyt minulle, mutta haluaisin kasteen.

        Kysele vaikka lähiseurakunnista, joissa on kastemahdollisuus.Minun kohdaltani asia järjestyi hyvin, uskon että Jumala sinullekkin tien tulee avaamaan tässä kasteasiassa.

        minut kastettiin helluntaiseurakunnassa.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        kastettiin kirjoitti:

        vaikka en silloin vielä liittynytkään seurakuntaan.
        Sanoin, että seurakunta-asia ei ole vielä selvinnyt minulle, mutta haluaisin kasteen.

        Kysele vaikka lähiseurakunnista, joissa on kastemahdollisuus.Minun kohdaltani asia järjestyi hyvin, uskon että Jumala sinullekkin tien tulee avaamaan tässä kasteasiassa.

        Liityitkö sitten myöhemmin kuitenkin juuri helluntaiseurakuntaan?

        Olen rukoillut Jumalalta johdatusta ja hän varmasti antaa asioiden tapahtua ajallaan miten parhaaksi näkee. Kolmen pienen lapsen äitinä minun on vain hankala repiä itseäni seurakuntayhteyteen, olen niin sidottu tähän arkielämään, muita kristittyjä en juuri tunne tässä päivä päivältä pimeämmäksi käyväksi maailmassa ja yritän vain varastaa jostakin aikaa kasvaakseni uskossa ja opiskellakseni Jumalan sanaa.

        Onko täällä muita luterilaisia, jotka ovat halunneet myös aikuiskasteen? Kuinka kauan teillä meni uskoontulosta kasteella käymiseen.


      • liityin
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Liityitkö sitten myöhemmin kuitenkin juuri helluntaiseurakuntaan?

        Olen rukoillut Jumalalta johdatusta ja hän varmasti antaa asioiden tapahtua ajallaan miten parhaaksi näkee. Kolmen pienen lapsen äitinä minun on vain hankala repiä itseäni seurakuntayhteyteen, olen niin sidottu tähän arkielämään, muita kristittyjä en juuri tunne tässä päivä päivältä pimeämmäksi käyväksi maailmassa ja yritän vain varastaa jostakin aikaa kasvaakseni uskossa ja opiskellakseni Jumalan sanaa.

        Onko täällä muita luterilaisia, jotka ovat halunneet myös aikuiskasteen? Kuinka kauan teillä meni uskoontulosta kasteella käymiseen.

        tosiaan helluntaiseurakuntaan, mutta silloin kun kävin kasteella, en yhtään tiennyt, mikä olisi tuleva seurakuntani.Jätin sen asian Jumalan johdatuksen varaan.

        Minä kävin kasteella noin reilu puoli vuotta uskoon tuloni jälkeen.

        Minulla oli muuten ihan sama tilanne silloin, kuin sinulla nyt, eli pienet lapset.

        Jätä vaan ihan turvallisella mielellä Jumalan käsiin tämä asia, älä kuuntele "hyvää tarkoittavia" neuvoja, jos et itse ole varma.
        Kun Jumala johdattaa, hän avaa tien ja kaikki sujuu kuin itsekseen.
        Esim. minullakin tuo kasteasia, koen että Jumala valmisti tien, että sain silloin tuon kasteen, koska halusin ojentautua Sanan mukaan.

        Siunausta sinulle, ja luota vaan Herraamme.


      • Antti V Piiterinen
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Liityitkö sitten myöhemmin kuitenkin juuri helluntaiseurakuntaan?

        Olen rukoillut Jumalalta johdatusta ja hän varmasti antaa asioiden tapahtua ajallaan miten parhaaksi näkee. Kolmen pienen lapsen äitinä minun on vain hankala repiä itseäni seurakuntayhteyteen, olen niin sidottu tähän arkielämään, muita kristittyjä en juuri tunne tässä päivä päivältä pimeämmäksi käyväksi maailmassa ja yritän vain varastaa jostakin aikaa kasvaakseni uskossa ja opiskellakseni Jumalan sanaa.

        Onko täällä muita luterilaisia, jotka ovat halunneet myös aikuiskasteen? Kuinka kauan teillä meni uskoontulosta kasteella käymiseen.

        Kaste on toinen evankelis-luterilaisen kirkon sakramenteista. Kirkon jäseneksi tullaan kasteessa.
        Luterilaisessa kirkossa, kuten kaikissa vanhoissa kirkkokunnissa, kastetaan kaikenikäisiä lapsista aikuisiin, kunhan henkilöä ei ole aiemmin kastettu.
        Aikuiskasteen saa aikuinen, joka haluaa liittyä kirkon jäseneksi ja jota ei ole kastettu. Jos joku siirtyy luterilaiseen kirkkoon kirkollisesta yhdyskunnasta, jonka kastetta kirkko pitää oikeana, häntä ei kasteta uudelleen.


      • eepu*
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Liityitkö sitten myöhemmin kuitenkin juuri helluntaiseurakuntaan?

        Olen rukoillut Jumalalta johdatusta ja hän varmasti antaa asioiden tapahtua ajallaan miten parhaaksi näkee. Kolmen pienen lapsen äitinä minun on vain hankala repiä itseäni seurakuntayhteyteen, olen niin sidottu tähän arkielämään, muita kristittyjä en juuri tunne tässä päivä päivältä pimeämmäksi käyväksi maailmassa ja yritän vain varastaa jostakin aikaa kasvaakseni uskossa ja opiskellakseni Jumalan sanaa.

        Onko täällä muita luterilaisia, jotka ovat halunneet myös aikuiskasteen? Kuinka kauan teillä meni uskoontulosta kasteella käymiseen.

        Kysy tätä kasteasiaa jostain sinua lähellä olevasta lähiseurakunnastamme, Katso:
        http://www.adventtikirkko.great.fi/seurakunnat/


      • Miina I
        ilman ennakko luuloja kirjoitti:

        MAP kirkko kastaa mutta,ei kasta vain siksi että,se olisi jotenkin "mukavaa" tai "tuntus kivalle ajatukselle".
        Tiedän että, tästä älähtää joku aivan varmasti mutta,mutta jos,käyttää aivojaan pystyy myös tutkimaan sen mahdollisuuden ITSElle oikeasta seurakunnasta ja kasteesta.
        Avointa mieltä toivoopi Vielä ev.lutirilainen

        vaan se edustaa mormonien uususkontoa, joka on kristinuskosta yhtä kaukana kuin esim islam. Toivottavasti tulet järkiisi, etkä mene sellaiseen lahkoon.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        liityin kirjoitti:

        tosiaan helluntaiseurakuntaan, mutta silloin kun kävin kasteella, en yhtään tiennyt, mikä olisi tuleva seurakuntani.Jätin sen asian Jumalan johdatuksen varaan.

        Minä kävin kasteella noin reilu puoli vuotta uskoon tuloni jälkeen.

        Minulla oli muuten ihan sama tilanne silloin, kuin sinulla nyt, eli pienet lapset.

        Jätä vaan ihan turvallisella mielellä Jumalan käsiin tämä asia, älä kuuntele "hyvää tarkoittavia" neuvoja, jos et itse ole varma.
        Kun Jumala johdattaa, hän avaa tien ja kaikki sujuu kuin itsekseen.
        Esim. minullakin tuo kasteasia, koen että Jumala valmisti tien, että sain silloin tuon kasteen, koska halusin ojentautua Sanan mukaan.

        Siunausta sinulle, ja luota vaan Herraamme.

        että kävelitkö vain seurakuntaan vai avautuiko sinulle tie jollakin muulla tavoin.

        Koen olevani yksin tämän asian kanssa. Meillä ei ole uskovia lähipiirissä, mieheni tuli myös uskoon, mutta hänkin on vielä eräänlaisessa välitilassa, jos lähipiirissä ei ole uskovia, on ikäänkuin yksin. Siskoni kyllä tuli uskoon 80-luvulla ja liittyi helluntaiseurakuntaan, mutta myöhemmin hän liittyi taas ev.lut.kirkkoon. Sisko asuu kaukana ja välit on muutenkin etäiset, joten häneltäkään on vaikea saada asiaan tukea, varsinkin kun olen aina kokenut olevani se perheen musta lammas, joka tekee kaiken väärin.


      • minä...
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        että kävelitkö vain seurakuntaan vai avautuiko sinulle tie jollakin muulla tavoin.

        Koen olevani yksin tämän asian kanssa. Meillä ei ole uskovia lähipiirissä, mieheni tuli myös uskoon, mutta hänkin on vielä eräänlaisessa välitilassa, jos lähipiirissä ei ole uskovia, on ikäänkuin yksin. Siskoni kyllä tuli uskoon 80-luvulla ja liittyi helluntaiseurakuntaan, mutta myöhemmin hän liittyi taas ev.lut.kirkkoon. Sisko asuu kaukana ja välit on muutenkin etäiset, joten häneltäkään on vaikea saada asiaan tukea, varsinkin kun olen aina kokenut olevani se perheen musta lammas, joka tekee kaiken väärin.

        soitin sellaiseen seurakuntaa, jossa oli kasteallas, ja selitin tilanteeni.

        Minut olisi kastettu myös isommassa helluntaiseurakunnassa, mutta valitsin pienemmän seurakunnan kastepaikakseni.

        Yksi keino olisi näin netin kautta saada tukea, esim. monilla seurakunnilla on uskovia, jotka netin kautta keskustelevat mieltä askarruttavista asioista.


      • seurakunta....
        ilman ennakko luuloja kirjoitti:

        MAP kirkko kastaa mutta,ei kasta vain siksi että,se olisi jotenkin "mukavaa" tai "tuntus kivalle ajatukselle".
        Tiedän että, tästä älähtää joku aivan varmasti mutta,mutta jos,käyttää aivojaan pystyy myös tutkimaan sen mahdollisuuden ITSElle oikeasta seurakunnasta ja kasteesta.
        Avointa mieltä toivoopi Vielä ev.lutirilainen

        ...vaan kaukana kaukana siitä!


        Vakava varoitus kaikille, älkääkä missään tapauksessa sinne liittykö aivan suinpäin, vaan ottakaa monelta eri taholta ensin selvää siitä, mikäli mielitte siihen liittyäksenne. Ihan oikeasti, tehkää niin.

        Ei mormoonien maireat hymyt ja miellyttävät ilmeet tee MAP,sta kristillistä yhteisöä.
        Heidän oppinsa on kaikkea muuta kuin kristillinen.

        Jos itse olet siihen liittymässä, niin älä ainakaan muita siihen harhaan houkuttele.


        Olkaa rakkaat ystävät varuillanne!!!


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        minä... kirjoitti:

        soitin sellaiseen seurakuntaa, jossa oli kasteallas, ja selitin tilanteeni.

        Minut olisi kastettu myös isommassa helluntaiseurakunnassa, mutta valitsin pienemmän seurakunnan kastepaikakseni.

        Yksi keino olisi näin netin kautta saada tukea, esim. monilla seurakunnilla on uskovia, jotka netin kautta keskustelevat mieltä askarruttavista asioista.

        vastauksestasi. Luotan Jumalan ohjaukseen, siihen, että hän johdattaa tai suorastaan pakottaa minua tekemään vastaavan ratkaisun.

        Todellakin netti, radio, tv, kirjat, kristilliset ovatkin olleet ainoa tuki hengellisessä kasvussa tällaiselle, joka on aika lailla kotiin sidottu. Jotenkin vain lähiseurakunnasta puhutaan niin paljon, että koen itseni osattomaksi ollessani sellaista vailla.

        Hienoa nähdä, että tämäkin palsta on näin aktiivinen. Tähän asti olen lähinnä kirjoitellut muille palstoille, koska haluan kertoa uskosta ja Jumalasta ja puolustaa Israelia, pahuutta on niin paljon, että haluan taistella sitä vastaan.


      • mathetes
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.

        Ole aivan rauhassa nyt ja ala lukemaan Apostolien tekoja koska koet vielä epävarmuutta kasteasiassa.
        Olen aivan varma, että kasteasia sinulle selviää kunhan otat asian vilpittömästi ja rauhallisesti ja juuri niinkuin Raamatun sana opastaa. Olen myös varma, että Herra ohjaa sinut oikeaan seurakuntaan kun tuo asia on sinulle selvinnyt!

        Älä lähde poukkoilemaan mihinkään suinpäin, vaan kuten sanoin, ala ensin tutkimaan tuo kasteasia epävarmuutesi hälventämiseksi ja aloita lukeminen apostolien teoista aivan alusta alkaen systemaattisesti lukien koko apostolien kirje lävitse! Aina kun aloitat lukemaan, aloita se rukoillen Jeesuksen nimessä ja pyydä, että Jeesus sen Pyhän Hengen kautta ymmärrykseesi avaisi!

        Siunausta tutkimusmatkallesi!
        Jeesus kanssasi!


      • Hän...
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vastauksestasi. Luotan Jumalan ohjaukseen, siihen, että hän johdattaa tai suorastaan pakottaa minua tekemään vastaavan ratkaisun.

        Todellakin netti, radio, tv, kirjat, kristilliset ovatkin olleet ainoa tuki hengellisessä kasvussa tällaiselle, joka on aika lailla kotiin sidottu. Jotenkin vain lähiseurakunnasta puhutaan niin paljon, että koen itseni osattomaksi ollessani sellaista vailla.

        Hienoa nähdä, että tämäkin palsta on näin aktiivinen. Tähän asti olen lähinnä kirjoitellut muille palstoille, koska haluan kertoa uskosta ja Jumalasta ja puolustaa Israelia, pahuutta on niin paljon, että haluan taistella sitä vastaan.

        kyllä ymmärtää tilanteesi ja on voimallinen auttamaan sinua kaikessa.

        Kun tahdomme Hänen tahtonsa mukaisesti toimia, Hän avaa siihen mahdollisuudet.


      • terence.hill

      • eepu*
        terence.hill kirjoitti:

        Oletko varma, ettet ehtinyt menettää pelastustasi viivyttelyn vuoksi?

        ...., mutta sen lisäksi myös TOTUUDEN ETSIJÄ,
        siis mitä minä pelkäisin kun Herra oli/on kanssani ja Hän johti elämääni kohti sitä Oikeata seurakuntaa ja uskonmukaista (Apt-2:38) upotuskastetta!


      • erillaisia kuppikuntia
        seurakunta.... kirjoitti:

        ...vaan kaukana kaukana siitä!


        Vakava varoitus kaikille, älkääkä missään tapauksessa sinne liittykö aivan suinpäin, vaan ottakaa monelta eri taholta ensin selvää siitä, mikäli mielitte siihen liittyäksenne. Ihan oikeasti, tehkää niin.

        Ei mormoonien maireat hymyt ja miellyttävät ilmeet tee MAP,sta kristillistä yhteisöä.
        Heidän oppinsa on kaikkea muuta kuin kristillinen.

        Jos itse olet siihen liittymässä, niin älä ainakaan muita siihen harhaan houkuttele.


        Olkaa rakkaat ystävät varuillanne!!!

        Olkaa rakkaat ystävät varuillanne!!!

        Näihän tässä kävi .Omien aivojen käyttö ei ole sallittua.
        Mappilaisten uskon-jana/ajatusmaailma on "pidenpi" kuin ev.luterilaisilla. Ev.luterilainen kyllä uskoo että,jostakin ja jotakin tarkoitusta varten me tänne tulemme, ja johonkin me menemme (taivas tai helvetti).Ja se siitä sitten ,mitäpä sitä enempää pohtimaan.
        Turvallisempaa on varmaankin olla pohtimatta.
        Tällä valtion uskollakin tietenkin pysyy pinnalla.jos se riittää.

        Voisipa sitäkin miettiä mitä vastustetaan, on saatanan suurin vihollinen.
        T.puu-pää uskovainen


      • ei ollut...
        erillaisia kuppikuntia kirjoitti:

        Olkaa rakkaat ystävät varuillanne!!!

        Näihän tässä kävi .Omien aivojen käyttö ei ole sallittua.
        Mappilaisten uskon-jana/ajatusmaailma on "pidenpi" kuin ev.luterilaisilla. Ev.luterilainen kyllä uskoo että,jostakin ja jotakin tarkoitusta varten me tänne tulemme, ja johonkin me menemme (taivas tai helvetti).Ja se siitä sitten ,mitäpä sitä enempää pohtimaan.
        Turvallisempaa on varmaankin olla pohtimatta.
        Tällä valtion uskollakin tietenkin pysyy pinnalla.jos se riittää.

        Voisipa sitäkin miettiä mitä vastustetaan, on saatanan suurin vihollinen.
        T.puu-pää uskovainen

        ...mistään "valtion uskosta" vaan uskosta Raamatun Jeesukseen, eli siis Jeesuksesta joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta! Raamatun opettamasta Jeesuksesta siis!!!

        Kyse ei siis ole siitä toisesta jeesuksesta jonka mormoonien moniavioinen jumala, joka alkujaan oli ihminen joka siitti jeesuksen marian kanssa, josta myös mm, tuli aikuisena moniavioinen jeesus!

        Tuollaisesta mormoonien julistamasta opista tulee pysyä kaukana, sillä se ei ole Raamatun mukainen oppi, vaan pimeä ja irvokas Raamatun vastainen harhaoppi. Jos siihen lankeaa, on siitä vaikea päästä eroon josta on esimerkkejä täälläkin näillä uskontopalstoilla aivan riittävästi.

        Ota vastaan Raamatun elävä Jeesus, pysyt silloin turvallisesti pinnalla!

        Terv, Jeesuksen jo vastaanottanut! :)


      • valo on yksi
        ei ollut... kirjoitti:

        ...mistään "valtion uskosta" vaan uskosta Raamatun Jeesukseen, eli siis Jeesuksesta joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta! Raamatun opettamasta Jeesuksesta siis!!!

        Kyse ei siis ole siitä toisesta jeesuksesta jonka mormoonien moniavioinen jumala, joka alkujaan oli ihminen joka siitti jeesuksen marian kanssa, josta myös mm, tuli aikuisena moniavioinen jeesus!

        Tuollaisesta mormoonien julistamasta opista tulee pysyä kaukana, sillä se ei ole Raamatun mukainen oppi, vaan pimeä ja irvokas Raamatun vastainen harhaoppi. Jos siihen lankeaa, on siitä vaikea päästä eroon josta on esimerkkejä täälläkin näillä uskontopalstoilla aivan riittävästi.

        Ota vastaan Raamatun elävä Jeesus, pysyt silloin turvallisesti pinnalla!

        Terv, Jeesuksen jo vastaanottanut! :)

        Ei tuossa ole päätä eikä häntää .Mitä puppua yrität syöttää. Olen syvästi järkyttynyt ajatuksistasi.
        Mistä kummasta sinä puhu???
        JOko olet pahasti sekoittanut asioita tai ...jotain.
        http://www.mormon.org/welcome .Puhummeko samasta aiheesta edes.


      • täysin....
        valo on yksi kirjoitti:

        Ei tuossa ole päätä eikä häntää .Mitä puppua yrität syöttää. Olen syvästi järkyttynyt ajatuksistasi.
        Mistä kummasta sinä puhu???
        JOko olet pahasti sekoittanut asioita tai ...jotain.
        http://www.mormon.org/welcome .Puhummeko samasta aiheesta edes.

        ...mormonismin sokeuttama!

        Ja/tai olet hyvin nuori vielä ja et vielä tiedä kovinkaan paljon mormonismista!?

        Aloita tutustumalla vaikka tämän linkin kautta tuohon mormooni "ihanuuteen"!

        http://www.mormonismi.net/artikkelit.shtml


      • Arttu K
        ei ollut... kirjoitti:

        ...mistään "valtion uskosta" vaan uskosta Raamatun Jeesukseen, eli siis Jeesuksesta joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta! Raamatun opettamasta Jeesuksesta siis!!!

        Kyse ei siis ole siitä toisesta jeesuksesta jonka mormoonien moniavioinen jumala, joka alkujaan oli ihminen joka siitti jeesuksen marian kanssa, josta myös mm, tuli aikuisena moniavioinen jeesus!

        Tuollaisesta mormoonien julistamasta opista tulee pysyä kaukana, sillä se ei ole Raamatun mukainen oppi, vaan pimeä ja irvokas Raamatun vastainen harhaoppi. Jos siihen lankeaa, on siitä vaikea päästä eroon josta on esimerkkejä täälläkin näillä uskontopalstoilla aivan riittävästi.

        Ota vastaan Raamatun elävä Jeesus, pysyt silloin turvallisesti pinnalla!

        Terv, Jeesuksen jo vastaanottanut! :)

        Voi hyvänen aika-, ei ole totta. höpö ,höpö ja naurua !


      • Haaga
        valo on yksi kirjoitti:

        Ei tuossa ole päätä eikä häntää .Mitä puppua yrität syöttää. Olen syvästi järkyttynyt ajatuksistasi.
        Mistä kummasta sinä puhu???
        JOko olet pahasti sekoittanut asioita tai ...jotain.
        http://www.mormon.org/welcome .Puhummeko samasta aiheesta edes.

        Älä välitä. Tuo juttu täytyi olla provo ,ei kukaan voi tosissaan olla noin tietämätön asioista.


      • vakavalle...
        Arttu K kirjoitti:

        Voi hyvänen aika-, ei ole totta. höpö ,höpö ja naurua !

        ...asialle, oletko aivan mieletön!?

        Mormonismi ei ole kristillinen seurakunta, vaan syvää ja pimeää harhaoppia!!!!!!


      • Edellinen
        täysin.... kirjoitti:

        ...mormonismin sokeuttama!

        Ja/tai olet hyvin nuori vielä ja et vielä tiedä kovinkaan paljon mormonismista!?

        Aloita tutustumalla vaikka tämän linkin kautta tuohon mormooni "ihanuuteen"!

        http://www.mormonismi.net/artikkelit.shtml

        Olen toki tutustunut likkiisi jo aijemmin.
        Minä nyt satun olemaan tällänen jo,vanha ikäneito, jolla on joutilasta aikaa tutkiskella kaiken maailman asioita KIIHKOTTOMASTI. Karsimalla sensaatio ja provo hakuiset asiat pois. Ne ei johda mihinkään hyvään, sehän on jo nähty ja koettu.

        Anteeksi kun sohaisin sinulle arkaan paikkaan. Harvoin voi näiltä foorumeilta lukea jotain rakentavaa keskustelua ,usko on sotaisa alue.
        Alkuperäinen kysyjä mietti kasteelle menoa siis, siitäpä juontui tämä.Luotan hänen arvostelu kykyynsä puntaroida .
        Hyvää yötä ,enkeli myötä !


      • "ikäneidolle!...
        Edellinen kirjoitti:

        Olen toki tutustunut likkiisi jo aijemmin.
        Minä nyt satun olemaan tällänen jo,vanha ikäneito, jolla on joutilasta aikaa tutkiskella kaiken maailman asioita KIIHKOTTOMASTI. Karsimalla sensaatio ja provo hakuiset asiat pois. Ne ei johda mihinkään hyvään, sehän on jo nähty ja koettu.

        Anteeksi kun sohaisin sinulle arkaan paikkaan. Harvoin voi näiltä foorumeilta lukea jotain rakentavaa keskustelua ,usko on sotaisa alue.
        Alkuperäinen kysyjä mietti kasteelle menoa siis, siitäpä juontui tämä.Luotan hänen arvostelu kykyynsä puntaroida .
        Hyvää yötä ,enkeli myötä !

        >>>Anteeksi kun sohaisin sinulle arkaan paikkaan.


      • harhaanjohtoa
        valo on yksi kirjoitti:

        Ei tuossa ole päätä eikä häntää .Mitä puppua yrität syöttää. Olen syvästi järkyttynyt ajatuksistasi.
        Mistä kummasta sinä puhu???
        JOko olet pahasti sekoittanut asioita tai ...jotain.
        http://www.mormon.org/welcome .Puhummeko samasta aiheesta edes.

        Mormoonikirkolla ja kristinukolla on tasan yhtä paljon yhteistä kuin islamilla ja kristinuskolla.
        Jase on aika vähän.
        Mormooni-kirkon oppi on on Raamattuun perustumatonta taikauskontoa.


      • Anonyymi
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.

        Et ikinä eroa kirkostasi pysyt meidän kanssa kaikissa lahkoissa on eri seuroja ja riitoja lestoja jehovia pysyt vaan siinä sukusi yhteydessä olet kuoleman jälkeen heidän kanssa yhdessä ✝️ sovitus tehty katsot vain Jeesusta kiittelet. Hienoa mutta älä sekoa muihin joudut kadotukseen syyttäjälle ja menetät tavarat rahat huijareille pidä kiinni koulukirjoista todistuksista älä kuuntele demoneja älä anna arki tavaroitasi älä mitään ne rakentaa taloja muiden rahoilla sinä menetät.


      • Anonyymi

        Et mene MI HINKÄÄN JAHVE JUTTUUN siellä on huumeita , etkä millekään uudestaan kasteille olet jo pelastettu olet kristitty ja kastettu ihminen elää uskosta uskoon kausittain kestää tämän täällä. Pidä kiinni mitä sulla nyt on.


      • Anonyymi
        ilman ennakko luuloja kirjoitti:

        MAP kirkko kastaa mutta,ei kasta vain siksi että,se olisi jotenkin "mukavaa" tai "tuntus kivalle ajatukselle".
        Tiedän että, tästä älähtää joku aivan varmasti mutta,mutta jos,käyttää aivojaan pystyy myös tutkimaan sen mahdollisuuden ITSElle oikeasta seurakunnasta ja kasteesta.
        Avointa mieltä toivoopi Vielä ev.lutirilainen

        KRISTITYT ON KAstettu jo JEESUS SANOO EN MINÄ SINUA HYLKÄÄ


      • Anonyymi
        unohdin mainita kirjoitti:

        minut kastettiin helluntaiseurakunnassa.

        Myllynkivi niillä jotka eksyttää juutalaisuuden lakiin kirouksiin. Jotka eksyttää pois jeesuksesta saa myllynkiven ROIKU VAAN RISTILLÄ sut on jo kastettu älä välitä täällä velloo eksytyksiä


      • Anonyymi
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Liityitkö sitten myöhemmin kuitenkin juuri helluntaiseurakuntaan?

        Olen rukoillut Jumalalta johdatusta ja hän varmasti antaa asioiden tapahtua ajallaan miten parhaaksi näkee. Kolmen pienen lapsen äitinä minun on vain hankala repiä itseäni seurakuntayhteyteen, olen niin sidottu tähän arkielämään, muita kristittyjä en juuri tunne tässä päivä päivältä pimeämmäksi käyväksi maailmassa ja yritän vain varastaa jostakin aikaa kasvaakseni uskossa ja opiskellakseni Jumalan sanaa.

        Onko täällä muita luterilaisia, jotka ovat halunneet myös aikuiskasteen? Kuinka kauan teillä meni uskoontulosta kasteella käymiseen.

        MITÄÄN VAUVA TAI AIKUISKASTETTA EI OLE OLEMASSA JEHOVILLA ON MUTTA KASTE JEEsukseen pelastaa sielusi .


      • Anonyymi
        minä... kirjoitti:

        soitin sellaiseen seurakuntaa, jossa oli kasteallas, ja selitin tilanteeni.

        Minut olisi kastettu myös isommassa helluntaiseurakunnassa, mutta valitsin pienemmän seurakunnan kastepaikakseni.

        Yksi keino olisi näin netin kautta saada tukea, esim. monilla seurakunnilla on uskovia, jotka netin kautta keskustelevat mieltä askarruttavista asioista.

        JOS OLET JO KIRKON JÄen kastettu olet jo kristitty. Käy ehtoollisella jossain perhejutussa ! Messussa perheenä.


      • Anonyymi
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        vaikka ei liittyisi seurakunnan jäseneksi?

        Mitä nämä seurakunnat ovat, jotka järjestävät upotuskasteita. Helluntaiseurakunnat ainakin, entä Nokia-missio?

        Kaikille tuntuu olevan nämä asiat niin helppoja ja itsestäänselviä. Minulle ne ovat tosi vaikeita. Tunnen itseni huonoksi liittymään mihinkään seurakuntaan. Luterilainen kirkko taas on pahan valtaama, että se järkyttää minua, vaikka toki sieltäkin löytyy edelleen uskovia pappeja.

        Missio on sama kuin budha gurut virtaa hindujen henkiä


    • eepu*

      Apt.8:36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden (MEREN) ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä ESTÄÄ kastamasta minua?"
      8:37 Filippus sanoi hänelle: `Jos KOKO SYDÄMESTÄSI USKOT, …(ON LUPA KASTAA) se on MAHDOLLISTA. ´.. (siis, hänen tuli "suulla" tunnustaa USKONSA Vapahtajaansa! Niinpä) Hoviherra vastasi: `MINÄ USKON, että JAH SHUA MESSIAS ON JUMALAN POIKA.´"

      Jos hoviherra ei olisi tunnustanut USKOAA Vapahtajaan, niin ei myöskään Filippus olisi häntä kastanut!!!
      8:38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.”

      *
      Ystäväiseni, Oletko vielä uudesti syntynyt Jumalasta?
      ”Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”(Joh.3:7)
      ”Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.” (1.Joh.7-9)
      USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (ks.Apt.2:38) kautta se on mahdollista,
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”!!
      Sillä ilman Pyhän Hengen pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa! ” ….sillä nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.” (Room.6:22)

      Ystäväiseni, Käykää tekin upotuskasteelle saamaan Viisauden ja Ymmärryksen Henki, sillä Jumala ON Rakkaus, tee siis sinäkin älkää viivytelkö enää rohkea USKONRATKAISU Jumalan KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja Jumalan tahdonmukaiseen VANHURSKAUDENPUKUUN:
      *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)

      Ystäväiseni käänny lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysy mitä sinun asiallesi voitaisiin tehdä?! Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) http://www.adventtikirkko.great.fi/seurakunnat/

      *
      Ystävällisesti veljellisin Siunausterveisin Totuuden etsijöille

      minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

      eepu
      *
      ♥ MARANATA! ♥

      • hartonen

        Tuo jae ei ole vanhimmissa kirjoituksissa..


      • eepu*
        hartonen kirjoitti:

        Tuo jae ei ole vanhimmissa kirjoituksissa..

        .. ja ilmoittanut maailmalle!! :)


    • Miina I

      Sehän merkitsisi sinulle, ei uskoontulon sinetöimistä, vaan johonkin vieraaseen lahkoon liittymistä. Etkö ymmärrä, että lahkolaiset houkuttelevat upotuskasteellaan vain uusia jäseniä itselleen?

      Jos haluat jotenkin tehdä pesäeron entiseen, niin mene tunnustamaan syntisi papille ja sitten ehtoolliselle. Joka on kerran kastettu ei tarvitse uutta kastetta, ainoastaan synninpäästön synneistään.

      • Uskon Jeesukseen löytänyt

        koska haluan myös kasteen avulla puhdistua synneistäni. Kaste on minulle uskoontulon sinetti. Minut kastettiin lapsena, mutta silloin en ollut syntiä tehnyt. Usko ja kaste, se on luonnollisin järjestys. Ei tämä ole järjellinen asia, tämä on uskon asia.

        Herätyskristilliset liikkeet edustavat minulle sitä aitoa Raamattuun, Jumalan ilmoitukseen perustuvaa uskoa, toisin kuin ev.lut-kirkko, jossa arkkipiispa on antisemitisti ja jossa jo 40% papeista siunaisi homo/lesbopareja ja jossa osa papeista on korvannut Raamatun sanan omilla tulkinnoillaan. Toki ev.lut kirkon papeista varmasti monet edelleen ovat aidosti uskovia, mutta silti on järkyttävää, että ev.lut kirkko näin helposti päästetty paholaisen temmellyskentäksi, joka ei edes siunaa Israelia, Jumalan kansaa vaan paapoo lähinnä Islamia.
        Suomessa julkaistiin juuri kirja, joka rienaa ja pilkkaa Jumalaa. Kirkkomme ei ole siitä älähtänytkään, sen sijaan kyllä älähtää Islamin tämä paholaisesta lähtöisin olevan uskonnon puolesta. Paholaista puolustetaan, Jumalaa ei.

        Mielelläni liittyisin johonkin herätyskristillisistä liikkeistä, en vain tiedä mihin, koska en nykyisessä elämäntilanteessa kykene sitoutumaan oikein mihinkään seurakuntaan. Onneksi ev.lut kirkossakin on vielä jäljellä aitoa Jumalan sanaa. Täytyy vain etsiä valoa pimeyden keskeltä.


      • ikuinen.
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        koska haluan myös kasteen avulla puhdistua synneistäni. Kaste on minulle uskoontulon sinetti. Minut kastettiin lapsena, mutta silloin en ollut syntiä tehnyt. Usko ja kaste, se on luonnollisin järjestys. Ei tämä ole järjellinen asia, tämä on uskon asia.

        Herätyskristilliset liikkeet edustavat minulle sitä aitoa Raamattuun, Jumalan ilmoitukseen perustuvaa uskoa, toisin kuin ev.lut-kirkko, jossa arkkipiispa on antisemitisti ja jossa jo 40% papeista siunaisi homo/lesbopareja ja jossa osa papeista on korvannut Raamatun sanan omilla tulkinnoillaan. Toki ev.lut kirkon papeista varmasti monet edelleen ovat aidosti uskovia, mutta silti on järkyttävää, että ev.lut kirkko näin helposti päästetty paholaisen temmellyskentäksi, joka ei edes siunaa Israelia, Jumalan kansaa vaan paapoo lähinnä Islamia.
        Suomessa julkaistiin juuri kirja, joka rienaa ja pilkkaa Jumalaa. Kirkkomme ei ole siitä älähtänytkään, sen sijaan kyllä älähtää Islamin tämä paholaisesta lähtöisin olevan uskonnon puolesta. Paholaista puolustetaan, Jumalaa ei.

        Mielelläni liittyisin johonkin herätyskristillisistä liikkeistä, en vain tiedä mihin, koska en nykyisessä elämäntilanteessa kykene sitoutumaan oikein mihinkään seurakuntaan. Onneksi ev.lut kirkossakin on vielä jäljellä aitoa Jumalan sanaa. Täytyy vain etsiä valoa pimeyden keskeltä.

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.


      • eepu*

        Tämä kastamaton Miina, joka ei usko parannuksen tekemiseen/pyhitykseen Pyhän Hengen kautta, joka saadaan vain uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen kautta Ylhäältä Jumalalta!


      • eepu*
        ikuinen. kirjoitti:

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.

        Mutta aito Pyhä Henki johtaa kaikkeen Totuuteen, siitä me tunnemme mikä henki on Totuudesta ja mikä henki on valheen isästä!

        Siitä me tiedämme Pyhän Hengen meissä asuvan, kun meillä on OIKEA SUHDE JUMALAN LAKIIN:
        "Pysykää LAISSA ja TODISTUKSESSA!" Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole." (Jes.8:20)

        "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät (sydämessään) JUMALAN KÄSKYT ja USKON VAPAHTAJAAN." (Ilm.14:12)


      • huhu
        ikuinen. kirjoitti:

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.

        on voimakkaasti sanottu , muka uskovien kasteessa olisi ihan muut voimat ja energiat tarjolla ... Lue tarkemmin Raamattusi, niin selkeästi näät sieltä, että uskoon tulleet kastettiin... kuinka voit/uskallat noin, jopa Raamatun Sanaa halveksia .


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        ikuinen. kirjoitti:

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.

        aina voimassa, mutta kyse onkin uskoontulon sinetissä ja synneistä puhdistaumisessa, joista lapsen ei tarvitse puhdistautua.

        Mitä tulee mainitsemiisi lahkoihin, niin jokainen, jolla usko on avannut silmät näkee, että ev.lut-kirkko on etääntynyt Jumalan sanasta, kun taas kristillisten herätysliikkeiden perusta on aidossa Jumalan sanassa.

        En puhuisi kristillisistä herätysliikkeistä lahkoina, joista monet ovat vieläpä ev-lut-kirkon sisäisiä. Lahkot ovat jotakin aivan muuta, yleensä ei-kristillisiä. Myös mormonit ja Jehovan todistajat luen lahkoiksi.


      • etsimääsi
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        koska haluan myös kasteen avulla puhdistua synneistäni. Kaste on minulle uskoontulon sinetti. Minut kastettiin lapsena, mutta silloin en ollut syntiä tehnyt. Usko ja kaste, se on luonnollisin järjestys. Ei tämä ole järjellinen asia, tämä on uskon asia.

        Herätyskristilliset liikkeet edustavat minulle sitä aitoa Raamattuun, Jumalan ilmoitukseen perustuvaa uskoa, toisin kuin ev.lut-kirkko, jossa arkkipiispa on antisemitisti ja jossa jo 40% papeista siunaisi homo/lesbopareja ja jossa osa papeista on korvannut Raamatun sanan omilla tulkinnoillaan. Toki ev.lut kirkon papeista varmasti monet edelleen ovat aidosti uskovia, mutta silti on järkyttävää, että ev.lut kirkko näin helposti päästetty paholaisen temmellyskentäksi, joka ei edes siunaa Israelia, Jumalan kansaa vaan paapoo lähinnä Islamia.
        Suomessa julkaistiin juuri kirja, joka rienaa ja pilkkaa Jumalaa. Kirkkomme ei ole siitä älähtänytkään, sen sijaan kyllä älähtää Islamin tämä paholaisesta lähtöisin olevan uskonnon puolesta. Paholaista puolustetaan, Jumalaa ei.

        Mielelläni liittyisin johonkin herätyskristillisistä liikkeistä, en vain tiedä mihin, koska en nykyisessä elämäntilanteessa kykene sitoutumaan oikein mihinkään seurakuntaan. Onneksi ev.lut kirkossakin on vielä jäljellä aitoa Jumalan sanaa. Täytyy vain etsiä valoa pimeyden keskeltä.

        Ole turvallisella mielellä, sillä Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen. Silloin kun me totuudessa haluamme vaeltaa ja annamme Isääle/Pyhälle Hengelle
        valtuudet ohjata meidän elämäämme, niin Hän pitää meistä huolen, näin Hän on luvannut Sanassaan.


      • jaksat
        ikuinen. kirjoitti:

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.

        pelotella noilla "muilla voimilla".
        Onkohan ne muut voimat tehneet sinutkin noin
        vihamieliseksi.
        Katso launtai-iltaisin Helsingin kaduilla ja kapa-
        koissa, mihin ne muut voimat ovat lapsenakastettuja
        johtaneet.


      • aivan.
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        aina voimassa, mutta kyse onkin uskoontulon sinetissä ja synneistä puhdistaumisessa, joista lapsen ei tarvitse puhdistautua.

        Mitä tulee mainitsemiisi lahkoihin, niin jokainen, jolla usko on avannut silmät näkee, että ev.lut-kirkko on etääntynyt Jumalan sanasta, kun taas kristillisten herätysliikkeiden perusta on aidossa Jumalan sanassa.

        En puhuisi kristillisistä herätysliikkeistä lahkoina, joista monet ovat vieläpä ev-lut-kirkon sisäisiä. Lahkot ovat jotakin aivan muuta, yleensä ei-kristillisiä. Myös mormonit ja Jehovan todistajat luen lahkoiksi.

        Miksi haluat kieltää lapsilta syntien pesun ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa.

        Kasteen lupaukset ja siunaukset on teille ja teidän LAPSILLE. SEN SUKUPOLVEN LAPSIPERHEISTÄ OLI SILLOIN KYSE. (Apt.2:37-40). Perhekunnittain.


      • lahkoissa
        jaksat kirjoitti:

        pelotella noilla "muilla voimilla".
        Onkohan ne muut voimat tehneet sinutkin noin
        vihamieliseksi.
        Katso launtai-iltaisin Helsingin kaduilla ja kapa-
        koissa, mihin ne muut voimat ovat lapsenakastettuja
        johtaneet.

        vapina, suhina ja sihinä ja kaatumine, hurmos, jopa ilmassa leijumista (levitaatiota) esiintyy, eläinäänillä karjatelua jne....nekö Jumalasta?


      • ÄKKIÄ
        eepu* kirjoitti:

        Tämä kastamaton Miina, joka ei usko parannuksen tekemiseen/pyhitykseen Pyhän Hengen kautta, joka saadaan vain uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen kautta Ylhäältä Jumalalta!

        eepu äkkiä radikaan sielä on miehestä pula joka ossaa nää uskon asiat


      • tarkkaa tietoa
        huhu kirjoitti:

        on voimakkaasti sanottu , muka uskovien kasteessa olisi ihan muut voimat ja energiat tarjolla ... Lue tarkemmin Raamattusi, niin selkeästi näät sieltä, että uskoon tulleet kastettiin... kuinka voit/uskallat noin, jopa Raamatun Sanaa halveksia .

        Raamatussa ei ketään kristillisellä kasteella kastettua kasteta uudelleen jonkin uskonnollisen yhdistyksen jäseneksi. Anabaptismi syntyi vasta toisella vuosituhannella. Ks.google "anabaptismi" ja "uudestikastamisen historia".


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        aivan. kirjoitti:

        Miksi haluat kieltää lapsilta syntien pesun ja Pyhän Hengen lahjan kasteessa.

        Kasteen lupaukset ja siunaukset on teille ja teidän LAPSILLE. SEN SUKUPOLVEN LAPSIPERHEISTÄ OLI SILLOIN KYSE. (Apt.2:37-40). Perhekunnittain.

        Minut on kastettu lapsena ja omat lapsenikin on kastettu.

        Tulin uskoon tämän vuoden alussa ja minusta vain tuntuu siltä, että haluan sinetiksi myös konkreettisesti puhdistua synneistäni kasteen ja veden avulla. Kyse on siis henkilökohtaisesta tarpeesta.

        En osaa tätä järjellä selittää. Sen tiedän, että pelkkä kaste ilman uskoa ei pelasta. Vain usko pelastaa. Siten lapsien kastaminen on tavallaan turhaa. Siksi kai haluan kasteenkin, tuntuu, että minua ei ole oikeasti kastettu, kun minut kastettiin vaikka en synnistä mitään tietänyt.


      • noin
        lahkoissa kirjoitti:

        vapina, suhina ja sihinä ja kaatumine, hurmos, jopa ilmassa leijumista (levitaatiota) esiintyy, eläinäänillä karjatelua jne....nekö Jumalasta?

        monet käyttäytyvät kapakassa. Sinulla on varmaan
        henkilökohtaisia kokemuksia sieltä, kun noin
        tarkasti osasit kuvata.


      • uudistuminen kyseessä
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Minut on kastettu lapsena ja omat lapsenikin on kastettu.

        Tulin uskoon tämän vuoden alussa ja minusta vain tuntuu siltä, että haluan sinetiksi myös konkreettisesti puhdistua synneistäni kasteen ja veden avulla. Kyse on siis henkilökohtaisesta tarpeesta.

        En osaa tätä järjellä selittää. Sen tiedän, että pelkkä kaste ilman uskoa ei pelasta. Vain usko pelastaa. Siten lapsien kastaminen on tavallaan turhaa. Siksi kai haluan kasteenkin, tuntuu, että minua ei ole oikeasti kastettu, kun minut kastettiin vaikka en synnistä mitään tietänyt.

        Tulin uskoon tämän vuoden alussa ja minusta vain tuntuu siltä, että haluan sinetiksi myös konkreettisesti puhdistua synneistäni kasteen ja veden avulla. Kyse on siis henkilökohtaisesta tarpeesta.

        Sinetti on annettu sulle jo lapsena kasteessa. Jumalan Henki on johtanut sinua koko ajan.

        Nyt vain sinetin antaja haluaa puhdistaa ja kiillottaa tuon sinetin. Omasta halusta lähtevä uudestikaste on väärin. Lapsena saamasi kaste on vilpitön.

        Tit. 3:5

        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,


      • vaikuttaa
        noin kirjoitti:

        monet käyttäytyvät kapakassa. Sinulla on varmaan
        henkilökohtaisia kokemuksia sieltä, kun noin
        tarkasti osasit kuvata.

        toronttohenki eli lahkohenki ei jätä ihmistä rauhaan, vaan samaa kaatavaa huumetta on haettava pitkin maata kiertäviltä kaatokauppiailta


      • mitä se on ?
        lahkoissa kirjoitti:

        vapina, suhina ja sihinä ja kaatumine, hurmos, jopa ilmassa leijumista (levitaatiota) esiintyy, eläinäänillä karjatelua jne....nekö Jumalasta?

        On sielullista, mutta on myös karismaattisuutta mikä on Raamatullista .

        Siksi ei sovi kaikkia asioita sekoittaa, vaan pitää tutkia ja tarvii koetella Raamatun Sanan kautta, mikä karismaattisuus on Jumalasta lähtöisin ja mikä ei.
        Oikean karismaattisuuden pitää olla yhtenevä Jumalan Sanan kanssa.
        On myös väärin, että kaikkea karismaattisuutta kavahdetaan .Sillä se mikä olisi oikeaa karismaattisuutta Raamatun mukaan, sanotaan vääräksi, sekään ei ole oikein.

        Sitten on karismaattisuutta, mikä ei ole Jumalan mielenmukaista. Meidän pitäisi rukoilla, että saisimme henkien erottamisen armolahjan, silloin meidän erottelumme olisi oikein.
        Sillä ihminen on myös sellainen, että se omien lähtökohtiensa kautta arvioi karismaattisuutta, mikä on Jumalasta ja mikä ei. Silloin erottelu ei tapahdu oikeasta lähtökohdasta, vaan sen pitäisi olla Raamatun Sanan kautta tapahtuvaa perustelua.


      • eepu*
        uudistuminen kyseessä kirjoitti:

        Tulin uskoon tämän vuoden alussa ja minusta vain tuntuu siltä, että haluan sinetiksi myös konkreettisesti puhdistua synneistäni kasteen ja veden avulla. Kyse on siis henkilökohtaisesta tarpeesta.

        Sinetti on annettu sulle jo lapsena kasteessa. Jumalan Henki on johtanut sinua koko ajan.

        Nyt vain sinetin antaja haluaa puhdistaa ja kiillottaa tuon sinetin. Omasta halusta lähtevä uudestikaste on väärin. Lapsena saamasi kaste on vilpitön.

        Tit. 3:5

        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

        Vauva-valelu on paavilta tullut HARHAOPPI, ei siis mikään kaste!


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        lahkoissa kirjoitti:

        vapina, suhina ja sihinä ja kaatumine, hurmos, jopa ilmassa leijumista (levitaatiota) esiintyy, eläinäänillä karjatelua jne....nekö Jumalasta?

        Armolahjat ovat Jumalan lahjaa uudestisyntyneelle ja perustuvat Raamatun sanaan. Pyhä henki ohjaa ja todistaa mikä karismaattisuus on Jumalasta, mikä paholaisesta.


      • tietoa.
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Armolahjat ovat Jumalan lahjaa uudestisyntyneelle ja perustuvat Raamatun sanaan. Pyhä henki ohjaa ja todistaa mikä karismaattisuus on Jumalasta, mikä paholaisesta.

        eksytyksen kavalat juonet eivät ole oikeita armolahjoja; armolahjat luetellaan erikseen


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        uudistuminen kyseessä kirjoitti:

        Tulin uskoon tämän vuoden alussa ja minusta vain tuntuu siltä, että haluan sinetiksi myös konkreettisesti puhdistua synneistäni kasteen ja veden avulla. Kyse on siis henkilökohtaisesta tarpeesta.

        Sinetti on annettu sulle jo lapsena kasteessa. Jumalan Henki on johtanut sinua koko ajan.

        Nyt vain sinetin antaja haluaa puhdistaa ja kiillottaa tuon sinetin. Omasta halusta lähtevä uudestikaste on väärin. Lapsena saamasi kaste on vilpitön.

        Tit. 3:5

        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

        Jumalan johdatukseen, siihen, että Jumala kaitsee lapsiaan heidän syntymästään lähtien, vaikka he eksyisivät välillä aivan väärille poluille.

        Mutta ei siihen kastetta tarvita. Jumala kaitsee eksyneitä lampaitaan nimenomaan uskoon ja kun he ovat tulleet uskoon ja saaneet uuden elämän, kasteen tehtävänä on puhdistaa heidät ja olla symbolina uudesta elämästä, uudesti syntyneestä ihmisestä. Vedestä syntyneestä. Samoin Jumala synnytti maailman uudestaan vedenpaisumuksen avulla, vanha hukutettiin ja uusi syntyi veden alta.

        Siksikin haluaisin upotuskasteen, koska näin koen puhdistuvani synneistä kokonaan, veden pirskottelu pään päälle, silloin kuin olin synnitön, ei ole sama asia.


      • kastaa pitää
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Jumalan johdatukseen, siihen, että Jumala kaitsee lapsiaan heidän syntymästään lähtien, vaikka he eksyisivät välillä aivan väärille poluille.

        Mutta ei siihen kastetta tarvita. Jumala kaitsee eksyneitä lampaitaan nimenomaan uskoon ja kun he ovat tulleet uskoon ja saaneet uuden elämän, kasteen tehtävänä on puhdistaa heidät ja olla symbolina uudesta elämästä, uudesti syntyneestä ihmisestä. Vedestä syntyneestä. Samoin Jumala synnytti maailman uudestaan vedenpaisumuksen avulla, vanha hukutettiin ja uusi syntyi veden alta.

        Siksikin haluaisin upotuskasteen, koska näin koen puhdistuvani synneistä kokonaan, veden pirskottelu pään päälle, silloin kuin olin synnitön, ei ole sama asia.

        Raamatullinen uudestisyntyminen liitetään veteen ja kasteeseen. Kaikki hengelliset kokemukset myöhemmin eivät ole uudestisyntymisiä vedestä ja Hengestä lapsena kasteessa, jossa hengellisesi syntiinlankeemuksessa kuollut ihmisen lapsi syntyy uudesti. lihasta syntyy vain liha. lapsi ei ole syntyessään vielä uudestisyntynyt, vaan synnin alla.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        tietoa. kirjoitti:

        eksytyksen kavalat juonet eivät ole oikeita armolahjoja; armolahjat luetellaan erikseen

        minun on pakko sanoa, että mitä tulee eksytykseen, niin ev.lut kirkko on pahemmin eksytetty ja palvelee paholaista enemmän kuin yksikään herätysliike Suomessa.

        Kaatuilemiset ovat pientä sen rinnalla, että arkkipiispa on antisemitisti ja 40% ev.lut-kirkon papeista vihkisi homoja ja lesboja. Voiko tämän kauemmas Jumalan sanasta enää mennä?

        Jos ei kristittynä halua eksyä, niin kannattaa suunnata ev.lut-kirkosta mahdollisimman kauaksi.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        kastaa pitää kirjoitti:

        Raamatullinen uudestisyntyminen liitetään veteen ja kasteeseen. Kaikki hengelliset kokemukset myöhemmin eivät ole uudestisyntymisiä vedestä ja Hengestä lapsena kasteessa, jossa hengellisesi syntiinlankeemuksessa kuollut ihmisen lapsi syntyy uudesti. lihasta syntyy vain liha. lapsi ei ole syntyessään vielä uudestisyntynyt, vaan synnin alla.

        liitetään kyllä Raamatussa uskoon ja kasteeseen. Ei pelkkään kasteeseen.

        Ilman uskoa ja Jeesuksen vastaanottamista et synny uudestaan.

        Tuoko on se, mitä sinä opetat, mitä ev.lut.kirkko opettaa. Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä Raamattu opettaa.


      • -I-
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        liitetään kyllä Raamatussa uskoon ja kasteeseen. Ei pelkkään kasteeseen.

        Ilman uskoa ja Jeesuksen vastaanottamista et synny uudestaan.

        Tuoko on se, mitä sinä opetat, mitä ev.lut.kirkko opettaa. Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä Raamattu opettaa.

        Tapahtuu kasteessa kun se uskolla otetaan vastaan. Minusta sinun ei kannata mennä kasteelle, koska kaste on Jumalan teko. Näyttää siltä, että kasteesta on tullut omavanhurkauden teko sinulle. Eikö Jumala tiedä, haluatko seurata Häntä ilman tätä kastetta?

        By the way lapset ovat syntisiä ja pystyvät uskomaan


      • vedestä ja Hengestä
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        liitetään kyllä Raamatussa uskoon ja kasteeseen. Ei pelkkään kasteeseen.

        Ilman uskoa ja Jeesuksen vastaanottamista et synny uudestaan.

        Tuoko on se, mitä sinä opetat, mitä ev.lut.kirkko opettaa. Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä Raamattu opettaa.

        Jeesuksen alkuperäisten ja muuttamattomien sanojen mukaan kaikkien IHMISTEN, myös lapsien on synnyttävä toisen kerran eli uudestisynnyttävä vedestä ja Hengestä. Ihminen kuoli hengellisen kuoleman paratiisissa. Lihasta syntyy liha eli lapsi. Lapsenkin on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kastaa pitää. Vai meinaatko, että uudestikastajat pystyvät painamaan lapsen vielä takaisin äitinsä kohtuun?

        Kastamattomalla pakana ja lahkolapsella ei ole Kristuksen Henkeä.


        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos IHMINEN ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
        6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
        7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'


      • warning
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        minun on pakko sanoa, että mitä tulee eksytykseen, niin ev.lut kirkko on pahemmin eksytetty ja palvelee paholaista enemmän kuin yksikään herätysliike Suomessa.

        Kaatuilemiset ovat pientä sen rinnalla, että arkkipiispa on antisemitisti ja 40% ev.lut-kirkon papeista vihkisi homoja ja lesboja. Voiko tämän kauemmas Jumalan sanasta enää mennä?

        Jos ei kristittynä halua eksyä, niin kannattaa suunnata ev.lut-kirkosta mahdollisimman kauaksi.

        lahkoissa tapahtuu suurempia ihmeitä ja tunnustekoja, mitä tavallisen riviuskovaisen eksyttämiseksi edes tarvitaan.varo lahkoja!
        lopun ajan eksytys on väkevä ja valkoinen !

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        -I- kirjoitti:

        Tapahtuu kasteessa kun se uskolla otetaan vastaan. Minusta sinun ei kannata mennä kasteelle, koska kaste on Jumalan teko. Näyttää siltä, että kasteesta on tullut omavanhurkauden teko sinulle. Eikö Jumala tiedä, haluatko seurata Häntä ilman tätä kastetta?

        By the way lapset ovat syntisiä ja pystyvät uskomaan

        Vain synnistään ja siitä, että on rikkonut Jumalaa vastaan tietoinen aikuinen kykenee uskomaan. Ei ole uskoa ilman syntien anteeksiantoa. Vauvalla ja lapsella ei ole mitään käsitystä siitä, että on syntinen. Toki lapsella on oma uskonsa, taivaasta annettu, jonka tehty synti sitten myöhemmin rikkoo.

        Motiivejani kasteeseen voi tosiaan kysyä, kysyn niitä myös itseltäni ja myös Jumalalta. Perustan kuitenkin käsitykseni kasteesta Jumalan sanaan, jossa sanotaan usko ja kaste pelastaa, tässä järjestyksessä. Jos on ensin kaste ja sitten usko, niin järjestys on nurinkurinen eikä ehkä Jumalan mielen mukainen.

        Mutta ehkä enemmänkin kyse on siitä, että haluaisin aivan konkreettisestikin puhdistautua synneistäni veden avulla. Synti, usko, kaste. Tämä on oikea järjestys. Ei kaste, synti, usko.

        Minusta siinäkään ei ole mitään väärää, että toimii Jumalan tahdon mukaan. Uskossa oleva ihminen haluaakin toimia Jumalan tahdon mukaan ja pitää Raamattua auktoriteettinaan.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        warning kirjoitti:

        lahkoissa tapahtuu suurempia ihmeitä ja tunnustekoja, mitä tavallisen riviuskovaisen eksyttämiseksi edes tarvitaan.varo lahkoja!
        lopun ajan eksytys on väkevä ja valkoinen !

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        eivät ole lahko. Ja siellä eletään Raamatun sanan mukaan toisin kuin ev.lut.kirkossa.

        Uskovalle ainoa auktoriteetti on Jumalan sana, tämä ei toteudu ev.lut-kirkossa, jossa Jumalan sana on korvattu omilla tulkinnoilla.

        Juuri tästä eksytyksestä Jeesus varoittaa rikkavilja-vertauksessaan ja juuri tämä eksytys toteutuu ev.lut-kirkossa ei siellä missä Pyhän Jumalan sana on auktoriteetti.


      • merkitys
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        eivät ole lahko. Ja siellä eletään Raamatun sanan mukaan toisin kuin ev.lut.kirkossa.

        Uskovalle ainoa auktoriteetti on Jumalan sana, tämä ei toteudu ev.lut-kirkossa, jossa Jumalan sana on korvattu omilla tulkinnoilla.

        Juuri tästä eksytyksestä Jeesus varoittaa rikkavilja-vertauksessaan ja juuri tämä eksytys toteutuu ev.lut-kirkossa ei siellä missä Pyhän Jumalan sana on auktoriteetti.

        herätysliikkeillä tarkoitetaan lut.kirkon piirissä toimivaa viitta herätysliikettä

        uskonnollisia kultteja ja uskonlahkoja on pilvin pimein, jotka vaativat kristityiltä uudestaan kastamista. monet lahkot syntyivät amerikassa noin sata vuotta sitten ja niiden perustajat tunsivat toisensa


      • se lahkolaisuus
        warning kirjoitti:

        lahkoissa tapahtuu suurempia ihmeitä ja tunnustekoja, mitä tavallisen riviuskovaisen eksyttämiseksi edes tarvitaan.varo lahkoja!
        lopun ajan eksytys on väkevä ja valkoinen !

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        mistä varoitat ? Nimittäin karismaattisemmat tilaisuudet missä olen nykyään ollut, ovat olleet kirkossa. t. hellari


      • jeps.
        se lahkolaisuus kirjoitti:

        mistä varoitat ? Nimittäin karismaattisemmat tilaisuudet missä olen nykyään ollut, ovat olleet kirkossa. t. hellari

        Varo lahkolaisia, vaikka ne pääsisivät kirkkoonkiin.

        Eikös ne ex-helarit jalanvenyttäjät juuri esiinny liperit kaulassa?


      • vetäjät
        jeps. kirjoitti:

        Varo lahkolaisia, vaikka ne pääsisivät kirkkoonkiin.

        Eikös ne ex-helarit jalanvenyttäjät juuri esiinny liperit kaulassa?

        Eivät kyllä ole mitään Ex- hellareita !


      • Miina I
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        koska haluan myös kasteen avulla puhdistua synneistäni. Kaste on minulle uskoontulon sinetti. Minut kastettiin lapsena, mutta silloin en ollut syntiä tehnyt. Usko ja kaste, se on luonnollisin järjestys. Ei tämä ole järjellinen asia, tämä on uskon asia.

        Herätyskristilliset liikkeet edustavat minulle sitä aitoa Raamattuun, Jumalan ilmoitukseen perustuvaa uskoa, toisin kuin ev.lut-kirkko, jossa arkkipiispa on antisemitisti ja jossa jo 40% papeista siunaisi homo/lesbopareja ja jossa osa papeista on korvannut Raamatun sanan omilla tulkinnoillaan. Toki ev.lut kirkon papeista varmasti monet edelleen ovat aidosti uskovia, mutta silti on järkyttävää, että ev.lut kirkko näin helposti päästetty paholaisen temmellyskentäksi, joka ei edes siunaa Israelia, Jumalan kansaa vaan paapoo lähinnä Islamia.
        Suomessa julkaistiin juuri kirja, joka rienaa ja pilkkaa Jumalaa. Kirkkomme ei ole siitä älähtänytkään, sen sijaan kyllä älähtää Islamin tämä paholaisesta lähtöisin olevan uskonnon puolesta. Paholaista puolustetaan, Jumalaa ei.

        Mielelläni liittyisin johonkin herätyskristillisistä liikkeistä, en vain tiedä mihin, koska en nykyisessä elämäntilanteessa kykene sitoutumaan oikein mihinkään seurakuntaan. Onneksi ev.lut kirkossakin on vielä jäljellä aitoa Jumalan sanaa. Täytyy vain etsiä valoa pimeyden keskeltä.

        Kasteelle mennään siinä mielessä, että halutaan liittyä siihen yhteisöön, joka kasteen antaa. Valitettavasti ei ole olemassa vain kastetta Kristukseen, vaan kaste merkitsee samalla aina johonkin kirkkoon tai seurkuntaan liittymistä. Kehottaisin sinua pysymään omassa kirkossasi ja jättämään kaikki haihatukset!


      • jalanvenyttäjät
        vetäjät kirjoitti:

        Eivät kyllä ole mitään Ex- hellareita !

        juntunenko ei ole ex-upotuskastettu helari?
        azusinhenkeä käyttää


      • Miina I
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        aina voimassa, mutta kyse onkin uskoontulon sinetissä ja synneistä puhdistaumisessa, joista lapsen ei tarvitse puhdistautua.

        Mitä tulee mainitsemiisi lahkoihin, niin jokainen, jolla usko on avannut silmät näkee, että ev.lut-kirkko on etääntynyt Jumalan sanasta, kun taas kristillisten herätysliikkeiden perusta on aidossa Jumalan sanassa.

        En puhuisi kristillisistä herätysliikkeistä lahkoina, joista monet ovat vieläpä ev-lut-kirkon sisäisiä. Lahkot ovat jotakin aivan muuta, yleensä ei-kristillisiä. Myös mormonit ja Jehovan todistajat luen lahkoiksi.

        Uudestikastajat ja yleensäkin ns "uskovien kasteen" kannattajat ovat harhaoppisia lahkolaisia. Kristillistä kastetta ei voi uudistaa, kun sen kerran on saanut, emmekä me enää elä ensimmäisen kristillisen sukupolven aikaa. On tosiasia, että meidät useimmat on kastettu kristillisten kirkkojen jäseniksi jo pieninä. Tämä on totuus asiasta, olet sitten tullut millaiseen uskoon vain ja kaipaat sitten millaista kokemusta vain. Miksei tuhlaajapojalle kelpaa pelkkä syntien anteeksianto? Kiellät oman uskosi ja kasteesi menemällä uudelleen kastettavaksi.


      • Miina I
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Vain synnistään ja siitä, että on rikkonut Jumalaa vastaan tietoinen aikuinen kykenee uskomaan. Ei ole uskoa ilman syntien anteeksiantoa. Vauvalla ja lapsella ei ole mitään käsitystä siitä, että on syntinen. Toki lapsella on oma uskonsa, taivaasta annettu, jonka tehty synti sitten myöhemmin rikkoo.

        Motiivejani kasteeseen voi tosiaan kysyä, kysyn niitä myös itseltäni ja myös Jumalalta. Perustan kuitenkin käsitykseni kasteesta Jumalan sanaan, jossa sanotaan usko ja kaste pelastaa, tässä järjestyksessä. Jos on ensin kaste ja sitten usko, niin järjestys on nurinkurinen eikä ehkä Jumalan mielen mukainen.

        Mutta ehkä enemmänkin kyse on siitä, että haluaisin aivan konkreettisestikin puhdistautua synneistäni veden avulla. Synti, usko, kaste. Tämä on oikea järjestys. Ei kaste, synti, usko.

        Minusta siinäkään ei ole mitään väärää, että toimii Jumalan tahdon mukaan. Uskossa oleva ihminen haluaakin toimia Jumalan tahdon mukaan ja pitää Raamattua auktoriteettinaan.

        koska ne eivät osaa puhua. Samoin emme tiedä, uskovatko eläimet Jumalaan. Kasteessa ei ole olemasssa mitään ensin usko sitten kaste järjestystä. Joka uskoo ja on kastettu pelastuu. Sinut on lapsena kastettu ja nyt uskot. Se riittää.

        Jos kaipaat jotain uskoon tulon vahvistusta, käy ripittäutymässä. Myös evlut kirkossa on rippi eikä vain molemmissa katolisissa kirkoissa. Etsiessään hengellisyyttä elämäänsä ei tosiaankaan tarvitse mennä mihinkään lahkoihin. Myös evlut papeissa ja maallikoissa on uskovaisia ihmisiä.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        Miina I kirjoitti:

        Kasteelle mennään siinä mielessä, että halutaan liittyä siihen yhteisöön, joka kasteen antaa. Valitettavasti ei ole olemassa vain kastetta Kristukseen, vaan kaste merkitsee samalla aina johonkin kirkkoon tai seurkuntaan liittymistä. Kehottaisin sinua pysymään omassa kirkossasi ja jättämään kaikki haihatukset!

        sitten liityn samalla johonkin seurakuntaan. Ev.lut-kirkosta haluan kuitenkin ulos, Israelin ystävänä en halua kuulua kirkkoon, jonka johtava piispa on antisemitismi. En halua kuulua kirkkoon, joka kyllä puolustaa paholaisen uskontoa Islamia, mutta ei nouse puolustamaan Jumalaa, kun häntä rienataan ja pilkataan.

        Samoin piispatkin ev.lut.kirkkoon valitaan kirkkoon lähinnä poliittisin perustein esim. Porvooseen valittiin piispa, joka ei usko siihen mitä Raamattu opettaa.

        Kyllä minä tässä elämäntilanteessa haluaisin pelkän kasteen ilman seurakuntaan liittymistä, koska en kykene sitoutumaan mihinkään seurakuntaan. Olen kolmen pienen lapsen äiti, kotiin sidottu, enkä kykene käymään kokouksissa ja tuntuisi orvoltakin käydä niissä yksin, lapsia ei voi niihin mukaan ottaa. Ehkä tämä seurakuntaan liittymisen aika tulee sitten, kun on tullakseen ja lapset ovat vanhempia, toisaalta olen huolissani, koska näen kuinka aika ympärillä vain pimenee ja pimenee. Ehkä tämäkin keskustelu toimi johdatuksena siihen, että ehkä nyt on sittenkin parasta pysyä vain aloillaan.


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        Miina I kirjoitti:

        koska ne eivät osaa puhua. Samoin emme tiedä, uskovatko eläimet Jumalaan. Kasteessa ei ole olemasssa mitään ensin usko sitten kaste järjestystä. Joka uskoo ja on kastettu pelastuu. Sinut on lapsena kastettu ja nyt uskot. Se riittää.

        Jos kaipaat jotain uskoon tulon vahvistusta, käy ripittäutymässä. Myös evlut kirkossa on rippi eikä vain molemmissa katolisissa kirkoissa. Etsiessään hengellisyyttä elämäänsä ei tosiaankaan tarvitse mennä mihinkään lahkoihin. Myös evlut papeissa ja maallikoissa on uskovaisia ihmisiä.

        Jeesus sanoo, joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Olemme vastuussa siitä, jos muutamme jotain mitä Herra sanoo joksikin mitä hän ei sanonut.


      • sinulla
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Jeesus sanoo, joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Olemme vastuussa siitä, jos muutamme jotain mitä Herra sanoo joksikin mitä hän ei sanonut.

        on ollut rohkeutta myöntää se, mitä Raamattu selkeästi sanoo ja aiot toimia sen mukaan.

        Pidä vain puolesi, Herra on sinulle Sanaansa kirkastanut.Hän myös johdattaa sinua.


      • Miina I
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Jeesus sanoo, joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Olemme vastuussa siitä, jos muutamme jotain mitä Herra sanoo joksikin mitä hän ei sanonut.

        että ensin pitää uskoa ja sitten ottaa kaste. Ja konjunktio samoin kuin kreikan kai ovat rinnasteisia konjunktioita, jotka eivät ilmoita järjestystä.

        Sinulla on ollut kaste jo lapsesta saakka ja nyt sinulla on uskokin. Sitä vain ihmettelen, miten sinä nyt vasta olet tullut uskoon. Itse olen uskonut niin kauan kuin muistan, sillä olen kasvanut kristittyjen lapsena.


      • Miina I
        eepu* kirjoitti:

        Tämä kastamaton Miina, joka ei usko parannuksen tekemiseen/pyhitykseen Pyhän Hengen kautta, joka saadaan vain uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen kautta Ylhäältä Jumalalta!

        sillä olen kristitty. Kaikki kristityt ovat kastettuja.


      • Miina I
        eepu* kirjoitti:

        Vauva-valelu on paavilta tullut HARHAOPPI, ei siis mikään kaste!

        Arkeologiset löydöt todistavat ja II:n vuosisadan kirkkoisät mm Ireneus ovat todistaneet niin. Kristillinen kaste voidaan antaa minkäikäiselle ihmiselle vain, eikä lapsilta edellytetä uskoa sen saamiseksi.

        "Uskovien kaste" sen sijaan on keksitty vasta uudella ajalla uskonpuhdistusajan hurmahenkien toimesta. Täällä on paljon vääriä opettajia, susia lammasten vaatteissa.

        Sinä, arvoisa nimimerkki, olet yksi pahimmista! Eikö pelota, kun tiedät, että kerran joudut vastaamaan asiasta Kristuksen tuomioistuimen edessä?


      • Uskon Jeesukseen löytänyt
        Miina I kirjoitti:

        että ensin pitää uskoa ja sitten ottaa kaste. Ja konjunktio samoin kuin kreikan kai ovat rinnasteisia konjunktioita, jotka eivät ilmoita järjestystä.

        Sinulla on ollut kaste jo lapsesta saakka ja nyt sinulla on uskokin. Sitä vain ihmettelen, miten sinä nyt vasta olet tullut uskoon. Itse olen uskonut niin kauan kuin muistan, sillä olen kasvanut kristittyjen lapsena.

        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark. 16:15,16

        Pelastumisen edellytys on siis ensin evankeliumin kuuleminen, sitten usko ja sitten kaste. Lapsi ei voi ymmärtää evankeliumia ja hänen uskonsa ei perustu evankeliumin kuulemiseen. Siispä usko, jonka kaste sinetöi, tarkoittaa niitä, jotka ovat ymmärtäneet evankeliumin, ymmärtävät tarvitsevansa pelastusta, tulevat evankeliumin kuulemisesta uskoon ja sitten kastetaan.

        Minä itse olen paras esimerkki. Minut on kastettu ja minulla oli jonkinlainen lapsenusko, pyhäkoulussakin kävin, mutta sitten synti erotti minut Jumalasta ja en uskonut moniin vuosiin. Raamattu ei merkinnyt minulle mitään ja elin tässä maailmassa, tämän maailman ehdoilla ja usko ja uskovaiset oli minulle hullutusta, paholaisen pihdeissä olin.

        Hädässä ja tuskassa pimeyden keskellä rukoilin Jeesusta elämääni ja hän avasi silmäni. Olen vasta uskontieni alussa, opiskelen Raamattua, joka aukenee minulle hämmästyttävällä tavalla, Raamattu on kuin äärettömän kalliarvoinen ei tästä maailmasta oleva aarre, joka valaisee tietä ja joka paljastaa Jumalan salaisuutta timantti timantilta. Olen saanut uuden elämän, vanha jää taakse pala palalta ja haluan seurata Jeesusta, olen antanut elämäni Jumalan käsiin, joka saa tehdä sillä mitä tahtoo. Jumala on kallisarvoisinta tässä maailmassa.

        Tämä uusi elämä ei ole mitään vanhan rinnalla, vaikka uskon, että Jumalan johdatus on ollutkin elämässäni aina, kuten se on jokaisen Jumalan lapsen elämässä, mutta silloin en vain nähnyt sitä.


      • ENSIN USKO....
        Miina I kirjoitti:

        että ensin pitää uskoa ja sitten ottaa kaste. Ja konjunktio samoin kuin kreikan kai ovat rinnasteisia konjunktioita, jotka eivät ilmoita järjestystä.

        Sinulla on ollut kaste jo lapsesta saakka ja nyt sinulla on uskokin. Sitä vain ihmettelen, miten sinä nyt vasta olet tullut uskoon. Itse olen uskonut niin kauan kuin muistan, sillä olen kasvanut kristittyjen lapsena.

        ...SITTEN VASTA KASTE.

        Uskoon tullaan siten kun Jumalan evankeliumin Sana ja Pyhä Henki koskettaa ihmisen "sydäntä" ja herättää tahdon ottaa vastaan Jeesus vapahtajana ja syntien sovittajana!

        (Room 10:9-10,17)
        (1Piet 1:22-23)
        (Jaak 1:18)

        Ensin aina seuraa evankeliumin julistus ja sitten ne jotka uskovat evankeliumin pelastussanoman Jeesuksesta niin vain heidät uskovina kastetaan.

        (Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:
        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin", ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.)

        (Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen", "sekä miehet että naiset"!)


        Kyllä "uskon syntyminen" Jeesukseen on selvä ja ensisijainen järjestys ennen vesikastetta. Koita siis vain hyväksyä nämä tosiasiat tosiasioina. Ei kukaan voi olla ja tulla Kristityksi ennenkuin hän uskoo Jeesukseen, ja uskon saa aikaan vain Jumalan evankeliumin- SANA.(Room 10:17) Ei siis kaste, eikä myöskään luulottelu.

        "Joka uskoo" (JA) "kastetaan" se pelastuu! Mutta,
        "joka ei usko", se tuomitaan kadotukseen!


        SELKEÄÄ!!!


      • Miina I
        ENSIN USKO.... kirjoitti:

        ...SITTEN VASTA KASTE.

        Uskoon tullaan siten kun Jumalan evankeliumin Sana ja Pyhä Henki koskettaa ihmisen "sydäntä" ja herättää tahdon ottaa vastaan Jeesus vapahtajana ja syntien sovittajana!

        (Room 10:9-10,17)
        (1Piet 1:22-23)
        (Jaak 1:18)

        Ensin aina seuraa evankeliumin julistus ja sitten ne jotka uskovat evankeliumin pelastussanoman Jeesuksesta niin vain heidät uskovina kastetaan.

        (Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:
        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin", ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.)

        (Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen", "sekä miehet että naiset"!)


        Kyllä "uskon syntyminen" Jeesukseen on selvä ja ensisijainen järjestys ennen vesikastetta. Koita siis vain hyväksyä nämä tosiasiat tosiasioina. Ei kukaan voi olla ja tulla Kristityksi ennenkuin hän uskoo Jeesukseen, ja uskon saa aikaan vain Jumalan evankeliumin- SANA.(Room 10:17) Ei siis kaste, eikä myöskään luulottelu.

        "Joka uskoo" (JA) "kastetaan" se pelastuu! Mutta,
        "joka ei usko", se tuomitaan kadotukseen!


        SELKEÄÄ!!!

        Jos evankeliumissa tarkoitettaisiin, että ensin pitää uskoa ja sitten tulla kastetuksi, niin siinä sanottaisiin selvästi niin. Jos minä käsken lasta ostamaan kaupasta maitoa JA perunoita, niin on aivan samantekevää, missä järjestyksessä hän hakee ne hyllystä. Ei pidä lukea evankeliumista sellaista, mitä siellä ei sanota.

        On aivan samantekevää mikä on uskon ja kasteen järjestys. Usko ei tee kasteesta pätevää. Kaste on Jumalan ihmiselle antama lahja eikä mikään ihmisen oma suoritus. Nämä kristillisen kasteen alkeet on tällä palstalla jo monta kertaa käyty läpi.

        Ihmettelen, että ei uskota vanhempaa kristillistä traditiota, vaan uudet lahkot muka tietävät, mitä Raamatussa seisoo. "Uskovien kaste" on erehdys, joka on tuonut Kristukseen uskovien keskuuteen pelkkää epäsopua ja hajaannusta. Ko kasteella ei ole mitään hengellistä sisältöä eikä siinä saada mitään Jumalalta. Miksi ihmeessä haluatte antaa ihmisille kiven leivän sijaan?


      • EIKÖ TOTTA
        Miina I kirjoitti:

        Jos evankeliumissa tarkoitettaisiin, että ensin pitää uskoa ja sitten tulla kastetuksi, niin siinä sanottaisiin selvästi niin. Jos minä käsken lasta ostamaan kaupasta maitoa JA perunoita, niin on aivan samantekevää, missä järjestyksessä hän hakee ne hyllystä. Ei pidä lukea evankeliumista sellaista, mitä siellä ei sanota.

        On aivan samantekevää mikä on uskon ja kasteen järjestys. Usko ei tee kasteesta pätevää. Kaste on Jumalan ihmiselle antama lahja eikä mikään ihmisen oma suoritus. Nämä kristillisen kasteen alkeet on tällä palstalla jo monta kertaa käyty läpi.

        Ihmettelen, että ei uskota vanhempaa kristillistä traditiota, vaan uudet lahkot muka tietävät, mitä Raamatussa seisoo. "Uskovien kaste" on erehdys, joka on tuonut Kristukseen uskovien keskuuteen pelkkää epäsopua ja hajaannusta. Ko kasteella ei ole mitään hengellistä sisältöä eikä siinä saada mitään Jumalalta. Miksi ihmeessä haluatte antaa ihmisille kiven leivän sijaan?

        Miksi ensin pitäisi tulla kristillisellä kasteella kastetuksi jos sitten ei tulekaan koskaan Jeesuksen uskovaksi? Etkö tosiaan ymmärrä tuota vinoutunutta nurinkurista kirkkosi aivopesemää ajatustasi?

        Suomessa on noin 80% kirkossa kastettuja ihmisiä, mutta vain pieni prosentti niitä jotka oikeasti uskovat Jeesuksen vapahtajakseen. Et ilmeisestikään näe suurta kokonaisuutta, että vain pieni prosentti näistä lapsikastetuista tulevat koskaan uskoviksi. Heistä enemmistö poistuu keskuudestamme koskaan tuntematta Jeesusta henkiläkohtaisesti vapahtajanaan.

        Olen toiminut ammatissa yli kahdenkymmen vuoden ajan jossa näitä "lapsikastettuja" tulee kuin liukuhihnalla päihdehoitoon ja heitä myös kuolee kuin liukuhihnalla pois tämän maallisen elämän kirjoista erilaisten päihteiden riippuvuuksien vuoksi. Olen saanut haastatella tuhansia näitä onnettomia luterilaisia ja jonkinverran muidenkin kirkkokuntien jäseniä heidän hoitojaksojensa aikana ja elämäntarinat ovat olleet järkyttäviä kuultavia. Monet ovat sydänjuuriaan myöten täynnä ateismia vaikka ovatkin kirkon jäseniä.

        Olet liian sinisilmainen tuon kirkollisen automaattisen kastepelastusautomaatin kanssa. Kaste ei ole se pelastusautomaatti, vaan uskon syntyminen Jeesukseen, se on se pelastus, ei vesikaste.

        Sanot:
        (On aivan samantekevää mikä on uskon ja kasteen järjestys.)

        Ei se ola sama.
        Jos olet uskossa, niin pelastut!
        Jos olet vain kastettu, et pelastu!

        Ja jos olet uskossa ja kastettu, niin pelastut!
        Mutta jos et ole uskossa, et pelastu!


        Traditioko on sinun pelastuksesi?
        Mihin Jeesuksen osuus on jäänyt?

        Koen että sielusi oikein kiristyy vihasta kun saat sanoa meitä lahkolaisiksi!
        Se on sinulle itsellesi vahingoksi, ei meille! :)


        Jeesus sinua armahtakoon!


      • järjestystä ei ole selvästi
        Miina I kirjoitti:

        Jos evankeliumissa tarkoitettaisiin, että ensin pitää uskoa ja sitten tulla kastetuksi, niin siinä sanottaisiin selvästi niin. Jos minä käsken lasta ostamaan kaupasta maitoa JA perunoita, niin on aivan samantekevää, missä järjestyksessä hän hakee ne hyllystä. Ei pidä lukea evankeliumista sellaista, mitä siellä ei sanota.

        On aivan samantekevää mikä on uskon ja kasteen järjestys. Usko ei tee kasteesta pätevää. Kaste on Jumalan ihmiselle antama lahja eikä mikään ihmisen oma suoritus. Nämä kristillisen kasteen alkeet on tällä palstalla jo monta kertaa käyty läpi.

        Ihmettelen, että ei uskota vanhempaa kristillistä traditiota, vaan uudet lahkot muka tietävät, mitä Raamatussa seisoo. "Uskovien kaste" on erehdys, joka on tuonut Kristukseen uskovien keskuuteen pelkkää epäsopua ja hajaannusta. Ko kasteella ei ole mitään hengellistä sisältöä eikä siinä saada mitään Jumalalta. Miksi ihmeessä haluatte antaa ihmisille kiven leivän sijaan?

        Tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan...

        Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin. Apost. 10: 47

        Huom. Pyhä Henki annettiin jo uskoon tullessa, ei vasta kasteessa.

        Jotka nyt ottivat hänen Sanansa vastaan ne kastettiin... Apost. 2:41

        Matt. 28:19


      • eepu*
        Miina I kirjoitti:

        sillä olen kristitty. Kaikki kristityt ovat kastettuja.

        ..vauva-valelu on paavilta tullut HARHAOPPI, ei siis mikään kaste, valitettavasti!


      • eepu*
        Miina I kirjoitti:

        Arkeologiset löydöt todistavat ja II:n vuosisadan kirkkoisät mm Ireneus ovat todistaneet niin. Kristillinen kaste voidaan antaa minkäikäiselle ihmiselle vain, eikä lapsilta edellytetä uskoa sen saamiseksi.

        "Uskovien kaste" sen sijaan on keksitty vasta uudella ajalla uskonpuhdistusajan hurmahenkien toimesta. Täällä on paljon vääriä opettajia, susia lammasten vaatteissa.

        Sinä, arvoisa nimimerkki, olet yksi pahimmista! Eikö pelota, kun tiedät, että kerran joudut vastaamaan asiasta Kristuksen tuomioistuimen edessä?

        ...niin kuin sinäkin, mutta sen lisäksi nyt myös TOTUUDEN ETSIJÄ,
        ja LÖYTÄJÄ, siis mitä minä pelkäisin kun HERRA ON kanssani ja Hän JOHTAA ELÄMÄÄNI, teot ovat Hänessä tehdyt!

        Uskonmukaista (Apt-2:38) upotuskastetta!

        eepu

        PS. Siis sinulla se pelko tulisi olla, kun olet ilman Jumalan suojaa!


      • eepu*
        Miina I kirjoitti:

        että ensin pitää uskoa ja sitten ottaa kaste. Ja konjunktio samoin kuin kreikan kai ovat rinnasteisia konjunktioita, jotka eivät ilmoita järjestystä.

        Sinulla on ollut kaste jo lapsesta saakka ja nyt sinulla on uskokin. Sitä vain ihmettelen, miten sinä nyt vasta olet tullut uskoon. Itse olen uskonut niin kauan kuin muistan, sillä olen kasvanut kristittyjen lapsena.

        ..voi noita pimeyden ja vääryyden ja valheen levittelijöitä, Jumalan Käskyjen ja sanan ja rikkojia!!!
        …he ovat korvansa ja silmänsä sulkeneet Totuudelta, he eivät siitä välitä, vaan uhmakkaasti luulottelevat epäraamatullisenopin itselleen oikeaksi ja levittävät ja tyrkyttävät ja jopa pelottelevat tuolla valheellaan muitakin tulevasta Tuomion rangaistuksista välittämättä?!

        Epäraamatullinen vauva-valelu, se on paavilta tullut HARHAOPPI, ei siis mikään kaste, valitettavasti!


      • eepu*
        Miina I kirjoitti:

        Jos evankeliumissa tarkoitettaisiin, että ensin pitää uskoa ja sitten tulla kastetuksi, niin siinä sanottaisiin selvästi niin. Jos minä käsken lasta ostamaan kaupasta maitoa JA perunoita, niin on aivan samantekevää, missä järjestyksessä hän hakee ne hyllystä. Ei pidä lukea evankeliumista sellaista, mitä siellä ei sanota.

        On aivan samantekevää mikä on uskon ja kasteen järjestys. Usko ei tee kasteesta pätevää. Kaste on Jumalan ihmiselle antama lahja eikä mikään ihmisen oma suoritus. Nämä kristillisen kasteen alkeet on tällä palstalla jo monta kertaa käyty läpi.

        Ihmettelen, että ei uskota vanhempaa kristillistä traditiota, vaan uudet lahkot muka tietävät, mitä Raamatussa seisoo. "Uskovien kaste" on erehdys, joka on tuonut Kristukseen uskovien keskuuteen pelkkää epäsopua ja hajaannusta. Ko kasteella ei ole mitään hengellistä sisältöä eikä siinä saada mitään Jumalalta. Miksi ihmeessä haluatte antaa ihmisille kiven leivän sijaan?

        Tämä on niitä kastamattomien puheita, joilla he ovat tekemässä "valkeaa mustaksi ja mustaa valkeaksi".

        Kun Vapahtaja sanoo "Saarnaa Evankeliumia" ja joka USKOO sen ja antaa kastaa itsensä ja näin pois pestä syntinsä, on siinä selvä JÄRJESTYS!!!!

        Mutta sinä väärämielinen nainen Miina, voi sinua sinä pimeyden ja vääryyden ja valheen levittelijä, Jumalan Käskyjen ja sanan ja rikkoja!!!
        …olet tahallasi korvasi ja silmäsi sulkenut Totuudelta, et Totuudesta mitään välitä, vaan uhmakkaasti luulottelet epäraamatullisenopin itsellesi oikeaksi ja epätoivoisesti levität ja tyrkytät ja jopa pelottelet tuolla valheellasi muitakin tulevasta Tuomion rangaistuksista välittämättä?!

        Epäraamatullinen vauva-valelu, se on paavilta tullut HARHAOPPI, ei siis mikään kaste, valitettavasti!


      • arkeologiset
        Miina I kirjoitti:

        Arkeologiset löydöt todistavat ja II:n vuosisadan kirkkoisät mm Ireneus ovat todistaneet niin. Kristillinen kaste voidaan antaa minkäikäiselle ihmiselle vain, eikä lapsilta edellytetä uskoa sen saamiseksi.

        "Uskovien kaste" sen sijaan on keksitty vasta uudella ajalla uskonpuhdistusajan hurmahenkien toimesta. Täällä on paljon vääriä opettajia, susia lammasten vaatteissa.

        Sinä, arvoisa nimimerkki, olet yksi pahimmista! Eikö pelota, kun tiedät, että kerran joudut vastaamaan asiasta Kristuksen tuomioistuimen edessä?

        löydökset todistavat lapsikasteesta????
        Lueppas J. Fröseenin kertomus kaivauksistaan
        Petran läheltä, jossa vanhan kirkon( n v 400 jkr)
        raunioista löytyi n 1,5 m syvä, ristinmuotoinen
        kaste allas, johon laskeuduttiin portaita pitkin.
        Ei siinä taatusti kastettu lapsia!!!!!!!

        Ei sentään tarvitse turvautua valheeseen!!!!


      • Miina I
        arkeologiset kirjoitti:

        löydökset todistavat lapsikasteesta????
        Lueppas J. Fröseenin kertomus kaivauksistaan
        Petran läheltä, jossa vanhan kirkon( n v 400 jkr)
        raunioista löytyi n 1,5 m syvä, ristinmuotoinen
        kaste allas, johon laskeuduttiin portaita pitkin.
        Ei siinä taatusti kastettu lapsia!!!!!!!

        Ei sentään tarvitse turvautua valheeseen!!!!

        kaikenikäisiä ihmisiä niin kuin nykyäänkin. Eihän kasteeseen ole mitään tiettyä ikää, vaan se voidaan antaa minkä ikäiselle ihmiselle vain. Miksi lapsia ei olisi voitu kastaa isossa kastealtaassa siinä kuin aikuisiakin?

        Lasten kasteissa on säilynyt kaikissa kirkoissa kauimmin tuo upotuskaste. Alle kuuden kuukauden ikäisellä vauvalla on ns sukellusrefleksi, joten hän ei vedä vettä henkeensä, ja hänet on siten helppo kastaa upottamalla.

        Jo kirkon ensimmäisiltä vuosisadoilta on säilynyt pikkulasten (=vauvojen) hautamuistomerkkejä, joissa mainitaan heidän syntymä-, kaste- ja kuolinpäivänsä. Lisäksi niissä on teksti "uskova uskovista", mikä tietysti tarkoittaa, että kysymyksessä on kristittyjen ihmisten kastettu lapsi.


      • te perustatte
        Miina I kirjoitti:

        kaikenikäisiä ihmisiä niin kuin nykyäänkin. Eihän kasteeseen ole mitään tiettyä ikää, vaan se voidaan antaa minkä ikäiselle ihmiselle vain. Miksi lapsia ei olisi voitu kastaa isossa kastealtaassa siinä kuin aikuisiakin?

        Lasten kasteissa on säilynyt kaikissa kirkoissa kauimmin tuo upotuskaste. Alle kuuden kuukauden ikäisellä vauvalla on ns sukellusrefleksi, joten hän ei vedä vettä henkeensä, ja hänet on siten helppo kastaa upottamalla.

        Jo kirkon ensimmäisiltä vuosisadoilta on säilynyt pikkulasten (=vauvojen) hautamuistomerkkejä, joissa mainitaan heidän syntymä-, kaste- ja kuolinpäivänsä. Lisäksi niissä on teksti "uskova uskovista", mikä tietysti tarkoittaa, että kysymyksessä on kristittyjen ihmisten kastettu lapsi.

        oppinne??
        Ei vauvojen kastamiseen tarvita isoa, n 1,5m syvää
        allasta portaineen.
        Näitä allaslöytöjä on useita, joten se todistaa, että vielä 300-luvulla kastettiin aikuisia.


      • -I-
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Vain synnistään ja siitä, että on rikkonut Jumalaa vastaan tietoinen aikuinen kykenee uskomaan. Ei ole uskoa ilman syntien anteeksiantoa. Vauvalla ja lapsella ei ole mitään käsitystä siitä, että on syntinen. Toki lapsella on oma uskonsa, taivaasta annettu, jonka tehty synti sitten myöhemmin rikkoo.

        Motiivejani kasteeseen voi tosiaan kysyä, kysyn niitä myös itseltäni ja myös Jumalalta. Perustan kuitenkin käsitykseni kasteesta Jumalan sanaan, jossa sanotaan usko ja kaste pelastaa, tässä järjestyksessä. Jos on ensin kaste ja sitten usko, niin järjestys on nurinkurinen eikä ehkä Jumalan mielen mukainen.

        Mutta ehkä enemmänkin kyse on siitä, että haluaisin aivan konkreettisestikin puhdistautua synneistäni veden avulla. Synti, usko, kaste. Tämä on oikea järjestys. Ei kaste, synti, usko.

        Minusta siinäkään ei ole mitään väärää, että toimii Jumalan tahdon mukaan. Uskossa oleva ihminen haluaakin toimia Jumalan tahdon mukaan ja pitää Raamattua auktoriteettinaan.

        Kun Pietari saarnasi helluntaina, niin hän siteerasi Joelin kirjasta kohtaa, jossa puhutaan PH:n vuodattamisesta mm. LAPSIIN. Lapset voivat siis uskoa, miksei heitä voisi siis kastaa?


      • terence.hill
        -I- kirjoitti:

        Kun Pietari saarnasi helluntaina, niin hän siteerasi Joelin kirjasta kohtaa, jossa puhutaan PH:n vuodattamisesta mm. LAPSIIN. Lapset voivat siis uskoa, miksei heitä voisi siis kastaa?

        Uskovien kasteen vaatimisen ja lapsikasteen vääräksi ja riittämättömäksi väittämisen TODELLINEN SYY on, että MEIDÄT HALUTAAN HOUKUTELLA POIS KIRKOSTA ja LIITTYMÄÄN VAPAISIIN SUUNTIIN. TÄMÄ "USKOVIEN" KASTE ON KÄTEVÄ KONSTI! Varsinkin nuoria uskovia sillä on helppo saada lähtemään "omistamaan parempaa."

        Tietysti uskovien kasteen kannattajissa on vilpittömiäkin, mutta totuus siitä, miten oppi on syntynyt, on halu saada uskovat siirtymään pois "pahasta kirkosta" uuteen "tosiuskovaisten" joukkoon. Tulkoon nyt tämä tosiasia sanottua, vaikka tiedän, että tähän tulee kiivaita vastaväitteitä.


      • olisi se
        terence.hill kirjoitti:

        Uskovien kasteen vaatimisen ja lapsikasteen vääräksi ja riittämättömäksi väittämisen TODELLINEN SYY on, että MEIDÄT HALUTAAN HOUKUTELLA POIS KIRKOSTA ja LIITTYMÄÄN VAPAISIIN SUUNTIIN. TÄMÄ "USKOVIEN" KASTE ON KÄTEVÄ KONSTI! Varsinkin nuoria uskovia sillä on helppo saada lähtemään "omistamaan parempaa."

        Tietysti uskovien kasteen kannattajissa on vilpittömiäkin, mutta totuus siitä, miten oppi on syntynyt, on halu saada uskovat siirtymään pois "pahasta kirkosta" uuteen "tosiuskovaisten" joukkoon. Tulkoon nyt tämä tosiasia sanottua, vaikka tiedän, että tähän tulee kiivaita vastaväitteitä.

        että nuoret säilyisivät uskossa, ovat he sitten missä seurakunnassa tai kirkossa tahansa. Tärkeintä ei ole seurakunnan lukumäärä vaan se, että mahdollisemman moni pääsisi taivaaseen .


      • Miina I
        terence.hill kirjoitti:

        Uskovien kasteen vaatimisen ja lapsikasteen vääräksi ja riittämättömäksi väittämisen TODELLINEN SYY on, että MEIDÄT HALUTAAN HOUKUTELLA POIS KIRKOSTA ja LIITTYMÄÄN VAPAISIIN SUUNTIIN. TÄMÄ "USKOVIEN" KASTE ON KÄTEVÄ KONSTI! Varsinkin nuoria uskovia sillä on helppo saada lähtemään "omistamaan parempaa."

        Tietysti uskovien kasteen kannattajissa on vilpittömiäkin, mutta totuus siitä, miten oppi on syntynyt, on halu saada uskovat siirtymään pois "pahasta kirkosta" uuteen "tosiuskovaisten" joukkoon. Tulkoon nyt tämä tosiasia sanottua, vaikka tiedän, että tähän tulee kiivaita vastaväitteitä.

        Uskovien kaste on initiaatio meno, jonka tarkoituksena on lahkoon liittyminen. Sitä varten siinä on vaihtelua lahkon mukaan. Toiset kastavat kuten kirkot Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, toiset vain Jeesuksen nimeen. Jotkut kastavat yksinkertaisella upotuksella, toiset kolminkertaisella upotuksella jne.


      • että...
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        sitten liityn samalla johonkin seurakuntaan. Ev.lut-kirkosta haluan kuitenkin ulos, Israelin ystävänä en halua kuulua kirkkoon, jonka johtava piispa on antisemitismi. En halua kuulua kirkkoon, joka kyllä puolustaa paholaisen uskontoa Islamia, mutta ei nouse puolustamaan Jumalaa, kun häntä rienataan ja pilkataan.

        Samoin piispatkin ev.lut.kirkkoon valitaan kirkkoon lähinnä poliittisin perustein esim. Porvooseen valittiin piispa, joka ei usko siihen mitä Raamattu opettaa.

        Kyllä minä tässä elämäntilanteessa haluaisin pelkän kasteen ilman seurakuntaan liittymistä, koska en kykene sitoutumaan mihinkään seurakuntaan. Olen kolmen pienen lapsen äiti, kotiin sidottu, enkä kykene käymään kokouksissa ja tuntuisi orvoltakin käydä niissä yksin, lapsia ei voi niihin mukaan ottaa. Ehkä tämä seurakuntaan liittymisen aika tulee sitten, kun on tullakseen ja lapset ovat vanhempia, toisaalta olen huolissani, koska näen kuinka aika ympärillä vain pimenee ja pimenee. Ehkä tämäkin keskustelu toimi johdatuksena siihen, että ehkä nyt on sittenkin parasta pysyä vain aloillaan.

        varo adventisteja. Ovat vieneet Israelin osan itselleen ja Israelin Jumala on hyljännyt.


      • Miina I
        te perustatte kirjoitti:

        oppinne??
        Ei vauvojen kastamiseen tarvita isoa, n 1,5m syvää
        allasta portaineen.
        Näitä allaslöytöjä on useita, joten se todistaa, että vielä 300-luvulla kastettiin aikuisia.

        vauvoista vaariin, niin nyt kuin apostolienkin aikana. Sakramenttikasteen puolesta todistaa koko kirkon traditio. "Uskovien kasteen" puolesta vain lahkolaisten luulot ja väärä raamatuntulkinta.


      • Isin oma
        ikuinen. kirjoitti:

        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.

        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.

        ikuinen.18.10.2006 16:51
        kaste on aina voimassa
        Lapsena saamasi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on aina voimassa.
        Jumalan ei tarvi koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan.

        Lahkojen uudestikasteissa on ihan muut voimat ja energiat tarjolla.


        MItä Jeesuksen omien mollaamista täällä harrastetaan???

        30 vuotta perusluterilaisena oltuani tulin elävään uskoon ja löysin Jeesuksen Raamatun Sanasta, sitä Kirjaa lukemalla, ja sen jälkeen LÖYSIN PARHAIMMAN RAAMATUN MUKAISEN OPETUKSEN HELLUNTAISERUAKUNNASTA, jossa myös kävin kasteella! Kenenkään pakottamatta! Kenenkään houkuttelematta! Itse tahdoin, koska olin tullut uskoon, eikä ev.lut. kirkko antanut mitään Sanan mukaista opetusta!
        Mitään outoja voimia tai energioita en todellakaan löytänyt, havaikkut taii kokenut, ainoastaan vahvan Pyhän Hengen läsnäolon, jota koin myös kotona Raamattua lukiessa ja rukoillessa!
        Nuo tuollaiset em kommentoijan tyyliset "hatusta vedetyt" mielipiteet yrittävät estää Kristuksen oma seuraamasta Hänen jäljissään ja tuleekin mieleen Sanan paikka "eivät itse mene, eivätkä salli meneväistenkään mennä ..." siis Taivaaseen!


      • piiitteri
        Miina I kirjoitti:

        Uudestikastajat ja yleensäkin ns "uskovien kasteen" kannattajat ovat harhaoppisia lahkolaisia. Kristillistä kastetta ei voi uudistaa, kun sen kerran on saanut, emmekä me enää elä ensimmäisen kristillisen sukupolven aikaa. On tosiasia, että meidät useimmat on kastettu kristillisten kirkkojen jäseniksi jo pieninä. Tämä on totuus asiasta, olet sitten tullut millaiseen uskoon vain ja kaipaat sitten millaista kokemusta vain. Miksei tuhlaajapojalle kelpaa pelkkä syntien anteeksianto? Kiellät oman uskosi ja kasteesi menemällä uudelleen kastettavaksi.

        Tällaisia ihmisiä kirkko tehtailee juuri....On todella TÖRKEÄÄ kastaa pikku vauvoja VÄKISIN.....PAKKOKASTE niinkuin kaikilla isoilla kirkoilla...ihme on jo se että miekasta on luovuttu.....Pyhä Henki ei ole tullut yhteenkään vauvaan Johannes Kastajan jälkeen....PISTE. Raamatun kaste tarkoittaa kastamista Herraan Jeesukseen, eikä mihinkään 'uskonnolliseen kirkkoon tai järjestöön'. Raamatussa ei ole mitään 'uskonnollisia' sakramentteja. Jeesus sanoi selvästi että perinteet tekevät uskon tyhjäksi. Kirkot ovat täynnä niitä perinteitä....heh


      • piiitteri
        Miina I kirjoitti:

        koska ne eivät osaa puhua. Samoin emme tiedä, uskovatko eläimet Jumalaan. Kasteessa ei ole olemasssa mitään ensin usko sitten kaste järjestystä. Joka uskoo ja on kastettu pelastuu. Sinut on lapsena kastettu ja nyt uskot. Se riittää.

        Jos kaipaat jotain uskoon tulon vahvistusta, käy ripittäutymässä. Myös evlut kirkossa on rippi eikä vain molemmissa katolisissa kirkoissa. Etsiessään hengellisyyttä elämäänsä ei tosiaankaan tarvitse mennä mihinkään lahkoihin. Myös evlut papeissa ja maallikoissa on uskovaisia ihmisiä.

        Valtavan sokea nainen....


      • piiitteri
        Miina I kirjoitti:

        koska ne eivät osaa puhua. Samoin emme tiedä, uskovatko eläimet Jumalaan. Kasteessa ei ole olemasssa mitään ensin usko sitten kaste järjestystä. Joka uskoo ja on kastettu pelastuu. Sinut on lapsena kastettu ja nyt uskot. Se riittää.

        Jos kaipaat jotain uskoon tulon vahvistusta, käy ripittäutymässä. Myös evlut kirkossa on rippi eikä vain molemmissa katolisissa kirkoissa. Etsiessään hengellisyyttä elämäänsä ei tosiaankaan tarvitse mennä mihinkään lahkoihin. Myös evlut papeissa ja maallikoissa on uskovaisia ihmisiä.

        Miina...kyllä me voimme tietää....kysy joltain vauvalta, että onko Jeesus hänen Herransa....kysy samalla, että onko hän tehnyt parannuksen ja kääntynyt pahoilta teiltään..kysy vielä, että mitä pahoja hän on tehnyt...jooko....YHDESSÄKÄÄN VAUVASSA EI OLE PYHÄÄ HENKEÄ......EIKÄ TULE. PISTE. Ilman uskoa on mahdotonta olla 'otollinen ja uskossa ei voi olla ilman ymmärrystä. On käsittämätöntä, että joku voi luulla että ilman ymmärrystä voi uskoa. Puhu kuurolle jotain ja kysy sitten että mitä kuulit....heh...hiffaatko ?


      • piiitteri
        -I- kirjoitti:

        Tapahtuu kasteessa kun se uskolla otetaan vastaan. Minusta sinun ei kannata mennä kasteelle, koska kaste on Jumalan teko. Näyttää siltä, että kasteesta on tullut omavanhurkauden teko sinulle. Eikö Jumala tiedä, haluatko seurata Häntä ilman tätä kastetta?

        By the way lapset ovat syntisiä ja pystyvät uskomaan

        Lapset ja vauvat ovat eri asia...eikö


      • Anonyymi
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Jumalan johdatukseen, siihen, että Jumala kaitsee lapsiaan heidän syntymästään lähtien, vaikka he eksyisivät välillä aivan väärille poluille.

        Mutta ei siihen kastetta tarvita. Jumala kaitsee eksyneitä lampaitaan nimenomaan uskoon ja kun he ovat tulleet uskoon ja saaneet uuden elämän, kasteen tehtävänä on puhdistaa heidät ja olla symbolina uudesta elämästä, uudesti syntyneestä ihmisestä. Vedestä syntyneestä. Samoin Jumala synnytti maailman uudestaan vedenpaisumuksen avulla, vanha hukutettiin ja uusi syntyi veden alta.

        Siksikin haluaisin upotuskasteen, koska näin koen puhdistuvani synneistä kokonaan, veden pirskottelu pään päälle, silloin kuin olin synnitön, ei ole sama asia.

        Sittenkö olet synnitön….,


    • OIKEA....

      Ainoa oikea Jumalallisen "upostus" kasteen sait jo äitisi vatsassa. Muuta kastetta ei tarvita!

    • Äiti & katras

      varteenotettavimpia vaihtoehtoja sille, joka etsii kristillistä seurakuntaa.
      Pienet lapset eivät ole esteenä, joa haluaa silloin tällöin käydä sanan kuulossa ja muutenkin tutustumassa seurakuntaan (kasteessahan liitytään uskovien yhteyteen paikallisseurakunnassa).

      Etsipä netistä lähin helluntaiseurakunta tai vapaakirkko. Helluntaiseurakuntien sivut tai osoitteet löytyvät osoitteesta www.netmission.fi/linkit/seurakunnat ja suomalaiset vapikset osoitteesta www.skv.fi.
      Samalla voit tutustua, mitä kaikkea ao. seurakunnissa on tarjolla lapsille.

      Netmissionin etusivulla on esite Jippii Valokulkueesta, joka on läpi Suomen, Lapista Helsinkiin, järjestettävä lastentapahtuma. Suosittelen, jos vain kulkue suinkin liippaa edes lähimaisemista! t. äiti ja katras

      • Uskon Jeesukseen löytänyt

        Onko vapaakirkossakin upotuskaste?

        Kiitos Netmission-linkistä, on tuttu Radiodeistä mutta aiemmin en ole sivuilla käynyt.

        Suomessa on hengästyttävä määrä erilaisia herätysliikkeitä ja näissä aivan äärettömästi aktiviteettia. Uskoontulon myötä minulle on auennut kokonainen uusi maailma ja siksi en oikein tiedäkään minne suunnistaisin.

        Etsin myös seurakuntaa, joka on ehdottomasti Israelin ystävä eikä Israelia vastaan.


      • missä asut,
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Onko vapaakirkossakin upotuskaste?

        Kiitos Netmission-linkistä, on tuttu Radiodeistä mutta aiemmin en ole sivuilla käynyt.

        Suomessa on hengästyttävä määrä erilaisia herätysliikkeitä ja näissä aivan äärettömästi aktiviteettia. Uskoontulon myötä minulle on auennut kokonainen uusi maailma ja siksi en oikein tiedäkään minne suunnistaisin.

        Etsin myös seurakuntaa, joka on ehdottomasti Israelin ystävä eikä Israelia vastaan.

        mutta tässä yksi linkki, ole hyvä.

        http://www.jeesus-on-herra.com/


      • Äiti & katras
        Uskon Jeesukseen löytänyt kirjoitti:

        Onko vapaakirkossakin upotuskaste?

        Kiitos Netmission-linkistä, on tuttu Radiodeistä mutta aiemmin en ole sivuilla käynyt.

        Suomessa on hengästyttävä määrä erilaisia herätysliikkeitä ja näissä aivan äärettömästi aktiviteettia. Uskoontulon myötä minulle on auennut kokonainen uusi maailma ja siksi en oikein tiedäkään minne suunnistaisin.

        Etsin myös seurakuntaa, joka on ehdottomasti Israelin ystävä eikä Israelia vastaan.

        vapaakirkossakin on upotuskaste, eikä vapaakirkko ja helluntaikirkko oikeastaan poikkea opillisesti toisistaan millään tavoin.

        Varmaankin sinun paikkakunnallasi on sekä helluntai- että vapaakirkko. Poikkea tiedusteluretkellä niissä molemmissa.
        Uskoisin, että ainakin aika monessa helluntaiseurakunnassa järjestetään jumalanpalveluksen aikaan lapsille pyhäkoulua ja muuta toimintaa. Lapset voi siis ottaa mukaan, jos yksin lähteminen on hankalaa.

        En tiedä yhtäkään helluntai- tai vapaaseurakuntaa, joka olisi israelin vastainen. Moni niistä toimii Israeliin nähden hyvinkin aktiivisesti.
        Kuinka suurella paikkakunnalla asustelet, jos saa udella? :-))


    • hartonen

      Et tarvitse mitään upotuksia etkä aikuiskasteita. Jos sinut on kerran kastettu Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen se riittää oikeaksi kasteeksi. Tuo nimi on niin voimakas että siitä me olemme kaikki saaneet alkunsa ja koko maailman kaikkeus. Onko siis enää mitään tarvetta uusia sitä ja parannella. Ei ne Jumalan siunaukset siitä mihinkään parane!

      • eikö se ole

        hyvä jos ihminen haluaa selvittää, mikä on oikein ja Raamatun Sanan mukaista, siihen meidän jokaisen pitäisi pyrkiä.

        "Sillä jos SINÄ tuunustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja USKOT sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.

        Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10: 9-10

        Ketjun aloittaja ei ollut tullut uskoon vielä lapsena, vaan vasta nyt vuoden alusta, jonka hän suullaan tunnustaa.

        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin " Apost. 10: 47
        Tämä Pyhä Henki on tullut jo uskoontulo hetkellä, ennen kastetta.

        Hartonen onko se niin, että kun lapsikastetta puolustetaan , niin kaikkia kohtia ei lueta Raamatusta.
        Sillä Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan , en ole koskaan kenenkään vauvan vielä kuullut sanovan, että "Jumala on Jeesuksen herättänyt kuolleista" tms.
        On luonnollista, että "kaste sinetti" otetaan vasta sen jälkeen, kun lähtee seuraamaan Jeesusta.
        Avioliitossakin sormus "sinetti" annetaan vasta, kun lähdetään yhteiselle matkalle avioliittoon.

        Onko "sinetillä" sormuksella painoarvoa, ilman yhteistä sopimusta tai onko "sormuksella" merkitystä, jos liitto ei ole voimassa ?
        Eikö sormukselle "sinetille" tule eri merkitys,
        kun lähdetään kulkemaan yhteistä matkaa.


      • ne siunaukset

        vasta alkavatkin.
        Raamatussa on niin paljon lupauksia niille, jotka
        ovat kuuliaisia Jumalan sanalle, ettei kannata
        jäädä paitsi.


      • hartonen
        eikö se ole kirjoitti:

        hyvä jos ihminen haluaa selvittää, mikä on oikein ja Raamatun Sanan mukaista, siihen meidän jokaisen pitäisi pyrkiä.

        "Sillä jos SINÄ tuunustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja USKOT sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.

        Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10: 9-10

        Ketjun aloittaja ei ollut tullut uskoon vielä lapsena, vaan vasta nyt vuoden alusta, jonka hän suullaan tunnustaa.

        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin " Apost. 10: 47
        Tämä Pyhä Henki on tullut jo uskoontulo hetkellä, ennen kastetta.

        Hartonen onko se niin, että kun lapsikastetta puolustetaan , niin kaikkia kohtia ei lueta Raamatusta.
        Sillä Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan , en ole koskaan kenenkään vauvan vielä kuullut sanovan, että "Jumala on Jeesuksen herättänyt kuolleista" tms.
        On luonnollista, että "kaste sinetti" otetaan vasta sen jälkeen, kun lähtee seuraamaan Jeesusta.
        Avioliitossakin sormus "sinetti" annetaan vasta, kun lähdetään yhteiselle matkalle avioliittoon.

        Onko "sinetillä" sormuksella painoarvoa, ilman yhteistä sopimusta tai onko "sormuksella" merkitystä, jos liitto ei ole voimassa ?
        Eikö sormukselle "sinetille" tule eri merkitys,
        kun lähdetään kulkemaan yhteistä matkaa.

        Ensinnäkin kaste ei ole mikään sinetti tai ylioppilaslakki! Se on paljon enemmän! Kaste otetaan syntienanteeksiantamiseksi ja siksi se onkin niin tärkeää pelastumisen kannalta. Voihan toki olla että usko on joillakin hyvin vakaa ja varma jo ennen kastetta, mutta jos on jo tällöinkin kastettu lapsena niin ei se kaste siitä mihinkään parane jos se nimitetään sinetiksi tai ylioppilaslakiksi ja mennään siis uudestaan kasteelle. Pitäisi luottaa siihen että kun on kerran kastettu isän pojan ja pyhän hengen nimeen niin se riittää ja siinä on jo kerrakseen kasteen oikeellisuutta!

        Lapsi on luonnostaan vastaanottavainen jumalan sanalle! Jeesus: "totisesti joka ei ota jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi hän ei sinne pääse sillä lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Kaste ei ole mikään rituaalitoimitus ja lain teko jumallle. Se on todella paljon enemmän! Siinä Jumala siunaa ja antaa uudestisyntyneen uskon ja pyhän hengen! Toki Jumala ei ole sidottu antamaan pyhää hengeä esimerkiksi aikuiselle aikaisemminkin. Jumala voi siis jakaa hyvää jo ennen sakramenttejakin! Se on käsitykseni! Mutta jos lapsi kastetaan kolmiyhteisen jumalan nimeen ei ole mitään syytä etteikö jumala antaisi lapsella siinä uudestisyntyneen uskoa ja pyhää hengeä koska lapset ottavat ne vastaan koska ovat luonnostaan vastaanottavsia ja tämä perustuu siis itse Jeesuksen sanoihin joten sitä on turha ruveta kiistämään! Siis lasten täytyy ottaa vastaan niinkuin jeesus sanoo. Lisäksi todetaan että "lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että lapsi on synnitön ja ei tarvitse Jumalan lahjoittamaa uskoa ja pyhää hengeä. Tässä halutaan korostaa sitä että taivastenvaltakunta on sen kaltaisten ketkä ovat vastaanottavaisia eivätkä epäile eli uskovat! Tästä on kysymys!

        ("sillä mikä on syntynyt lihasta on lihaa" ja "syntinen sinä olit jo äitisi kohdussa".)


      • jäin miettimään
        hartonen kirjoitti:

        Ensinnäkin kaste ei ole mikään sinetti tai ylioppilaslakki! Se on paljon enemmän! Kaste otetaan syntienanteeksiantamiseksi ja siksi se onkin niin tärkeää pelastumisen kannalta. Voihan toki olla että usko on joillakin hyvin vakaa ja varma jo ennen kastetta, mutta jos on jo tällöinkin kastettu lapsena niin ei se kaste siitä mihinkään parane jos se nimitetään sinetiksi tai ylioppilaslakiksi ja mennään siis uudestaan kasteelle. Pitäisi luottaa siihen että kun on kerran kastettu isän pojan ja pyhän hengen nimeen niin se riittää ja siinä on jo kerrakseen kasteen oikeellisuutta!

        Lapsi on luonnostaan vastaanottavainen jumalan sanalle! Jeesus: "totisesti joka ei ota jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi hän ei sinne pääse sillä lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Kaste ei ole mikään rituaalitoimitus ja lain teko jumallle. Se on todella paljon enemmän! Siinä Jumala siunaa ja antaa uudestisyntyneen uskon ja pyhän hengen! Toki Jumala ei ole sidottu antamaan pyhää hengeä esimerkiksi aikuiselle aikaisemminkin. Jumala voi siis jakaa hyvää jo ennen sakramenttejakin! Se on käsitykseni! Mutta jos lapsi kastetaan kolmiyhteisen jumalan nimeen ei ole mitään syytä etteikö jumala antaisi lapsella siinä uudestisyntyneen uskoa ja pyhää hengeä koska lapset ottavat ne vastaan koska ovat luonnostaan vastaanottavsia ja tämä perustuu siis itse Jeesuksen sanoihin joten sitä on turha ruveta kiistämään! Siis lasten täytyy ottaa vastaan niinkuin jeesus sanoo. Lisäksi todetaan että "lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että lapsi on synnitön ja ei tarvitse Jumalan lahjoittamaa uskoa ja pyhää hengeä. Tässä halutaan korostaa sitä että taivastenvaltakunta on sen kaltaisten ketkä ovat vastaanottavaisia eivätkä epäile eli uskovat! Tästä on kysymys!

        ("sillä mikä on syntynyt lihasta on lihaa" ja "syntinen sinä olit jo äitisi kohdussa".)

        Okei , vauva kastetaan hän saa siinä Pyhän Hengen eli tulee uskoon, eikö ? Niin, kuinka voi olla mahdollista, että vain harva niistä lapsista tulee "oikeesti" myöhemmin uskoon tai säilyy uskossa, sillä heissä olevan Pyhän Hengenhän luulisi johdattavan heidät kaikkeen totuuteen ja puhtauteen jne.Okei. joku voisi luopua, siitä Lapsikasteen uskosta, mutta totuushan on ihan toista!


      • Miina I
        jäin miettimään kirjoitti:

        Okei , vauva kastetaan hän saa siinä Pyhän Hengen eli tulee uskoon, eikö ? Niin, kuinka voi olla mahdollista, että vain harva niistä lapsista tulee "oikeesti" myöhemmin uskoon tai säilyy uskossa, sillä heissä olevan Pyhän Hengenhän luulisi johdattavan heidät kaikkeen totuuteen ja puhtauteen jne.Okei. joku voisi luopua, siitä Lapsikasteen uskosta, mutta totuushan on ihan toista!

        tulevat uskoon heti kun he jotain ymmärtävät ja alkavat puhua uskon asioista heti, kun oppivat puhumaan, jos elävät kristillisessä kodissa. Mutta uskoon tulon edellytys on tietysti kristillinen opetus. En ole koskaan tavannut kristittyjen vanhempien pientä lasta, joka ei uskoisi.

        Myöhemmin ihminen voi tietysti joko luopua tästä lapsen uskostaan, tai lapsen usko voi hänessä kehittyä aikuisen kypsäksi vakaumukseksi. Itse olen uskonut koko elämäni, niin pienestä, etten sditä edes itse muista ja meitä kaltaisiani on hyvin paljon.

        Jeesus käski, paitsi kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen, myös opettaa näille hänen käskynsä. Jos kristillinen kasvatus laiminlyödään, kaste jää ilman vaikutusta ihmisen elämässä.


      • hartonen
        jäin miettimään kirjoitti:

        Okei , vauva kastetaan hän saa siinä Pyhän Hengen eli tulee uskoon, eikö ? Niin, kuinka voi olla mahdollista, että vain harva niistä lapsista tulee "oikeesti" myöhemmin uskoon tai säilyy uskossa, sillä heissä olevan Pyhän Hengenhän luulisi johdattavan heidät kaikkeen totuuteen ja puhtauteen jne.Okei. joku voisi luopua, siitä Lapsikasteen uskosta, mutta totuushan on ihan toista!

        Kysymyksellesi on luonnollinen selitys se että hyvin harvat saavat hengellistä opetusta vanhempien taholta ja seurakunnasta. Tämä on erittäin tärkeää koska Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää" Eli opetuksen puute selittää hyvin paljon Jeesuksen mukaan asioita. huhuh onpas kello jo paljon..


      • vaan ei ole
        hartonen kirjoitti:

        Kysymyksellesi on luonnollinen selitys se että hyvin harvat saavat hengellistä opetusta vanhempien taholta ja seurakunnasta. Tämä on erittäin tärkeää koska Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää" Eli opetuksen puute selittää hyvin paljon Jeesuksen mukaan asioita. huhuh onpas kello jo paljon..

        Raamatun mukainen, jos vedotaan Jeesuksen lähetyskäskyyn.

        Lapsikasteessa : kaste, Usko ja opetus

        Jeesuksen lähetyskäskyssä : Usko, kaste ja opetus


        Tässä on huomattava ero, mitä ei sovi mitätöidä,
        sillä ne ovat Jeesuksen omia sanoja.

        Jos sanot, että uskoohan lapsi... mutta Raamattu opettaa, että OMAN SUUN TUNNUSTUKSELLA PELASTUTAAN.


      • selitys
        hartonen kirjoitti:

        Kysymyksellesi on luonnollinen selitys se että hyvin harvat saavat hengellistä opetusta vanhempien taholta ja seurakunnasta. Tämä on erittäin tärkeää koska Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää" Eli opetuksen puute selittää hyvin paljon Jeesuksen mukaan asioita. huhuh onpas kello jo paljon..

        Kaikki kastetuthan käyvät rippikoulun, jossa sitä
        opetusta annetaan.
        Siinä kasteen "armoliitto" vahvistetaan. Olipa Jumalan työ heikkoa, kun sitä pitää vahvistaa. Missä kohtaa Raamatussa puhutaan, että pitää käydä rippikoulu, ennenkuin on seura-
        kunnan täysivaltainen jäsen?
        Ennen ei saanut ehtoollistakaan, ellei ollut käy-
        nyt rippikoulua.
        Jos n 1 % kastetuista tulee oikeasti uskoon, niin
        eikö silloin pitäisi raksuttaa, että opissa on
        jotain vikaa!!!!!!


      • mathetes
        hartonen kirjoitti:

        Kysymyksellesi on luonnollinen selitys se että hyvin harvat saavat hengellistä opetusta vanhempien taholta ja seurakunnasta. Tämä on erittäin tärkeää koska Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää" Eli opetuksen puute selittää hyvin paljon Jeesuksen mukaan asioita. huhuh onpas kello jo paljon..

        Tulinpa käväsemään pikaisesti ja mitä huomaankaan!?

        Kirjoitat.
        >>Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää">Mark 16:15
        "Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille"!.

        16 "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan"

        !!!Siis ensin saarnataan evankeliumia!!!
        Ja joka uskoo sen sekä kastetaan, tulee autuaaksi = (pelastuu)!

        _____________________________________

        Aivan samoin kertoo viimeisinkin vuoden -92 suomennos, että ensin toimitetaan evankeliumin sanan julistus ja joka uskoo, se pelastuu:

        >>15 Hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille"!

        16 "Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"!

        ______________________________________

        Ja samoin 1500 luvulta King James käännös:
        >>15 And he said unto them, Go ye into all the world,
        [and preach the gospel to every creature].
        [ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille]

        16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.

        ____________________________________

        Kreikankielinen samoin:
        >>15.
        και ειπεν αυτοις πορευθεντες εις τον κοσμον απαντα
        [κηρυξατε το ευαγγελιον παση τη κτισει]
        [julistakaa evankelimia kaikelle luodulle]


        16 ο πιστευσας και βαπτισθεις σωθησεται ο δε απιστησας κατακριθησεται

        ____________________________________


        Loppulause on kaikissa käännöksissä sitten sama:
        Joka ei uskonut evankeliumin sanomaa, hän joutuu kadotukseen!

        Usko Jeesukseen on siis pelastava teko, ei kaste, mutta vesikaste seuraa uskon vastaanottamista!
        Uskon vastaanottamisesta sitten seuraa varsinainen evankeliumin sanoman opettaminen kun ensin on tultu uskoon saarnatus sanan kuulemisesta!

        Matteuksessa on kyse "opetuslapseuttamisesta"!
        Eli "oppilaaksi = mathetes" tekemisestä! Se käy päinsä vain evankeliumin sanomaa opettamalla, eli julistamalla, ja joka sen haluaa vastaanottaa uskossa, hänestä tulee "opetuslapsi"! Halu ottaa vastaan on tahdon ele ja uskon ilmaisu evankeliumin pelastussanomaa kohtaan!



        Siunausta!


      • ole juuri
        hartonen kirjoitti:

        Ensinnäkin kaste ei ole mikään sinetti tai ylioppilaslakki! Se on paljon enemmän! Kaste otetaan syntienanteeksiantamiseksi ja siksi se onkin niin tärkeää pelastumisen kannalta. Voihan toki olla että usko on joillakin hyvin vakaa ja varma jo ennen kastetta, mutta jos on jo tällöinkin kastettu lapsena niin ei se kaste siitä mihinkään parane jos se nimitetään sinetiksi tai ylioppilaslakiksi ja mennään siis uudestaan kasteelle. Pitäisi luottaa siihen että kun on kerran kastettu isän pojan ja pyhän hengen nimeen niin se riittää ja siinä on jo kerrakseen kasteen oikeellisuutta!

        Lapsi on luonnostaan vastaanottavainen jumalan sanalle! Jeesus: "totisesti joka ei ota jumalan valtakuntaa vastaan niinkuin lapsi hän ei sinne pääse sillä lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Kaste ei ole mikään rituaalitoimitus ja lain teko jumallle. Se on todella paljon enemmän! Siinä Jumala siunaa ja antaa uudestisyntyneen uskon ja pyhän hengen! Toki Jumala ei ole sidottu antamaan pyhää hengeä esimerkiksi aikuiselle aikaisemminkin. Jumala voi siis jakaa hyvää jo ennen sakramenttejakin! Se on käsitykseni! Mutta jos lapsi kastetaan kolmiyhteisen jumalan nimeen ei ole mitään syytä etteikö jumala antaisi lapsella siinä uudestisyntyneen uskoa ja pyhää hengeä koska lapset ottavat ne vastaan koska ovat luonnostaan vastaanottavsia ja tämä perustuu siis itse Jeesuksen sanoihin joten sitä on turha ruveta kiistämään! Siis lasten täytyy ottaa vastaan niinkuin jeesus sanoo. Lisäksi todetaan että "lasten kaltaisten on jumalan valtakunta! Tämä ei todellakaan tarkoita sitä että lapsi on synnitön ja ei tarvitse Jumalan lahjoittamaa uskoa ja pyhää hengeä. Tässä halutaan korostaa sitä että taivastenvaltakunta on sen kaltaisten ketkä ovat vastaanottavaisia eivätkä epäile eli uskovat! Tästä on kysymys!

        ("sillä mikä on syntynyt lihasta on lihaa" ja "syntinen sinä olit jo äitisi kohdussa".)

        sitä puoltanut, että lapsikasteessa tullaan uskoon, eli saa Pyhän Hengen, Pyhä Henkihän on "sinetti" uskoon tulosta. Eikö silloin asiaa voi kuvata , että lapsikaste on "sinetti" ajatustavassasi?

        Mutta eikö tälläinen "sinetti" (sormus) kuulu
        ottaa vastaan vasta sitten, kun haluaa olla sitoutunut?!


      • Miina I
        selitys kirjoitti:

        Kaikki kastetuthan käyvät rippikoulun, jossa sitä
        opetusta annetaan.
        Siinä kasteen "armoliitto" vahvistetaan. Olipa Jumalan työ heikkoa, kun sitä pitää vahvistaa. Missä kohtaa Raamatussa puhutaan, että pitää käydä rippikoulu, ennenkuin on seura-
        kunnan täysivaltainen jäsen?
        Ennen ei saanut ehtoollistakaan, ellei ollut käy-
        nyt rippikoulua.
        Jos n 1 % kastetuista tulee oikeasti uskoon, niin
        eikö silloin pitäisi raksuttaa, että opissa on
        jotain vikaa!!!!!!

        kristillistä perinnettä, vaan se on tullut myöhemmin, kun lännen kirkossa alettiin korostaa ymmärtämistä. Alunperin kasteen vahvistus, apostolinen kättenpäällepano, joka myöhemmin muutettiin voiteluksi, annettiin heti kasteen jälkeen.

        Ja vastakastettu sai heti myös ehtoollisen, vaikka olisi ollut vauvakin. Ortodoksisessa kirkossa vauvat viedään nykyisinkin heti kasteen ja voitelun jälkeen ehtoolliselle.

        50% suomalaisista ilmoittaa olevansa uskovaisia, kun gallup-kyselyssä on kysytty asiaa eikä vain 1%. Mistä olet saanut päähäsi, että uskovaisia olisi noin vähän? Siitäkö, että vapaisiin suuntiin kuuluu noin 1 % kansastamme?


      • Miina I
        mathetes kirjoitti:

        Tulinpa käväsemään pikaisesti ja mitä huomaankaan!?

        Kirjoitat.
        >>Jeesus itse sanoi että "kastakaa ja OPETTAKAA heitä pitämään kaikki se minkä minä olen käskenyt pitää">Mark 16:15
        "Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille"!.

        16 "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan"

        !!!Siis ensin saarnataan evankeliumia!!!
        Ja joka uskoo sen sekä kastetaan, tulee autuaaksi = (pelastuu)!

        _____________________________________

        Aivan samoin kertoo viimeisinkin vuoden -92 suomennos, että ensin toimitetaan evankeliumin sanan julistus ja joka uskoo, se pelastuu:

        >>15 Hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille"!

        16 "Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"!

        ______________________________________

        Ja samoin 1500 luvulta King James käännös:
        >>15 And he said unto them, Go ye into all the world,
        [and preach the gospel to every creature].
        [ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille]

        16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.

        ____________________________________

        Kreikankielinen samoin:
        >>15.
        και ειπεν αυτοις πορευθεντες εις τον κοσμον απαντα
        [κηρυξατε το ευαγγελιον παση τη κτισει]
        [julistakaa evankelimia kaikelle luodulle]


        16 ο πιστευσας και βαπτισθεις σωθησεται ο δε απιστησας κατακριθησεται

        ____________________________________


        Loppulause on kaikissa käännöksissä sitten sama:
        Joka ei uskonut evankeliumin sanomaa, hän joutuu kadotukseen!

        Usko Jeesukseen on siis pelastava teko, ei kaste, mutta vesikaste seuraa uskon vastaanottamista!
        Uskon vastaanottamisesta sitten seuraa varsinainen evankeliumin sanoman opettaminen kun ensin on tultu uskoon saarnatus sanan kuulemisesta!

        Matteuksessa on kyse "opetuslapseuttamisesta"!
        Eli "oppilaaksi = mathetes" tekemisestä! Se käy päinsä vain evankeliumin sanomaa opettamalla, eli julistamalla, ja joka sen haluaa vastaanottaa uskossa, hänestä tulee "opetuslapsi"! Halu ottaa vastaan on tahdon ele ja uskon ilmaisu evankeliumin pelastussanomaa kohtaan!



        Siunausta!

        Mitä varten luulet, että uusia käännöksiä tehdään? Tietysti siksi, että vanhoissa on ollut virheitä. Sitäpaitsi meidän tulee lukea vain alkukielistä tekstiä eikä käännöksiä, saadaksemme selville, mitä evankeliumissa sanotaan.


      • luulisit...
        Miina I kirjoitti:

        Mitä varten luulet, että uusia käännöksiä tehdään? Tietysti siksi, että vanhoissa on ollut virheitä. Sitäpaitsi meidän tulee lukea vain alkukielistä tekstiä eikä käännöksiä, saadaksemme selville, mitä evankeliumissa sanotaan.

        ...että nuo kaikki tuossa esitetyt käännökset kertoivat saman asian???

        Siksi koska käsky on ensin julistaa evankeliumia jotta ihmiset tulisivat sen kautta Jeesuksen uskoviksi!!!
        (Room 10:17 Jaak 1:18)

        Kun kuulijat sitten ovat tulleet Jeesukseen uskoviksi evankeliumin sanan vaikutuksesta, tulee heidän sitten myös ottaa kaste häneen johon he ovat tulleet uskoviksi!!!

        (Apt 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset")

        (Apt 19:5 "Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen"!)


        HUOM!!! He siis "ottivat kasteen" uskoontulemisensa jälkeen!!!


        Kasvoiko Miinalle ymmärräys???


      • mietipä tätäkin
        jäin miettimään kirjoitti:

        Okei , vauva kastetaan hän saa siinä Pyhän Hengen eli tulee uskoon, eikö ? Niin, kuinka voi olla mahdollista, että vain harva niistä lapsista tulee "oikeesti" myöhemmin uskoon tai säilyy uskossa, sillä heissä olevan Pyhän Hengenhän luulisi johdattavan heidät kaikkeen totuuteen ja puhtauteen jne.Okei. joku voisi luopua, siitä Lapsikasteen uskosta, mutta totuushan on ihan toista!

        Aikuisena kastettukin voi kasteensa jälkeen vielä joskus uskostaan luopua!


    • .............

      Eikö yksi kaste riitä. Jos sinut on kastettu Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin miksi haluat uusinta kastetta? Kasteen muodolla ei ole merkitystä.

      • lapsikaste...

        ...on katolisuudesta periytynyt kastemuoto, joka ei ole laisinkaan Raamatullinen.

        Vasta sitten kun ihminen tulee uskoon Jumalan Sanan ja Hengen vaikutuksesta, silloin hän on uskossa ja vasta sitten hänen kuuluu saada kaste Jeesukseen Kristukseen ja kaste toimitetaan veteen upottaamalla, ei valelemalla jota ei Raamatun ilmoituksesta lainkaan löydy. Raamatulllnen kaste kaikille Jeesukseen uskoville suoritettuna samallatavoin veteen upottaen on tuo "yksi kaste", eli kaste Jeesukseen Kristukseen!


      • kristityt
        lapsikaste... kirjoitti:

        ...on katolisuudesta periytynyt kastemuoto, joka ei ole laisinkaan Raamatullinen.

        Vasta sitten kun ihminen tulee uskoon Jumalan Sanan ja Hengen vaikutuksesta, silloin hän on uskossa ja vasta sitten hänen kuuluu saada kaste Jeesukseen Kristukseen ja kaste toimitetaan veteen upottaamalla, ei valelemalla jota ei Raamatun ilmoituksesta lainkaan löydy. Raamatulllnen kaste kaikille Jeesukseen uskoville suoritettuna samallatavoin veteen upottaen on tuo "yksi kaste", eli kaste Jeesukseen Kristukseen!

        Kristityt kastoivat lapsensa muut perhekunnan mukana heti kristillisten seurakuntien perustamisesta alkaen.

        Lasten kastamiseen kielteisesti ja vihamielisiä hurmahenkisiä uskonlahjoja syntyi vasta keskiajalla. Niitä perusti kristillisen kirkon piiristä erotetut hurmoshenkiset joukot, jotka vaativat omilta kannattajiltaa uutta kastetta.

        Ks.lahkojen ja uudestikastamisen synty googlella.


    • .............

      Vaikka henkilö saa ns "uskovaisten" kasteen, niin muuttuuko ihminen. Tuskin muuttuu. Ajan myötä sama syntinen ruumis jyllää edelleen.

      Ns "uskovaisten" kasteet eivät anna yhtään parempia siunauksia kuin esim. lapsikasteet. Ihminen tarvitsee Jumalan vanhurskautta.

      • Tiedonantaja

        >>>Vaikka henkilö saa ns "uskovaisten" kasteen, niin muuttuuko ihminen.


      • upotuskasteen merkityksen !

        Upotuskaste on Jumalan Sanan opetuksien seuraamista, ei ole kysymys että ihminen tulisi paremmaksi tnms. Miksi tarkoituksen hakuisesti aina upotuskasteen yritätte mustamaalata, ilman näköjään parempaa tietoanne.


      • ....................
        upotuskasteen merkityksen ! kirjoitti:

        Upotuskaste on Jumalan Sanan opetuksien seuraamista, ei ole kysymys että ihminen tulisi paremmaksi tnms. Miksi tarkoituksen hakuisesti aina upotuskasteen yritätte mustamaalata, ilman näköjään parempaa tietoanne.

        Upotuskaste on pätevä, mutta ei ainut kastemuoto. Myös muut kastemuodot ovat päteviä.


    • Monenlaisia liekkejä

      Olet jostain syystä ollut mielessäni ja nyt Suomeen palattuani täytyi tulla katsomaan foorumille onko kaste juttu edennyt ?
      Mitä sinulle nyttemmin kuuluu ?
      Olen kanssasi samoilla linjoilla valtion kirkon suhteen ((sitä se on ,valitettavasti -valtion).
      Itse olen yksistään tämänkin kaste keskustelun perusteella ,sitä mieltä etten tule liittymään mihinkään seurakuntaa. USKONTO on niiiiin riitaisaa. Vaikkakin olisi suotavaa olla jossain .Käyn kyllä erään kirkon tilaisuuksissa sunnuntaisin olin sitten missä päin maailmaa.
      Olen ollut hyvinkin ahdistunut tästäkin keskustelusta .Vähänkin eriävä mielipide niin ,halolla päähän vain .Sillä tasolla tämä keskustelu on.
      Voipi johtua myös Suomalaisten ahdasmielisyydestä, maailman kuva muodostuu väkisinkin pieneksi.

    • Jaakko3

      Parannuksen jälkeen, kaste syntien anteeksiantamiseksi ja pyhän hengen lahjan saamiseksi voidaan suorittaa vain Kristuksen antamalla valtuudella joka on (pystyttävä näyttämään toteen) ja asianmukaisten todistajien läsnäollessa ja asianmukaisesti kirjoihin maan päällä kirjaamalla. Uudesta testamentistakin selviää kuinka tärkeää oli, kuka kastoi, millä valtuudella ja kuka laittoi kädet pään päälle ja antoi pyhänhengen lahjan.

      Myöhempien Aikojen Pyhien valtuus perustuu Apostoleilta (Pietari, Jaakob ja Johannes) saatuun valtuuteen. He taas saivat valtuuden kirkastusvuorella.

      Olen ollut vajaa kaksivuotta Kirkon jäsen ja niin tyytyväinen ja onnellinen asiasta.

      Niille jotka asiaa ihmettelevät:
      Parannukseen ja kristytteen elämäntapaan voi kastaa monella tavalla näennäiseti ajallisesti..kuten näemme ympärillämme..aina silloin tälöin on hyvä muistaa käsky "älä käytä nimeäni väärin". Ihmisvoiminkin täällä osa pystyy vastustamaan pahaa ja pysymään erossa uudesta synnistä. Näin on monia hyviä ihmisiä elänyt ilman valtuudella suoritettua kastetta. Mutta suuri osa "kristityista" joutuu synnin loukkuun tässä elämässä kun luottavat kasteeseensa ja siihen että kaikki synnit on anteeksiannettu. Sovitus anteeksiantaa synnit, kun tekee parannuksen. Muuten jokainen sovittaa itse syntinsä. Ylösnousemus tulee kyllä Kristuksen Armon kautta kaikille aikanaan.

      Kysykää Isältä, Pojan nimessä, vilpittömästi haluten tietää, niin kaikki teille ilmoitetaan.

      Kaikki mitä olen kirjoittanut on Totta. Onnea ja siunauksia uuteen elämään!

      • vesipeto!

        Voisinko kastattaa itseni myös kuolleitten sukulaisteni puolesta?

        Monenko puolesta yksi ihminen voi kastattaa itsensä?


    • --------------------

      Juokse järveen!!!

    • perämela

      voi mitä käsityksiä kasteesta.

      ei suinkaan kaste sinällään mitään muuta, mutta se on sen mallin täyttämistä minkä luemme apostolien esillelaittamana.

      miksi se ei riitä, vaan pitää keksiä kaikenlaisia sivupolkuja.

      ymmärtäkää hyävev aika, että jos kirkko lopettaa vauvojen kastamisen, ja verotusoikeus poistetaan, siihen kaatuu koko kirkko.

      mikä tässä lienee vaikeaa käsittää.

      aloitus on tervehenkinen, toivon raitista jatkoa sen henkilölle.

    • Avauksen tehnyt

      Hei,

      Olen tuo alkuperäinen kirjoittaja. Olin ja olen ollut erittäin harhassa käsityksineni. Kaste on Pyhä sakramentti, Jumalan armonteko, ei ihmisen teko ja nåin yksi kaste riittää. Lapsena saamani kaste on se ainoa oikea kaste, nyt sen varmasti tiedän. Kiitos teille, jotka olette opettaneet täällä oikein...

      En sitten koskaan onneksi mennyt minnekään upotuskasteelle, joten edelleen olen vain yhden kerran kastettu. Pyhä Henki ohjasi tässäkin. Mutta arvatkaa vain miten moni kipuilee näiden samojen asioiden kanssa, kun vapailta suunnillta tulee niin voimakasta viestiä tuohon uskovien kasteeseen.He ovat epäuskoisia, koska eivät usko, että yksi kaste riittää.

      "Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste"! Ef 4:5

      • Mukava kuulla

        Oikein opettaminen on täällä vaikeaa. Täällä riehuu uudestikastajien aivoton aasilauma, hellarit ja mormoonit mainostavat omia puljujaan, ja sitten vielä noitaroviosekopää pilaa 40 viestin päivätahtia suoltamallaan sairaalla valkoisen kiven propagandallaan kaikki ketjut.

        Mutta laitetaan väliin totuuttakin. Suosittelen kuitenkin kastekysymystä pohtiville, etteivät etsi vastauksia tältä palstalta. Hyvät kirjoitukset ovat täällä kuin neulat heinäsuovassa tai pienet helmet suuressa sikolätissä.


      • hyvä neuvo

        Avauksen tehnyt on näköjään saanut voimakasta aivopesua korkeakirkollisten
        taholta. Noin siinä voi käydä, kun ei tunne Raamattua.

        Monet luterilaiset uskovat ja papit ovat käyneet kasteella Israelissa, joten tuo olisi aloitta-
        jallekin hyvä tie, jos nuo kirkolliset siteet estävät Jumalan sanan seuraamisen.


    • Avauksen tekijä on tehnyt aivan oikean ratkaisun. Raamatussa on yksi kaste. Uuden kasteen ottaminen on entisen mitätöimistä ja aivan turhaa.

      Moni kipuilee tämän asian kanssa ja ainakin helluntaiseurakunnissa suorastaan painostetaan aikuiskasteelle. Jos ei muuten niin ainakin selittämällä luterilaisen kirkon kasteen olevan heidän mielestään pahimmillaan jopa saatanasta.

    • werty4

      "Monet luterilaiset uskovat ja papit ovat käyneet kasteella Israelissa"

      Mutta tuleehan se melko kalliiksi käydä Israelissa asti kasteella ?

    • jkl3

      Mutta maksaa se matka Turkuunkin? Maksatko matkan, yöpymiset ja syömiset?

    • Oulustra

      Oon ollut yötä heidän kokouspaikassa ja kasteella. Matkaa ei maksettu, kahvit ja pullat oli tarjolla.

      • en mene

        Onpa syntinen paikka.


      • mene sinne
        en mene kirjoitti:

        Onpa syntinen paikka.

        Hyvä, että et tuu.
        Ei tänne kaivata jumalattomia.

        Sinulle sopii paremmin joku kapakka.


      • Noin puhuu
        mene sinne kirjoitti:

        Hyvä, että et tuu.
        Ei tänne kaivata jumalattomia.

        Sinulle sopii paremmin joku kapakka.

        lahkolainen, joka kylpee toisten kanssa samassa ämpärissä ja rukoilee näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.


    • Jos ns. luterilainen käy uudelleen kasteella Israelissa, on silkka epärehlinen nimiluterilainen. Hänestä on tullut omavanhurskas ratkaisukristitty, joka vääntää uudelleenkastajien tavoin kieroon kasteen merkityksen Raamatusta.

      • näin se on

        Ei päinvastoin.

        Hän on silloin kuuliainen Raamatun kehotukselle: !Anna kastaa ITSESI" ja seuraa
        Jeesuksen antamaa esimerkkiä kaste-asiassa:
        1. Piet 2:21
        "Hän jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiänsä"!!

        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua"

        Weha ei taida muistaa, että Jeesusta ei kastettu vauvana!

        Omavanhurskaita ratkaisukristittyjä ovat nuo, jotka luottavat vanhempiensa ratkaisuihin ja omavanhurskaudessaan eivät tee parannusta.


      • Arianna1978
        näin se on kirjoitti:

        Ei päinvastoin.

        Hän on silloin kuuliainen Raamatun kehotukselle: !Anna kastaa ITSESI" ja seuraa
        Jeesuksen antamaa esimerkkiä kaste-asiassa:
        1. Piet 2:21
        "Hän jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiänsä"!!

        "Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja seuratkoon minua"

        Weha ei taida muistaa, että Jeesusta ei kastettu vauvana!

        Omavanhurskaita ratkaisukristittyjä ovat nuo, jotka luottavat vanhempiensa ratkaisuihin ja omavanhurskaudessaan eivät tee parannusta.

        Olen uudestisyntynyt Jumalan armosta. Elin aikaisemmin päihde-elämän verhoamaa elämää. Pyydettyäni Jeesusta elämääni, Hän tuli ja alkoi muuttamaan sitä aivan sisimpiä sielunsopukoita myöten. Koin HYVIN VOIMAKKAANA KEHOTUKSEN UPOTUSKASTEELLE! Kuuntele Jumalan johdatusta elämässäsi. Näillä palstoilla kirjoittelee kaikenlaiset tyypit, myöskin sielunviholliset. HERRAN SIUNAUSTA!


      • perinnäistapoja
        Arianna1978 kirjoitti:

        Olen uudestisyntynyt Jumalan armosta. Elin aikaisemmin päihde-elämän verhoamaa elämää. Pyydettyäni Jeesusta elämääni, Hän tuli ja alkoi muuttamaan sitä aivan sisimpiä sielunsopukoita myöten. Koin HYVIN VOIMAKKAANA KEHOTUKSEN UPOTUSKASTEELLE! Kuuntele Jumalan johdatusta elämässäsi. Näillä palstoilla kirjoittelee kaikenlaiset tyypit, myöskin sielunviholliset. HERRAN SIUNAUSTA!

        Ongelma onkin siinä, että nämä vauvakasteen puolesta kiihkoilevat eivät rukoile
        Jumalan johdatusta kaste-asiassa, eivät tutki Sanaa, vaan mukavuussyistä alistuvat sukulaisten
        ja kirkon painostukseen eivätkä uskalla noudattaa Raamatun kehoitusta:
        "Ottakoon kukin teistä kasteen.." tai "anna kastaa itsesi".

        Siinä on liian suuri kynnys monille.

        Vauvahan ei ole tietoinen mistään, mitä hänelle tehdään.


      • Arianna1978 kirjoitti:

        Olen uudestisyntynyt Jumalan armosta. Elin aikaisemmin päihde-elämän verhoamaa elämää. Pyydettyäni Jeesusta elämääni, Hän tuli ja alkoi muuttamaan sitä aivan sisimpiä sielunsopukoita myöten. Koin HYVIN VOIMAKKAANA KEHOTUKSEN UPOTUSKASTEELLE! Kuuntele Jumalan johdatusta elämässäsi. Näillä palstoilla kirjoittelee kaikenlaiset tyypit, myöskin sielunviholliset. HERRAN SIUNAUSTA!

        Koit niin kuin sinulle on ratkaisukristityt kertonut, ei muuta. Kaste on lahja, ja voin kerskata siitä.

        Lapseksi ei voi päättää ryhtyä. Lapseksi synnytään. Mekin olemme kaikki syntyneet lapsiksi. Samoin Jumalan lapseksi ei voi päättää ryhtyä, vaan Jumalan lapseksi synnytään. Missä se tapahtuu? Se tapahtuu pyhässä kasteessa. Jeesus sanoi Nikodeemukselle Joh. 3:5: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." Ja Paavali: "Jumala pelasti meidät uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta" (Tiit. 3:5). Hyvä määritelmä kuuluu: "Isä Jumala ottaa sen, joka kastetaan, lapsekseen, Poika pukee hänet vanhurskaudellaan ja Pyhä Henki uudestisynnyttää ja tekee asuinsijakseen." Meillä on täysi syy ja oikeus pyhän kasteemme perusteella laulaa: "En voi rikkaammaksi tulla, kuin jo Kristuksessa oon, taivas aarteineen on mulla, pääsin Herran suosioon, kun sain kerran kastehen, siinä lapsen oikeuden."


      • kerskailua
        weha kirjoitti:

        Koit niin kuin sinulle on ratkaisukristityt kertonut, ei muuta. Kaste on lahja, ja voin kerskata siitä.

        Lapseksi ei voi päättää ryhtyä. Lapseksi synnytään. Mekin olemme kaikki syntyneet lapsiksi. Samoin Jumalan lapseksi ei voi päättää ryhtyä, vaan Jumalan lapseksi synnytään. Missä se tapahtuu? Se tapahtuu pyhässä kasteessa. Jeesus sanoi Nikodeemukselle Joh. 3:5: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." Ja Paavali: "Jumala pelasti meidät uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta" (Tiit. 3:5). Hyvä määritelmä kuuluu: "Isä Jumala ottaa sen, joka kastetaan, lapsekseen, Poika pukee hänet vanhurskaudellaan ja Pyhä Henki uudestisynnyttää ja tekee asuinsijakseen." Meillä on täysi syy ja oikeus pyhän kasteemme perusteella laulaa: "En voi rikkaammaksi tulla, kuin jo Kristuksessa oon, taivas aarteineen on mulla, pääsin Herran suosioon, kun sain kerran kastehen, siinä lapsen oikeuden."

        Weha kerskailee taas kasteestaan.
        Mihin hän tarvitsee Jeesusta ja ristintyötä? Weha ei koskaan kerro Jeesuksesta,
        vaan kasteestaan, joka on hänen epäjumalansa.

        Vanhempien tekemä ratkaisu riittää hänelle.


      • wgåpwqgh
        kerskailua kirjoitti:

        Weha kerskailee taas kasteestaan.
        Mihin hän tarvitsee Jeesusta ja ristintyötä? Weha ei koskaan kerro Jeesuksesta,
        vaan kasteestaan, joka on hänen epäjumalansa.

        Vanhempien tekemä ratkaisu riittää hänelle.

        Sairasta tämä miekkalähetystrollin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa pään aukominen Wehalle. Marianpalvonta ilmeisesti teettää tuollaisia katkeria kristitynvihaajia.

        Kaste on juuri Kristuksen työ ja ristintyö saadaan siinä. Kun kerskaa kasteesta, kerskaa juuri Kistuksesta ja Hänen työstään. Vanhempien ratkaisulla ei ole tekemistä kasteen kanssa.

        Kun uudstestikastajille kaste on ihmisen teko, niin sillä kerskaileminen on ihmisen omien tekojen kerskausta. Ja koska uskokin on heille ihmisen omaa ratkaisua niin he kerskaavat vain itsestään. Meille kristityille riittää Herran teot.

        Kuten tämän sairaan pellen tekstistäkin voi päätellä, usko on ratakaisua (hän puhuu koko ajan vanhempien rataksisusta sen sijaan että puhuisi Jumalalan työstä). Sairasta.


      • ratakaisuja!!!
        wgåpwqgh kirjoitti:

        Sairasta tämä miekkalähetystrollin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa pään aukominen Wehalle. Marianpalvonta ilmeisesti teettää tuollaisia katkeria kristitynvihaajia.

        Kaste on juuri Kristuksen työ ja ristintyö saadaan siinä. Kun kerskaa kasteesta, kerskaa juuri Kistuksesta ja Hänen työstään. Vanhempien ratkaisulla ei ole tekemistä kasteen kanssa.

        Kun uudstestikastajille kaste on ihmisen teko, niin sillä kerskaileminen on ihmisen omien tekojen kerskausta. Ja koska uskokin on heille ihmisen omaa ratkaisua niin he kerskaavat vain itsestään. Meille kristityille riittää Herran teot.

        Kuten tämän sairaan pellen tekstistäkin voi päätellä, usko on ratakaisua (hän puhuu koko ajan vanhempien rataksisusta sen sijaan että puhuisi Jumalalan työstä). Sairasta.

        Onkohan doordoor vaihtanut taas nimimerkkiä?

        Samanlaista sekavaa kirjoitusta:

        " kerskaa juuri Kistuksesta ja Hänen työstään"
        "Kun uudstestikastajille kaste on ihmisen teko,"
        ", usko on ratakaisua "
        "hän puhuu koko ajan vanhempien rataksisusta "

        Ei se ole ihme, että raamatullinen totuus kasteesta ei selviä näille koheltajille, kun
        eivät osaa edes kirjoittaa.


    • wgåpwqgh

      Onkohan sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa taas vaihtanut nimiermkkiä?? Doordoor jos kuka ymmärtää raamatullisesta kastaasta.

      Muistakaa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän kirjoittamat kommentit:
      "Tiedän että olen sairas trolli ja Marian palvonta vain pahentaa asiaa."

      "Jos kirjoitan tänne vielä jotakin sekavaa, se johtuu sairaista Marianpalvontaorgioista joissa olen mukana. Niiden jälkeen olen sekaisin ja siksi kirjoitan kaikkiea älytöntä"

      "Vasta nyt ymmärrän ettei uudestikaste ole raamatullinen vaikka käyttäydyn törkästi ja haukun muita"

      Pitäsiköhän sinun mennä palvomaan sitä Mariaa ja lopettaa tällä palstalla pään aukominen Häivy ja jatka lastesi raiskaamista, sairas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa!!!

      • mwår

        totta puhut wgåpwqgh. Marianpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa tunnetaan myös seuraavilla nimimerkeillä:

        näin Raamatussa
        ropleema?
        koeta vielä
        etkö tiedä?
        saas nähdä
        auttakaa jumalaa
        tosi pimeää
        ristiriitaista
        korjataampa taas
        ompa sekavaa
        selkenevää
        näin se on
        sama neuvo
        hyvä neuvo3
        sekoilua?
        tosi raitista
        tosi julmaa
        tosi sairasta
        Järki hoi!
        oleppas tarkempi!
        raamatullisest
        olet tuuliviiri
        huolestuttavaa
        ristin sana
        ompa erikoista
        voi pimeyttä
        oikea oppi
        turha yritys
        mieti sitä
        olet julmuri
        mikä totuus?
        sydämen asenne
        ristiriitaista
        poikkeustapauksia???
        aivan oikein
        "antakaa.."
        "ottakoon..."
        perin outoa
        oppitunti
        hauka oppi
        tosi julmaa
        tosi sekavaa
        "Krapulaako"?
        tosi hauskaa
        valitettavasti
        ikuinen sana
        on se vaikeaa
        se siitä
        vauvateolokiaa
        aivan oikein
        samaa mieltä
        voi pimeyttä
        tosi sekavaa
        On se vaikeaa
        hyvä eitpa
        en ymmärrä
        montako?
        perk... ulos
        kieku ja kaiku?
        manaamista
        kovasti ihmeellistä
        juuri näin
        älä selittele
        hyvä vits
        naurakaamme
        olet toivoton tapaus
        rauhoitu jo
        hyvä näin
        ota rauhallisesti
        apuvaaa!!!
        solmussa on
        olet satusetä
        hyvä, hyvä
        jatketaan yhdessä
        päätetty
        yksi kaste!
        johtopäätöksiä
        armotonta!
        mistä saatu?
        voi teitä
        erittäin sekavaa
        se pieni ero
        valitettavaa
        tervetuloa
        onnittelen
        outo juttu
        lapsenmielinen
        hyvä bisnes
        korjaus!
        tosi simppeliä
        temppuilua
        herää epäilys
        vastaan vain
        taas korjataan
        sijaisuskoa?
        erilainen opp
        taikuutta
        hau, hau
        valitan
        vesi todistaa
        oikea selitys
        viisas neuvo
        paras neuvo
        yritä uudestaan
        vesi-riippuvuuttako?
        kuis on?
        näin valitettavasti
        helpottaako?
        raamatun oppi
        hölmöä hommaa
        sirkustemppu
        mietittävää
        viisaampi Simelius
        ihmisen työtä
        älä oleta!
        oliko vaikeaa?
        oliko helppoa?
        sekoilusi jatkuu
        kyllä se siitä
        on pimeää
        huvittavaa
        no panic!
        outoa?

        Hän on huvin katkera ja sairas


      • eläinkuntaako?

        Onko tuo "kastaasta" jokin eläin, kenties rastas?

        "Doordoor jos kuka ymmärtää raamatullisesta kastaasta."


    • nimiermkki

      Ompa jollakin sairas elämäntehtävä! Tuntuu olevan paniikissa.

      Mutta jos ymmärrys ei muuhun riitä, niin onhan tuokin jotain. Osaatko ihan itse
      näppäillä tietokonettasi?
      Voisit pyytää äitiäsi tarkastamaan tuon oikeinkirjoituksen.

      "näin Raamatussa taas vaihtanut nimiermkkiä??

      • lksrg

        Mikä tämä nimierkki on? Taitaa olla taas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa asialla. Niin pulassa hän on uudestikasteensa kanssa että käyttää kaiken tarmonsa muiden kirjousvirheiden pilkkaamiseen. Ja Marianpalvomiseen

        Sairasta.


      • doordoor
        lksrg kirjoitti:

        Mikä tämä nimierkki on? Taitaa olla taas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa asialla. Niin pulassa hän on uudestikasteensa kanssa että käyttää kaiken tarmonsa muiden kirjousvirheiden pilkkaamiseen. Ja Marianpalvomiseen

        Sairasta.

        Ei tuosta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän mesuamisesta kannata välittää. Tämä näin Raamatussa yrittää muiden kirjoitusvirheet löytämällä pönkittää omaa harhaoppiaan siinä kuitenkaan onnistumatta.

        Hän luulee ketä milloin keneksikin. Vainoharhaisuus ja katkeruus ovat selvästi yhdistyneet tämän trollin sairaassa mielessä.


      • arto h.
        doordoor kirjoitti:

        Ei tuosta uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän mesuamisesta kannata välittää. Tämä näin Raamatussa yrittää muiden kirjoitusvirheet löytämällä pönkittää omaa harhaoppiaan siinä kuitenkaan onnistumatta.

        Hän luulee ketä milloin keneksikin. Vainoharhaisuus ja katkeruus ovat selvästi yhdistyneet tämän trollin sairaassa mielessä.

        Näin on veli-doordoor. Pysytään me Kristuksessa ja jätetään uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjät omaan arvoonsa. Hänen vihalleen me emme voi mitään


      • se siitä kastaasta
        arto h. kirjoitti:

        Näin on veli-doordoor. Pysytään me Kristuksessa ja jätetään uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjät omaan arvoonsa. Hänen vihalleen me emme voi mitään

        Onko trolleilla ollut taas yöpalaveri?
        He ovat kiihdyttäneet itsensä "pyhään vihaan" ja yrittävät toisiaan kehumalla
        ja toista solvaamalla vakuuttaa oman harha-oppinsa oikeellisuudesta. Kovasti tuntuvat
        välittän toisten kirjoituksista, vaikka vakuuttavat muuta.

        Mutta jotainhan sitä täytyy keksiä, kun vauvakaste ei ilmesty Raamattuun.

        Mutta "doordoor ymmärtää hyvin kastaasta"!


      • wgnmpqerw
        se siitä kastaasta kirjoitti:

        Onko trolleilla ollut taas yöpalaveri?
        He ovat kiihdyttäneet itsensä "pyhään vihaan" ja yrittävät toisiaan kehumalla
        ja toista solvaamalla vakuuttaa oman harha-oppinsa oikeellisuudesta. Kovasti tuntuvat
        välittän toisten kirjoituksista, vaikka vakuuttavat muuta.

        Mutta jotainhan sitä täytyy keksiä, kun vauvakaste ei ilmesty Raamattuun.

        Mutta "doordoor ymmärtää hyvin kastaasta"!

        Olet sairas, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa! Etkö itse tosiaan huomaa sitä`?

        Täällä on yksi joka vihaa ja se on sinä. Solvaat ja herjaat. Lapsikaste ei ilmesty Raamattuun koska se jo löytyy sieltä. Omaa uudestikastettasi sieltä ei löydy mikä nähtävästi herättää sinussa vihaa ja katkeruutta lapsena kasteensa saaneita kohtaan. Doordoor ja muutkin tämän palstan kristityt ymmärtävät kasteessta, sinä näköjään et.

        Menehän nyt palvomaan sitä Mariaasi ja jätä tämä palsta, sairas trolli!


    • åghqwrjnår

      Kyllä sairas kristittyjä vihaava miekkalähetystrolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa voisi jo vaihtaa levyä eikä hokea tuota " vauvakaste ei ilmesty Raamattuun kun se on sieltä selvästi löydettävissä, minkä eksyttäjä ITSEKIN on todennut: "Olen vaan niin katkera siitä kun uudestikastatta ei löydy Raamatusta. Kyllä tiedän sen, että lapsikaste sieltä löytyy ja se on kristillisen kirkon alkuperäinen tapa." Joko muutit mielesi, trolli?

      Mutta sitä kai se katkeruus ja Marianpalvominen tuottaa. Sairasta, sanon minä!

    • Anonyymi

      Ota yhetyttä lähimpään helluntaiseurakuntaan!

      • Anonyymi

        tai sitte vapaaseurakuntaan


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe