Kannattaisikohan Porschenkin jo

Rav4 D4D

nöyrtyä ja asentaa nakutin laiskan bensakoneen tilalle

2006 3 Frank BIELA (GER) / Emanuele PIRRO (ITA) / Marco WERNER (GER) Audi R10 diesel

9

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljästätonnista

      sanoi Wendelin Wiedeking. Sitäpä ei tietysti nakuautolla ajava ymmärrä.

      Porsche ei ilmoituksensa mukaan tule koskaan valmistamaan dieselkäyttöistä autoa.

      Cayenne Turbo S:n 521 heppaa pitäisi riittää yllättävän monen dieselauton kyykyttämiseen. Vaikka nyt pari tonnia painava maastoauto onkin.

      • .....

        Säännöt on hieman sallivammat dieseleille; esim iskutilavuus voi olla dieselillä 5,5 kun bensalla maksimit 4 (audin ed. bensakone oli 3.6). Sanovat, että 5.5 litraisesta bensakoneesta kisasäännöin saataisiin 900-950 heppaa nykyisen 650 hepan sijaan. Audin ko. dieselissä heppoja 650 eli samankokoiselle bensakoneiselle jäisi melkolailla eikä edes pidemmät tankkausvälit toisi helpotusta.(kisakoneilla dieseliäkin itseasiassa kuluu melkein bensan tahtiin toisin kuin maanteillä)


      • -.-.-.-.-.

        Samalla Porschellahan uhottiin vielä joskus Porschen tekevän vain urheiluautoja. Nyt kyseisen merkin suosituin malli on amerikkalaisille perheenäideille kauppakeskus-matkoille suunniteltu maastoauto SUV, ja automaatilla tottakai..

        Samalla polulla on kuin Jaguarikin, ajankysymys kun saamme tiskille parilitraisella dieselillä ladatun farmarin.


      • sillä erolla
        -.-.-.-.-. kirjoitti:

        Samalla Porschellahan uhottiin vielä joskus Porschen tekevän vain urheiluautoja. Nyt kyseisen merkin suosituin malli on amerikkalaisille perheenäideille kauppakeskus-matkoille suunniteltu maastoauto SUV, ja automaatilla tottakai..

        Samalla polulla on kuin Jaguarikin, ajankysymys kun saamme tiskille parilitraisella dieselillä ladatun farmarin.

        että pikkuinen brittiläinen, huonosti kannattava Jaguar joutui Fordin omistukseen ja merkin kannattavuuden nimissä piti tuoda auto alempaan segmenttiin - myös dieseliksi ja farmariksi.

        Porsche, saksalaisena pikkuisena, joskin maailman tuottavimpana, autonvalmistajana, sen sijaan itse osti 25% Volkswagenista (myös siis Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda jne), jolloin omalle merkille tuskin tarvitsee dieseliä tuoda...


      • LoL !
        -.-.-.-.-. kirjoitti:

        Samalla Porschellahan uhottiin vielä joskus Porschen tekevän vain urheiluautoja. Nyt kyseisen merkin suosituin malli on amerikkalaisille perheenäideille kauppakeskus-matkoille suunniteltu maastoauto SUV, ja automaatilla tottakai..

        Samalla polulla on kuin Jaguarikin, ajankysymys kun saamme tiskille parilitraisella dieselillä ladatun farmarin.

        Tapastikos-paralla on aina ollut tuo ymmärryskyky "hieman" vajavainen...


      • ...........
        LoL ! kirjoitti:

        Tapastikos-paralla on aina ollut tuo ymmärryskyky "hieman" vajavainen...

        Entä sinulla?


      • niin kipeinä
        sillä erolla kirjoitti:

        että pikkuinen brittiläinen, huonosti kannattava Jaguar joutui Fordin omistukseen ja merkin kannattavuuden nimissä piti tuoda auto alempaan segmenttiin - myös dieseliksi ja farmariksi.

        Porsche, saksalaisena pikkuisena, joskin maailman tuottavimpana, autonvalmistajana, sen sijaan itse osti 25% Volkswagenista (myös siis Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda jne), jolloin omalle merkille tuskin tarvitsee dieseliä tuoda...

        tähän imagoon ja statukseen? Onko se huono juttu jos esim. Porsche toisi markkinoille vaikka diesel auton ja vielä vaikka farmasin jos sen on vain hyvä auto? Minustä tämä elitistisyys menee koko ajan vain naurettavammaksi. Kyllä mulle kelpaa Jaguarin diesel farkku jos se on hyvä, eikä se minulla vähennä Jaguarin klassikkojen arvoa eikä malliston yläpään autojen arvostusta. Mutta sitten on taas nämä jotka huutavat kokoajan hirveää vääryyttä, kun Jaguar teki myönnytyksen perhenäkökulmalle. Merkki ei ole enää entisensä ja muuta jargonia. Kompastuskivenä kun monesti on se, että se mikä pätee esim. urheiluautoihin, ei päde keskiluokan perheautoon. Taito se on tehdä auto myös hyvin kustannustehokkaaksi kompromissiksikin. Tämä koko statushomma kertoo hyvin paljon surullista asiaa ihmisen luonteesta... Mitenkään väheksymättä Porschen saavutuksia.


      • wendelin-wiedeking-wendelin...

        alkaa 1700 kierroksesta...

        Jollain pitää selittää vanhanaikaista kantaa... dieselit ovat tätä päiVää ja tuleWaisuutta, sanoi siihen joku Porsche-insinööri ihan mitä tahansa


    • Tulossa...

      noin 500 Hv / 1000 Nm dieseli henkilöautoihin. Luulisi moisella liikkuvan Porschekin???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      80
      5304
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      73
      4697
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      364
      2057
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      94
      1680
    6. 98
      1595
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1496
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1012
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1001
    Aihe