Uusi Jaguar-mainos ällöttää

Die Sel

Dom Perignon on näkyvästi esillä uudessa Jaguar -mainoskampanjassa. Otteita esitteestä:

"Jaguar-kuljettajat nauttivat 9 kertaa useammin Dom Perignonia kuin muut. Tervetuloa seuraan."

"Jaguar-kuljettajat shoppaavat 5 kertaa useammin Harrodsilla kuin muut. Tervetuloa seuraan."

"Jaguar-kuljettajat yöpyvät 12 kertaa useammin Ritz-Carlton -hotelleissa kuin muut. Tervetuloa seuraan."

Esitteen takasivulla ilmoitetaan, että koeajon varanneiden kesken arvotaan 6 pulloa Dom Perignon -samppanjaa. Mukana kuva pullosta.

Aika harvoin nykyään autoja markkinoidaan alkoholin avulla. Onko Jaguar-kuljettajat tavallista innokkaampia sampanjan naukkailijoita tai viinan käyttäjiä yleensä?
Ei oikein jaksa innostua tällaisista kampanjoista, varsinkin, kun itse auto ja sen ominaisuudet tuntuvat olevan sivuosassa.

15

3228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino eno

      Tai tuo ehkä julki sitä puolta jaggekuskeista että osaavat erottaa auton ja alkoholin toisistaan sekä osaavat myös hellytellä ihtiään.
      Laatuaikaa sano

    • Tuolla ole

      Eipä tuolla ole väliä... Jaguarhan ei ole muuta kuin kallis Foordi.

    • JagV12

      Kyllähän nuo single malt-skottilaiset tekevät hyvin kauppansa.Henk.koht en kyllä ranskalaisten viininlitkuista perusta.
      Mainoksessa esitetään auto muiden "luksustuotteiden/palveluiden" vertaisena, ja täytyyhän se sanoa,että mukavahan noita on ajaa.

    • H.E.E._

      kritisoinnissasi paljastat liiallisen tunnepitoisuutesi asiaan ja se vie hyvin äkkiä heikoille jäille.

      Dom Perignon on merkkinä (brandinä) erittäin arvostettu ja sen vuoksi yhdistetty automerkkiin, joka on erittäin tunnettu ja arvostettu (ainakin aika monen mielestä). Eli siis toisin päin: Mitä mieltä olet Dom Perignonia juovista ihmisistä yleensä? No joo - leikki leikkinä. En minäkään allekirjoita alkoholin ja autoilun yhdistämistä, vaikka tämä on ralliautoilusta oikeinkin tuttua jo vuosien takaa.

      Ja mitä automainoksiin yleensä tulee, niin se on ihan hyvä että se auto ei ole niissä pääosassa. Kuka sellaisia mainoksia haluaa? Ehkä korkeintaan joku auto-dippa-inssi Otaniemestä. Minä otan mielummin tunteisiin vetoavan statuksia asettavan ja positioivan maailman jossa tehdään jyrkkä ero mm. Jaguar -autoilijoiden ja ns. "muiden" välille. Se on aivan oikein!
      Mutta ennen kuin sinä poltat lopullisesti päreesi minun kirjoituksiin niin muista kuitenkin että minun mielestäni sinulla on täysi oikeus huonoon mieleesi tuosta mainoksesta mutta ethän loukkaannu jos minä en anna sinun kirjoituksesi konstruoida minun maailmaani. Kiitos.

      • Rykämö

        Jaguarin mainokset, siis ne kotitalouksiin lähetetyt viestit, ovat yleensä pieni hilpeyden aihe meillä. Yritetään naiivilla tavalla ylläpitää mielikuvaa eliittiautosta ja -elintavasta, vaikka vanhaa arvomerkkiä on jo vuosien ajan sovitettu halpaan kuosiin ja farkkumalliin ym.
        Maybachia voisi ehkä markkinoida tällä tavalla, mutta ei Jaguaria enää. Voi olla, että tulee uusia asiakkaita, mutta samalla kyllä lähtee liuta vanhoja vek.
        Pahalta näyttää, Inchcape.


      • Guest Star

        ...tärkeämpää on siis yleinen lifestyle, kuin se, miten hyvä se on autona?


      • toimii!
        Guest Star kirjoitti:

        ...tärkeämpää on siis yleinen lifestyle, kuin se, miten hyvä se on autona?

        Mainokset ovat vain myyntiväline, ja hyvin näyttää toimineen, kun täälläkin asiaa puidaan :)
        Ei minkään auton teknistä hyvyyttä voida tuoda vakuuttavasti esille muutaman sekunnin mainoksessa, tärkeämpää on saada katsojan huomio herätettyä. Tässä siis onnistuttiin, eikö?

        Sitten asiasta toiseen:
        Mihin ne Jaguarin omistajat sitten vaihtaisivat autonsa, jos heitä vaikkapä tällainen mainonta tai uudet farmari/diesel-mallit ärsyttävät? Muistan muutaman vuoden takaa saksalaisen tutkimuksen merkkiuskollisuudesta, ja Jaguar oli siellä aivan kärjessä kaikkien saksalaismerkkien yläpuolella. Yleensähän pienen otannan takia Jaguar puuttuu tällaisista veratailutilastoista, mutta silloin se oli mukana. Olkoonpa sitten tilastovirhe tai ei koko tutkimus, mutta kyllä se jotain silti kertoo.


      • Guest Star
        toimii! kirjoitti:

        Mainokset ovat vain myyntiväline, ja hyvin näyttää toimineen, kun täälläkin asiaa puidaan :)
        Ei minkään auton teknistä hyvyyttä voida tuoda vakuuttavasti esille muutaman sekunnin mainoksessa, tärkeämpää on saada katsojan huomio herätettyä. Tässä siis onnistuttiin, eikö?

        Sitten asiasta toiseen:
        Mihin ne Jaguarin omistajat sitten vaihtaisivat autonsa, jos heitä vaikkapä tällainen mainonta tai uudet farmari/diesel-mallit ärsyttävät? Muistan muutaman vuoden takaa saksalaisen tutkimuksen merkkiuskollisuudesta, ja Jaguar oli siellä aivan kärjessä kaikkien saksalaismerkkien yläpuolella. Yleensähän pienen otannan takia Jaguar puuttuu tällaisista veratailutilastoista, mutta silloin se oli mukana. Olkoonpa sitten tilastovirhe tai ei koko tutkimus, mutta kyllä se jotain silti kertoo.

        Itse asiassa en ole kyseistä mainosta edes nähnyt, enkä olisi vaivautunut edes vastaamaan, ellei aloittelija olisi (ehkä jopa tarkoituksellisen) provokatiivisesti antanyt ymmärtää, että Jaggen mainos on hyvä, koska se sivuuttaa itse tuotteen ominaisuudet tyystin ja keskittyy vain sijoittamaan sen sikariportaan lifestyleen.

        Se vaan on aika typerää, oli mainostettava tuote mikä tahansa. Luulisi, että tärkeintä kuitenkin on itse tuote, eikä imago. Varsinkin kun on näin kalliista tuotteesta kyse, ja kun sen tuotteen ensisijainen tarkoitus (toivottavasti!) on jokin ihan muu kuin statussymbolina oleminen.


      • Äsh-type
        Guest Star kirjoitti:

        Itse asiassa en ole kyseistä mainosta edes nähnyt, enkä olisi vaivautunut edes vastaamaan, ellei aloittelija olisi (ehkä jopa tarkoituksellisen) provokatiivisesti antanyt ymmärtää, että Jaggen mainos on hyvä, koska se sivuuttaa itse tuotteen ominaisuudet tyystin ja keskittyy vain sijoittamaan sen sikariportaan lifestyleen.

        Se vaan on aika typerää, oli mainostettava tuote mikä tahansa. Luulisi, että tärkeintä kuitenkin on itse tuote, eikä imago. Varsinkin kun on näin kalliista tuotteesta kyse, ja kun sen tuotteen ensisijainen tarkoitus (toivottavasti!) on jokin ihan muu kuin statussymbolina oleminen.

        Jaguarin omistajat saavat Inchcapelta säännöllisesti näitä tiedotteita uusista malleista ja usein houkuttimena on erilaisia piknikeitä ja lounaita mallin esittelyn yhteydessä, golfiakin voi pelata.
        Aiemmin ei kuitenkaan alkoholia ole käytetty vetonaulana tällä tavalla.
        Veikkaan, että kohta saa uuden Jaggen ostaja kaupan päälle vetokoukun ja peräkärryn täynnä tsekkiläistä laatuolutta.
        Plus viidensadan bensat.


      • voidaan yrittää markkinoida...
        Rykämö kirjoitti:

        Jaguarin mainokset, siis ne kotitalouksiin lähetetyt viestit, ovat yleensä pieni hilpeyden aihe meillä. Yritetään naiivilla tavalla ylläpitää mielikuvaa eliittiautosta ja -elintavasta, vaikka vanhaa arvomerkkiä on jo vuosien ajan sovitettu halpaan kuosiin ja farkkumalliin ym.
        Maybachia voisi ehkä markkinoida tällä tavalla, mutta ei Jaguaria enää. Voi olla, että tulee uusia asiakkaita, mutta samalla kyllä lähtee liuta vanhoja vek.
        Pahalta näyttää, Inchcape.

        ...vaikka hapankaalin ja bratwurstin avulla, mutta kaupaksi se ei vain mene. Bentleytä ja Rollsia myydään kuin siimaa tähän nahkahousukkaiden floppiin verrattuna. Kun ei ole tyyliä, niin ei ole tyyliä. Rahalla ei sittenkään saa kaikkea.


      • H.E.E._
        Guest Star kirjoitti:

        ...tärkeämpää on siis yleinen lifestyle, kuin se, miten hyvä se on autona?

        Määrittele termi "hyvyys"?

        huomaat aika nopeasti että miksi Jaguar on "hyvä".


      • H.E.E._
        Guest Star kirjoitti:

        Itse asiassa en ole kyseistä mainosta edes nähnyt, enkä olisi vaivautunut edes vastaamaan, ellei aloittelija olisi (ehkä jopa tarkoituksellisen) provokatiivisesti antanyt ymmärtää, että Jaggen mainos on hyvä, koska se sivuuttaa itse tuotteen ominaisuudet tyystin ja keskittyy vain sijoittamaan sen sikariportaan lifestyleen.

        Se vaan on aika typerää, oli mainostettava tuote mikä tahansa. Luulisi, että tärkeintä kuitenkin on itse tuote, eikä imago. Varsinkin kun on näin kalliista tuotteesta kyse, ja kun sen tuotteen ensisijainen tarkoitus (toivottavasti!) on jokin ihan muu kuin statussymbolina oleminen.

        Mikä on auton "itsetarkoitus"?

        Tähän päivään mennessä en ole nähnyt YHTÄÄN AINUTTA MAINOSTA jossa olisi mainostettu autoa sen perimmäisellä käyttötarkoituksella!

        Joten suoritappa sinäkin pieni hetki itsetutkiskelua ja mieti että onko auton perimmäinen tarkoitus esim. 4-veto, VAG konserni, yli 400 Nm, 5 ovinen, metalliväri, automaatti-ilmastointi, jne?

        Auton perimmäinen tarkoitus on siirtää kuljettaja paikasta A paikkaan B. Ei adjektiivejä, tunteita tai mitään muutakaan. Siis kyseessä on tapahtuma: siirtyminen. Ja tämä on auton perimmäinen tarkoitus.

        VIIMEISEN 100 VUODEN AIKANA YHTÄÄN AINUTTA AUTOA EI OLE MAINOSTETTU SEN PERIMMÄISELLÄ TARKOITUKSELLA VAAN AUTOJA MAINOSTETAAN VAIN TUNTEISIIN PERUSTUEN! AINA!

        Jaguar tekee sen mainostamisen vain vähän kapeammalle kohdeyleisölle kuin keskimäärin muut. Jos mainos ja sen fiilis ei iske, niin vaihda merkkiä veli hyvä!


    • kohderyhmää

      joten selailepa vaan niitä tojotamainoksia ; -)

    • McQueen-vainaja ratissa

      SE VASTA MAUTON OLI.

      • ------------------

        Palvovat jonkun ketjupolttaja-juopon ruumista niin paljon että laittavat sen uuden mustangin sisään haisemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe