tarkoitan niitä hyytelöpalleroita jossa on alkoholia, miten niitä tehdään?
viinahyytelön valmistusohje!
6
2239
Vastaukset
- jorma123
Osta liivatelehtiä kaupasta. Lue ohje. Tee juoma ja laske sopiva alkoholipitoisuus. Sekoita liivate ja juoma. Anna hyytyä. Eipä ollu vaikeeta.
- yjdkjhlö
en syö liivatetta. muuta keinoa?
- -kokeillut
Paitsi että viinan hyydyttämiseen tarvitsen tupla-annoksen hyydykettä, ja se myös kestää pirun kauan.
Ite olen käyttänyt liivatetta, jota tarvitaan siis 2x niin paljon, kuin normaaliin hyytelöön, ja myös hyytymisessä menee yli vuorokausi. Jos teet suoraan laseihin, muista peittää ne hyvin hyytymisen ajaksi. - jorma123
yjdkjhlö kirjoitti:
en syö liivatetta. muuta keinoa?
jätä viinakin juomatta
- hillosokeri pektiini
Tee gele http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=106&conference=641&posting=22000000015573838 ja hyytelöstä ranskanperunakaapimella pikkupalloja.
http://www.juuson.blogspot.com/ löytyy:
" Viinahyytelö:
0,75l kossua
1 dl kiehuvaa vettä
n. 2rkl liivatejauhetta
Kiehauta vesi, sekoita liivatejauhe veteen huolella ja anna vesi/liivate seoksen jäähtyä n. 5 min. Tämän jälkeen sekoita liivateseos kossuun ja pistä jääkaappiin n. 3 tunniksi.
Tietenkin mielikuvitusta saa käyttää ja eri makuja kokeilla. Hyviä ovat esim. tequila/appelsiinimehu ja Baileys/Dooleys tms...
Ei kannata kuitenkaan käyttää happamia ainesosia, kuten sitruunaa tai kiiviä, sillä ne saattavat estää hyytymisen. "- viina
Voit myös kokeilla tosi edullista Virolaista "pöytistä" eli laua-viinaa, 40-volttinen 50cl pullo lähtee balttia-skandinaviarallaa 2.2 eurolla. Jäädytä joko lasit tai "jäädytä" juoma. Tee se taidolla nimittäin laua alkaa jäykistyä jo kotipakastimessa, koska valmistuksessa käytetään ruokosokeri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584