Mikä Kääpiörihmakala naaraallani on??? :'(

^^Aquariumfish-Lover^^

Huomasin ihan äskettäin kun katsoin Akvaariooni, että Kääpiörihmakala naaraani on todella lihava. Ensin luultiin, että se on mätiä, mutta ei olekkaan vaan tämä pikkuinen veijari on syönyt joka päivä Monnien tabletin yksin. Nyt on todella lihavassa kunnossa ja kyljestä lähtee suomuja pikkuhiljaa. Mikä voi olla??? :'( :( Miten voin antaa Monneille ruokaa, kun tämä pikkuinen syö tabletit yksin. :(
Ei ole tulut ylisyömistä. Ulostaa nomaalisti. En huomaa käytöksessäkään mitään.
Tarvitsen apua.. Auttakaa pliis. :(

~Kiitos vastaajille!~

11

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      jos se kerran syö monnien kaikki ruoat. Koitas antaa monneille ruokaa illalla valojen smmumisen jälkeen mutta pidä nyt parin päivän paasto jos muut kalat on saaneet ruokaa.

      Voisit kertoa ne vanhat jutut;
      Akvaarion koko
      Kalasto määrät
      Hoitorutiineja
      Vesiarvot

      • ^^Aquariumfish-Lover^^

        Olen kyllä aivan varma, ettei pikkuisella ole ylisyömistä sillä ei hän ui pää alaspäin.

        Vesiarvot:
        pH: 6,8
        NO2: 0
        NO3: 0 (muistaakseeni)

        Muita vesiarvoja en tiedä, koska ei ole tarvinnut mitata. :)

        Kalasto:

        -Punatetroja 3 yksilöä, mutta menen hakemaan 2-3 yksilöä lisää. :)
        -Korutetroja 5 yksilöä
        -Käpiörihmakaloja 2 yksilöä (koiras ja naaras)
        -Partamonneja 2 yksilöä (tulevat hyvin toimeen)
        -Touhunuoliainen (Akvaarioliikkeessä sanottiin, että tulee hyvin toimeen ilman lajitovereita. Pikkuinen oli liikkeessäkin ilman lajitovereita.)

        PS. Touhunuoliainen ja Partamonnit ovat parhaita kavereita. :D Touhunuoliainen seuraa Partamonneja joka puolelle. ^^

        Akvaarion koko on 102 litraa. Akvaarioliikkeessä sanottiin, että Akvaarioni on taarpeeksi suuri.

        Minä pidän 2 päivän paaston, mutta. Kävisikö se, jos minä pitäisin naaras Kääpiörihmakalaa haavissa veden tuntumassa silloin kun annan ruokaa muille? :) Silloin voisin pitää vain tälle pikkuiselle paaston. :)

        Hoitorutiinit:

        -Vedenvaihto kerran viikossa (yleensä yksi kolmasosaa tai puolet vedestä.)
        -Suodattimen putsaus samana päivänä tai pari päivää myöhemmin.
        -Jokaisen vedenvaihdon jälkeen laitan Tetra Aqua Safe:a tarvittavan määrän.
        -Otan kuolleet kasvit pois.
        -Putsaan leväraapalla lasit joka kerta ennen vedenvaihtoa.


      • fish KING
        ^^Aquariumfish-Lover^^ kirjoitti:

        Olen kyllä aivan varma, ettei pikkuisella ole ylisyömistä sillä ei hän ui pää alaspäin.

        Vesiarvot:
        pH: 6,8
        NO2: 0
        NO3: 0 (muistaakseeni)

        Muita vesiarvoja en tiedä, koska ei ole tarvinnut mitata. :)

        Kalasto:

        -Punatetroja 3 yksilöä, mutta menen hakemaan 2-3 yksilöä lisää. :)
        -Korutetroja 5 yksilöä
        -Käpiörihmakaloja 2 yksilöä (koiras ja naaras)
        -Partamonneja 2 yksilöä (tulevat hyvin toimeen)
        -Touhunuoliainen (Akvaarioliikkeessä sanottiin, että tulee hyvin toimeen ilman lajitovereita. Pikkuinen oli liikkeessäkin ilman lajitovereita.)

        PS. Touhunuoliainen ja Partamonnit ovat parhaita kavereita. :D Touhunuoliainen seuraa Partamonneja joka puolelle. ^^

        Akvaarion koko on 102 litraa. Akvaarioliikkeessä sanottiin, että Akvaarioni on taarpeeksi suuri.

        Minä pidän 2 päivän paaston, mutta. Kävisikö se, jos minä pitäisin naaras Kääpiörihmakalaa haavissa veden tuntumassa silloin kun annan ruokaa muille? :) Silloin voisin pitää vain tälle pikkuiselle paaston. :)

        Hoitorutiinit:

        -Vedenvaihto kerran viikossa (yleensä yksi kolmasosaa tai puolet vedestä.)
        -Suodattimen putsaus samana päivänä tai pari päivää myöhemmin.
        -Jokaisen vedenvaihdon jälkeen laitan Tetra Aqua Safe:a tarvittavan määrän.
        -Otan kuolleet kasvit pois.
        -Putsaan leväraapalla lasit joka kerta ennen vedenvaihtoa.

        Jos se kerran ahmii kaikki monnien ruoat eikä monneille jää kertomasi mukaan mitään syötävää...

        Asiaan...

        "ettei pikkuisella ole ylisyömistä sillä ei hän ui pää alaspäin."
        - ei pää alaspäin uiminen ole merkki ylen syönnistä.

        Noiden esittämiesi oireiden perusteella voisi epäilä jotain paljon pahempaa.

        "Akvaarioliikkeessä sanottiin, että tulee hyvin toimeen ilman lajitovereita. Pikkuinen oli liikkeessäkin ilman lajitovereita."
        - niin tietysti kun kaikki muut nuoliaiset oli sieltä jo myyty!?

        Viihtyvät silti yksinäänkin, agressiivinen yksilö (tosi harvinaista) saattaa piikeillään aiheuttaa muille kaloille harmia jopa silmien repimistä irti.

        Muuten tunnut hoitavan kalojasi ihan hyvin mutta tuo aquasafen annostelu vielä kiinnostaa, miksi käytät sitä?

        Kuinka usein annat lannoitteita kasveille ja mitä putkia sulla on valaisimessa?


      • Aquatica-Lover
        fish KING kirjoitti:

        Jos se kerran ahmii kaikki monnien ruoat eikä monneille jää kertomasi mukaan mitään syötävää...

        Asiaan...

        "ettei pikkuisella ole ylisyömistä sillä ei hän ui pää alaspäin."
        - ei pää alaspäin uiminen ole merkki ylen syönnistä.

        Noiden esittämiesi oireiden perusteella voisi epäilä jotain paljon pahempaa.

        "Akvaarioliikkeessä sanottiin, että tulee hyvin toimeen ilman lajitovereita. Pikkuinen oli liikkeessäkin ilman lajitovereita."
        - niin tietysti kun kaikki muut nuoliaiset oli sieltä jo myyty!?

        Viihtyvät silti yksinäänkin, agressiivinen yksilö (tosi harvinaista) saattaa piikeillään aiheuttaa muille kaloille harmia jopa silmien repimistä irti.

        Muuten tunnut hoitavan kalojasi ihan hyvin mutta tuo aquasafen annostelu vielä kiinnostaa, miksi käytät sitä?

        Kuinka usein annat lannoitteita kasveille ja mitä putkia sulla on valaisimessa?

        Luin kirjasta, että jos kala ui pää alaspäin, niin silloin vasta on ylisyöminen.

        Mutta nyt asiaan. :)

        Pidin Kääpiörihmakala naaraan kahden päivän paastolla ja nyt voi paremmin. Suomut eivät enään lähde irti ja on muutenkin pirtsakka tyttö! :D


      • Aquatica-Lover
        fish KING kirjoitti:

        Jos se kerran ahmii kaikki monnien ruoat eikä monneille jää kertomasi mukaan mitään syötävää...

        Asiaan...

        "ettei pikkuisella ole ylisyömistä sillä ei hän ui pää alaspäin."
        - ei pää alaspäin uiminen ole merkki ylen syönnistä.

        Noiden esittämiesi oireiden perusteella voisi epäilä jotain paljon pahempaa.

        "Akvaarioliikkeessä sanottiin, että tulee hyvin toimeen ilman lajitovereita. Pikkuinen oli liikkeessäkin ilman lajitovereita."
        - niin tietysti kun kaikki muut nuoliaiset oli sieltä jo myyty!?

        Viihtyvät silti yksinäänkin, agressiivinen yksilö (tosi harvinaista) saattaa piikeillään aiheuttaa muille kaloille harmia jopa silmien repimistä irti.

        Muuten tunnut hoitavan kalojasi ihan hyvin mutta tuo aquasafen annostelu vielä kiinnostaa, miksi käytät sitä?

        Kuinka usein annat lannoitteita kasveille ja mitä putkia sulla on valaisimessa?

        Akvaarioliikkeessä minulle sanottiin näin:

        "Laita tätä Aqua Safea aina tietty määrä Akvaarioosi joka vedenvaihdon jälkeen, sillä se aine auttaa, että vedestä häviää kaikki bakteerit."

        Niin olen aina tehnyt, mutta mitä mieltä sinä olet? :) Aqua Safessa lukee, että 5ml:10 vesilitraa kohti.


      • fish KING
        Aquatica-Lover kirjoitti:

        Akvaarioliikkeessä minulle sanottiin näin:

        "Laita tätä Aqua Safea aina tietty määrä Akvaarioosi joka vedenvaihdon jälkeen, sillä se aine auttaa, että vedestä häviää kaikki bakteerit."

        Niin olen aina tehnyt, mutta mitä mieltä sinä olet? :) Aqua Safessa lukee, että 5ml:10 vesilitraa kohti.

        Jos kauppias ei ole edes viitsinyt lukea AquaSafen pullon takaa ohje tekstejäkään niin miksi edes luottaisit tuollaiseen myyjään?
        Kauppiaan kassaan kilahti taas muutama lantti jotka hän periaatteessa huijasi sinulta?

        AquaSafella on kyseenalainen kyky suojata kalojen kidusten limakalvoja mahdollisilta epäpuhtauksilta joita saattaa ilmaantua, kuljetuksen aikana kaupasta kotiin (muuttostressi), tai jos juomavetesi olisi ollut kaksikymmntävuotta sitten vesilaitoksen aikaansaannoksena niin kloori pitoista että se olisi kaloillesi hengen vaarallista.

        Ei näitä ihmelitkuja nykyupäivänä enää OIKEESTI tarvita akvaario kalojen hoitamiseen!

        Naurattaa tuo; "Laita tätä Aqua Safea aina tietty määrä Akvaarioosi joka vedenvaihdon jälkeen, sillä se aine auttaa, että vedestä häviää kaikki bakteerit." Miten ne kalat sitten akvaariossa pärjää joka on desifoitu kaikilta elämää ylläpitäviltä bakteereilta, ei kalat juomavedessä elä kovinkaan kauaa... sitäkin yritetään joka päivä, suomessakin. On tätä opastamisen sarkaa loputtomiin... voi kun tästä keksis itelleen jotenkin duunin??? Joka tois leipää kotiin kuukaudessa viiden tonnin verran käteen eläkkeeseen saakka.


      • fish KING
        Aquatica-Lover kirjoitti:

        Luin kirjasta, että jos kala ui pää alaspäin, niin silloin vasta on ylisyöminen.

        Mutta nyt asiaan. :)

        Pidin Kääpiörihmakala naaraan kahden päivän paastolla ja nyt voi paremmin. Suomut eivät enään lähde irti ja on muutenkin pirtsakka tyttö! :D

        Kala selvisi paastoamisella, hyvä!


      • fish KING
        Aquatica-Lover kirjoitti:

        Luin kirjasta, että jos kala ui pää alaspäin, niin silloin vasta on ylisyöminen.

        Mutta nyt asiaan. :)

        Pidin Kääpiörihmakala naaraan kahden päivän paastolla ja nyt voi paremmin. Suomut eivät enään lähde irti ja on muutenkin pirtsakka tyttö! :D

        Akuuttiin myrkytykseen... samoin suomujen irtoaminen! Kirjat ei tiedä mitään, melkein...hehe.

        Tässä tapauksessa netti päivittyy nopeammin mitä kirjallisuuden olis syytä pysyä mukana, valitettavasti.


      • Aquatica-Lover
        fish KING kirjoitti:

        Jos kauppias ei ole edes viitsinyt lukea AquaSafen pullon takaa ohje tekstejäkään niin miksi edes luottaisit tuollaiseen myyjään?
        Kauppiaan kassaan kilahti taas muutama lantti jotka hän periaatteessa huijasi sinulta?

        AquaSafella on kyseenalainen kyky suojata kalojen kidusten limakalvoja mahdollisilta epäpuhtauksilta joita saattaa ilmaantua, kuljetuksen aikana kaupasta kotiin (muuttostressi), tai jos juomavetesi olisi ollut kaksikymmntävuotta sitten vesilaitoksen aikaansaannoksena niin kloori pitoista että se olisi kaloillesi hengen vaarallista.

        Ei näitä ihmelitkuja nykyupäivänä enää OIKEESTI tarvita akvaario kalojen hoitamiseen!

        Naurattaa tuo; "Laita tätä Aqua Safea aina tietty määrä Akvaarioosi joka vedenvaihdon jälkeen, sillä se aine auttaa, että vedestä häviää kaikki bakteerit." Miten ne kalat sitten akvaariossa pärjää joka on desifoitu kaikilta elämää ylläpitäviltä bakteereilta, ei kalat juomavedessä elä kovinkaan kauaa... sitäkin yritetään joka päivä, suomessakin. On tätä opastamisen sarkaa loputtomiin... voi kun tästä keksis itelleen jotenkin duunin??? Joka tois leipää kotiin kuukaudessa viiden tonnin verran käteen eläkkeeseen saakka.

        Luulin, että häneen voisi luottaa, mutta ei näköjään... :( Mitä minun nyt pitäisi tehdä?? :O
        Oletko varma, että Aqua Safea minun ei tarvitsisi käyttää veden laadun parantamiseen ja bakteerien poistamiseen? :)
        Ei siitä aineesta kylläkään haittaakaan ole ollut, mutta muutamisen pulloa on jo kyllä mennyt... :/
        Miten jatkossa pitäisi toimia? :)


      • fish KING
        Aquatica-Lover kirjoitti:

        Luulin, että häneen voisi luottaa, mutta ei näköjään... :( Mitä minun nyt pitäisi tehdä?? :O
        Oletko varma, että Aqua Safea minun ei tarvitsisi käyttää veden laadun parantamiseen ja bakteerien poistamiseen? :)
        Ei siitä aineesta kylläkään haittaakaan ole ollut, mutta muutamisen pulloa on jo kyllä mennyt... :/
        Miten jatkossa pitäisi toimia? :)

        Voit huoletta jättää ASafen pois käytöstä ja ostaa siihen menevillä rahoilla kaloille vaikka pakaste herkkuja; surviaisia, tms. äyriäisiä. Meillä kalat on ihan sekopäisiä survari päivänä, en ruoki surviaislla kuin pari/kolme kertaa päivässä, sisältävät aikaslailla rasvaa jota kalat eivät osaa polttaa ihmisten lailla.


    • fish KING

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe