Kannattaako mennä inttiin heti lukion jälkeen heinäkussa, vai vasta tammikuussa?
Paras olisi tietysti päästä sinne mahdollisimman pian, mutta en tiedä vielä, onko minulla heinäkuussa jo varma opiskelupaikka. Voiko kesken armeijan mennä johonkin pääsykokeeseen?
Entä miten sääolosuhteet: onko kivempaa olla syksyllä vai keväällä?
Mihin aikaan inttiin?
4
1317
Vastaukset
- onn
Armeijasta pääset aikavarmasti noihin pääsykokeisiin. Riittää jos anot sen päivän "vapaaksi" komppanianpäälliköltä. Jos meinaat olla siellä armeijassa sen vuoden niin se on aika sama meneekö sinne heinä vai tammikuussa.
- Res jääk
Jos armeijassa aikoo olla koko vuoden ja menee sinne silloin, kun on jo töissä, kannattaa ilman muuta mennä heinäkuussa. Verotuksen progressiivisuuden vuoksi verot laskevat enemmän kun tulonmenetys jakautuu kahdelle vuodelle. Muilta osin kyse on kai siitä, tykkäätkö ryynätä alokaskaudella enemmän kylmän vai hyttysten kanssa :-)
- ottamatta kantaa muuhun..
Jos käyt 6kk, talven lähtöerä on sään puolesta parempi; pisimmät leirit osuvat kesään, ja helteet ja hyttyset ovat kaikesta huolimatta metsässä vähemmän vittumaisia kuin pakkaset, väittäisin. Jos aiot olla 12 tai 9kk, ei lähtöerällä tuossa mielessä taida olla juuri väliä.
- kutsunnat kohta
Siis olen käymässä näillä näkymin 6kk, joten siksi kysynkin sääolosuhteita. Tarkoitus on aloittaa opiskelut vuoden päästä lukion päättymisestä. Jos olen intissä 6kk, ehdin käydä töissä toiset puoli vuotta ennen kuin opinnot syksyllä alkavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180