Kaks liuskaa takana ja epätoivo & pelko kalvaa mieltä =/
Ensinnäkin.. mulla ei aknea ole, vaan pientä ryhyliäistä näppyä otsassa ja leuassa..sen verran että se häiritsee, muttei tod. pahimmasta päästä.. Toisekseen, tiiän, et tulokset näkyy vasta puolenkin vuoden jälkeen vasta.
Nyt kaduttaa että aloitin ne, koska suurin osa sanoo että iho tulee olemaan pahemmassa kunnossa mitä se oli ennen pillereitä kun ne lopettaa. Lisäks kaikki muut negatiiviset vaikutukset mitä e-pillereillä voi olla.
Mitähän tässä nyt tekis? Tietty mun pitää mennä lekurille, mut ku en tällä punasella sekunnilla sinne pääse ni tahtoisin jotn infoo joltain.
Haluisin kuitenkin sileän, normaalin ihon. niinkun monella mun ikäsellä akalla on (21 v) Olla kerrankin ilman meikkivoiteita ja puutereita. Ei se ihon kiilto, mut ne pikkuruiset punaset rykelmät näppyjä. Millä mä saisin ne kokonaan veks? Antibioottikuureistakin oon kuullu pelkkää huonoa. Eihän niitä keho kestä vetää monta kuuria peräkkäin, ja niitten jälkeenki saattaa puhjeta iho uusiks.
V*ttu että risoo. Sinänsä pieni ongelma, mut silti!! Auttakee!
Ensinnäkin.. mulla ei aknea ole, vaan pientä ryhyliäistä näppyä otsassa ja leuassa..sen verran että se häiritsee, muttei tod. pahimmasta päästä.. Toisekseen, tiiän, et tulokset näkyy vasta puolenkin vuoden jälkeen vasta.
Nyt kaduttaa että aloitin ne, koska suurin osa sanoo että iho tulee olemaan pahemmassa kunnossa mitä se oli ennen pillereitä kun ne lopettaa. Lisäks kaikki muut negatiiviset vaikutukset mitä e-pillereillä voi olla.
Mitähän tässä nyt tekis? Tietty mun pitää mennä lekurille, mut ku en tällä punasella sekunnilla sinne pääse ni tahtoisin jotn infoo joltain.
Haluisin kuitenkin sileän, normaalin ihon. niinkun monella mun ikäsellä akalla on (21 v) Olla kerrankin ilman meikkivoiteita ja puutereita. Ei se ihon kiilto, mut ne pikkuruiset punaset rykelmät näppyjä. Millä mä saisin ne kokonaan veks? Antibioottikuureistakin oon kuullu pelkkää huonoa. Eihän niitä keho kestä vetää monta kuuria peräkkäin, ja niitten jälkeenki saattaa puhjeta iho uusiks.
V*ttu että risoo. Sinänsä pieni ongelma, mut silti!! Auttakee!
Vastaukset 4
Vanhimmat
näppyja siellä sun täällä. Iho parani jo kuukaudessa. Nyt oon 1½ syönyt ja ens viikol ajattelin vaihtaa yasmineen. Sen verran tyytyväinen oon tohon mun ihoon. Kyllähän mua vähän hirvittää toi vaihto, mutta yksilöllistähän se on mihin kontoon iho menee. Ei kannata pelästyä kaikesta mitä täällä lukee. Tsemppiä sulle.
Hormonithan niihin finneihin vaikuttaa, eikä omiin hormoneihin voi vaikuttaa kuin tiettyyn rajaan asti. E-pillerit auttaa niin kauan kuin niitä syö. Itse olin finnitön 5 vuotta kun söin Diane Novia (1 vuoden) ja Yasmineja (4 vuotta) ja nyt lopetin pillerit ja finnit tuli takaisin. Ja olen kohta 26-vuotias. Ottaa päähän.
Tässä kuitenkin jotain perusvinkkejä:
-älä käytä liikaa ihonhoitotuotteita, varo ärsyttäviä kemikaaleja, pesu ja kosteutus riittää
-älä tupakoi (heikentää ihon pintaverenkiertoa ja aineenvaihduntaa)
-älä syö suuria määriä sokeria tai nopeita hiilihydraatteja yhdellä kertaa (karkkipäivä kannattaa vaihtaa mieluummin vaikka niin että syö joka päivä yhden karkin, kuin yhtenä päivänä pussillisen)
-juo paljon vettä
-lisää ruokavalioon jotain hyviä rasvahappoja
-syö paljon vihanneksia ja kasviksia
-vältä stressiä
-vaihda tyynyliina ja kasvopyyhkeet usein
-
Mehiläisen ihotautilääkäri sanoi, että finnit vain pysyvät poissa Diane Novan avulla; kun kuurin lopettaa (vaikka yli kolmekymppisenä kuten minä) finnit tulevat takaisin koska itse ongelmaa ei ole hoidettu, on vain "pidetty passiivisena" Diane Novalla. Nyt syön Roaccutania josko se tappaisi tuon aktiivisuuden eikä toisi finnejä taas. Vasta ensimmäinen kk menossa, 5 kk edessä, saa nähdä sitten.
Mä söin diane novaa puol vuotta ja sitten jonkun kuukauden yasminia suoraan perään. Nyt olen lopettanut nekin inhottavien sivuvaikutusten takia. Iho on pysynyt koko ajan parempana kuin mitä oli ennen pillereitä, jopa menkkojen aikana (mulla hormonaalinen akne)! Elikkkä turha on etukäteen pelätä meneekö iho huonommaksi pillereiden lopettamisen jälkeen, se on niin yksilöllistä. Muuten oon kyllä pillereistä, etenkin diane novasta sitä mieltä että en ihan heti suosittelis niitä kenellekään...