Toivonpa todellakin ettei sitä ole. On kaksi vaihtoehtoa:
Joko annat itsesi Jeesukselle ja näinollen luovut minuudestasi ja itsenäisyydestäsi, ja tulet orjaksi, tai menet helvettiin.
Itse en valitse kumpaakaan. Valitsen tyhjyyden. En halua elää kuoleman jälkeen, haluan että se paska Jumala tuhoaa minut kertakaikkiaan kuoleman jälkeen.
Elämä kuoleman jälkeen...mikä kammottava ajatus. Mieluummin tuho kuin orjuutus.
Jesus, sinä et ikinä saa minua. Kuole.
Elämä kuoleman jälkeen.
74
3337
Vastaukset
- Mä.
...yksi väärän käsityksen saanut ihmismieli. Hän ei sinua ole tulossa orjuuttamaan, kukaan ei käske, kukaan ei pakota. Hän ei sinua tahdo tuhota, Hän tahtoo että pysyt rakkaudessa, ei mitään muuta.
- .......
sä oot tappanu.
- true
Myöhäistä! saatana yritti jo useita kertoja eikä saanut aikaan mitään.Valitan Jesus lives for ever, so are you!Kerran kuollutta ja ylösnoussutta ei voi tappaa uudelleen.Totta on vain kaksi tietä.itse melkein kuolin itsemurha yritykseeni ja näin, että elämä ei lopu kuolemaan.Helvetti on totta!
- Mä.
... sitä perinteistä tulihelvettiä? MItä näit?
- &&&
Jos jumala on rakkaus niin miksi se laittaa itsemurhayrittäjän helvettiin? Miksi itsemurha ylipäätään on väärin Jumalan mielestä?
- true
Mä. kirjoitti:
... sitä perinteistä tulihelvettiä? MItä näit?
Se oli kuin mustetta.Hirveää pimeyttä.Irtosin ruumiistani ja olin kuitenkin itse persoona jonka tunnistin.Tajusin sillä sekunnin murto-osalla ettei elämä pääty kuolemaan.En ollut uskonut mihinkään sellaiseen ennen sitä luulin niitä juttuja uskovien mummojen löpinöiksi.Pelkäsin tosi paljon. olin kauhuissani.Se oli yksi elämäni pahimpia kokemuksia.
En nähnyt tulta, kaipa en mennyt tarpeeksi pitkälle tai jotain.Mut siellä oli paikka johon vajosin, kuin mustaan kuiluun.Se meni niinkuin syvyyteen.En oo kertonut monelle tästä. - Mä.
true kirjoitti:
Se oli kuin mustetta.Hirveää pimeyttä.Irtosin ruumiistani ja olin kuitenkin itse persoona jonka tunnistin.Tajusin sillä sekunnin murto-osalla ettei elämä pääty kuolemaan.En ollut uskonut mihinkään sellaiseen ennen sitä luulin niitä juttuja uskovien mummojen löpinöiksi.Pelkäsin tosi paljon. olin kauhuissani.Se oli yksi elämäni pahimpia kokemuksia.
En nähnyt tulta, kaipa en mennyt tarpeeksi pitkälle tai jotain.Mut siellä oli paikka johon vajosin, kuin mustaan kuiluun.Se meni niinkuin syvyyteen.En oo kertonut monelle tästä.Sanoisin kyseessä olevan ateistin kuolemanraja kokemus. He yleensä kokevat vastaavaa, eli tyhjyys koska he eivät usko mitään (en keksinyt itse). Ymmärrän että se on varmasti pelottavaa mutta jos vielä joudut sinne, huuda Herraa avuksi ja hän kuulee. Näin pääset sieltä. Kuolemassa ei ole mitään pelättävää.
- pelastut
&&& kirjoitti:
Jos jumala on rakkaus niin miksi se laittaa itsemurhayrittäjän helvettiin? Miksi itsemurha ylipäätään on väärin Jumalan mielestä?
Itsemurha todistaa syvästä epäuskosta.Tällainen
henkilö uskoo itsemurhan ratkaisevan kaikki ongel-
mat.Hän uskoo toisinsanoen ikuiseen tiedostamatto-
maan tilaan,jota ei kuitenkaan ole.
Vain Jeesus voi pelastaa sielusi. - Mä.
pelastut kirjoitti:
Vain Jeesus voi pelastaa sielusi.Uskotko tähän toiseen ikuiseen tulikivi vaihtoehtoon? Jos sieltä kuitnkin itsesi löydät niin huuda vain Herran nimeä, se viimeistään pelastaa.
- Folio Mulder
Saatana todellakin Luciferin kaverina koitti saada omia juoniaan maan päällä aikaan, mutta Jeesus ajoi heidät vankilamaailmaan tuonne "vähän matkan päähän". Mutta nykyaikana se saatanallisuus on pesitynyt ihmismielissä (liekö Luciferin aikojen perintönä tai muuna lipsahtuneisuutena)
Jeesus kuuluu myös Luoja-Poikiin, joka hallitsee osaamme paikallisuniversumista ja LUULEN, että hän joutuu vielä käymään planeettamme sfäärillä. - &&&&&
pelastut kirjoitti:
Vain Jeesus voi pelastaa sielusi.Et vastannut kysymykseeni. Eikö rakkauden Jumala kohtele kaikkia lapsiaan yhtä rakastavasti riippumatta siitä miten hän on elänyt ja miten on kuollut? Puhdas rakkaus ei tee pahaa kenellekkään ja antaa aina anteeksi. Miksi siis itsemurhan tekijä olisi jotenkin eriarvoisessa asemassa muihin verrattuna? Eikä kaikki itsemurhan tekijät usko lopulliseen kuolemaan.
- &&&
Mä. kirjoitti:
Sanoisin kyseessä olevan ateistin kuolemanraja kokemus. He yleensä kokevat vastaavaa, eli tyhjyys koska he eivät usko mitään (en keksinyt itse). Ymmärrän että se on varmasti pelottavaa mutta jos vielä joudut sinne, huuda Herraa avuksi ja hän kuulee. Näin pääset sieltä. Kuolemassa ei ole mitään pelättävää.
Miksi Jumala järjestää ateistille ikävän kokemuksen? Eikö rakastavan Jumalan pitäisi kohdella kaikkia tasapuolisesti uskosta riippumatta? Täällä maanpäällä kun osa ihmisistä, kuka mistäkin syystä, ei ukso Jumlan olemassaoloon. Ei kai siitä aina voi syyllistää kyseistä ihmistä.
Uskon että Jumalan silmissä kaikki yksilöt ovat samanarvoisia. Mutta en ymmärrä ateistien negatiivisia rajatilakokemuksia. Osaako joku valoittaa syytä? - Mä.
&&& kirjoitti:
Miksi Jumala järjestää ateistille ikävän kokemuksen? Eikö rakastavan Jumalan pitäisi kohdella kaikkia tasapuolisesti uskosta riippumatta? Täällä maanpäällä kun osa ihmisistä, kuka mistäkin syystä, ei ukso Jumlan olemassaoloon. Ei kai siitä aina voi syyllistää kyseistä ihmistä.
Uskon että Jumalan silmissä kaikki yksilöt ovat samanarvoisia. Mutta en ymmärrä ateistien negatiivisia rajatilakokemuksia. Osaako joku valoittaa syytä?Negativiisia kokemuksia on tietääkseni ollut kaikilla, en tiedä miksi mutta niin vain on. Ei siinä sinänsä minusta ole mitään vääräää kunhan sielu poloinen ei siellä joudu pitkään vasten tahtoaan olemaan.
- uskova
pelastut kirjoitti:
Vain Jeesus voi pelastaa sielusi.Ei itsemurha ole itse päätetty kuolema. Siinäkin Jumala päättää, kuoleeko ihminen vai ei. Kun ihmisellä on tarpeeksi vaikeaa, Jumala ottaa hänet mm.itsemurhan kautta talteen, koska tämä ihminen on jo kärsinyt Jumalan mielestä täällä ihan tarpeeksi. Jokainen erilainen tapa, jolla ihmiset kuolevat, on aina tarkoitettu meille tänne jääville merkiksi siitä, että pysähtyisimme ajattelemaan vakavasti elämän perusasioita, mikä täällä johti tähän tapahtumaan, mikä merkitys tällä tapahtumalla on, uskontoa, yms. syvällisiä. Raamatussa lukee "särkynyt sydän ja murtunut mieli, niitä ei Jumala hylkää." Kysymys on tästä. Jumala voi pelastaa ihmisen kuoleman kautta uuteen elämään-lähelleen.
- uskova
&&& kirjoitti:
Jos Jumala ei anna itsemurhan onnistua, se on merkki siitä, että Hän antaa ihmiselle uuden mahdollisuuden elää ja uskoa. Hän näyttää "pimeän kuilun" siksi, jotta ihminen ymmärtäisi, että vain rakkaus ja usko pelastavat.
Ei Jumala halua hylätä, Hän rakastaa meitä, mutta ON MEIDÄN OMA VALINTA, USKOMMEKO JA ELÄMMEKÖ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAISESTI. Hän antaa mahdollisuuden, Hän kutsuu meitä monissa elämän vaikeissa tilanteissa, Hän toivoo, että me turvaudumme Häneen ja uskomme, silloin myös pelastumme. Jumala on rakkaus. Meidän pitää VAIN ymmärtää se. - Toinen Tuleminen
uskova kirjoitti:
Ei itsemurha ole itse päätetty kuolema. Siinäkin Jumala päättää, kuoleeko ihminen vai ei. Kun ihmisellä on tarpeeksi vaikeaa, Jumala ottaa hänet mm.itsemurhan kautta talteen, koska tämä ihminen on jo kärsinyt Jumalan mielestä täällä ihan tarpeeksi. Jokainen erilainen tapa, jolla ihmiset kuolevat, on aina tarkoitettu meille tänne jääville merkiksi siitä, että pysähtyisimme ajattelemaan vakavasti elämän perusasioita, mikä täällä johti tähän tapahtumaan, mikä merkitys tällä tapahtumalla on, uskontoa, yms. syvällisiä. Raamatussa lukee "särkynyt sydän ja murtunut mieli, niitä ei Jumala hylkää." Kysymys on tästä. Jumala voi pelastaa ihmisen kuoleman kautta uuteen elämään-lähelleen.
Ihmisillä ei muuten aina ole vaihtoehtoa!
Nykyinen ns "Kristillinen teologia" perustuu pääosin pelonsekaiseen viha-oppiin, joka on tämän ns "Jumalan" tahto. Kaikkilla ihmisillä ei ole vakituista työpaikkaa, eikä kykyä maksaa esim laskuja. Iso osa ei kykene edes kävelemään omin avuin! Käsite "itsemurha" on aivan väärä, koska se saa teon kuulostamaan jonkinmoiselta "rikokselta" mitä se ei missään nimessä ole! Monella ihmisellä ei yksinkertaisesti ole vaihtoehtoja! - &&&
uskova kirjoitti:
Jos Jumala ei anna itsemurhan onnistua, se on merkki siitä, että Hän antaa ihmiselle uuden mahdollisuuden elää ja uskoa. Hän näyttää "pimeän kuilun" siksi, jotta ihminen ymmärtäisi, että vain rakkaus ja usko pelastavat.
Ei Jumala halua hylätä, Hän rakastaa meitä, mutta ON MEIDÄN OMA VALINTA, USKOMMEKO JA ELÄMMEKÖ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAISESTI. Hän antaa mahdollisuuden, Hän kutsuu meitä monissa elämän vaikeissa tilanteissa, Hän toivoo, että me turvaudumme Häneen ja uskomme, silloin myös pelastumme. Jumala on rakkaus. Meidän pitää VAIN ymmärtää se." jotta ihminen ymmärtäisi, että vain rakkaus ja usko pelastavat."
Eli haluatko sanoa tuossa, että kaikki eivät pelastu?
"Ei Jumala halua hylätä, Hän rakastaa meitä, mutta ON MEIDÄN OMA VALINTA, USKOMMEKO JA ELÄMMEKÖ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAISESTI."
Kenen valinta on päättää se kuka tänne syntyy ja mihin olosuhteisiin? Osa ihmisistä ei kuule koskaan Jumlalasta ja hänen käskyistään. Miten heidän käy? EI ole todellista valinnanvapautta, mikäli ei itse voi olla päättämässä siitä haluaako tulla tänne maailmaan tai ei. - uskova
&&& kirjoitti:
" jotta ihminen ymmärtäisi, että vain rakkaus ja usko pelastavat."
"Ei Jumala halua hylätä, Hän rakastaa meitä, mutta ON MEIDÄN OMA VALINTA, USKOMMEKO JA ELÄMMEKÖ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAISESTI."
Kenen valinta on päättää se kuka tänne syntyy ja mihin olosuhteisiin? Osa ihmisistä ei kuule koskaan Jumlalasta ja hänen käskyistään. Miten heidän käy? EI ole todellista valinnanvapautta, mikäli ei itse voi olla päättämässä siitä haluaako tulla tänne maailmaan tai ei.Ei olekaan olemassa todellista valinnanvapautta sen suhteen, kuka tänne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Jumala päättää senkin.
Aivan varmasti Hän antaa kaikille ihmisille mahdollisuuden pelastua, mutta se pitää VAIN ITSE TAJUTA OMASSA SYDÄMESSÄÄN, USKOMINEN SIIHEN, ETTÄ JUMALA ARMAHTAA.Kaikilla ihmisillä on mm. mahdollisuus kohdella lähimmäisiään niinkuin haluaisivat itseään kohdeltavan ja usko mm. tähän Jumalan käskyn toteuttamiseen ja elämiseen sen mukaisesti pelastaa. Kun uskoo siihen, että Jumala on hyvä ja kun toteuttaa omalla kohdallaan Jumalan käskyä "rakasta", niin pelastuu. Kaikilla on mahdollisuus pelastua, mutta kuka ei tajua rakastaa, vaan vihaa, tappaa tms., niin ikävä kyllä silloin ei ole mahdollisuutta pelastua..
Jumala on meissä jo ihmisissä SISÄLLÄ, mm. OMATUNTONA (oletko kuullut tästä?) joka kolkuttelee silloin, kun teet jotain väärää, niin kuuletko sydämestäsi äänen "teetköhän nyt ihan oikein?" Jos varastat, tuleeko sinulle tunne, että teet väärin? Jos kohtelet huonosti muita ihmisiä, tuleeko sinulle siitä huono olo itsellesi? Jos vastaat myöntävästi, Jumala on sisälläsi. Ja tällä tavalla Jumala on kaikkialla. Myös siellä, missä sinun mielestäsi ei kaikilla ole mahdollisuutta kuulla Jumalasta. On heillä, Jumala on jokaisen ihmisen sisällä, mikäli he vain pysähtyvät kuuntelemaan sisintään, eli Häntä.
Jotkut puhuvat niinkin kuin "sydämen äänestä". On olemassa jopa iskelmäkappale, jossa lauletaan "Luotan sydämen ääneen, luotan rakkauteen.."siinä se sanotaan. Jos ihminen kovuudellaan tainnuttaa tuon sisäisen äänensä eikä toimi sen mukaan, hän hylkää Jumalan ja ei pelastu. Kaikilla ihmisillä on tuo sisäinen ääni. Kaikilla on varmasti mahdollisuus. - &&&
uskova kirjoitti:
Ei olekaan olemassa todellista valinnanvapautta sen suhteen, kuka tänne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Jumala päättää senkin.
Aivan varmasti Hän antaa kaikille ihmisille mahdollisuuden pelastua, mutta se pitää VAIN ITSE TAJUTA OMASSA SYDÄMESSÄÄN, USKOMINEN SIIHEN, ETTÄ JUMALA ARMAHTAA.Kaikilla ihmisillä on mm. mahdollisuus kohdella lähimmäisiään niinkuin haluaisivat itseään kohdeltavan ja usko mm. tähän Jumalan käskyn toteuttamiseen ja elämiseen sen mukaisesti pelastaa. Kun uskoo siihen, että Jumala on hyvä ja kun toteuttaa omalla kohdallaan Jumalan käskyä "rakasta", niin pelastuu. Kaikilla on mahdollisuus pelastua, mutta kuka ei tajua rakastaa, vaan vihaa, tappaa tms., niin ikävä kyllä silloin ei ole mahdollisuutta pelastua..
Jumala on meissä jo ihmisissä SISÄLLÄ, mm. OMATUNTONA (oletko kuullut tästä?) joka kolkuttelee silloin, kun teet jotain väärää, niin kuuletko sydämestäsi äänen "teetköhän nyt ihan oikein?" Jos varastat, tuleeko sinulle tunne, että teet väärin? Jos kohtelet huonosti muita ihmisiä, tuleeko sinulle siitä huono olo itsellesi? Jos vastaat myöntävästi, Jumala on sisälläsi. Ja tällä tavalla Jumala on kaikkialla. Myös siellä, missä sinun mielestäsi ei kaikilla ole mahdollisuutta kuulla Jumalasta. On heillä, Jumala on jokaisen ihmisen sisällä, mikäli he vain pysähtyvät kuuntelemaan sisintään, eli Häntä.
Jotkut puhuvat niinkin kuin "sydämen äänestä". On olemassa jopa iskelmäkappale, jossa lauletaan "Luotan sydämen ääneen, luotan rakkauteen.."siinä se sanotaan. Jos ihminen kovuudellaan tainnuttaa tuon sisäisen äänensä eikä toimi sen mukaan, hän hylkää Jumalan ja ei pelastu. Kaikilla ihmisillä on tuo sisäinen ääni. Kaikilla on varmasti mahdollisuus."Ei olekaan olemassa todellista valinnanvapautta sen suhteen, kuka tänne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Jumala päättää senkin."
Aika epäreilu tämä sinun Jumalasi. Päättää minun puolestani siitä haluanko tulla tänne ja vieläpä pakottaa minut hänen kosmiseen leikkiinsä hänen säännöillään. Eli sinunkaan Jumlasi ei ole puhdas rakkaus.
Rajatilakokemusten mukaan ihminen on itse ollut mukana päättämässä siitä tuleeko hän tänne vai ei. Eli olemme olleet lukuisia eri kertoja täällä, emme vain pääse tähän tietoon käsiksi. Vain tätä taustaa vasten tätä maallista elämää eri ihmisten välillä voi pitää järjellisenä ja oikeudenmukaisena järjestelmänä. Sillä eihän kaikilla todellakaan ole tietoa siitä miten Jumala haluaa sinun elävän täällä, vaikka sinä niin haluatkin uskoa (omatunto).
Uskon myös siihen että kaikella on tarkoitus ja kaikki toimita on loppujen lopuksi Jumalasta. Varastataminenkin on tarkoituksenmukaista vaikka äkikseltää se voi tuntua ns synniltä. Mikäli täällä ei ole epärehellisyyttä niin emme voisi tietää mitä on rehellisyys. Olemme tosiaan täällä maanpäällä jostain syystä... oppimassa tai jotain. En ole löytänyt tähän elämään oikein järjellistä syytä vielä. Oleko sinä? - uskova
&&& kirjoitti:
"Ei olekaan olemassa todellista valinnanvapautta sen suhteen, kuka tänne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Jumala päättää senkin."
Aika epäreilu tämä sinun Jumalasi. Päättää minun puolestani siitä haluanko tulla tänne ja vieläpä pakottaa minut hänen kosmiseen leikkiinsä hänen säännöillään. Eli sinunkaan Jumlasi ei ole puhdas rakkaus.
Rajatilakokemusten mukaan ihminen on itse ollut mukana päättämässä siitä tuleeko hän tänne vai ei. Eli olemme olleet lukuisia eri kertoja täällä, emme vain pääse tähän tietoon käsiksi. Vain tätä taustaa vasten tätä maallista elämää eri ihmisten välillä voi pitää järjellisenä ja oikeudenmukaisena järjestelmänä. Sillä eihän kaikilla todellakaan ole tietoa siitä miten Jumala haluaa sinun elävän täällä, vaikka sinä niin haluatkin uskoa (omatunto).
Uskon myös siihen että kaikella on tarkoitus ja kaikki toimita on loppujen lopuksi Jumalasta. Varastataminenkin on tarkoituksenmukaista vaikka äkikseltää se voi tuntua ns synniltä. Mikäli täällä ei ole epärehellisyyttä niin emme voisi tietää mitä on rehellisyys. Olemme tosiaan täällä maanpäällä jostain syystä... oppimassa tai jotain. En ole löytänyt tähän elämään oikein järjellistä syytä vielä. Oleko sinä?En ole löytänyt järjellistä syytä elämään vielä. Elän, koska Jumala on niin päättänyt, että olen täällä, ja kuolen sitten, kun Hän sen ajan minulle suo. Jumalaan uskominen on nöyrtymistä, luottamista ja uskomista vain Häneen. Hänen rakkautensa ei ole ns. puhdasta rakkautta siinä mielessä kuin sinä tarkoitat. Hän lunastaa ikuiseen elämään kanssaan ne, jotka toteuttavat ihmisen järjellisestä ymmärtämättömyydestä huolimatta Hänen tahtoaan. Ei Jumalan tekoja voikaan aina järjellä käsittää. Ne ovat niin käsittämättömiä. Kysymyksessä on puhdas luottamus ja usko Häneen, tapahtui mitä tahansa.
- jumalan-poika
uskova kirjoitti:
Ei Jumala halua hylätä, Hän rakastaa meitä, mutta ON MEIDÄN OMA VALINTA, USKOMMEKO JA ELÄMMEKÖ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAISESTI. Hän antaa mahdollisuuden, Hän kutsuu meitä monissa elämän vaikeissa tilanteissa, Hän toivoo, että me turvaudumme Häneen ja uskomme, silloin myös pelastumme. Jumala on rakkaus. Meidän pitää VAIN ymmärtää se.AAMEN
- jumalan-poika
&&& kirjoitti:
" jotta ihminen ymmärtäisi, että vain rakkaus ja usko pelastavat."
Kenen valinta on päättää se kuka tänne syntyy ja mihin olosuhteisiin? Osa ihmisistä ei kuule koskaan Jumlalasta ja hänen käskyistään. Miten heidän käy? EI ole todellista valinnanvapautta, mikäli ei itse voi olla päättämässä siitä haluaako tulla tänne maailmaan tai ei.ettei ihminen saa itse päättää syntymästään. Ehkäpä ihminen kuollessaan saa mahdollisuuden syntyä uudelleen maailmaan jos tahtoo.
MIETI SITÄ - jumalan-poika
&&& kirjoitti:
"Ei olekaan olemassa todellista valinnanvapautta sen suhteen, kuka tänne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Jumala päättää senkin."
Uskon myös siihen että kaikella on tarkoitus ja kaikki toimita on loppujen lopuksi Jumalasta. Varastataminenkin on tarkoituksenmukaista vaikka äkikseltää se voi tuntua ns synniltä. Mikäli täällä ei ole epärehellisyyttä niin emme voisi tietää mitä on rehellisyys. Olemme tosiaan täällä maanpäällä jostain syystä... oppimassa tai jotain. En ole löytänyt tähän elämään oikein järjellistä syytä vielä. Oleko sinä?että tämä maa on taivaan ja helvetin yhteinen odotus huone josta me kaikki (jotkut nopeammin) pääsemme toiseen kahdesta edellä mainitusta "konttorista"
- jumalan-poika
uskova kirjoitti:
En ole löytänyt järjellistä syytä elämään vielä. Elän, koska Jumala on niin päättänyt, että olen täällä, ja kuolen sitten, kun Hän sen ajan minulle suo. Jumalaan uskominen on nöyrtymistä, luottamista ja uskomista vain Häneen. Hänen rakkautensa ei ole ns. puhdasta rakkautta siinä mielessä kuin sinä tarkoitat. Hän lunastaa ikuiseen elämään kanssaan ne, jotka toteuttavat ihmisen järjellisestä ymmärtämättömyydestä huolimatta Hänen tahtoaan. Ei Jumalan tekoja voikaan aina järjellä käsittää. Ne ovat niin käsittämättömiä. Kysymyksessä on puhdas luottamus ja usko Häneen, tapahtui mitä tahansa.
"Ei Jumalan tekoja voikaan aina järjellä käsittää. Ne ovat niin käsittämättömiä"
Kaikkia Jumalan tekoja ei ihmisen pidäkkään käsittää, sillä silloin ihminen saattaisi löytää tien taivaaseen ilman Jumalan apua, eikä Häntä enää tarvittaisi - uskova
jumalan-poika kirjoitti:
ettei ihminen saa itse päättää syntymästään. Ehkäpä ihminen kuollessaan saa mahdollisuuden syntyä uudelleen maailmaan jos tahtoo.
MIETI SITÄEhkä ihminen saa uuden mahdollisuuden syntyä uudelleen, jos näin tahtoo, ehkä ei. Tästä en ole sataprosenttisen varma. Mielenkiitoinen kysymys mietittäväksi. Mutta ehkä Jumala kuitenkin päättää loppujen lopuksi, antaako Hän tämän uudelleensyntymisen tai antaako Hän valinnan vapauden tänne syntymisen haluamisesta...Kas tässäpä pohtimista. Minun mielipiteeni on kuitenkin, että kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi lähtöisin Jumalasta ja Hän tekee päätökset.
- &&&
uskova kirjoitti:
En ole löytänyt järjellistä syytä elämään vielä. Elän, koska Jumala on niin päättänyt, että olen täällä, ja kuolen sitten, kun Hän sen ajan minulle suo. Jumalaan uskominen on nöyrtymistä, luottamista ja uskomista vain Häneen. Hänen rakkautensa ei ole ns. puhdasta rakkautta siinä mielessä kuin sinä tarkoitat. Hän lunastaa ikuiseen elämään kanssaan ne, jotka toteuttavat ihmisen järjellisestä ymmärtämättömyydestä huolimatta Hänen tahtoaan. Ei Jumalan tekoja voikaan aina järjellä käsittää. Ne ovat niin käsittämättömiä. Kysymyksessä on puhdas luottamus ja usko Häneen, tapahtui mitä tahansa.
"Hän lunastaa ikuiseen elämään kanssaan ne, jotka toteuttavat ihmisen järjellisestä ymmärtämättömyydestä huolimatta Hänen tahtoaan"
Tämä väittämäsi on ristiriidassa rajatilakokemusten kanssa. Mistä tietosi on peräisin? - kytki...
Folio Mulder kirjoitti:
Saatana todellakin Luciferin kaverina koitti saada omia juoniaan maan päällä aikaan, mutta Jeesus ajoi heidät vankilamaailmaan tuonne "vähän matkan päähän". Mutta nykyaikana se saatanallisuus on pesitynyt ihmismielissä (liekö Luciferin aikojen perintönä tai muuna lipsahtuneisuutena)
Jeesus kuuluu myös Luoja-Poikiin, joka hallitsee osaamme paikallisuniversumista ja LUULEN, että hän joutuu vielä käymään planeettamme sfäärillä.herranpelon.Ihmiskunta reiteiltaan.Moka ,pahin moka.
- jumalan-poika
uskova kirjoitti:
Ehkä ihminen saa uuden mahdollisuuden syntyä uudelleen, jos näin tahtoo, ehkä ei. Tästä en ole sataprosenttisen varma. Mielenkiitoinen kysymys mietittäväksi. Mutta ehkä Jumala kuitenkin päättää loppujen lopuksi, antaako Hän tämän uudelleensyntymisen tai antaako Hän valinnan vapauden tänne syntymisen haluamisesta...Kas tässäpä pohtimista. Minun mielipiteeni on kuitenkin, että kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi lähtöisin Jumalasta ja Hän tekee päätökset.
Jumala tekee päätökset, nimittäin suuret sellaiset, mutta ihminen (se mitä hänenstä silloin on) päättää tuleeko hän maan päälle, jonnekki mulle planeetalle vai ei
- mullekin
jumalan-poika kirjoitti:
Jumala tekee päätökset, nimittäin suuret sellaiset, mutta ihminen (se mitä hänenstä silloin on) päättää tuleeko hän maan päälle, jonnekki mulle planeetalle vai ei
Mistä sinä sen TIEDÄT, että ihminen päättää mille planeetalle hän haluaa ja tulee?
- uskova
&&& kirjoitti:
"Hän lunastaa ikuiseen elämään kanssaan ne, jotka toteuttavat ihmisen järjellisestä ymmärtämättömyydestä huolimatta Hänen tahtoaan"
Tämä väittämäsi on ristiriidassa rajatilakokemusten kanssa. Mistä tietosi on peräisin?En ole muistaakseni lukenut tai nähnyt missään kirjoitettua tietoa tästä, mutta minulle on sanottu monet kerrat, että vaikka emme järjellä käsitä aina Jumalan sallimia tekoja, niin meidän täytyy vain luottaa Häneen ja uskoa, että kaikella on kuitenkin loppujen lopuksi Hänen hyvä tarkoituksensa. Käsittämättömissä tapahtumissa Hän antaa mahdollisuuden heillekin uskoa vain Häneen, koska eivät voi järjellä käsittää tapahtunutta asiaa, voi vain siis uskoa.
Mitä rajatilakokemusta tarkoitat esimerkiksi? - &&&
uskova kirjoitti:
En ole muistaakseni lukenut tai nähnyt missään kirjoitettua tietoa tästä, mutta minulle on sanottu monet kerrat, että vaikka emme järjellä käsitä aina Jumalan sallimia tekoja, niin meidän täytyy vain luottaa Häneen ja uskoa, että kaikella on kuitenkin loppujen lopuksi Hänen hyvä tarkoituksensa. Käsittämättömissä tapahtumissa Hän antaa mahdollisuuden heillekin uskoa vain Häneen, koska eivät voi järjellä käsittää tapahtunutta asiaa, voi vain siis uskoa.
Mitä rajatilakokemusta tarkoitat esimerkiksi?Täällä esim nimimerkki ... on ansiokkaasti puhunut omasta kokemuksestaan ja siitä että kaikki pelastuvat. Se olisi myös loogista ja järkeenkäypää. Kuka nyt omia lapsiaan tuhoaisi. Ei ainakaan Jumala
- jumalan-poika
mullekin kirjoitti:
Mistä sinä sen TIEDÄT, että ihminen päättää mille planeetalle hän haluaa ja tulee?
tiedänpähän vaan
- Niinpä-
true kirjoitti:
En nähnyt tulta, kaipa en mennyt tarpeeksi pitkälle tai jotain.Mut siellä oli paikka johon vajosin, kuin mustaan kuiluun.Se meni niinkuin syvyyteen.En oo kertonut monelle tästä.Joo, ymmärrän. Minä olen kans entinen itsemurhakandidaatti.
Onneksi en kerennyt yrittämään itsaria kun löysin rankan ja pitkän etsimisen jälkeen Jeesuksen eli toisinsanoen minulle selkeni miten tullaan uskoon. Minä sanoin ääneen polvillani Jeesukselle, että annan sulle elämäni. Ja olin siinä ihan 100% tosissani ihan sydämeni pohjasta. Olen siis nykyään Jeesuksen opetuslapsi. Fiksuinta, mitä ihminen voi koskaan tehdä.
Minäkin ajattelin aiemmin, että uskovat on jotain mummoja, jotka käy joka sunnuntai kirkossa ja rukoilee hulluna. =) Ja että elämä on muka vielä tylsää jos on uskova! =D Onneksi se on suuri väärinkäsitys! Tämähän on tosi jännää, onnellista ja mukavaa! Ja se ihana toivo tulevaisuuden suhteen on mahtava asia mitä mulla ei silloin itsemurhakandidaattina tietenkään ollut.
Oon kans lukenu tuosta helvetistä:
http://spiritlessons.com/documents/7_Jovenes/Finnish_7_Youths_Hell.htm
Sinne en ainakaan mene.
Ihana Jeesus, saat minut kokonaan! =) Minä ainaki haluan pelastua! - kokija
Mä. kirjoitti:
Sanoisin kyseessä olevan ateistin kuolemanraja kokemus. He yleensä kokevat vastaavaa, eli tyhjyys koska he eivät usko mitään (en keksinyt itse). Ymmärrän että se on varmasti pelottavaa mutta jos vielä joudut sinne, huuda Herraa avuksi ja hän kuulee. Näin pääset sieltä. Kuolemassa ei ole mitään pelättävää.
Kokemukseni mukaan on olemassa vain valo-olentoja ja syvyys näiden ympärillä. Tämä syvyys tarkoittaa avaruutta, jota muut kuin valo-olennot kaihtavat, ja kuitenkin joutuvat siihen tilaan, jos eivät ole tunnistaneet valoa itsessään. Tunnistamalla valo itsessään alkaa muuntumaan oikeaksi itsekseen, joka on valo-olento.
On olemassa käytännössä siis vain valoa. Avaruuskin on valoa, mutta jos on jäänyt valo tunnistamatta, niin se nähdään pimeänä ja konkreettisella tavalla sellaisena.
Pyytämällä valo-olentojen apua, vaikka sitten Jeesuksen, saa apua. Valo-olentojen avulla valo itsessä voi kasvaa, jolloin saa ymmärrystäkin lisää. - Niinpä-
Toinen Tuleminen kirjoitti:
Nykyinen ns "Kristillinen teologia" perustuu pääosin pelonsekaiseen viha-oppiin, joka on tämän ns "Jumalan" tahto. Kaikkilla ihmisillä ei ole vakituista työpaikkaa, eikä kykyä maksaa esim laskuja. Iso osa ei kykene edes kävelemään omin avuin! Käsite "itsemurha" on aivan väärä, koska se saa teon kuulostamaan jonkinmoiselta "rikokselta" mitä se ei missään nimessä ole! Monella ihmisellä ei yksinkertaisesti ole vaihtoehtoja!No on niillä kyllä se sama vaihtoehto ku mulla oli aikoinaan eli kuoleman voi välttää antamansa elämänsä Jeesukselle.
Tiedän jotain siitä järkyttävästä epätoivosta, maanpäälisestä tuskasta ja "helvetistä" jota ihminen elää kun on ihan itsemurhavalmis. Minä oon joskus ollut itsemurhakandidaatti, mutta nykyään ei kyllä vähemää vois sellainen kiinnostaa kun en enää oo epätoivoinen! =)
Itsarin tehneellä tai sitä suunnittelevalla on vaihtoehto: Jeesus. Mutta omaa luupäisyyttään voi sinnitellä sitä vastaan, koska esim. pelkää mitä se käytännössä tuo tullessaan. No, minä voin valottaa asiaa mitä mulle on tapahtunut:
-TOIVO tulevaisuuden suhteen, epätoivoa ei ollu enää ollenkaan
-rauha sydämeen
-onnellisuus, ilo
-tyytyväisyys siihen mitä elämässä on ollut aiemmin ja mitä siinä on nyt (myös negat. asiat), myöhemmin pystyin olemaan kaikesta negatiivisesta jopa kiitollinen =)
-elämällä jotain tarkoitusta ja määränpäätä
-olen ansainnut elämän
-rakkaus lähimmäisiä kohtaan kasvoi räjähdysmäisesti (esim. puolisoa ja lapsia kohtaan)
-rakkaus Jumalaa ja Jeesusta kohtaan
-Raamattu avautui eli ymmärsin mitä siinä tarkoitetaan sillä kaikella vaikeasti sanotulla asialla
-halusin pitää parempaa huolta itsestäni (elää tervellisemmin, liikkua, syödä tervellisesti, jättää viinan kans läträykset)
-sellanen "sumuverho" lähti silmiltä. Ymmärsin jotenki miten paholaisen vallassa maailma on. Vaikea selittää tarkemmin. Itsekoettava.
-Vieraammat ihmiset saattaa pitää hulluna. Lähimmät ihmiset ja kaverit ei.
-Kaverit ei oo jättäneet, sukulaiset ei oo hylänneet
-Oon saanu lisää kavereita seurakunnasta. Omanhenkistä seuraa. Nuoria ihmisiä (0-40v.) löytää Nokia Missiosta, vapaa seurakunnasta ja helluntai seurakunnasta.
-Selän takana ihmiset saattaa juoruta tai puhua pahaa, mutta ei naamatusten kukaan oo sanonu muuta pahaa ku sen, että oon vain menettänyt järkeni. Mutta sitäki on sanonu tosiaan vain ei niin läheiset ihmiset. Mutta se on voi voi. Ainaki oon pelastunu. Se on tärkein.
-Kuulen ku Jumala puhuu mulle sisimpään. Se saattaa sanoa, että "Mene tuonne" tai "Älä tee sitä" tai "Puhu tuolle minusta". Jos teen niin kuin se ääni sanoo, kaikki asiat menee parhain päin ja siitä koituu mulle itselle jotain hyvää. Jos en tee niin kuin kehoitetaan, tulen itse onnettomaksi ja surulliseksi ja asiat "kusee". Enkä ehkä saa jotain muuta, ulkopuolista asiaa, jota olin toivonut. Olisin saanut sen vähän niin kuin "ketjureaktiona" jos olisin totellut. Mutta ku en tiennyt, että oisin voinu saaha sen, koska en näe tulevaisuuteen, mutta Jumala näkee. Siksi kannattaa totella. (Jumala ei muuten koskaan käske tekemään jotain sellaista, mikä ois Raamatun vastaista, esim. tappamaan toisia tai itseä. Muistathan käskyn "Älä tapa".) - Niinpä-
Nykyinen ns "Kristillinen teologia" perustuu pääosin pelonsekaiseen viha-oppiin, joka on tämän ns "Jumalan" tahto. Kaikkilla ihmisillä ei ole vakituista työpaikkaa, eikä kykyä maksaa esim laskuja. Iso osa ei kykene edes kävelemään omin avuin! Käsite "itsemurha" on aivan väärä, koska se saa teon kuulostamaan jonkinmoiselta "rikokselta" mitä se ei missään nimessä ole! Monella ihmisellä ei yksinkertaisesti ole vaihtoehtoja!-Elämästä on tullu jännittävää kun oon joutunut ajamaan pahoja henkiä pois kotoani uskoontulon jälkeen. Kaikki on lähteneet kun Jeesuksen nimeen ja vereen käskee niiden häipyä. Ei ainakaan tunnu enää mitää pahan läsnäoloa tms. niin ku joku tuijottais niskaan ja seurais huoneesta toiseen koko ajan.
-Mulla taitaa olla myös parantamisen armolahja eli kun rukoilen sairaan puolesta sen paranemista, se parantuu. Tämä on toiminut atooppisten ihottumien, kuumeiden yms. pienempien vaivojen kohdalla. Jonku syövän tms. tosi pahan sairauden puolesta en oo rukoillu, joten jännittävä odottaa elämää eteenpäin joskos jonain päivänä voisin nähdä sellaisenki ihmeen.
-Jeesus herätti myös kuolleita. Tätä suurinta ihmettä en oo nähnyt. Itselläni ei usko riitä siihen, koska se vaatii tosi kovan uskon, että joku ruumishuoneella makaava heräis kuolleista kun rukoilet semmoista tapahtuvaksi. =) Mutta se tuo kyllä lisää jännitystä elämään ku sitä päivää odottelen jos niinki tapahtuis.
-Oon siis käytännössä niin kuin Kristus, teen niitä samoja töitä: pelastan ihmisiä, parannan sairaita, ajan ulos riivaajia ja herätän joskus tulevaisuudessa ehkä jopa kuolleita.
Tätä on kristinusko.
Siitä on tylsyys kaukana, mutta ei-uskovien mielestä se näyttää kieltämättä hullulta. =)
"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
Jumalaan ei liity viha-oppi tai riippuu mitä nimimerkki Toinen tuleminen tarkoittaa viha-opilla. Jumala vihaa kyllä syntiä, mutta ei ihmisiä. Jumala rakastaa ihmisiä, mutta monet eivät rakasta Jumalaa. Kristityt eivät vihaa ei-uskovia eivätkä homoja ym. vaan yrittävät päin vastoin auttaa. Se ns. krsititty, joka on esim. tappanut jonkun toisen kristinuskon takia, ei välttämättä ole edes uudestisyntynyt ihminen.
Kristinuskoon liittyy paljon asiaa, joka pitää tuntea ennen kuin alkaa tuomitsemaan sitä huonoksi uskonnoksi. Siinä on niin paljon asiaa, ettei sitä voi tuntea ennen kuin on itse henk.koht. uskossa ja uudesti syntynyt Jumalan lapseksi ja Jeesuksen opetuslapseksi. Vasta sen jälkeen näkee totuuden ja pystyy oikeasti arvoimaan mikä homman nimi on ja haluaako itse siinä jatkaa tai kannattaako kenenkään olla uskossa. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että tämä on kauppa, joka kannattaa. Älykkäintä mitä ihminen voi tehdä.
- Folio Mulder
Se orjuuttaja on siellä pahuuden puolella jos jossain tai sitten kehittymättömän mielen kuvitelmissa.
Elämä on sielun kehittymistä ja yhä enemmän yhdistymistä jumalaiseen henkeen. Kehitys on ikuista ja täydellisyyttä ei tule kuten ehkä joidenkin lahkouskovaisten luulevassa mielessä, joka kuvittelee nuin vain pääsevänsä paratiisiin, kun kuuluu johonkin seurakuntaan.
Aina tulee olemaan opittavia asioita ja sehän tekee kaiken mielekkääksi. Ruumis jää, mjutta se tietoisuus, joka ilmenee tämän fyysisen ruumiin läpi (emme ole koneita)jatkaa kulkuaan, jos se niin tahtoo palvellen universaalia kehittymisen lakia. - jumalan-poika
Kuollessaan ihminen pääsee joko taivaaseen tai joutuu sinne kellari kerrokseen. Ylhäällä saat vihdoin rauhan eikä mikään enää voi sinua satuttaa, mutta alhaalla joudut ikuiseen kärsimykseen
- Mä.
Taas näitä kiihkomielisiä, juuri tuon takia olin tulla hulluksi kun pidin Jumalaa sadistisena ja välinpitämättömänä mulkerona kunnes tajusin että vika on ihmisissä. He ovat tämän uskonnon kääntäneet ja muokanneet. Jumala on paljon rakastavampi kuin sinäkään voit ikinä tajuta.
- Uskova
Mä. kirjoitti:
Taas näitä kiihkomielisiä, juuri tuon takia olin tulla hulluksi kun pidin Jumalaa sadistisena ja välinpitämättömänä mulkerona kunnes tajusin että vika on ihmisissä. He ovat tämän uskonnon kääntäneet ja muokanneet. Jumala on paljon rakastavampi kuin sinäkään voit ikinä tajuta.
Nimenomaan, uskonnossa kysymys on ymmärryksestä.
Pitää tajuta itsellä mistä on kysymys.
Ei toiset voi yksistään saada ketään uskomaan.
Oma ymmärrys ja "asian tajuaminen" ovat se pointti. - uskova
Mä. kirjoitti:
Olet ymmärtänyt asian perin juurin oikein. Ole onnellinen. Minäkin olen onnellinen puolestasi.
- jumalan-poika
Mä. kirjoitti:
"Jumala on paljon rakastavampi kuin sinäkään voit ikinä tajuta."
Ymmärrän kyllä paremmin kuin uskotkaan, enkä ole "kiihkomielinen" (lainatakseni huvittavaa ilmaisuasi), mutta ihminen kuollessaan voi päästä VAIN kahteen paikkaa, joko ylös tai vauhdilla alas (paras olisi jos pääsisi vauhdilla ylös mutta... hm...)
- uskova
Ei minuudesta eikä itsenäisyydestä tarvitse luopua, vaikka antaakin elämänsä Jeesukselle. Päinvastoin. Aito, oma minuus tulee Hänen kauttaan esille sinusta ja etkä edes kaipaa ns. itsenäisyyttä, kun sinulla on rinnallasi Hän, joka ei koskaan hylkää sinua. Ihmiset hylkäävät lähimmäisiään, mutta Hän ei koskaan. Kuoleman hetkelläkin Hän on vierelläsi, tukemassa, ottamassa sinut vastaan, kuin myös elämän rankissa vaiheissa. Eikä tarvitse kuin vain uskoa Häneen ja elää Hänen käskyjensä mukaan; 10 käskyä..
- Toivo
Minä toivon, että saat, mitä toivot.
- libertas
Onko hienoa olla synnin orja? Elää surkea elämä kaiken saastan ja valheen keskellä, kirota Jumala ja sitten kuolla. Tämä on mitä Saatana haluaa.
Jeesus on luvattu Messias joka maksoi meidän syntimme jotta OLISIMME VAPAAT ORJUUDESTA. Elämä uskossa Jeesukseen on ihanaa! On rauha ja vapaus ja Pyhä Henki vie, ja pahat henget tottelee Jeesus nimeä, auktoriteetti kun tulee Mestarilta itseltään. Please tehkää itsellenne palvelus ja lukekaa oma todistukseni ja muita juttuja tästäkin aiheesta sivuiltani http://www.laverdaduniversal.org/index2.html - Sielu vain
Millä tavalla sinun tyhjyyden valintasi ei ole orjuutta? Olet tyhjyytesi orja. Ihminen seuraa aina jotakin.
Kamalinta ja surullisinta maailmassa on ollut tämä "vapaa" elämä. saa tehdä mitä haluaa. Ei sääntöjä. Tavallaan ollaan sitten saatanan sätkynukkeja, eli tehdään mitä mieleen juolahtaa. Ja kyllä hän pistää juolahtamaan. Loppujen lopuksi käteen jää vain kylmä pettymys. Riitaa, eripuraa, sisäistä kylmyyttä, piittaamattomuutta, rakkaudettomuutta. Ja saatana nauraa.
Jeesus tuli nimenomaan antamaan vapauden ja vapaan valinnan. Saa vapautuksen monesta "maallisen vapauden" orjuutuksesta. Se sisäinen levottomuus vain häviää, joka aikoinaan laittoi minutkin moneen hankalaan paikkaan.
EI ole harhaa nimeltä tyhjyys. Sekin on saatanan ovela juoni. Hauskinta hänestä on saada ihmiset uskomaan ettei häntä olekaan. Tai että hän on pikkuinen piru punaisissa kalsareissa ja hiilihanko kädessä. Huvittava enimmäkseen. Sen sijaan tämä on valtava enkeliruhtinas. Musiikkienkeli. Hän on se pillipiipari, josta kaikki tietävät. Musiikki on yksi hänen valttikorttinsa. Sitä tarjotaan kaikissa muodoissa simfonioista heavyyn. Jokaiselle löytyy se vetoava musiikkilaji. Miettikää huviksenne.
Tappaja. Uskalla kokeilla vapautta valheen sijaan. Kun sitä maistaa, ei mikään maistu enään paremmalle.- Toinen Tuleminen
Kuules, mistä helvetin "vapaudesta" sä oikein puhut? Vapaudesta tehdä tasan MITÄ? Jos me ei oltais vapaita, niin me oltais orjia, tai oikeammin sanoen NUKKEJA!!! Ei ole olemassa mitään siltä väliltä!!! Olet joko vapaa, tai sitten tämän "Jumal" olennon luoma NUKKE! PISTE!!!
Ja tottakai "vapaus" eli ego on "saatanasta" Eikö kaikki mikä ei lähde Jumalasta ole kotoisin ns "Saatanasta" jonka tämän ns "Jumala" on ilmeisesti luonut vastakohdakseen? Eli jos noudatat ns "Jumalan tahtoa" niin periaatteessa olet orja eli nukke, koska sehän on HÄNEN tahtonsa, ei sinun! Joten olet NUKKE! Jos seuraat orjallisesti jotain muuta, niin silloinhan sinä olet NUKKE! - uskova
Kuules, mistä helvetin "vapaudesta" sä oikein puhut? Vapaudesta tehdä tasan MITÄ? Jos me ei oltais vapaita, niin me oltais orjia, tai oikeammin sanoen NUKKEJA!!! Ei ole olemassa mitään siltä väliltä!!! Olet joko vapaa, tai sitten tämän "Jumal" olennon luoma NUKKE! PISTE!!!
Ja tottakai "vapaus" eli ego on "saatanasta" Eikö kaikki mikä ei lähde Jumalasta ole kotoisin ns "Saatanasta" jonka tämän ns "Jumala" on ilmeisesti luonut vastakohdakseen? Eli jos noudatat ns "Jumalan tahtoa" niin periaatteessa olet orja eli nukke, koska sehän on HÄNEN tahtonsa, ei sinun! Joten olet NUKKE! Jos seuraat orjallisesti jotain muuta, niin silloinhan sinä olet NUKKE!Kun minä noudatan Jumalan tahtoa, niin teen sen omasta tahdostani, koska uskon ja luotan Häneen.
Hän tietää minun uskoni ja haluni elää täällä niin hyvin kuin se näissä maallisissa puitteissa on mahdollista, rakastaen, ja toisia ihmisiä ja elämää kunnioittaen ja arvostaen. Näin saan elää vapaana siitä pelosta, että kuoleman jälkeen Hän hylkäisi minut "pahaan paikkaan". Haluan elää Hänen kanssaan kuolemani jälkeenkin. Tämä on minun oma henkilökohtainen vapauteni. Sitä saa kutsua ihan vapaasti "nukke-elämäksi" tai miksi ikinä haluaa. Minä koen saavani olla vapaa tässä elämässä eläessäni näin. Ja se riittää minulle. - uskova
Ja tottakai "vapaus" eli ego on "saatanasta" Eikö kaikki mikä ei lähde Jumalasta ole kotoisin ns "Saatanasta" jonka tämän ns "Jumala" on ilmeisesti luonut vastakohdakseen? Eli jos noudatat ns "Jumalan tahtoa" niin periaatteessa olet orja eli nukke, koska sehän on HÄNEN tahtonsa, ei sinun! Joten olet NUKKE! Jos seuraat orjallisesti jotain muuta, niin silloinhan sinä olet NUKKE!En seuraa Hänen tahtoaan ORJALLISESTI, vaan eläen vapaana, koska Hän tietää minun sydämeni ja uskoni vilpittömyyden. Jos teen virheitä Hänen käskyjään kohtaan tms., niin teen niitä vahingossa, en ikinä niin, että tietoisesti tekisin lähimmäisilleni esim. pahaa sanoin, teoin tms. Ja osaan pyytää anteeksi, sillä en ole täydellinen.
- Sielu vain
Ja tottakai "vapaus" eli ego on "saatanasta" Eikö kaikki mikä ei lähde Jumalasta ole kotoisin ns "Saatanasta" jonka tämän ns "Jumala" on ilmeisesti luonut vastakohdakseen? Eli jos noudatat ns "Jumalan tahtoa" niin periaatteessa olet orja eli nukke, koska sehän on HÄNEN tahtonsa, ei sinun! Joten olet NUKKE! Jos seuraat orjallisesti jotain muuta, niin silloinhan sinä olet NUKKE!En ole koskaan ollut enemmän sätkynukke, kuin ilman Vapahtajaa. En ole koskaan ollut niin onneton ja yksin, kuin ilman vapahtajaa. Valinnat jotka taannoin tein niin kovasti "vapaana", kahlitsivat minut paikkoihin, asioihin ja tilanteisiin kuin tervassa räpiköivä harakka.
En halua niihin kahleisiin enään koskaan. Nyt minulla on vapaa valinta ja ymmärrän valintani aivan toisin, kuin saatanan sätkynukkena.
Saat uskoa mihin uskot. Johonkin uskot kuitenkin. Vaikka sitten omaan vihaasi, jos et muuhun. - hhyytr
Pari vuotta sitten näin unen missä Saatana demoneineen rääkkäsi ihmisiä ja taustalla soi miljoona desibeliä hyvymusiikkia tai rämpytystä.
- JA IANKAIKKISESTI
Tahdot sä mitä tahdot, niin ei ole sun asiasi päättää, mitä kuolemasi jälkeen tapahtuu.
Vaikka kuinka manaisit Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä et saa voittoa heistä.
Jumala määrää sunkin kohtalon ja elämän tuonpuoleisuuden.
Jumalalle kunnia korkeuksissa !- uskova
Näin on. Totuutta ei voi muuttaa.
Totuus tulee ilmi kuoleman jälkeen.
Älkää hyvät ihmiset unohtako sitä, että kuoleman jälkeen on myöhäistä USKOA. - Mä.
uskova kirjoitti:
Näin on. Totuutta ei voi muuttaa.
Totuus tulee ilmi kuoleman jälkeen.
Älkää hyvät ihmiset unohtako sitä, että kuoleman jälkeen on myöhäistä USKOA....sinulle se on myöhäistä mutta kannattaa kokeilla jos tulee tilanne jolloin löydät itsesi jostain joka vastaa mielikuviesi helvettiä. Jumala kuulee...
- sanotaan
näin:'Sillä niin on Jumala rakastanut maailmaa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä', (Johanneksen evankeliumi,luku 3, jakeesta 16.
Tuo evankeliumi tarkoittaa ilosanomaa. Evankeliumi = ilosanoma. - Ei kukaan
voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
- noin...
"...ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä..."
Mihinkäs se tarkkaan ottaen vetää?? noin... kirjoitti:
"...ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä..."
Mihinkäs se tarkkaan ottaen vetää??Kirjoituksesi viittaavat vahvasti Urantia kirjaan. Oletko lukenut sen kokonaan läpi?
- DivineLight
Elämä on niin paljon suurempaa ja kauniimpaa. On aina olemassa enemmän vaihtoehtoja kuin nuo kaksi ap:n esittämää vaihtoehtoa...onneksi :). Tiedän, on vaikea nähdä muita vaihtoehtoja olevan edes olemassa kun on kasvanut tässä ympäristössä missä olemme. Meidät on pienestä pitäen kasvatettu niihin uskomuksiin mitä kannamme mukanamme. Syvimmät uskomuksemme ovat peräisin valtauskonnoista ja niillä on suuri vaikutus myös sellaisiin ihmisiin jotka eivät määrittele itseään uskovaksi. Kun alkaa huomaamaan näiden valtauskontojen vaikutuksen itsessään ja niiden tarjoamat vaihtoehdot, joita ap:kin tässä esitti ja jos ne eivät resonoi sisimmän kanssa niin jätä ne. Jätä uskonnot. Mutta etsi henkisyyttä. Henkisyys on aina vapaata kaikesta. Se on täydellistä vapautta löytää oma syvin yhteys itseensä ja sitä kautta suurempaan kokonaisuuteen. Se ei ole sidottu mihinkään yksittäiseen uskontoon ja sen tarjoamiin vaihtoehtoihin. Henkisyys on tie omaan sisimpään ja siellä on vastaukset, joita me jokainen kaipaamme. Voidaankin ehkä todeta, että tyhjyyden vastakohta on henkisyys. Voit siis aina valita tyhjyyden tilalle kokemisen todellisesta itsestäsi, siitä kuka todella olet. Se on henkisyyttä. Jokaisella on omat kysymyksensä ja oma polkunsa, mutta kaikki me olemme matkalla samaan päämäärään. Olemme heräämässä kokemaan sitä keitä todella olemme. Voit nopeuttaa tätä prosessia vapautumalla kaikista niistä uskomuksista, jotka eivät enää palvele sinua ja ottamalla tilalle ne uskomukset, jotka toimivat paremmin elämässäsi. Tämä on tietoista työskentelyä itsensä kanssa. Kun ottaa tienviitakseen rakkauden voi vapautua monesta pelosta ja murtaa monia muureja, joita on ympärilleen rakentanut ja jotka ovat muodostuneet meille ulkoapäin tulevasta sanomasta.
Esitä kysymyksiä niin saat vastauksia. Vastaus voi tulla mitä ihmeellisemmällä tavalla. Ole avoin kaikilla aisteillasi. Tunne, näe, koe, ajattele. Anna ajatuksen lentää. Hiljenny kuuntelemaan. Anna rakkauden energian virrata vapaasti kehossasi. Tunne sydämesi. Kysy kysymyksiä. Kuuntele vastauksia.
Kaksi ehkä elämän tärkeintä kysymystä, jotka voit esittää itsellesi tälläkin hetkellä ja mielellään usein ovat:
Kuka minä olen?
Mikä on elämäni tarkoitus?
Esitä näitä kysymyksiä itsellesi usein. Ne ohjaavat tiesi niihin kokemuksiin ja niihin uskomuksiin, jotka ovat sinulle tarkoitettuja kullakin hetkellä. Mutta ole aina valmis muuttamaan vastauksia sen mukaan jos huomaat, että jokin uskomus itselläsi ei enää palvele omaa sisintäsi. Voit vapaasti aina vaihtaa sen parempaan ja toimivampaan. Etsi ja usko vain niihin asioihin, jotka toimivat kanssasi. Maailma on ihmeitä täynnä. Elämä on niin paljon enemmän ja niin paljon suurempaa kuin voimme nyt tässä hetkessä ymmärtää. Mutta elämä ei ole koskaan tyhjää. Se on aina täynnä ja jokainen meistä on juuri siellä missä kuuluukin olla. Olemme matkamme varrella unhoittaneet todellisen olemuksemme ja nyt olemme heräämässä muistamaan tätä kaikkea mitä todella olemme. Herääminen voi tapahtua millä tavalla vain ja se aina on suuri muutos ihmisessä. Se tuo aina suuremman tunteen ja yhteyden omaan itseensä ja kaikkeen mitä ympärillä on ja mitä ympärillä tapahtuu. Tätä voidaan myös Jumalaksi kutsua. Jumala sana on verrannollinen myös sanoihin Elämä tai Rakkaus. Voit pyytää korkeammalta itseltäsi tai keneltä itse tahdotkin sen mukaan mihin uskot ohjausta muistamaan oma syvin olemuksesi. Näyttämään tietä ja suuntaa ja näyttämään seuraava askel mikä ottaa.
Olen itsekin kokenut tuon tyhjyyden tunteen. Mutta jokainen herää ainakaan myös tuosta tyhjyydestä suurempaan olemukseensa, joka on rakkaus, joka on vastaus siihen mitä olemme tänne tulleet kokemaan. Jokainen meistä on itse valinnut tämän elämän ja itse me tulemme vaikuttamaan siihen miten me tämän elämän elämme. Ja yhdessä me muodostamme kollekstiivisen kokemuksen täällä maapallolla. Jokaisella on tärkeä tehtävä. Ole yhteydessä omaan syvempään itseesi niin löydät myös tämän tehtävän. Olemme oman elämämme luojia. Olemme Luojasta, Kaiken Lähteestä peräisin ja siten olemme osa Luojan kokemusta omalla kokemuksellamme. Ketään ei tuomita matkalla vaan Rakkaus (jumaltietoisuutemme) on se mikä meitä ohjaa suurempaan olemiseen ja suurempaan tietoisuuteen siitä keitä todella olemme. Voimme tietoisesti alkaa kokemaan tätä syvintä olemustamme ja etsimään vastauksia itsestämme eikä ulkopuolelta.
Jokainen meistä on suuresti rakastettu enemmän kuin koskaan voimme arvata.
Rakkaus,
Valo,
syvin olemuksemme.
Kiitos Elämälle. Se antaa kaiken tarvittavan tässäkin hetkessä. - Outsider*
Mistä sitä tietää vaikka pääsisit seuraavaan elämääsi syntymään vaikka Harkaksi ja näin voisit harjoitella
touta Harakan naurua !- Todellinen paikka
Helvetti on todellinen paikka, vaikka kuinka uskoisi että sitä ei ole olemassa.
Luukas 16
19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
- sj
Elämä on sellainen kooste missä henki ja materia ovat toisiinsa sitoutuneina. Heti kun ne erkanevat toisistaan niistä tulee pelkkää materiaa ja henkeä. Minusta materia on hengen "palvelija". Ihmiskoosteessakin ensin on henki. Jos ihminen kokee itsensä ensisijaisesti lihallisena olentona, hän ajattelee luonnollisesti toisin.
kuoleman jälkeen ruumis maatuu ja sillä hyvä, ei ole mitään kuolemanjälkeistä elämää, sama homma ku telkkarista pistää sähköt pois(jos nyt tajuatte mitä meinaan, kaikki vaan loppuu[oli ehkä huono esim. mutta ihan sama])
- arjuuna
sonax kirjoitti:
kuoleman jälkeen ruumis maatuu ja sillä hyvä, ei ole mitään kuolemanjälkeistä elämää, sama homma ku telkkarista pistää sähköt pois(jos nyt tajuatte mitä meinaan, kaikki vaan loppuu[oli ehkä huono esim. mutta ihan sama])
Itseä voi murhata, vaan oman ruumiinsa kylläkin. mutta itse jää samoin ne tuskat ,a murheet jonka takia,
itsari tehtiin, joten emme voi paeta itseämme hävittämällä ruumiimme, joka on viaton vaikeuksiimme
Itse voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu, ja silloin päättyvät kaikki tuskat ja murheet, ikuisiksi ajoiksi arjuuna kirjoitti:
Itseä voi murhata, vaan oman ruumiinsa kylläkin. mutta itse jää samoin ne tuskat ,a murheet jonka takia,
itsari tehtiin, joten emme voi paeta itseämme hävittämällä ruumiimme, joka on viaton vaikeuksiimme
Itse voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu, ja silloin päättyvät kaikki tuskat ja murheet, ikuisiksi ajoiksi"itseä voi murhata"
jaahas tällä varmaan tarkoitit: itseä ei voi murhata, vaan oman ruumiinsa kylläkin.
"mutta itse jää samoin ne tuskat ,a murheet jonka takia,
itsari tehtiin, joten emme voi paeta itseämme hävittämällä ruumiimme, joka on viaton vaikeuksiimme"
tajunnu paljoakaan, mutta yritetään nyt kumminkin vastata:
"mutta itse jää samoin ne tuskat ja murheet jonka takia itsari tehtiin"
mikä itse? tuskat ja murheet jää minne? ei ole mitään järkevää syytä uskoa mihinkään sielu juttuun/kuoleman jälkeisen elämään. koko kuoleman jälkeinen elämä on seurausta ihmisten kuoleman pelolle ja tietämättömyydelle, mitä kuoleman jälkeen, joten he keksivät jutun kuoleman jälkeisestä elämästä. en kyllä tiedä sitä syytä miksi se keksittiin, ehkä rauhoittamaan kuolemaa pelkääviä ihmisiä että kaikki ei lopukkaan kuolemaan vaan pääsee paratiisiin jossa sitte pyöritään piirissä ja laulellaan lauluja ja kaikki päättyy hyvin.
"Itse voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu"
psykologinen kuolema, täh? "jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu" ja mitäs sille ruumiille sitten tapahtuu, jää tänne kuljesekeleen ympyrää kuola suusta valuen:D:D? keksitkö koko jutun päästäsi?
ja järkeviä vastauksia sitten kiitossonax kirjoitti:
"itseä voi murhata"
jaahas tällä varmaan tarkoitit: itseä ei voi murhata, vaan oman ruumiinsa kylläkin.
itsari tehtiin, joten emme voi paeta itseämme hävittämällä ruumiimme, joka on viaton vaikeuksiimme"
mikä itse? tuskat ja murheet jää minne? ei ole mitään järkevää syytä uskoa mihinkään sielu juttuun/kuoleman jälkeisen elämään. koko kuoleman jälkeinen elämä on seurausta ihmisten kuoleman pelolle ja tietämättömyydelle, mitä kuoleman jälkeen, joten he keksivät jutun kuoleman jälkeisestä elämästä. en kyllä tiedä sitä syytä miksi se keksittiin, ehkä rauhoittamaan kuolemaa pelkääviä ihmisiä että kaikki ei lopukkaan kuolemaan vaan pääsee paratiisiin jossa sitte pyöritään piirissä ja laulellaan lauluja ja kaikki päättyy hyvin.
"Itse voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu"
psykologinen kuolema, täh? "jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu" ja mitäs sille ruumiille sitten tapahtuu, jää tänne kuljesekeleen ympyrää kuola suusta valuen:D:D? keksitkö koko jutun päästäsi?
ja järkeviä vastauksia sitten kiitoskuljekseleen*
- Einari Olevainen
sonax kirjoitti:
"itseä voi murhata"
ja järkeviä vastauksia sitten kiitosRuumis ja sielu ovat kaksi eri asiaa. Vertauskuvallisesti sanottuna ruumis on kuin auto, jota joku ohjaa. Sielu on vastuussa siitä mitä se käytössä oleva ruumis tekee. Ruumis on kaiken vastuun ulkopuolella.
Ihmisen syntyessään maailmaan sielu saa sellaisen aineellisen kehon joka antaa sielulle parhaan mahdollisuuden jatkaa vahvistumistaan.
Jokainen ihminen on itse valinnut omat vanhempansa eli perintötekijänsä. Einari Olevainen kirjoitti:
Ruumis ja sielu ovat kaksi eri asiaa. Vertauskuvallisesti sanottuna ruumis on kuin auto, jota joku ohjaa. Sielu on vastuussa siitä mitä se käytössä oleva ruumis tekee. Ruumis on kaiken vastuun ulkopuolella.
Ihmisen syntyessään maailmaan sielu saa sellaisen aineellisen kehon joka antaa sielulle parhaan mahdollisuuden jatkaa vahvistumistaan.
Jokainen ihminen on itse valinnut omat vanhempansa eli perintötekijänsä.todisteet sielusta....missä? mistä tuon auto jutunkin keksit? ja minäkö mukaan oon valinnut omat vanhempani:D:D:D:D::D:D:D::D:D:D::D? EN IKINÄ! x100. jos ihmiset tosiaankin valitsivat omat vanhempansa, niin minä oisin tasan tarkkaan syntyny ateisti perheeseen, mutta kävi päinvastoin. ja vanhemmat ei oo sama asia ku perintötekijä. sielusta ei ole mitään todisteita, ruumista ohjaavat aivot joissa tapahtuu sähkökemiallisia reaktioita->syntyy tajunta
enkä vieläkään saanut kyllä vastausta kysymyksiini:D- arjuuna
sonax kirjoitti:
"itseä voi murhata"
ja järkeviä vastauksia sitten kiitosEttä ette käsittäneet kirjoitustani, sillä se poikkeaa kaikista teorioista joita kuoleman jälkeen oletetaan olevan
Ensinnäkin elämämme ei ole sama kuin itese ego
Itse ego on kehityksen kautta materiasta syntyisin ja on aikaa ja ainetta, mutta elämä on ajaton jakuolematon, on ollut ennen meidän sytymäämme eikä kuole fyysisessä kuolemassa vaan on samaa kuolematonta elämää kuin kaikki evät olennot kaikkialla maailman kaikkeudessa.
Titse ego on se joka hallitsee elämäämme ja on ajasta aineesta syntyneenä, maailmankaikkeudellisen lain syyn ja seurauksen lain alainen, ja vaikka se on kuolevainen, niin ihmisen kuoleman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä
Ihmisen kuollessa tuo egon synnyttämät seurauket ei voi kuolla vaan sen on käytävä nuo syyt ja seuraukset loppuun ennen kun sen elämä päättyy, ja niinpä uusi syntyvä persoona joutuu ottamaan ne kannettavakseen välttämättömyyden pakosta ei vapaaehtoisesti
Tuo ego joka on täällä maanpäällä syntynyt ja seuraa meitä psykologisena perimänä elämästä toiseen, on myös kuoltava maaelämän aikana, ja sitä sanotaan psykologiseksi kuolemaksi
Itse,ego sielu on sen kaiken pahan takana mitä maailmassa tapahtuu,
joten sen on kuoltava jotta ihmisen kärsimykset,tuska, pelko ja väkivaltaisuus päättyisivät, mutta tuo kuolema ei ole ihmisen kuolema, vaan pelastus kaikelta kärsimykseltä ja tuskalta
Se on siirtymistä elämässä uuteen ulottuvuuteen, jiosta käsin voit elää tässä yhteiskunnassa,
onnellisina, iloisina, nauttien tästä ihanasta maailmasta niin kauan kuin täällä tallustelemme.
Tällaisia ihmisiä on olemassa maailmassa jo paljonkin mutta ei tarpeeksi, tälläkin palstalla muutamia, he ovat väärinymmärrettyjä, sillä ihmiset ovat niin sitotuneita menneisyyden kaavoihin, etteivät voi ymmärtää sitä että toisenlaisuuttakin on olemassa
kiitos elämälle arjuuna kirjoitti:
Että ette käsittäneet kirjoitustani, sillä se poikkeaa kaikista teorioista joita kuoleman jälkeen oletetaan olevan
Ensinnäkin elämämme ei ole sama kuin itese ego
Itse ego on kehityksen kautta materiasta syntyisin ja on aikaa ja ainetta, mutta elämä on ajaton jakuolematon, on ollut ennen meidän sytymäämme eikä kuole fyysisessä kuolemassa vaan on samaa kuolematonta elämää kuin kaikki evät olennot kaikkialla maailman kaikkeudessa.
Titse ego on se joka hallitsee elämäämme ja on ajasta aineesta syntyneenä, maailmankaikkeudellisen lain syyn ja seurauksen lain alainen, ja vaikka se on kuolevainen, niin ihmisen kuoleman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä
Ihmisen kuollessa tuo egon synnyttämät seurauket ei voi kuolla vaan sen on käytävä nuo syyt ja seuraukset loppuun ennen kun sen elämä päättyy, ja niinpä uusi syntyvä persoona joutuu ottamaan ne kannettavakseen välttämättömyyden pakosta ei vapaaehtoisesti
Tuo ego joka on täällä maanpäällä syntynyt ja seuraa meitä psykologisena perimänä elämästä toiseen, on myös kuoltava maaelämän aikana, ja sitä sanotaan psykologiseksi kuolemaksi
Itse,ego sielu on sen kaiken pahan takana mitä maailmassa tapahtuu,
joten sen on kuoltava jotta ihmisen kärsimykset,tuska, pelko ja väkivaltaisuus päättyisivät, mutta tuo kuolema ei ole ihmisen kuolema, vaan pelastus kaikelta kärsimykseltä ja tuskalta
Se on siirtymistä elämässä uuteen ulottuvuuteen, jiosta käsin voit elää tässä yhteiskunnassa,
onnellisina, iloisina, nauttien tästä ihanasta maailmasta niin kauan kuin täällä tallustelemme.
Tällaisia ihmisiä on olemassa maailmassa jo paljonkin mutta ei tarpeeksi, tälläkin palstalla muutamia, he ovat väärinymmärrettyjä, sillä ihmiset ovat niin sitotuneita menneisyyden kaavoihin, etteivät voi ymmärtää sitä että toisenlaisuuttakin on olemassa
kiitos elämällejaa ja mistäs sä tuon repäisit? yhtä vähän todisteita ku jumalasta, tuo on vain sinun teoriasi(en tarkoita samaa mitä tiedemiehet käyttävät sanasta teoria). onkos sinulla muuta todistetta tuosta kuin kuvitelmasi?
- sj
arjuuna kirjoitti:
Itse voi kuolla vain ns. psykologisessa kuolemassa, jossa ruumis ei kuole mutta itse kuoleutuu, ja silloin päättyvät kaikki tuskat ja murheet, ikuisiksi ajoiksiHyvin kirjoitat, arjuuna. Silloin kun ihminen kokee olevansa vain aineellinen olento, hän on kieltänyt todellisen itsensä.
sj kirjoitti:
Hyvin kirjoitat, arjuuna. Silloin kun ihminen kokee olevansa vain aineellinen olento, hän on kieltänyt todellisen itsensä.
noi kaikki sielu jutut sun muut on vain uskonnollisia selityksiä sille mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen. sielu=mieli, ja kuoleman jälkeen aivot lakkaavat toimimasta, joten "sielukin" kuolee. vai onko teillä jotain todistetta joka osoittaa käsitykseni vääräksi?
- sj
sonax kirjoitti:
noi kaikki sielu jutut sun muut on vain uskonnollisia selityksiä sille mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen. sielu=mieli, ja kuoleman jälkeen aivot lakkaavat toimimasta, joten "sielukin" kuolee. vai onko teillä jotain todistetta joka osoittaa käsitykseni vääräksi?
Kyseessä on hengellisyys ja siitä johtuvat kokemukset, jotka eivät ole ihmisten keksimään uskontoa. Hengellisyys on sisäistä, uskonnot ovat ulkoisia oppeja.
On itsen kannalta parempi, että suhtautuu avoimesti sellaiseenkin mikä on itselle nyt vierasta. sj kirjoitti:
Kyseessä on hengellisyys ja siitä johtuvat kokemukset, jotka eivät ole ihmisten keksimään uskontoa. Hengellisyys on sisäistä, uskonnot ovat ulkoisia oppeja.
On itsen kannalta parempi, että suhtautuu avoimesti sellaiseenkin mikä on itselle nyt vierasta.avoimesti saattaisin hyvällä tuurilla suhtautua, mutta se, että suhtautuisin tuohon samalla tavalla kuin johonkin todistettuun ja varmaan asiaan, puistattaa kyllä pahanpäiväisesti. ja uskonto nimenomaan on ihmisten keksimää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4363151Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822413Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161878Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951565- 271533
- 771522
- 1091475
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201398Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391- 801317