riippuvuus vesimiehille

ajan tasa

Näistä kirjoituksista päätellen vesimiehillä on roikuttamissyndrooma. Kirjoituksissa hoetaan, että ´se ja se´ ei päästä irti. Mutta miten oikeasti on, kuka ei päästä irti? Miksi vesimiehet itse haluavat, vaikka asian kieltävätkin, olla kiinni näissä roikkujissa. Vapaus on se mitä vesimies halajaa, mutta onko se vaan riippuvaksi haluamisen negaatio? Tällaista ei voida havaita minkään muun merkin kohdalla.

14

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seuraaja

      Täh? En kyllä pahemmin löydä täältä keskusteluista tollasii roikkumis-juttuja ja ihmettelen muutenkin koko kirjoitusta. Ei tuo mielestäni pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani. Se on kyllä totta että toivoisin jokaisen exän kohdalla että voisimme olla vielä kavereita tai ystäviä, enkä pysty ymmärtämään miks ei muka vois!? Jos joku merkitsee joskus paljon elämässä, miksi siitä ei saisi välittää myöhemminkin, siis kaverina vaan. Ja jokaiselle olen kyllä tehnyt selväksi tämän asian tai sitten minulle on tehty, mutta jos ei pysty hyväksymään sitä totuutta ettei rakkaus olekaan aina ikuista, niin se on sitten hyvästi.Ikävä kyllä... En nimittäisi itseäni roikkujaksi, enkä usko että kukaan mun entisistäkään!

    • jeps

      Olen huomannut saman: vesimiehet roikkuvat ja roikkuvat suhteissa, jotka eivät toimi. Yksikin vm-nainen haaveilee ja kuvittelee ihan älyttömiä yhdestä tuntemastaan miehestä, eikä suostu ymmärtämään että tämä ei ole kiinostunut hänestä...
      Ja tässä ei ollut kyse edes varsinaisesta suhteesta, vaan kaikki on tapahtunut vm-naisen oman pään sisällä. En ymmärrä miten joku jaksaa! Kyse ei ole rakkaudesta, vaan ripustautumisesta johonkin aivan utopistiseen.

      • jäi kiinni

        tunnen myös vesimiesnaisen joka ei suostu irrottamaan ajatuksiaan miehista jonka kanssa ei ollut edes varsinaista seurustelusuhdetta. nainen odottaa miehen soittoa ja yhteydenottoa koko ajan eikä suostu ymmärtämään että tämä herra ei ole hänestä laisinkaan kiinnostunut.
        olen itse yrittänyt iskeä tätä vesimiesnaista mutta hän vain hokee minulle että hänellä on edelleen toivoa senm toisen kanssa


      • alkup.
        jäi kiinni kirjoitti:

        tunnen myös vesimiesnaisen joka ei suostu irrottamaan ajatuksiaan miehista jonka kanssa ei ollut edes varsinaista seurustelusuhdetta. nainen odottaa miehen soittoa ja yhteydenottoa koko ajan eikä suostu ymmärtämään että tämä herra ei ole hänestä laisinkaan kiinnostunut.
        olen itse yrittänyt iskeä tätä vesimiesnaista mutta hän vain hokee minulle että hänellä on edelleen toivoa senm toisen kanssa

        Havaintoni on prikulleen sama, vaikka olen vain sivullinen uskottu tässä episodissa. Tottakai määrätietoisuus on hyvästä, mutta tässä on jo ainekset pakkomielteisyyteen. Taitaa neptunuksen konjunktio yhdessä saturnuksen oppositioaseman kanssa viedä noita veskareita illuusiomaailmaan, missä toden ja epätoden raja on täysin hämärtynyt. Tämä hörhöily kopistelee nyt helmikuun puolivälin vesimiehiä. Tosin se on jäänyt päälle tälle esimerkilleni jo kymmenen vuoden takaa (alkupään vesimies). Tuon tämän esille siksi, että juuri vesimies syyttää muita roikkujiksi. Veskari odottaa kaiketi sitä valkoista ratsua.


      • alkup. kirjoitti:

        Havaintoni on prikulleen sama, vaikka olen vain sivullinen uskottu tässä episodissa. Tottakai määrätietoisuus on hyvästä, mutta tässä on jo ainekset pakkomielteisyyteen. Taitaa neptunuksen konjunktio yhdessä saturnuksen oppositioaseman kanssa viedä noita veskareita illuusiomaailmaan, missä toden ja epätoden raja on täysin hämärtynyt. Tämä hörhöily kopistelee nyt helmikuun puolivälin vesimiehiä. Tosin se on jäänyt päälle tälle esimerkilleni jo kymmenen vuoden takaa (alkupään vesimies). Tuon tämän esille siksi, että juuri vesimies syyttää muita roikkujiksi. Veskari odottaa kaiketi sitä valkoista ratsua.

        Pakko myöntää nyt asia puheeks tuli.Jep,utopistiset ajattelut kunnes tullaan ryminällä alas pilvilinnoista ja tajutaan et piru vie,mitä mäki oikei oon ajatellu....

        Kaikki on mahdollista veskarin mielestä kunnes toisin todistetaan...Viimeseen asti mennään...Raskasta,paskamaista mutta jostain syystä se aina toistuu kunnes tosiaan saadaan sellanen "pling" aistimus ja sit se kyl loppuu ku seinään...Ainaki miulla.


      • alkup.
        eevuska kirjoitti:

        Pakko myöntää nyt asia puheeks tuli.Jep,utopistiset ajattelut kunnes tullaan ryminällä alas pilvilinnoista ja tajutaan et piru vie,mitä mäki oikei oon ajatellu....

        Kaikki on mahdollista veskarin mielestä kunnes toisin todistetaan...Viimeseen asti mennään...Raskasta,paskamaista mutta jostain syystä se aina toistuu kunnes tosiaan saadaan sellanen "pling" aistimus ja sit se kyl loppuu ku seinään...Ainaki miulla.

        ..Ongelma on siinä, että veskari pitää epätottakin totena. Kyllä tämä on kaikille ominainen piirre, vaikka veskareilla se on syvempi.
        Mutta minua kiinnostaa tuo planeettakuvio. Mitä luulet siitä kohdallasi, onko ajoitus juuri tuo? Neptunushan siirtyi vesimiehen merkkiin v. 1998 ja on siellä vuoteen 2012 saakka. Se tuo sen onnentunteen, mikä ei ole mitenkään paha vaan oikeastaan juuri vesimiehille hyvä. Mutta se saturnus, joka on ainakin ennen ollut vesimiehen hallitsijaplaneetta, se siellä jurraa. Pai dö vei, leijonilla on nyt rankkaa...


      • alkup. kirjoitti:

        ..Ongelma on siinä, että veskari pitää epätottakin totena. Kyllä tämä on kaikille ominainen piirre, vaikka veskareilla se on syvempi.
        Mutta minua kiinnostaa tuo planeettakuvio. Mitä luulet siitä kohdallasi, onko ajoitus juuri tuo? Neptunushan siirtyi vesimiehen merkkiin v. 1998 ja on siellä vuoteen 2012 saakka. Se tuo sen onnentunteen, mikä ei ole mitenkään paha vaan oikeastaan juuri vesimiehille hyvä. Mutta se saturnus, joka on ainakin ennen ollut vesimiehen hallitsijaplaneetta, se siellä jurraa. Pai dö vei, leijonilla on nyt rankkaa...

        Epätosi on totta veskarille niin kauan ennen ku lyödään halolla päähän,oikein hyvä esim. on et jos tykkään jostai miehestä ja takaraivossa on varma tieto et se ei tykkää musta,mut kuitenki et jos tää tyyppi iha vaa morjestaa tai muutaman sanan vaihtaa(niiku kohtelias ihminen tekee ilman mitää tarkotus periä) niin kyl mä oon heti et joo,kyl se sittenki tykkää musta vaikka kyllähän jo järjen pitäis sanoa,et se tyyppi käyttäytyi iha normaalilla tavalla.
        Mitäs muut on mieltä?Meneeks se näin?

        Veskari jotenki kummasti pystyy kääntään toisten viestit ja sanat itselleen mieluisiksi ja sit on paha mieli ku ne ei mennykkää iha sillai ku ite kuvitteli...Eikö?

        Ja noista planeetta jutuista en osaa sanoa juuta enkä jaata,en oo niihin iha perehtyny....


      • alkup.
        eevuska kirjoitti:

        Epätosi on totta veskarille niin kauan ennen ku lyödään halolla päähän,oikein hyvä esim. on et jos tykkään jostai miehestä ja takaraivossa on varma tieto et se ei tykkää musta,mut kuitenki et jos tää tyyppi iha vaa morjestaa tai muutaman sanan vaihtaa(niiku kohtelias ihminen tekee ilman mitää tarkotus periä) niin kyl mä oon heti et joo,kyl se sittenki tykkää musta vaikka kyllähän jo järjen pitäis sanoa,et se tyyppi käyttäytyi iha normaalilla tavalla.
        Mitäs muut on mieltä?Meneeks se näin?

        Veskari jotenki kummasti pystyy kääntään toisten viestit ja sanat itselleen mieluisiksi ja sit on paha mieli ku ne ei mennykkää iha sillai ku ite kuvitteli...Eikö?

        Ja noista planeetta jutuista en osaa sanoa juuta enkä jaata,en oo niihin iha perehtyny....

        Näissä vesimiestä koskevissa keskusteluissa sekoitetaan luonne ja käytös toisiinsa. Ajatukseni on, että luonne on ihmisen potentiaali (planeettojen aspektit) ja käytöstä ohjaa transiitit aspektien ohella. Nyt siis vesimiehilä on neptunus omassa aurinkomerkissä tuoden irrationaalisuutta. Monet astrologit pitävätkin juuri neptunuksen transiitteja hankalimpina. Mutta tuokin transiitti menee aikanaan ohi, viim. 2012 vesimiehillä. Vanhemmat vesimiehet voivat kummeksua käytöstään, mutta nuoret pitävät sitä luonnollisena vesimieheen littyvänä ominaisuutena, koska vertailupohjaa ei ole.( Entäpä kun neptunus siirtyy v. 2012 utuiseen kalojen merkkiin. Mitä silloin mahtaa heille tapahtua.)

        Olisi kiinnostavaa kuulla vesimiehien mielipiteitä tästä asiasta. Onko neptunuksen jälkeen enää elämää ;) vesimiehillä?


      • vm-nainen

        itselläni ainakin sellaisia kokemuksia, että jos suhteen jälkeen ihan aidosti ja rehellisesti halunnut olla VAIN kaveri miehen kanssa, ei mies itse ole kyennyt tätä käsittämään vaan on käyttänyt kaveruuden nimikettä hyväkseen yrittääkseen koko ajan syvempää suhdetta. On siis itse roikkunut suhteessa kiinni enemmän kuin kaverina ja kun ei ole tavoitteessaan onnistunut, syyttääkin toista riippuvaksi. Kinkkistä...


      • Marielle82
        alkup. kirjoitti:

        Havaintoni on prikulleen sama, vaikka olen vain sivullinen uskottu tässä episodissa. Tottakai määrätietoisuus on hyvästä, mutta tässä on jo ainekset pakkomielteisyyteen. Taitaa neptunuksen konjunktio yhdessä saturnuksen oppositioaseman kanssa viedä noita veskareita illuusiomaailmaan, missä toden ja epätoden raja on täysin hämärtynyt. Tämä hörhöily kopistelee nyt helmikuun puolivälin vesimiehiä. Tosin se on jäänyt päälle tälle esimerkilleni jo kymmenen vuoden takaa (alkupään vesimies). Tuon tämän esille siksi, että juuri vesimies syyttää muita roikkujiksi. Veskari odottaa kaiketi sitä valkoista ratsua.

        Olen ollut itse aikanaan suhteessa jossa sekä minä että mies oltiin ns. riippuvaisia toisistamme. Riideltiin joka päivä eikä mikään ikinä selvinnyt. Halusin pois, mutta en uskaltanut, koska en halunnut olla yksin.

        Luulen että tähän yksinäisyyden pelkooni vaikutti myös pelko siitä pärjäänkö omillani kun en sitä ennen ollut koskaan yksin asunut.

        Lopulta en enää kestänyt vaan lähdin. Pari viikkoa illat oli tosi vaikeita, kun piti mennä yksin nukkumaan eikä ollut toista vieressä. Sitten tilanne alkoi helpottaa ja huomasin miten paljon parempaa on asua yksin. Ei tarvitse huolehtia toisesta ihmisestä ja sen mielipiteistä koko ajan, ja ennen kaikkea ei tarvinnut riidellä. Olin oikeasti VAPAA.

        Exäni ROIKKUI perässäni vuoden. Sanoin hänelle joka päivä ettemme olleet toisillemme tarkoitetut, eikä meillä olisi enää tulevaisuutta yhdessä. Mikään ei muuttuisi jos palaisimme yhteen. Hän ei uskonut vaan vakuutti että hän on eri mies. En kuitenkaan halunnut hänen muuttuvan kuten en itsekään halunnut muuttua. Muutin sen vuoden aikana ulkomaille asti ja soittelut muuttuivat sähköpostiviesteiksi, vieläkään ei antanut periksi. Minua tämä koko tilanne ahdisti henkisesti todella paljon, koska en halunnut satuttaa exääni ja toivoin että hän pääsisi yli ja ymmärtäisi olevansa onnellisempi ilman minua.

        Kaikki suhteet, joissa olen ennen nykyistä suhdettani ollut ja joista olen päättänyt lähteä, ovat päättyneet perimmäiseltä syyltään siihen etten saanut olla oma itseni vaan minun olisi pitänyt muuttua ja olla kotona neljän seinän sisällä miehen "viihdykkeenä". Ei käy.

        Vapaudenkaipuun voi käsittää hyvin monella tavalla. Nyt asun ja olen kihloissa toisen vesimiehen kans. Meillä on suhteessamme täysi yhteisymmärrys. Kumpikin en elänyt ja kokenut sen verran että jo tietää mitä haluaa. Tietynasteinen vapaus on osa sitä. En sido häntä kotiin, eikä hän minua. Olemme kumpikin vapaasti sitä, mitä olemme ja siksi myös rakastamme toisiamme. Haluamme olla yhdessä ja suhteemme perustuu lujalle luottamukselle. Meille vapaus on omaa aikaa silloin tällöin. Tai mahdollisuutta olla yksin omissa mietteissä jos siltä tuntuu. Parisuhteessa molemmilla on edelleenkin myös oma elämä, kaverit, harrastukset ym joista täytyy pitää kiinni.

        En ole koskaan syyttänyt exiäni roikkumisesta kuten en mistään muustakaan enkä syytä. Jotkut ihmiset eivät erota aitoja tunteita pakkomielteestä. Aika joko saa heidät tajuamaan tai sitten ei. Mies joka roikkui minussa oli kauris. Nykyään hän on jo tajunnut, on uudessa suhteessaan onnellinen ja se tieto riittää minulle. Läheisriippuvuus ei ole horoskooppimerkkisidonnainen. Ehkä paras keino ehkäistä tätä riippuvuutta ja periksiantamattomuutta on se, että henkilö jota riippuvuudesta kärsijä ei jätä rauhaan sanoo tälle henkilölle suoraan loukkausta kaihtamatta että antaa periksi. Aluksi varmasti sydäntä särkee mutta ajan kanssa se unohtuu. Ketään ei voi pakottaa mihinkään ilman negatiivista vaikutusta, sinnikkyydelläkään.


      • mmm
        alkup. kirjoitti:

        Havaintoni on prikulleen sama, vaikka olen vain sivullinen uskottu tässä episodissa. Tottakai määrätietoisuus on hyvästä, mutta tässä on jo ainekset pakkomielteisyyteen. Taitaa neptunuksen konjunktio yhdessä saturnuksen oppositioaseman kanssa viedä noita veskareita illuusiomaailmaan, missä toden ja epätoden raja on täysin hämärtynyt. Tämä hörhöily kopistelee nyt helmikuun puolivälin vesimiehiä. Tosin se on jäänyt päälle tälle esimerkilleni jo kymmenen vuoden takaa (alkupään vesimies). Tuon tämän esille siksi, että juuri vesimies syyttää muita roikkujiksi. Veskari odottaa kaiketi sitä valkoista ratsua.

        luulisin, että roikkumiseen tarvitaan aina toinenkin osapuoli. jos toinen, jossa roikkuva haluaa roikkua, ei anna minkäänlaista positiivista huomiota koskaan, ei vastaa yhteydenottoihin jne, käy roikkuminen aika vaikeaksi kelle tahansa. Jos taas on johonkuhun todella ihastunut ja suhteesta irti pääsy on vaikeaa, niin jos kohde antaa vihjeitä säännöllisesti mahdollisesta jatkosta ja yhä kytevistä lämpimistä tunteista, ni eiköhän se ole roikkumisen ruokkimista.


    • veskarin-ex

      Olet oikeassa et veskarit ei meinaa/halua päästä irti menneistä suhteista.
      ovat kavereita kaikkien kans ja odottavat samaa muiltakin.
      Itse koin pari kertaa ettei veskariin voi luottaa kun on niin oman tien kulkija ja näin todellakin on.....

      Oma vapaus on veskareille tärkeä ja se on ok, mut liian pitkällee viety vapaus on liikaa ...

      näin minulla,älkää nyt sitte taas yleistäkö

      • ... niin , onko kaikille

        Ei todella pidä yleistääkkään . Vapaus on tietyllä tavalla tärkeä , mutta rajansa silläkin . Enkä voi täysin yhtyä että itse olisin oman tieni kulkija , ehkä poikkeuksiakin on .
        Menneisyys , irti pääseminen ei tuota ongelmia itselleni .
        Veskariin ei voisi luottaa , jos kuka on joka on sanojensa tekojensa takana ja luottamus on tärkeintä toiseen , jos sen menettää . Saaminen takaisin on työn takana . Samoin päinvastoin pidän luottamukseni .


      • Marielle82

        Se on jotenkin niin yksilökohtaista miten siihen suhtautuu... miehet ja naiset.

        Itse ennen ajattelin että haluan olla edes tervehtimisväleissä exien kans. Siinä ei ajatuksena ollut sen kummempaa. Nyt en enää toivo enkä halua olla väleissä exän kans. Jos ero tulee niin se on sillä selvä. En jää vatvomaan mitään enkä anna toisellekaan siihen tilaisuutta. Töykeä en kuitenkaan ole.

        Se mitä en ottanut tässä ystävyysasiassa huomioon on, että miehet eivät kykene välittömään ystävyyteen eron jälkeen... varsinkaan jos nainen on ollut se jättäjä. He pitävät toivoa yllä että jospa välit lämpenisivät.. ja varmasti on myös naisia joille on käynyt samalla lailla.

        Nainen vain on miestä enemmän tunneperäisesti ajatteleva olento, jolle tunteet ja niiden käsittely on yksinkertaisempaa ja helpompaa.

        Suhteesta irti päästäminen ja ystävyyden toivominen suhteen jälkeen on kaksi eri asiaa. On jokaisesta itsestään kiinni miten siihen asennoituu.

        Olen aina ollut oman tieni kulkija... ihmisien luotettavuus taas... ihminen oppii olemaan luotettava kun saa nenilleen. Itse olen oppinut ja olen luotettava. Joskus kaipaan omaa aikaa pois miehen luota. Se ei tarkoita että kaipaan toista miestä vaan sitä että haluan olla yksin tai kavereiden kanssa. Ei mitään epänormaalia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe