Onko kellään kokemusta virtsaputken korjauksesta?
Kolarissa pamahti sen verran että putki meni poikki ja nyt on kystofix ollu n 3,5kk ja maanantaina leikkaus jossa paikataan putki kuntoon.
Sen jälkeen pitäisi kusta katetrin kautta kuukausi ja sitten kokeilla oikeaa kusemista.
Onko kokemuksia?
Mitenkä toi eläminen sujuu ton katetrin kanssa, kun ainakin kystofixin kanssa sujuu ok tulehduksia lukuunottamatta. Tarkoitan siis liikuntaa, kävelyä yms?
M27
Virtsaputken korjaus
3
1852
Vastaukset
- Uretraplastia
mulla on korjattu virtsaputkea 3:sti. Cystofix toimi virtsakatetrina ja itse virsaputkessa oli tulpattu katetri "muottina". Alatiekaterin poisto 10 pv leikkauksen jälkeen tuntui tosi "nannalta", mutta ei tainnut rikkoa paikkoja lisää.
Kyllähän se elämä sujuu, kun otat pienen "päiväpussin" ja kiinnität reiteen. Pystyy liikkumaan tms. ihan loistavasti. Yöllä on vittumaisinta kun ei voi pyöriä vapaasti sängyssä, vaan kun pussi on lattialla niin kipeesti käy jos varomattomasti käännät kylkeä.
Tsemppiä leikkaukseen, arka on paikka mutta paranee ihmeen nopeasti. - ....
Voithan aina pyytää sairaalasta lainaan sellaisen pussipidikkeen, jolla pissapussi kiinitetään sängyn laitaan nukkumisen ajaksi, koska pussi ei saa olla rakon yläpuolella ettei pissa kulje pussista rakkoon päin.
Muista kysyä sairaalassa, kuinka korkealle pissapussin saa kiinnittää reiteen, ettei tule takaisinvirtausta pussin kanssa. Takaisinvirtsaus voi aiheuttaa tulehduksia. Neuvovat varmaan sairaalassa myös pussin tyhjentämisen. - jlgksa
Noi helvetti että on fiilikset. Oli tasan 5kk tauko että olin kusematta normaalisti. Oli hieno fiilis kun pääsi.
Kestolatetri oli siis 7 viikkoa ja sen poistaminen tuotti mielihyvää niin paljon että hiki valui, mutta ei se haitannu. Nyt oon käyny kusella vähän tiheempään, mutta ei paljoa haittaa kun ei tarvi ylimääräisiä laitteita kantaa joka paikkaan mukana. Uimaankin meinasin lähteä tauon jälkeen.
Se on revittävä ilot normaaleista asioista tämmösen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389