Maataloustukien julkisuus

Kun Oiva ja Keris ovat ihmetelleet maataloustukien julkistamisen mielekkyyttä, niin tässä yksi hyvä syy lisää julkistamisen perusteeksi.

Kansalaisten on hyvä tietää, moniko kansanedustaja ja ketkä päättävät omassa asiassaan, kun tehdään päätöksiä maataloustuista. Kansanedustajien saamat maataloustuet tulevat näin julkisiksi. On mahdollista esim. laskea, kuinka paljon maatalousministeri Juha Korkeaoja on saanut kansanedustaja-aikanaan maataloustukia eli yhteiskunnan avustuksia yhteensä. Kyllä siinä tietysti silloin on kiusaus puoltaa tukia, jos on omakin lehmä ojassa.

75

2385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei muuta iloa

      Haluaisin saada sinunkin saamasi, meidän muiden rahoista maksetut, etuudet julkisiksi.

      Esimerkiksi eläkettä joudumme me työssäkäyvät sulle maksamaan vaikka emme tunne sinua. Vetäisisit itsesi vaan kiikkuun niin olisi kaikille parasta.

      • Ymmärrän kyllä, että sinua kismittää, että kulutan eläkkeessäni sinunkin ansaitsemiasi euroja. Se suorastaan hivelee mieltäni. Tsoin voin lohduttaa sinua sillä, että olen itse aikani maksanut aika paljon veroja, paljon enemmän kuin moni muu eli keskimääräistä selvästi enemmän. Eli kyllä minäkin olen siis sinu lapsilisäni maksuun osallistunut enkä ole siitä pahoillani, vaikka tulos nyt ei ehkä kaikkia laatukriteerejä vastaakaan.


      • hirvittävää...
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä, että sinua kismittää, että kulutan eläkkeessäni sinunkin ansaitsemiasi euroja. Se suorastaan hivelee mieltäni. Tsoin voin lohduttaa sinua sillä, että olen itse aikani maksanut aika paljon veroja, paljon enemmän kuin moni muu eli keskimääräistä selvästi enemmän. Eli kyllä minäkin olen siis sinu lapsilisäni maksuun osallistunut enkä ole siitä pahoillani, vaikka tulos nyt ei ehkä kaikkia laatukriteerejä vastaakaan.

        jos sinä, per....n kekkuli elät kovin vanhaksi, kun me joudutaan maksamaan sinun eläkkeesi!


      • veronmaksajien rahoilla
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä, että sinua kismittää, että kulutan eläkkeessäni sinunkin ansaitsemiasi euroja. Se suorastaan hivelee mieltäni. Tsoin voin lohduttaa sinua sillä, että olen itse aikani maksanut aika paljon veroja, paljon enemmän kuin moni muu eli keskimääräistä selvästi enemmän. Eli kyllä minäkin olen siis sinu lapsilisäni maksuun osallistunut enkä ole siitä pahoillani, vaikka tulos nyt ei ehkä kaikkia laatukriteerejä vastaakaan.

        ja melkoisen heikkoa työsuoritusta vastaan. Ainakin näillä palstoilla kirjoitustesi älyllinen taso on hieman kyseenalainen.

        Paljon kirjoitusta mutta vähän tietoa.


      • Kupruntekijä...
        veronmaksajien rahoilla kirjoitti:

        ja melkoisen heikkoa työsuoritusta vastaan. Ainakin näillä palstoilla kirjoitustesi älyllinen taso on hieman kyseenalainen.

        Paljon kirjoitusta mutta vähän tietoa.

        Jos hänentasoisensa tuomari olisi puolustusasianajana, niin se olisi sama siunata itsensä ja mennä suoraan linnaan!


      • veronmaksajien rahoilla kirjoitti:

        ja melkoisen heikkoa työsuoritusta vastaan. Ainakin näillä palstoilla kirjoitustesi älyllinen taso on hieman kyseenalainen.

        Paljon kirjoitusta mutta vähän tietoa.

        Minun palkkani on maksettu veronmaksajien rahoilla, mutta myös kuluttajien rahoilla. Kokemusta on siis kummastakin. Näiden tahojen rahoilla kai jokaisen palkat maksetaan.

        Missähän kohdin tietoni ovat vähäiset? Se ettet pysty parempaan kertoo asiasta enemmän kuin tuhat sanaa, jotka sinulta ovat jääneet perusteina uupumaan. Olet varmaan se kirjoittaja, joka kehui älyllistään tasoaan oikein mitatun, oliko se nyt 69 tai niillä main.


      • Wiljami_
        hirvittävää... kirjoitti:

        jos sinä, per....n kekkuli elät kovin vanhaksi, kun me joudutaan maksamaan sinun eläkkeesi!

        ...kun marssii verotoimistoon katsomaan verotustietoja. Monissa tapauksissa nämäkin tiedot julkaistaan jo ns. juorukalentereissa.


    • mitenkään...

      maanviljelijän saamiin vuositulojen määrään.
      Sitäpaitsi, sehän on julkista tietoa, aivan kuten lapsilisienkin määrä, sinä voit itse laskea paljonko 18 karjuvasta kakarasta saa lapsilisää! :))

      • Kansanedustaja Karjulan lapsille maksetut lapsilisät on helppo laskea. Maataloustuet ovat sen sijaan niin moninaiset ja eri perusteilla myönnetyt, että niiden laskeminen on ulkopuoliselle jokseenkin mahdoton tehtävä. Juuri sen takia ministeri Korkeaoja on nyt ilmoittanut, että maatalousrekisterisäännöksiä muutetaan, jotta saadaan selvä ja yhdenmukainen tieto.


      • käsitä..
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kansanedustaja Karjulan lapsille maksetut lapsilisät on helppo laskea. Maataloustuet ovat sen sijaan niin moninaiset ja eri perusteilla myönnetyt, että niiden laskeminen on ulkopuoliselle jokseenkin mahdoton tehtävä. Juuri sen takia ministeri Korkeaoja on nyt ilmoittanut, että maatalousrekisterisäännöksiä muutetaan, jotta saadaan selvä ja yhdenmukainen tieto.

        että, ketä se voisi kiinnostaa?
        Ehkä jotain sairaan mielikuvituksen omaavaa byrokraattia.


      • niille jotka asioista tietävät
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kansanedustaja Karjulan lapsille maksetut lapsilisät on helppo laskea. Maataloustuet ovat sen sijaan niin moninaiset ja eri perusteilla myönnetyt, että niiden laskeminen on ulkopuoliselle jokseenkin mahdoton tehtävä. Juuri sen takia ministeri Korkeaoja on nyt ilmoittanut, että maatalousrekisterisäännöksiä muutetaan, jotta saadaan selvä ja yhdenmukainen tieto.

        kyseessä on erityisen helppo asia.

        Miksi muuten kirjoittelet jatkuvasti keskustavastaisia hölynpölykirjoituksiasi, kun et oikeastaan mistään asiasta mitään tiedä?

        Olen huolissani myös siitä, jos todellakin olet toiminut asianajajana! Eipä ole tainnut ammattitaitoa olla.

        Suuri epäilys on, että olet pelkkä ulosottoapulainen ja Förstin kaltaisia mummoja ja pappoja kiusaamassa.


      • käsitä.. kirjoitti:

        että, ketä se voisi kiinnostaa?
        Ehkä jotain sairaan mielikuvituksen omaavaa byrokraattia.

        Kansanvaltaisesta järjestelmä moniakin ihmisiä kiinnostaa tai ainakin luulisi kiinnostavan, miten heidän rahojaan käytetään. Erityisen mielenkiintoiseksi asian tekee se, että päättäjissä on paljon niitä, jotka näillä maataloustukipäätöksillä siirtävät verinmaksajien rahoja itselleen.

        Tosi sairasta, eikö vain.


      • Kanerva.
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kansanvaltaisesta järjestelmä moniakin ihmisiä kiinnostaa tai ainakin luulisi kiinnostavan, miten heidän rahojaan käytetään. Erityisen mielenkiintoiseksi asian tekee se, että päättäjissä on paljon niitä, jotka näillä maataloustukipäätöksillä siirtävät verinmaksajien rahoja itselleen.

        Tosi sairasta, eikö vain.

        ..kun sinne sinun kalloon ei uppoa se,että ne sinun ja minun sekä viljelijöiden ym. maksamat vero tai tukirahat menee köyhien auttamiseen niille se ruuan hinta merkitsee paljon mutta ei meille yhtään mitään.


      • mielenkiintoista.
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Kansanvaltaisesta järjestelmä moniakin ihmisiä kiinnostaa tai ainakin luulisi kiinnostavan, miten heidän rahojaan käytetään. Erityisen mielenkiintoiseksi asian tekee se, että päättäjissä on paljon niitä, jotka näillä maataloustukipäätöksillä siirtävät verinmaksajien rahoja itselleen.

        Tosi sairasta, eikö vain.

        sillä tuolla perusteella sitten pitäisi pistää julkiseksi aika monta muutakin tulonsiirtoa, sillä onhan eduskunnassa monen eri alan edustajia. Ajatusmallisi mukaan on erittäin kiinostavaa ketä kannattaa esim. lapsilisien nostoa, siinähän myös päätetään rahavirroista joita päätöksentekijä saa myös mahdollisesti itse.

        Suoraan sanoen perustelu on ontuva jos paljon suurempien rahavirtojen käsittely jätetään tekemättä.
        PS. olemme EU:n jäsen ja toimimme sen sääntöjen mukaan.


      • mielenkiintoista. kirjoitti:

        sillä tuolla perusteella sitten pitäisi pistää julkiseksi aika monta muutakin tulonsiirtoa, sillä onhan eduskunnassa monen eri alan edustajia. Ajatusmallisi mukaan on erittäin kiinostavaa ketä kannattaa esim. lapsilisien nostoa, siinähän myös päätetään rahavirroista joita päätöksentekijä saa myös mahdollisesti itse.

        Suoraan sanoen perustelu on ontuva jos paljon suurempien rahavirtojen käsittely jätetään tekemättä.
        PS. olemme EU:n jäsen ja toimimme sen sääntöjen mukaan.

        Lapsilsien määrä selville saaminen on yksinkertainen laskutehtävä. Jos kansanedustjalla on yksi lapsilisään oikeutettu lapsi, tämä saa reilut 1000 euroa vuodessa lapsilisää. Kun maataloustukia voi saada kymmeniä tuhansia euroja vuodessa, liikumme tässä aivan eri suuruusluokassa. Lapsilisät eivät siten ainakaan ole saajalleen suurempi rahavirta kuin maataloustuki.

        Ketään tuskin erityisemmin kiinostaakaan tavallisen maaseudulla asuvan ja kokopäiväistä vilejlyä harjoittavan tukimäärät. Kansanedustajien, ökyisäntien ja kartanonherrojen tuet ovat sitä vastoin hyvä tietää.


      • paljon muitakin
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Lapsilsien määrä selville saaminen on yksinkertainen laskutehtävä. Jos kansanedustjalla on yksi lapsilisään oikeutettu lapsi, tämä saa reilut 1000 euroa vuodessa lapsilisää. Kun maataloustukia voi saada kymmeniä tuhansia euroja vuodessa, liikumme tässä aivan eri suuruusluokassa. Lapsilisät eivät siten ainakaan ole saajalleen suurempi rahavirta kuin maataloustuki.

        Ketään tuskin erityisemmin kiinostaakaan tavallisen maaseudulla asuvan ja kokopäiväistä vilejlyä harjoittavan tukimäärät. Kansanedustajien, ökyisäntien ja kartanonherrojen tuet ovat sitä vastoin hyvä tietää.

        ammattiryhmiä joiden ansioita säädellään eduskunnassa. Ja he ovat siellä sitten päättämässä omasta tulomuodostuksestaan olisi ihan mukava tietää kunkin edustajan mahdolliset hyödyt päätöksistä eikö vain?

        PS. jos M.O.T pystyi laskemaan korkeaojan tuet niin yhtälailla ne pystyvät laskemaan vaikka helsingin yliopiston saamat EU tuet tai jonkun muun vastaavan tahon. Varsinkin jos halu on vain tietää juuri noiden tahojen tuet


    • Jaba_43

      ...se on vain seuraus, siitä, että avoimmuus on pääasia.

    • Mielipideroskapankki

      Tämä sama logiikka toimii myös esim. lapsilistä päätettäessä?

    • jossain lehdessä

      julkaistaan aakkosjärjestyksessä tuensaajat aina 10 ekeen saakka. Itte elän täyspäiväisesti karjataloudesta. Mutta sitten nämä ns. perseennuolijat, jotka salaa maksaa myeliä (vapaaehtoista) ja samalla kuuluvat liitton. Pahoin pelkään, että lehdistössä listataan top 100 ja kunnittain top 10, eli päätoimiset viljelijät, pois lukien öky rikkaat, niitä kuitenkaan karehtimatta ( niille maanvuljelys pysyis harrastuksena vaikka tuet lamautettaisiin).

      Sivutoimiset lottokuponki-täyttelijät taas, pahoin pelkään, pääsee ns. koiraveräjästä. Eli paskanjauhanta ja Juudas-mentaliteetti jatkuu liiton alaisella työpaikalla!

      • toimeentulotuet

        ja asumistuet julkisiksi,totta kai


      • Ennenhän lehdissä julkaistiin vuosittain maakunnan parhaiden lehmien tuotantolukuja, joten mikseipä nykyään ainakin eniten tukea saavien isäntien ja maatilayhtymien lukuja?

        Sillä ei kai ole mitään merkitystä, saako tuen sivutoimisesta vai päätoimisesta viljelystä (kukapa ne erottaisi toisistaan), mutta kun tukimuotoja on monia, niin julkaistaanko luvut tukimuodottain vai lasketaanko luvut yhteen?

        Ilman muuta olisi hienoa, jos jopa kaikkien viljelijöiden tiedot julkaistaisiin. Sivuja tulisi paljon enemmän kuin kunniamerkin ja sotilasylennyksen saajista tulee sivuja itsenäisyyspäivän Hesariin.

        Tai sitten joku perustaa tuensaajien nimien julkaisemista varten oman lehden aluepainoksineen Veropörssin tapaan. MTK:han voisi sillä kerätä rahat pois uteliailta kaupunkilaisilta ja jakaa voitot viljelijöille?


      • toimeentulotuet kirjoitti:

        ja asumistuet julkisiksi,totta kai

        Vuokralaisten keskusliitolle vinkiksi, että asumistuen saajienkin nimien julkaisemista varten voisi perustaa oman lehden.


      • niin aina
        toimeentulotuet kirjoitti:

        ja asumistuet julkisiksi,totta kai

        Asumistuki ja toimeentulotuki ovat julkisia. Kuka tahansa näkee ne vaikka KELA:n nettisivuilta. Sieltä pystyy laskemaan kuinka paljon mitäkin tukea saisi, jos olisi sen tarpeessa.


    • Wiljami_

      ...logiikka on kestämätön. Esimerkiksi nykyisin voisi yritykset vedota maataloustukiin ja vaatia yritystuetkin salaisiksi. Kansalaiset saisivat tietoonsa ainoastaan että yritystukia olisi maksettu miljardi euroa. Ei olisi mitän tietoa, mille yrityksille poliitikot olisivat tuet maksaneet. Kaiken maailman juhantalot olisivat näin voineet antaa tukia itselleen ja vedota päälle salaisuussäännöksiin.

      Oivahan on moneen kertaan toistanut, että maanviljelijät ovat yrittäjiä. Miksi joillakin yrittäjillä pitäisi olla sellaisia etuoikeuksia, että he saavat tukensa salaisina.

      Annelli jäätteenmäkikin sanoi aikanaan, että kansalaisilla on oikeus tietää asioista ja niitä ei saa salailla. Eikö niin, Oiva?

      • miten mot:n

        toimittaja pystyi laskemaan nyk. Maatalousministerin tuet jos ne ovat salaisia?

        Niin ehkäpä toimittaja osaa itse ottaa asiioista selvää, eikä tarvitse siihen muiden apua


    • oivahärkönen

      ... aina päätöksiä, jotka koskettavat myös heitä henkilökohtaisesti: useimmat veroratkaisut, sosiaalipolitiikka, koulutus, siltarummut, kansanedustajien ja muutkin eläkkeet, hallinnon uudistukset, maatalouspolitiikka, talouspolitiikka jne. Maataloustuet ovat yksi osa maatalous- ja talouspolitiikkaa ja kansanedustajien se on tehtävä, vaikka se koskisi aivan suoraankin osaa kansanedustajista.

      Kyllä opettajakansanedustajakin tekee ratkaisun omassa asiassaan, kun päätetään opettajien eduista ja asemasta. Samoin kansanedustaja joka omistaa varustamiyhtiötä, (vaikkapa pörssin kautta, joita on edustajissa varmasti paljon) kun päätetään merenkulun tukemisesta.

      • oivahärkönen

        Maataloustuissa on vielä kysymys siitä, että ne ei koske oikeastaan suoranaisesti viljelijöitä. Siinähän vain päätetään siitä, minkä osan yhteikunta haluaa maksaa elintarvikkeiden tuotantokustannuksista. Näiden tukien määräytymisperusteet ovat aivan kokonaan muita kuin viljelijään liittyviä, kuten: ruuan kuluttajhinnan alentaminen, tietyn omavaraisuuden turvaaminen, työllisyysmaataloudessa ja elintarviketeollisuudessa, aluepolitiikka, maisemanhoito jopa puhtaan kotimaisen ruuan varmistaminen.


      • järjestelmästään
        oivahärkönen kirjoitti:

        Maataloustuissa on vielä kysymys siitä, että ne ei koske oikeastaan suoranaisesti viljelijöitä. Siinähän vain päätetään siitä, minkä osan yhteikunta haluaa maksaa elintarvikkeiden tuotantokustannuksista. Näiden tukien määräytymisperusteet ovat aivan kokonaan muita kuin viljelijään liittyviä, kuten: ruuan kuluttajhinnan alentaminen, tietyn omavaraisuuden turvaaminen, työllisyysmaataloudessa ja elintarviketeollisuudessa, aluepolitiikka, maisemanhoito jopa puhtaan kotimaisen ruuan varmistaminen.

        Sosialistit haluavat syyttää toisia tekemistään virheistä.

        EU:n tukiaispolitiikka on sosialistilähtöistä juuri tuon kuluttajahinnan alentamisen motiivin suhteen.

        Sitäpaitsi, mielipidepankin avaus ei kuulu lainkaan palstan aihepiiriin. Se on taas pelkkää vittuilua ilman asiatietoa.


      • Wiljami_
        oivahärkönen kirjoitti:

        Maataloustuissa on vielä kysymys siitä, että ne ei koske oikeastaan suoranaisesti viljelijöitä. Siinähän vain päätetään siitä, minkä osan yhteikunta haluaa maksaa elintarvikkeiden tuotantokustannuksista. Näiden tukien määräytymisperusteet ovat aivan kokonaan muita kuin viljelijään liittyviä, kuten: ruuan kuluttajhinnan alentaminen, tietyn omavaraisuuden turvaaminen, työllisyysmaataloudessa ja elintarviketeollisuudessa, aluepolitiikka, maisemanhoito jopa puhtaan kotimaisen ruuan varmistaminen.

        eivät suoranaisesti koske viljelijöitä, niin miksi MTK vastustaa tukien julkistamista? Mitä nuo tukiasiat sitten MTK:lle kuuluvat?

        Ja tuo ruoan kuluttajanhinnan alentamiseen liittyvä järjestelmä poistettiin 50 vuotta sitten. Järjestelmän poistuttua hinta nousi. Turha sinun on siihen vedota. Kas kun et puhu sota-ajan ruokakorteista.


      • Wiljami_
        järjestelmästään kirjoitti:

        Sosialistit haluavat syyttää toisia tekemistään virheistä.

        EU:n tukiaispolitiikka on sosialistilähtöistä juuri tuon kuluttajahinnan alentamisen motiivin suhteen.

        Sitäpaitsi, mielipidepankin avaus ei kuulu lainkaan palstan aihepiiriin. Se on taas pelkkää vittuilua ilman asiatietoa.

        ...liittyvä virhe poistetaan? (Jopas kepuhihhulilta loppuikin ehdotukset)


      • ja hinnat ylös!
        Wiljami_ kirjoitti:

        ...liittyvä virhe poistetaan? (Jopas kepuhihhulilta loppuikin ehdotukset)

        Asiassa on olemassa ratkaisu.
        -valtion bufferit
        -maataloustuotteiden futuurit
        -tuotantokustannusten mukaiset markkinat, jonne ei sallita tukiaisilla tuotettua halpatuontia.


      • Wiljami_
        ja hinnat ylös! kirjoitti:

        Asiassa on olemassa ratkaisu.
        -valtion bufferit
        -maataloustuotteiden futuurit
        -tuotantokustannusten mukaiset markkinat, jonne ei sallita tukiaisilla tuotettua halpatuontia.

        Koskas kepu tai MTK on tällaisia asioita esittänyt?


      • taas ymmärtää
        Wiljami_ kirjoitti:

        eivät suoranaisesti koske viljelijöitä, niin miksi MTK vastustaa tukien julkistamista? Mitä nuo tukiasiat sitten MTK:lle kuuluvat?

        Ja tuo ruoan kuluttajanhinnan alentamiseen liittyvä järjestelmä poistettiin 50 vuotta sitten. Järjestelmän poistuttua hinta nousi. Turha sinun on siihen vedota. Kas kun et puhu sota-ajan ruokakorteista.

        väärin.
        Hintasäännöstely tosiaankin purettiin ja kun hinnat meinasivat aiheellisesti ruveta nousemaan pistettiin pystyyn yleislakko hintojen nousun estämiseksi (mainitaan jopa SAK:n sivuillta merkittäväksi saavutukseksi).
        Tuo tarkoitti sitä että hintoja piti yhteikuntarauhan vuoksi jollakin muulla tavoin pitää keinotekoisesti alhaalla.

        Lainaus SAK:N sivuilta: "Maataloustuotteiden hinnankorotus johtaa yleislakkoon."

        Kysymys: onko jonkun muun alan hinnannousuja pyritty estämään yleislakolla?
        Itse en muista sellaista tapahtuneen..


      • Sittenhän olet samalla kannalla kanssasi. Läpinäkyvyyttä pitää lisätä, jotta kaikenlainen omanvoitonpyynti motiivina tulee julki.


      • oivahärkönen
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Sittenhän olet samalla kannalla kanssasi. Läpinäkyvyyttä pitää lisätä, jotta kaikenlainen omanvoitonpyynti motiivina tulee julki.

        ... avauksesi, että koko asetelman olit tehnyt väärin. Aloit syyttää viljelijäkansanedustajia siitä, että ovat päättämässä itselleen tukiaisia. Havaitsin heti, että edustajat ovat käytännössä aina päättämässä asioista, jotka koskevat myös heitä itseään. Muullakin tavalla oli helppo panna kirjoitustasi halvalla. Sinun ei kannattaisi olla noin varomaton. Vastauksessasi puhut läpinäkyvyyden lisäämisestä. Sitä on eduskunta- ja hallitustyössä aivan riittävästi. Ministerit ja kansanedustajat ilmoittavat taustansa ja kytkentänsä. Mutta eivät he yleisellä tasolla voi jättäytyä päätöksenteosta, sillä kaikki asiat koskevat jotenkin myös heitä. Myöskin hallituksen esitykset eduskunnalle ja täysistuntokäsittely ovat julkisia.

        Erikoisesti neuvon sinuua välttämään jatkuvaa sekaantumista maatalous- ja maataloustukiaisasioihin, joista et näytä ymmärtävän vieläkään mitään - tai kyllä sinä ymmärrät, mutta jatkat propagandaasi luottaen väärään uskoosi, että valtaosa lukijoista ei ymmärrä.

        Myöskin työmarkkinakysymykset ovat sinulle vaikeita, sillä olet myös niin kova sdp-sak-lainen, ettet myöskään niistä asioista pysty muuta kuin toistamaan ihlaisten ja heinäluomien kantoja.


      • oivahärkönen kirjoitti:

        ... avauksesi, että koko asetelman olit tehnyt väärin. Aloit syyttää viljelijäkansanedustajia siitä, että ovat päättämässä itselleen tukiaisia. Havaitsin heti, että edustajat ovat käytännössä aina päättämässä asioista, jotka koskevat myös heitä itseään. Muullakin tavalla oli helppo panna kirjoitustasi halvalla. Sinun ei kannattaisi olla noin varomaton. Vastauksessasi puhut läpinäkyvyyden lisäämisestä. Sitä on eduskunta- ja hallitustyössä aivan riittävästi. Ministerit ja kansanedustajat ilmoittavat taustansa ja kytkentänsä. Mutta eivät he yleisellä tasolla voi jättäytyä päätöksenteosta, sillä kaikki asiat koskevat jotenkin myös heitä. Myöskin hallituksen esitykset eduskunnalle ja täysistuntokäsittely ovat julkisia.

        Erikoisesti neuvon sinuua välttämään jatkuvaa sekaantumista maatalous- ja maataloustukiaisasioihin, joista et näytä ymmärtävän vieläkään mitään - tai kyllä sinä ymmärrät, mutta jatkat propagandaasi luottaen väärään uskoosi, että valtaosa lukijoista ei ymmärrä.

        Myöskin työmarkkinakysymykset ovat sinulle vaikeita, sillä olet myös niin kova sdp-sak-lainen, ettet myöskään niistä asioista pysty muuta kuin toistamaan ihlaisten ja heinäluomien kantoja.

        Esität aiheettoman syytteen. En ole syyttänyt viljelijäkansanedustajia siitä, että he ovat päättämässä omassa asiassaan. Riittää, kun tämä kytkentä tuodaan kristillinkirkkaasti julki. Maataloustukien julkisuus kertoo juuri siitä, kuinka paljon kukin kansanedustaja saa taloudellista hyötyä maataloutuista.

        Kepussa on paljon sellaista henkeä, että ehdotaan tavallasi välttämään puuttumasta joihinkin asioihin, joita ei halua ymmärtää kuten kepulainen ne ymmärtää. Se on demokratian ääretöntä halventamista, mutta ei kovin yllättävää kepulaisen suusta kuultuna. Maksajat vaietkoon seurakunnassa on oivallinen resepti, eikös juu.


      • kirkkaasti selvillä
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Esität aiheettoman syytteen. En ole syyttänyt viljelijäkansanedustajia siitä, että he ovat päättämässä omassa asiassaan. Riittää, kun tämä kytkentä tuodaan kristillinkirkkaasti julki. Maataloustukien julkisuus kertoo juuri siitä, kuinka paljon kukin kansanedustaja saa taloudellista hyötyä maataloutuista.

        Kepussa on paljon sellaista henkeä, että ehdotaan tavallasi välttämään puuttumasta joihinkin asioihin, joita ei halua ymmärtää kuten kepulainen ne ymmärtää. Se on demokratian ääretöntä halventamista, mutta ei kovin yllättävää kepulaisen suusta kuultuna. Maksajat vaietkoon seurakunnassa on oivallinen resepti, eikös juu.

        jopa paljon paremmin kuin jonkin muun alan edustajan hyöty päätöksestä.

        Voi vai arvailla miten paljon juristit ovat omia palkkioitaan nostaneet eduskunnassa, ilmeisesti hyvin ovat asiansa hoitaneet.

        "Se on demokratian ääretöntä halventamista, mutta ei kovin yllättävää kepulaisen suusta kuultuna. Maksajat vaietkoon seurakunnassa on oivallinen resepti, eikös juu."
        Aikamoisen kanssa ihmisiä halventava lause sinulla, laitako useinkin ihmisiä eri kasteihin?


      • oivahärkönen
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Esität aiheettoman syytteen. En ole syyttänyt viljelijäkansanedustajia siitä, että he ovat päättämässä omassa asiassaan. Riittää, kun tämä kytkentä tuodaan kristillinkirkkaasti julki. Maataloustukien julkisuus kertoo juuri siitä, kuinka paljon kukin kansanedustaja saa taloudellista hyötyä maataloutuista.

        Kepussa on paljon sellaista henkeä, että ehdotaan tavallasi välttämään puuttumasta joihinkin asioihin, joita ei halua ymmärtää kuten kepulainen ne ymmärtää. Se on demokratian ääretöntä halventamista, mutta ei kovin yllättävää kepulaisen suusta kuultuna. Maksajat vaietkoon seurakunnassa on oivallinen resepti, eikös juu.

        ... ettei Korkeaoja saa sitä tukea, vaan hän vain toimii välittäjänä sen ohjautuessa niihin moniin tarkoituksiin, joita varten maataloustuet maksetaan. Tuet ovat vain se osa maataloustuotteiden tuotantokustannukaista, jonka yhteikunta erityisesti sosialistien johdolla on nähnyt hyväksi maksaa. Se ei ole mitään ylimääräistä tukea tuottajayrittäjälle, joiden tulot, siis tuottajahinta ja tukiaiset, ovat niin pieniä, että viljely on varsin huonoa liiketoimintaa.

        Se on johtanut siihen oikeaan kehitykseen, että huonoimmin kannattavat tilat lopettavat vauhtia tuhat tilaa per vuosi. Tämä lopettaminen ei silti aiheuta suuria ongelmia, sillä se tapahtuu usenmiten sukupolven vaihdoksen yhteydessä, kun huonosti kannattavalle tilalle ei enää löydy jatkajaa. Eläkkeelle jäävä viljelijä myy tilansa elinkelpoiselle naapurilleen tai metsittää pellot.


    • heh-heh..,,....

      ...avaajalla. Typerää kertakaikkiaan.Sossuhöppänä on kuin harakka tervatulla katolla, kun nokka irtoaa, niin pyrstö tarttuu. Ja jalat ovat jo pikeytyneet aiheeseen lopullisesti, räksyttämään vielä pystyy sekavin sana kääntein.

      • Uusi-Ukki

        Kun avaaja tekee asiallisen aloitteen, niin sinunlaiset hehettäjät alkavat tosissaan Vittuilla, ja arvostella avaajaa tietämättömäksi hölmöksi. Kuitenkin me suurin, toistan me suurin lukijamäärä, jotka ovat seuranneet, tämän avaajan kannanottoja, olemme ehdottomasti sitä mieltä, että avaaja on Kirkkaasti tämän palstan " Kunkku", niin tieto kuin kirjoitustaito puolellakin.

        Kyllä tavallinen taavikin käsittää, kun avaajan tekstiä lukee, mistä siinä on kulloinkin kysymys, mutta nämä " Saatanan maahiset, paremmin tuun ja sanon", alkavat tulkuttaa asiattomuuksia, Puolueensa onneksi ja menestykseksi, luulempa kuitenkin, että tuolla räkytyksellä on päinvastainen vaikutus, mitä he luulevat aikaansaavansa.

        Minä jo ikänikin puolesta, ja tämän kirjoitustaitoni puuttellisuuden takia en pysty asioita julkituomaan haluamallani tavalla.

        Mutta ymmärrän kyllä lukemaani, ja huomaan kuka kirjoittaa asiaa, eikä jotain Kepulaista paskanjauhantaa.Kun aiemmin kehuin Korhosen tekstiä ja ajatuksia, niin nämä Kepulit, laittoivat minut Korhosen perskarvoihin, pyydän älkää enää asettako minua avaajan perskarvoihin, minähän joutuisin TULONJAKOPOLITIIKAN EPÄREHELLISELLE TIELLE.?????


      • tervemenoa vaan
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun avaaja tekee asiallisen aloitteen, niin sinunlaiset hehettäjät alkavat tosissaan Vittuilla, ja arvostella avaajaa tietämättömäksi hölmöksi. Kuitenkin me suurin, toistan me suurin lukijamäärä, jotka ovat seuranneet, tämän avaajan kannanottoja, olemme ehdottomasti sitä mieltä, että avaaja on Kirkkaasti tämän palstan " Kunkku", niin tieto kuin kirjoitustaito puolellakin.

        Kyllä tavallinen taavikin käsittää, kun avaajan tekstiä lukee, mistä siinä on kulloinkin kysymys, mutta nämä " Saatanan maahiset, paremmin tuun ja sanon", alkavat tulkuttaa asiattomuuksia, Puolueensa onneksi ja menestykseksi, luulempa kuitenkin, että tuolla räkytyksellä on päinvastainen vaikutus, mitä he luulevat aikaansaavansa.

        Minä jo ikänikin puolesta, ja tämän kirjoitustaitoni puuttellisuuden takia en pysty asioita julkituomaan haluamallani tavalla.

        Mutta ymmärrän kyllä lukemaani, ja huomaan kuka kirjoittaa asiaa, eikä jotain Kepulaista paskanjauhantaa.Kun aiemmin kehuin Korhosen tekstiä ja ajatuksia, niin nämä Kepulit, laittoivat minut Korhosen perskarvoihin, pyydän älkää enää asettako minua avaajan perskarvoihin, minähän joutuisin TULONJAKOPOLITIIKAN EPÄREHELLISELLE TIELLE.?????

        Miksi roikkua perskarvoissa kummallakaan puolella?

        Mene vaan reilusti sinne missä tunnelin päästä ei valoa näy.


      • Uusi-Ukki
        tervemenoa vaan kirjoitti:

        Miksi roikkua perskarvoissa kummallakaan puolella?

        Mene vaan reilusti sinne missä tunnelin päästä ei valoa näy.

        Perskarvoista vaan puhutaan, kun pitäisi asioista puhua, kirjoitin äsken pitkän jutun, kehuen avaajaa, ja opetin loanheittäjiä oikealle tielle.

        Kävi niin kun lähetin tekstini eteenpäin, tuli punaisella, että Uusi-Ukki on jo käytössä, aloin muuttaa nimimerkiä, silloin läksi koko teksti taivahan tuuliin. Olen vuoren varma, että kirjoitin omalla nikilläni, siinä oli ilmeisesti ylläpidon mielestä sanottu asiat liian suoraan.

        Pyydänkin nyt löytyisikö se kirjoitukseni joltakin levyltä johon se kuulemani mukaan tallentuu, minulla ei taidot riitä sitä etsimään, ATTAKAA HYVÄT IHMISET???


      • luotat...
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Perskarvoista vaan puhutaan, kun pitäisi asioista puhua, kirjoitin äsken pitkän jutun, kehuen avaajaa, ja opetin loanheittäjiä oikealle tielle.

        Kävi niin kun lähetin tekstini eteenpäin, tuli punaisella, että Uusi-Ukki on jo käytössä, aloin muuttaa nimimerkiä, silloin läksi koko teksti taivahan tuuliin. Olen vuoren varma, että kirjoitin omalla nikilläni, siinä oli ilmeisesti ylläpidon mielestä sanottu asiat liian suoraan.

        Pyydänkin nyt löytyisikö se kirjoitukseni joltakin levyltä johon se kuulemani mukaan tallentuu, minulla ei taidot riitä sitä etsimään, ATTAKAA HYVÄT IHMISET???

        ennemmin johonkin muuhun puolueeseen, kuin keskustaan niin miksi et mene sen puolueen palstalle vaatimaan sitä tukijaisten poistamista?

        Vai onko sinulla semmoinen käsitys että, esim. demarit ei voi tai halua tehdä asiassa mitään?


      • Taasen ne nähtiin
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun avaaja tekee asiallisen aloitteen, niin sinunlaiset hehettäjät alkavat tosissaan Vittuilla, ja arvostella avaajaa tietämättömäksi hölmöksi. Kuitenkin me suurin, toistan me suurin lukijamäärä, jotka ovat seuranneet, tämän avaajan kannanottoja, olemme ehdottomasti sitä mieltä, että avaaja on Kirkkaasti tämän palstan " Kunkku", niin tieto kuin kirjoitustaito puolellakin.

        Kyllä tavallinen taavikin käsittää, kun avaajan tekstiä lukee, mistä siinä on kulloinkin kysymys, mutta nämä " Saatanan maahiset, paremmin tuun ja sanon", alkavat tulkuttaa asiattomuuksia, Puolueensa onneksi ja menestykseksi, luulempa kuitenkin, että tuolla räkytyksellä on päinvastainen vaikutus, mitä he luulevat aikaansaavansa.

        Minä jo ikänikin puolesta, ja tämän kirjoitustaitoni puuttellisuuden takia en pysty asioita julkituomaan haluamallani tavalla.

        Mutta ymmärrän kyllä lukemaani, ja huomaan kuka kirjoittaa asiaa, eikä jotain Kepulaista paskanjauhantaa.Kun aiemmin kehuin Korhosen tekstiä ja ajatuksia, niin nämä Kepulit, laittoivat minut Korhosen perskarvoihin, pyydän älkää enää asettako minua avaajan perskarvoihin, minähän joutuisin TULONJAKOPOLITIIKAN EPÄREHELLISELLE TIELLE.?????

        ... vähä-älyisiä sossu-avaajia nuoleskevalla perskärpäsellä, tai toisaalta hirvikärpäsellä on. No toinen on vinkuwiljami ja toinen on uusi-ukki.


      • Uusi-Ukki
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun avaaja tekee asiallisen aloitteen, niin sinunlaiset hehettäjät alkavat tosissaan Vittuilla, ja arvostella avaajaa tietämättömäksi hölmöksi. Kuitenkin me suurin, toistan me suurin lukijamäärä, jotka ovat seuranneet, tämän avaajan kannanottoja, olemme ehdottomasti sitä mieltä, että avaaja on Kirkkaasti tämän palstan " Kunkku", niin tieto kuin kirjoitustaito puolellakin.

        Kyllä tavallinen taavikin käsittää, kun avaajan tekstiä lukee, mistä siinä on kulloinkin kysymys, mutta nämä " Saatanan maahiset, paremmin tuun ja sanon", alkavat tulkuttaa asiattomuuksia, Puolueensa onneksi ja menestykseksi, luulempa kuitenkin, että tuolla räkytyksellä on päinvastainen vaikutus, mitä he luulevat aikaansaavansa.

        Minä jo ikänikin puolesta, ja tämän kirjoitustaitoni puuttellisuuden takia en pysty asioita julkituomaan haluamallani tavalla.

        Mutta ymmärrän kyllä lukemaani, ja huomaan kuka kirjoittaa asiaa, eikä jotain Kepulaista paskanjauhantaa.Kun aiemmin kehuin Korhosen tekstiä ja ajatuksia, niin nämä Kepulit, laittoivat minut Korhosen perskarvoihin, pyydän älkää enää asettako minua avaajan perskarvoihin, minähän joutuisin TULONJAKOPOLITIIKAN EPÄREHELLISELLE TIELLE.?????

        Minähän siinä taisin mokata eikä ylläpito, siinähän Uuden Ukin teksti on muuttumattomana, ilman pilkun eikä pisteen muutosta, tahtoo meikämannella tuo tekniikkapuoli pettää mutta ajatus on kirkas, kuin kesäisellä auringolla, vielä kerran nöyrin anteeksipyyntöni. Uuusi- Ukki.


      • Heh heh
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Kun avaaja tekee asiallisen aloitteen, niin sinunlaiset hehettäjät alkavat tosissaan Vittuilla, ja arvostella avaajaa tietämättömäksi hölmöksi. Kuitenkin me suurin, toistan me suurin lukijamäärä, jotka ovat seuranneet, tämän avaajan kannanottoja, olemme ehdottomasti sitä mieltä, että avaaja on Kirkkaasti tämän palstan " Kunkku", niin tieto kuin kirjoitustaito puolellakin.

        Kyllä tavallinen taavikin käsittää, kun avaajan tekstiä lukee, mistä siinä on kulloinkin kysymys, mutta nämä " Saatanan maahiset, paremmin tuun ja sanon", alkavat tulkuttaa asiattomuuksia, Puolueensa onneksi ja menestykseksi, luulempa kuitenkin, että tuolla räkytyksellä on päinvastainen vaikutus, mitä he luulevat aikaansaavansa.

        Minä jo ikänikin puolesta, ja tämän kirjoitustaitoni puuttellisuuden takia en pysty asioita julkituomaan haluamallani tavalla.

        Mutta ymmärrän kyllä lukemaani, ja huomaan kuka kirjoittaa asiaa, eikä jotain Kepulaista paskanjauhantaa.Kun aiemmin kehuin Korhosen tekstiä ja ajatuksia, niin nämä Kepulit, laittoivat minut Korhosen perskarvoihin, pyydän älkää enää asettako minua avaajan perskarvoihin, minähän joutuisin TULONJAKOPOLITIIKAN EPÄREHELLISELLE TIELLE.?????

        Ymmärtääkö itse mitään kunhan kehuu. Heh heh.


    • huru ukko

      ..maataloustukien maksu,ja siirretään tuotanannosta aiheutuneet kustannukset suoraan tuotteen hintaan,johan nähdään kuinka rupee kaupunkilais serkut arvostaa maanviljelijöitä,kun leipä maksaa kympin ja liha kilo parikymppii,eikös tää maataloustuki ole amerikkalaisten keksintö jotta työläis raukat voisivat syödä jokapäivä.siis tuet pois ja hinnat kustannuksia vastaavaksi,

      • !!!!!

        verotustamme, koska valtion ei tarvitse enää maksaa jemmareille!
        Tai annetaan sama raha välitysportaalle, jotta hinta pysyy alhaalla. Välittäjät alkaisivat hommata tuotteet sieltä, missä hinta on alhaalla ja niin ollen turha automaattirahastus jää pois.


    • SoS-dem

      Kahden demarihallituksen olisi ollut mahdollista tehdä maataloustukirekisteristä julkinen, mitään estettä ei julkistamiselle olisi ollut.

      • Uusi-Ukki

        Jos tuhon aikaan olisi näitä muutoksia tehty, Lipponen olisi auttamattomasti vainaa, hänet olisi varmaankin salämurhattu, Kennejyden tapaan, no leikki leikkinä, mutta tuolloin ei ihmiset olleet vielä niin valistuneita, että olisivat ymmärtäneet sen suuren huijauksen, mikä maatalous pitää sisällään.

        Kepun lehdistö ja tiedoitusvälineet, ovat iät ajat rummuttaneet, kuinka meillä suomessa tuotetaan puhdasta ruokkaa, joten siitä kannattaa maksaa maltaita. Ja kuinka muut EU-maat syövät pelkkää paskaa, tällä pelottelupolitiikalla kepulit ovat onnistuneet näinkin pitkälle pitmään Suomen kansaa pimennossa.

        Jos tuotaisiin torjunta aineiden käyttö, Suomen ja muun euroopan käytön määrästä julkisuuteen Suomen maataloustuotteita ei ostaisi kukaan. mitä vastaatte tähän väittämään Maanviljelijät???


      • Politiikkaa
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Jos tuhon aikaan olisi näitä muutoksia tehty, Lipponen olisi auttamattomasti vainaa, hänet olisi varmaankin salämurhattu, Kennejyden tapaan, no leikki leikkinä, mutta tuolloin ei ihmiset olleet vielä niin valistuneita, että olisivat ymmärtäneet sen suuren huijauksen, mikä maatalous pitää sisällään.

        Kepun lehdistö ja tiedoitusvälineet, ovat iät ajat rummuttaneet, kuinka meillä suomessa tuotetaan puhdasta ruokkaa, joten siitä kannattaa maksaa maltaita. Ja kuinka muut EU-maat syövät pelkkää paskaa, tällä pelottelupolitiikalla kepulit ovat onnistuneet näinkin pitkälle pitmään Suomen kansaa pimennossa.

        Jos tuotaisiin torjunta aineiden käyttö, Suomen ja muun euroopan käytön määrästä julkisuuteen Suomen maataloustuotteita ei ostaisi kukaan. mitä vastaatte tähän väittämään Maanviljelijät???

        silloinkun itsellä olisi mahdollisuus asioihin vaikuttaa, ei uskalleta tehdä mitään ja jälkeenpäin omat virheet työnnetäään muiden niskoille.

        Säälittäviä räksyttäjiä koko SaKki.


      • Kaupunkilainen
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Jos tuhon aikaan olisi näitä muutoksia tehty, Lipponen olisi auttamattomasti vainaa, hänet olisi varmaankin salämurhattu, Kennejyden tapaan, no leikki leikkinä, mutta tuolloin ei ihmiset olleet vielä niin valistuneita, että olisivat ymmärtäneet sen suuren huijauksen, mikä maatalous pitää sisällään.

        Kepun lehdistö ja tiedoitusvälineet, ovat iät ajat rummuttaneet, kuinka meillä suomessa tuotetaan puhdasta ruokkaa, joten siitä kannattaa maksaa maltaita. Ja kuinka muut EU-maat syövät pelkkää paskaa, tällä pelottelupolitiikalla kepulit ovat onnistuneet näinkin pitkälle pitmään Suomen kansaa pimennossa.

        Jos tuotaisiin torjunta aineiden käyttö, Suomen ja muun euroopan käytön määrästä julkisuuteen Suomen maataloustuotteita ei ostaisi kukaan. mitä vastaatte tähän väittämään Maanviljelijät???

        ..kuin suuta soittaa jos väität tuollaista niin näytä myös faktoja eli tutkimustuloksia niin voidaan verrata.
        Luuletko sinä ukko,että ne elintarvikkeet,jotka tuodaan esim.euroopasta tai mistä tahansa ovat tuoreita ja puhtaita ilman mitään säilöntäaineita ??

        Eikos ne aina kannata ostaa mahdollisimman läheltä omaa asuinpaikkaa eikä sekoittaa mitään puolue
        aatetta asiaan.

        Ja huom. etkö muista mistä on lähtöisin lähes kaikki ruoka skandaalit viime vuosilta ??


      • vielä...
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Jos tuhon aikaan olisi näitä muutoksia tehty, Lipponen olisi auttamattomasti vainaa, hänet olisi varmaankin salämurhattu, Kennejyden tapaan, no leikki leikkinä, mutta tuolloin ei ihmiset olleet vielä niin valistuneita, että olisivat ymmärtäneet sen suuren huijauksen, mikä maatalous pitää sisällään.

        Kepun lehdistö ja tiedoitusvälineet, ovat iät ajat rummuttaneet, kuinka meillä suomessa tuotetaan puhdasta ruokkaa, joten siitä kannattaa maksaa maltaita. Ja kuinka muut EU-maat syövät pelkkää paskaa, tällä pelottelupolitiikalla kepulit ovat onnistuneet näinkin pitkälle pitmään Suomen kansaa pimennossa.

        Jos tuotaisiin torjunta aineiden käyttö, Suomen ja muun euroopan käytön määrästä julkisuuteen Suomen maataloustuotteita ei ostaisi kukaan. mitä vastaatte tähän väittämään Maanviljelijät???

        poikaisten vinkeet, kun tuolla lailla provoilee!

        Mitä maltaita se esimerkisi maito maksaa, kun se on puolta halvempaa kuin bensa? :))


      • Torjunta-aineiden käytöstä
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Jos tuhon aikaan olisi näitä muutoksia tehty, Lipponen olisi auttamattomasti vainaa, hänet olisi varmaankin salämurhattu, Kennejyden tapaan, no leikki leikkinä, mutta tuolloin ei ihmiset olleet vielä niin valistuneita, että olisivat ymmärtäneet sen suuren huijauksen, mikä maatalous pitää sisällään.

        Kepun lehdistö ja tiedoitusvälineet, ovat iät ajat rummuttaneet, kuinka meillä suomessa tuotetaan puhdasta ruokkaa, joten siitä kannattaa maksaa maltaita. Ja kuinka muut EU-maat syövät pelkkää paskaa, tällä pelottelupolitiikalla kepulit ovat onnistuneet näinkin pitkälle pitmään Suomen kansaa pimennossa.

        Jos tuotaisiin torjunta aineiden käyttö, Suomen ja muun euroopan käytön määrästä julkisuuteen Suomen maataloustuotteita ei ostaisi kukaan. mitä vastaatte tähän väittämään Maanviljelijät???

        eri EU-maissa:

        Suomi 0,5kg/ha
        Ruotsi 0,6kg/ha
        Irlanti 1,3kg/ha
        Tanska 1,4kg/ha
        Espanja 1,9kg/ha
        Saksa 3,2 kg/ha
        Italy 3,8 kg/ha
        Ranska 5,5 Kg/ha
        Englanti 5,6 Kg/ha
        Belgia 10,8 kg/ha
        Hollanti 12,7 kg/ha

        Lähde: Eurostat
        Löytyy esim. www.ateriamestarit.fi/upload/yjxqg_Perunaesite.pdf


    • kirjoittelevat...

      niin höperöitä juttuja että he eivät kehtaa koskaan sanoa, MITÄ PUOLUETTA HE KANNATTAVAT !

      • Mitä itse kannattelet?

        Ja kertaakaan ei Oiva Härkönen ole käynyt kertomassa, mikä on maataloustukien luonne;-)


      • oivahärkönen
        Mitä itse kannattelet? kirjoitti:

        Ja kertaakaan ei Oiva Härkönen ole käynyt kertomassa, mikä on maataloustukien luonne;-)

        ... katsopa tarkemmin.


      • Uusi-Ukki

        Vapautta Veljeyttä Tasarvoisuutta,kuten ennen vanhaan Ranskanmaalla. Satun nyt vaan tietämään, että Suomalainen Kemira yhtiö, perusti Kokkolaan, oliko se nyt maailman suurimman ja tehokkaimman Kasvismyrkky tehtaan. Tehdas on kyllä nyt myyty, jollekin Amerikkalaiselle ylikansalliselle yhtiölle kuten on tapana.

        Minulla oli kunnia tai velvollisuus, vierailla KO-tehtaalla, silloin esittelijä selosti, että vain noin kolme prosenttia tehtaan tutannosta, käytetään kotimaassa, pääosa tuotannosta menee ympäri Eurooppaa,ja Ameriikkaan.

        Muistan kun silloin, eräs kaveri laski että jos kolme prosenttia kuluu kotimaan pikkuviljelmille, niin hänen mukaansa Suomessa ollaan torjunta aineiden käytössä kirkaasti euroopan kärkimaita. Silloin en siihen kiinnittänyt huomiota, nyt kun noista torjunta aineista on alettu enenpi puhumaan, muistin sen kaverin laskelmia.

        Että tälläistä tietoa noista maataloutemme puhtausluuloista. Tällä yritän viestittää, että maamme viljelijäväestö syttäisi meillä kuluttajilla vaikka selvän paskan jos se vain olisi heidän etujensa mukaista.


      • Mitä itse kannattelet?
        oivahärkönen kirjoitti:

        ... katsopa tarkemmin.

        Mutta eihän se ollut se perinteinen vakioselostuksesi maataloustukien luonteesta.


      • SoS-dem
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Vapautta Veljeyttä Tasarvoisuutta,kuten ennen vanhaan Ranskanmaalla. Satun nyt vaan tietämään, että Suomalainen Kemira yhtiö, perusti Kokkolaan, oliko se nyt maailman suurimman ja tehokkaimman Kasvismyrkky tehtaan. Tehdas on kyllä nyt myyty, jollekin Amerikkalaiselle ylikansalliselle yhtiölle kuten on tapana.

        Minulla oli kunnia tai velvollisuus, vierailla KO-tehtaalla, silloin esittelijä selosti, että vain noin kolme prosenttia tehtaan tutannosta, käytetään kotimaassa, pääosa tuotannosta menee ympäri Eurooppaa,ja Ameriikkaan.

        Muistan kun silloin, eräs kaveri laski että jos kolme prosenttia kuluu kotimaan pikkuviljelmille, niin hänen mukaansa Suomessa ollaan torjunta aineiden käytössä kirkaasti euroopan kärkimaita. Silloin en siihen kiinnittänyt huomiota, nyt kun noista torjunta aineista on alettu enenpi puhumaan, muistin sen kaverin laskelmia.

        Että tälläistä tietoa noista maataloutemme puhtausluuloista. Tällä yritän viestittää, että maamme viljelijäväestö syttäisi meillä kuluttajilla vaikka selvän paskan jos se vain olisi heidän etujensa mukaista.

        -satun tietämään...
        -oliko se nyt...
        -jollekkin Amerikkalaiselle...
        -muistan...
        -eräs kaveri...
        -jos kuluu...
        -hänen mukaansa...

        Ja tätä liirum laarumia tämä Pikku-Ukko kutsuu tiedoksi.


      • Wiljami_
        Mitä itse kannattelet? kirjoitti:

        Mutta eihän se ollut se perinteinen vakioselostuksesi maataloustukien luonteesta.

        ...helvetin hauska satu, että sen kuuntelee ihan mielellään aina uudelleen.


      • !!!!!
        SoS-dem kirjoitti:

        -satun tietämään...
        -oliko se nyt...
        -jollekkin Amerikkalaiselle...
        -muistan...
        -eräs kaveri...
        -jos kuluu...
        -hänen mukaansa...

        Ja tätä liirum laarumia tämä Pikku-Ukko kutsuu tiedoksi.

        "olen usein kirjoittanut....."


      • SoS-dem

      • Uusi-Ukki
        SoS-dem kirjoitti:

        -satun tietämään...
        -oliko se nyt...
        -jollekkin Amerikkalaiselle...
        -muistan...
        -eräs kaveri...
        -jos kuluu...
        -hänen mukaansa...

        Ja tätä liirum laarumia tämä Pikku-Ukko kutsuu tiedoksi.

        Keron vain ja vain yksinomaan kokemmaani, asiasta, mikä piru sinua siinä mättää, mitä noilla lausepätkillä haluat sanoa.Käyppä joskus siellä myrkkytehtaalla,niin sinullekin jotakin valkenisi. Äläkä häpäise SOS-DEMIN nimeä vihjaillullasi.

        Ettäkö Kasvismyrkkyjä ei Suomalainen maanviljelijä käytä, sekö olisi sinulle oikeaa tietoa, Voi saatana teidän kanssanne.


      • Olen liikkuva äänestäjä enkä siten kannata uskollisesti mitään puoluetta. Demokratiaan kuuluu asioiden seuraaminen ja parhaimman valinta sen mukaan.

        Muuten luonnehtisin itseäni fordilaiseksi sosialistiksi. Ottakoon siitä selvää, ken haluaa.


      • SoS-dem
        !!!!! kirjoitti:

        "olen usein kirjoittanut....."

        onhan niitä enemmän.

        Ja mikä parasta Pikku-Ukkon epämääräisyydet on suurimmaksi osaksi muiden sanomisia. Jos ns. tieto ei pidäkkään paikkaansa voidaan aina syyttää muita. Kuten me kunnon demarit aina teemme.


      • valkeni...
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Vapautta Veljeyttä Tasarvoisuutta,kuten ennen vanhaan Ranskanmaalla. Satun nyt vaan tietämään, että Suomalainen Kemira yhtiö, perusti Kokkolaan, oliko se nyt maailman suurimman ja tehokkaimman Kasvismyrkky tehtaan. Tehdas on kyllä nyt myyty, jollekin Amerikkalaiselle ylikansalliselle yhtiölle kuten on tapana.

        Minulla oli kunnia tai velvollisuus, vierailla KO-tehtaalla, silloin esittelijä selosti, että vain noin kolme prosenttia tehtaan tutannosta, käytetään kotimaassa, pääosa tuotannosta menee ympäri Eurooppaa,ja Ameriikkaan.

        Muistan kun silloin, eräs kaveri laski että jos kolme prosenttia kuluu kotimaan pikkuviljelmille, niin hänen mukaansa Suomessa ollaan torjunta aineiden käytössä kirkaasti euroopan kärkimaita. Silloin en siihen kiinnittänyt huomiota, nyt kun noista torjunta aineista on alettu enenpi puhumaan, muistin sen kaverin laskelmia.

        Että tälläistä tietoa noista maataloutemme puhtausluuloista. Tällä yritän viestittää, että maamme viljelijäväestö syttäisi meillä kuluttajilla vaikka selvän paskan jos se vain olisi heidän etujensa mukaista.

        Uusi- ukki onkin "keripukki" joka mediakoulutuksen käyneenä tekeytyy tyhmäksi jonkin muun puolueen kannattajaksi kuin keskustan! :))


      • me molemmat
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Olen liikkuva äänestäjä enkä siten kannata uskollisesti mitään puoluetta. Demokratiaan kuuluu asioiden seuraaminen ja parhaimman valinta sen mukaan.

        Muuten luonnehtisin itseäni fordilaiseksi sosialistiksi. Ottakoon siitä selvää, ken haluaa.

        Demareita. Meitä Demareita vierailee tällä palstalla ihan kiitettävästi, kuten myös Kokkareitakin!


      • demareita,
        me molemmat kirjoitti:

        Demareita. Meitä Demareita vierailee tällä palstalla ihan kiitettävästi, kuten myös Kokkareitakin!

        enenpää kuin kokkareitakaan, paljon omilla sivuillanne näykkään.
        Ei taida olla paljon "kavereille" k.o. puolueiden "politiikasta" kertomista.


      • Uusi-Ukki
        demareita, kirjoitti:

        enenpää kuin kokkareitakaan, paljon omilla sivuillanne näykkään.
        Ei taida olla paljon "kavereille" k.o. puolueiden "politiikasta" kertomista.

        teilekin valkenee Kepulireppanat, minä tykkään tällä palstalla ottaa kantaa, koska huomaan tämän palstan kepuleiden olevan Tupailtojen turruttamien aivojen täysin pehmenneen.Kun yksi hokee Kepu on paras Kepu on kaunein (Tanja) mitä helvetin keskustelua tuommoinen on.

        Minä haluan kirjoitta tällä saitilla myös siksi, että teidän Kepulien käsitykset, oikeasta ja väärästä edes jonkinverran selviäisi, kiitän ylläpitoa tästä mahdollisuudesta, kiitos.


      • saanen kysyvästi huomauttaa
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        teilekin valkenee Kepulireppanat, minä tykkään tällä palstalla ottaa kantaa, koska huomaan tämän palstan kepuleiden olevan Tupailtojen turruttamien aivojen täysin pehmenneen.Kun yksi hokee Kepu on paras Kepu on kaunein (Tanja) mitä helvetin keskustelua tuommoinen on.

        Minä haluan kirjoitta tällä saitilla myös siksi, että teidän Kepulien käsitykset, oikeasta ja väärästä edes jonkinverran selviäisi, kiitän ylläpitoa tästä mahdollisuudesta, kiitos.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000020648645

        Tässäkin tulee ilmi.

        Yksinkertaisesti ei mikään, vain väite jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Niin eihän missään muualla kuin Suomessa valmisteta torjunta-aineita ;>

        oikean ja väärän erottaminen ei tosiaankaan kaikilta onnistu ja usein kummallista kyllä ne jotka ovat eniten väärässä pitävät suurinta meteliä


      • Kaupunkilainen
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        teilekin valkenee Kepulireppanat, minä tykkään tällä palstalla ottaa kantaa, koska huomaan tämän palstan kepuleiden olevan Tupailtojen turruttamien aivojen täysin pehmenneen.Kun yksi hokee Kepu on paras Kepu on kaunein (Tanja) mitä helvetin keskustelua tuommoinen on.

        Minä haluan kirjoitta tällä saitilla myös siksi, että teidän Kepulien käsitykset, oikeasta ja väärästä edes jonkinverran selviäisi, kiitän ylläpitoa tästä mahdollisuudesta, kiitos.

        ..totuudessa vaikka sitä en kyllä usko sinulla on kaikki kuulopuheen varassa ja kun tietämme missä sinä kuljet niitä puheita kuuntelemassa niin ei tarvii ihmetellä sinun höpinöitä.

        Tämä sulle ohjeena: Ota asioista totuus selville ennenkuin annat niitä julkisuuteen.
        Ja se totuus on oikeaa tietoa.


      • Uusi-Ukki
        saanen kysyvästi huomauttaa kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000020648645

        Tässäkin tulee ilmi.

        Yksinkertaisesti ei mikään, vain väite jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Niin eihän missään muualla kuin Suomessa valmisteta torjunta-aineita ;>

        oikean ja väärän erottaminen ei tosiaankaan kaikilta onnistu ja usein kummallista kyllä ne jotka ovat eniten väärässä pitävät suurinta meteliä

        Silloin kun Kemira Tämän myrkkytehtaan rakensi, sitä mainosteettiin maailman tehokkaimmaksi, ja suurimmaksi alansa tehtaaksi. kävi kuitenkin niin, että eipä kannata kovin huudella siitä tehokkuudesta, siten asia vaiettiin kuoliaaksi, kuten aroille asioille aina käy. Nythän Kemira pesi kätensä ja myi tehtaan Amerikkalaisille, siitä tiedotettiin ainakin Kemiran julkaisussa, joka minullekin tulee.

        Muun maailman torjuntatehtaista minulla ei ole tietoa, onhan niitä tietenkin ympäri Eurooppaa,kun kerron asiasta josta jotakin tiedän, sinä väität minun pitävän meteliä asiasta jota en tunne, mutta kun nyt sattumalta tämä homma on hanskassani.

        Jotta saisit sielullesi rauhan, kerron sinua tyydyttävän ratkaisun, näihin myrkynkäyttöihinSuomessa. Suomalainen Maanviljelijä käyttää vain luonnon tuoteita kasvattaessaan meille kuluttajille, pottuja sekä muita maalaistuotteita joita päivittäin nautimme.

        Isäntä ja emäntä käyvät joka ainoa aamu, tyhjentämässä itsensä pellonreunalla, laskien sinne sakeat ja vetelät ulostuksensa, Sumen Maanviljelijä ei käytä Kasvinsuojelumyrkkyjä, ja tämä on Kepukansan totuus, tässä sinulle totuudenpuhuja.


      • SoS-dem
        saanen kysyvästi huomauttaa kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000020648645

        Tässäkin tulee ilmi.

        Yksinkertaisesti ei mikään, vain väite jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
        Niin eihän missään muualla kuin Suomessa valmisteta torjunta-aineita ;>

        oikean ja väärän erottaminen ei tosiaankaan kaikilta onnistu ja usein kummallista kyllä ne jotka ovat eniten väärässä pitävät suurinta meteliä

        Kemikaaleja valmistava KemFine aloittaa YT-neuvottelut Kokkolassa. Neuvottelujen laajuudesta ei ole vielä tietoa.

        Radio Keski-Pohjanmaan saamien tietojen mukaan kyse on lomautuksista ja mahdollisesta seisokista. Taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt.

        Yrityksen johdosta ei haluttu asiaa tässä vaiheessa kommentoida. YT-neuvottelujen tuloksena syntyvät toimenpiteet aiotaan toteuttaa vuoden 2007 aikana.

        KemFinella on Kokkolassa noin 170 työntekijää.

        Lähde: http://lotta.yle.fi/rswebkla.nsf/sivut/uutiset-langaton?opendocument&pageid=ContentFCF31

        Tästähän me voimme taas syyttää maajusseja. Käyttävät liian vähän kasvismyrkkyjä :D


      • siellä.
        Uusi-Ukki kirjoitti:

        Silloin kun Kemira Tämän myrkkytehtaan rakensi, sitä mainosteettiin maailman tehokkaimmaksi, ja suurimmaksi alansa tehtaaksi. kävi kuitenkin niin, että eipä kannata kovin huudella siitä tehokkuudesta, siten asia vaiettiin kuoliaaksi, kuten aroille asioille aina käy. Nythän Kemira pesi kätensä ja myi tehtaan Amerikkalaisille, siitä tiedotettiin ainakin Kemiran julkaisussa, joka minullekin tulee.

        Muun maailman torjuntatehtaista minulla ei ole tietoa, onhan niitä tietenkin ympäri Eurooppaa,kun kerron asiasta josta jotakin tiedän, sinä väität minun pitävän meteliä asiasta jota en tunne, mutta kun nyt sattumalta tämä homma on hanskassani.

        Jotta saisit sielullesi rauhan, kerron sinua tyydyttävän ratkaisun, näihin myrkynkäyttöihinSuomessa. Suomalainen Maanviljelijä käyttää vain luonnon tuoteita kasvattaessaan meille kuluttajille, pottuja sekä muita maalaistuotteita joita päivittäin nautimme.

        Isäntä ja emäntä käyvät joka ainoa aamu, tyhjentämässä itsensä pellonreunalla, laskien sinne sakeat ja vetelät ulostuksensa, Sumen Maanviljelijä ei käytä Kasvinsuojelumyrkkyjä, ja tämä on Kepukansan totuus, tässä sinulle totuudenpuhuja.

        valmistetaan/ valmistettiin.

        "Muun maailman torjuntatehtaista minulla ei ole tietoa, onhan niitä tietenkin ympäri Eurooppaa,kun kerron asiasta josta jotakin tiedän, sinä väität minun pitävän meteliä asiasta jota en tunne, mutta kun nyt sattumalta tämä homma on hanskassani."
        eihän ole hanskassasi, jos kerran tiedät vain yhden tehtaan ja sen tuotantomäärän ja jakauman viennin ja oman myynnnin niin antaako se oikean kuvan kokonaisuudesta, eipä taida antaa.

        "Jotta saisit sielullesi rauhan, kerron sinua tyydyttävän ratkaisun, näihin myrkynkäyttöihinSuomessa. Suomalainen Maanviljelijä käyttää vain luonnon tuoteita kasvattaessaan meille kuluttajille, pottuja sekä muita maalaistuotteita joita päivittäin nautimme.

        Isäntä ja emäntä käyvät joka ainoa aamu, tyhjentämässä itsensä pellonreunalla, laskien sinne sakeat ja vetelät ulostuksensa, Sumen Maanviljelijä ei käytä Kasvinsuojelumyrkkyjä, ja tämä on Kepukansan totuus, tässä sinulle totuudenpuhuja."

        En minä ole väittänyt etteikö suomessa käytettäisi kasvinsuojeluaineita, nyt on kysymys siitä minkä verran per hehtaari.
        Harmillista että ei voida pysyä varsinaisessa asiassa.

        Vielä lopuksi voinen odottaa tietoja mitä kasvinsuojeluaineita siellä kokkolan tehtaassa tehdään, koska olethan ilmoittanut tuntevasi asian hyvin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1012
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe