Onko Toppilansaari ja Meri-Toppila sama paikka? Eli se jossa oli toissavuonna Asuntomessut? Olen hakenut asuntoa ja täältä 500 kilometrin päästä en ole päässyt vielä selville kyseisestä asuntoalueesta. Onko kyseisellä alueella vuokra rivitalo- tai luhtitaloja?
Toppilansaari/Mei-Toppila?
16
11735
Vastaukset
- mutta...
Mutta molemmat slummeja.
- Kujailijakissa
Mitä tarkoitetaan slummilla - onneton paikkako mielestäsi? Minusta moderneja jotku talot.
- SAMXX
Meritoppilassa asuu paljon nuorisoa vuokra-asunnoissa .Toppilansaaressa varttuneempaa väkeä,sen onko Toppilansaari slummi voi päätellä asuntojen 2000-4000 e:n neliöhinnasta,kuten joku asiantuntematon/kateellinen kehtasi väittää.
- niib
Kävitkö koskaan katsomassa, kun noita taloja rakennettiin. Villat kostuivat ja tavara oli märkää. Valmista oli kuitenkin saatava, joten vuoraus päälle ja kiva tuli päällisin puolin. Sama juttu tapahtui intiössä, jossa ihan uudesta talosta löytyi homevaurio.
- Raja-akka
Eivät ne ole sama alue. Kuulin, että Meri-Toppilasta tulisi eniten poliisin hälyytyksiä. Tiiä sit, onko totta...
- Asiastaperillä
Jos haet rauhallista asuinpaikkaa, niin älä ihmeessä Meri-Toppilaan.
- hömmm
Toppilansaari oli asuntomessualue, eikä siellä taida juuri vuokrataloja olla (en ole varma), vaan pääasiassa arvokkaampia omistusasuntoja, omakoti- ja kerrostaloja. Auto on melkein pakko olla, kun kauppoja ei ole.
Meri-toppila taas on Toppilan sataman kanavan pohjoispuolella. Siellä on vuokra-, osaomistus- ja kai omistusasuntojakin tarjolla. Muutama vuosi sitten tiheästi (liian?) rakennettu kerrostaloalue Toppilan kaupunginosassa. Siellä asuu paljon opiskelijoita, mutta myös näitä ns. "sosiaalitapauksia."
Korjatkaa, jos olen väärässä.- ...
Toppilansaari on Hietasaareen kuuluva osa. Sen erottaa Meri-Toppilasta Toppilansalmi. Ne ovat siis erillisiä alueita.
Toppilansaari on asuntomessualuetta, ja kaikki alueen asunnot ovat 2006 - 2007 valmistuneita/valmistuvia. Toppilansaari on upeaa aluetta; valaistut lenkkipolut, siistit asuinalueet ja pihat, mukavasti vehreää metsikköä ja mikä parasta, meri on aivan lähellä. Nallikarin uimaranta ja Edenin kylpylä sekä Nallisportin urheiluhalli ovat ihan vieressä. Kauppoja ei ole vielä. Pyörällä pääsee näppärästi keskustaan, matkaa n. 3 km. Ihana alue, olemme viihtyneet.
Meri-Toppilasta tiedän vain sen, että se on Koskelassa ja se on enemmänkin vuokra-asujien paikka. Toisinaan on uutisia puukotuksista. Kuitenkin ihan sievännäköinen paikka ja aika uusia asuntoja. Paljon opiskelijoita. - hoo
Epäilyttää, kun Toppilassa tuntuu asukkaat vaihtuvan tiuhaan tahtiin.. Mainostetaan jatkuvasti näitä Meri-Toppilan uusia taloja, joissa vuokrakin paljon halvempi kuin vanhoissa taloissa muilla alueilla.
- hyvä paikka
hoo kirjoitti:
Epäilyttää, kun Toppilassa tuntuu asukkaat vaihtuvan tiuhaan tahtiin.. Mainostetaan jatkuvasti näitä Meri-Toppilan uusia taloja, joissa vuokrakin paljon halvempi kuin vanhoissa taloissa muilla alueilla.
Asun Meri-Toppilassa ja olen tyytyväinen. Ei järjestyshäiriöitä, poliiseja jne, joista täällä yleensä keskustellaan. Merellinen puisto vieressä kauppa kuntosali. Autohallit. Lyhyt matka hiihtoladuille ja isompiin kauppoihin, esim. Prisma.
Haluan tuoda esille oman kokemukseni, kun täällä tuntuu riittävän tätä "Toppila on slummi" -keskustelua... - Ceccu
... kirjoitti:
Toppilansaari on Hietasaareen kuuluva osa. Sen erottaa Meri-Toppilasta Toppilansalmi. Ne ovat siis erillisiä alueita.
Toppilansaari on asuntomessualuetta, ja kaikki alueen asunnot ovat 2006 - 2007 valmistuneita/valmistuvia. Toppilansaari on upeaa aluetta; valaistut lenkkipolut, siistit asuinalueet ja pihat, mukavasti vehreää metsikköä ja mikä parasta, meri on aivan lähellä. Nallikarin uimaranta ja Edenin kylpylä sekä Nallisportin urheiluhalli ovat ihan vieressä. Kauppoja ei ole vielä. Pyörällä pääsee näppärästi keskustaan, matkaa n. 3 km. Ihana alue, olemme viihtyneet.
Meri-Toppilasta tiedän vain sen, että se on Koskelassa ja se on enemmänkin vuokra-asujien paikka. Toisinaan on uutisia puukotuksista. Kuitenkin ihan sievännäköinen paikka ja aika uusia asuntoja. Paljon opiskelijoita.Toppilansaaressako ei ole vuokra-asuntoja? Onkohan tuo totta, luulisin, että jokaisella alueella on jotain vuokralle tarjottavaakin? Tietääkö joku todellisuutta?
- Kaupungin pohjasakkaa
hyvä paikka kirjoitti:
Asun Meri-Toppilassa ja olen tyytyväinen. Ei järjestyshäiriöitä, poliiseja jne, joista täällä yleensä keskustellaan. Merellinen puisto vieressä kauppa kuntosali. Autohallit. Lyhyt matka hiihtoladuille ja isompiin kauppoihin, esim. Prisma.
Haluan tuoda esille oman kokemukseni, kun täällä tuntuu riittävän tätä "Toppila on slummi" -keskustelua...Moi!
Olen asunut Meri-toppilassa vuodesta 1998. Alueesta annettujen kommenttien perusteella kuulun mitä ilmeisimmin kaupungin pohjasakkaan, sillä kirjoitusten perusteella täällä ei asu muita kuin loosereita.
Toivottavasti alueen maine säilyy jatkossakin tällaisena, että myös asuntojen hinnat ja vuokrat pysyvät pohjalukemissa. Eipä löydy muualta näin halpaa kämppää ylimmästä kerroksesta merinäköalalla. Täällähän on kuin herrankukkarossa. Keskusta (ei se puolue) on lähellä ja kulkuyhteydet tod. hyvät jne.
Tänne ei siis kannata muuttaa, mutta Toppilansaareen kyllä.
- asukas
Asun Meri-Toppilan pohjoispuolella VVO:n talossa. Mukava paikka ollu. Iso uus kämppä kohtuuhinnalla. Mitään ihmeellistä ei ole täälä tapahtunut, paitsi näkynyt pari kertaa ilmotuksia varastetuista moottoripyöristä. Oulussa kuitenkin autoja/moottoripyöriä varastellaan joka puolelta niin eipä se ole Meri-Toppilassa kummempaa kuin muuallakaan. Kannattaa muuttaa taloon, jossa on parkkihalli niinkun täälä on ehkä 90%:ssa taloista.
Olen ymmärtänyt, että Kaakkurissa olisi nykyään paljon huonompi tilanne kuin täälä Meri-Toppilassa. Mutta minun puolesta olisi kyllä loistava homma jos Meri-Toppilan maine säilyy edelleen huonona, niin pysyvät myös vuokrat alhaalla.- Pexi2002
Puhut vaan, koska sinulla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa tasokkaammaalta alueelta.
Se on ns. "OulunPullonKaula"
En todellakaan suosittele Veri-Toppilaa! - ftgyhujikol
Pexi2002 kirjoitti:
Puhut vaan, koska sinulla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa tasokkaammaalta alueelta.
Se on ns. "OulunPullonKaula"
En todellakaan suosittele Veri-Toppilaa!Toppilansaari
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun
Toppilansaari, Oulu
56. kaupunginosa
Kaupunki Oulu
Suuralue Tuiran suuralue
Väkiluku 992
Osa-alueet Toppilansaari
Asuntomessualue Toppilansaaren länsiosassaToppilansaari on kaupunginosa Oulussa Tuiran suuralueella. Asukkaita kaupunginosassa on 992.[1] Toppilansaari on osittain vanhaa Toppilan satama-aluetta, osittain vanhaa Hieta- ja Mustasaaren huvila-aluetta, jossa Oulun porvaristo vietti kesänsä. Huviloista on jäljellä kolme, näistä Villa Hannala on kunnostettu vuosina 2004–2007.
Toppilansaaressa järjestettiin vuoden 2005 asuntomessut.
- cu
pelottava paikka pimeällä:I asun täällä ja kyllä en naura kun illalla lenkkeilen:( kaiken maailman hörhöjä vastassa.. toiv. pääsisimme muuttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232