Kertokaa tyhmälle miksi huuto netissä "muumi" mukit maksavat älyttömiä?
Muumin
22
7447
Vastaukset
- hemulen
no siksi koska siellä käy kaikkia vanhoja mummoja jotka haluu ostaa muumimukeja vaikka ne maksas mitä. ELI SIKSI
- Oikea vastaus
Koska moni muumimukeista erilaiset aiheiden valmistus on lopetettu, keräilijät ovat valmiit maksamaan enemmän että saisi tietyn kokoelmaansa. Eli, muumimukien aiheet vaihtuu tuotantokausittain.
T. keräilijä itsekin. - Mummonkuvatus
Oikea vastaus kirjoitti:
Koska moni muumimukeista erilaiset aiheiden valmistus on lopetettu, keräilijät ovat valmiit maksamaan enemmän että saisi tietyn kokoelmaansa. Eli, muumimukien aiheet vaihtuu tuotantokausittain.
T. keräilijä itsekin.Kommentoin asiaa, koska taas vanhempia ihmisiä solvattiin. Me muka maksetaan maltaita joistain mukeista. Eipäs taas yleistetä.
Miksi helkkarissa kerätä mitään vanhoja tai uusiakaan mukeja? Muki kuin muki sama se. - mummmu
Mummonkuvatus kirjoitti:
Kommentoin asiaa, koska taas vanhempia ihmisiä solvattiin. Me muka maksetaan maltaita joistain mukeista. Eipäs taas yleistetä.
Miksi helkkarissa kerätä mitään vanhoja tai uusiakaan mukeja? Muki kuin muki sama se.Nelkyt seittemän euroo posliinimukista on hirvee hinta. Ja sitäpaitsi kyllähän niitä mukeja tullaan tekee aina niinkauan kun niitä kaupaks menee.
- Muumimukeja
mummmu kirjoitti:
Nelkyt seittemän euroo posliinimukista on hirvee hinta. Ja sitäpaitsi kyllähän niitä mukeja tullaan tekee aina niinkauan kun niitä kaupaks menee.
toiset postimerkkejä. Itse en jonkun nuolemaa paperiläpyskää keräilisi. Jotkut keräilevät jopa posliijoutsenia, joilla itse heittäisin välittömästi vesilintua. Mielummin keräilen jotakin, jota voi todella käyttää eikä vaan katsella.
Millennium -muukimukista saa pulittaa Huuto-netissä 80 euroa, onneksi mulla jo on sellainen! Eikä niitä tehty kuin vuonna 2000. - kusetusta
Muumimukeja kirjoitti:
toiset postimerkkejä. Itse en jonkun nuolemaa paperiläpyskää keräilisi. Jotkut keräilevät jopa posliijoutsenia, joilla itse heittäisin välittömästi vesilintua. Mielummin keräilen jotakin, jota voi todella käyttää eikä vaan katsella.
Millennium -muukimukista saa pulittaa Huuto-netissä 80 euroa, onneksi mulla jo on sellainen! Eikä niitä tehty kuin vuonna 2000.Hintojen ylöspäin vedättävät huijarit
Aina joskus Huutonetissä huutoja korotellaan sovitusti kavereiden avulla. Tällaisella "apuhuutajalla" eli huutojen ylöspäin vedättäjällä ei ole riskiä joutua todellisuudessa lunastamaan huutoansa.
Jos vaivautuu painamaan mieleen tai kirjoittamaan ylös joidenkin epäilyttävien nettikauppiaiden huutotiedot, niin pidemmällä aikavälillä meininki paljastuu, kun nämä "apuhuutajat" huutavat ainoastaan ja vain näiden määrättyjen nettikauppiaiden huutokisoissa. Muiden nettikauppiaiden tavarahan ei tietenkään kiinnosta näitä.
Toinen vaihtoehto on se, että kaksi nettikauppiasta ovat vain ja ainoastaan "kiinnostunet" toinen toisensa huudettavaksi asettamista lasitöistä korotelleen toistensa töiden huutoja. Nämä ovat mitä ilmeisemmin tekosistaan keskenään sopineita huijariystäviä.
On jopa mahdollista, että huijari itse omalla tietokoneellaan korottelee omien lasitöidensä huutoja, vedättää niitä ylös. Tähän hän tarvitsee "lainaksi" sähköposti- ja kotiosoitteen sekä puhelinnumeron. Tekaistu ihminen ei kelpaa. Huutonetiin liittyjän on oltava olemassa oleva siksi, että sivujen ylläpitäjä tarkistaa osoitteen ja puhelinnumeron yhteenkuuluvuuden puhelinrekisteristä. Tälle "Huutonettiin liittyvälle kaverille" on hankittu yleensä ilmaispalvelimelta sähköpostiosoite, vaikka tällä ei edes olisi tietokonetta. Siksi ylläpitäjän kerrotaan olevan vähän varpaillaan näiden ilmaispalvelinsähköpostiosoitteiden kanssa.
Näiden "käytössään olevien kavereiden tms." avulla voi huijari sitten omissa huutokauppakisoissaan aina tarpeen mukaan korotella omien myytävien lasitöidensä huutoja. Näin toimien huijarin ei edes tarvitse asettaa huudettavalle työlleen pohjahintaa, jolloin lasityö koetaan tavallista kiinnostavammaksi. Luullaan, että sen saattaa saada huudetuksi vaikka kuinka halvalla.
Muuta riskiä tällaisessa toiminnassa ei ole kun, että sivujen ylläpitäjä on joskus valpas ja ottaa tällaiselta huijarilta sivujen käyttöluvat pois - jonka jälkeen jatketaan puuhailua vaikkapa vaimon tai kaverin nimissä uudella sähköpostiosoitteella. Tällaisesta tapauksesta on esimerkki jäljempänä. - tietty.
Muumimukeja kirjoitti:
Millennium -muukimukista saa pulittaa Huuto-netissä 80 euroa, onneksi mulla jo on sellainen! Eikä niitä tehty kuin vuonna 2000.Huijausyritysesimerkki
Asiantuntevalle tuttavalleni on Huutonetissä käynyt niin, että "apuhuutaja" eli vedättäjä voitti huijarimyyjän ikäväksi huutokisan. Rekisteröityneiden huutajien yhteystiedot ovat ”huutonettiläisten” kesken selvitettävissä. Siispä seuraavana päivänä tuttavani puhelin soi ja naispuolinen ko. lasityön myyntiin asettaja tarjosi huudettua taidelasia ostettavaksi ylimpään tuttavani tarjoamaan huutohintaan. Huutokisan voittaja oli kuulemma osoittautunut maksukyvyttömäksi. Kaupan lopullinen sopiminen piti sitten tehdä hänen puolisonsa kanssa. Puolison kanssa tästä kyseessä olleesta kampahiotusta Wirkkalan maljakosta puhelimessa keskusteltaessa tuttavalleni ilmeni, että lasityön signeeraus oli paksua tekstiä. Kampahiottujen Wirkkalan taidelasien tuotantoaikana 60-luvulla käytettiin signeerattaessa yksitimanttista kynää eli signeeraus on niihin ohuella raavittu. Sen tuttavani tiesi. Siis signeeraus oli tehty omatoimisesti pyörivällä timanttiterällä tms. Kauppaa ei tietenkään syntynyt.
Jälkeenpäin tuttavani otti selvää näistä em. kaupantekijöistä antiikkikauppiaalta, joka on aktiivinen Huutonetin käyttäjä. Tämä tiesi kertoa, että mies oli Huutonetistä aikanaan pois potkittu nettikauppias, joka vaimon sähköpostiliittymän avulla nyt jatkaa kaupan tekoa. - keräilijä
kusetusta kirjoitti:
Hintojen ylöspäin vedättävät huijarit
Aina joskus Huutonetissä huutoja korotellaan sovitusti kavereiden avulla. Tällaisella "apuhuutajalla" eli huutojen ylöspäin vedättäjällä ei ole riskiä joutua todellisuudessa lunastamaan huutoansa.
Jos vaivautuu painamaan mieleen tai kirjoittamaan ylös joidenkin epäilyttävien nettikauppiaiden huutotiedot, niin pidemmällä aikavälillä meininki paljastuu, kun nämä "apuhuutajat" huutavat ainoastaan ja vain näiden määrättyjen nettikauppiaiden huutokisoissa. Muiden nettikauppiaiden tavarahan ei tietenkään kiinnosta näitä.
Toinen vaihtoehto on se, että kaksi nettikauppiasta ovat vain ja ainoastaan "kiinnostunet" toinen toisensa huudettavaksi asettamista lasitöistä korotelleen toistensa töiden huutoja. Nämä ovat mitä ilmeisemmin tekosistaan keskenään sopineita huijariystäviä.
On jopa mahdollista, että huijari itse omalla tietokoneellaan korottelee omien lasitöidensä huutoja, vedättää niitä ylös. Tähän hän tarvitsee "lainaksi" sähköposti- ja kotiosoitteen sekä puhelinnumeron. Tekaistu ihminen ei kelpaa. Huutonetiin liittyjän on oltava olemassa oleva siksi, että sivujen ylläpitäjä tarkistaa osoitteen ja puhelinnumeron yhteenkuuluvuuden puhelinrekisteristä. Tälle "Huutonettiin liittyvälle kaverille" on hankittu yleensä ilmaispalvelimelta sähköpostiosoite, vaikka tällä ei edes olisi tietokonetta. Siksi ylläpitäjän kerrotaan olevan vähän varpaillaan näiden ilmaispalvelinsähköpostiosoitteiden kanssa.
Näiden "käytössään olevien kavereiden tms." avulla voi huijari sitten omissa huutokauppakisoissaan aina tarpeen mukaan korotella omien myytävien lasitöidensä huutoja. Näin toimien huijarin ei edes tarvitse asettaa huudettavalle työlleen pohjahintaa, jolloin lasityö koetaan tavallista kiinnostavammaksi. Luullaan, että sen saattaa saada huudetuksi vaikka kuinka halvalla.
Muuta riskiä tällaisessa toiminnassa ei ole kun, että sivujen ylläpitäjä on joskus valpas ja ottaa tällaiselta huijarilta sivujen käyttöluvat pois - jonka jälkeen jatketaan puuhailua vaikkapa vaimon tai kaverin nimissä uudella sähköpostiosoitteella. Tällaisesta tapauksesta on esimerkki jäljempänä.Sun tekstit on ihan tuttuja...kopsasitko jostain? Lasidesign hintakirjasta varmaan....
Se riippuu mikä kohde on kyseessä. - olla.
keräilijä kirjoitti:
Sun tekstit on ihan tuttuja...kopsasitko jostain? Lasidesign hintakirjasta varmaan....
Se riippuu mikä kohde on kyseessä."Se riippuu mikä kohde on kyseessä."
Taidat olla yksi kusettajista? - Kummallistelija
kusetusta kirjoitti:
Hintojen ylöspäin vedättävät huijarit
Muuta riskiä tällaisessa toiminnassa ei ole kun, että sivujen ylläpitäjä on joskus valpas ja ottaa tällaiselta huijarilta sivujen käyttöluvat pois - jonka jälkeen jatketaan puuhailua vaikkapa vaimon tai kaverin nimissä uudella sähköpostiosoitteella. Tällaisesta tapauksesta on esimerkki jäljempänä.Miten tää muki-juttu muuttu yht'äkkiä jokskuks lasityöjutuks?
- keräilijä
Kummallistelija kirjoitti:
Miten tää muki-juttu muuttu yht'äkkiä jokskuks lasityöjutuks?
Niin, hän kopioi tekstinsä Designlasi hintakirjasta, siks hänen juttu muuttui mukista lasitöihin. Hänen asiansa ydin on se huutonetin apuhuutajista jolla saadaan muumimukiin hintaa. Niin käsitin sen.
- niisku.
keräilijä kirjoitti:
Niin, hän kopioi tekstinsä Designlasi hintakirjasta, siks hänen juttu muuttui mukista lasitöihin. Hänen asiansa ydin on se huutonetin apuhuutajista jolla saadaan muumimukiin hintaa. Niin käsitin sen.
Taidat olla tavallista fiksumpi kun ymmärrät mitä toi muumi yrittää selittää.
Näyttä kuitenkin siltä, että keskiverto keräilijältä menee "ohi hilseen". - ihan simppeli
niisku. kirjoitti:
Taidat olla tavallista fiksumpi kun ymmärrät mitä toi muumi yrittää selittää.
Näyttä kuitenkin siltä, että keskiverto keräilijältä menee "ohi hilseen".juttu. Huutonetissä korotetaan hintoja keinotekoisesti kavereiden kesken ja kavereiden ei tarvitse lunastaa mitään, jos niin sanotusti voittavat = kaverin tekemä korkein "avustushuuto" jää viimeiseksi.
Olen joidenkin lasiesineiden sun muiden pötteröiden hintoja kysynyt asiantuntijalta ja huutonetissä maksettava hinta on saattanut olla 300 € korkeampi kuin yleinen, käypä markkinahinta. Tietty, jos joku muumimuki puuttuu ja muuten kokoelma on täydellinen, niin sen huikean hinnan pulittaa, mielelläänkin.
Lähinnä tässä keskustelussa on kyse siitä, ettei kukaan luule, että huutonetin hinnat olisivat virallisia, suuntaa-antavia hintoja Suomessa. Niitä ne eivät todellakaan ole. Jokaisen keräilijän on itse hankittava tietoa keräilemistään tuotteista eikä sokeasti perusteltava hintaa sanomalla, että "huutonetissä tästä maksettiin niin ja niin paljon". - Muumit, ja muumien..
Oikea vastaus kirjoitti:
T. keräilijä itsekin.Itse en oikein välitä noista keräily-jutuista.
Mutta, muumeista pidän hurjasti.
Jos näkisin kaupassa mukin tai muun muumi-aiheisen tuotteen, joka käsittelisi jotakin semmoista aihetta, joka on sydäntäni lähellä, tai mikä tuntuu omalta, niin kyllä minä sen esineen ostaisin, vaikka hinta olisi se 18 E, mikä yleinsä on.
Esimerkiksi ostin esineen, jossa oli primadonnan hevosen kuva, koska pidän hevosista ja
ompahan minulla omanakin semmoinen pikku hörhökki..
- Muumii
Nyt alkaa olla jo kovia hintoja, kaksi eri mukia on yli 300e huudettu. Elämä on.
- on näin
Tätä juuri tarkoitin!
- elämääsi
Ehkä intohimoisimpien "muumien" kannattaisi käydä EBAY:n huutokauppa palstoilla ja seurata tilanteen kehitystä.
Saattaa olla, että jos olet ketterä seuraamaan niin ihmeen kautta kas kummaa löydätkin muutamalla kympillä postikulut haluamasi "muumin".
EBAY:T OVAT SITTEN MONEN MAAN PALSTOILLA KANNATTAA VALITA "EU"MAA NIIN EI TULE LISÄMAKSUJA!
Jos pelkäät ihan hirveästi antaa tilitietoja maksutapahtumissasi ulkomaille ja olet kuitenkin asian ankara harrastaja niin perusta pankissasi oma tili harrastuksiasi varten jossa on rahaa vain tietty määrä ko. harrastukseen.
Näin helpotat elämääsi! - mitkä
muumimukit, niin laitan myyntiin!
- katsomaan
mitkä kirjoitti:
hinnakkaimmat ovat ensimmäiset (sarjakuva aiheiset) mukit ja numeroidut tuotannot.
- -Muumi-
mitkä kirjoitti:
ja tämän mukin hinta nousee tuosta vielä. Että jos teillä on joutavaa rahaa, huutakaa ihmeessä!
- -Muumi-
-Muumi- kirjoitti:
ja tämän mukin hinta nousee tuosta vielä. Että jos teillä on joutavaa rahaa, huutakaa ihmeessä!
- hömmmmm
Hinta voi olla hyvinkin 500€ vanhoista muumimukeista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758