Mihin aikaan inttiin?

kutsunnat kohta

Kannattaako mennä inttiin heti lukion jälkeen heinäkussa, vai vasta tammikuussa?

Paras olisi tietysti päästä sinne mahdollisimman pian, mutta en tiedä vielä, onko minulla heinäkuussa jo varma opiskelupaikka. Voiko kesken armeijan mennä johonkin pääsykokeeseen?

Entä miten sääolosuhteet: onko kivempaa olla syksyllä vai keväällä?

4

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onn

Armeijasta pääset aikavarmasti noihin pääsykokeisiin. Riittää jos anot sen päivän "vapaaksi" komppanianpäälliköltä. Jos meinaat olla siellä armeijassa sen vuoden niin se on aika sama meneekö sinne heinä vai tammikuussa.

• Res jääk

Jos armeijassa aikoo olla koko vuoden ja menee sinne silloin, kun on jo töissä, kannattaa ilman muuta mennä heinäkuussa. Verotuksen progressiivisuuden vuoksi verot laskevat enemmän kun tulonmenetys jakautuu kahdelle vuodelle. Muilta osin kyse on kai siitä, tykkäätkö ryynätä alokaskaudella enemmän kylmän vai hyttysten kanssa :-)

• ottamatta kantaa muuhun..

Jos käyt 6kk, talven lähtöerä on sään puolesta parempi; pisimmät leirit osuvat kesään, ja helteet ja hyttyset ovat kaikesta huolimatta metsässä vähemmän vittumaisia kuin pakkaset, väittäisin. Jos aiot olla 12 tai 9kk, ei lähtöerällä tuossa mielessä taida olla juuri väliä.

• kutsunnat kohta

Siis olen käymässä näillä näkymin 6kk, joten siksi kysynkin sääolosuhteita. Tarkoitus on aloittaa opiskelut vuoden päästä lukion päättymisestä. Jos olen intissä 6kk, ehdin käydä töissä toiset puoli vuotta ennen kuin opinnot syksyllä alkavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe