Iäkkäämpien hevosten ruokinnasta..

Jenni^^

Hei.
Kysyisin Teidän mielipidettänne eräässä asiassa..
Kun on 12- ja 20-vuotiaat hevoset, niin olisiko järkevämpää maksaa tallivuokraa 250e/kk kummaltakin vaikka emä ei tarvitse läheskään niin paljoa ruokaa kuin tämä 12-v "varsa" jolla muutaman kerran viikossa ratsastetaan..? Pitäisikö siis ostaa itse ruuat vai mitä?
Saattaa vaikuttaa asiantuntemattomalta touhulta, mutta siitä taas en tarvitse kommenttejanne, neuvoja ja ohjausta vain, kiitos.

4

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..ymmärsin viestisi oikein, niin suosittelen sen 250/kk maksamista.
      Ruokien hinta tallivuokrissa ei loppujen lopuksi ole kovinkaan suuri. Tallivuokrasi kostuu niin paljosta muustakin kuin vain ruuista. Ja mikäli maksat myös ruuista ja ruokinnasta, niin se hoidetaan asiantuntevasti (tehdään tarvittaessa muutoksia yms.), ja pääset itse paljon pienemmällä stressillä..

      • Jenni^^

        Sainhan viimeinkin vastauksen.. asiantuntevalta ihmiseltä luulisin ainakin, kiitos:) kysymyshän oli siis tosiaan siitä että tulisiko halvemmaksi.


      • Maalaisponi
        Jenni^^ kirjoitti:

        Sainhan viimeinkin vastauksen.. asiantuntevalta ihmiseltä luulisin ainakin, kiitos:) kysymyshän oli siis tosiaan siitä että tulisiko halvemmaksi.

        Minä ottaisin kotiin jos vaan mahdollista. Vanhan hevosen(tosin 20v voi olla hyvinkin nuorekas) aineenvaihdunta alkaa hidastua ja olisi hyvä ruokkia useamman kerran päivässä tai jos ei ole lihovaa sorttia niin melkein kokoajan heinää edessä. Syöminen on myös hidasta jolloin toiset voi syödä eväät. Ruokinnassa olisi hyväksi olla myös muutakin kuin kauraa ja kivennäistä, täysihoitotalleilla ne pitää kuitenkin itse ostaa ja tuolla 500e/kk saa kahdelle jo huippueväät. Samoin on huomattavasti helpompi havaita ruoansulatusongelmat kun itse siivoaa karsinan eikä tarvitse kysellä työntekijöiltä. Muista liikuttaa myös vanhusta päivittäin, lihakset mitkä se tuossa iässä menettää on todella vaikeaa kasvattaa takaisin.


    • pojo

      Ei yhtään tyhmiä kysymyksiä.
      mun heppa nimittäin on jo ylittänyt 20 vuoden iän ja sille riittä hyvin heinät, aamulla turvotettuna vehnälese ja illalla vähän kauroja. Siihen vähän ruokintakalkkia kerran viikkoon ja vitamiinia ja hyvinpä tuo näyttää voivan. Eli kannattaa ostaa kyllä vanhemmalle ruoat itse. Vehnälese on kyl hyvästä.(Ja maksaa n.7e 20kg jos oikein muistan mut ei tod. oo kallista!)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe