mitenkä laitonta on laittaa 325 vm92 bemariin turbot 0.2-0.5 paineilla
eli onko tämä laitonta vaiko ei?
mitä mieltä poliisit olisi kyseisestä asiasta?
LAITONTA TURBO?
86
35153
Vastaukset
- työtahti
se on katsastettu niin laillinen ja jos ei niin laiton tieliikenne käyttöön.
- Nimetön
siis ktsastu asemalla normaalisti auto katsastettu niin laillinen vai? vai tarkoitatko että täytyy se turbo katsastaa ihan erikseen?
siis kuitenki se täytyy johonkin ilmoittaa jos aikaa turbon autoon asentaa?
mitenköhän kiinnostuneita poliisit on tuollaisesta?`mitähän ne sanois jos joku antais vihjeen autosta jossa on laiton turbo? - ....
Nimetön kirjoitti:
siis ktsastu asemalla normaalisti auto katsastettu niin laillinen vai? vai tarkoitatko että täytyy se turbo katsastaa ihan erikseen?
siis kuitenki se täytyy johonkin ilmoittaa jos aikaa turbon autoon asentaa?
mitenköhän kiinnostuneita poliisit on tuollaisesta?`mitähän ne sanois jos joku antais vihjeen autosta jossa on laiton turbo?Täytyy muutoskatsastaa turbolle. Mikäli poliisit sattuvat huomaamaan ahtimen autossasi, eikä siitä ole merkintää otteessa, saat sakot ja kilvet lähtevät kissalan poikien matkaan. Poliiseilla tuskin on aikaa tarkistella kaikkia vihjeitä liikenteeseen kelpaamattomista ajoneuvoista.
- metallikukko
.... kirjoitti:
Täytyy muutoskatsastaa turbolle. Mikäli poliisit sattuvat huomaamaan ahtimen autossasi, eikä siitä ole merkintää otteessa, saat sakot ja kilvet lähtevät kissalan poikien matkaan. Poliiseilla tuskin on aikaa tarkistella kaikkia vihjeitä liikenteeseen kelpaamattomista ajoneuvoista.
mahdollisessa onnettomuustilanteessa mikäli laiton turbo.
Nuo laittomat turboasennukset ovat kyllä valitettavan yleisiä ainakin vanhemmissa dieseleissä.
- Turbot-On
Turha alkaa noin vanhaa autoa turbottamaan.Rahamäärällä jonka joudut siihen sijoittamaan,jos siitä edes vähänkin toimivan ja luotettavan haluat,niin saat ostamalla VALMIIN turboauton!Siihen sitten ehkä lisää ahtopainetta ynnä muuta...
Toki Bemari on turbotettavissa ja katsastettavissakin.Eli teho ei saa nousta yli 25 prosenttia.Lisäksi esim.jarrut on oltava turbotettavan automallin tehokkaimmasta versiosta.Myös pakokaasumittauksen joudut teetättämään,mikäli et jostain saa täysin samanlaisesta turbotetusta bemarista nk.vastaavuustodistusta.Eli todistusta,mikä takaa,että käyttämäsi osat ovat samanlaiset,kuin jo aikaisemmin turbolle muutoskatsastetussa 325:ssa.
Jos kaavailet vain 0.2-0.5 barin paineita Bemariin,voit olla melko varma,että jopa nykyiset tehokkaimmat turbo-dieselit jättävät bemarisi.N.barin paineilla alkaa toki Bemarikin jo liikahtamaan.Edellyttäen,että "ruokailupuoli"on kunnossa!
Ajan itse turbo-prätkällä,eikä poliisi ole koskaan ollut kiinnostunut mistään katsastamattomista palikoista,joita prätkässäni on.Eikä poliisi toisaalta ole koskaan tienpäällä autoni konepellin alle katsonut.- Nimetön
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =) - Turbot-On
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)Vääntömomentilla ne autot kiihtyy.Ei niinkään teholla!En nyt muista oliko se Volvon tai Mersun joku turbo-diesel-malli,mikä otti 0-100km/h alle 8:n sekunnin.Tai niille nurkille kuitenkin.Joku voi tarkentaa.
Ja miten paljon pian 15 vuotta vanhan Bemarin tehoista on enää jäljellä.Kilometrejä kun SAATTAA olla lähemmäs puoli miljoonaa! - kovin heikosti
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)tiedät bemarin dieseleistä jos väität ettei diesel yllä 190hv....Miltäs kuulostaa 535d kahdella turbolla varustettuna 272HV!!!!!!!! Ja 530d.kin on muistaakseni 218hv.Mitä noiden kiihtyvyyteen tulee niin tehokkain menee ALLE 7 SEKUNNIN sataseen...revi siitä huumoria!!
- Nimetön
Turbot-On kirjoitti:
Vääntömomentilla ne autot kiihtyy.Ei niinkään teholla!En nyt muista oliko se Volvon tai Mersun joku turbo-diesel-malli,mikä otti 0-100km/h alle 8:n sekunnin.Tai niille nurkille kuitenkin.Joku voi tarkentaa.
Ja miten paljon pian 15 vuotta vanhan Bemarin tehoista on enää jäljellä.Kilometrejä kun SAATTAA olla lähemmäs puoli miljoonaa!no autollani on ajettu 195tkm 2.5L rivi 6
100% tehoputkisto,
lastu,vapari,kanttalaskettu ja nokkaa säädetty venttiili koneisto samalla vaihdettu ja m3 vauhtipyörä laitettu
eli ei ihan vakio mutta maltillisesti laitettu pikku hiljaa.
tämän vuoden keväällä mitatut lukemat hartin mittaus laitteella mitattu 249hv 368nm toinen mittaus tehty keväällä jolloin oli vain öljyt vaihdettu ja käytetty korkea oktaanisempaa bensaa (100) luvut olivat 252hv 374nm
luvut ovat verrattavissa esim uuden bmw 530D vääntöön mutta kuten tiedämme bensavehje ottaa pikkasen nopeempaa noi kilometrit.
sitä järkeilin että heitän turbot ja katson miten käy jos toimii ihan ok niin sitten lailisesti kirjoille.
vakio luvut 194hv 244nm (ei paha)
tuskimpa löydät ainuttakaan dieseliä joka ohi pystyis hönkiin.. hehe et taida olla mitenkään järjen jättiläinen kun kyse on autojen tehoista\nopeuksista
niin ja sellaiset diesel vehkeet jotka kulkee alle 8s maksaakin sitten jo vähintään 40-50tonnia
eli turha sun on alkaa täällä vetään Diesel vastaan bensa vehkeet sillä onhan se päivän selvää että bensa vehkeet kulkee reippaasti paremmin...
eikä auto mihkään kulje ilman tehoo eli teho vääntösuhde täytyy olla hyvä! eikä sillain että
vääntöö vitusti mutta ei yhtään tehoo= helppo ajaa mutta ei kulje - Rallaajag
kovin heikosti kirjoitti:
tiedät bemarin dieseleistä jos väität ettei diesel yllä 190hv....Miltäs kuulostaa 535d kahdella turbolla varustettuna 272HV!!!!!!!! Ja 530d.kin on muistaakseni 218hv.Mitä noiden kiihtyvyyteen tulee niin tehokkain menee ALLE 7 SEKUNNIN sataseen...revi siitä huumoria!!
Viimeisin LeMans 24 voitettiin Audin Dieselillä....
Vastassa olleet bensavehkeet ei ollut mitään mopoja... - Nimetön
kovin heikosti kirjoitti:
tiedät bemarin dieseleistä jos väität ettei diesel yllä 190hv....Miltäs kuulostaa 535d kahdella turbolla varustettuna 272HV!!!!!!!! Ja 530d.kin on muistaakseni 218hv.Mitä noiden kiihtyvyyteen tulee niin tehokkain menee ALLE 7 SEKUNNIN sataseen...revi siitä huumoria!!
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaan - Nimetön
Rallaajag kirjoitti:
Viimeisin LeMans 24 voitettiin Audin Dieselillä....
Vastassa olleet bensavehkeet ei ollut mitään mopoja...siinähän on kyse kuinka paljon auto kuluttaa että missä on kulutus teho suhde paras
mutta todellises nopeudes esim 0-1000m bensat pöyhii dieselit
esim bugatti v16 koneella 1000hp ei pärjää lemanssis koska syö yli 60L 100 kilsal.. mutta on varmasti dieseleitä nopeempi... - väliä sillä
Nimetön kirjoitti:
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaanon mitä maksaa...mikään ei ole ilmaista.Sinä sanoit ettei dieselit yllä edes 190hv ja pyysit mainitsemaan jonkun joka menee alle 8 sekunnin sataseen....taisi tulla pojulle yllätyksenä että se malli joka pesee oman 325 löytyykin samasta merkistä ja vielä yli 80 hv enemmän kuin omassa bensassa...voin kuvitella että vituttaa..Nyt heti kun sait vastauksen tulikin omaan autoon tehoa kiihtyvyyttä lisää sekuntti pari ja ensi kesänä pestään jo ferraritkin kiihtyvyydellä...ota vielä yksi kalja ja mene sen jälkeen nukkumaan ja näe kosteita unia 325.ta.
- Turbot-On
Nimetön kirjoitti:
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaanYleesäkin kannattaa tutustua fysiikan lakeihin,mitä tulee TEHOON ja VÄÄNTÖMOMENTTIIN.Sillon selviää,ettei kannata aina TEHOON tuijottaa kun puhutaan autojen suoritusarvoista!
Mä mikään dieselin puolestapuhuja ole,mutta ite en alkais 15 vuotta vanhaan autoon turboa asentamaan.Senverran epäluotettava siitä tulee.Eteenkin jos ite alkaa vähäisllä kokemuksilla värkkäämään.Vakioturbosta on niin paljon helpompi ja HALVEMPI ottaa samat ja paremmatkin tehot ulos!Ainaki ajo-ominaisuudet on aivan toista luokkaa uudemmissa.Eikä oo mitään muutoskatsastuksiakaan!! - Jamo/
väliä sillä kirjoitti:
on mitä maksaa...mikään ei ole ilmaista.Sinä sanoit ettei dieselit yllä edes 190hv ja pyysit mainitsemaan jonkun joka menee alle 8 sekunnin sataseen....taisi tulla pojulle yllätyksenä että se malli joka pesee oman 325 löytyykin samasta merkistä ja vielä yli 80 hv enemmän kuin omassa bensassa...voin kuvitella että vituttaa..Nyt heti kun sait vastauksen tulikin omaan autoon tehoa kiihtyvyyttä lisää sekuntti pari ja ensi kesänä pestään jo ferraritkin kiihtyvyydellä...ota vielä yksi kalja ja mene sen jälkeen nukkumaan ja näe kosteita unia 325.ta.
Mitä nyt noista uusien diiseleitten suoritusarvoista, ni ainakin Mersun E 420cdi menee sataseen 6.1sek. Potkua on koneessa 231kW/730Nm. Ja ensi vuonna on tulossa 600cdi, joka potkii muistaakseni yli 500hp ja 1000Nm.
- wmb
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)Uusi BMW 330d.
Vakio 231hv/500nm.
Kiihtyvyys 0-100 6,7s huiput 250 km/h.
Siihen KCR Diesel Power yksikkö niin:
-n. 270hv/620nm. - Nimetön
väliä sillä kirjoitti:
on mitä maksaa...mikään ei ole ilmaista.Sinä sanoit ettei dieselit yllä edes 190hv ja pyysit mainitsemaan jonkun joka menee alle 8 sekunnin sataseen....taisi tulla pojulle yllätyksenä että se malli joka pesee oman 325 löytyykin samasta merkistä ja vielä yli 80 hv enemmän kuin omassa bensassa...voin kuvitella että vituttaa..Nyt heti kun sait vastauksen tulikin omaan autoon tehoa kiihtyvyyttä lisää sekuntti pari ja ensi kesänä pestään jo ferraritkin kiihtyvyydellä...ota vielä yksi kalja ja mene sen jälkeen nukkumaan ja näe kosteita unia 325.ta.
kirjoitin kyllä tuon viestin jossa kerroin dyno mittauksista niin enne kuin edes lähetit tuota viestiä
ja poju on väärä nimitys sillä okää on jo 38 vuotta ja voisin hyvinkin ostaa tuollaisen 535 bemarin mutta miksi vaihtaisin kalliiseen ja hitaaseen jos halua hiukan eleganttia niin minullehan toi volvo riittää varsin mallikkaasti.
mutta edelleen bemarini joka on oikeasti rahalal raknnettu piekee tuollaiset 535 aika höyhenen kevyesti...
ja kohta tulevan volvonkin takavalot näkyis 535 bemarin lasista on meinaan ollut hakuses s80 t6 palinin auto liike teki tarjouksen mutta hiukan pitäs saada viel enempi autosta vaihdos niin kannattas vahto hommat.
ja edelleenki painotan että toi 325 on mun projekti ja harrasta hiukan autoilua ihan rata päivillä käyn mut turbot pitäs heittää kiinni voi olla että laitan auton oikeen liikkeele turbotettavaksi... ja ihan tiedoks vaan että tuollaisesta 325 bemareista on revitty yli 600hv ilam ongelmia 1.5 ahdoilla mut itelle riittää 0.5ahdot ja rapeat yli 300hv - Nimetön
Turbot-On kirjoitti:
Yleesäkin kannattaa tutustua fysiikan lakeihin,mitä tulee TEHOON ja VÄÄNTÖMOMENTTIIN.Sillon selviää,ettei kannata aina TEHOON tuijottaa kun puhutaan autojen suoritusarvoista!
Mä mikään dieselin puolestapuhuja ole,mutta ite en alkais 15 vuotta vanhaan autoon turboa asentamaan.Senverran epäluotettava siitä tulee.Eteenkin jos ite alkaa vähäisllä kokemuksilla värkkäämään.Vakioturbosta on niin paljon helpompi ja HALVEMPI ottaa samat ja paremmatkin tehot ulos!Ainaki ajo-ominaisuudet on aivan toista luokkaa uudemmissa.Eikä oo mitään muutoskatsastuksiakaan!!kannattais tutustua bemrin tekniikkaan ja miksiköhän tuota koppaa on käytetty kisoissa plajon miluummin kuin uudempia? ratkasu löytyy siittä kun koneen osalta ja kopan osalta kaikki modificaatiot on uskomattoman helppoja.
voit sanoo bemariani vanhaksi mutta uuttavastaava jos vertaat sitä esim uudempiin nissan 200 autoihinniin kyllä bemari on paljon parmpi ajettava... kokemusta on - Nimetön
wmb kirjoitti:
Uusi BMW 330d.
Vakio 231hv/500nm.
Kiihtyvyys 0-100 6,7s huiput 250 km/h.
Siihen KCR Diesel Power yksikkö niin:
-n. 270hv/620nm.aika mielenkiintoinen auto
mikähän olisi hinta?
onko kalliimpi kuin s80 T6 volvo?
pites varmaan mennä koe ajaan jos on oikeesti hyvä vois vaik noi volvot unohtaa ja siirtyy 100& bemuihin. - t6 ja
Nimetön kirjoitti:
kirjoitin kyllä tuon viestin jossa kerroin dyno mittauksista niin enne kuin edes lähetit tuota viestiä
ja poju on väärä nimitys sillä okää on jo 38 vuotta ja voisin hyvinkin ostaa tuollaisen 535 bemarin mutta miksi vaihtaisin kalliiseen ja hitaaseen jos halua hiukan eleganttia niin minullehan toi volvo riittää varsin mallikkaasti.
mutta edelleen bemarini joka on oikeasti rahalal raknnettu piekee tuollaiset 535 aika höyhenen kevyesti...
ja kohta tulevan volvonkin takavalot näkyis 535 bemarin lasista on meinaan ollut hakuses s80 t6 palinin auto liike teki tarjouksen mutta hiukan pitäs saada viel enempi autosta vaihdos niin kannattas vahto hommat.
ja edelleenki painotan että toi 325 on mun projekti ja harrasta hiukan autoilua ihan rata päivillä käyn mut turbot pitäs heittää kiinni voi olla että laitan auton oikeen liikkeele turbotettavaksi... ja ihan tiedoks vaan että tuollaisesta 325 bemareista on revitty yli 600hv ilam ongelmia 1.5 ahdoilla mut itelle riittää 0.5ahdot ja rapeat yli 300hvbemu 535d on tehot aikalail samaa luokkaa joten ei volvo siihen verrattuna mikään perävalojen näyttäjä ole...miksi et osta s80 V8 koneella.Jos olet oikeesti tämän ketjun aloittaja tätyy sanoa että ei uskois että harrastat autoja ja ikää 38 kun kyselet turbon asennuksesta ja olet ihmeissään jos auto pitää katsastaa turbolle.Ja siihen 600hv ei todellakaan riitä pelkän turbon pulttaus kiinni periaate..ehkä vaatii HIEMAN MUUTAKIN.
- oitis
Nimetön kirjoitti:
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaantuo varttimailin aikasi!!!!
- mbw
Nimetön kirjoitti:
aika mielenkiintoinen auto
mikähän olisi hinta?
onko kalliimpi kuin s80 T6 volvo?
pites varmaan mennä koe ajaan jos on oikeesti hyvä vois vaik noi volvot unohtaa ja siirtyy 100& bemuihin.http://www.bmw.fi/
löytyy tietoa mutta perus auto oli 56 000,- - KERRO JO
Nimetön kirjoitti:
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaanSE VARTTIMAILI AIKASI niin saadaan vähän vertailua kuin kova rassi sulla on.Toki ymmärrän jollet halua kertoa sitä ja tiedän siihen kyllä syynkin eli jos aikasi olisi OIKEASTI huippu olisit sen laittanut pyytämättäkin mutta kun se on siinä 15 sekan paikkeil niin ei näiden rehvastelu puheiden jälkeen enään voi kertoa totuuta koska kaikki nauravat sinulle.
- Turbot-On
Nimetön kirjoitti:
kannattais tutustua bemrin tekniikkaan ja miksiköhän tuota koppaa on käytetty kisoissa plajon miluummin kuin uudempia? ratkasu löytyy siittä kun koneen osalta ja kopan osalta kaikki modificaatiot on uskomattoman helppoja.
voit sanoo bemariani vanhaksi mutta uuttavastaava jos vertaat sitä esim uudempiin nissan 200 autoihinniin kyllä bemari on paljon parmpi ajettava... kokemusta onMiten määrittelet paremmin ajettavan-auton??Onko siihen olemassa jotain yksiselitteistä kaavaa mikä sen ratkaisee vai onko se vaan sinun oma mielipiteesi?Perusteluja?
En väitä Bemariasi vanhaksi mutta kuten sanoin,UUDEMPIEN tekniikka on kuitenkin aivan jotain muuta.15 vuodessa tekniikka kehittyy aikas paljon,eteenkin autoissa!! - ..ymmärrystä...????
Nimetön kirjoitti:
no autollani on ajettu 195tkm 2.5L rivi 6
100% tehoputkisto,
lastu,vapari,kanttalaskettu ja nokkaa säädetty venttiili koneisto samalla vaihdettu ja m3 vauhtipyörä laitettu
eli ei ihan vakio mutta maltillisesti laitettu pikku hiljaa.
tämän vuoden keväällä mitatut lukemat hartin mittaus laitteella mitattu 249hv 368nm toinen mittaus tehty keväällä jolloin oli vain öljyt vaihdettu ja käytetty korkea oktaanisempaa bensaa (100) luvut olivat 252hv 374nm
luvut ovat verrattavissa esim uuden bmw 530D vääntöön mutta kuten tiedämme bensavehje ottaa pikkasen nopeempaa noi kilometrit.
sitä järkeilin että heitän turbot ja katson miten käy jos toimii ihan ok niin sitten lailisesti kirjoille.
vakio luvut 194hv 244nm (ei paha)
tuskimpa löydät ainuttakaan dieseliä joka ohi pystyis hönkiin.. hehe et taida olla mitenkään järjen jättiläinen kun kyse on autojen tehoista\nopeuksista
niin ja sellaiset diesel vehkeet jotka kulkee alle 8s maksaakin sitten jo vähintään 40-50tonnia
eli turha sun on alkaa täällä vetään Diesel vastaan bensa vehkeet sillä onhan se päivän selvää että bensa vehkeet kulkee reippaasti paremmin...
eikä auto mihkään kulje ilman tehoo eli teho vääntösuhde täytyy olla hyvä! eikä sillain että
vääntöö vitusti mutta ei yhtään tehoo= helppo ajaa mutta ei kuljeJos meinaisit turbon pultata,ekaks sulla on liikaa pusristuksia koneessa kun oot jo kantta laskenu.....
Ja mitenkähän meinasit saada voiman tiehen..?? Kaks pyörää vaan jotka sitä välittää,ongelmia kyllä lähössä varsinki.. Ja voimahan on sama ku vääntö... Mitä iloo teholla joka on vaan käytettävissä esim. kierroksilla 6000?? Kiihtyvyyden ja voiman tunteen antaa vääntö joka alkaa tietystä kierros luvusta ja kasvaa tiettyyn,kun väännön käyrä kääntyy laskuun,kiihtyvyys lakkaa... Turbo vehkeissä sen huomaa helposti,kun ahdin alkaa ahtaa,kiihtyvyys alkaa ja vääntö alkaa samalla nousta,takavuosien turbo-potku tuli siitä,kun vääntö hyppää rajusti,ja yleensä sillon pito petti..... - ratakierroksella
oitis kirjoitti:
tuo varttimailin aikasi!!!!
seisova lähtö? Häh? Kaveri aikoo laittaa ahtimen bemuun omaksi ilokseen ratapäiville päästäkseen nautiskelemaan tehoista. Sillä varttimailin ajalla ei ole paskankaan väliä rata-ajossa.
Nollasta sataan porukalle tiedoksi kun tehoa on riittävästi niin vasta kolmosella/nelosella alkaa löytyä pitoa riittävästi. Tiheillä välityksillä saadaan hyvä kiidytysaika vaan huiput jää alas.
Tässä turboauto jossa teho ei ihan heti lopu omassa vain neljäsosa tuosta vaan silti antaa elämyksiä kun sitä käskee!
http://www.youtube.com/watch?v=U2IJeMgcvTs - tarkemmin
ratakierroksella kirjoitti:
seisova lähtö? Häh? Kaveri aikoo laittaa ahtimen bemuun omaksi ilokseen ratapäiville päästäkseen nautiskelemaan tehoista. Sillä varttimailin ajalla ei ole paskankaan väliä rata-ajossa.
Nollasta sataan porukalle tiedoksi kun tehoa on riittävästi niin vasta kolmosella/nelosella alkaa löytyä pitoa riittävästi. Tiheillä välityksillä saadaan hyvä kiidytysaika vaan huiput jää alas.
Tässä turboauto jossa teho ei ihan heti lopu omassa vain neljäsosa tuosta vaan silti antaa elämyksiä kun sitä käskee!
http://www.youtube.com/watch?v=U2IJeMgcvTsnuo viestit!!!!!kaveri puhuu MYÖS 400M AJASTA jota ei pysty paljastamaan kun ei niin hyvä olekkaan.
- niinpä taitaa
tarkemmin kirjoitti:
nuo viestit!!!!!kaveri puhuu MYÖS 400M AJASTA jota ei pysty paljastamaan kun ei niin hyvä olekkaan.
noilla tehoilla ei mitään asiaa kovaan aikaan.
- oloinen
ratakierroksella kirjoitti:
seisova lähtö? Häh? Kaveri aikoo laittaa ahtimen bemuun omaksi ilokseen ratapäiville päästäkseen nautiskelemaan tehoista. Sillä varttimailin ajalla ei ole paskankaan väliä rata-ajossa.
Nollasta sataan porukalle tiedoksi kun tehoa on riittävästi niin vasta kolmosella/nelosella alkaa löytyä pitoa riittävästi. Tiheillä välityksillä saadaan hyvä kiidytysaika vaan huiput jää alas.
Tässä turboauto jossa teho ei ihan heti lopu omassa vain neljäsosa tuosta vaan silti antaa elämyksiä kun sitä käskee!
http://www.youtube.com/watch?v=U2IJeMgcvTstuo poikain Saab. Täällä kanssa mukavia vempaimia
www.nelsonracingengines.com - räkätti
Nimetön kirjoitti:
maksaakin sitten vain yli 70000e
ja silti jää mun bemarille =) hehe että revi siittä
kyl tää vakiona alle 8s mene uta nyt menee kevyesti alle 6s ja turbojen jälkeen päästään jo lähelle alle 5s lähtöö
keväällä sen näkee kun taas lähetään rata päiville.
niin ja jos mun 400m aikaa vertaa tuollaisiin vakio 535d bemareihin niin ei niillä oo mitään jakoo kyl saa aika lailla viritellä
muista myös ettei pelkkä teho ratkaise van myös massa jota tuollaisessa 535d on reippasti yli 1600kg mutta omassa pirssissäni vain allr 1200kg ((hiilikuitu konepelti,ei takapenkkejä takaluukku hiilikuitua,erikois kevyt akku jne.. tuollai on lähtenyt yli 100kg pois painoo))
tosin tää on mun projekti auto onhan mulla toinen hiukan hillitympikin
volvo s80 D 163hv ja vääntöökin oli kivasti yli 300nm diesel vehje mutta ei kulje kuten bensavehkeet...helppo tosin ajaa
bemari vain sitä varten kun alkaa lapsettaanToi tän viestiketjun alottanu kaverihan on ihan pelle.
Väittää harrastavansa autoilua, eikä ole kuullutkaan auton muutoskatsastuksesta yhtään mitään. Puhumattakaan moottorin tekniikasta ja toimintaperiatteista ja uusien (diesel)-autojen ominaisuuksista ja hinnasta,,Kirjoitustaidosta puhumattakaan joka yltää noin 13vuotiaan tasolle(ikää on lasissa 38v ja p**kat Hah hah).
Miksei se kysele näitä turbo hommia siellä ratapäivillä, luulis että siellä on asiaan vihkiytynyttä porukkaa enemmänkin samassa läjässä.
Kaverin hehkutus volvon t6:sta vastaan bmw 535 biturbo, oli kyllä hupasaa luettavaa. Yhdessä kommentissahan kaveri oli ihan hämmästyksestä soikeena, kun joku kertoi sille bmw:n 330 dieselistä faktoja (tämä jo osoittaa miten asiaan paneutunut kaveri on kun väittää bensa-autojen pieksevän dieselit 6-0)
Se on kuullu kun sen isän taksikuski kaveri on saunomassa käydessään kehunu volvoa ja tästä innostuneena esittelee autotietouttaan meidän kaikkien iloksi.
Ja jos kaverilla on rahaa ostaa toiseksi autokseen esim. t6, ja samalla vielä turbottaa jotain tuning bmw:n raatoa,, niin miksei se saman tien osta kunnon kilpa-autoa ja rakentele sitä, on niitä paljon parempiakin aihioita viilattavaksi kuin 325. Jos kerran absoluuttisena päämääränä on vain teho. - asdfas
t6 ja kirjoitti:
bemu 535d on tehot aikalail samaa luokkaa joten ei volvo siihen verrattuna mikään perävalojen näyttäjä ole...miksi et osta s80 V8 koneella.Jos olet oikeesti tämän ketjun aloittaja tätyy sanoa että ei uskois että harrastat autoja ja ikää 38 kun kyselet turbon asennuksesta ja olet ihmeissään jos auto pitää katsastaa turbolle.Ja siihen 600hv ei todellakaan riitä pelkän turbon pulttaus kiinni periaate..ehkä vaatii HIEMAN MUUTAKIN.
Volvoonkin on tarjolla HELPPOJA lisähepoja BSR:ltä!
http://www.bsrab.se/products/n326/t524/
Tuo laitekin on kuulemma todella helppokäyttöinen!! - kun - 04 M3:ssa?
Nimetön kirjoitti:
no autollani on ajettu 195tkm 2.5L rivi 6
100% tehoputkisto,
lastu,vapari,kanttalaskettu ja nokkaa säädetty venttiili koneisto samalla vaihdettu ja m3 vauhtipyörä laitettu
eli ei ihan vakio mutta maltillisesti laitettu pikku hiljaa.
tämän vuoden keväällä mitatut lukemat hartin mittaus laitteella mitattu 249hv 368nm toinen mittaus tehty keväällä jolloin oli vain öljyt vaihdettu ja käytetty korkea oktaanisempaa bensaa (100) luvut olivat 252hv 374nm
luvut ovat verrattavissa esim uuden bmw 530D vääntöön mutta kuten tiedämme bensavehje ottaa pikkasen nopeempaa noi kilometrit.
sitä järkeilin että heitän turbot ja katson miten käy jos toimii ihan ok niin sitten lailisesti kirjoille.
vakio luvut 194hv 244nm (ei paha)
tuskimpa löydät ainuttakaan dieseliä joka ohi pystyis hönkiin.. hehe et taida olla mitenkään järjen jättiläinen kun kyse on autojen tehoista\nopeuksista
niin ja sellaiset diesel vehkeet jotka kulkee alle 8s maksaakin sitten jo vähintään 40-50tonnia
eli turha sun on alkaa täällä vetään Diesel vastaan bensa vehkeet sillä onhan se päivän selvää että bensa vehkeet kulkee reippaasti paremmin...
eikä auto mihkään kulje ilman tehoo eli teho vääntösuhde täytyy olla hyvä! eikä sillain että
vääntöö vitusti mutta ei yhtään tehoo= helppo ajaa mutta ei kuljeSullahan on vääntöä enemmän kun 3.2l M3 BMW:n moottorissa! Taidat puhua paskaa!
- Nimetön
kun - 04 M3:ssa? kirjoitti:
Sullahan on vääntöä enemmän kun 3.2l M3 BMW:n moottorissa! Taidat puhua paskaa!
ei oo puppua tutustuppa bemarin viritys mahdollisuuksiin ja ihan vakio m3 on tehoo sellaiset 280 hv eli kutakuinki samat kuin omassani..tosin uudemmassa on enempi enemmän
tosin osat bensan syötössä kannessa venttiileissä männissä suuttimissa jne.. jne.. on kertaheitolla kovempaa kamaa kuin vakio m3 osia on myö tilattu saksasta ja on käytetty uudemman bmw m5 osia korvaamaan noita alkuperäsiä tosin hiukan on joutunut tekeen modifikaatiota jotta kaiki tulee kohdalleen kuten pitääkin mutta autossa ei ole melkein mitään mikä löytyy vakio 325 bemusta... muutos katsastu on tehty kuten myös tehojen suhteen on saatu menemään läpi kohtuu helpostikkin vielä...
mutta ihan voit sulkee silmät ja unohtaa merkinnän 325 bemari nyt ei olla tekemisissä tuon auton kanssa mitenkään ja voin ihan sanoa että taitaa toi vakio 04 m3 jäädä jos lähetään 0-400m
pitoa ainaski näistä 345 nakeista löytyy
ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte! alkaa meinaan ens kesänä tuleen reippaita alle 11s aikoja ellei jopa 10s heh :) hard manin konepajalle päätin auton viedä ja laittaa turbot paikoilleen 4000e ja hoita samalla koko hoidon lailisek dyno mittaus pitäis kuulemma ensi arvion mukaan löytyy vähintään 450-500 - turboa sä
Nimetön kirjoitti:
ei oo puppua tutustuppa bemarin viritys mahdollisuuksiin ja ihan vakio m3 on tehoo sellaiset 280 hv eli kutakuinki samat kuin omassani..tosin uudemmassa on enempi enemmän
tosin osat bensan syötössä kannessa venttiileissä männissä suuttimissa jne.. jne.. on kertaheitolla kovempaa kamaa kuin vakio m3 osia on myö tilattu saksasta ja on käytetty uudemman bmw m5 osia korvaamaan noita alkuperäsiä tosin hiukan on joutunut tekeen modifikaatiota jotta kaiki tulee kohdalleen kuten pitääkin mutta autossa ei ole melkein mitään mikä löytyy vakio 325 bemusta... muutos katsastu on tehty kuten myös tehojen suhteen on saatu menemään läpi kohtuu helpostikkin vielä...
mutta ihan voit sulkee silmät ja unohtaa merkinnän 325 bemari nyt ei olla tekemisissä tuon auton kanssa mitenkään ja voin ihan sanoa että taitaa toi vakio 04 m3 jäädä jos lähetään 0-400m
pitoa ainaski näistä 345 nakeista löytyy
ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte! alkaa meinaan ens kesänä tuleen reippaita alle 11s aikoja ellei jopa 10s heh :) hard manin konepajalle päätin auton viedä ja laittaa turbot paikoilleen 4000e ja hoita samalla koko hoidon lailisek dyno mittaus pitäis kuulemma ensi arvion mukaan löytyy vähintään 450-500meinaat laittaa kun puhut monikossa
- urmas
Nimetön kirjoitti:
ei oo puppua tutustuppa bemarin viritys mahdollisuuksiin ja ihan vakio m3 on tehoo sellaiset 280 hv eli kutakuinki samat kuin omassani..tosin uudemmassa on enempi enemmän
tosin osat bensan syötössä kannessa venttiileissä männissä suuttimissa jne.. jne.. on kertaheitolla kovempaa kamaa kuin vakio m3 osia on myö tilattu saksasta ja on käytetty uudemman bmw m5 osia korvaamaan noita alkuperäsiä tosin hiukan on joutunut tekeen modifikaatiota jotta kaiki tulee kohdalleen kuten pitääkin mutta autossa ei ole melkein mitään mikä löytyy vakio 325 bemusta... muutos katsastu on tehty kuten myös tehojen suhteen on saatu menemään läpi kohtuu helpostikkin vielä...
mutta ihan voit sulkee silmät ja unohtaa merkinnän 325 bemari nyt ei olla tekemisissä tuon auton kanssa mitenkään ja voin ihan sanoa että taitaa toi vakio 04 m3 jäädä jos lähetään 0-400m
pitoa ainaski näistä 345 nakeista löytyy
ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte! alkaa meinaan ens kesänä tuleen reippaita alle 11s aikoja ellei jopa 10s heh :) hard manin konepajalle päätin auton viedä ja laittaa turbot paikoilleen 4000e ja hoita samalla koko hoidon lailisek dyno mittaus pitäis kuulemma ensi arvion mukaan löytyy vähintään 450-500Ihan helpolla ei muuten mene alle 11 sek. tuommonen keksintö varttimailia, ei riitä 500 hv. Ja ehkä joutuu muutaman tonnin panostamaan alustaan vielä koneen lisäks.
Ja se on varma ettei yksikään yritys lupaa tehdä 4000€ tuollaisesta katulailliseksi katsastettua.
Pelkkä päästöjen mittaus voi tulla maksamaan äkkiä tuon verran, jos ei ekalla satu menemään läpi. - Nimetön
urmas kirjoitti:
Ihan helpolla ei muuten mene alle 11 sek. tuommonen keksintö varttimailia, ei riitä 500 hv. Ja ehkä joutuu muutaman tonnin panostamaan alustaan vielä koneen lisäks.
Ja se on varma ettei yksikään yritys lupaa tehdä 4000€ tuollaisesta katulailliseksi katsastettua.
Pelkkä päästöjen mittaus voi tulla maksamaan äkkiä tuon verran, jos ei ekalla satu menemään läpi.910e maksaa mittaus ja turbon hinta 490e kaikki muu rompe itel konepaja asentaa ja säätää sekä testaa että kaikki on kuten pitää ja tulee menemään alta 11s kopassa painoo kisa kunnossa 950 kuljettajan kanssa
- urmas
Nimetön kirjoitti:
910e maksaa mittaus ja turbon hinta 490e kaikki muu rompe itel konepaja asentaa ja säätää sekä testaa että kaikki on kuten pitää ja tulee menemään alta 11s kopassa painoo kisa kunnossa 950 kuljettajan kanssa
Halvallapa meinasit turbonkin saada.
- Nimetön
urmas kirjoitti:
Halvallapa meinasit turbonkin saada.
kaveri harrastaa autoilua ja sillä on llut autossa kiinni 1000km tuollainen turbo kun tällä sivulla ja sen se myi reippaasti alle puoleen hintaan joten mitä vikaa on siinä jos saan osia halvemmalla kuin muut?
http://www.streetturbo.fi/ahtimet.htm
tuollainen malli
HOLSET HX 40/GARRETIN 45 hybridi 2000cm3 600-1000hv.
Hinta 1500e
pitäs piisata käyttötarkoitukseen mutta joitain osia täytyy hiukan vielä vaihtaa ettei heti
pläjähdä ekas kiihdytykses aluksi oli tarkotus hommata vain 300-350hv turbo mut nyt intoo piisaa joten postetään koko rahan edestä kaakkei autoon... sitä en tiedä sit saanko enän autoo rekisteröityy kaupunki käyttööm mutta kisa käyttöön ei oo ongelmii - urmas
Nimetön kirjoitti:
kaveri harrastaa autoilua ja sillä on llut autossa kiinni 1000km tuollainen turbo kun tällä sivulla ja sen se myi reippaasti alle puoleen hintaan joten mitä vikaa on siinä jos saan osia halvemmalla kuin muut?
http://www.streetturbo.fi/ahtimet.htm
tuollainen malli
HOLSET HX 40/GARRETIN 45 hybridi 2000cm3 600-1000hv.
Hinta 1500e
pitäs piisata käyttötarkoitukseen mutta joitain osia täytyy hiukan vielä vaihtaa ettei heti
pläjähdä ekas kiihdytykses aluksi oli tarkotus hommata vain 300-350hv turbo mut nyt intoo piisaa joten postetään koko rahan edestä kaakkei autoon... sitä en tiedä sit saanko enän autoo rekisteröityy kaupunki käyttööm mutta kisa käyttöön ei oo ongelmiiTaitaa bemarissa olla jossain 10,5:1 tienoilla vakiopuristukset ja tuosta jos on kantta laskettu, niin tiedä mitä ne sitten tällä hetkellä ovat. Ei taida vakio männät olla hyvin pitkä ikäiset kun tuohon vielä ahdin lykätään.
Ja rekisteröinnistä saat haaveilla. - sitten kun
Nimetön kirjoitti:
910e maksaa mittaus ja turbon hinta 490e kaikki muu rompe itel konepaja asentaa ja säätää sekä testaa että kaikki on kuten pitää ja tulee menemään alta 11s kopassa painoo kisa kunnossa 950 kuljettajan kanssa
autos on valmis ja koska menet ratapäiville ja minne??...näiden kaikkien puheiden jälkeen monia kiinnostaa varmaan nähdä sut tositoimissa radalla ajamassa 10 aikoja...tai ainakin yrittämässä niitä.
- wmb
Nimetön kirjoitti:
ei oo puppua tutustuppa bemarin viritys mahdollisuuksiin ja ihan vakio m3 on tehoo sellaiset 280 hv eli kutakuinki samat kuin omassani..tosin uudemmassa on enempi enemmän
tosin osat bensan syötössä kannessa venttiileissä männissä suuttimissa jne.. jne.. on kertaheitolla kovempaa kamaa kuin vakio m3 osia on myö tilattu saksasta ja on käytetty uudemman bmw m5 osia korvaamaan noita alkuperäsiä tosin hiukan on joutunut tekeen modifikaatiota jotta kaiki tulee kohdalleen kuten pitääkin mutta autossa ei ole melkein mitään mikä löytyy vakio 325 bemusta... muutos katsastu on tehty kuten myös tehojen suhteen on saatu menemään läpi kohtuu helpostikkin vielä...
mutta ihan voit sulkee silmät ja unohtaa merkinnän 325 bemari nyt ei olla tekemisissä tuon auton kanssa mitenkään ja voin ihan sanoa että taitaa toi vakio 04 m3 jäädä jos lähetään 0-400m
pitoa ainaski näistä 345 nakeista löytyy
ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte! alkaa meinaan ens kesänä tuleen reippaita alle 11s aikoja ellei jopa 10s heh :) hard manin konepajalle päätin auton viedä ja laittaa turbot paikoilleen 4000e ja hoita samalla koko hoidon lailisek dyno mittaus pitäis kuulemma ensi arvion mukaan löytyy vähintään 450-500ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte!
>>> Kaverillahan on suomen kovin katuauto! Aja ensin noita aikoja ja uhoa sitten, tyypillistä jaarittelua:
- mulla on auto pajalla siihen laitetaan sitä ja tätä tehoa tulee ainakin...
-sitte ku mä meen viivalle mua ei voita kukaan noilla tehoilla menee alle...
Ajattele että toi arvio sun bemarin tehoista on "vähintään", sieltähän voi löytyä vaikka 1000hv!!!! Ihan hirvee tykki sillä voi päästä jopa alle 7s!!!Yks mun kaveri sano että jos renkaita leventää kokoon 315 niin mennään lähemmäs 6s!!!
Tällä tasolla liikkuu noi sun puheet! - jokk
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)autosi jättää mm e60 bmw535 tai lastutettu e39 530
- aivan paskapuhetta
Turbot-On kirjoitti:
Vääntömomentilla ne autot kiihtyy.Ei niinkään teholla!En nyt muista oliko se Volvon tai Mersun joku turbo-diesel-malli,mikä otti 0-100km/h alle 8:n sekunnin.Tai niille nurkille kuitenkin.Joku voi tarkentaa.
Ja miten paljon pian 15 vuotta vanhan Bemarin tehoista on enää jäljellä.Kilometrejä kun SAATTAA olla lähemmäs puoli miljoonaa!vitut millään väännöllä kiihdy.
esim cives type-r:ssä säälittävät vajaat 200newttonia ja kiihtyy kuitenki alle 7 sekkaa.
sit joku D4D 400nm diisselipata eikä sekään kiihdy mihinkään. - Vai 374Nm
Nimetön kirjoitti:
ei oo puppua tutustuppa bemarin viritys mahdollisuuksiin ja ihan vakio m3 on tehoo sellaiset 280 hv eli kutakuinki samat kuin omassani..tosin uudemmassa on enempi enemmän
tosin osat bensan syötössä kannessa venttiileissä männissä suuttimissa jne.. jne.. on kertaheitolla kovempaa kamaa kuin vakio m3 osia on myö tilattu saksasta ja on käytetty uudemman bmw m5 osia korvaamaan noita alkuperäsiä tosin hiukan on joutunut tekeen modifikaatiota jotta kaiki tulee kohdalleen kuten pitääkin mutta autossa ei ole melkein mitään mikä löytyy vakio 325 bemusta... muutos katsastu on tehty kuten myös tehojen suhteen on saatu menemään läpi kohtuu helpostikkin vielä...
mutta ihan voit sulkee silmät ja unohtaa merkinnän 325 bemari nyt ei olla tekemisissä tuon auton kanssa mitenkään ja voin ihan sanoa että taitaa toi vakio 04 m3 jäädä jos lähetään 0-400m
pitoa ainaski näistä 345 nakeista löytyy
ens kesänä voitte tuoda minkä tykkäätte viivalle niin voin sanoo että kyllä jäätte! alkaa meinaan ens kesänä tuleen reippaita alle 11s aikoja ellei jopa 10s heh :) hard manin konepajalle päätin auton viedä ja laittaa turbot paikoilleen 4000e ja hoita samalla koko hoidon lailisek dyno mittaus pitäis kuulemma ensi arvion mukaan löytyy vähintään 450-500Ei ikinä! 274Nm olisin uskonut. Mitkäköhän osia V8-moottorisesta M5:sta mahtaa käydä M50-moottoriin?? Kiinnostaisi tietää.
Mitkä suuttimet? Mitkä nokat? Mitkä männät? Tosin vakiomännätkin ovat tarpeeksi hyvät vapaastihengittävänä. Kiertokanget ja kampiakseli kestää sen mitä ahtamatomana tuollaisesta moottorista irtoaa. Vakioventtiilitkin toimivat erittäin hyvin noihin tehoihin.
Ei taida sulla olla noita vieityksiä kuin unissa. - ohikulkijavaan
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)öö.. esim mun bemu :) 530d 7.8s ja 410Nm 193hp (huom . vakiona)
- oooo
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)Itellä on 530d e60 bmw tehoja on 218hp/500nm
- khaamos
urmas kirjoitti:
Ihan helpolla ei muuten mene alle 11 sek. tuommonen keksintö varttimailia, ei riitä 500 hv. Ja ehkä joutuu muutaman tonnin panostamaan alustaan vielä koneen lisäks.
Ja se on varma ettei yksikään yritys lupaa tehdä 4000€ tuollaisesta katulailliseksi katsastettua.
Pelkkä päästöjen mittaus voi tulla maksamaan äkkiä tuon verran, jos ei ekalla satu menemään läpi.itselläni on 3litranen turboahdettu b-ascona, auto painaa 990kiloa, siinä on lukkoperä ja stripillä alla oli 190-slicksit, laatikko modattu cobran automaatti-räikkä sifterillä. moottoria on modifioitu laskemalla puristukset 8,8:aan, siellä on takomännät, titaani veivit ja kampura on tasapainotettu sekä kiillotettu, ventiilit ovat huomattavasti suurennetut ja tilastyönä laitetut natriumtäytteiset titaani venttiilit. nokkapyörä säädettävä. moottorinohjaus on megasquirt ms2 extra squirt'n spark-koodilla, 800cc suuttimet holleyn iso jakotukki jne, luonnollisesti on vielä kaikki muut höpö höpö vitkuttimet kuten laajakaista lambda, vapara (itse valmistetussa intake kotelossa), hks:n dumppi hirveellä pillillä jne... autoon olen sijoittanut noin 10000€ ajan saatossa.
ahtopaine on normaalisti 1,2bar ja stripillä 1,7bar (ahdin holset hx60)
410hv/540nm (1,2bar) ja 500hv/600nm (1,7bar) varttimalilla paras aika 10,78sec
joten epäilen vahvasti että lastutettu 325 bemari puolenkilon ahdolla tulee menemään alle 11sekunttiin varttimailia.... ehkä jossain alastarolla se voi mennä korkeen kympin tolla 200metrillä *lol*
koska jos siihen saa noi tehot tonne 500hv:n tietämille alkaa ne pitovaikeudet josta joku jo höpisikin täällä ja kuten jo aiemminkin joku mainitsi nin ei tuo 500hv kyllä riitä ainakaan 10sekan alittamiseen vaikka kuinka puris gummi tiehen.... - siiseli606
Nimetön kirjoitti:
no autollani on ajettu 195tkm 2.5L rivi 6
100% tehoputkisto,
lastu,vapari,kanttalaskettu ja nokkaa säädetty venttiili koneisto samalla vaihdettu ja m3 vauhtipyörä laitettu
eli ei ihan vakio mutta maltillisesti laitettu pikku hiljaa.
tämän vuoden keväällä mitatut lukemat hartin mittaus laitteella mitattu 249hv 368nm toinen mittaus tehty keväällä jolloin oli vain öljyt vaihdettu ja käytetty korkea oktaanisempaa bensaa (100) luvut olivat 252hv 374nm
luvut ovat verrattavissa esim uuden bmw 530D vääntöön mutta kuten tiedämme bensavehje ottaa pikkasen nopeempaa noi kilometrit.
sitä järkeilin että heitän turbot ja katson miten käy jos toimii ihan ok niin sitten lailisesti kirjoille.
vakio luvut 194hv 244nm (ei paha)
tuskimpa löydät ainuttakaan dieseliä joka ohi pystyis hönkiin.. hehe et taida olla mitenkään järjen jättiläinen kun kyse on autojen tehoista\nopeuksista
niin ja sellaiset diesel vehkeet jotka kulkee alle 8s maksaakin sitten jo vähintään 40-50tonnia
eli turha sun on alkaa täällä vetään Diesel vastaan bensa vehkeet sillä onhan se päivän selvää että bensa vehkeet kulkee reippaasti paremmin...
eikä auto mihkään kulje ilman tehoo eli teho vääntösuhde täytyy olla hyvä! eikä sillain että
vääntöö vitusti mutta ei yhtään tehoo= helppo ajaa mutta ei kuljekyl nää MB:n om606 vehkeet tiputtaa sun bemaris.. 590hp ja 820Nm Mekaaninen ahdin (eaton m90) antaa mahtavan alavedon ja hevosenpään kokonen pakokaasu ahdin (holset HX55) pitää huolen, että menohalut jatkuu myös punarajan jälkeen...
kolmosenkauttanelosen ja niin edelleen hyrskhyrsk, go vamk yourself :D - pohjalainen ladamies
turboa sä kirjoitti:
meinaat laittaa kun puhut monikossa
Laita ny alakuhun vaikka sellaaseen 4643 turpoa ja saman verran virityslastuja niin alakaa viiva jaamahan taakse.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
325 bemaris on vakiona yli 190heppaa turbodiiselit eivät edes yllä moiseen lukemaan
0.5 ahdoilla tehot nousisivat 270-300hv hujakoille
325 vakion kiihdytys arvot ovat alle 8s 0-100km\h kerroppa edes yksi turbodiesel joka pystyy parempaan?
mitäs jos lyö turbon vaan mutta ei tee mitään muuta =)No chryslerin c300 crd jo vakiona sen 7.8s.
Siinä on mersun 3.0l v6 diesel. Pystyy pelkällä ohjelmoinnilla ottamaan sen 309hv ja 643nm.
Niillä mennään lähelle 6.2=6.5s. noissa dieseleissä kun on se, että väännöt nousee aika riskeihin lukemiin. Auto painaa sen 2 tonnia kuitenki, niin kannattaako tollaseen bemarin lullukkaan lähtee turboa ostamaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No chryslerin c300 crd jo vakiona sen 7.8s.
Siinä on mersun 3.0l v6 diesel. Pystyy pelkällä ohjelmoinnilla ottamaan sen 309hv ja 643nm.
Niillä mennään lähelle 6.2=6.5s. noissa dieseleissä kun on se, että väännöt nousee aika riskeihin lukemiin. Auto painaa sen 2 tonnia kuitenki, niin kannattaako tollaseen bemarin lullukkaan lähtee turboa ostamaan?Puhut nyt tilanteesta jossa 15 vuotta sitten nuori mies halusi bemariinsa lisää tehoja.
Eiköhän sekin jantteri ajele nykyisin 1.4 golfilla ja on pari lasta jne.
Niin ei noita mainitsemiasi hyrslereitä vaan ollunna silloin, ei ainakaan niin, että niillä olisi teinipoijaat ajelleet.
- Bmwww
Bemari valehtelee uusien diisseleidensä tehot alakanttiin ja bensakoneiden tehot yläkanttiin, koska muuten euroopassa (ei diesel veron riivaamassa suomessa) ei saataisi bensamalleja kaupaksi lainkaan.
- Nimetön
väliäkö sil mitä paperilla on kun sen saa selville dynosta ja hyvin on paikkansa pitänyt sitä paitsi bensa vehkeet pöyhii dieselit esim vaikka bemarin valmistamat bensa vehkeet on ylivoimaisesti ketterämpiä kuin dieselit ja dieseleissä lähes kaikki on vielä raskaita isoja autoja kuin jo bemareista kevyemmissä malleissa on revitty hyvin tehoa irti
- urmas
Vm -92 on vähäpäästöinen ja näin ollen sen turbottaminen on tehty Suomessa hankalaksi. Muuten tuon tekeminen onnistuu varmasti, mutta katsastaminen on vaikeeta. Päästöistä pitää olla virallisen tutkimuslaitoksen todistus esim. vtt, katsastuksessa tehtävä pakokaasumittaus ei riitä.
Vtt:llä tuo testi taitaa maksaa n. 1800€. Ja uusintojen hinta on sama.- jokk
vaan eipäs ole näin vähäpäästöisyys EI meinaa sitä ettei autoa saa katsastaa ahtimella! auton pitää vain mennä vähäpäästöisen arvoista läpi.. ongelmaksi muodostuu tarpeeksi tarkka palotapahtuman säätely ja puhdistus että arvot jää alle:D:D kolmitoimi katalysaatttorilla varustettu auto on jo huomattavasti hankalampi tapaus vaan ei sekään mahdoton!
- urmas
jokk kirjoitti:
vaan eipäs ole näin vähäpäästöisyys EI meinaa sitä ettei autoa saa katsastaa ahtimella! auton pitää vain mennä vähäpäästöisen arvoista läpi.. ongelmaksi muodostuu tarpeeksi tarkka palotapahtuman säätely ja puhdistus että arvot jää alle:D:D kolmitoimi katalysaatttorilla varustettu auto on jo huomattavasti hankalampi tapaus vaan ei sekään mahdoton!
Katsastuksessa tehtävä pakokaasumittaus ei ole riittävä!
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Moottori/Moottorin muuttaminen.htm
Tuolta löytyy faktaa, jos ei muuten mene jakeluun. - Mutta mutta...
jokk kirjoitti:
vaan eipäs ole näin vähäpäästöisyys EI meinaa sitä ettei autoa saa katsastaa ahtimella! auton pitää vain mennä vähäpäästöisen arvoista läpi.. ongelmaksi muodostuu tarpeeksi tarkka palotapahtuman säätely ja puhdistus että arvot jää alle:D:D kolmitoimi katalysaatttorilla varustettu auto on jo huomattavasti hankalampi tapaus vaan ei sekään mahdoton!
"auton pitää vain mennä vähäpäästöisen arvoista läpi"
Tässä olet aivan oikeassa.
Tuon todistaminen kaikissa mahdollisissa olosuhteissa, lämpötiloissa ja nopeuksissa ei vain onnistu hyväksyttävästi kuin VTT:n tasoisissa mittauksissa ja sen hinta on noin 2000 euroa / yrityskerta.
Mukava olisi jos auto läpäisisi testin muutamalla ensikerralla, muuten kustannus alkaa rasittaa liiaksi. - vaparina vaan
jokk kirjoitti:
vaan eipäs ole näin vähäpäästöisyys EI meinaa sitä ettei autoa saa katsastaa ahtimella! auton pitää vain mennä vähäpäästöisen arvoista läpi.. ongelmaksi muodostuu tarpeeksi tarkka palotapahtuman säätely ja puhdistus että arvot jää alle:D:D kolmitoimi katalysaatttorilla varustettu auto on jo huomattavasti hankalampi tapaus vaan ei sekään mahdoton!
mulla on vm 94 camaro, siinä tehtaan mukaan 275 hv. Laiska ku perkele, jotain 14sec @ 0-400m
Ahdin satsi maksaa 5000e vtt mittaukset 1500 e / kpl- max 400 hv
Vaparina:
Kunnon kannet maksaa 2000e
nokka satsi 500
suuttimet 300 e
tietokoneen säätö 200e
= alle 12s @ 400m - camaro -89
vaparina vaan kirjoitti:
mulla on vm 94 camaro, siinä tehtaan mukaan 275 hv. Laiska ku perkele, jotain 14sec @ 0-400m
Ahdin satsi maksaa 5000e vtt mittaukset 1500 e / kpl- max 400 hv
Vaparina:
Kunnon kannet maksaa 2000e
nokka satsi 500
suuttimet 300 e
tietokoneen säätö 200e
= alle 12s @ 400mniin mulla on 5,7 -89 camaro iroc-z z28 vakio sisuskaluilla oleva tpi ainoastaan kannet sovitettu ja bensa paineet nostettu 3,2bariin ym pientä siistimistä viime kesänä vartilla 14,3s/158km/h automaatin vaihtaessa ja lineupissa auto ja ilmastointi päällä:D lämmöt koko kisan 220f XD eli luulisin tuon olevan aika lähellä 14 hyvillä reaktiolla ja opti olosuhteilla.. MUTTA tähän on huomattavasti helpompaa laittaa se ahdin satsi hinta oli muistaakseni 3900e sis. kaikki tarvittava ja 400hp normi muutoskatsastuksella läpi!! ahtamisessa ON järkeä! ei muuten saa yhtä halpoja hevosia ja käyttöautoa samaan pakettiin! se on vaan niin
- geige
katso tuolta miten diesel kulkee ja sano sitte vieläkö bmw pärjää http://www.youtube.com/watch?v=9DGrgKQpV7g
- Nimetön
eli kyse on lähinnä nyt katu kuvaan kuuluvista autoista noita videossa esiintyviä ei varmaan paljoa kauppa reisulla näe ajelemassa :) toki varmaan voimaa on mutta asiahan on aivan eri onhan itellänikin dry shotti nitro pullo autotallis koska otin sen verran selvää että niitä ei saa autossa pitää vaikka ei edes käyttäisi... mikäli matka oli varttimaili niin ajat ihan hyvii itse bemarilla on tullut paukutettuu alle 12s 0-400m tosin ens kesänä paranee kun turbot kiinni autoon ja nitrot asennetaan ratapäiville
nyt auto kulkee ihan varsin riittävästi tälläin kaupunki ajossa alle 6s mennään jos on tarvis. siis auto on rakennettu täysin rahalla siinä ei oo melki mitään orginaalii vaan kaikki on uudempaa tai isomman mallisesta bemarista eli paperilla auto 0n 92-93 mutta todellisuudes minkään osan ikä ei ole yli 3 vuotta
turbohan saattaa olla laiton normaali käytössä mutta kaverit päästelee remmiahtimilla ympäri kylää ilman kenenkään välittämättä itse en tosiaan turbon asennuksen päälle ymmärrä yhtikäs mitään puhumattakaan sitten laki kriteereistä mutta sen tiedän että tuohon saa heittämällä turbot paikoilleen koska jarrut ynnä kaikki muut on aikalailla isommat\paremmat kuin vakio 325 bemareis
ja auto on kyllä ihan laillisesti rekisteröity alle 1000kg koska on poistettu hiukan tavaraa ja osa on korvattu alumiinilla tai hiilikuidulla tällä hetkel painoo on viel 1100 koska autos hiukan tavaraa joka on välttämätöntä arkipäiväselle käytölle.
mutta tavoitteenihan on saada autosta kevyt ja vain kohtuu viritetty eikä mitään teho rauskua... koska onhan niitä tullut kone pajoilta ehdotuksii että autosta voitas rakentaa 500-600hv mutta taas sellainen oma tasapaino jäisi puuttuman jonka olen nyt saanut 2vuoden aikana tehtyä.. kone kiertää nätisti alusta toimii kuin rata autossa ja kierroksia ottaa helposti hiukan yli 9000 maksimi väännön tullessa kuitenkin jo 6000 kieppeillä...
kyllähän dieselistäkin sais rakennettua tosi kovan meniän ja kaverillahan on tuollainen seat toledo 150 jossa hepoi on jo yli 230hv ja vääntöö hiusta vaille 500nm ratapäivinä oltiin samalla viival kerran ja erot jäi tosi pieniksi siittäpä tämä rakennus huuma sitten alkoi
motto on se että ellet ite osaa niin tehköön se joka osaa. - geige
Nimetön kirjoitti:
eli kyse on lähinnä nyt katu kuvaan kuuluvista autoista noita videossa esiintyviä ei varmaan paljoa kauppa reisulla näe ajelemassa :) toki varmaan voimaa on mutta asiahan on aivan eri onhan itellänikin dry shotti nitro pullo autotallis koska otin sen verran selvää että niitä ei saa autossa pitää vaikka ei edes käyttäisi... mikäli matka oli varttimaili niin ajat ihan hyvii itse bemarilla on tullut paukutettuu alle 12s 0-400m tosin ens kesänä paranee kun turbot kiinni autoon ja nitrot asennetaan ratapäiville
nyt auto kulkee ihan varsin riittävästi tälläin kaupunki ajossa alle 6s mennään jos on tarvis. siis auto on rakennettu täysin rahalla siinä ei oo melki mitään orginaalii vaan kaikki on uudempaa tai isomman mallisesta bemarista eli paperilla auto 0n 92-93 mutta todellisuudes minkään osan ikä ei ole yli 3 vuotta
turbohan saattaa olla laiton normaali käytössä mutta kaverit päästelee remmiahtimilla ympäri kylää ilman kenenkään välittämättä itse en tosiaan turbon asennuksen päälle ymmärrä yhtikäs mitään puhumattakaan sitten laki kriteereistä mutta sen tiedän että tuohon saa heittämällä turbot paikoilleen koska jarrut ynnä kaikki muut on aikalailla isommat\paremmat kuin vakio 325 bemareis
ja auto on kyllä ihan laillisesti rekisteröity alle 1000kg koska on poistettu hiukan tavaraa ja osa on korvattu alumiinilla tai hiilikuidulla tällä hetkel painoo on viel 1100 koska autos hiukan tavaraa joka on välttämätöntä arkipäiväselle käytölle.
mutta tavoitteenihan on saada autosta kevyt ja vain kohtuu viritetty eikä mitään teho rauskua... koska onhan niitä tullut kone pajoilta ehdotuksii että autosta voitas rakentaa 500-600hv mutta taas sellainen oma tasapaino jäisi puuttuman jonka olen nyt saanut 2vuoden aikana tehtyä.. kone kiertää nätisti alusta toimii kuin rata autossa ja kierroksia ottaa helposti hiukan yli 9000 maksimi väännön tullessa kuitenkin jo 6000 kieppeillä...
kyllähän dieselistäkin sais rakennettua tosi kovan meniän ja kaverillahan on tuollainen seat toledo 150 jossa hepoi on jo yli 230hv ja vääntöö hiusta vaille 500nm ratapäivinä oltiin samalla viival kerran ja erot jäi tosi pieniksi siittäpä tämä rakennus huuma sitten alkoi
motto on se että ellet ite osaa niin tehköön se joka osaa.ihan tiedoksi vaan et 124 korisesta 300 turbo diesel mersusta saa pelkästään pumppua muuttamalla, suuttimia vaihtamalla ja isommalla turbolla n350hv ja vielä kestää normaali käytössä. esim. herlevillä on just tollasesta otettu 700 hv ja 1000 nm vääntöä, mut siihen pitää sitte tehä jo paljon muutaki. ja joutuu sen remmiahtimenki muutos katsastaan.
- on lähtenyt
geige kirjoitti:
ihan tiedoksi vaan et 124 korisesta 300 turbo diesel mersusta saa pelkästään pumppua muuttamalla, suuttimia vaihtamalla ja isommalla turbolla n350hv ja vielä kestää normaali käytössä. esim. herlevillä on just tollasesta otettu 700 hv ja 1000 nm vääntöä, mut siihen pitää sitte tehä jo paljon muutaki. ja joutuu sen remmiahtimenki muutos katsastaan.
Mersun 124koppanen farmari jossa yli 400heppaa,että kyllä sitä voimaa dieselkoneistakin löytyy kunhan on ammattilaiset asialla!
Ja vertaa sitten vielä mikä ero on väännössä,taitaa bensakone jäädä toiseksi!
Ostakaa diesel ja viekää se kauraselle ruuvattavaksi niin loppuu kitinä 150-250hevosvoimista - sivusta asiaa seurannut
Nimetön kirjoitti:
eli kyse on lähinnä nyt katu kuvaan kuuluvista autoista noita videossa esiintyviä ei varmaan paljoa kauppa reisulla näe ajelemassa :) toki varmaan voimaa on mutta asiahan on aivan eri onhan itellänikin dry shotti nitro pullo autotallis koska otin sen verran selvää että niitä ei saa autossa pitää vaikka ei edes käyttäisi... mikäli matka oli varttimaili niin ajat ihan hyvii itse bemarilla on tullut paukutettuu alle 12s 0-400m tosin ens kesänä paranee kun turbot kiinni autoon ja nitrot asennetaan ratapäiville
nyt auto kulkee ihan varsin riittävästi tälläin kaupunki ajossa alle 6s mennään jos on tarvis. siis auto on rakennettu täysin rahalla siinä ei oo melki mitään orginaalii vaan kaikki on uudempaa tai isomman mallisesta bemarista eli paperilla auto 0n 92-93 mutta todellisuudes minkään osan ikä ei ole yli 3 vuotta
turbohan saattaa olla laiton normaali käytössä mutta kaverit päästelee remmiahtimilla ympäri kylää ilman kenenkään välittämättä itse en tosiaan turbon asennuksen päälle ymmärrä yhtikäs mitään puhumattakaan sitten laki kriteereistä mutta sen tiedän että tuohon saa heittämällä turbot paikoilleen koska jarrut ynnä kaikki muut on aikalailla isommat\paremmat kuin vakio 325 bemareis
ja auto on kyllä ihan laillisesti rekisteröity alle 1000kg koska on poistettu hiukan tavaraa ja osa on korvattu alumiinilla tai hiilikuidulla tällä hetkel painoo on viel 1100 koska autos hiukan tavaraa joka on välttämätöntä arkipäiväselle käytölle.
mutta tavoitteenihan on saada autosta kevyt ja vain kohtuu viritetty eikä mitään teho rauskua... koska onhan niitä tullut kone pajoilta ehdotuksii että autosta voitas rakentaa 500-600hv mutta taas sellainen oma tasapaino jäisi puuttuman jonka olen nyt saanut 2vuoden aikana tehtyä.. kone kiertää nätisti alusta toimii kuin rata autossa ja kierroksia ottaa helposti hiukan yli 9000 maksimi väännön tullessa kuitenkin jo 6000 kieppeillä...
kyllähän dieselistäkin sais rakennettua tosi kovan meniän ja kaverillahan on tuollainen seat toledo 150 jossa hepoi on jo yli 230hv ja vääntöö hiusta vaille 500nm ratapäivinä oltiin samalla viival kerran ja erot jäi tosi pieniksi siittäpä tämä rakennus huuma sitten alkoi
motto on se että ellet ite osaa niin tehköön se joka osaa.Nimetön kirjoittaa: "...siis auto on rakennettu täysin rahalla siinä ei oo melki mitään orginaalii vaan kaikki on uudempaa tai isomman mallisesta bemarista eli paperilla auto 0n 92-93 mutta todellisuudes minkään osan ikä ei ole yli 3 vuotta".
Kieltämättä kiintoisa tapaus. Tulee vaan mieleen että onkohan katsastusasemalla joku hyvinkin tuttu kaveri joka tuota autoa katsastaa...? Jos autossa ei ole lähes mitään originaalia, niin eihän tuon pitäisi prosenttien puitteessa mennä mitenkään katsastuksesta läpi. Ihmettelen... - mbw
Nimetön kirjoitti:
eli kyse on lähinnä nyt katu kuvaan kuuluvista autoista noita videossa esiintyviä ei varmaan paljoa kauppa reisulla näe ajelemassa :) toki varmaan voimaa on mutta asiahan on aivan eri onhan itellänikin dry shotti nitro pullo autotallis koska otin sen verran selvää että niitä ei saa autossa pitää vaikka ei edes käyttäisi... mikäli matka oli varttimaili niin ajat ihan hyvii itse bemarilla on tullut paukutettuu alle 12s 0-400m tosin ens kesänä paranee kun turbot kiinni autoon ja nitrot asennetaan ratapäiville
nyt auto kulkee ihan varsin riittävästi tälläin kaupunki ajossa alle 6s mennään jos on tarvis. siis auto on rakennettu täysin rahalla siinä ei oo melki mitään orginaalii vaan kaikki on uudempaa tai isomman mallisesta bemarista eli paperilla auto 0n 92-93 mutta todellisuudes minkään osan ikä ei ole yli 3 vuotta
turbohan saattaa olla laiton normaali käytössä mutta kaverit päästelee remmiahtimilla ympäri kylää ilman kenenkään välittämättä itse en tosiaan turbon asennuksen päälle ymmärrä yhtikäs mitään puhumattakaan sitten laki kriteereistä mutta sen tiedän että tuohon saa heittämällä turbot paikoilleen koska jarrut ynnä kaikki muut on aikalailla isommat\paremmat kuin vakio 325 bemareis
ja auto on kyllä ihan laillisesti rekisteröity alle 1000kg koska on poistettu hiukan tavaraa ja osa on korvattu alumiinilla tai hiilikuidulla tällä hetkel painoo on viel 1100 koska autos hiukan tavaraa joka on välttämätöntä arkipäiväselle käytölle.
mutta tavoitteenihan on saada autosta kevyt ja vain kohtuu viritetty eikä mitään teho rauskua... koska onhan niitä tullut kone pajoilta ehdotuksii että autosta voitas rakentaa 500-600hv mutta taas sellainen oma tasapaino jäisi puuttuman jonka olen nyt saanut 2vuoden aikana tehtyä.. kone kiertää nätisti alusta toimii kuin rata autossa ja kierroksia ottaa helposti hiukan yli 9000 maksimi väännön tullessa kuitenkin jo 6000 kieppeillä...
kyllähän dieselistäkin sais rakennettua tosi kovan meniän ja kaverillahan on tuollainen seat toledo 150 jossa hepoi on jo yli 230hv ja vääntöö hiusta vaille 500nm ratapäivinä oltiin samalla viival kerran ja erot jäi tosi pieniksi siittäpä tämä rakennus huuma sitten alkoi
motto on se että ellet ite osaa niin tehköön se joka osaa.Hah hah! 325:ssä on putki, vapaavirtaussuodatin jne ja varttimailiaika alle 12s noin 250hp tehoilla!! Älä unta nää.
Postaapa tänne ihmeessä missä ratatapahtumassa aikasi on otettu ja milloin... Voidaan vähän tarkistella tai postaa samalla vaivalla se sun aikakortti.
Noi 286 heppaset M3:set tuppaa ottamaan vartilla 15s aikoja, vaikka ovatkin, niin perkeleen nopeita ;)
No ensikesänä nähdään se sun 325 liikenteessä :)
Olihan viimekesänäkin yks teini Baijeri TUPLA turbolla radalla... ja kas kummaa kone sanoi poks.
Tiivistettynä = Juu juu, 325 on maailman nopein ja ehkä harvinaisin "urheiluauto". - ohikulkijavaan
mbw kirjoitti:
Hah hah! 325:ssä on putki, vapaavirtaussuodatin jne ja varttimailiaika alle 12s noin 250hp tehoilla!! Älä unta nää.
Postaapa tänne ihmeessä missä ratatapahtumassa aikasi on otettu ja milloin... Voidaan vähän tarkistella tai postaa samalla vaivalla se sun aikakortti.
Noi 286 heppaset M3:set tuppaa ottamaan vartilla 15s aikoja, vaikka ovatkin, niin perkeleen nopeita ;)
No ensikesänä nähdään se sun 325 liikenteessä :)
Olihan viimekesänäkin yks teini Baijeri TUPLA turbolla radalla... ja kas kummaa kone sanoi poks.
Tiivistettynä = Juu juu, 325 on maailman nopein ja ehkä harvinaisin "urheiluauto".Taitaa ampuu sunki juttu vähä yli. Taidat vaa olla joku kova corolla kuski taas joka on nähnyt jotkut kone laukemiset sattumalta. kun on laitettu kahdet ahtimet ja otettu kaikki koneesta irti ni mieti mitä auto tykkää siitä? :D harva sitä kestää ja riippuu ketä ja miten se on tehty, mutta ei kyllä toi 325 kylläkään mihinkään 12s varttimaili aikaan mee! :D
- ylikomisario
HAA!
JÄIT KIINNI LIPPISHOMO. JO AHTIMEN SUUNNITTELUSTA MAINITSEMAASI BMW 325 AUTOON NAKSAHTAA PUOLI VUOTTA LINNAA. IP OSOITTEESI ON TREISSATTU JA VIRKAVALTA OTTAA YHTEYTTÄ. TIETO ON VIESTITETTY MYÖS AKE:EEN.- ohikulkijavaan
Että jollai voi olla tylsä elämä ku tollasii kirjotta. :) Totuus on tää.. varmaa joku jo kertonukki, mutta kuitenki. Jos laittaa ahtimen vm91-> auto on vähäpäästöinen joten sitä ei saa muutoskatsastettua ellei käytä autoa VTT testissä joka maksaa sellaset 1500€ 1000 jokainen uusinta kerta. Kokeessa tehdään kylmäkäynnistys päästöt ja tietyn kaupunki ajon jälkeiset päästöt jne. Jo tämän takia on turha alkaa turbottaa.. (suomessa paskat lait) Auton tehot saa mennä 20 tai 25% yli MALLISARJAN tehokkaimmasta, joka on kyllä M3, mutta jotkut paskiaiset inttää siitä vastaan ja voi olla ongelmallista. Hyvä kun ne ees tietää mikä on M3.. Siinä jotai tietoo.. varmaa aika sekasesti kirjotettu ku väsyneenä näpyttelen tässä. Pikku vihje loppuun Jostain Arabiasta ku tuo bemun (en muista paikkaa) autot ei oo vähäpäästöisiä joten ne voi pelkän katalysaattorin lisäyksellä turbottaa. ;) öitä.
- pallinaamari
ohikulkijavaan kirjoitti:
Että jollai voi olla tylsä elämä ku tollasii kirjotta. :) Totuus on tää.. varmaa joku jo kertonukki, mutta kuitenki. Jos laittaa ahtimen vm91-> auto on vähäpäästöinen joten sitä ei saa muutoskatsastettua ellei käytä autoa VTT testissä joka maksaa sellaset 1500€ 1000 jokainen uusinta kerta. Kokeessa tehdään kylmäkäynnistys päästöt ja tietyn kaupunki ajon jälkeiset päästöt jne. Jo tämän takia on turha alkaa turbottaa.. (suomessa paskat lait) Auton tehot saa mennä 20 tai 25% yli MALLISARJAN tehokkaimmasta, joka on kyllä M3, mutta jotkut paskiaiset inttää siitä vastaan ja voi olla ongelmallista. Hyvä kun ne ees tietää mikä on M3.. Siinä jotai tietoo.. varmaa aika sekasesti kirjotettu ku väsyneenä näpyttelen tässä. Pikku vihje loppuun Jostain Arabiasta ku tuo bemun (en muista paikkaa) autot ei oo vähäpäästöisiä joten ne voi pelkän katalysaattorin lisäyksellä turbottaa. ;) öitä.
ei lasketa kyllä m3:sta samaan kastiin 325:n kanssa eli ei voi käyttää vertailuna muutoskatastuksessa.
- 325 e30 touring
pallinaamari kirjoitti:
ei lasketa kyllä m3:sta samaan kastiin 325:n kanssa eli ei voi käyttää vertailuna muutoskatastuksessa.
käykää tuolla katsomassa aikoja sun muuta..
2002 on tieliikenteessä...
tarvitaan myös hevosvoimia koviin aikoihin - 325 e30
325 e30 touring kirjoitti:
käykää tuolla katsomassa aikoja sun muuta..
2002 on tieliikenteessä...
tarvitaan myös hevosvoimia koviin aikoihinniin unohtu
www.virtalaracing.com
- bmw bmw
Vetäköön suomen päättäjät ja muut puhapetet handuun. Meikäläinen nakkaa turbon paikalleen ja kenelläkään ei ole vikimisen aihetta tai tulee turpaan.
- ahdin takaa tahdin
no kävikö tuo saakelin noppee 325ruoska radalla tai saiko se iskältä ees rahoo siihen solmuun?
- turbotus
ahdin takaa tahdin kirjoitti:
no kävikö tuo saakelin noppee 325ruoska radalla tai saiko se iskältä ees rahoo siihen solmuun?
Onko järkeä 2000e autoon alkaa maksamaan 10000-25000euroa, että auton saa turbokäyttöön? Ei. Sitä ei pakolla siltikään saa lailiseen käyttöön.
Tuolla hintahaarukalla saa täysin katulailisen turbovehkeen. Ja varsinkin, jos ajat kolarin ja vakuutusyhtiö huomaa laittoman turbovirityksen, siitä joutuu vaikeuksiin.
Se, mitä on rahana pistetty turbovehkeeseen, niin sitä rahaa ei tule saamaan koskaan takaisin. - 0rc90 mu
turbotus kirjoitti:
Onko järkeä 2000e autoon alkaa maksamaan 10000-25000euroa, että auton saa turbokäyttöön? Ei. Sitä ei pakolla siltikään saa lailiseen käyttöön.
Tuolla hintahaarukalla saa täysin katulailisen turbovehkeen. Ja varsinkin, jos ajat kolarin ja vakuutusyhtiö huomaa laittoman turbovirityksen, siitä joutuu vaikeuksiin.
Se, mitä on rahana pistetty turbovehkeeseen, niin sitä rahaa ei tule saamaan koskaan takaisin.järkee kommentoida toista vuotta vanhoja juttuja.
- lohol
0rc90 mu kirjoitti:
järkee kommentoida toista vuotta vanhoja juttuja.
Tota laiskaa romua radalla näkyny?
- EterAnal
Ei varmaankaan radalla, mutta liekkö tuolla: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011060313830656_uu.shtml =]
- kysyn vaan
Joko turbomies on haudan levossa kun on kesayona puskenu mutkassa metikkoon 500 heppaa alla.
- polliisi nahka/ben
vitun laitonta saat raippoja
- apina
ei jumalauta mulla oli ittellä 200cdi mersu minkä käytin karalalla ja lupasivat 170hp/360nm vääntöä ni se jätti 325 bemarin niin kiihtyvyydessä kuin vauhdissa!!
- rainerii mie vaiin
hehee, kova rönttä. mites hevosvinkka tulee perässä, entäs virosta uitetut aidot levis-farkut, mahtuuko takapaksiin?
- meitti itte
heee heee poijjat.. mittee työ täällä nui hirveistä heposista huasteletta, ittellä vuosmallin 89 lada 1200l. vakiona heppoja jottai 65 ja nyyttoneita senverra, että hyvin on etteenpäin päästy ja taaksekki sillo ku pakin suap piälle!
- haaahaaa
ei jumalauta mitä jengiä =) miksi vanhemmat antaa yläasteelaisten istua koneella =)) tai ammattikoululaisten !! jos ne asettasivat telle jotai rajoja niin ei tarviis tommosta shaibaa lukee täällä!! asenna siihe ruoskaas suihkumoottori niin alkaa kulkee =)))
- heeheee
Eiköhän kaveri ole turbonsa jo asentanut kun siitä kyseli melkein kahdeksan vuotta sitten!!! Sinunkin kannattais tsiigata vähän näitä kirjoitusten päivämääriä ja jättää vittuilut vähemmälle!
- Anonyymi
Jos sulla ei oo hoodiepipe nii sitte lailline
- Anonyymi
Bane siiden holseddi :DDDD (hooäks nelikynbbi :DDDD)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869