ompa tarkkaa

jenkki213

No!

Hävin hakemassa jenkkiin vikalistan jossa oli kaikkea pientä ja sit takarenkaan takapuolen hiekkapelti oli mätä

Korjasin kaikki paitsi ruosteviat.
EI MENNY LÄPI!!!
Yritin kysellä ku ei ne ole kantavia osia.
NE on tärkeitä sivutärmäyssuojia, mulle kerrottiin!
Ei mulla yleensä takakontissa ketään matkusta...
VOIKO tää olla näin?
onko kokemuksia?

14

4913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokauppias

      Amerikan yhdysvaltojen lainsäädännön mukaan kaikissa uudemmissa usa-autoissa täytyy takakontti saada kontin sisäpuolelta auki. perusteluna tähän on että jos joku on siellä. TÄMÄ ON TOSI!!.

    • aksavo

      Onko kyseessä varmasti pelkkä hiekkapelti? Tuliko pelkästä ruostevauriosta hylkäys vai oliko enemmän kuin kolme korjauskehotusta? Hiekkapellin ruosteviasta tulee nimittäin pääsääntöisesti korjauskehotus.

      Ohjeistus:

      Autokorroosio, tarkastus ja arvostelu
      AKEn ohje 940/204/2000 27.04.2000
      http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf

      Ruostevaurioiden arvostelu löytyy sivuilta 5-6.

    • kokemuksia ------

      kävin raision k1 asemalla ja kaverin auto oli syynissä. auto oli muuten kunnossa, mutta takana pyörän takan oleva kotelo oli ruostunut noin 7-10 cm mitalta ja hylkyän siitä tuli-

      • aksavo

        ev.


    • njet

      Mee Irakiin maalitauluksi, jenkkihomo.

    • pojat..

      oikein tietää, et miten henkilöautossa törmäyksessä syntyvä energia "haihdutetaan". Törmäyksessä syntyvä energia "imeytetään" auton rakenteisiin eli peltien ja kotelorakenteiden muodonmuutoksiin. Ruosteiset kotelorakenteet eivät tunnetusti tarvi suuria energioita hajotakseen, joten kolaritilanteessa käykin niin, että rekisterikilvet painuvat vastakkain. Niin että se siitä, et onko jokin rakenne kantavaa rakennetta. Henkilöautossa kaikki rakenteet ovat kantavaa rakennetta.

      • make

        nykypäivän henkilöautossa on ns. itsekantava kori, vanhoissa jenkeissä saattaaa olla "palkkirunko" silloin pellit ei ole kantavaa rakennetta..


      • pellit
        make kirjoitti:

        nykypäivän henkilöautossa on ns. itsekantava kori, vanhoissa jenkeissä saattaaa olla "palkkirunko" silloin pellit ei ole kantavaa rakennetta..

        ovat kantavaa rakennetta. Toimivat sivutörmäyssuojana (ovet, helmakotekot jne.)


      • ei voi mitään
        pellit kirjoitti:

        ovat kantavaa rakennetta. Toimivat sivutörmäyssuojana (ovet, helmakotekot jne.)

        Kun se kylän Turakainen hitsaa sen helman, reiän, kotelon jne. se ei toimikaan suunnittelijan tarkoittamalla tavalla kolaritilanteeessa.

        Mitä sitten jää jäljelle ? Saivartelua siitä mikä on liikenneturvallisuutta mikä ei.


      • katsastajat
        ei voi mitään kirjoitti:

        Kun se kylän Turakainen hitsaa sen helman, reiän, kotelon jne. se ei toimikaan suunnittelijan tarkoittamalla tavalla kolaritilanteeessa.

        Mitä sitten jää jäljelle ? Saivartelua siitä mikä on liikenneturvallisuutta mikä ei.

        erääseen 80` blazeriinkin onnistuivat iskemään voimaa käyttäen "lavan" pohjaan muutaman reijän, josta hylky... (kuulemma kori juuri tuosta kohdasta on tuettu runkoon!!??... kyseessä pieni reikä keskellä "lavaa") Runko kuten muutkin pellit ko vehkeessä oli erittäin hyvässä kunnossa...

        Mutta toisaalta, täälläpäin ko katsuri onkin jenkkiporukan kesken mulkun maineessa = ei päästä yhtäkään jenkkiä ekalla läpi.


      • ,,,,,,,,,,,,,,
        katsastajat kirjoitti:

        erääseen 80` blazeriinkin onnistuivat iskemään voimaa käyttäen "lavan" pohjaan muutaman reijän, josta hylky... (kuulemma kori juuri tuosta kohdasta on tuettu runkoon!!??... kyseessä pieni reikä keskellä "lavaa") Runko kuten muutkin pellit ko vehkeessä oli erittäin hyvässä kunnossa...

        Mutta toisaalta, täälläpäin ko katsuri onkin jenkkiporukan kesken mulkun maineessa = ei päästä yhtäkään jenkkiä ekalla läpi.

        että auto saa olla muuten mätä, jos runko on ehjä. Kyllä sen korinkin täytyy pysyä kasassa, eikä lavassa saa olla reikiä, vaikka kiinnityspiste ei siinä kohdalla olisikaan.


      • ........
        ,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        että auto saa olla muuten mätä, jos runko on ehjä. Kyllä sen korinkin täytyy pysyä kasassa, eikä lavassa saa olla reikiä, vaikka kiinnityspiste ei siinä kohdalla olisikaan.

        Ei se riitä, että runko on ehjä. En itse ajaisi autolla, jossa on korissa ruostevaurioita, vaikka auto olisi ns. erillisrungollinen. Miksikö? No, kolarin sattuessa törmäysenergiaa kuluu auton korin osien muodonmuutokseen ja näin kori suojaa auton sisällä olevia. Jos kori on mätä, niin se ei toimi yllä kuvatulla tavalla ja törmäysenergiaa kohdistuu enemmän ihmisiin, jolloin kolarin seuraukset ihmisille pahenevat. Vaikka hitsauksilla ei aina saavuteta täysin alkuperäistä lujuutta, niin sekin on parempi, että ruostevauriot on korjattu, kuin se, että niitä ei ole korjattu. Ruostevaurioitunut auto on aina pommi liikenteessä. Ei ole mitään väärää siinä, että tällaiset pommit hylätään katsastuksessa.


    • tarkennusta

      tää tapaus oli puskurin ja takatenkaan väli. puskuri on vahvempi ku ratakisko ja runko on heti sen pellin talana. EI MITÄÄN JÄRKEÄ HITSATA SIIHEN NISSANIN PELLIN PALA KU SIITÄ EI OLE MITÄÄN ILoA SIVUTÖRMÄYKSESSÄ!!!

      Mites nää lasikuitu pommit? sii tuunatut muoviautot? entäs Flippikeujajenkit?

      Sanoin vielä että talvella auto laitetaan kokonaan, että nyt en siksi vittinny tota korjata.

      ei muutaku korjaamaan ja näyttämään ja ei ikinä enää siihen toimistoon.

      A-runkkukatsastus

    • Sulattamoon

      Tai oikeisiin korjaamoihin....Ostakaa semmoisia autoja mitkä ei ole mätiä..
      Ruostekorjaukset auton kalleinpia remontteja, joutuu useimmiten purkamaan ja kasaamaan sitä autoa. Aikaa vievää.. Sivusta seurannut...

      yks asentaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe